Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 3 představuje tři nové plug-in hybridy. I se čtyřkolkou zaparkujete na modré zdarma

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 19. 2. 2020 • 02:53
7
42
Zobrazit náhledy (7)
BMW 3 Touring BMW 3 Touring

Mnichovská automobilka rozšiřuje nabídku hybridů do zásuvky pro řadu 3. Aktuálně nabízenou jednu verzi co nevidět doplní další tři.

Automobilka BMW už nějaký čas plug-in hybridní řadu 3 nabízí, varianta 330e se však dala koupit pouze coby sedan s pohonem zadních kol. Od léta 2020 se připojí další verze, sedan doplní kombík a obě karosářská provedení přijedou kromě zadokolek také s pohonem všech kol xDrive. Sečteno a podtrženo se tak nabídka plug-in hybridů rozroste z jednoho na čtyři.

Mnichovští tak pokračují ve své rozsáhlé elektrifikované strategii. Již koncem minulého roku prodalo BMW po celém světě půl milionu vozidel s čistě elektrickým či plug-in hybridním pohonem. Celá skupina chce mít do konce roku 2021 na silnicích více než milion aut s elektrifikovaným pohonným ústrojím. Čtvrtina v Evropě prodávaných aut BMW Group bude do roku 2021 elektrifikována, do roku 2025 se tento podíl zvýší na třetinu a do roku 2030 už to bude polovina. Společnost chce v příštích třech letech rozšířit svou nabídku o 25 elektrifikovaných vozidel.

Ale zpátky k plug-in hybridní řadě 3. Všechny elektrifikované verze „trojky“ dostávají shodný pohon, jenž se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce TwinPower Turbo o výkonu 135 kW (184 k) a elektromotoru o síle 83 kW (113 k), jenž je integrovaný do osmistupňové samočinné převodovky Steptronic. Systémový výkon má hodnotu 185 kW (252 k), v případě sešlápnutí plynového pedálu až do kickdownu lze ale výkon na deset sekund navýšit o dalších 30 kW (40 k) díky funkci XtraBoost. Maximální hodnota točivého momentu činí 420 Nm.

Nový přírůstek v podobě BMW 330e Touring zrychlí z klidu na stovku za 6,1 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 220 km/h. Je-li v autě aktivován režim Electric, můžete jet bez kapky benzinu až do rychlosti 140 km/h. Kombík slibuje dojezd pouze na elektřinu až 65 kilometrů.

Jak už jsme avizovali výše, kromě zadokolek se do nabídky nově zařazují také čtyřkolky se stejným plug-in hybridním ústrojím. I s pohonem xDrive se všechny elektrifikované trojky vejdou pod hranici 50 gramů CO2 na kilometr, což pro české zájemce znamená parkování v Praze na modré zdarma či osvobození od poplatku za dálniční známku.

Inteligentní systém pohonu všech kol rozděluje prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky hnací sílu motoru a elektromotoru dle potřeby mezi přední a zadní kola. Čtyřkolka je propojena se stabilizačním systémem DSC a podle konkrétní jízdní situace během zlomku sekundy upravuje rozdělování točivého momentu.

BMW 330e xDrive Sedan zrychluje z klidu na stovku za 5,8 sekundy a svištět může až 224 km/h. Kombík je na stovce o čtyři desetinky pomalejší a maximální rychlost o 10 km/h nižší. Sedan slibuje dojezd na jedno nabití až 58 kilometrů, verze Touring podle papírových předpokladů zvládne o tři kilometry méně.

Všechny varianty plug-in hybridní řady 3 jsou vybaveny lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 12 kWh. Trojka umožňuje dobíjení z klasické domácí zásuvky, přičemž z nuly na 80 % se dostanete za 4,2 hodiny. Pokud chcete nabít baterii do plna, potrvá to asi 5,7 hodiny. Prostřednictvím wallboxu lze proces urychlit na 2,4 hodiny (80 %), případně 3,4 hodiny (100 %).

