Tak to vubec neni problem. Dejme tomu, ze jedes 160 po dalnici na benzin.
A baterka podkroci dejme tomu 20% nabiti (SOC).
Ten el. motor/generator je mezi motorem (spalovacim) a prevodovkou a otaci se za jizdy porad.
Takze pri tech 160i neni problem částí vykonu (spalovaciho motoru - z benzinu) dobijet baterku, aby byla vzdy energie, predevsim na prudkou akceleraci. Problem nastava jen teoreticky, kdyz se pohybujes porad kolem 100% vykonu.
Pak neni z ceho dobijet. Ale to tak na okruhu, nebo behem zbesily jizdy po dalnici.
Tohle je normalni hybridni mod, jako u Toyoty (bez plug-in), tam to takto funguje porad. Dobiji se bud brzdenim nebo se spalovaci motor vic zatezuje a tim se zaroven zvedne jeho ucinnost (pri zbytecne nizky zatezi) no a pak kdyz trochu dobije, tak spalovak vypne. Honda CR-V takto funguje nejdokonaleji, jelikoz ma motor a generator zvlast bez mechanicky vazby. Takze je to vlastne EV s range-extenderem (vykonnym 2.0L). A dobijet se muze naprosto kdykoliv nezavisle na rychlosti a tim udrzuje motor v optimalnim rezimu skoro porad.
To BMW uplne neumi, ale s 8i kvaltem se tomu blizi.
Myslim, ze nejlepsi plug-in bude Toyota RAV-4. Skoda ze to je SUV.
Ale zrychleni kolem 6s uz zni dost dobre. V hybridnim rezimu funguje lip nez BMW a ke vsemu je jednodussi.
Mne se nejvic libi Honda Clarity PHEV. https://automobiles.honda.com/…y-plug-in-hybrid
Ta se bohuzel v Evrope neprodava. To si myslim, ze je dnes nejdokonalejsi PHEV. Ale ta samozrejme nedosahuje vykonu hybridnich BMW.
To neni ma metoda.
To jsou pravidla EU. Ktera plati pro me i pro tebe.
Ja, narozdil od jehovistu, te o nicem presvedcovat nemusim, protoze ta pravidla uz tady plati. :yes:
Tak tu prestan brecet nad uchylovanim se k jedine variante.
BEV neni jedina varianta, zatim je ale z hlediska omezovani emisi presvedcive nejlepsi.
S penezi si muzes delat co chces. Jen si priplatis za emise. Ty to tezko neses.
Ja (a EU, cili vetsina) si myslim, ze to je v poradku.
Jinak ja te o nicem nepresvedcuju. Porovnavam dva konkretni modely EV a PHEV, ktery si budou v realu konkurovat.
Mas s tim problem? Mas neco k veci?
Sorry, nemam rad, kdyz me nekdo prirovnava k jehovistum.
PS 10kc/km je absurdni stejne jako prognozy o rustu cen baterii. Energie z CEZu je mnohem cistejsi, nez energie pochazejici ze zdejsiho vozoveho parku... Vy anti EV si cisla cucate z prstu.
Ne, na Dona Vita. Každý ať si se svými penězi dělá co chce. Ale neustálé přesvědčování o tom, jak je ta "má" metoda je správná je opravdu až posedlostí nezavdávající si s jehovisty.
A uchylování se k jediné variantě pak totální nesmysl.
Baterky se nikdy nevybijou. Za vybite se povazuji, kdyz maji 20-30%.
A system se snazi je takto udrzovat. Vyhoda hybridu je, ze muzes brzdenim rekuperovat. A ze ti pomuze s akceleraci vzdy, kdyz potrebujes. Kdyz podporu vyuzivas casteji, normalne dobiji motorem v okamzicich, kdyz neni zrovna potreba vykonova spicka.
Snad jen na okruhu, nebo kdyz bys to asi dlouho zdimal na dalnici na plny vykon, tak by asi ta podpora nebyla. Ale to jsou extremy, na to tahle auta nejsou. A v praxi kdyz nejedes, jako bys to ukrad', se na to muzes spolehnout.
Takze v praxi by mel byt hybrid vzdy o neco hbitejsi a o neco uspornejsi, nez verze se stejnym vykonem bez hybridu.
To bylo na mě? Půjdu Pájo. Ta metamatika je šílená. V záloze nechám benzínové auto pro případ, že se pojede dál, jinak pro většinu všedních dní je ta Tesla 3 příšerně lákavá a pro moje potřeba naprosto dostačující... Jako jediné auto by to být nemohlo. Ale když vidím, čím jsou prošpikované nové auta, že zvuk je tabu, tak jedině buď něco rok a půl starého nebo nic...
Asi nejlepší výchovný efekt - a zároveň i ekologický - bude nové spalovací auto nepořizovat:)
Tak si běž pro Teslu a neotravuj. Až budeš jako správný elektrofanatik dávat 10kč/km a otrokem ČEZ/EON apod, doufám, že už budeš vědět jak hloupé bylo tohle vykřikování.
Jojo, po Praze kde se pohybuju nemám problém s dobíjením, takže bych tu EV část neměl problém využívat. Na ty dálky spalovák je potřeba a tam musím nějak důkladně vyzkoušet jak se chová (dynamika, spotřeba) 30e v případě, že nebudu vůbec dobíjet. Pokud by se spotřeba udržela na hodnotách klasické verze 2.0 135kw bude to fajn. Limitující ale může být zmenšená nádrž. Pak mě taky stále hodně zajímá dynamika s vybitýma baterkama. Nečetl jsem zatím testy, které by takto PHEV prověřovali...
Hmmm, nekolikrat do mesice 500km na otocku (1000km za den) je hodne...
Pro takovy nejezdy EV moc neni (jen pro nadsence).
Kdyz bys poridil 530e, tak brzy porostou pomaly (ac) nabijecky jako houby po desti. Takze kdyz pojedes 100km a stravis tam aspon 4 hodiny s nabijenim, tak to bude dobry. :yes:
OBC (on board charger) ma vykon nabijeni 3,7kw, tzn. ze za 4 hodiny dobijes i pomalym ac (jiny neni k dispozici) nabijenim (12kWh) do plna.
Koukni na můj comment níže, vysvětluje trochu kontext. Jezdím právě hodně centrum Prahy, ale pak vyrazím 100-500 km daleko. Klidně na otočku, několikrát do měsíce. Mám na to teď dvě auta a raději bych jedno pořádné a právě tyhle modely to splní a ušetří i hodně peněz. Spotřebou i parkováním. No a na tohle EV zatím nepřichází v úvahu, to bych musel mít pořád dvě auta. Takže rád bych tady dělal machry jak 30e nikdy a BMW jedině 40i :D ale bohužel žiju nohama na zemi :)
Super, že se 330e rovnou objevuje v kombíku. Ten ukrojený kufr v sedanu je totiž z mého pohledu spíš za hranou použitelnosti, sundáním roletky apod. si samozřejmě nelze v sedanu pomoct.
Já teda bohužel, s vidinou úspor v centru Prahy a s parkováním aktuálně, začal upínat pozornost směrem 330e a 530e. Kvůli ventilovaným sedačkám a celkové vyspělosti víc tíhnu k 5er. Kupodivu dynamika není vůbec zlá, nicméně asi bych zvážil 530e Touring, které zatím neexistuje. V 5er také ukrojují baterky kufr a nevím nevím...
U 330e touring mě zaráží poměrně velký papírový rozdíl ve výkonech ve srovnání se sedanem. Samozřejmě je potřeba to ověřit v praxi. 5er sedan má údaje cca jako ten touring, tak nevím jak moc by se degradovala ve verzi touring.
Jestli máte někdo s těmito verzemi reálné zkušenosti, sem s nimi prosím! 530e už se nějakou dobu prodává, ale informací jsem moc nedohledal... Zajímá mě hlavně jak to funguje na dálnici při vysokých rychlostech, tzn. když pojedu Reichem 180-200 km/h. To se v žádném testu nepíše :)
Jak jsem psal, Tesla je to pro lidi, co jsou ochotny se autu pri cestovani podridit.
Ale aby davala smysl 330e, tak bys mel mit caste nizke najezdy. Pak dosahnes i deklarovane spotreby.
No a v takovem rezimu pouzivani by se nevyhody Tesly projevovaly zridka.
Ta Tesla ma s prehledem dojezd pres 300km.
Za sebe muzu napsat, ze vic jak 300km za den ujedu parkrat za rok, tzn. minimalni prizpusobovani.
Jelikož mám PHEV auta v oku, tak mě teda tohle taky štve. Ta tabulková spotřeba je u PHEV uplně k ničemu a v testech je málokdy reprezentantivní vzorek jízd k tomu aby si člověk udělal obrázek. Jasně, že je to určené k tomu aby člověk pořád nabíjel, ale je to pořád hybrid, takže v režimu kdy nabíjím minimálně je potřeba znát tu spotřebu. Respektive mě to zajímá, protože pak nechci být otrok auta abych pořád musel dobíjet k tomu aby to mělo smysl... Klasické HEV umí masivně snížit spotřebu i bez dobíjení.
Libi se mi vetsi zatizeni zadni napravy u zadokolky. :-)
330e je podle me nejlepsi trojka.. :yes:
Idealni sluzebni auto :-) Ale vlastnit (teda hlavne platit..) bych ho nechtel.
6i valec by byl dobry tak kvuli zvuku.
Jenze by dale pridal na uz tak vysoke hmotnosti.
Fajn auto, ktere bohuzel nikdy nebude levne.
A to je taky jeho nejvetsi nedostatek.
Spousta lidi se rozhodne radeji pro tu 340i..
Nebo i jen pro 330i.
PS
Tesla ma za stejnou cenu jako 330e 55kWh baterii, je o 200kg lehci a na sto to ma za 5,6. :yes:
A nema 8i stupnovy automat, kardan, turbo, vyfuky, egr, gpf, katalizatory, lambda sondy, rozvody a valvetronic, primy vstrik, alternator, starter, klinovy remen, motorovy olej, olejovy filtr, vzduchovy filtr, nadrz, palivove pumpy a plno dalsich poruchovych (obzvlaste v hybridnim rezimu..) zbytecnosti :-) No a misto motoru vpredu ma Tesla navic zavazadlovy prostor - frunk. :yes:
Ten kdo je trochu ochotny se podridit elektromobilite bude u Tesly odmenen vyrazne nizsimi naklady, minimalni udrzbou a vyssi spolehlivosti.
Zrovna táto cesta je pre nás v najbližšie budúcnosti asi najmilostivejšia a z môjho pohľadu aj najzaujímavejšia. Malý príklad, hybridny superb koštuje +- rovnaké peniaze ako dízlová varianta. Pre niekoho kto má kde nabíjať a auto používa na skákanie po meste a okolií (škôlka, práca, deti, krúžky) a po týždni vypadne na výlet je to použiteľný univerzál. Vlk je sýty a koza celá
Tak jasne, tohle je kombik na takove to "jezdeni z povinnosti" - do prace, na nakup, za babickama, za zakaznikama... tam mi to prijde fajn. Do nejaky vikendovky na zabavu je ale benzin ve srovnani s naftou jasna vec (pokud to neni nejaky offroad). ;-)
A cena elektrického proudu se bude deklarovat paušálem 1 € za rok :D
Však ona ti to zdejší letka elektrofilů "vysvětlí", jenom co si usilovným třením ebonitového ocasu o liščí tyč patřičným způsobem nabijou své elektrorobertky :D
Jako příznivce benzínu to nerad říkám, ale z určitého hlediska diesel - plug in hybrid docela smysl dává. Pokud bude elektrická část hodně silná, zvládne na ní většinu jízd v městském režimu a mimo to se s těžkým aute dieselovej krouťák líp popere. A nebo ještě líp s nějakým odporně silným benzínem :-).
5er by podle mne uneslo i dieselhybrid jako dalsi variantu... u Ecka je pry celkem popularni a me v podstate asi dava i vetsi smysl nez benzinhybrid - denni jezdeni v pohode na elektriku a na delsi cesty na dovolene a sluzebky se diesel hodi lip. Chapu ale, ze dieselhybrid bude vyrobne asi jeste drazsi nez benzinhybrid.
Navrhuji uvádět spotřebu takto: stačí menší baterka, vykáže se jen 5kWh na dobití a nebude se počítat spotřeba benzínu. Auto by bylo levnější a ekologičtější. Naučil jsem se to na Vysoké škole obor veřejný politik.
ve svem IT oddeleni, ale sam delam na vyvoji web aplikace, a pokud bych tam mel jednoduchy dialog, ktery po odeslani nezahlasi chybu, nevrati se zpet, proste ani obraz ani zvuk, nic, tak me muj nadrizeny veme holi po zadech s otazkou jestli si z nej nedelam prcu.
Ani po roce nebo kolik neschopni opravit takhle kritickou chybu. 8-s
yep ... papierove CO2 by sli vyrazne dole a sucasnych okolo 370 koni by nemalo s vahou +100 kg navyse ziadny problem ani pri prazdnej baterii
resp. aspon keby davali 252 hp + elektro ... tych 184 nie je zlych, ale ak chcem sportovejsiu motorizaciu a byt zaroven eko, tak aspon 252 hp z benzinu by to chcelo
Ten špagát vypadá legračně. Jen se obávám, že takto se to s náma se všema do blízké budoucnosti plánuje..... no všici budem aspoň fit, bo budeme furt skákat přes kabely. Chudáci důchodci...