Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Tarraco 2.0 TDI 110 kW DSG 4WD vs. 2.0 TDI 140 kW DSG 4WD – Co zmůže třicet kilowattů

Od loňského léta máme na roční test Seat Tarraco 2.0 TDI 110 kW. Když se nám do rukou dostal téměř identický kus jen s vyšším výkonem 140 kW, zajímalo nás, o co jsme objednáním levnější varianty přišli a co případně získali.
Zpět na článek
20. 3. 2020 08:14
20. 3. 2020 08:39
20. 3. 2020 09:13
20. 3. 2020 09:37
20. 3. 2020 11:09
20. 3. 2020 12:21
20. 3. 2020 20:53
20. 3. 2020 12:18
20. 3. 2020 11:44
20. 3. 2020 09:44
20. 3. 2020 09:49
20. 3. 2020 10:13
20. 3. 2020 09:54
20. 3. 2020 09:56
20. 3. 2020 10:17
20. 3. 2020 10:21
20. 3. 2020 10:25
20. 3. 2020 10:36
20. 3. 2020 10:43
20. 3. 2020 11:57
20. 3. 2020 10:47
20. 3. 2020 11:32
20. 3. 2020 12:04
20. 3. 2020 11:25
20. 3. 2020 10:22
20. 3. 2020 10:14
20. 3. 2020 10:20
20. 3. 2020 10:25
20. 3. 2020 10:47
20. 3. 2020 10:51
20. 3. 2020 10:35
20. 3. 2020 10:48
20. 3. 2020 13:32
23. 3. 2020 15:25
Avatar - Emel
20. 3. 2020 08:14
Evo
Tohle srovnání bude zajímavější po příchodu nové verze 2.0TDI.

BTW zajeté časy 0-100 žádná sláva, ale to se tu občas stává.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
20. 3. 2020 08:39
Re: Evo
Tak dych by som zrovna od očakávania nezadržoval. Ako TDI Evo sa v prvých testoch ukazuje dobre, otázka ale je, či sa skúsenosť s ľahšieho a aerodynamickejšieho Passatu prenesie v plnej miere do ťažkého krabicoidného SUV.
Avatar - Emel
20. 3. 2020 09:13
Re: Evo
Jasně, navíc v kombinaci s 4x4 a DSG. Těžko říct.
Avatar - Ada je zase tady
20. 3. 2020 13:58
Bezcenné
Proč to není ve verzi 4x4 s manuální převodovkou? :no:
20. 3. 2020 15:57
Re: Evo 2.0 85 kW
Mám teď TDI evo 85 kW 300 Nm s manuálem (nová MQ281-6F) a ten motor je super. Kultivovanost, reakce, spotřeba, odhlučnění... Jsem zvědavý jaká bude ta 147 kW.
20. 3. 2020 17:23
Re: Re: Evo 2.0 85 kW
Jak je kultivovaný z venku?
20. 3. 2020 20:41
Re: Re: Evo 2.0 85 kW
Na poměry R4 dieselů dost, rozhodně je znát skok oproti předchozí generaci TDI.
20. 3. 2020 08:16
A kde jsou papírové parametry?
Evidentně v kýblu, protože zrychlení na 100 má silnější varianta v reálu jako papírové slabší verze. Tarraco musí být zároveň výrazně pohodlnější než Kodiaq, jinak si velebení komfortu podvozku neumím vysvětlit. Asi před měsícem jsem Kodiaqem jel, přesedal jsem z X3 v M Paketu, které bylo výrazně pohodlnější i na o palec větších kolech. Motor slabší TDI nejel...
Rozbalit vlákno
80
Avatar - Emel
20. 3. 2020 08:35
Re: A kde jsou papírové parametry?
Když si projdeš testy tady, tak je dost častý, že se zajíždějí špatné časy...
Avatar - iudex
20. 3. 2020 08:45
Re: A kde jsou papírové parametry?
Tak pozrel som zepfers a tam tiež žiadna sláva, teda aspoň 110 kW verzia, ktorej udávajú 10,4s. 140 kW verzia je na tom lepšie, píšu 8,8s. Každopádne obe čísla sú horšie ako papierové od výrobcu (9,8s resp 8,0s).
20. 3. 2020 08:46
Re: A kde jsou papírové parametry?
Silnější má naměřených 9,6s ;-)
Avatar - lamal
20. 3. 2020 18:21
Re: A kde jsou papírové parametry?
tak aby som si odkaslal na koncern, to nie je nic nove, ich revirom je papier, tempo je ...
20. 3. 2020 08:47
Re: A kde jsou papírové parametry?
Že by se neuměla redakce SM rozjíždět? ;-)
Avatar - Emel
20. 3. 2020 09:01
Re: A kde jsou papírové parametry?
Může to klidně být i měřícím zařízením třeba, ale vybavuju si, že tady jsou dost často špatné časy napříč značkama. V hlavě mi utkvěla srovnávačka XF se Superbem, kde Jaguar měl udávané 8.1 naměřené 9.7, Superb 7.7 a 9.0s - 1.6s a 1.3s sekyra.
https://www.auto.cz/…nebo-rozum-95337
20. 3. 2020 09:14
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ještě níže píšu o dvoulitrových naftách. Snad jen u MB a BMW mi poslední generace přijdou jako odpovídající, u ostatních nic moc. Ingenium R4 má se ZF velmi "měkký" prvotní odpal. JLR měl podobnou vlastnost i u V6d, tam bych to s RWD pochopil jako snahu o zamezení prokluzu hnaných kol, pak byl zátah OK. Sám jsem to vyřešil power boxem. Ovšem "d" čtyřválce prostě nejedou z místa, během jízdy to není problém, odpich jim ale nesvědčí.
U XE s benzínem to problém nebyl, tam pouze u původních R4 ještě od Fordu ty motory obecně moc nejely.
Avatar - Emel
20. 3. 2020 09:18
Re: A kde jsou papírové parametry?
Jo, může být, že R4 nafty jsou na tom nejhůř. Můj dojem je, že tu byly naměřené špatné časy napříč palivy i značkami... ale musel bych si ten dojem potvrdit a to se mi nechce :-)

BTW - ta 120kW nafta v Insi s manuálem jela docela slušně.
20. 3. 2020 09:23
Re: A kde jsou papírové parametry?
To chce spálit pár spojek a poslat několik automatů do nuzáku, ale pak se to poddá :D
Avatar - iudex
20. 3. 2020 09:47
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ad Insignia: pozeral som a v Nemecku už je cenník aj konfigurátor faceliftu. Pribudla (konečne) pekná červená metalíza a ten 2,0T s 200k má 9°automat. Mohla by to byť tiež zaujímavá voľba.
Avatar - Emel
20. 3. 2020 09:54
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ona tam hezká červená byla, ale za 65t Kč.
Avatar - iudex
20. 3. 2020 09:56
Re: A kde jsou papírové parametry?
Jasné, ten ich exclusive program, tam tých pekných farieb bolo viac, ale to nikdo súdny nezaplatil takú pálku. Teraz je to konečne medzi normálnymi metalízami.
Avatar - Emel
20. 3. 2020 10:27
Re: A kde jsou papírové parametry?
Na druhou stranu pro GSi je to barva jediná, modrá metla s GSi kombinovat nejde.

BTW, když jsem objednával já, tak se nabídka barev i příplatky za ně lišily mezi CZ a DE.
Avatar - wakantanka
20. 3. 2020 16:12
Re: Re: A kde jsou papírové parametry?
Mám taký pocit, že tie nafty dusí soft na začiatku hlavne kvôli emisiám.
Avatar - iudex
20. 3. 2020 09:54
Re: A kde jsou papírové parametry?
Tak pri manuále by som sa tomu nedivil, to nevedia poriadne viacerí vrátane mňa. Ale pri automate a štvorkolke, to si osobitné zručnosti nevyžaduje. ;-\
20. 3. 2020 10:07
Re: A kde jsou papírové parametry?
Rozjet se opravdu rychle s manuálem chce trénink a ten asi vůči vlastnímu autu obětovat nechceš ;-)
Závody máme s letmým startem, takže i tam jsem toho ušetřen. Snad jen jednou jsem zkusil ještě s SR4 rychlý odjezd a s tou spojkou to není žádná legrace :-)
Avatar - Ozzman
20. 3. 2020 11:42
Re: A kde jsou papírové parametry?
My jsme na naše měřené akcelerace do blogů s manuálem používali Lamala :-[]
Avatar - lamal
20. 3. 2020 18:26
Re: A kde jsou papírové parametry?
dolovanie posledneho koníčka je moj koníček :D
Avatar - iudex
20. 3. 2020 08:38
Re: A kde jsou papírové parametry?
Z môjho pohľadu je to auto nezaujímavé v oboch motorizáciách. 110 kW je priznane nedostatočná na diaľnici a 140 kW je v nízkych otáčkach letargickejšia, pritom napriek reálne vyššiemu výkonu u oboch je nameraná dynamika oboch priemerná. Taktiež sa zdá že už tak nie moc živé motory ešte viac dusí prevodovka. Neviem, ako reálne jazdí benzín 140 kW, rozhodne by som mu ale dal prednosť pred touto dvojicou.
20. 3. 2020 08:46
Re: A kde jsou papírové parametry?
No průměrná...silnější verze má o 20% horší akceleraci než uvádí výrobce. Vozy VAG s turbem mívaly obvykle vyšší výkon a minimálně dostály papírovým parametrům, najednou ejhle je to jinak.
Avatar - iudex
20. 3. 2020 09:01
Re: A kde jsou papírové parametry?
Správna poznámka, koncernové motory vždy predčili papierové údaje. Ono aj teraz ten nameraný výkon je vyšší (+9 kW u slabšej a +5kW u silnejšej verzie), len tá dynamika tomu už nezodpovedá.
Avatar - Emel
20. 3. 2020 09:05
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ale tak to bývalo i dřív... výkon byl reálně vyšší, údaje o zrychlení... no, řekněme, že nebylo úplně easy to v tom čase zajet, ale šlo to.

V té srovnávačce Superbu s XF (2016) taky to zrychlení nedali.
20. 3. 2020 09:09
Re: A kde jsou papírové parametry?
Většinou byl problém u MT, kdy bylo zřejmé, že někteří redaktoři mají svízel s řazením ;-)
Avatar - iudex
20. 3. 2020 09:55
Re: A kde jsou papírové parametry?
Tak napr. na mojom aute bezchybne preradiť z 1 na 2 je celkom umenie, najbližšie keď sa stretneme sa na to zameraj (čo asi tak skoro nebude).
20. 3. 2020 09:59
Re: A kde jsou papírové parametry?
1-2 je u BMW obvyklý problém, ale čím tvrdší budeš, tím líp to bude fungovat. ;-)

Zkusil jsi i prcnout meziplyn?
Avatar - iudex
20. 3. 2020 10:20
Re: A kde jsou papírové parametry?
Je automatický (rev-matching). ;-)
20. 3. 2020 10:21
Re: A kde jsou papírové parametry?
OK ;-)
Avatar - speedfred
20. 3. 2020 10:49
Re: A kde jsou papírové parametry?
Aj keď radíš hore? Potom už ostáva iba 2x vyšlapávať spojku, občas to tak robím a za studnena aj musím.
Avatar - iudex
20. 3. 2020 10:54
Re: A kde jsou papírové parametry?
Len dole. Aký má význam medziplyn pri radení hore?
Avatar - wikinko
20. 3. 2020 11:29
Re: A kde jsou papírové parametry?
podla toho ake su odskoky, niekedy ma samozrejme vyznam aj pri radeni hore lebo ti otacky stihnu tak spadnut ze pri pusteni spojky letia hore a cukne ta. napr na skode 120 z 2 do 3 davam medziplyn vzdy.
Avatar - wakantanka
20. 3. 2020 16:15
Re: Re: A kde jsou papírové parametry?
Málo ju točíš, alebo synchrony už melú z posledného. Na 120 som medziplyn smerom hore nikdy dávať nemusel.
Avatar - wikinko
20. 3. 2020 22:33
Re: Re: A kde jsou papírové parametry?
z posledneho uz melu synchrony aj spojka samotna ;)
20. 3. 2020 11:15
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ano, nahoru je to s dvojitou spojkou, ale tím čas nenažene. ;-)
Avatar - speedfred
20. 3. 2020 11:43
Re: A kde jsou papírové parametry?
keď ide o čas tak to význam nemá, ale až ideš klíďo-píďo tak možno synchrónom troška odľahčíš.
20. 3. 2020 09:05
Re: A kde jsou papírové parametry?
Možno spravne nepoužili "lanč kontrol" :-)
20. 3. 2020 09:08
Re: A kde jsou papírové parametry?
Možná u toho měli Lunch ;-)
20. 3. 2020 09:14
Re: A kde jsou papírové parametry?
Alebo jedli luncheon meat :-) (lanč míít)
20. 3. 2020 09:30
Re: A kde jsou papírové parametry?
A pak Lunch nemít ;-)
Avatar - speedfred
20. 3. 2020 09:54
Re: A kde jsou papírové parametry?
Kámoš dostal Supa III 140kW TDI DSG a bol z toho doslova nešťastný ako to auto zle ide a spotreba o cca 1-1,5L vyššia oproti predchodcovi. Vyriešil to prečipovaním a potom vravel že úplne iné auto.
20. 3. 2020 10:53
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ja som to kritizoval uz pri kodiaqu. Kolega ma tento motor s DSG a 4x4. To auto je s tym no povedzme to, ze je to taky priemer. Kazdy vzhladom k udajom ocakava slusny nadpriemer a ten sa nedostavuje.
Avatar - xxc
20. 3. 2020 11:03
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ale on mal iný problém, pri pomalej jazde sa zdá ten motor horší. Na to, že skoro nikomu tu nestačí 140 kW, celkom sa čudujem, kde sú tí ľudia reálne v premávke.
Avatar - speedfred
20. 3. 2020 11:50
Re: A kde jsou papírové parametry?
...a znova tie tvoje múdra.
Avatar - xxc
20. 3. 2020 12:18
Re: A kde jsou papírové parametry?
Moje? V článku píšu, že silnejší motor sa zdá horší v nižších otáčkach a rýchlostiach, kým sa roztočí turbo. Preto sa kolegovi zdal silnejší motor horší. A áno, dnes má nikto neobehol ani s 88 kW motorom, tak dávam otázku do diskusie, kde sú tí ľudia, čo žiadajú 300 kW motory :-) Proste bežne ľudia tak nejazdia, aby im nestačil 110 kW motor.
20. 3. 2020 12:32
Re: A kde jsou papírové parametry?
Když bude správná silnice, tak mě nepředjedeš, ani když budu mít 60kw. 300kw není moc, ale už se s tím dá hezky zablbnout.
Avatar - Emel
20. 3. 2020 15:11
Re: A kde jsou papírové parametry?
Jako že úzká na jedno auto? :-)
Avatar - xxc
20. 3. 2020 16:47
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ja nemám nič proti, ja sa nepovažujem za dobrého šoféra, o to väčšia tragédia je, že toho roku ma predbehlo iba jedno auto.
Avatar - speedfred
20. 3. 2020 17:13
Re: A kde jsou papírové parametry?
Aha, znova som múdrejší. Takže čím menej aút ma na cestách predbehne tak o to som lepší šofér? Hmmm.
Avatar - Emel
20. 3. 2020 17:14
Re: A kde jsou papírové parametry?
To si po pravdě neumím představit. Na dálnici se vždycky najdou nějací letci... někdy k nim patřím, jindy ne...

Na normálních silnicích je takových míň, ale i tak se najdou tací, co předjíždějí i tam, kde mi to je proti srsti (konec vesnice, zákaz apod.).
Avatar - xxc
20. 3. 2020 20:50
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ano, minuly rok na dialnici na dovolenke ma jeden predbehol, letec, to som nemal sancu. Nepocitam mesto, ked sa zle zaradim a druhy pruh ide rychlejsie. Ale take bezne jazdy, ked mna nikto nebrzdi, tak sa mi nestava, aby za mna niekto prisiel a isiel obiehat. Alebo fakt len hazarderi. Tiez sa snazim co najbezpecnejsie jazdit.
Avatar - _Karel_
20. 3. 2020 20:53
Re: A kde jsou papírové parametry?
"Snažím se jezdit co nejbezpečněji"
"Předjet mě může jen hazardér"
Co z tebe padá za bláboly, to je k neuvěření.
Avatar - xxc
21. 3. 2020 09:59
Re: A kde jsou papírové parametry?
Prosím vysvetliť, prečo by mal byť blabol, že sa snažím jazdiť čo najbezpečnejšie. Čo je na tom zlé?

A k druhej myšlienke, už od nepamäti je známe, že kto jazdí pomalšie ako ja, je idiot a kto rýchlejšie, je hazardér :-) To nie je z mojej hlavy.
20. 3. 2020 16:02
Re: A kde jsou papírové parametry?
Superbem TDi 140 kW 4x4 jsem nedávno jel na hory - když bych nevěděl, jaký je to motor, tipoval bych to pocitově na ca. 110 kW.
20. 3. 2020 09:55
Re: A kde jsou papírové parametry?
Benzín na tom bude s dynamikou plus mínus stejně jako diesel. 140kW dieselu odpovídá tomu, co 140kW může v dvoutunovém autě předvést a protože benzín bude v takto těžkém autě minimálně o 2 litry užranější, tak asi také nebude ideální volbou.
http://www.zeperfs.com/…uel7954-7694.htm
Málo platné, tady by pasoval šestiválec, klidně třeba nějaká ta podladěná verze co se dává do Touarega se 170kW, ale vzhledem k tomu, že v mainstreamu se šestiválce nenosí, tak jediná svižná motorizace je dvoulitrové biturbo, které už ty 2 tuny dokáže trochu popohnat.
http://www.zeperfs.com/…uel7954-6393.htm
20. 3. 2020 09:58
Re: A kde jsou papírové parametry?
Nojo, ale když jsem jel naposled 3,0TDI v A6 (a platí i pro FL verzi minulé generace), tak zůstává pořád otravná a nebezpečná prodleva po přidání plynu.
Avatar - fOE
20. 3. 2020 10:30
Re: A kde jsou papírové parametry?
Kde ty vidis otravu az nebezpeci, tam jiny vidi vic lednich medvidku. ;-) Obavam se ze se tohoto moru uz nezbavime. ;-\
20. 3. 2020 10:42
Re: A kde jsou papírové parametry?
DSG = Dáš Si Grétu? ;-)
20. 3. 2020 08:38
Re: A kde jsou papírové parametry?
ja tu vidim namerane hodnoty v tabulke: 0-100 km/h 10,75 s vs 9,60 s
20. 3. 2020 08:44
Re: A kde jsou papírové parametry?
To vidíš správně. Výrobce ale udává 9,8s a 8,0s. To mi přijde jako výrazný rozdíl.
20. 3. 2020 08:52
Re: A kde jsou papírové parametry?
Z tohoto pohladu mas pravdu. Je to 0,95s s vs 1,6s horsie ako udavane.
Ja ten 140kW motor mam v sluzobnom Passate Variant a tiez nie som jeho dynamikou nejak nadseny.
20. 3. 2020 08:54
Re: A kde jsou papírové parametry?
Obecně mi přijde kategorie dvoulitrových dýzlů tou, kde jsou papírové výkony napříč výrobci nejvíce optimistické.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 09:48
Re: A kde jsou papírové parametry?
ono niekedy menej je viac ... a plati to napriklad aj pri kamiqu 1.0 ... kde ta slabsia verzia so 70kw je nakoniec aj "akasi lepsia" aj "prijemnejsia" ako ta silnejsia s 85kw ( preco? ) .... viac tu https://www.youtube.com/watch?… ... ;-)

a aj tu by som bral tarraco so 110kw.. idealny motor :yes:

no a pre lahku dvojkolku kamiq nejaka ta 1.0 70kw bez dvouhmotaku bude uplne stacit.. alebo potom uz ist rovno do 1,5tsi.... ale ta 85kw 1.0-ka tu tiez uz zmysel nedava voci 1.0 70kw ....
20. 3. 2020 09:56
Re: A kde jsou papírové parametry?
Ale přesně jak píšeš, stačí 911 GT3 nemusí být GT2 ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 09:58
Re: A kde jsou papírové parametry?
mne urcite .. mne by vlastne stacila aj nejaka evora v zaklade ;-)
20. 3. 2020 10:02
Re: A kde jsou papírové parametry?
Evorou jsem nikdy nejel, ale Elise je kouzelná hračka i s 220HP. ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 10:05
Re: A kde jsou papírové parametry?
aj to by mi stacilo ... lahucke spartanske auticko s musou vahou ... daleko viac by som si to jazdecyk v nom uzil ako s nejakym tazkotonaznikom s 400-500 konmi
20. 3. 2020 10:08
Re: A kde jsou papírové parametry?
Je to sice trochu namáhavé, ale super jízda.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 10:14
Re: A kde jsou papírové parametry?
tak to si viem predstavit... https://www.youtube.com/watch?… .. brutalne auticko... takto to ma vyzerat :yes:

aj ten chlapik mal hned good day.. vidno ze je z neho paf :-[]
20. 3. 2020 10:19
Re: A kde jsou papírové parametry?
Když si ho známý odvážel z Prahy domů, za Humpolcem ho chtěl zaparkovat a jet busem ;-) Už si zvykl...
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 10:21
Re: A kde jsou papírové parametry?
tak toto je skutocne puristicky kusok.. tu sa za chyby plati... inak ten velky plastovy zliabok hore po boku na dverach v aute .. to su akoze vnutorne klucky dveri? povedzme cas 0:54 vo videu hned nad rukou chlapika...
20. 3. 2020 11:19
Re: A kde jsou papírové parametry?
Otevírání dveří je vepředu na spodním okraji dveří, to je jen madlo co myslíš. ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 11:56
Re: A kde jsou papírové parametry?
aha to leskle dole vpredu jasne ... uz vidim :yes:

ved mi to aj prislo divne ale tak tieto auta su v kdecom uz kusok "ine" ako nejaka ta fabia tak preto sa pytam ... dikkk :yes:
20. 3. 2020 12:33
Re: A kde jsou papírové parametry?
Má to hodně vysoké prahy, takže ta klička není zase tak nízko jak to vypadá ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 12:36
Re: A kde jsou papírové parametry?
chapem... ;-) :yes: pevna kasna je tu zaklad... moc pekne auticko.. dost podobne bolo aj MR2 od toyoty.. aj to by mi stacilo...

ono dnes najzabavnejsie lahke male a sportove premiestnovadlo je asi nakoniec vw Up gti ... vysoka krabica na koleckach .. aky to paradox... a pockajme este 10 rokov a najsportovejsie male auto bude nejaky zoe s maximalkou 150 8-s .. tam smerujeme
20. 3. 2020 12:48
Re: A kde jsou papírové parametry?
Zapomněl jsi na Swifta!
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 12:51
Re: A kde jsou papírové parametry?
aj clio s 1,33T je celkom paradne ... sice nie este vyslovene sportove ale ... ale uz asi bude riadne svizne a zive ... :yes:
Avatar - speedfred
20. 3. 2020 13:29
Re: A kde jsou papírové parametry?
No od Lotusu ku Cliu :-O . Tiež by sa mi páčila taká hračka ale obávam sa že nie som až tak dobrý aby som to využil aspoň na 85% a ako daily car to nieee. Stratené v zákrutách aspoň momentálne získavam spať výkonom. :-)
20. 3. 2020 13:45
Re: A kde jsou papírové parametry?
Je to fakt ultimativní motokára. Na druhou stranu nekouše, jen je prostě náročná na ovládání, jako dali car naprosto nefunguje, známý s ní jezdí nejradši Makov a zpátky, výkonu má vzhledem k váze dost a auto si nechá hodně líbit. Pro něj stačí pár desítek minut, vysaje ho to a spokojeně jede domů ;-)
Avatar - speedfred
20. 3. 2020 13:49
Re: A kde jsou papírové parametry?
To som poznal z motorky, intenzívna 30-40min jazda potom sadneš do trávy a priblblo sa iba usmievaš. Taký Lotus by bola asi pre mňa už drahá hračka v kontexte cena vs čas za volantom.
20. 3. 2020 14:06
Re: A kde jsou papírové parametry?
No...kupoval nové za 1,2 včetně daně ;-)
Avatar - speedfred
20. 3. 2020 14:34
Re: A kde jsou papírové parametry?
Na takú hračku asi nie zlá cena, ale aj tak (treba si nájsť výhovorku prečo nie).
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 09:37
krasne auto
popravde tu zrejme postaci aj tych 110kw v dizli a vyjde to aj podstatne lacnejsie ..... a nakoniec nie je to ani o moc menej dynamicke ako ta o 30kw silnejsia verzia od ktorej sa cakalo asi podstane viac....

paci sa mi aj tato pieskovo outdoorova farba ... terracu sedi ... nejake to tarraco som aj tu po okoli uz videl a je to fakt velke SUV ktore budi pozornost... nejde ho prehliadnut aj napriek tomu ze je docela "nenapadne" a vcelku konzervativne ... ale prave tento jendoduchy a cisty - "pure" ale zaroven ostry dizajn sa mi paci... je velmi solidny a decentny a vryje sa do oci a to aj napriek tomu ze ludskemu oku nepodsuva ziadny wow efekt v podobe roznych napadnych patvarov a pozlatok ako napriklad v pripade santa fe ( ktore je ale tiez pekne len uz kusok inym sposobom .... ale tak tvarovo ciste a elegantne uz proste nie je ) ....

