Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Volkswagen Golf GTI oficiálně. Má 180 kW a doplňují ho i naftové GTD a hybridní GTE

Nové gétéíčko je podle očekávání poháněno přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI naladěným na 180 kW.
Zpět na článek
27. 2. 2020 08:58
27. 2. 2020 09:06
27. 2. 2020 09:33
27. 2. 2020 09:47
27. 2. 2020 19:28
27. 2. 2020 14:13
27. 2. 2020 09:20
27. 2. 2020 09:32
27. 2. 2020 10:03
27. 2. 2020 11:11
27. 2. 2020 11:57
27. 2. 2020 10:19
27. 2. 2020 09:02
27. 2. 2020 09:08
27. 2. 2020 09:17
27. 2. 2020 10:44
27. 2. 2020 10:54
27. 2. 2020 12:40
27. 2. 2020 15:16
27. 2. 2020 16:37
27. 2. 2020 21:54
Avatar - Emel
27. 2. 2020 08:58
Nic moc
Jakž takž to funguje v té šedivé. Ta červená se mi nějak nelíbí, ten předek je možná dejme tomu futuristický, ale jde to tím směrem "ledničkového" designu Tesly. Sedmička se mi líbila víc.

Uvnitř to vypadá docela dobře, ale ergonomicky to asi žádná sláva nebude... docela se mi ale líbí sedačky, i když teda ten tradiční károvaný vzorek moc nemusím.

Myslím, že koupit GTI7P za nějakou výprodejovou cenu by nemusel bejt špatnej nápad...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - iudex
27. 2. 2020 09:06
Re: Nic moc
Tak vedľa sme sa tiež zhodli s woodym a danym, že zlatý G7 GTI. Toto nie je síce nejak citeľne horšie, ale ani lepšie, ako by človek od novej generácie čakal, proste taký úkrok stranou či dizajnové prešľapovanie na mieste. Jadiná vec, ktorá sa mi páči, je ten svietiaci LED pásik pod červenou linkou, taká blbosť, ale pôsobí to dobre. Alt to je celkovo málo.
Červená farba je fajn, konečne metalíza, ale žiaľ práve na GTI sa nehodí, lebo zabíja tie typické červené akcenty.
27. 2. 2020 09:33
Re: Nic moc
zatial sme novy Golf videli len na fotkach a v realite to moze byt lepsie / predne svetla su na fotkach zvlastne /
Avatar - iudex
27. 2. 2020 09:47
Re: Nic moc
Tu máš aj video s podrobnou obhliadkou: https://www.youtube.com/watch?…
A nemám z toho lepší dojem než z fotiek.
27. 2. 2020 19:28
Re: Re: Nic moc
Podla mna vyzera predok horsie a kazi celkovy dojem z auta, a interier vyzera podla mna menej hodnotne, aj ked je pravda, ze v mojom hl fake karbonovy obklad je jedina vec co povrzava pri jazde a dotyku
27. 2. 2020 14:13
Re: Nic moc
Jj zlatý G7 GTI, G8 vypadá tak nějak bezpohlaně ;-\
Avatar - white label
27. 2. 2020 21:26
Re: Nic moc
Mně ten spojený LED pásek vpředu evokuje elektro éru (ala Tesla), takže ač se asi bude mnohým líbit, mě osobně naopak příliš nepotěšil, podobně jako nápis GTI umístěný vzadu, zcela netradičně, na střed pátých dveří pod otvíracím logem.
A interiér, tam se obávám směru Tesla (šetření na materiálech) ještě víc.
Předpokládám, že VW bude ta náhlá masivní orientace na elektro ještě mrzet. Jdou z jednoho extrému do druhého, nejdřív DG a potom pro změnu tenhle hysterický veletoč.
Avatar - twistedTSD
27. 2. 2020 09:20
Re: Nic moc
Důležité je, že zůstal benzín + manuál. :yes: Zvenku to není zrovna Type-R, ale to mi tolik nevadí.
Avatar - WinDiesel
27. 2. 2020 09:32
Re: Nic moc
Důležité je že zůstal diesel GTD. :yes:
Avatar - iudex
27. 2. 2020 10:03
Re: Nic moc
Dôležité je, že je možnosť výberu, aj keď aj tie sa zužujú (vypustenie 3dv, obmedzovanie manuálu), každopádne stále je to najširšia ponuka HH na trhu (GTI, GTI TCR, R, GTD a GTE).
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2020 11:01
Re: Nic moc
https://www.autoforum.cz/…f-gti-gtd-a-gte/ jinak může bejt budoucnost VW ale docela zajímavá https://www.autoforum.cz/…t-divokou-kartu/ vim jak reguje běžnej diskutující tady když o SUV zmínim to co Diess :-)
Avatar - iudex
27. 2. 2020 11:11
Re: Nic moc
Pre sakru: " Tento uživatel je na vašem hate-listu, jeho příspěvky jsou skryté." Ale tebe to asi nikdy nedôjde. ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2020 11:17
Re: Nic moc
Jj to je TAK složitý = to nikomu nedojde :*) :D :-!
Avatar - Ozzman
27. 2. 2020 11:57
Re: Nic moc
Tak to GTD jako kombík mi příjde hodně zajímavá kombinace praktičnosti a dynamiky, škoda, že tato generace se mi zatím vůbec nelíbí , ale o G7 GTD jsem chvíli přemýšlel, když jsem kupoval v loni auto.
Avatar - kari.laz
27. 2. 2020 10:19
Re: Nic moc
že to není zrovna Type R spíše vítám. Ten už mi přijde hodně "tuzingový".
Avatar - white label
27. 2. 2020 21:20
Re: Nic moc
Kromě jiného, špatně zvolená konfigurace na prezentaci G8 GTI. GTI nemělo mít červenou barvu laku, pak by totiž mnohem víc vynikly červené markanty GTI, bez kterých tady vypadá skoro jako běžný G8.
A design kol úplně špatně, přitom kola a barva laku dělají skoro 50% dojmu z exteriéru.
Proč ho na prezentaci nenechali aspoň na těchto kolech:
https://uploads.volkswagen-newsroom.com/…172_overfull.jpg?…
A to pětibodové svícení (asi LED mlhovky) v předním nárazníku (ala MRS) taky žádná sláva.
Avatar - kari.laz
27. 2. 2020 09:02
...
Vzhledově to moc hodnotit nebudu, ale straší se mi líbil víc.
Potěšil mě manuál k 2,0 TSI. A popravdě by slušel i tomu GTD, tam je škoda, že ho nedali.
Uvidíme, jak nový vzhled bude působit na živo. Ale dle všeho bude GTI celkem dobrý daily car a s manuálem si člověk může užít i nějakou tu zábavu. Na "sportování" pak bude spíše TCR.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
27. 2. 2020 09:08
Re: ...
Jj, zabudol som pochváliť manuál, aspoň tu zostáva. Naviac ten volič automatu vnútri vyzerá ako klitoris a absolútne sa nehodí k charakteru hotheču.
Na TCR tiež čakám s väčšími očakávaniami. Len je zase otázka, či nebude len s automatom (ako bol už teraz).
Avatar - kari.laz
27. 2. 2020 09:17
Re: ...
Bohužel si myslím, že bude, což bude největší slabina jinak (předpokládám) hodně schopného auta.
Avatar - iudex
27. 2. 2020 09:13
Otázka na redakciu
Redakcia: bude mať (základné) GTI samosvor? To je pri HH totiž pomerne podstatná informácia.
Rozbalit vlákno
46
27. 2. 2020 10:05
Re: Otázka na redakciu
Podle německých médií nebude, má to být stejně jako u minulé generace, až s příplatkem za balíček performance vyšší výkon a VAQ a pak samozřejmě ve verzi TCR.
Avatar - iudex
27. 2. 2020 10:49
Re: Otázka na redakciu
To by bolo horšie, moje GTI so 169 kW samosvor malo (a bol veľmi užitočný), nejak si neviem predstaviť 180 kW s otvoreným difom, to je rozhodne krok späť.
Každopádne počkám na ofiko informácie, aj ja som na nemeckých médiách zaregistroval niečo o elektronickej uzávierke, či tým ale mysleli tú elektronickú náhradu s pribrzďovaním kolies (tuším XDS+), alebo elektronicky riadený samosvor VAQ mi nebolo z toho jasné.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 10:53
Re: Otázka na redakciu
zalezi od ceny, pokial by z toho spravili ludovku a obetovali cast mena GTI co sa uz vlastne stalo s verziami perf. tcr a pod... ono tie elektronicke pribrzdovaky vacsine obyc ludom stacia, niektore dokazu brzdit vnutorne kolesa silou 600nm... kolko beznych ludi na zhorsenom povrchu resp adhezii tlaci na plyn uz pred apexom, alebo tesne za nim ? podla mna tej cielovke to az tak vadit nebude - moj skormny nazor

este dodam, ze prej velmi zapracovali na prednej naprave a trakcii aj v serii, je teda mozne ze s dobre vyladenym XDS+ a vylepsenou napravou to fakt nechaju len na elektronike... aj ked suhlas, ze 370nm je na predok vela
Avatar - iudex
27. 2. 2020 11:09
Re: Otázka na redakciu
Tak doba ide dopredu, ale stále si myslím, že od tých cca. 250 koní by to samosvor chcelo, do hotheču by som ho rozhodne chcel. Pamätám si na minulý Focus ST, ktorý mal 250k a fakt to išlo ako divé, ale v zákrutách to nestíhalo preniesť výkon na cestu. Aj preto bol na okruhoch nominálne slabšie GTI rýchlejšie, ako FST. Ford sa teraz poučil a do ST už samosvor dal.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 11:12
Re: Otázka na redakciu
jasne, iste by ho tam chcelo to je bez debat... ako pisem 370nm v nizkych a strednych otackach je proste na ten predok moc, iba nejak skusam naznacit, ze keby to VW aspon cenovo zvyhodnil a kupil by si to relativne lacno a dostupne, tak to nepovazujem za tragediu... ovsem cena to musi vyznamne ospravedlnit (coz asi marne ocakavame)
Avatar - iudex
27. 2. 2020 11:15
Re: Otázka na redakciu
Tak aj taký Megane RS má v základe otvorený dif, takže marketingovo by to VW nejak obhájil. Ale na nižšiu cenu by som sa pre vypustenie samosvoru moc nespoliehal, otázka je nie či, ale o koľko bude GTI8 drahšie.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 12:07
Re: Otázka na redakciu
uvidime, skor ako naznacujes to bude tak, ze to len vypustili a nie cenovo spristupnili... v case dnesnych ´´sport´´ SUV a cross bude ten golf jazdit aj tak lepsie uz z principu fyziky a vacsine staci aj ta zvysena škatula... aj ked tie mavaju aspon ten haldex, no nie vzdy...
