Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Golf GTI oficiálně. Má 180 kW a doplňují ho i naftové GTD a hybridní GTE

David Bureš
Diskuze (85)

Nové gétéíčko je podle očekávání poháněno přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI naladěným na 180 kW.

Volkswagen na letošním ženevském autosalonu vsadí primárně na sportovní deriváty svých úspěšných modelů. Už dříve dal najevo, že v Palexpu bude vystavovat vrcholný Touareg R, šestiválcový plug-in hybrid, který rovněž doplní hned trojice sportovních variant nového Golfu – GTI, GTD a GTE.

O ženevské premiéře těchto tří variant se spekulovalo již delší čas, přičemž nyní se tyto zprávy potvrzují, stejně jako výkonové parametry, dříve uniklé díky interní prezentaci.

Nový Golf GTI je tudíž skutečně poháněn turbodmychadlem přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 TSI (řady EA888 evo4), který je naladěn na výkon 180 kW a točivý moment 370 N.m. Standardně je spárován s šestistupňovým manuálem (MQ350), připlatit si však bude možné za sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG (DQ381).

Golf GTE je oproti tomu opět plug-in hybrid. Stejně jako předchůdce využívá přeplňovaného zážehového motoru 1.4 TSI (znovu o výkonu 110 kW), spárovaného s elektromotorem nově posíleným na 85 kW, který čerpá svoji energii z nové lithium-iontové baterie s kapacitou 13 kWh.

Systémový výkon nového Golfu GTE díky inovované technice činí 180 kW, točivý moment se zastavil na 400 N.m. Dojezd v čistě elektrickém režimu má nově činit zhruba 60 kilometrů, jen na elektřinu zvládne vůz jezdit až rychlostí 130 km/h.

Třetí novinkou je pak naftový Golf GTD, v jehož útrobách pracuje turbodiesel 2.0 TDI (série EA288) naladěný na 147 kW a 400 N.m, který je standardně spjatý se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (stejně jako u GTI DQ381). Motor využívá dvojité selektivní katalytické redukce, stejně jako duálního vstřikování kapaliny AdBlue.

Trio Golf GTI, Golf GTD a Golf GTE spojuje nejen sportovní naladění, ale také vizáž. Nový je výraznější přední nárazník s otvory s motivem včelích pláství, který navíc mohou ozdobit příplatkové mlhovky tvořící písmeno X. Novinkou je i vodorovný diodový pruh osvětlující masku.

Poznávacím znakem jednotlivých modelů je vodorovný pás pod hranou kapoty – červený u GTI, modrý u GTE a stříbrný u GTD. Hlavním odlišujícím prvkem je nicméně záď, kdy GTI využívá dvou kulatých koncovek výfuku na každé straně, zatímco GTD má zdvojenou koncovku na levé straně zadních partií a GTE koncovky decentně skrývá.

Uvnitř GTI pak najdeme typické znaky odkazující na původní generaci z roku 1976, jako je charakteristické čalounění nebo třeba tříramenný volant. Čistě moderním prvkem je naopak řešení Innovision Cockpit s 10,25“ digitálním přístrojovým štítem a 10“ obrazovkou multimediálního systému.  

Podvozek kombinuje vzpěry MacPherson vpředu se zavěšením multi-link vzadu. Novinkou je kontrolní systém Vehicle Dynamic Manager řídící funkci elektronické uzávěrky diferenciálu XDS tak regulovatelné tlumiče na přání dodávaného adaptivního podvozku, který vede k ostřejším vlastnostem vozu.

David Bureš
Diskuze (85)

Doporučujeme

28. 2. 2020 17:17
Re: Nemohu si pomoct, ale nový Golf...
Má hnusný bezpohlavní přední část, hlavně přední světla - odkaz na ID3, Nové GTI vypadá asi tak nebezpečně jako krabice s koťaty... Holt nová doba, genderově neutrální :no:
27. 2. 2020 23:19
Nemohu si pomoct, ale nový Golf...
...designově prostě nefunguje. A ani sportovní verze bohužel nejsou (a vlastně ani nemoho být) výjimkou. :-( :no:
Avatar - lamal
27. 2. 2020 22:57
Re: Otázka na redakciu
WL to napisal za mna, tak sme aspon podebatili, teraz je to uz na VW..
27. 2. 2020 21:54
BiTDi
Co BiTDi? To byla konečně GTD verze.... jinak pěkný, asi nemám takové vypracované oko jak spousta zdejších diskutérů 😁
Avatar - white label
27. 2. 2020 21:26
Re: Nic moc
Mně ten spojený LED pásek vpředu evokuje elektro éru (ala Tesla), takže ač se asi bude mnohým líbit, mě osobně naopak příliš nepotěšil, podobně jako nápis GTI umístěný vzadu, zcela netradičně, na střed pátých dveří pod otvíracím logem.
A interiér, tam se obávám směru Tesla (šetření na materiálech) ještě víc.
Předpokládám, že VW bude ta náhlá masivní orientace na elektro ještě mrzet. Jdou z jednoho extrému do druhého, nejdřív DG a potom pro změnu tenhle hysterický veletoč.