Tady nejde o preciznost ale o princip. Elektromobil stačí nechat totálně vybít, zbortí se baterie a ty začnou hořet při velmi vysoké teplotě až 2000 stupňů - je tam hořčík, mangan, lithium. Vodou to nelze uhasit. Nebo stačí aby třeba rychlonabíjení poškodilo jeden článek (lokální přehřátí a propálení tenké folie) a opět lehne popelem celé auto. Díky teplotě hoření dojde k zapálení všech článků, aut vedle, budovy atd.
Těch továren bude čím dál víc zavřených a čím dál víc lidí doma až to konečně krachne. Kdo chce kam, pomuzme mu tam, helmuti páchají rituální sebevraždu.
Koronavirus tomu letos hodně pomůže.
2130 a 75800 ofiko, neofiko údajně 5x tolik. V karanténě a mimo svojí práci 750 milionů lidí, neofiko 950-1 miliarda :-)
Akorát už skoro 3x tolik lidí co SARS, víc má akorát Ebola, cca 9x tolik pokud věříme ofiko číslům (pokud ne, je to na půlce) z vysoce infekčních, tedy nakažlivých nemocí posledních let , jenže ta má ten počet mrtvých za 20 let :-)
S chřipkou nebývá isolováno mimo běžné podmínky všedního dne 750 milionů lidí, takový detail :-)
Tak že se pneumatiky montují (doposud) na automobily bez rozdílu pohonu není sporu, že. Což tak že nastal jistý pokles objemu výroby aut se spalovacími motory který jest větší nežli nárůst výroby EV? Pravda je tam někde venku ... ;-)
A za to môžu EV? Nebude to skôr zbytočnou honbou za emisiami a následným rastom cien? Autá sú stále drahšie a drahšie, a nie nijak nevýznamne. Drahý tovar sa vždy horšie predáva.
Souvisi to hodne. Nuceny prechod na EV znamena tlak na snizeni poctu aut prodanych a tim padem provozovanych. Na trhu je obvykle, ze kdyz je neco drahe a neprakticke, proda se toho o dost mene...
menia sa technologie.. menia sa priority.. menia sa ciele... meni sa myslenie... a aj auta sa tym padom budu uz menit ...
za mna vidim blizku buducnost prave v hybridoch... sikovne su v tomto toyoty.... ale vidim tu aj velku snahu od kie a hyundai... a aj mitsu sa dufam uz coskoro v tomto smere este viac rozbehne :yes:
vybrali auta jako jedinou škodnou. Politici žijí z daní a rozhodli, že budou zdroj likvidovat. Mohli vyhlásit, že euro 6d je v pohodě a zaměřit se na zbytečné převážení věcí kamiony, ale ne, rajčata se vozí do Řecka a to je vpoho.
Re: Tak to snad musel poznat každý, že si politici
Kto si kupi drahsie auto, tomu ostane menej penazi na hluposti z azie :-) Okrem toho, mensi priemysel je ekologickejsi. Ludia si tych zelenych sami volia.
Re: Tak to snad musel poznat každý, že si politici
vlaky jasne... :yes:
kolobezky ale uz nie su vhodne ak chces premiestnit viac ludi s batozinou na vacsiu vzdialenost... ale vlakom do pariza by som kludne a rad siel aj miesto lietadla ( a aspon aj nieco vidis cestou ) .. len to chce nove linky a viac rychlovlakov .. ale je to na dobrej ceste... vlaky este zaziju v europe boom .. :yes:
inak zrejme mnohe lety do roku 2030 v eu uplne skoncia aj vnutrostatne lety ... este nam bude vlak dobry uvidis :yes:
Re: Tak to snad musel poznat každý, že si politici
Ty jsi dobrej breptal, co se týká vlaků. Za 30 let se tu nepostvil ani kilometr nových tratí, natož nových rychlostních koridorů. Na rozdíl třeba od Polska. A jezdí tu vysloužilé desítky let staré rekonstruované soupravy. Fakta evidentně nejsou důležitá, hlavní je mít dobrý pocit :)
Re: Tak to snad musel poznat každý, že si politici
To není pravda. Postavila se třeba úplně nová trať na letiště Mošnov. To, že tam žádné letadla nelítají, je věc druhá.
Co se týče starých vysloužilých vlaků, tak tohle platilo tak 10-15 let zpátky. Dneska už sou ty největší střepy akorát na regionálních tratích, kde kvůli průměrné obsazenosti vozu deseti lidmi, nemá cenu pořizovat nové soupravy za desítky milionů.
Re: Tak to snad musel poznat každý, že si politici
ruší je akorát kvůli koronaviru a ještě ve švédsku, jinak babíny a sugardaddy z instáče pořád lítaj 3x ročně do dubaje, 2x do usa, 1x austrálie a 15x po evropě :-) To samý sportovci.
Ekologická zátěž jedné barbíny s jejím sugardadday nebo nějakého čutálisty a atleta za rok se rovná 200 000 Km franty nováka v jeho 1,9 TDI :-) Jenže ty Franta Novák za rok faaakt nenajede :-)
Re: Tak to snad musel poznat každý, že si politici
v sobotu letím do Maroka a tak mě trochu tvoje poplašné výkřiky rozhodily. vzápětí jsem si ale dohledal, že budu v letadla cestovat s průměrnou spotřebou 3,75 litru na sto km. autem bych tam takhle lacino tedy nedojel...