Avatar - iudex
27. 2. 2020 12:41
Re: Otázka na redakciu
Z prvých jázd s bežným Golfom plynie samá chvála, tak verím, že GTI bude jazdiť bez výhrad. Len ten dizajn...
Avatar - lamal
27. 2. 2020 13:16
Re: Otázka na redakciu
tiez si myslim... ten laňka pohlad predku postrada akukolvek agresivitu a technokraciu, ktorou sa vyznacovali predchodcovia /niektori/ ... uz to nie je ani konzervativne... pasuje mi to k e-golfu, ku GTi vsak 1-2-5-7cka top...
Avatar - wakantanka
27. 2. 2020 11:47
Re: Re: Otázka na redakciu
Tou lepšou nápravou je myslené čo? Niečo alá revoknuckle od Fordu? Neviem preto sa pýtam.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 12:05
Re: Re: Otázka na redakciu
preladena geometria, vyuzitie hlinika tj odlahcene a spevnene ramena a ulozenia naprav, ine silentbloky a pruziace prvky samozrejme tj tlmice, pruziny, stabiky... hlavne sa prej odlahcovalo a ladilo... (ruku do ohna za to nedam, zachytil som to v prvych dojmoch s 1.5TSI) ... ziadna oddelena tehlica riadenia sa samozrejme nekona, to by VW stalo viac penazi celopolosne pre vsetky GTI a to je nepripustne...
Avatar - wakantanka
27. 2. 2020 14:33
Re: Re: Re: Otázka na redakciu
Aha, dík 👍 takže dalo by sa povedať že "potunili" McPherson.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 16:59
Re: Re: Re: Otázka na redakciu
Iste, tym spravnym smerom... sice ho principialne nevylepsili, skoda ale pokial stacil doteraz...
Avatar - Emel
27. 2. 2020 11:03
Re: Otázka na redakciu
No není to krok zpět, ty sis jen koupil ten balíček... takže pokud to bude tak a pokud bude balíček stejně dostupný jako dosud, tak žádnej velkej problém.
Avatar - iudex
27. 2. 2020 11:06
Re: Otázka na redakciu
No ale GTI7,5 mal samosvor už s týmto 180 kW motorom štandardne, takže ak by teraz ten istý motor VAQ nemal, bol by to krok späť.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 11:18
Re: Otázka na redakciu
No... já tu tvou 7,5 vnímám spíš jako z nouze ctnost, prostě to hodně ořezali kvůli homologacím a nechali jen automat v silnější verzi se samosvorem... takže by mě vůbec neuráželo, kdyby se vrátili k té původní logice, kterou mimochodem 1:1 okopírovali u Hyundai... včetně toho, že ta základní varianta vzhledem k ceně fakticky nedává smysl :-)
Avatar - iudex
27. 2. 2020 12:45
Re: Otázka na redakciu
No aj po orezaní to bolo základné GTI a výkonnejšie TCR, presne tak to bude aj teraz. Ale kým doteraz mali obe verzie samosvor, teraz to má byť len u TCR. A to je ten krok späť (áno, k stavu pred r 2018), o ktorom píšem.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 13:02
Re: Otázka na redakciu
No ale TCR byla limitka ještě nad Perf. TCR = Touring Car Racing. Pokud to vnímáš tak, že TCR fakticky nahradilo Perf, tak budiž, chápu... ale já to tak nevidím, já TCR vnímám fakt jako tu limitku s mnohem výraznějším okruhovým zaměřením, zatímco Perf vnímám pořád jako to daily auto.
Avatar - iudex
27. 2. 2020 13:29
Re: Otázka na redakciu
Áno, ja TCR vnímam práve ako faktického nástupcu Performance, pretože predtým to bola len limitka, teraz je to stabilná súčasť modelového radu a teda má pozíciu nadstavby nad bežným GTI, presne tak, ako v minulosti tou nadstavbou bolo Performance.
Ak by ale pribudlo medzi základ a TCR ešte niečo (teda v zmysle minulého Performance), OK, potom to všetko dáva zmysel: GTI ako základ bez samosvoru, ostrejšie Performance s VAQ a okruhové TCR. Ja sa ale obávam, že nebude už nič medzi GTI a TCR, na tak obsiahlu paletu GTI modelov už nie je vhodná doba.
Avatar - white label
27. 2. 2020 14:13
Re: Otázka na redakciu
Po faceliftu vypadl základ a TCR nahradilo ClubSport, nikoli Performance a verzi Performance mohou u G8 GTI nahradit třeba příplatkem za VAQ apod. Spíš se budou chtít vyhnout další verzi k vůli nutnosti samostatné homologace, což je také důvod toho, že 3dv. verze skončily ještě před koncem produkce G7.
Avatar - iudex
27. 2. 2020 15:03
Re: Otázka na redakciu
Je mi jasné, že TCR ideovo nahradilo Clubsport, malo rovnako povahu limitky, ktorá sa predávala rok-dva. Ale teraz má byť predstavené TCR hneď skraja, len pár mesiacov po GTI a stráca pozíciu limitky a stáva sa z nej normálny trvalý model, len výkonnejší, teda z toho pohľadu skôr obdoba Performance.
Inak súhlasím s Tebou (na rozdiel od hama), že dnes s ohľadom na homologizáciu každej motorizácie je krajne nepravdepodobné, že do medzery medzi GTI a TCR ešte pichnú samostatné Performance s vyšším výkonom ako GTI. To už skôr akceptujem tézu, že Performance bude ako paket k základu, pričom jeho súčasťou bude ten samosvor (brzdy atp.), ale bez zvýšenia výkonu.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 14:29
Re: Otázka na redakciu
Já tipuju tu variantu 1 - GTI bez svoru, k tomu volitelně Performance paket... a pak TCR. Ale víc už toho dneska nevymyslíme :-)
Spíš by mě zajímalo, jestli se samosvor nějak vrátí do ORS.
Avatar - iudex
27. 2. 2020 15:05
Re: Otázka na redakciu
To je reálne, samosvor ako príplatok k základnému GTI, to by mohlo byť. Akurát ale podľa mňa nebude súčasťou takéhoto prípadného paketu zvýšenie výkonu, ako píše ham, samostatná homologizácia im za to nestojí.
Avatar - Ham.
27. 2. 2020 11:38
Re: Otázka na redakciu
Elektronickou uzávěrkou myslí XDS+ a také to tak píší. Nevidím problém, kdo to chce, tak si připlatí, stejně jako u minulé generace. U VW určitě vědí jak se jim která verze prodávala a pokud z hlediska obchodního modelu ponechali status quo, tak asi marketing má dobře spočítané, že takhle osloví nejvíce klientů. GTI se podle mě kupuje především jako rychlý, ale zároveň plně praktický a běžně použitelný hatch, nikoliv jako okruhové kladivo, na to mají v koncernu sportovní modely Porsche a GTI v základu nemá potřebu jít do nějaké sportovnosti za každou cenu, určitě by neměli problém navěsit na to karbon-keramické brzdy, na prdku přidělat křídlo jako ze závodního TCR, snížit to o dalších x cm, dát závodní tlumiče, dát agresivní rozbíhavost na přední kola a nevím jaké další "závodnické" fíčury, ale to asi není filosofie GTI.
Avatar - iudex
27. 2. 2020 12:49
Re: Otázka na redakciu
Trochu to hrotíš, aj bežný hotheč na cesty využije ten samosvor, popravde najviac som jeho prínos cítil na okreskách s nie ideálnou adhéziou. Na to, aby som si slušne zajazdil predsa nepotrebujem negatívne odklony a karbónkeramické brzdy, ten samosvor samotný je veľkým vylepšením jazdných vlastností.
Ale možno bude ako píšeš, že VAQ sa bude dať priplatiť aj samostatne a všetko bude OK. Ak ale samosvor bude až pri 300k (a patrične drahom) TCR, tak to bude z môjho pohľadu horšie.
Avatar - Ham.
27. 2. 2020 13:14
Re: Otázka na redakciu
Nic nehrotím, po samosvoru netouží zdaleka každý a už vůbec ne po mechanickém, bez možnosti řízení, protože ten běžnou jízdu spíše znepříjemňuje, což elektronicky řízený do značné míry odbourává, ale jeho reálné využití je až v rychlostech kam se řada lidí vůbec nepodívá. No a pro ty co se podívají to bude tak, jak se psalo výše, stejný model jako u G7, balíček performance s VAQ a vyšším výkonem (zdaleka ne 300, Němci píší o 255-260hp) a na vrcholu verze TCR.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 13:19
Re: Otázka na redakciu
Kto to nehroti? Myslis niekoho kto realne jazdil s 350nm+ na predku v HH ? Kazdy kto si to v reale vyskusal musi poznat nedostatky a kazdy kto si skusil aspon VAQ alebo bezny samosvor ho chce na predny nahon...

