Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 3 představuje tři nové plug-in hybridy. I se čtyřkolkou zaparkujete na modré zdarma

Stanislav Kolman
Diskuze (42)

Mnichovská automobilka rozšiřuje nabídku hybridů do zásuvky pro řadu 3. Aktuálně nabízenou jednu verzi co nevidět doplní další tři.

Automobilka BMW už nějaký čas plug-in hybridní řadu 3 nabízí, varianta 330e se však dala koupit pouze coby sedan s pohonem zadních kol. Od léta 2020 se připojí další verze, sedan doplní kombík a obě karosářská provedení přijedou kromě zadokolek také s pohonem všech kol xDrive. Sečteno a podtrženo se tak nabídka plug-in hybridů rozroste z jednoho na čtyři.

Mnichovští tak pokračují ve své rozsáhlé elektrifikované strategii. Již koncem minulého roku prodalo BMW po celém světě půl milionu vozidel s čistě elektrickým či plug-in hybridním pohonem. Celá skupina chce mít do konce roku 2021 na silnicích více než milion aut s elektrifikovaným pohonným ústrojím. Čtvrtina v Evropě prodávaných aut BMW Group bude do roku 2021 elektrifikována, do roku 2025 se tento podíl zvýší na třetinu a do roku 2030 už to bude polovina. Společnost chce v příštích třech letech rozšířit svou nabídku o 25 elektrifikovaných vozidel.

Ale zpátky k plug-in hybridní řadě 3. Všechny elektrifikované verze „trojky“ dostávají shodný pohon, jenž se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce TwinPower Turbo o výkonu 135 kW (184 k) a elektromotoru o síle 83 kW (113 k), jenž je integrovaný do osmistupňové samočinné převodovky Steptronic. Systémový výkon má hodnotu 185 kW (252 k), v případě sešlápnutí plynového pedálu až do kickdownu lze ale výkon na deset sekund navýšit o dalších 30 kW (40 k) díky funkci XtraBoost. Maximální hodnota točivého momentu činí 420 Nm.

Nový přírůstek v podobě BMW 330e Touring zrychlí z klidu na stovku za 6,1 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 220 km/h. Je-li v autě aktivován režim Electric, můžete jet bez kapky benzinu až do rychlosti 140 km/h. Kombík slibuje dojezd pouze na elektřinu až 65 kilometrů.

Jak už jsme avizovali výše, kromě zadokolek se do nabídky nově zařazují také čtyřkolky se stejným plug-in hybridním ústrojím. I s pohonem xDrive se všechny elektrifikované trojky vejdou pod hranici 50 gramů CO2 na kilometr, což pro české zájemce znamená parkování v Praze na modré zdarma či osvobození od poplatku za dálniční známku.

Inteligentní systém pohonu všech kol rozděluje prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky hnací sílu motoru a elektromotoru dle potřeby mezi přední a zadní kola. Čtyřkolka je propojena se stabilizačním systémem DSC a podle konkrétní jízdní situace během zlomku sekundy upravuje rozdělování točivého momentu.

BMW 330e xDrive Sedan zrychluje z klidu na stovku za 5,8 sekundy a svištět může až 224 km/h. Kombík je na stovce o čtyři desetinky pomalejší a maximální rychlost o 10 km/h nižší. Sedan slibuje dojezd na jedno nabití až 58 kilometrů, verze Touring podle papírových předpokladů zvládne o tři kilometry méně.

Všechny varianty plug-in hybridní řady 3 jsou vybaveny lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 12 kWh. Trojka umožňuje dobíjení z klasické domácí zásuvky, přičemž z nuly na 80 % se dostanete za 4,2 hodiny. Pokud chcete nabít baterii do plna, potrvá to asi 5,7 hodiny. Prostřednictvím wallboxu lze proces urychlit na 2,4 hodiny (80 %), případně 3,4 hodiny (100 %).

Všechny plug-in hybridy jsou standardně vybaveny akustickým varováním chodců, při rychlostech do 30 km/h vytváří systém vnějších reproduktorů zvuk navržený speciálně pro elektrifikované bavoráky.

