To není o schopnostech či neschopnostech, to je o regulacích v Evropě, třeba v Číně se prodává VW Phideon, motory podél, šestiválce, klasické quattro. To samé je třeba Ford, šestiválce umí, ale do Evropy je nedá. Prostě na Evropana zbývá díky regulacím jenom ten štítky oblepený fake.
Predstava, že Passat, po väčšinu rokov najpredávanejšie auto strednej triedy sa zruší a nahradí ho Arteon je absolútne nereálna. Arteon sa možno predáva na pomery tej ceny dosť dobre, ale v porovnaní s Passatom ide o paberkovanie smetí (19t vs 124t).
Ano je to začarovanej kruh, takhle se můžem bavit pořád dokola - zákazníka zase nezajímají regulátoři, můžem na ně maximálně nadávat, ale koupím si prostě to, co je lepší za dané peníze.. Ale ty víš jak to myslím a já vím jak to myslíš ty :D
Tak je fajn, že nakoniec športová verzia R príde, už som nad ňou lámal palicu, keď ani po 2 rokoch neprišla. Takže z tohto pohľadu jednoznačne pozitívna správa. Horšie už je, že šesťvalec, o ktorom sa klebetilo, to nebude, takže technický argument pre prémiové ambície nepribudne, tá prémiovosť zostane len v deklaratórnej (a cenovej) rovine.
Každopádne popri hybridnom Touaregu R je fajn aspoň to, že Arteon R si zachová klasický benzín, bez zaťažujúcich bateriek.
To je otázka, fajn to asi je, ale co si budem, ta neschopnost VW nasadit do auta za cenu jakou bude mít Arteon R (nedělám si iluze, podle mě to bude někde cenově jako je A4 3.0tdi quattro) pořádnej motor a všude jen prostě narvat mainstream 2.0tsi, oblepit to štítky R, trošku jiné nárazníky a nedat si prostě žádnou práci, uvidíme, třeba se pletu, ale pochybuju..
Já to chápu, ale pohled zákazníka a jeho peněženky tohle prostě nezajímá, pokud teda trošku řeší cena-výkon, cena-technika, cena-prestiž, a já nevim co ještě. ;-)
Arteon je a byl drahy hlavne na papire, vicemene hned po uvedeni nam ale ve firemnim konfiguraku na nej svitilo "zvyhodneni" -37%, cti prodaval se levneji nez passat. Kdyz tam koukam dnes tak tam vidim -21% na arteon a na passat jen -14 az -17%, podle motorizace.
Coz je logicke, VW se muze s arteonem na premii hrat, ale trh uz si to koriguje.
To samozřejmě souhlasím. Ale dnes si člověk připlácí za úplně jiné šestiválce, než dříve. Ty slabší žravé šestiválce byly správně nahrazeny více či méně výkonnějšími turbočtyřválci s objektivně menší spotřebou.
To je zajímavý. Takhle by mě to nenapadlo, že mi karoserie liftback stojí za to, že budu vědět, že tam venku někdo ví, že jsem za passata s jiným kabátem zaplatil obrovský příplatek. Ale chápu to, když to máš takto postavený, není vlastně jiné cesty.
Pridam sa a tvrdim ze Passat bude zit pokial budu zit vsetky ostatne sedany a naozaj ich nevytlacia tie nechutne SUV. Osobne ak by som v tej triede v tom cenovom rozpeti vyberal auto tak berem Passat . Sused na ulici Kupil novy Arteon R line v takej tmavo sedej farbe a musim povedat ze je to viac ako elegantne auto. :-!
Tak mne dáva Arteon zmysel aj v tých bežných motorizáciách. Ako píšeš je to len drahší Passat, s identickou technikou, takže reálne to drahšie auto nie je (resp. len minimálne), ale VW ho predáva o dosť drahšie ako ten Passat. Osobne by som Passat nekúpil, naopak po Arteone som pozeral, má pre mňa hlavnú výhodu karosérie liftback; padlo to ale na cene, ktorá bola pri uvedení Arteonu nenormálne vysoká.
Ber to v kontexte dobových cien. Šesťvalce boli v 90. a 2000 rokoch totálne všade, v bežných modeloch strednej triedy, skoro každá mainstreamová automobilka mala V6, či už Passat, Mondeo, Vectra, 406, Xantia, Laguna..., niektoré dokonca dve verzie V6. A dokonca si šesťvalce našiel často aj v nižšej strednej: Golf, Bora, Leon, A-R 147...
Lacné samozrejme neboli, logicky to vždy boli top verzie, ale proste boli oveľa dostupnejšie a lacnejšie, ako je tomu dnes, keď V6/R6 je až v strednej triede, aj to prémiovej (s výnimkou Stingera) a aj tam v najdrahších verziách (so 4x4, automatom...).
Ale neodpovedal si si na otázku, prečo by Passat nemal byť. Prečo by VW zarezal jeden zo svojich najpredávanejších modelov, ktorý má navyše legendárne meno, históriu a renomé po celom svete? Odpoveď si trúfam odhadnúť s 99% istotou: Passat bude. ;-)
Tak zrovna Arteon R by dával největší smysl. Naopak smysl nedává Arteon v běžných motorizacích, kde je to jen na oko lepší a hlavně dražší passat. Ve variantě R už toho nalepené písmenko moc nepokazí a jako bonus dostaneš skvělé srdce - motor 2.0TSI je v R variantách velmi silný a zároveň dosti úsporný, nic lepšího VW nemá a upřímně to ani není potřeba.
Z čeho vycházíš? Máš nějaký porovnání cen? Zajímalo by mě to.
Šestiválce nikdy nebyly levné. V dobách, kdy se jednalo o základní motorizace, byla automobilita tuplem restrikována pro ty nejbohatší. V 70.-90. letech, kdy už byly běžně jako základní motorizace čtyřválce, byly nejslabší šestiválce poměrně drahé, ale především - skvělá 1.4TSI si je dnes namaže na chleba s dvou třetinovou až poloviční spotřebou.
Nějak nevěřim, že by si VW nechalo utýct jednu ze svých zlatonosných slepic a nechalo to škodovce. Spíš si myslím, že Superb pomalu bude upozaděnej na úkor rostoucí Octavie. No uvidíme.
To se muze razantne zmenit ve chvili, kdy passat nebude a bude jen arteon. Chces kombi? Kup si Arteon nebo Skodovku - a hadej co vetsina lidi na zapade udela :-)