s VAQ a ´´ale jeho reálné využití je až v rychlostech kam se řada lidí vůbec nepodívá´´ nesuhlasim... prave ten VAQ velmi pomaha aj v nizsich rychlostiach na okreskach, mokrej ceste atd... treba si uvedomit, ze cim obycajnejsi predok (naprava) tym viac tam ten svor treba... co pre obyc mcpherson plati
Avatar - iudex
27. 2. 2020 13:25
Re: Otázka na redakciu
Presne tak, ten samosvor bolo cítiť aj pri bežných jazdách, predsalen 350 Nm bolo dosť na prednú nápravu, hlavne ak nebola dokonalá cesta (a u nás kde je?).
27. 2. 2020 13:28
Re: Otázka na redakciu
Hrotíš to ty. Ten kdo chce, tak si to koupí, ten kdo to nechce si to nekoupí, je to těžké pochopit? Evidentně řadě lidí to nic neříká, protože jinak by se základní verze GTI nebo I30 N, které jsou v základu bez e-LSD neprodávaly. A protože se prodávají, tak jediný kdo to tu hrotí jsi ty.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 13:32
Re: Otázka na redakciu
mne to je sumak kamo... kde to ja hrotim ? ide tu o cenu, citaj diskusiu a potom hroť... pokial by znizili cenu za chybajuci VAQ tak je vsetko v poriadku a ako spominas, kto si zaplati moze mat, kto nechce nemusi...

navyse tu len tak špekulujeme... ale popierat vyhodu svoru na predku s 370nm a mcphersonom je fail a nie hrotenie
Avatar - iudex
27. 2. 2020 13:37
Re: Otázka na redakciu
Pokiaľ viem základné i30N sa takmer nepredávajú, drvivá väčšina kupuje Performance.
Pri GTI to bolo asi vyrovnanejšie, ale minimálne u nás pri cenovom rozdiele (spočiatku) 1000 eur medzi základom a performance bolo hlúposťou nepriplatiť tú symbolickú sumu za lepšie brzdy, samosvor a 10 koní naviac. Poznám mnohých majiteľov GTI7 a iba jeden z nich nemá performance, aj ten preto, lebo nekupoval nové a išiel hlavne po cene.
Avatar - Ham.
27. 2. 2020 13:39
Re: Otázka na redakciu
:yes: Kluci dělají jakoby jim někdo vzal hračku a přitom si ji mohou koupit jakmile VW uvolní další verze. BTW ten Hyundai určitě nezkopíroval prodejní model GTI jen tak z plezíru.
Avatar - iudex
27. 2. 2020 13:32
Re: Otázka na redakciu
Odkiaľ máš tie info o Performance packu (s 255-260k)? to som nikde nezachytil. A popravde sa mi to nezdá moc reálne, to by sa určite ukázalo na tom uniknutom slajde z parametrami GTI a tam sa píše len o GTI s 245k, TCR s 300k a R s 333k. https://the-drive-3.imgix.net/https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F01%2FScreen-Shot-2020-01-21-at-11.39.34-AM.jpg%3Fquality%3D85?…
Ako bodaj by si mal pravdu, ale obávam sa, že nebudeš.
Avatar - white label
27. 2. 2020 15:20
Re: Otázka na redakciu
Ale ty specifika čistě mechanického samosvoru nemá smysl, v případě VAQ, řešit.
Uživatelsky přívětivý VAQ se naopak hodí pro mnohem širší řidičskou obec a je vhodný i pro problematičtější adhezní podmínky.
Avatar - Ham.
27. 2. 2020 15:25
Re: Otázka na redakciu
No vždyť jsem také napsal "což elektronicky řízený do značné míry odbourává"
Avatar - lamal
27. 2. 2020 15:41
Re: Otázka na redakciu
´´ale jeho reálné využití je až v rychlostech kam se řada lidí vůbec nepodívá.´´ ... kvoli tomuto to zacalo, takze si protirecis pokial suhlasis s tymto ´´VAQ se naopak hodí pro mnohem širší řidičskou obec a je vhodný i pro problematičtější adhezní podmínky.´´
27. 2. 2020 15:58
Re: Otázka na redakciu
V čem si protiřečí? Jestliže někdo jede na 90% schopností auta, tak VAQ nijak nevyužije, protože elektronika jej neaktivuje. Teprve když se auto blíží na limit svých schopností, což elektronika pozná z přetížení, z prokluzu kol, z míry přidání plynu řidičem, tak začne zvyšovat svornost a posílat výkon na vnější zatížené kolo. Díky tomu nedělá to co mechanické samosvory, že při běžné jízdě tahají za volant. VAQ prostě jde do akce teprve v okamžiku, kdy by mělo vnitřní odlehčené kolo začít prokluzovat. A to je režim, v kterém se zdaleka nepohybuje většina řidičů.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 16:16
Re: Otázka na redakciu
V com? V tom, ze ísť na 90% schopnosti ako popisujes nepotrebujes ´´ rychlostech kam se řada lidí vůbec nepodívá´´ ale staci mokro, sneh atd a zakruty, profil trate, pouzite pneu a ich stav... pre teba je jedno a to iste dialnica a serpentiny ? Klopenie asfaltu, prevysenia, prudke zmeny smeru a pomale, ostre zakruty ? Okrem ineho, VAQ pracuje hlavne s uhlom natocenia volantu... to je to o com pisem...

´´Teprve když se auto blíží na limit svých schopností, což elektronika pozná z přetížení, z prokluzu kol, z míry přidání plynu řidičem, tak začne zvyšovat svornost a posílat výkon na vnější zatížené kolo.´´ - tu ti teda chyba to najpodstatnejsie a to miera natocenia kolies tj profil trate...

A tiez je klishe, ze bezny mech samosvor ti nieco trha z ruky, taky extrem som zatial nezazil... tento jav do najvacsej miery eliminuje konstrukcia a naladenie prednej napravy a riadenia a nie typ samosvoru - mechanicky riadeny
Avatar - wakantanka
27. 2. 2020 16:37
Re: Re: Otázka na redakciu
Mno jediné auto s mech. samosvorom čo som riadil bol dávno dávno rally Favorit skupiny A. A ten ťahal za ruky teda riadne. 🙂 S posedom na dlhé ruky si tam človek ani nepípol. Ale to bol fakt extrémny stroj čo len vyzeral ako bežné auto.
27. 2. 2020 17:08
Re: Otázka na redakciu
Myslel jsem, že se od začátku bavíme v kontextu VAQ o jízdě v oblouku, prudkém, táhlém, klopeném, neklopeném, hladkém, rozbitém etc. takže ano, natočení volantu je jistě nezbytný parametr pro elektroniku. To, ale vůbec nic nemění na tom, co jsem napsal, jsou lidé, kteří prostě jedou na 90% schopností auta (i zde jako u WL dodám za daných adhezních podmínek) a to je přesně ta skupina, která si klidně koupí auto bez eLSD, u VW stejně jako u Hyundai.
Nepíši, že trhá, ale tahání za volant je u mechanických samosvoru jasně identifikovatelné a čím je daný samosvor "ostřejší", tím více je to patrné.
Avatar - white label
27. 2. 2020 16:26
Re: Otázka na redakciu
Aby ti (při výkonových parametrech G8GTI) začalo prokluzovat jedno z kol na přední nápravě (fwd), k tomu nepotřebuješ jet nad 90% schopností auta. Stačí rychlý výjezd z křižovatky (doleva/doprava), nebo jakkoli zhoršené adhezní podmínky...
27. 2. 2020 17:00
Re: Otázka na redakciu
Asi jsem měl napsat na 90% schopností na daném povrchu. VAG prostě funguje až když hrozí prokluz, funguje tedy jenom tehdy, když se auto dostane do kritické situace (z hlediska adheze na přední nápravě) a tuto kritickou situaci o něco oddálí. Jinak řečeno, když vyjíždím z křižovatky do vinglu, tak musím na plyn s citem, protože, protože 180kW dokáže auto urvat bez VAQ i s VAQ, ano s VAQ o něco později, o to se nepřu. Jenom říkám, že ten kdo jede na 90% schopností auta (na daném povrchu), tak VAQ nemusí požadovat, protože by si jenom zvedl náklady (a hmotnost na přední nápravě) a pokud mu nejde o pět desetin na okruhu, které mu VAQ přinese, tak je přesně ta skupina klientů, pro kterou se dělá verze bez VAQ.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 17:13
Re: Otázka na redakciu
tvoje tvrdenie ma len ten problem, ze na preklz a problem s trakciou sa v zakrute pri tom krutiaku dostanes bezne... to ti pisal WL aj ja... pomahaju pri tom adhezne podmienky, pouzite gumy a ich stav, styl jazdenia a pod... tj ano VAQ to zacne riesit, pri strate trakcie, ale ta je na predku s tym krutiakom a vykonom prakticky furt pri vyuziti potencialu... to je celé

nikto z nas netvrdi, ze auto bez neho je nepredajne, alebo nepouzitelne, akurat si si zacal s tymi ´´rychlostech kam se řada lidí vůbec nepodívá´´ a to je proste blbost... s rychlostou to nemusi mat nic spolocne
27. 2. 2020 17:29
Re: Otázka na redakciu
Ale na mez prokluzu se v ostré zatáčce v předohrabu dostanu i s 40kW. Zkušený řidič, který vidí po čem jede, tak dokáže tlačit na plyn tak aby se na tu mez nedostal. Prostě když jedu na 90% potenciálu auta (na daném povrchu), tak se na ty mezní podmínky prostě nedostanu a je ganz egal, jestli mám 40 nebo 180 kW, jestli jedu v zimě, v létě nebo po jaké silnici. Když naopak pojedu na 100% (schopností auta na daném povrchu), tak i v relativně mírné zatáčce, na suchém a hladkém asfaltu jsem na té mezi adheze neustále a VAQ mi ji o něco posune. Nicméně neposune mi ji o nějaké světelné roky, ale o pár procent. A jsou prostě kupci, kterým je těch pár procent šumák, ti si koupí základní verzi a jsou řidiči, kterým těch pár procent přijde vhod a ti si koupí tu lepší verzi. O ničem jiném se tu od začátku nebavím.