Stanislav Kolman
Diskuze (42)

Doporučujeme

20. 2. 2020 15:15
Re: Cena, spotreba v elektrickem rezimu, hmotnost
Tak to vubec neni problem. Dejme tomu, ze jedes 160 po dalnici na benzin.
A baterka podkroci dejme tomu 20% nabiti (SOC).

Ten el. motor/generator je mezi motorem (spalovacim) a prevodovkou a otaci se za jizdy porad.

Takze pri tech 160i neni problem částí vykonu (spalovaciho motoru - z benzinu) dobijet baterku, aby byla vzdy energie, predevsim na prudkou akceleraci. Problem nastava jen teoreticky, kdyz se pohybujes porad kolem 100% vykonu.
Pak neni z ceho dobijet. Ale to tak na okruhu, nebo behem zbesily jizdy po dalnici.

Tohle je normalni hybridni mod, jako u Toyoty (bez plug-in), tam to takto funguje porad. Dobiji se bud brzdenim nebo se spalovaci motor vic zatezuje a tim se zaroven zvedne jeho ucinnost (pri zbytecne nizky zatezi) no a pak kdyz trochu dobije, tak spalovak vypne. Honda CR-V takto funguje nejdokonaleji, jelikoz ma motor a generator zvlast bez mechanicky vazby. Takze je to vlastne EV s range-extenderem (vykonnym 2.0L). A dobijet se muze naprosto kdykoliv nezavisle na rychlosti a tim udrzuje motor v optimalnim rezimu skoro porad.
To BMW uplne neumi, ale s 8i kvaltem se tomu blizi.

Myslim, ze nejlepsi plug-in bude Toyota RAV-4. Skoda ze to je SUV.
Ale zrychleni kolem 6s uz zni dost dobre. V hybridnim rezimu funguje lip nez BMW a ke vsemu je jednodussi.
Mne se nejvic libi Honda Clarity PHEV.
https://automobiles.honda.com/…y-plug-in-hybrid
Ta se bohuzel v Evrope neprodava. To si myslim, ze je dnes nejdokonalejsi PHEV. Ale ta samozrejme nedosahuje vykonu hybridnich BMW.
20. 2. 2020 13:20
Re: Cena, spotreba v elektrickem rezimu, hmotnost
Vím, jde mi o ten moment, kdy je to minimum a ta energie se někde brát musí.

Nemám extra potřeby, takže by stačilo jak píšeš, jde mi o to jet svižně a plynule a když je občas potřeba předjet, tak aby to ten výkon skutečně mělo.
20. 2. 2020 11:14
Re: Cena, spotreba v elektrickem rezimu, hmotnost
To neni ma metoda.
To jsou pravidla EU. Ktera plati pro me i pro tebe.
Ja, narozdil od jehovistu, te o nicem presvedcovat nemusim, protoze ta pravidla uz tady plati. :yes:

Tak tu prestan brecet nad uchylovanim se k jedine variante.
BEV neni jedina varianta, zatim je ale z hlediska omezovani emisi presvedcive nejlepsi.

S penezi si muzes delat co chces. Jen si priplatis za emise. Ty to tezko neses.
Ja (a EU, cili vetsina) si myslim, ze to je v poradku.
Jinak ja te o nicem nepresvedcuju. Porovnavam dva konkretni modely EV a PHEV, ktery si budou v realu konkurovat.
Mas s tim problem? Mas neco k veci?

Sorry, nemam rad, kdyz me nekdo prirovnava k jehovistum.

PS 10kc/km je absurdni stejne jako prognozy o rustu cen baterii. Energie z CEZu je mnohem cistejsi, nez energie pochazejici ze zdejsiho vozoveho parku... Vy anti EV si cisla cucate z prstu.
20. 2. 2020 10:44
Re: Cena, spotreba v elektrickem rezimu, hmotnost
Ne, na Dona Vita. Každý ať si se svými penězi dělá co chce. Ale neustálé přesvědčování o tom, jak je ta "má" metoda je správná je opravdu až posedlostí nezavdávající si s jehovisty.
A uchylování se k jediné variantě pak totální nesmysl.
Avatar - iudex
20. 2. 2020 09:07
Re: Krásný nový trojkový baworák,...
:D :-[]