PS: z trojice kodiaq allspace tarraco sa mi tarraco paci jasne najviac... a som rad ze seat uz zacina opat robit pekne auta ( tarraco, novy leon ) :yes:
Rozbalit vlákno
23
20. 3. 2020 09:51
Re: krasne auto
V kontextu ceny je příplatek malý, horší je, že je na výběr slabý výkon nebo nevyrovnaná a nijak příjemná charakteristika.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 09:57
Re: krasne auto
ale ved nie je to az take slabe ... ono papierove zrychlenie je vzdy kusok "lepsie" ako real kde nemas vzdy idealne podmienky ( protivietor a pod ) .... ale taketo monstrum zrychlit pod 11s so 110kw .. co viac tu treba beznemu zakaznikovi.... ved to je delo :yes:
20. 3. 2020 10:03
Re: krasne auto
Právě, že nemusí být horší. Důstojné je sub 9s. Hlavně pořád nějak čekám na hodnocení pohodlí. Byl by to první Seat měkčí než Škoda a Kaďák mě prostě nedávno tvrdostí překvapil.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 10:28
Re: krasne auto
tu mas nieco dostojne no :D https://www.youtube.com/watch?… ..a presne za 9s ( daj si rovno na cas 1:00 .. riadna pila ( 110 na dvojke? ) ) .. mivec palec hore .. kam sa hrabe swift (eco)sport :D

a jedine mitsu to vzdy vie pod udaj vyrobcu ( v tomto boli vzdy ferovi a seriozni a radsej desatiny pridali akoby mali uberat a oblbovat ) .. vid aj eclipse.. za 8,8s ;-) ...

PS: velka skoda ze nemame u nas v europe outlander s 3.0 V6 ( to je tiez pekna pila.. vid videa na nete https://www.youtube.com/watch?… david opat raz porazil goliasa ) ... v tomto rusku aj amerike fakt zavidim ... maju tam fakt ine kusky

ok to bol vtip no... viem ze toto nie je tvoja salka kavy a obecne ani japonci ... chces nieco dostojne? ... Gecko s V8 by mohlo stacit dufam :yes:
Avatar - xxc
20. 3. 2020 11:09
Re: krasne auto
Ja tiež jazdím 110 kW motorom, niekedy pri obiehani kolóny, alebo vo vyšších rýchlostiach by som si prial väčší výkon, ale na bežné jazdenie celkom stačí. Skôr je problém čudná pomalá akcelerácia.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 11:40
Re: krasne auto
ak mas turbo v tom pripade moze ist o "tzv" turbodieru.... stlacis plyn ... sekunda nic a az potom ta "zatlaci" ... ci?

ja jazdim otackami svizne.. a aj ked mam papierovo kroutak od 1500 akoze uz zacina top... tak jazdim aspon na 2000 aj viac ... nepodtacam to ... a normalne drzim to v otackach ( 2000-3000 ) .. vtedy je to stale zive... a auto je ako na pruzine ... ma tah.. je proste svizne... a aj ta "diera" tu fakticky nejestvuje .. auto ta zatlaci hned.. a reaguje bez nejakeho toho hlucheho casu spamatavania sa a nadychavania sa...

PS: napr na 4ke na 70tke tocim asi 2000 otacok ... mohol by som ist 70 aj na 5tke ale spadol by som kdesi na 1600ot ( co je papierovo akoze good ale v reale sa uz motor fakt trapi ) ... a samozrejme je asi jasne v ktorom pripade bude aj ta "pripadna" akceleracia potom lepsia ;-) .. takze hlavne to nepodtacat .. to je u turba zaklad ... a nehladit to kdesi na klido pido hranici spinania ( pre usetrenych pol deci benzinu ) .. lebo ten motor clovek odrovna skor ako ho vobec zabehne a potom sa este bude stazovat.. ze .. ved ono to ani nejede... najdu sa aj taki .. kupia turbo a potom ho hladia cely cas kdesi po meste ale aj mimo neho ... takymto tu fakt postaci aj atmo v i20tke na takuto beznu eco jazdu .... ja popravde pod 6 ani nejdem spotrebou ... a to mam male auto a jazdim aj povacsinou sam
Avatar - xxc
20. 3. 2020 12:21
Re: krasne auto
Turbo má už asi každé auto :-) Len BMW sa mi zdá pomalšie pri rozbiehaní, ale možno je to len subjektívny pocit prameniaci z vyšších očakávaní.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 12:23
Re: krasne auto
kazde nie.. by si sa divil kolko aut stale na cestach co jazdia ma atmosferu.... mozno aj 50 percent aj viac..
Avatar - xxc
20. 3. 2020 20:53
Re: krasne auto
To bolo obrazne, ze turbo ma skoro kazde auto. Ja som mal auta aj bez turba a pohoda, len treba viac tocit.
20. 3. 2020 11:17
Re: krasne auto
G-klasse mi přijde jako moskevský dostavník pro mafiány ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 11:37
Re: krasne auto
pockaj pockaj... gecko je v prvom rade gecko .. legenda ( a dnes uz asi aj jediny pekny medved ) :yes:

ale teraz vazne... uz taketo tarraco s 2.0tdi 110kw co viac tu treba ... a aspon nezozerie aj travu popri ceste... ale inak mam cim dalej vacsi citak ze nove sorento uz mieri aj kusok vyssie ako tarraco a to sucasne tarraco je na urovni este toho odchadzajuceho sorenta ( vid aj technika a plosina spolocna s par rokov starym allspace ) .. ... a asi predsa uz to nove sorento bude o kusok zase dalej ( aj ked konkurovat s tarracom si samozrejme budu a to dost seriozne ) ..
20. 3. 2020 12:10
Re: krasne auto
Sorento je v rámci Kia nabídky až solitér, má historii a vždy bylo takovým vrcholem.
Mimochodem, to Tarraco žere při shodné jízdě stejně jako poslední X5 s 30d. To není zrovna nej vizitka pro čtyřválec. Když jsem jel svižně, ale klidně, tak bezproblémově mezi 7-8litrů. X3 s 20d kolegovi bere 7-7,5...ale jede aspoň.

Určitě je G-Klasse legenda, ale nějak mě míjí. Tím neříkám, že je to špatné auto, jen není pro mě.
Avatar - Emel
20. 3. 2020 12:18
Re: krasne auto
Sorento první generace byla docela bída co jsem slyšel.
20. 3. 2020 12:34
Re: krasne auto
Možná, ale tvářilo se jako korejský Mercedes ML. Ale od té doby uteklo dost vody a podívej jak vypadala předchozí i poslední generace. nemá se vedle evropských konkurentů za co stydět.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 12:42
Re: krasne auto
takto sa kedysi tvaril aj japonsky lexus LS ... ako japonska S klada .... ale casy sa uz zmenili a karty sa uz obracaju... este raz bude S klada pokukovat po LSku ... minimalne po tej hybridnej technickej stranke :yes:
Avatar - fOE
20. 3. 2020 11:44
Re: krasne auto
Zda se ze uz i na vychode se pod Geckem bori ledy.
https://www.thedrive.com/…rom-a-helicopter
Schvalne kdy tahle moda dorazi i k prazske ruske mensine, druhemu nejvetsimu trhu pro MB G v evrope. :-[]
20. 3. 2020 12:14
Re: krasne auto
ty ASX asi musí být každé jiné :-[]

https://www.youtube.com/watch?…

Co mají japonci s V/R6 nebo 8, aby to bylo pohodlné SUV a ne vyloženě offroad?
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 12:23
Re: krasne auto
tu bol ale uz automat nie? ( teda tazsie auto s automatom ) ale ved inak stale slusny cas a hadam opat aj lepsi ako udaj vyrobcu ... tento mivec raz este bude aj ako jazdenka hodne ziadany :yes:

maju outlander s V6.. fakt komfortny voz ( a to aj bez V6 ... cize povedzme ako plugin ) .. akurat tu V6 u nas nekupis... tu maju len v rusku australii amerike a este asi kdesi na blizkom vychhode.. do nasej uzasnej eu sa uz bohuzial nedodava.. je az moc dobra pre nas uz ekologov .. co spravime ;-\
20. 3. 2020 12:35
Re: krasne auto
Ale ani to nevyzkoušíš, ani neporovnáš.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 12:46
Re: krasne auto
cela europa uz dnes nefrci na pocte valcov... tak co spravime... aj casy golfu so 6 valcom su uz fuc ... dnes si najviac in ked mas liter s 3 valcami a co mozno este viac ked jazdis vzdy v eko mode ... proste len ked sa tak plazis po ceste a miesto zaujimavej jazdy uz radsej rekuperujes... ... to je nasa skvela buducnost ... pockaj ked sa este raz opat vratime niekde do jaskyn a aj kone a tavy nam este budu dobre.... alebo ked najviac in bude "jazdit" pesibusom... aby sme boli ulikovo neutralni .. sice drbnuti a pomateni .. ale hlavne ze neutralni
20. 3. 2020 12:56
Re: krasne auto
Takhle chtějí Gretini vyznavači, aby tomu tak bylo. Golf měl VR6 až ve třetí generaci, tam to bylo spíš kvůli prestiži. Ono i šestiválcových modelů střední třídy nebylo tolik jako v 90-tých letech a po přelomu milénia.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2020 12:59
Re: krasne auto
jo zlate casy 90 rokov kedy V6 mal skoro az povinne aj bezny mainstream uz v strednej triede .. P406.. Xantia... vectra a pod :yes:

taketo casy uz nebudu.. to bola top era :yes:

ja to do buducna vidim tak ze auta budu uz hodne drahe a zaroven aj hodne pomale a coraz menej pekne... vsetko to smeruje k nejakym ocucanym skatuliam bez napadu... a hlavne ma mrzi to ze auto dnes uz nechce byt len autom ale ze sa snazi byt uz aj obyvakom nahravacim studiom spalnou kuchynskou linkou a vsetkym moznym sucasne .. len to na co auto bolo povodne "vymyslene" uz je skoro kdesi na poslednom mieste :-(

na jednej strane som fakt zvedavy na tie kdejake velke zmeny ktore su uz predo dvermi.. ale na druhej strane ma desi ze stare dobre casy aut uz koncia.... je to take rozporuplne... snazim sa tesit na nove zmeny a tvarit sa akoze nic ( proste hladat tu aj nejake tie pozitiva ) .. ale zaroven nejde nesmutit za tym co nam prave konci ( ta zlata era este normalnych a aj neafektovanych aut ) ...
20. 3. 2020 13:14
Re: krasne auto
S tou pomalostí to nevidím až tak černě. Kdejaký sportovní hatchback má dnes zrychlení jako supersporty z přelomu 80-90 let.
20. 3. 2020 09:44
DSG
V textu mi trochu chybí informace, jak je DSG dobře sladěna s motorem, jestli ho podtáčí také tak extrémně, jak je u koncernu zvykem. Tak nějak "mezi slovy" pozoruju, že tomu tak opravdu je, zvlášť u silnější varianty.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - iudex
20. 3. 2020 09:49
Re: DSG
Jj, aj mne to tak vychádza, že nielen motory, ale aj prevodovka prispieva k tej slabšej dynamike. A to začínala DSG ako prevodovka o rád rýchlejšia ako HDM a dokonca ako manuály. Teraz sa paradoxne stáva brzdou. 8-s
20. 3. 2020 10:13
Re: DSG
Ono nejde jen o dynamiku, ale vůbec práci s motorem. Vyjedu se studeným autem a převodovka drží zarputile motor hluboko pod 1500 otáčkami, kde nejenže netáhne, ale navíc duní a klepe se jako italský lyžař. Pak musí člověk řadit ručně, což sice pomůže, ale kvůli tomu si těch pár desítek tisíc nepřiplácel.
20. 3. 2020 09:54
Re: DSG
Co jsem zatím od VAG v poslední době jel, bylo DSG vždy naladěno tak, že okamžitě po uvolnění plynu poslal na nejnižší možný kvalt, při potřebě zrychlení odejde z palubní jednotky běžný dopis do Wolfsburgu, kde po polední pauze odpoví a jakmile dorazí odpověď na poštu, auto se do toho dá.
20. 3. 2020 10:17
Re: DSG
Ja si to vzdy davam do S, ale aj tak mam pocit, ze je to iba psychicky pocit, ze to radi rychlejsie ako v D.
Proste so ZF a R6 v BMW 330d sa to neda ani len porovnat.
20. 3. 2020 10:21
Re: DSG
U nafťáků S většinou vyžene otáčky nahoru, kde už není krouťák. ;-)
20. 3. 2020 10:25
Re: DSG
V meste je to urcite lepsie jazdit na D.
S davam na okreske ci dialnici ked chcem, aby to tak dlho "nerozmyslalo" :-)
Avatar - fOE
20. 3. 2020 10:36
Re: DSG
Dela to tak i jag s V6 dieslem? U me letme zkusenosti s r4 me to vadilo jen letmo (asi nizsim ocekavanim, ktere clovek tak nejak o r4 nafty ma), ale u tusim 700Nm V6 by to bylo prvotridni faux pas.
20. 3. 2020 10:43
Re: DSG
neviem ako to ma Jaguar, ale u BMW 330d sa mi lepsie jazdilo na S, vtedy som bol spokojny.
20. 3. 2020 11:57
Re: DSG
330d je kombinace relativně lehkého auta s výkonným motorem, tam to jde snad i na půl plynu ;-)
20. 3. 2020 10:47
Re: DSG
Ne, tam byl jen ten měkký odjezd, pak fajn. Obě XF jsem měl upravené. Sedan méně, kombík víc. A i s powerboxem fungovalo S fajn.
Avatar - fOE
20. 3. 2020 11:32
Re: DSG
Jak se na podobne upravy divaji v autorizaku? Predpokladam ze obe auta nove, obe v zaruce... Nebo snad slo o neco standartni, jaguarem / servisem schvaleno, nebo snad i instalovano?