Re: Re: Tak to snad musel poznat každý, že si politici
Dal som si tú námahu a našiel som tú spotrebu. A je to 3,27 litra na 1 sedadlo a 100 km. Takže keď zoberiem celú rodinu, tak sme na 13 litroch na 100 km. A to je o cca 2,5 až 3 litre viac, ako má na dlhé trasy po diaľnici Mercedes S63 AMG 4matic (dlhá verzia).
Takže...trochu som tiež stŕpol, pretože mám v pláne precestovat s deckami svet, ešte kým sa to dá... Do budúcna počítam s tým, že takéto "cestovanie pre zábavu" bude regulované, v lepšom prípade poriadne zdanené/spoplatnené ako daň z luxusu... A niežeby som s tým nesúhlasil, len chcem ušetriť :)
Re: Tak to snad musel poznat každý, že si politici
Běžný argument, kterým se často ohanis, je passé. Letadlo je ekologické více než automobil. V aute jezdím většinou sám se spotřebou deset. Kolik sežere Jumbo no samozřejmě, když letí na třikrát delší trasu, potom nepochybně víc:)
Úplne to nedáva zmysel... Ešte to aj chcú riešiť rovnako ako Detroit - proste udržať v závode ľudí aj keby čo bolo... To sa dialo v Detroite, že robili roboty a ľudia čítali noviny, ale nikoho neprepustili, až kým neskrachovali. Proste doba ide ďalej treba sa transformovať, a nie zabetónovať v aktuálnom stave - to je zaručená cesta ku katastrofe.
A ku Kristin - namiesto dúfania jej odporúčam začať si hľadať inú prácu... To pomôže viac.
Takže propustíš v Evropě 5 milionlů lidí a poradíš jim at si hledaj práci, jakou a kde?
Třeba v itálii, španělsku a řesku s nezaměstností 7-16%, která tímto vyroste na 9-20% to půjde skvěle, navíc s dalšími vlnami imigrantů může být na nezaměstnansot někde i 35% :-):-)
To bude super, myslím že kriminalita stoupne tak mezi 5000-9000% :-)
tak v článku sa hovorí, že v DE je ohrozených 83 000 miest nasledujúcich 10 rokov. Kľúčom by malo byť že budú nahradené inými s vyššou pridanou hodnotou - proste transformácia. Keby sme stopli priemyslnú revolúciu, kde by sme teraz boli? 90% ľudí by pracovala na poli... Otázka je, či to nie je moc rýchlo... To môže byť problém, ale robotizácií výroby sa nevyhneme a ak hej tak do pár rokov sme na tom ako Detroit.
To je jedno, ať si hledají práci, kde chtějí ... poslanci EU s půlmilionovým měsíčním platem, budou páchat zelené dobro pro nás všechny, ať to stojí co to stojí.
Elektromotor, někde i 2 + baterie je levnější jak vyrobit motor, kde je 30-40 let starej blok vyráběný na 38x zaplacených výrobních linkách a pár volovinek, ještě vynucených eko předpisy. Aha, jo, určitě :-)
Cikni si do Audi, Jaguaru jestli elektromotor a baterky od LG jsou levnější než výroba motoru 1,7 od Lady a k tomu převodovka do Nivy. Schválně k čemu dojdeš :-):-):-)
1% v zemědělství, to je super, to znamená v Africe náklady asi 900 milionů euro a rusko + asie asi tak 600 miliard eur :-) Celý svět tak 5 trilionů euro.
Ve světle toho by stál jeden rohlík cca 15 kč a chlebíček tak 80-250 kč :-):-):-)
Co začít u toho že v Africe nemaj závlahy, v KLDR nebo nebo Barmě místy neznsj traktor atd a kolik by asi stálo aby tyto krajiny přešli na automatizované zemědělství :-):-)
To mi připomíná Izerovský vtip jak říká Knažko Mečiarovi, že vojáci dostali zvýšené přiděly jídla o 1500 kalorií. Mečiar opnonuje "to je nezmysel, to by musel každý vojak dostat 6 kg pohanky denně" :-):-)
pokud lidem nutí něco, co nechtějí no tak se prostě prodeje propadnou. Já třeba chci normální, provozně levné auto. Nechci mít auto plné asistentů které mi budou stále pípat a hrabat do řízení. Nechci v autě bonzáka který je nonstop online a čert ví kam co posílá. Nechci ani speciální ventilky s měřením tlaku, start-stop, dotykové ovládání místo mechanických ovladačů na které se nemusím dívat, stačí je nahmatat. Ale u nových aut není na výběr. K tomu hrozné motory.
Takové auto jde udělat, ale koupí někdo auto když bude mít třeba označení 1hvězdičky NCAP? jasné, že to bude jen za chybějící asistenty, ale půjde to lidem vysvětlit?
Nikdy dříve by mě nenapadlo, že na zničení Evropy bude stačit několik let, a několik jedinců, kteří se dostali do vedení EU. A ti běžní lidé, kteří teď brečí, že přijdou o práci a domek na hypošku, by si měli sáhnout do svědomí a vzpomenout si, koho volili do EU ...
Jediná šance jak tohle šílenství s "ekologií" a importem negrů a slimáků zastavit, je ve volbách odstavit současné vedení EU.