Všechny plug-in hybridy jsou standardně vybaveny akustickým varováním chodců, při rychlostech do 30 km/h vytváří systém vnějších reproduktorů zvuk navržený speciálně pro elektrifikované bavoráky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
20. 2. 2020 15:15
Re: Cena, spotreba v elektrickem rezimu, hmotnost
Tak to vubec neni problem. Dejme tomu, ze jedes 160 po dalnici na benzin.
A baterka podkroci dejme tomu 20% nabiti (SOC).

Ten el. motor/generator je mezi motorem (spalovacim) a prevodovkou a otaci se za jizdy porad.

Takze pri tech 160i neni problem částí vykonu (spalovaciho motoru - z benzinu) dobijet baterku, aby byla vzdy energie, predevsim na prudkou akceleraci. Problem nastava jen teoreticky, kdyz se pohybujes porad kolem 100% vykonu.
Pak neni z ceho dobijet. Ale to tak na okruhu, nebo behem zbesily jizdy po dalnici.

Tohle je normalni hybridni mod, jako u Toyoty (bez plug-in), tam to takto funguje porad. Dobiji se bud brzdenim nebo se spalovaci motor vic zatezuje a tim se zaroven zvedne jeho ucinnost (pri zbytecne nizky zatezi) no a pak kdyz trochu dobije, tak spalovak vypne. Honda CR-V takto funguje nejdokonaleji, jelikoz ma motor a generator zvlast bez mechanicky vazby. Takze je to vlastne EV s range-extenderem (vykonnym 2.0L). A dobijet se muze naprosto kdykoliv nezavisle na rychlosti a tim udrzuje motor v optimalnim rezimu skoro porad.
To BMW uplne neumi, ale s 8i kvaltem se tomu blizi.

Myslim, ze nejlepsi plug-in bude Toyota RAV-4. Skoda ze to je SUV.
Ale zrychleni kolem 6s uz zni dost dobre. V hybridnim rezimu funguje lip nez BMW a ke vsemu je jednodussi.
Mne se nejvic libi Honda Clarity PHEV.
https://automobiles.honda.com/…y-plug-in-hybrid
Ta se bohuzel v Evrope neprodava. To si myslim, ze je dnes nejdokonalejsi PHEV. Ale ta samozrejme nedosahuje vykonu hybridnich BMW.
20. 2. 2020 13:20
Re: Cena, spotreba v elektrickem rezimu, hmotnost
Vím, jde mi o ten moment, kdy je to minimum a ta energie se někde brát musí.

Nemám extra potřeby, takže by stačilo jak píšeš, jde mi o to jet svižně a plynule a když je občas potřeba předjet, tak aby to ten výkon skutečně mělo.
20. 2. 2020 11:14
Re: Cena, spotreba v elektrickem rezimu, hmotnost
To neni ma metoda.
To jsou pravidla EU. Ktera plati pro me i pro tebe.
Ja, narozdil od jehovistu, te o nicem presvedcovat nemusim, protoze ta pravidla uz tady plati. :yes:

Tak tu prestan brecet nad uchylovanim se k jedine variante.
BEV neni jedina varianta, zatim je ale z hlediska omezovani emisi presvedcive nejlepsi.

S penezi si muzes delat co chces. Jen si priplatis za emise. Ty to tezko neses.
Ja (a EU, cili vetsina) si myslim, ze to je v poradku.
Jinak ja te o nicem nepresvedcuju. Porovnavam dva konkretni modely EV a PHEV, ktery si budou v realu konkurovat.
Mas s tim problem? Mas neco k veci?

Sorry, nemam rad, kdyz me nekdo prirovnava k jehovistum.

PS 10kc/km je absurdni stejne jako prognozy o rustu cen baterii. Energie z CEZu je mnohem cistejsi, nez energie pochazejici ze zdejsiho vozoveho parku... Vy anti EV si cisla cucate z prstu.
20. 2. 2020 10:44
Re: Cena, spotreba v elektrickem rezimu, hmotnost
Ne, na Dona Vita. Každý ať si se svými penězi dělá co chce. Ale neustálé přesvědčování o tom, jak je ta "má" metoda je správná je opravdu až posedlostí nezavdávající si s jehovisty.
A uchylování se k jediné variantě pak totální nesmysl.
Avatar - iudex
20. 2. 2020 09:07
Re: Krásný nový trojkový baworák,...
:D :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku