Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Arteon R bude! Svižnější svezení nabídne i v kombíku

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Vlajkový liftback posazený nad Passatem přijede do Ženevy v omlazeném provedení. A novinek přiveze víc než dost.

V posledních dnech se hovoří hlavně o elektrických sportovních novinkách značky Volkswagen, které přijedou v rámci rodiny ID. Mezitím se ale intenzivně rozšiřuje paleta „erkových“ modelů. Golf před časem doplnil T-Roc R, potvrzen je rovněž Tiguan R a dnes se světu oficiálně představil také plug-in hybridní Touareg R. Ale tím nekončíme, v roce 2021 můžeme očekávat Arteon R!

Model Arteon se světu oficiálně představil na ženevském autosalonu v roce 2017 a v hierarchii automobilky VW je to auto pro zákazníky, kterým by snad Passat přišel málo. Letos přišla řada na omlazovací proceduru, která se představí na stejném výstavišti jako předchůdce před třemi lety. Už nějaký čas víme, že jednou z klíčových novinek bude příjezd nové karosářské varianty shooting brake, tedy takového stylovějšího kombíku.

A nyní jsme se dozvěděli, že to nebude jediná výrazná inovace. Arteon se totiž po vzoru ostatních sourozenců dočká sportovního „erka“, které už koluje sociálními sítěmi na špionážních snímcích. Provedení R se přitom dočkají obě karosářské verze, což je rovněž skvělá zpráva.

Jedinou kaňkou na tom všem je fakt, že nejspíš můžeme zapomenout na šestiválec VR6. Vrchol nabídky totiž s největší pravděpodobností utvoří technika Golfu R, tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Na čtyřkolce se prý hodně zapracovalo a měla by více upřednostňovat zadní nápravu. Technické parametry ještě zůstávají tajemstvím, ale předběžně se hovoří o výkonu kolem 330 koní.

Více se dozvíme už za pár dní na ženevském autosalonu. Jen připomeňme, že největší evropská automobilová výstava startuje 3. března prvním tiskovým dnem. Redakce Auto.cz bude na místě v početném složení, takže se můžete těšit na tradiční zpravodajský servis.

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - fOE
26. 2. 2020 12:38
Re: Dobré i zlé správy
Arteon je a byl drahy hlavne na papire, vicemene hned po uvedeni nam ale ve firemnim konfiguraku na nej svitilo "zvyhodneni" -37%, cti prodaval se levneji nez passat. Kdyz tam koukam dnes tak tam vidim -21% na arteon a na passat jen -14 az -17%, podle motorizace.
Coz je logicke, VW se muze s arteonem na premii hrat, ale trh uz si to koriguje.
Avatar - honzaHK
26. 2. 2020 10:02
Re: Dobré i zlé správy
To samozřejmě souhlasím. Ale dnes si člověk připlácí za úplně jiné šestiválce, než dříve. Ty slabší žravé šestiválce byly správně nahrazeny více či méně výkonnějšími turbočtyřválci s objektivně menší spotřebou.
Avatar - honzaHK
26. 2. 2020 09:51
Re: Dobré i zlé správy
To je zajímavý. Takhle by mě to nenapadlo, že mi karoserie liftback stojí za to, že budu vědět, že tam venku někdo ví, že jsem za passata s jiným kabátem zaplatil obrovský příplatek. Ale chápu to, když to máš takto postavený, není vlastně jiné cesty.
Avatar - Londonbridge
26. 2. 2020 08:41
Passat
Pridam sa a tvrdim ze Passat bude zit pokial budu zit vsetky ostatne sedany a naozaj ich nevytlacia tie nechutne SUV. Osobne ak by som v tej triede v tom cenovom rozpeti vyberal auto tak berem Passat . Sused na ulici Kupil novy Arteon R line v takej tmavo sedej farbe a musim povedat ze je to viac ako elegantne auto. :-!
Avatar - iudex
26. 2. 2020 08:36
Re: Dobré i zlé správy
Tak mne dáva Arteon zmysel aj v tých bežných motorizáciách. Ako píšeš je to len drahší Passat, s identickou technikou, takže reálne to drahšie auto nie je (resp. len minimálne), ale VW ho predáva o dosť drahšie ako ten Passat. Osobne by som Passat nekúpil, naopak po Arteone som pozeral, má pre mňa hlavnú výhodu karosérie liftback; padlo to ale na cene, ktorá bola pri uvedení Arteonu nenormálne vysoká.