EDIT: ted me napada, co z toho bylo nejmladsi, tve posledni XF ne F Pace (predpokladam ze byl taky v nafte) a vzdy sporadane chovani? Ptam se bo mi v hlave utkvel nejaky yt test aktualniho XF 30d kde si na tohle autor stezoval. V D zbytecne podtaceni a v S zase prehnane reakce prevodovky a zazdeni krasnych 700Nm ktere jsou ale dole hektickym hnanim do otacek. Tva zkusenost je tedy jina, pozitivni.
20. 3. 2020 12:04
Re: DSG
Naposled už jsem měl XE 3,0 kompresor (tedy od JLR), u nafty jsem měl poFL sedan i kombi předchozí generace a je otázka co je u V6d podtržení, když se to auto válelo na 8kv i při dobrzdění za předjíždějícím kamionem, cvrknul jsem do tempomatu pro návrat k původní rychlosti a ono se to sebralo a odjelo bez podřazení a bez jakéhokoliv pazvuku nebo protestů a to pěkně svižně. V S modu to bylo pořád takové kulaté, jen ostřejší plyn a vyšší otáčky.
Mimochodem jsem nechal XF v autorizáku ráno a odpoledne už tam byla krabička. U BMW jsem musel odpojovat při servisu, tady i s tím. Vždy jsem jezdil na jakýsi Sport mod, tedy prostřední variantu, která byla znatelně silná, ale ne přehnaná jako Race mod.
Dinár měl RRS a motor i převodovka taky super, zvažoval jsem F-Pace a vzal X5. Naposled jsem zkoušel Velara a ten byl taky nádherně sladěný.
Avatar - wikinko
20. 3. 2020 11:25
Re: DSG
uz ten S rezim nie je tak drasticky ako kedysi, nepodraduje zbytocne. v O3 135kw po fl je S rezim pouzitelny na bezne jazdenie aj v meste aj mimo. pred fl este pouzitelny nebol.
20. 3. 2020 10:22
Re: DSG
Taky musím souhlasit, DSG a radost z řízení nejde dohromady.
Zvláště když to člověk srovná s tím, jak funguje 8st. ZF v BMW.
Avatar - KANKUNEN
20. 3. 2020 10:02
Tak silnější motor má kratší kvalty, to je naopak
Polovina rozdílu ve zrychlení dělá kratší převodovka. Já mám auto čipnuté o 25 koní a rozdíl to je obrovský, ten motor už není přidušený, ale dost si přihne močoviny. Takže dolívám 13 litrů každých 6t km. Močka mě stojí 9,90.
Rozbalit vlákno
3
20. 3. 2020 10:04
Re: Tak silnější motor má kratší kvalty, to je naopak
Co máš za motor?
Avatar - KANKUNEN
20. 3. 2020 10:51
Re: Tak silnější motor má kratší kvalty, to je naopak
Ford Panther čiplé ze 130 na 155 koní. Pocitově to je o 50 koní. Největší rozdíl je nad 3t otáček, protože ten motor nemá ořezaný výkon a nepadá krouťák.
20. 3. 2020 13:13
Re: Tak silnější motor má kratší kvalty, to je naopak
To je Mondeo? ;-) Má pak výkon jako kdysi 2,2TDCi ne?
20. 3. 2020 10:14
TDI evo
Vzhledem k tomu, že oba motory budou v řádu týdnů nahrazeny zcela novými TDI evo, které podle všech zatím zveřejněných testů fungují podstatně lépe, schází mi na závěr testu doporučení počkat si s nákupem pár týdnů na novou verzi.
Rozbalit vlákno
6
20. 3. 2020 10:20
Re: TDI evo
Nuntost vyprodat sklady...to je to nedoporučení ;-)
20. 3. 2020 10:25
Re: TDI evo
To by ale novináře, kteří nepíší na zakázku, nemělo zajímat...
20. 3. 2020 10:47
Re: TDI evo
myslíš těch 10 novinářů worldwide? ;-)
Avatar - iudex
20. 3. 2020 10:35
Re: TDI evo
Si si istý? Teraz, keď VW zatvoril či zatvára fabriky? Aby sa na ten nový motor nečakalo rok. ;-\
Ono celkovo je to s tými novými motormi v koncerne ošemetné, napr. u nás už Superb nemá TSI 140 kW, pritom v minulosti bol a v Nemecku ho majú. Takže zjavne platí, že východné/menej lukratívne trhy musia čakať a tiež že Audi má prednosť pred všetkým a VW pred Škodou.
20. 3. 2020 10:48
Re: TDI evo
TDI evo už má A6 rok, Golf a Octavia už se taky dočkaly, takže řada Tiguan/Kodiaq/Tarraco je na řadě nejpozději v létě. I kvůli emisním normám. Stávající motory už se upravovat nebudou.
20. 3. 2020 11:43
Kdybych takový test dělal já ...
a zjistil tak výrazný rozdíl hodnot z brzdy oproti údajům výrobce (hlavně ten pozdní nástup momentu u 140 kW) tak bych se v prvé řadě zeptal výrobce na vysvětlení. To abych třeba nedělal mylné závěry z testu vadného kusu / série.