Avatar - white label
27. 2. 2020 18:20
Re: Otázka na redakciu
Takhle jsi to mohl formulovat hned na začátku a reakce bychom si ušetřili...
Na druhou stranu i pro řidiče s nepřesnou mírou citu (na plynu) může být VAQ slušnou "berličkou", třeba v zimě při rozjezdech na povrchu s různou adhezí (vpravo/vlevo), nebo při vyjetí většího stoupání s podobnými problémy.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 22:57
Re: Otázka na redakciu
WL to napisal za mna, tak sme aspon podebatili, teraz je to uz na VW..
27. 2. 2020 09:34
A máme jasno, kapotu i u GTI bude držet tyčka, nikoli plynov
sice je to detail, ale z detailů se skládá celek, že...
A tenhle celek na mě působí tak, že byla snaha šetřit. Působí to na mě stejně, jak psal výše Emel, takový "ledničkový styl" alá Tesla, to je výstižné. GTI by si, s ohledem na tradici, zasloužilo větší vizuální odstup od verzí GTE a GTD, trochu více agresivity, řekl bych.
Pochvala samozřejmě VW u verze GTI náleží za manuální řazení a motor prostý elektrické podpory.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
27. 2. 2020 09:49
Re: A máme jasno, kapotu i u GTI bude držet tyčka, nikoli pl
Jj, to už kritizovali aj nemecké médiá, že sa tu šetrilo na nesprávnom mieste, ak by to Golf v minulosti nemal, toľko by to do očí nebilo, ako keď ju v minulosti mal aj základný Golf a teraz to nemá ani drahé GTI.
27. 2. 2020 10:07
Re: A máme jasno, kapotu i u GTI bude držet tyčka, nikoli pl
Bude jezdit určitě dobře, ale na mě to auto podle obrázků působí lacině. Hlavně ten interiér. A to bych čekal u Golfu z Octavia a Leon, že to bude nejlepší.
Avatar - white label
27. 2. 2020 14:47
Re: A máme jasno, kapotu i u GTI bude držet tyčka, nikoli pl
Hlavně už to měl v poměrně hluboké minulosti (od IV. g.), takže vracet se k tyčce po čtyřech g., to není dobrá volba, tím spíš, že nová Octavia se k ní naopak nevrací.
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2020 16:07
Re: A máme jasno, kapotu i u GTI bude držet tyčka, nikoli pl
neviem ci dokonca uz aj sandero nema plynovu vzperu.. aspon stepway teda...

ale na druhej strane za mna sa toto uz prehana a robi okolo tej vzpery zbytocny humbuk ... kolkokrat clovek otvara kapotu? ja asi 3 krat rocne ( aj to len ked dolievam vodu do ostrekovaca . inak nie je dovod sa s nou hrat ) ... klasicka tycka je aj vahou lahsia a fakticky "neznicitelna" ... teda aspon ja si na tieto veci fakt nepotrpim a to ani keby auto stalo melon vobec by ma to nestvalo ze tam je nadalej "tycka" ( skor by ma stvalo setrenie uz na nespravnom mieste .. ako napr hole odhalene plechove casti ake najdes v kufri vw UP .. ci aj tie jeho zadne okna bez moznosti klasickeho stahovania ) .... v tomto teda aspon ja nie som nejaky "puntickar" .... a skor ocenim ine a dolezitejsie veci... ( pekne kola... kvalitne vyplne dveri... )
Avatar - pradeda777
27. 2. 2020 16:32
Re: A máme jasno, kapotu i u GTI bude držet tyčka, nikoli pl
Možná marketing konečně dostal "echo", že kapotu motoru už lidé tak často jako v minulosti neotvírají a otvírat není třeba, a tak když se finalizovala specifikace nového modelu a při tom se řešilo "cost saving", tak pro "delete" plyňáky a nahradit tyčkou, zvedlo ruku potřebné množství členů "cost saving committee" a bylo vymalováno. Mám s tímto procesem bohaté zkušenosti..... ;-\
Edit. 3 dia....předběhl jsi mě mezitím co jsem psal..... ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2020 16:36
Re: A máme jasno, kapotu i u GTI bude držet tyčka, nikoli pl
No VW měl vždycky problémy s efektivitou https://www.idnes.cz/…025_automoto_fdv a se zvýšenym tlakem na ní danym inflací i požadavkama na to aby reálně plnil emise = má prostě problémy

Ostatně PROTO šel do rizika https://www.autoforum.cz/…ka-ex-sef-skody/ nemá moc na výběr. Buď to vyjde a budou mít náskok http://www.hybrid.cz/…u-az-na-rok-2021 no a nebo předpoklady a představy neVWyjdou https://www.autoforum.cz/…t-divokou-kartu/
Avatar - lamal
27. 2. 2020 10:44
vsetko
uz bolo napisane... od tych tlakov ake robili, ze co bude 8g za revolucnu karu sa to zase dostalo na take celkom prizemne niečo... VW ma proste dobre uzemnenie :D
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2020 10:54
UniGolf
Mlatíme slámu, ale nový Golf je tak k uzoufání nudný, že se tomu stále nedá ani věřit. Reálně setkání s běžným modelem špatné, a dle fotek se obávám, že ani GTI nebude záživnější. Zatím vzhledově bezkonkurenčně nejslabší generace co kdy z Wolfsburgu vyjela.
Rozbalit vlákno
3
27. 2. 2020 12:40
Re: UniGolf
Já jsem třeba za nemastnou neslanou považoval běžnou verzi páté generace, ale pokud šlo o GTI, tak to byla pecka.
U osmičkového GTI mě nadšení nepřepadá, nějak se v tom designu, ať už exteriéru nebo interiéru, nemám čeho chytit.
Jestli má VW pravdu s tím sloganem: "Automobilová ikona se mění na ikonu digitální", tak je nové GTI možná primárně zaměřeno na úplně jinou cílovou skupinu zákazníků :D
Avatar - white label
27. 2. 2020 15:40
Re: UniGolf
Tak G5 GTI to byl úplně jiný příběh, po doslova nijakém G4 GTI se objevila studie budoucího G5 GTI, která většině vzala dech, nikdo navíc nečekal, že sériové G5 GTI bude této studii tolik podobné, zvenčí i zevnitř. Navíc běžný Golf 5 měl naopak se vzhledovou atraktivitou problém.
S mírnou nadsázkou stačilo změnit několik větších detailů a z ošklivé káčátka se stala "labuť.

P.S. Bílé třídveřové G5 GTI s kamenným pozadím jsem měl na ploše už někdy koncem roku 2004 a za cca 2,5 roku už bylo i v garáži.
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2020 15:04
asi to znie divne
ale klasicky G8 s normalnym naraznikom sa mi paci viac... nie je proste nijako nasilne spotvorene umelou snahou za kazdu cenu "vyniknut" hoc povodne DNA auta je pritom uplne ine ( a to skor rodinne a vcelku aj konzervativne ) ... proste tu to uz nefunguje zrazu ten bodykit ... ale klasicky golfik v nejakej cervenej alebo ciernej bielej a na peknych17tkach/18tkach bude urcite fajn a uz uplne postacujuva parada na bezne denno denne fungovanie... tu upech urcite opat bude... a co vravite aj na tuto "stone" sedivu? https://www.netcarshow.com/…2020-1024-7f.jpg
https://www.netcarshow.com/…2020-1024-75.jpg ... ja vravim ze by to slo :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2020 15:16
EA888
Já mám celkem radost, že se VW povedlo z původně průserového EA888 udělat skvělý motor. Jízdně byl totiž úžasný od začátku. Jen ty konstrukční chyby to hodně srážely. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - donPedro
27. 2. 2020 16:37
Škareďoch
Aneb slovy Jar Jar Binkse: "Fujky, fujky, hnusák!" Vně něpodarok, a retro potahy s tou displayovou modernou dohromady teda vůbec nefungujou :-( :no:
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2020 18:59
kastlík před spolujezdcem
Už jste ho viděli? Doporučuju si to někde najít. Je to CELÝ Z TVRDÝHO HNUSNÝHO PLASTU! G7 a 7.5 to ještě mají celý polstrovaný, u G8 je to úplně celý z nejlevnějšího šitu! Hnus. Na světlech se taky šetřilo, asi aby bylo co fejsliftovat. Myslím, že vw tady ztrácí kredit ... Vzpěry pod kapotou, krytka zámku u řidiče chybí, ... A co věci u motoru a podvozku, který nejsou vidět?
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2020 21:54
BiTDi
Co BiTDi? To byla konečně GTD verze.... jinak pěkný, asi nemám takové vypracované oko jak spousta zdejších diskutérů 😁
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2020 23:19
Nemohu si pomoct, ale nový Golf...
...designově prostě nefunguje. A ani sportovní verze bohužel nejsou (a vlastně ani nemoho být) výjimkou. :-( :no:
Rozbalit vlákno
1
28. 2. 2020 17:17
Re: Nemohu si pomoct, ale nový Golf...
Má hnusný bezpohlavní přední část, hlavně přední světla - odkaz na ID3, Nové GTI vypadá asi tak nebezpečně jako krabice s koťaty... Holt nová doba, genderově neutrální :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku