Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Arteon R bude! Svižnější svezení nabídne i v kombíku

Vlajkový liftback posazený nad Passatem přijede do Ženevy v omlazeném provedení. A novinek přiveze víc než dost.
Zpět na článek
26. 2. 2020 08:41
Avatar - iudex
25. 2. 2020 13:09
Dobré i zlé správy
Tak je fajn, že nakoniec športová verzia R príde, už som nad ňou lámal palicu, keď ani po 2 rokoch neprišla. Takže z tohto pohľadu jednoznačne pozitívna správa. Horšie už je, že šesťvalec, o ktorom sa klebetilo, to nebude, takže technický argument pre prémiové ambície nepribudne, tá prémiovosť zostane len v deklaratórnej (a cenovej) rovine.
Každopádne popri hybridnom Touaregu R je fajn aspoň to, že Arteon R si zachová klasický benzín, bez zaťažujúcich bateriek.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Alf1k
25. 2. 2020 13:30
Re: Dobré i zlé správy
To je otázka, fajn to asi je, ale co si budem, ta neschopnost VW nasadit do auta za cenu jakou bude mít Arteon R (nedělám si iluze, podle mě to bude někde cenově jako je A4 3.0tdi quattro) pořádnej motor a všude jen prostě narvat mainstream 2.0tsi, oblepit to štítky R, trošku jiné nárazníky a nedat si prostě žádnou práci, uvidíme, třeba se pletu, ale pochybuju..
25. 2. 2020 14:25
Re: Dobré i zlé správy
To není o schopnostech či neschopnostech, to je o regulacích v Evropě, třeba v Číně se prodává VW Phideon, motory podél, šestiválce, klasické quattro. To samé je třeba Ford, šestiválce umí, ale do Evropy je nedá. Prostě na Evropana zbývá díky regulacím jenom ten štítky oblepený fake.
Avatar - Alf1k
25. 2. 2020 14:29
Re: Dobré i zlé správy
Já to chápu, ale pohled zákazníka a jeho peněženky tohle prostě nezajímá, pokud teda trošku řeší cena-výkon, cena-technika, cena-prestiž, a já nevim co ještě. ;-)
25. 2. 2020 14:41
Re: Dobré i zlé správy
Bohužel pohled zákazníka je to poslední co zajímá evropské i národní regulátory.
Avatar - Alf1k
25. 2. 2020 14:50
Re: Dobré i zlé správy
Ano je to začarovanej kruh, takhle se můžem bavit pořád dokola - zákazníka zase nezajímají regulátoři, můžem na ně maximálně nadávat, ale koupím si prostě to, co je lepší za dané peníze.. Ale ty víš jak to myslím a já vím jak to myslíš ty :D
25. 2. 2020 15:06
Re: Dobré i zlé správy
Souhlas, blbé na tom je, že za ten šestiválec si zákazník musí tím pádem čím dál víc mastně připlácet.
25. 2. 2020 18:44
Re: Dobré i zlé správy
No blby je to mozna pro zakaznika, ale jak regulatorum tak automobilce to naprosto vyhovuje.
A ten vzduch je taky cistsi, o to tak nejak taky slo.
Avatar - honzaHK
26. 2. 2020 01:06
Re: Dobré i zlé správy
Z čeho vycházíš? Máš nějaký porovnání cen? Zajímalo by mě to.

Šestiválce nikdy nebyly levné. V dobách, kdy se jednalo o základní motorizace, byla automobilita tuplem restrikována pro ty nejbohatší. V 70.-90. letech, kdy už byly běžně jako základní motorizace čtyřválce, byly nejslabší šestiválce poměrně drahé, ale především - skvělá 1.4TSI si je dnes namaže na chleba s dvou třetinovou až poloviční spotřebou.
Avatar - iudex
26. 2. 2020 08:30
Re: Dobré i zlé správy
Ber to v kontexte dobových cien. Šesťvalce boli v 90. a 2000 rokoch totálne všade, v bežných modeloch strednej triedy, skoro každá mainstreamová automobilka mala V6, či už Passat, Mondeo, Vectra, 406, Xantia, Laguna..., niektoré dokonca dve verzie V6. A dokonca si šesťvalce našiel často aj v nižšej strednej: Golf, Bora, Leon, A-R 147...
Lacné samozrejme neboli, logicky to vždy boli top verzie, ale proste boli oveľa dostupnejšie a lacnejšie, ako je tomu dnes, keď V6/R6 je až v strednej triede, aj to prémiovej (s výnimkou Stingera) a aj tam v najdrahších verziách (so 4x4, automatom...).
Avatar - honzaHK
26. 2. 2020 10:02
Re: Dobré i zlé správy
To samozřejmě souhlasím. Ale dnes si člověk připlácí za úplně jiné šestiválce, než dříve. Ty slabší žravé šestiválce byly správně nahrazeny více či méně výkonnějšími turbočtyřválci s objektivně menší spotřebou.
25. 2. 2020 15:01
Re: Dobré i zlé správy
Pokuty za CO2 sa zaviedli tento rok, ale viac-valec v Passate uz chyba roky.
Avatar - honzaHK
26. 2. 2020 01:19
Re: Dobré i zlé správy
Tak zrovna Arteon R by dával největší smysl. Naopak smysl nedává Arteon v běžných motorizacích, kde je to jen na oko lepší a hlavně dražší passat. Ve variantě R už toho nalepené písmenko moc nepokazí a jako bonus dostaneš skvělé srdce - motor 2.0TSI je v R variantách velmi silný a zároveň dosti úsporný, nic lepšího VW nemá a upřímně to ani není potřeba.
Avatar - iudex
26. 2. 2020 08:36
Re: Dobré i zlé správy
Tak mne dáva Arteon zmysel aj v tých bežných motorizáciách. Ako píšeš je to len drahší Passat, s identickou technikou, takže reálne to drahšie auto nie je (resp. len minimálne), ale VW ho predáva o dosť drahšie ako ten Passat. Osobne by som Passat nekúpil, naopak po Arteone som pozeral, má pre mňa hlavnú výhodu karosérie liftback; padlo to ale na cene, ktorá bola pri uvedení Arteonu nenormálne vysoká.
Avatar - honzaHK
26. 2. 2020 09:51
Re: Dobré i zlé správy
To je zajímavý. Takhle by mě to nenapadlo, že mi karoserie liftback stojí za to, že budu vědět, že tam venku někdo ví, že jsem za passata s jiným kabátem zaplatil obrovský příplatek. Ale chápu to, když to máš takto postavený, není vlastně jiné cesty.
Avatar - fOE
26. 2. 2020 12:38
Re: Dobré i zlé správy
Arteon je a byl drahy hlavne na papire, vicemene hned po uvedeni nam ale ve firemnim konfiguraku na nej svitilo "zvyhodneni" -37%, cti prodaval se levneji nez passat. Kdyz tam koukam dnes tak tam vidim -21% na arteon a na passat jen -14 az -17%, podle motorizace.
Coz je logicke, VW se muze s arteonem na premii hrat, ale trh uz si to koriguje.
25. 2. 2020 13:50
Passat náhrada
Řekl bych že varianta kdy místo passata a supa zbude jen sup,je tímto jistější a pro Škodu dobře
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
25. 2. 2020 14:42
Re: Passat náhrada
Predstava, že Passat, po väčšinu rokov najpredávanejšie auto strednej triedy sa zruší a nahradí ho Arteon je absolútne nereálna. Arteon sa možno predáva na pomery tej ceny dosť dobre, ale v porovnaní s Passatom ide o paberkovanie smetí (19t vs 124t).
25. 2. 2020 18:50
Re: Passat náhrada
To se muze razantne zmenit ve chvili, kdy passat nebude a bude jen arteon. Chces kombi? Kup si Arteon nebo Skodovku - a hadej co vetsina lidi na zapade udela :-)
25. 2. 2020 19:58
Re: Passat náhrada
Nějak nevěřim, že by si VW nechalo utýct jednu ze svých zlatonosných slepic a nechalo to škodovce. Spíš si myslím, že Superb pomalu bude upozaděnej na úkor rostoucí Octavie. No uvidíme.
Avatar - iudex
26. 2. 2020 08:16
Re: Passat náhrada
Ale neodpovedal si si na otázku, prečo by Passat nemal byť. Prečo by VW zarezal jeden zo svojich najpredávanejších modelov, ktorý má navyše legendárne meno, históriu a renomé po celom svete? Odpoveď si trúfam odhadnúť s 99% istotou: Passat bude. ;-)
Avatar - Londonbridge
26. 2. 2020 08:41
Passat
Pridam sa a tvrdim ze Passat bude zit pokial budu zit vsetky ostatne sedany a naozaj ich nevytlacia tie nechutne SUV. Osobne ak by som v tej triede v tom cenovom rozpeti vyberal auto tak berem Passat . Sused na ulici Kupil novy Arteon R line v takej tmavo sedej farbe a musim povedat ze je to viac ako elegantne auto. :-!
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku