Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb Combi iV – Se šňůrou a nádrží poprvé

Škodovka konečně elektrifikuje. Najednou uvedla první elektromobil – čistě elektrické Citigo – a první plug-in hybrid – vlajkovou loď Superb. Jaká je s kombinací elektřiny a benzinu, jsme zjišťovali v tradičním testu.
Zpět na článek
21. 2. 2020 08:41
21. 2. 2020 17:49
23. 2. 2020 13:24
21. 2. 2020 10:19
21. 2. 2020 15:51
21. 2. 2020 17:44
21. 2. 2020 22:30
21. 2. 2020 09:51
21. 2. 2020 10:02
21. 2. 2020 10:27
21. 2. 2020 10:16
21. 2. 2020 22:22
22. 2. 2020 03:09
23. 2. 2020 22:12
24. 2. 2020 06:54
24. 2. 2020 16:54
25. 2. 2020 08:14
26. 2. 2020 18:23
Avatar - iudex
21. 2. 2020 08:41
Zmysel PHEV
Tak je celkom logické, že pri dennom nájazde cez 200 km, z toho väčšinou po diaľnici ako má redaktor nemá plug-in hybrid až taký zmysel, na taký režim je lepšie TDI. Prevažná väčšina vodičov ale dochádza do práce podstatne menej, 20, 30 či 40 km, z toho nemalá časť po meste, nezriedka po (ráno značne) upchatom meste a tam ten PHEV zmysel rozhodne má. Teda v meste od semaforu k semaforu poskakujem len na baterky a aj mimo mesta mi prevažne stačí elektrina. Doma cez noc nabijem doplna a ráno vyrážam opäť na elektrinu.
Začínam ľutovať, že som neskúsil požiadať o štátnu dotáciu 5000 eur na hybrid (aj keď to bola dosť lotéria, "vypredali sa" za 3 minúty), to by som už mal Sup iV objednaný.
Rozbalit vlákno
9
21. 2. 2020 09:34
Re: Zmysel PHEV
:yes:

Presne, denni najezd 200km je pro PHEV prilis..
21. 2. 2020 17:49
Re: Zmysel PHEV
Tak to je přesné vyjýdření - 200 km pro PHEV je příliš. Nehodí se na dlouhé tratě hodí se na krátké - ale to se hodí mnohem lépe čisté EV. Tak proč vlastně PHEV ?
22. 2. 2020 01:08
Re: Zmysel PHEV
Řeč je o denním dojíždění. A do toho občasné dlouhé trasy bez omezení na spalovací motor.
Avatar - PHEV
23. 2. 2020 13:24
Re: Zmysel PHEV
Jednoduše řečeno, pokud mám garáž ideálně s levným nočním proudem, k domu a tím pádem odpadají měsíční platby za jistič a jezdím pravidelně každý pracovní den. Tak mám 300sní x50 Km denně tj. 15 tis. Km ročně z auta elektromobil. To je dost kilometrů né 15000 Km v průměru většina elektromobilů nenejede, tedy hlavně tech levnějších.

A co mě to stojí v pořízení ? Skoro nic, protože ten superb je za podobný peníze jako v naftě. A navíc pro benzín k pumpě budu jezdit méně často. Takže ušětřím i čas. A když pojedu 200Km trasu což asi každý den stejně málokdo jezdí, tak i tak pojedu +- levněji než v naftě.
Avatar - iudex
21. 2. 2020 15:51
Re: Zmysel PHEV
JJ, ja som zvažoval buď lift strednej, alebo kombi nižšej strednej, všetko s benzínom okolo 200k. Ale polovička navrhla hybrid, tak si začínam všímať aj tento subsegment.
Avatar - fOE
21. 2. 2020 17:44
Re: Zmysel PHEV
Aaa, takze zradils. Nevadi, jeste muzu kamosit s Ozzmanem. :D
Avatar - CICERO
21. 2. 2020 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
21. 2. 2020 10:36
Re: Zmysel PHEV
presne ako pises... kto to ma cez noc kde dobijat a rano jazdi prepchatym mestom do prace pre neho to bude paradna alternativa .... vid nieco podobne ako aj outlander PHEV... ktory je tiez nakoniec svojim pohonom paradoxne vhodnejsi do mesta ako na nejake dlhe dialnicne presuny kde tu tazku kasnu uz potom musi tahat viacmenej len klasicky spalovak ( a razom aj ta spotreba je potom vyssia aj ako v nejakom beznom dizli ) ...

tu je celkom pekne vysvetlene kedy kde a preco ma PHEV zmysel https://www.youtube.com/watch?…

ja sa teda ani nedivim uspechu outlandera PHEV u solventnych ludi s vlastnym domom a garazou zijucich na okraji velkych miest ... ( k tomu este je to PHEV zabalene aj do praktickej kasne ) ... a podla mna aj tento "phev" superb si svojich zakaznikov najde a bude ich coraz viac :yes:
21. 2. 2020 08:55
Negativa - vyšší cena
No zrovna v tomto bodu by se dalo úspěšně polemizovat. 2.0 TDI 140 kW ve Style stojí 930, iV 160 kW ve Style 947. Takže v kontextu cena/výkon při stejné výbavě na tom není PHEV vůbec špatně, za 17 tis. dostávám výrazně dynamičtější auto. Pokud je to myšleno směrem, že celý model Superb je drahý, tak OK, ale v rámci modelové řady ani omylem.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
21. 2. 2020 09:04
Re: Negativa - vyšší cena
Presne, osobne ma celkom prekvapilo, že 160 kW hybrid je +/- na úrovni 140 kW konvenčných motorizácií, čakal som o pár tisíc eur vyššiu cenu. Uvidíme, či aj na hybrid budú v Škodovke také zľavy, ako na TDI (to osobne nečakám), každopádne kto stihol dotáciu, tak po odrátaní 5000 eur je hybridný Superb kúpa roka.
21. 2. 2020 09:06
Re: Negativa - vyšší cena
Nemluvě o tom, že v těch 17 tisících navíc proti 2.0 TDI jsou mimo vyššího výkonu i další prvky ve standardu, které se u ostatních motorizací připlácí (třeba DCC, jenom tenhle prvek stojí pro Style 26 tis.).
21. 2. 2020 09:11
Re: Negativa - vyšší cena
iV nemá launch control, takže 0-100 vychází jako u 140kW TSI. Ale nějak mi to pak v pružném zrychlení ale i v předjíždění v rychlostech mezi 80-140km/h přijde podstatně lepší.
21. 2. 2020 09:54
Re: Negativa - vyšší cena
Tak aj týmto spôsobom sa asi prejavuje tlak na kúpu ekologickejšieho auta. A teraz vyčítať im, že deformujú trh a zvýhodňujú hybrid pred klasikou, alebo ďakovať, že je tým dávajú ekologickým snahám väčší zmysel?
22. 2. 2020 01:14
Re: Negativa - vyšší cena
Prodáním hybridu škodovka ušetří tisíce eur na pokutách CO2, čili to nejspíš pořád mají nastavené tak, že se jim vyplatí prodat co nejvíce hybridů místo TDI a budou na tom pořád vydělávat, přestože výrobní náklady má hybrid určitě vyšší.
21. 2. 2020 09:04
mohlo by se to jmenovat bifuel
a svým způsobem je to geniální řešení, kombinující čistý elektromobil s hrůzou, jestli dojedu, s víkendovým běžným benzínovým autem... to jsem zase objevil Ameriku:)
dojezd pade stačí pro většinu soukromých osob, pro běžný den...
Rozbalit vlákno
11
21. 2. 2020 09:36
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Jj idealni.

Kdyby tam nebylo turbo, dsg atd.

Viz Toyota a Honda.

Takova Camry by mela na tech 200km mozna nizsi spotrebu i bez zasuvky!

No aby to nevyznelo prilis kriticky: Podle me je to nejlepsi Skododovka :yes:
Kterou prekona az Eniaq, nebo jak se to bude jmenovat.
21. 2. 2020 10:04
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Ovšem Enyaq má být EV a ne PHEV ne? Takže jeho použití bude proti PHEV Superbu hodně omezený.
21. 2. 2020 11:16
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Hodne omezeny - to je relativni.

Jsou lidi, kterym by nestacil dojezd Eniaqu 1x nebo 2x za rok.
A u takovyho EV mas bonus uplne jiny dynamiky..
Za minimalni provozni naklady.
21. 2. 2020 11:44
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Tak bude na ježdění kolem komína s velmi specifickým přístupem od jeho provozovatele. Zatímco PHEV Superb zvládne to co nafťák nebo benzíňák. To jsem myslel.
21. 2. 2020 14:43
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Ok chapu.

Ale ty pochop, ze pro nekoho, treba starsi lidi, nebo.. nevim :-)
Ze to nemusi byt omezeni zadny. Kdyz nejezdi delsi trasy vubec.
21. 2. 2020 15:22
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Jasný tomu rozumím a takový lidi si právě ty EV můžou kupovat. Všichni ostatní holt benzín nebo naftu.
Avatar - Emel
21. 2. 2020 16:34
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Jo, akorát... Honda E stojí 900t... ta cílovka se mezi českými důchodci bude hledat těžko :-)
21. 2. 2020 16:48
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
No tahle cenovka me taky stve ;-)
Avatar - _Karel_
21. 2. 2020 12:01
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Opět mínusy za konstatování holých faktů. Trotlové jedou jako vždy.
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2020 12:05
Re: mohlo by se to jmenovat bifuel
Tohle neni tak jednoznačnej fakt = jako třeba odkaz na statistiku prodejů = a i za to se tu sbíraj i VELKÝ počty mínusů :-O

Si tu snad novej? Mínusy se dávaj NE podle faktů nebo BLBOSTí = ale hlavně podle sympatií. Případně vlastních blbejch představ CO to je fakt :-!
Avatar - CICERO
21. 2. 2020 22:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 2. 2020 09:08
iV_delší zkušenost
Auto mám skoro měsíc a:
- na elektřinu se po městě dá jezdit úplně bez problému a bez jakéhokoliv omezování. Díky okamžité reakci na sešlápnutí plynu je při vjetí do malé mezery ve vedlejším pruhu rychlejší než moje předchozí 200kW TSI. Navíc iV přidává a řadí klidně i v zatáčkách.

- na okreskách při jízdě v hybridním režimu i s vybitou baterkou je naprosto v pohodě a nijak mě to neomezuje. Rozhodně mi to neleze krkem tak, jako neschopnost automatu přidat v zatáčkách jako u 200kW TSI nebo jakéhokoliv TDI v podobném autě včetně BiTdi

- dálnice pokud se jede fakt svižně znamená při režimu sport trošku lepší dynamiku než 140kW 2,0 TSI, zvládá to takovej styl jízdy dlouhodobě, tzn i s vybitou baterkou. Počítat je nutno se sptořebou odpovídající tomu jak rychle jedete. Navíc tím, že 1,4 TSI sama o sobě je na tanhle těžké auto slabá, tak se bez zásadní dopomoci elektromotoru neobejdete. Auto ale v menším zatížení zvládá nabíjet akumulátor a udržovat jeho stav nebo dokonce malinko dobíjet. Nicméně pokud jedete tímto stylem, tzn 120-180km/h a pořád zrychlujete na podlaze, počítejte se spotřebou prakticky stejnou jako u podobně silného benzínu. Pokud aspoň trošku zvolníte, dostanete se na 140kW TDI.

Ad spotřeba:
- pokud je kolem nuly, ujedete bez omezování po městě 30km za cca 11,5kWh (v nočním tarifu za necelých 30kč)
- pokud se trošku oteplí, dojezd se zvedne okamžitě na aspoň 40km

- pokud jedete po městě kolem 60km, většinou se vejdete do 1 až 2 litrů

- pokud jedete kolem 100km okresek, většinou to vyjde na celý akumulátor a k tomu 4 až 5 litrů benzínu. Podobný styl jízdy znamenal se 110kW TDI kolem 6,5l.

-na trase kolem 150km dojde na lámání chleba a spotřeba se vyrovná něčemu mezi 110 a 140kW TDI


Já na první nádrž (50,4l) ujel 1280km a k tomu spotřeboval 202 kWh. V nočním tarifu je to tedy někde na cenové úrovni spotřeby 5l/100km. Takovou kombinaci jsem jezdil se 110kW TDI za 6,5, s 4x4 140kW TDI těsně pod 8 a s 200kW TSI za 10,5.
Rozbalit vlákno
60
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2020 09:29
Re: iV_delší zkušenost
Proč nemůže tak normálně psát každý hybridař jako ty.
Avatar - speedfred
21. 2. 2020 09:37
Re: iV_delší zkušenost
....že by u niektorých nastal skrat, či vyhodenie ističov?
21. 2. 2020 10:00
Re: iV_delší zkušenost
možná proto že se na něj nesesypala klasická úderka s tím že výroba tý baterie je neekologická, že sebou vozí další kilogramy navíc, že výroba elektřiny taky stojí spoustu emisí(ano častý argument pod testy fullhybridů od toyoty, jak úsměvné) a nesnažej se mu tu i přes to že to auto má a popisuje jeho výhody na každou najít 10 nevýhod z doslechu nebo jedný testovací jízdy. Kdyby měl toyotu/lexus tak auto má 3 hvězdy a kritičtější recenzi a možná by musel pod článkem vyvracet nesmysle i od autora článku protože jeho zkušenosti s provozem auta jsou diametrálně jiný. To ale nemusí protože má škodovku a tak je to tak nějak v klídku a nějak to zvládnou redaktoři i místí pisatelé.
21. 2. 2020 10:10
Re: iV_delší zkušenost
což je sice pravda, že je výroba baterie neekologická a produkce elektřiny v našich podmínkách taky. Nicméně na to bych se celkem vykašlal. Jezdit se s tím bude asi příjemně a provozní náklady na palivo (benzín, elektřina) budou nízký a to je podstatný.
21. 2. 2020 10:14
Re: iV_delší zkušenost
Jistě ale tohle se začne u nás lidem dostávat pod kůži až s tím přijde škodovka/koncern(takže od letoška). Pro lidi bez možnosti nabíjení v garáži/na dvoře mě chybí u koncernu fullhybrid, ale ten asi jen tak nebude i když kdoví.
21. 2. 2020 10:26
Re: iV_delší zkušenost
Fullhybrid určitě nebude, protože v našich podmínkách nedává smysl.
1. Fullhybrid je nižší forma PHEV, bez možnosti jezdit po městě za náklady elektřiny.
2. Fullhybrid nemá výhody vjezdu do center měst (v Evropě) nebo parkování v zónách (i v Praze)
3. Fullhybrid v Superbu by se dostal někam na 100 g/km CO2 a to nic neřeší z pohledu automobilek, které se musí dostat pod 95 a za pár let ještě daleko níže a PHEV s méně než 50 g/km jim to umožní.
4. Cena PHEV je u tohoto Superbu stejná nebo nižší než cena hybridní Camry, takže za stejné nebo menší peníze dostanu více muziky (daleko dynamičtější auto, bezplatné parkování i dálniční známka, nižší spotřeba).
21. 2. 2020 10:33
Re: iV_delší zkušenost
no jistě, podobnej wall of text bys psal i pod plug-in hybrid prius před 5ti lety, proto tu dosud nebyli normální hybridáři, protože reakce na ně se nesly v podobnym duchu, já ti to vyvracet nebudu hele protože fullhybrid koncern nejspíš neudělá takže nebude samozřejmě nikdy dost dobrej a když ho nemá koncern tak nemá logicky smysl i když každej ten jeden bod co jsi uvedl samozřejmě vyvrátit jde naprosto v pohodě, pro teb je ale nevyvratitelný viz. můj první příspevek ve vlákně.
21. 2. 2020 11:35
Re: iV_delší zkušenost
Tak to vyvrať a netvař se jak uražená jepice. Já nikde netvrdím, že fullhybrid není dost dobrý, jenom říkám, že v našich reáliích nedává vedle PHEV smysl.
Avatar - iudex
21. 2. 2020 11:55
Re: iV_delší zkušenost
Úplne súhlasím. Klasický hybrid nemá už moc zmysel z pohľadu automobilky a cieľa výrazného znižovania flotilových emisií, rovnako ale pre samotného užívateľa je rozhodne výhodnejšie mať nabíjateľný hybrid a vybaviť veľkú väčšinu dochádzky čisto na elektrinu.
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2020 13:11
Re: iV_delší zkušenost
V Superbu asi smysl nemá, ale ve Fabii a Scale určitě ano. Renault přichází s Cliem/Capturem v hybridu a pokud se jim povedly a udrží rozumnou cenu, může to být pro reálného zákazníka mnohem zajímavější než předražené EV či plug-iny od PSA.
21. 2. 2020 15:43
Re: iV_delší zkušenost
Em a tí ľudia, ktorí nemajú kde v noci dobíjať, chodia na to mdenne do práce v meste a cez víkend vyrazia mimo mesto? Načo im je PHEV? EV tiež nestačí... Veľa km urobia v meste = HEV by bol najlepší.
21. 2. 2020 18:00
Re: iV_delší zkušenost
fullhybrid je náhrada za ICE, jezdíš totiž jen k benzínce a tankuješ tak jako u ICE, jenomže když vemem zmíněnou Camry v hybridu která má řekněme blízkého soupeře Superba 1.8TSI co se dynamiky týče tak ten má 170g CO2 kdežto ta Camry má 100g CO2. Ale v klidu, brzy přijde ID3 a od toho data najdou lidi jako ty a šimpanz skrytej smysl kterej dodnes neviděli i v čistých EV
21. 2. 2020 10:08
Re: iV_delší zkušenost
Jezdím těch aut hodně, mám doma 200kW A6 TDI ale i starý SL600 V12 a snažím se na to dívat reálně. Co mě na Superbu opravdu fascinuje, je naprosto příšernej infotaiment. Já nejsem schopnej pochopit, jak mohli udělat dle mého velmi dobře fungující pohon a k tomu tak strašně do**r*it blbý rádio. Takovejch chybovejch hlášek na téma "nezdařila se online konfigurace" nebo zamrzlá hláška, že hlavní uživatel může sledovat vozidlo online to jsem snad neviděl. Tenhle novej infotaiment online může naprosot v klidu konkurovat Tesle. Kdo si přál online aktualizace...
A takový vtípky, že se za jízdy celý rádio pětkrát za sebou restartuje a nebo vrchol všecho, když s eve správnej okamžik odejde s telefonem u ucha a vrátí se zpět do 15 minut, tak jste v autě v tichu. Nfunguje žádný audio, handsfree ale kupodivu ani ton hlasovýho ovládání. A vyřešit to znamená odstavit to na aspoň čtvrt hodiny. Vystoupit zamknout - odemknou a nastoupit nefunguje. Fascinuje mě, že pohon a jízda se tváří jako by se nechumelilo. Dokonce v tom zámrzu jde třeba přenastavit podvozek nebo přepnout režim. Ale jako zpíváte si. Je teda fakt, že jsem poslochal mimořádně béčkovou hudbu, ale zatím každý auto se s tím smířilo a hrálo:D

Jo a mimochodem aplikace do mobilu to je taky pecka. Nevydrží to fungovat tejden v kuse. Už s sebou zase musím nosit ovladač od topení..
Avatar - _Karel_
21. 2. 2020 10:18
Re: iV_delší zkušenost
A to je nějaká úplně nová verze infotaimentu? Já mám auto 2018 a infotaiment bez nejmenšího problému, bez jediného zámrzu, prostě nic.
21. 2. 2020 12:15
Re: iV_delší zkušenost
Jo bohužel, auta ze srpna to ještě nemají. Je to nějaká verze infotaiment online a pro velkej úspěch z auta vyndali CD a slot pro SD karty stejně jako SIM kartu. Takže vás výrobce postupem času donutí platit roční paušál za data. Přitom ještě verze z léta 2020 fungovala naprosto bez zamrzání.
Jako ale to co to předvádí je fakt bída, nechápu, že to pustili ven.
Avatar - _Karel_
21. 2. 2020 12:32
Re: iV_delší zkušenost
Poslal jsem ti SZ.
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2020 13:14
Re: iV_delší zkušenost
Problémy jsou i ve Scale a tuším i předváděčkách O IV. Ty nové infotainmenty se jim asi odladit nepovedlo.
Avatar - CICERO
21. 2. 2020 22:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 2. 2020 01:06
Re: iV_delší zkušenost
Tohle bude dost pravdepodobne presne ten duvod, proc jeste neprodavaji I.D. - uz ho vyrabeji ale tisice a tisice kusu zatim stoji na parkoviatich, museli i shanet dalsi parkoviste aby to meli kam odatavit.
Pry musi odladit software ... je dost mozny, ze to bude naprogramovany na stejnych zakladech (stejna nebo hodne podobna SW platforma).
Takze jeste je sance, ze ty chyby relativne rychle updatem opravi... jenze to muzes maximalne doufat a sance, ze “je to ani nehne” je doat vysoka ...

A jinak me to prekvapuje, jezdim ted tri roky starym Passatem a praveze obyc infotainment funguje vazne prijemne, chyby to nedela, Apple CarPlay na tom jedu vlastne stale, tomtom, spotify atd ... rychle se to startuje ... proste nemam moc pripominek, ani jsem s tim nepocital, ze to vubec bude rozumne fungovat a hle, vsechno slape jak hodinky.
Takze o to vetsi trapas tam najednou dat sice novou verzi infotainmentu, ale zabugovany software :-P

PS: Vestavena navigace sotva ze funguje, vypada jak z roku 2000 (ale do cile by te nejak dostala, to zas jo), to je fakt sila,, ale to mi nevadi, stejne jedu uz snad deser let tomtom z telefonu (ted teda pres carplay), ten funguje mnohem lip. Hlavne na nem mam rad, ze mapy mam stazeny offline v telefonu, takze nikde nebehaji zadny data pres mobil.
Ale vlastne i to je dneska jedno, vzdyt hudbu i radio uz jen streamuju a stejne tech mesicnich 20GB v naprosto obycejnem tarifu nejsem schopny vycerpat. A to jsem treba jen za minuly mesic dal dobre 7 tisic km a kdyz aedim v aute, proste to tu hudbu/radio streamuje nepretrzite)
Avatar - Missouri
21. 2. 2020 10:19
Re: iV_delší zkušenost
Tak to vypadá, že servisní technici škodovky se budou muset naučit oblíbenou ajťáckou hlášku - a zkusili jste to vypnout a znovu zapnout? :-[]
21. 2. 2020 13:04
Re: iV_delší zkušenost
Si dělej srandu. Oficiální postup je odebrat z auta uživatele, pak smazat aplikaci z telefonu. Pak počkat 15 minut a znovu stáhnout aplikaci a zkusit nastavit uživatele. Já vám nevím, ale nemohli by to vyrobit napoprvé pořádně a nechat aktualizace osudu..
23. 2. 2020 01:17
Re: iV_delší zkušenost
Hehehe klasika :-) Jsem programator a vzdycky se muzu potrhat smichy, kdyz ma nekdo k softwaru takovyhle pristup.
Proto pracuju ve startupech a ne pro velky firmy, ve startupech je takovy postup naprosto neprijatelny. Proste sedneme dva tri lidi na 20 minut, vymyslime jak to opravit, jeden dva lidi to v 95% pripadu maji za 2 hodiny hotove, nasadime ... a pokracujeme tam, kde jsme byli. Jak snadne.
Max do pul dne opraveno. Kdyz to smrdi, klidne i o vikendu, kdyz mam cas. Na oplatku mam v patek po obede volno a vsichni jsou happy.

Ale zkuste takovou praxi zavest v megafirmach, kde oprava kazdeho bugu znamena nejprve 100h meetingu mezi 10 oddelenimi a 15 tretimi stranami, aby se doslo k zaveru, ze nejlepsi vlastne bude auto na pul hodiny vypnout a “je to opraveny” a nazdar :-)

Jednou par let zpatky jsem psal do banky, proc nemuzu pul dne do internet bankingu, kdyz updatuji system.
Odpovedeli, ze to pri updatu takhle musi udelat.
Odpovedel jsem, ze google nebo youtube nebo burza a ani zadna jina obrovska SW platforma to nedela, takze jestli by mohli manazerum jen predat informaci, ze to takhle delaji ne proto, ze to jinak nejde, ale proto, ze se tak rozhodli. A ze se mi to nelibi. Vic uz neodpovedeli... :-)
Avatar - Ozzman
22. 2. 2020 08:51
Re: iV_delší zkušenost
Mám podobnou zkušenost s o3 9/2018 . Na první pohled vypadá krásně, moderně a fakt jsem si říkal, že chápu, jak v testech Škodovky sbírají body za infotaiment, ale po pár stovkách km a zamrzech navigace to vidím jinak. Je to jen pozlatko.
21. 2. 2020 09:36
Re: iV_delší zkušenost
Tohle by mohli nakopírovat do propagačních materiálů. V diskuzích a hospodách bude ale stejně nablito, protože to tak jako tak bere víc než Frantova jedničková ofce, se kterou jezdi do jugošky za 3,9.
21. 2. 2020 09:41
Re: iV_delší zkušenost
Nevis jakou to ma spotrebu el. energie?