Předpokládám že si výrobce nevycucal paramatry motoru zu prstu takže by tak zásadní rozpor měl vyřešit buď opravou motoru, nebo opravou technických údajů. A teprve pak bych hodnotil
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2020 12:41
Koncern a zrychleni
Koncern vzdycky hrozne prehanel co se tyka udaju o zrychleni, nevidel jsem test kde by se dokazali priblizit oficialnim cislum. Tyka se to TSI i TDI. A vsichni jim to hrozne zerou, casto tu v diskuzich nekdo argumentuje ze treba 110kW TSI vpohode ujede 130kW EB a usuzuje tak z tabulkovych zrychleni...jenze skutek utek.
Rozbalit vlákno
5
20. 3. 2020 13:07
Re: Koncern a zrychleni
Právě naopak, takové 1,4TSI 160HP mívalo v technických datech obligátní zrychlení za 8s a naměřeno 7,5.
A3 SB 2,0TDI claimed 8,2, naměřeno 7,7s
2019 Audi Q7 60 TFSI claimed 5,7s, naměřeno 5,5s

Atd... takže bych hodnoty tady bral jako obrat na druhou stranu než potvrzení.
20. 3. 2020 13:12
Re: Koncern a zrychleni
Mondeo EB 200HP 2010 změřeno za 7,9s
Passat Variant 2,0TSI 210HP 7,3s
Avatar - iudex
20. 3. 2020 13:14
Re: Koncern a zrychleni
Tak väčšinou to aj tak naozaj bolo a napr. Golf či Leon boli s porovnateľnými motormi TSI rýchlejší ako Focus s EB, či už trojkový alebo aktuálny štvorkový:
http://www.zeperfs.com/…uel4543-6706.htm
http://www.zeperfs.com/…uel6658-7513.htm
20. 3. 2020 14:43
Re: Koncern a zrychleni
Verit zepfrs je uple stejna hovadina jako verit tabulkovym hodnotam...
21. 3. 2020 05:42
Re: Koncern a zrychleni
OK, tak asi máme věřit tobě...pocitově viď? ;-)
20. 3. 2020 13:32
110kW vs 140kW
Mam Tarraco s 110kW a vyrobne nastavenia priebehu vykonu su uplne nezmyselne pre vodica (auto vobec nema potrebny zatah, je slabucke a extremne pridusene), ale zrejme idealne pre vyrobcu a EU (zrejme kvoli emisiam, aby VW nedostaval pokuty za prekracovanie emisnych limitov). Niekedy som pocit, ze to auto idem vratit naspat predajcovi.
Existuje vsak riesenie (EUR 280 bez DPH), ktore nestoji EUR 1600/45000CZK (a nevytahuje z vas navyse peniaze na poistkach), ktore len omnoho efektivnejsie vyuzije dostupnych 110kW - tuningbox (128kW/400Nm) + pedalbox (ktory ma preprogramovanu citlvost plynoveho pedalu).
Auto teraz nema chybu (nepozadujem extremne vykony, ale relevantny zatah aj na dialnici nad 120kmh) a DD spotreba cca 7.0-7.2l/100km (50% mesto, 25% dialnica, 25% medzimesto).
Ked pojdete do servisu, tuningbox sa da za 2min vymontovat a nic Vam neidentifikuju (nepridete o zaruku). Jedina otazka je, ci sa DQ381 po case nerozsype (oficialne zvlada max 400Nm, aj ked aj tam je urcite rezerva). Osobne som nazoru, ze ked sa k autu spravate slusne a nevytacate motor prilis pred uplnym zahriatim, nemalo by to mat ziaden vplyv na zivotnost prevodovky ani motora. A ked skonci zaruka, urcite dam preprogramovat ECU na maximalne efektivnu spotrebu, lebo 7+l/100km je na VW 2.0TDi jednoducho prilis vela.
(Skutocny dovod je podla mna taky, ze motor davkuje extremne vela paliva po starte za ucelom co najrychejsieho zahriatia (opat voli emisiam) a potom uz nezrazite spotrebu pod 7.0l ani maximalne setrnou jazdou.)
Rozbalit vlákno
4
20. 3. 2020 15:56
Re: 110kW vs 140kW
"Skutocny dovod je podla mna taky, ze motor davkuje extremne vela paliva po starte za ucelom co najrychejsieho zahriatia."

Proboha svatého, extrémní množství paliva ještě nikdy žádný motor nezahřálo. Právě naopak, platí totiž nepřímá úměra, že čím je směs chudší (je v ní méně paliva) tím jsou výfukové plyny teplejší a naopak, u příliš bohaté směsi jde teplota spalin dolů. Takže bohaté směsi využívá řada nedokonalých motorů, které nemají chlazené výfukové svody právě pro ochlazení když jedou dlouho pod vysokou zátěží a při dosažení určité kritické teploty začnou obohacovat směs (vstřikovat více paliva nad optimální hodnotu) a tím celý motor zchladí.
28. 3. 2020 14:56
Re: 110kW vs 140kW
Dakujem za objasnenie.
V zmysle zaslanej logiky rozumiem spravne, ak napisem, ze pri starte studeneho motoru davkuje motor VW EA288 2.0 TDI extremne chudobnu zmes na co najrychlejsie zahriatie vyfukovych plynov (a teda ja motoru)?
Ak ano, ake su skutocne dovody, ze po starte motoru a jazde ustalenou rychlostou je spotreba relativne vyssia a po zahriati motora zide spotreba rapidne dole? Dakujem za feedback.
20. 3. 2020 18:27
Re: 110kW vs 140kW
Mně spotřeba 7 litrů přijde v pohodě.
Vezmu-li v úvahu hmotnost Tarraca, pohon 4x4 a automat.
Kolik by sis představoval?
28. 3. 2020 14:57
Re: 110kW vs 140kW
niekde v rozmedzi 6.0-6.5l
brgds
SC
21. 3. 2020 17:10
Klamani spotrebitele
400Nm pri 1750 otackach? Tohoto krouticiho momentu dosahne motor o tisic otacek vyse. Pri 1750 je kroutici moment o 25 procent nizsi. Je hezke, ze motor ozije pri 2100 otackach, a pak krasne tahne, ale u dieselu chcete ten nastup o chlup drive. Idealne aby moment strme narustal od nejakych 1500.
Ja sam bych rad porovnal 110 kw verzi s chipem a tovarni 140 kw. Pro zajimavost
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2020 15:25
brzda
Prosím co znamená "na brzdě"? Tahle autoservisácka hantýrka, to je fakt děs.
Rozbalit vlákno
0