Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Řidiči v dražších autech dávají méně přednost chodcům, tvrdí studie

Řidiči dražších automobilů prý méně často pouštějí chodce na přechodech. Tvrdí to alespoň jedna americká studie.
Zpět na článek
Avatar - Hammunasakra
29. 2. 2020 20:37
Re: nechapu
Vim že to je cizí jazyk teda slovenština ale ČEMU si na tom nerozuměl? :-)
Avatar - xxc
29. 2. 2020 17:01
Re: nechapu
Drahšie autá majú automat, tak či držia mobil, alebo nedržia, nebezpečné je to rovnako.
Avatar - xxc
29. 2. 2020 16:59
Re: tak to da rozum
Hlavne so spaľovacím autom, trošku mu zadymiť :-) Aj ja púšťam, ale s rozumom. Slušnejšie je nechať autá prejsť podľa mňa.
29. 2. 2020 16:43
Re: ty studie...
Počítají to většinou studenti a ti za to dostávají zaplaceno. Taky ukrutně hodně - asi 500 za den (tedy alespoň u nás). Finální autor bývá asák nebo docka, protože má v PC statistický program pořízený univerzitou.
29. 2. 2020 16:41
Re: nechapu
Tak asi je větší výskyt idiotů v drahých autech. Typicky SUV prémiových značek mají řidiče s mobilem v pazourech. Možná mají pak pocit, že pro ně neplatí pravidla.
29. 2. 2020 15:57
Re: Situácia u nás.
Celkom trefné. Až na tie dodávky. Asi mám smolu, že ak na ceste stretnem niekoho s vymäknutým mozgom, najčastejšie šoféruje skriňovú dodávku, potom autobus a potom čokoľvek pokryté firemnými polepmi. A ešte vídam "športovcov" vo vylietaných bavorákoch z druhej, tretej, štvrtej (atď.) ruky a podobných šunkách vylepšených spojlermi, farebnými diskami kolies, prípadne chlpatými "chvostíkmi" na späťákoch. Spoznáš ich podľa gumovania na parkovisku, aby každý videl, že na to majú.

Na druhú stranu pribudlo aj vychovaných a slušných vodičov, napr. na výjazdoch z BA v popoludňajších hodinách zipsovanie docela funguje.
Avatar - Hammunasakra
29. 2. 2020 15:22
Re: ty studie...
No co já mám praxi tak máš pravdu v tom za kolik a že ty data jako brigádníci sbíraj = finální autor bejvá.. :-)
29. 2. 2020 15:15
Re: ty studie...
Myslím si, že by ti to moc nevyhovovalo z hlediska příjmu. Autoři takových studií pokud jsou třeba odborní asistenti na vysokých školách berou od 24 tisíc Kč hrubého měsíčně ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 2. 2020 14:37
Re: nechapu
To jako PROČ? Už roky je i v relativně levnejch autech https://www.toyota.cz/…th-compatibility

Je docela obří rozdíl jen mluvit a slyšet druhou stranu přes hifi systém auta nebo jak idiot furt držet telefon. Takže snad PŘESNĚ NAOPAK v novějšim dražim autě už jen idiot drží mobil v ruce = ve starších levnějších autech...
29. 2. 2020 14:16
Re: nechapu
Hlavně čím dražší auto, tím větší šance na mobil v ruce.
Avatar - _beta
29. 2. 2020 13:09
Situácia u nás.
Osadníkov vidím jazdiť v starých plečkách, Vectra, Almera, Felicia a podobne. Čo sledujem tak zvyčajne zastavia. Kamióny zastavia, aj dodávky.
Aj menedžeri v E, S zvyknú zastaviť.
Čo nezastavili boli skôr mamičky v SUV a obchoďáci v Octaviách, i30, Superb a pod.
Ale iný kraj, iný mrav ako sa vraví.
29. 2. 2020 12:58
Re: nechapu
Když někdo v zipu schválně nepusti, téměř vždy je to stoletá plečka. Majitel se divá bokem a užívá si, jak te vytrestal...
29. 2. 2020 12:57
Re: tak to da rozum
Já pustím každého. Slušnost je výsada:)
29. 2. 2020 12:12
nechapu
jakou prenositelnost ma situace v nekolika americkych mestech na situaci u nas.
ja vidim spis to, ze u nas lidi v drazsich autech pousti na prechodu vic nez v ti levnejsich nebo v uplnych pleckach
co lidi v drazsich autech nedelaji, tak ze casto kaslou na blinkry a to hlavne pri predjizdeni, a na vyjezdech z kruhacu
29. 2. 2020 12:02
Re: tak to da rozum
Mna by napriklad zaujimalo ako riesili hodnotu auta - ci aktualnu trhovu, alebo nakupnu alebo akym sposobom. Inak ak idu 2 auta a sirokodaleko nikto ani ja nezastavujem. Ked ide kolona zastavim a kludne aj 3 prechody za sebou. Tiez obcas praktizujem a davam prednost tomu z vedlajsej hoci som na hlavnej, inak by sa na cestu nedostal, alebo by blokoval premavku dalsich 5 minut.
29. 2. 2020 11:30
Re: ty studie...
No mě je to šumák, jen narážim na takové studie... taky bych se chtěl živit děláním takových studii :D
29. 2. 2020 11:28
Re: tak to da rozum
ad jedna, kdo má peníze, ten si jich váží a tudíž víc, že zastavení a opětovné rozjetí stojí více paliva anebo
ad dvě - je ekologicky uvědomělý a je mu jasné, že vyprodukuje více emísí, navíc v bezprostřední blízkosti chodců :-)
29. 2. 2020 11:26
Re: ty studie...
je to jejich právo, nemají za co děkovat:)
29. 2. 2020 11:22
ty studie...
A dle mé studie, lépe oblečení lidé (dražší oblečení) a ženy, neumí poděkovat, když je pouštím na přechodu :D
Avatar - xxc
29. 2. 2020 11:07
Re: tak to da rozum
Alebo kto ma peniaze, ma aj nieco v hlave a nebude bezhlavo zastavovat na kazdom prechode :-)

Trosku prekvapilo aj mna, odkedy nosim reflexnu vestu v meste, ako ludia zastavuju na prechode aj v dost neodovodnenych situaciach (ked som sam na prechode a idu 2 auta po ceste, ktore by mohli prejst, mna cakat 7 s na prechode nezabije a vsetci mohli byt spokojni).
29. 2. 2020 10:37
tak to da rozum
Prece kdyz mam prachy, tak zakonite dlabu na ostatni, ktery je nemaj a chodi pesky 😂