Tech 11,5kWh je na 30km????

Tesla M3 na tuhle energii ujede 70km!

Jestli se tedy nepletu, tak to ma spotrebu min. dvounasobnou oproti M3.
21. 2. 2020 10:01
Re: iV_delší zkušenost
11,5kWh ukázal měřák odebrané energie ze zásuvky z nuly na 100%. Trvalo to mimochodem asi 5 hodin. Jinak ano, je to 30km+ s topením a veškerým pohodlím, když je venku kolem nuly. Naprosto stejným způsobem mi Tesla X ukazovala 30kWh na 100km a dokonce jsem to meřil i v téměř stejných podmínkách a na stejné silnici. Ale u TMX jsem se neobtěžoval s měřákem, je tedy pravděpodobné, že odebraná energie ze sítě bude o 10 až 15% vyšší. Takže v reálu je to totéž. TMX je sice větší a s hmotností kolem 2,3t taky těžší, ale Superbu jsem s mejma 100kg navážil přes 1900kg. A oboje byly pro porovnání okresky 2 a 3 třídy s rychlostma do 100km/h. Mimochodem rekuperovat TMX 90d neuměla o moc silnějc než tohle. Sup ale podstatně líp brzdí, ikdyž teda jako pedál plynu i brzdy si žije svým životem a nějakou přesnost od toho fakt nečekejte. V mrazu se to chová jinak, v závislosti na nabití a hromadě dalších faktorů. Není to omezující, ale jet s tím úplnou hranu si pořád netroufnu.
Ono taky se mi podařilo ujet skoro 160km s Egolfem s využitelnou kapacitou baterie 20kWh, ale to nebyla jízda ale utrpení.
21. 2. 2020 10:50
Re: iV_delší zkušenost
Diky za info.

Zajimavy postrehy :yes:

At Superb slouzi.
Avatar - CICERO
21. 2. 2020 22:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 2. 2020 10:07
Re: iV_delší zkušenost
Díky za vyčerpávající informace :yes:
Přijde mi to ale jako auto v pohodě. Já bych do toho klidně šel.
21. 2. 2020 10:11
Re: iV_delší zkušenost
Já bych byl nadšenej, kdyby to dostalo větší motor (VR6). Když jedete třeba kolem 150km/h po relativně prázný dálnici, tak je to v pohodě, ale pokud po tom chcete víc a dynamiku, tak je vidět, že by se to bez tý elektriky fakt nehlo. Jako já po tom chci docela dost, ale prostě ten nenucenej zátah 200kW to nemá.
21. 2. 2020 10:21
Re: iV_delší zkušenost
toto je zatial hlavna slabina aut do velkosti "strednej triedy" ... vsetky PHEV su osadene relativne slabsimim benzinovymi motormi. presne ako pises, do auta tejto kategorie by sa hodil silnejsi motor, ktory nebude mat problem s vyssou hmotnostou PHEV ... 6r zrejme do Superba nikdy nedaju, ale mohli by dat top benzinovu motorizaciu ... do 3er napriklad benzinivy 6valec a pod. potom by taketo PHEV mali minimim nedostatkov a vacsinou pozitiv
Avatar - iudex
21. 2. 2020 12:04
Re: iV_delší zkušenost
Napadá mi 3er ktorá kombinuje baterky s dvojlitrom, to bude bez pomoci bateriek predsalen inde ako 1,4ka. Síce súhlasím, že mať výkon a charakter R6 a k tomu možnosť jazdy čisto na elektrinu by bola super, ale to akosi ide proti cieľu hybridu, teda čo najnižšej kombinovanej spotreby a emisií. No a R6 je ťažký motor sám osebe, takže keď Sup s 1,4kou má 1900 kg, 3er s trojlitrom by mala ďaleko cez 2 tony a to je na strednú triedu šialené. Popravde sa divím, že BMW vôbec dáva ten dvojliter, myslel som, že budú robiť kombo s 1,5kou.
21. 2. 2020 10:55
Re: iV_delší zkušenost
Jako 200 kW TSI v Superbu je můj sen. Není nad to mít motor na který se šlápne a auto vystřelí. Ale zase hybrid by měl svoje výhody. Na ježdění do práce bych, prakticky ani nemusel startovat motor. Za kolik ten 200 kW TSI reálně jezdí? Já mám 1,8 TSI 118 kW ve dvoukole a dlouhodobě s převahou města mám 8,5-9 litrů.
Avatar - Loptos
21. 2. 2020 11:38
Re: iV_delší zkušenost
Zrovna sme s kamosom co pracuje v Skodovke a teda jazdi vsetky modely debatovali ako je moze ze tie auta tak vela zeru. On ma sukromnu mazdu 1.5 a jazdi po 5litrov a ja jazdim na 1.5t 134kW 45tis dialnice/mesto za dlhodoby priemer 6.4 podla tankovania.

Cim to teda moze byt?
21. 2. 2020 11:47
Re: iV_delší zkušenost
to nebude jen jeden důvod ;-) (rozdílný výkon, hmotnost auta, jízdní styl atd)
21. 2. 2020 12:35
Re: iV_delší zkušenost
Hele jako pokud absolutně neřešíš spotřebu, tak je 200kW nejlepší Sup. Blbý je, že po městě je to prostě strašně tupý a motor to hrozně podtáčí. Když pak po tom něco chceš, je to strašná doba než to podřadí, nafoukne se a jede. A pak je tam ta naprostá neochota řadit v zatáčkách. Zase na druhou stranu pokud jsi ochotnej řadit ručně je to na okreskách fakt rychlý auto. Počítej ale s tím, že vypnout ESP nejde a Haldex ještě před jakoukoli zmínkou o přetáčivostí rozpojí. Podvozek je tak na hraně toho výkonu, v rámci Superbů je určitě nejlepší. 140kw TDI je tvrdý a tluče, 110kW TDI bez DCC je uhoupanej parník a iV je takový napůl. Oproti 200kW je měkčí a pohodlnější (což jsem určitě nechtěl), ale není to taková hrůza jako 110kW TDI. Ale je to dost nedotáčivý a umí se to rozhoupat podélně i příčně. Průšvih to není, ale zábava fakt taky ne. Na ledu a mokru je znát lehkej čumák a těžkej kufr. A to to má baterky před zadní nápravou.
Já jezdil s 206kW přes 11, s nástupem podstatně tupější 200kW a DSG7 jsem se většinou pohyboval kolem 10,5. Ale mám za to, že jsem nikdy žádnou nádrž nedal pod 10. Jo a jezdí to na 98, což v Itálii na dálnici "pobaví".
140kW TSI máme ve firmě v Kodiaqu a je to úspornější i v tom Kodiaqu. Kupodivu jsem s tím byl schopnej jezdit pod 10. Takže stejnou jízdou je to řekněme 0,5 až 1l úspornější než 200kW v Superbu. Kamarád to má v Supu v předokolce a jezdí do 9l.
21. 2. 2020 13:33
Re: iV_delší zkušenost
To mě právě trošku děsí ta špatně naladěná automatická převodovka a nechat si vecpat automat a jezdit v manuálním módu mě přijde takový divný. ESP bych snad ani neřešil. S touhle lodí je to stejně k ničemu. V podstatě i ta ruční brzda je tam už zbytečná. Je to jako ovládat Titanic. To že to jezdí na 98 oktanů jsem nevěděl. To ve srovnání s tou spotřebou no nazdar. Už takhle proženu vejfukem 4-5 tisíc za benzín měsíčně a ještě do toho ládovat 98. Jenže když to TSI má takovej krásnej jízdní projev. S TDI se to nedá srovnávat. To je nezáživnej traktor. Každopádně dík za info :yes:
21. 2. 2020 14:21
Re: iV_delší zkušenost
Hele reálně přepočteno na koruno/kilometry je mezi 200kW TSI s N98 a R36 Passatem rozdíl skoro nula. A mimochodem v extra malý zátěži uměla R36 ukázat takový blbosti jako 6,6l. 2,0 TSI mi nikdy nejela míň jak za 9.
To váhání převodovky je v dieselu ještě markantnější než v TSI, ale k nasr**í je to oboje.
21. 2. 2020 15:21
Re: iV_delší zkušenost
Než váhání mě u DSG spíš vadí podtáčení motoru. Když jedu ve služební Oktávce 1,5 TSI, tak mě to vyloženě točí jak špatně ta převodovka řadí. Z toho důvodu jsem ve svým autě rád za manuál.
Avatar - speedfred
21. 2. 2020 16:13
Re: iV_delší zkušenost
Ja som mal v Pašíku 3.2 hooodne dlhodobú spotrebu 8.8 a v kľudne sa dalo pod 8 a nebol si pomalý.
21. 2. 2020 12:27
Re: iV_delší zkušenost
Toto je najlepsi prispevok v celej debate. Tvoje vysvetlenie vyhod, nevyhod a hlavne spotreby by mal pochopit kazdy. Dakujem.
Avatar - PHEV
21. 2. 2020 16:02
Re: iV_delší zkušenost
Gratuju pěkný auto silný dobře udělaný ,ale díky tomu, že má turbo a neumí běžet v atkinsonově cyklu , tak se spotřebou s Japonskými a korejskými atmo hybridy nemůže rovnat.

Máz zkušenost 25 tis. Km s Niro PHEV , není to o tolik menší auto celková Váha rovné 2 tuny a navíc to je trochu zvýšený.

připusuju svoje poznatkys ** na počátku

Ad spotřeba:
- pokud je kolem nuly, ujedete bez omezování po městě 30km za cca 11,5kWh (v nočním tarifu za necelých 30kč)
**Niro topí spalovákem takže v zimě po městě 2-3 l/100 Km ,ale tím jak spalovák vyrábí elektřinu tak dojezd na 9 kWh baterku cca 80 Km.
- pokud se trošku oteplí, dojezd se zvedne okamžitě na aspoň 40km
**Bez topení jen na elektřinu dá 45-55 Km

- pokud jedete po městě kolem 60km, většinou se vejdete do 1 až 2 litrů
** viz první odpověď u Nira je hrozná nevýhoda, že s topením se bez benzínu jet nedá a čím se jede déle tím spotřeba benzínu u vytopeného vozu klesá

- pokud jedete kolem 100km okresek, většinou to vyjde na celý akumulátor a k tomu 4 až 5 litrů benzínu. Podobný styl jízdy znamenal se 110kW TDI kolem 6,5l.
** vyjetá baterka na trase 100 Km okresky max 1,8-2 litrů nezáleží na teplotě protože topí odpadním teplem

-na trase kolem 150km dojde na lámání chleba a spotřeba se vyrovná něčemu mezi 110 a 140kW TDI
** na 150 km trase se dá udržet spotřeba do 3 litrů s vybitím baterky
s tím že v létě se dá klidnou jízdou okresky 90 dálnice do 120-130 jet za 3,5 litru na trase 200-250 bez dobíjení jen s vybitím baterky.

na dálky bez dobíjení je norma 4,2 litru ,ale jezdí to kolem 4,5-4,8
nejvyšší spotřebu jsem měl 3500 Km bez dobíjení jen na benzín do SArdinie a zpět 4 lidi box na střeše naložený na DE dálnicích jsem jel 150-160 Km/hod. Průměrná spotřeba za celou dovolenou 5,6 litru /100 Km. (po dálnicích bralo 6-7, courání po sardinii a alpy 4 litry)
Avatar - JirkaVejrazka
21. 2. 2020 16:32
Re: iV_delší zkušenost
Ja jsem svoje typicke spotreby popsal kdysi davno tady: https://moje.auto.cz/…ka/priusphv.html - viz cast "Typicke spotreby", plati pro Prius PHV v letnim provozu. V zime to je horsi, ale zase se nemusi na kratsich trasach zapinat spalovak, do -10C umi topit jen elektrikou (tepelne cerpadlo). Takze trasy okolo 35-40km jsou i v zime ciste na elektriku.
Avatar - PHEV
23. 2. 2020 13:37
Re: iV_delší zkušenost
Díky pěkná recenze, Niro mi jezdí +- stejně jako máte v recenzi.
Jen by mě zajímalo to, že když v zimě do -10 se nemusí nahazovat spalovák (mě u Nira při -12 skáče táké hybridní mód) jak to funguje v případě , že potřebujete předjet, nebo prostě plný výkon? Buď o tom víte a jen tak to šolicháte, aby to prostě nebylo třeba, nebo se prostě spustí během vteřiny úplně studený motor do max. otáček?

Niro mi kvůli topení naskočí ještě v garáži,ale jede na elektřinu , motor je oddělen spojkou a když se vytopí voda na 60 st. vypne se, dál topí zbytkovým teplem z bloku prohání el,. čerpadlo vodu a když vychladne na 40-45 st. se zase zapne.
Výhoda je tedy , že se nemusím bát kdykoliv předjíždět protože motor je stále připraven.
Jak jsem psal, tím že nabíjí baterku při topení výkomem asi 4 Kw, tak je dojezd po městě a okolí v tomto módu asi 80 Km.
Avatar - JirkaVejrazka
23. 2. 2020 15:04
Re: iV_delší zkušenost
Na plny vykon jezdim malokdy, pokud nedam plyn uplne na podlahu, tak predjedu v pohode jen na elektriku. Nouzova situace s plynem na podlaze muze samozrejme nastat - pak se opravdu spusti studeny motor. V praxi se mi to stalo jednou, kdyz jsem to chovani zkousel. A neni to v nicem horsi, nez kdyz bezny ridic nastartuje auto a pod plnym plynem se rozjede na jednicku :)

Prius motor nepredehriva, ale ma rekuperaci odpadniho tepla z katalyzatoru. Takze se benzinovy motor na provozni teplotu ohreje opravdu rychle. Nedavno jsme to diskutovali pod prvni recenzi Superbu iV na MACZ.
Avatar - _Karel_
21. 2. 2020 16:42
Re: iV_delší zkušenost
Za prvé, Niro PHEV nemá 2 tuny, ale 1,6t - 1,65t.
Za druhé je to bez pardónu o třídu menší auto.
Je fajn, že funguje dobře, ale se Superbem bych to moc nesrovnával.
Ten je výrazně větší( o půl metru!), těžší o 3 metráky a velmi výrazně dynamičtější.
21. 2. 2020 17:57
Re: iV_delší zkušenost
Já tomu taky ale docela stojím na krku, takže ty údaje co jsem psal jsou spíše pro porovnání mezi sebou. Nedokázal jsem nikdy s žádným autem jezdit ani pod 6 krom jednoho a to byla dvojková oktávka TDI v předokolce, kde ale o půl litru kecal palubák ... Jsou tu lidé, kteří tvrdí, že s Teslou X jde jezdit kolem 22kWh a já to nebyl schopnej dostat pod 30.
Avatar - PHEV
21. 2. 2020 18:55
Re: iV_delší zkušenost
Já toho suberba nijak nehaním, naopak myslím že za ty peníze je to super auto, i to Niro s 1,6 Atmo je dražší. Ale prostě není dělaný primárně na spotřebu, má to technologii z normálního spalováku. Výhody má je levný, bude většině lidí jezdit levněji jak TDi, neplatí se silniční daň, značky EL tj, dálnice a parkování v Praze zdrarma ,ale tím to končí.

Pohotovostí hmotnost Supermaga IV je o 130 Kg težší než Nira PHEV,ale zase je superb je o 77 mm nižší než Niro a to rozhodně na spotřebě (odpor vzduchu)dělá více, než půl metru délky.
Takže pokud se bavíme o normální jízdě, kde asi 160 kW nevyužívá protože se používá průměrný výkon je kolem 20-30 kW na dálnici, po okreskách kolem deseti. Tak rozdíl ve spotřebě je propastný, myslím že v ročním průměru to superbovi naklepe i nenabíjecí japonský hybrid.

Znovu píšu, že to auto se mě líbí, ale jen když si ho někdo bude kupovat kvůli spotřebě, tak se asi bude divit. Já jezdím s Nirem celoroční průmer za 2,8 s tím že polovina jízd je na elektřinu a polovina na benzín včetně pár tras i 1000-3000 Km bez jediného nabíjení (ani kabel sebou nevozím)
21. 2. 2020 17:55
Re: iV_delší zkušenost
Jo, věřím že to lze. Obecně mi ale většina aut žere jak tank a Stealth mi tu u mých postřehů už několikrát napsal, že jezdím rozbitejma motorama, že to není jinak možný:/
Mimochodem v Superbu mám klasický webasto, při ovládání aplikací (pokud teda zrovna funguje) jde zvolit, jestli se má interiér předehřát z baterky nebo webastem. Bohužel se mi nedaří donutit topit to při jízdě na elektřinu benzínem. Totiž já na těch 30km několikrát vystoupím a nechám auto vychladnout. Takže když je kolem nuly, tak určitě 30% kapacity baterie jenom protopím.
Avatar - PHEV
21. 2. 2020 19:05
Re: iV_delší zkušenost
Zima je obecně problém pro tyhle elektrohračky. Jestli tam máte ještě benzínové webasto, tak je škoda, že při jízdě na elektřinu to nechce topit.

Otázka je spotřeba webasta podchycená ve spotřebě palubního počítače, tj, zvýší se spotřeba při vytopení stojícího vozidla, nebo se to k tomu ještě musí přičíst?
21. 2. 2020 19:50
Re: iV_delší zkušenost
Abych se přiznal, nevím. Co jsem napsal výše bylo odečteno při dotankování doplna. Ale moc to webasto nepoužívám, většinou totiž nechávám auto v zásuvce a pak se to předehřeje elektřinou (jde si vybrat v aplikaci).
Avatar - Mikesus
23. 2. 2020 20:41
Re: iV_delší zkušenost
Takže z toho vidímě, že hybrid je úspornější než TDI ( 5l benzinu vs 6,5 nafty - to bylo keců všech okolo, jak hybridy se spotřebou kolem 4-5 litrů jsou utopie, zde je přesné srovnání jednoho řidiče a stejné trasy )
Na 100km je 11,5kwh ( cca 35km ) a cca 4,5 litru benzinu, tzn že těch 4,5l se spotřebuje za 65km. Z toho mi vychází, že po vyjetí baterky je spotřeba cca 6,9 l/100km. Tedy pokud se nebude nabíjet, bude spotřeba kolem 7 litrů benzinu. To už tak optimisticky nevypadá.
To u VW neumí udělat efektivní hybrid? Obyčejné full hybridy Toyoty jezdí v pohodě do 4,5 litru jakkoli dlouhou trasu. Když vezmu plugin prius. Má stejnou výhodu pří jízdě ve městě a když mu dojde baterka, stejně jezdí za 4.
Avatar - _Karel_
23. 2. 2020 21:35
Re: iV_delší zkušenost
Za prvé- Kesumb sám píše, že neumí jezdit úsporně, jeho spotřeby jsou obecně ty vyšší.
Za druhé - nechal bych být Corolly a Priusy, o Camry píší na Elektrických vozech " Ve městě jsem při běžném stylu jezdil se spotřebou kolem 5 l/100 km a kratší vzdálenosti, kde jsem využíval jízdy v čistě elektrickém režimu, pak dokonce i pod 4 l/100 km. Po dálnici spotřeba vzrostla na cca 6 l/100 km nebo při prudší a agresivnější jízdě se pak pohybovala kolem 7 l/100 km."
Za třetí nevidím jako ostudu, že Toyota má lepší hybrid, dělá ho už nějakou dobu, je to její gró, tak by měl být lepší.
https://www.spritmonitor.de/…a/433-Camry.html?…

https://www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
23. 2. 2020 21:57
Re: iV_delší zkušenost
No zni to logicky.

Nicmene zajimavy by bylo primy porovnani spotreb. A zjistit od jakyho denniho najezdu bude Toyota ve vyhode :-)

PHEV je samozrejme neporazitelny na kratky trasy..

Ja bych radsi vybral PHEV, jen u koncernu bych mel trochu obavy o spolehlivost.. Az prijde RAV-4 (s premiovym pohonem, ano nic lepsiho se spalovakem snad neni..) tak nebude co resit.
24. 2. 2020 09:19
Re: iV_delší zkušenost
Já vidím u dvoulitrové Corolly odměřenou dálniční spotřebu při 130 km/h 7,5 litru (čas 2:45)
https://www.youtube.com/watch?…
U Superbu iV vidím odměřenou dálniční spotřebu při 130 km/h, 6,8 litru v režimu vybité baterie a jízdě jako hybrid, čas (35:58).
https://www.youtube.com/watch?…
Takže v o třídu větším autě s o třídu lepší dynamikou je iV úspornější jak ve městě nebo na okresce (logicky díky PHEV), ale i na dálnici při jízdě jako hybrid. Zároveň z druhého videa je vidět, že na dálnici je při dodržování dálničního limitu pořád nejlepší diesel s minimálně o litr lepší spotřebou, pokud by se ta dálnice pojala trochu ostřeji (tak jako v českých nebo německých reáliích), tak rozdíl dále vzroste. Do nějakých 100km po dálnici plus jízda 30-40 km po městě a okreskách vyjde stále PHEV jako nejúspornější varianta, jakmile začne stoupat délka trasy na dálnici nad těch 100km, tak stále dominuje diesel.
Avatar - Mikesus
24. 2. 2020 15:17
Re: iV_delší zkušenost
Proto mluvím o Camry, která při dálničních 130 má koem 5,5-6. To je srovnatelné s passatem, nicméně 130 dálničních s corollou jsem se nikdy nad 6,5 nedostal. I trasa na otočku Praha - Ostrava byla při 135 tacho ( 133 GPS ) výsledná 6,4, když už nebyly žádné uzavírky. Tak by mne zajímalo kde těch 7,5 vzali.

Ale souhlasím, že dálniční tempo je v Corolle na spotřebu nic extra, možná je to dáno aerodynamikou, kterou má corolla 0,33Cx. V tom vidím právě v porovnání s Camry obrovský skok. S tou jsem se na průměrnou spotřebu nad 5,5 nikdy nedostal.
Avatar - Mikesus
25. 2. 2020 08:12
Re: iV_delší zkušenost
V tom případě jezdím úplně s jinou camry. Video je z jaké trasy?
23. 2. 2020 21:38
Re: iV_delší zkušenost
Uz to tu pisu nejakych par dni.

VW koncern neumi vyrobit full-hybrid.
Bez zasuvky by nedaval vubec zadny smysl, viz tva dopoctena spotreba.

Full-hybridy Toyoty a Hondy jsou nekde uplne jinde. Jde o to, ze tento full-hybrid neumoznuje regulovat spalovaci motor tak dobre, jako Toyota s cvt (e). A ke vsemu tsi motory z principu nejsou usporny, narozdil od atmosfer (Honda, Toyota) v atkinsnove cyklu..

Ten princip VW - obycejny paralelni hybrid je vhodny bohuzel predevsim pro EV mod, kde ale musi radit..
V hybridnim modu je el. motor prilis svazan s prevodovkou a flexibilita je minimalni.
Pravy opak serioveho hybridu od Hondy :yes: bez mechanicke vazby. Kdy si elektronika muze delat se spalovacim motorem uplne co chce.
Nastartovat kdykoli a VZDY pouzivat JEN v (temer) optimalnim rezimu.
Tzn. potrebny vykon v optimalnich otackach pro optimalizaci ucinnosti.

PS TSI je z principu pro (full) hybrid hloupost. Spalovaci motor ma slouzit s co nejvyssi ucinnosti/spotrebou a spicky (pozadovaneho vykonu) se maji pokryvat el. motorem. Turbo je tam uplne zbytecny, jen zanasi nespolehlivost a omezeni (vypinani spalovaku na ukor zivotnosti..).