Alebo kto ma peniaze, ma aj nieco v hlave a nebude bezhlavo zastavovat na kazdom prechode :-)
Trosku prekvapilo aj mna, odkedy nosim reflexnu vestu v meste, ako ludia zastavuju na prechode aj v dost neodovodnenych situaciach (ked som sam na prechode a idu 2 auta po ceste, ktore by mohli prejst, mna cakat 7 s na prechode nezabije a vsetci mohli byt spokojni).
ad jedna, kdo má peníze, ten si jich váží a tudíž víc, že zastavení a opětovné rozjetí stojí více paliva anebo
ad dvě - je ekologicky uvědomělý a je mu jasné, že vyprodukuje více emísí, navíc v bezprostřední blízkosti chodců :-)
Mna by napriklad zaujimalo ako riesili hodnotu auta - ci aktualnu trhovu, alebo nakupnu alebo akym sposobom. Inak ak idu 2 auta a sirokodaleko nikto ani ja nezastavujem. Ked ide kolona zastavim a kludne aj 3 prechody za sebou. Tiez obcas praktizujem a davam prednost tomu z vedlajsej hoci som na hlavnej, inak by sa na cestu nedostal, alebo by blokoval premavku dalsich 5 minut.
Myslím si, že by ti to moc nevyhovovalo z hlediska příjmu. Autoři takových studií pokud jsou třeba odborní asistenti na vysokých školách berou od 24 tisíc Kč hrubého měsíčně ;-)
Počítají to většinou studenti a ti za to dostávají zaplaceno. Taky ukrutně hodně - asi 500 za den (tedy alespoň u nás). Finální autor bývá asák nebo docka, protože má v PC statistický program pořízený univerzitou.
jakou prenositelnost ma situace v nekolika americkych mestech na situaci u nas.
ja vidim spis to, ze u nas lidi v drazsich autech pousti na prechodu vic nez v ti levnejsich nebo v uplnych pleckach
co lidi v drazsich autech nedelaji, tak ze casto kaslou na blinkry a to hlavne pri predjizdeni, a na vyjezdech z kruhacu
Je docela obří rozdíl jen mluvit a slyšet druhou stranu přes hifi systém auta nebo jak idiot furt držet telefon. Takže snad PŘESNĚ NAOPAK v novějšim dražim autě už jen idiot drží mobil v ruce = ve starších levnějších autech...
Tak asi je větší výskyt idiotů v drahých autech. Typicky SUV prémiových značek mají řidiče s mobilem v pazourech. Možná mají pak pocit, že pro ně neplatí pravidla.
Osadníkov vidím jazdiť v starých plečkách, Vectra, Almera, Felicia a podobne. Čo sledujem tak zvyčajne zastavia. Kamióny zastavia, aj dodávky.
Aj menedžeri v E, S zvyknú zastaviť.
Čo nezastavili boli skôr mamičky v SUV a obchoďáci v Octaviách, i30, Superb a pod.
Ale iný kraj, iný mrav ako sa vraví.
Celkom trefné. Až na tie dodávky. Asi mám smolu, že ak na ceste stretnem niekoho s vymäknutým mozgom, najčastejšie šoféruje skriňovú dodávku, potom autobus a potom čokoľvek pokryté firemnými polepmi. A ešte vídam "športovcov" vo vylietaných bavorákoch z druhej, tretej, štvrtej (atď.) ruky a podobných šunkách vylepšených spojlermi, farebnými diskami kolies, prípadne chlpatými "chvostíkmi" na späťákoch. Spoznáš ich podľa gumovania na parkovisku, aby každý videl, že na to majú.
Na druhú stranu pribudlo aj vychovaných a slušných vodičov, napr. na výjazdoch z BA v popoludňajších hodinách zipsovanie docela funguje.