Pod průměr 100 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr se loni v Evropě dostala jen Toyota. Ta navíc patří mezi jen několik značek, kterým loni emise meziročně klesly.
Lehká pomoc, stačí když automobilky v EU drasticky omezí prodeje a výrobu přesunou jinam, teprve až voliči v členských státech EU budou moci jezdit možná tak ve šlapacím autíčku (pokud si na něj ovšem vydělají, protože přesunem automobilového průmyslu jinam drasticky vzroste nezaměstnanost), tak jim možná dojde, že nemají do národních parlamentů a EP volit dobro.ery s humanitním vzděláním, kteří nemají o technice a jejích současných možnostech ani páru a vládnou stylem poručíme větru dešti.
Prvně, určitě nechci rozparovat co píšete, jen se na to chci zkusit podívat z jiného úhlu.
Pokud se bavíme o lokálních emisích CO2, tak vlastně nevím, jak to jinak měřit férově. Určitě máte pravdu, že pokud budu jezdit mezi Prahou a Brnem, tak plug-in hybrid bude mít větší emise CO2 než maličká Fabia s polovičním motorem, na druhou stranu, pokud by se srovnali emise vypouštěné při jízdě po městě, tak to zase bude mít vyšší emise ta Fabia, jelikož plug-in hybrid pojede v tu chvíli pouze na elektrický pohon.
Právě to vidím jako kámen úrazu, jak udělat standardizovaný test, který by reflektoval jak se s tím autem bude jezdit, tzn.: Pokud si plug-in hybrid koupí někdo, kdo s tím bude jezdit každý den pár kilometrů do práce a pak zase domů pouze na elektrický pohon, přičemž párkrát za měsíc pojede někam dál na spalovací motor, tak věřím, že ty emise budou i tak nižší, než by měla třeba ta Fabia. Na druhou stranu si to může koupit někdo, kdo ten elektrický pohon téměř využívat nebude, protože jezdí jen dálky a pak samozřejmě ty emise vyšší budou.
Krásně si tu hraješ na inteligentního s vytříbeným slohem. A tvůj výsledek je totální hovadina, lokální emise CO2 jsou úplná kravina, CO2 je nejedovatý plyn v atmosféře.
Rozhodně emise nejsou jen CO2, ale obecně bych řekl, že tu zjednodušujeme vzhledem k formátu diskuze, plus emise CO2 jsou jakožto hlavního skleníkového plynu sledovány automobilkami, které je zároveň uvádí, a tedy jsou nejjednodušší na zjištění. Jistěže automobily (případně elektrárny) vypouštějí mnoho různých emisí, ale ne v takovém množství jako CO2.
Nicméně - jak by jste tedy měřil plug-in hybridy jinak a férově? Vy víte odkud přesně bude nabíjet elektřinu koncový zákazník, tedy jestli to bude člověk ve Francii užívající jaderné elektrárny s nulovými emisemi samotné výroby elektřiny, nebo to bude člověk v ČR s půlkou výroby elektřiny uhlím, nabíjející jen ze sítě, nebo bude půlku nabíjet z vlastních solárních panelů a půlku ze sítě? Přeci v tu chvíli jsou emise u koncového zákazníka zcela odlišné, byť má stejný automobil.
Ještě jednou říkám, vůbec nerozporuji Váš původní komentář a zároveň nejsem elektro-fanatik, jezdím autem benzinovým.
Ten veľký plugin bude mať nižšie emisie, len ak si ho kúpi človek, ktorý bude na elektrinu naozaj jazdiť a auto bude dobíjať.
Vezmime si teoretickú situáciu - na plugin-hybridy dáme dotácie, človek si kúpi veľké SUV, lebo to bude výhodné. Nebude dobíjať - načo, veď to nie je nutné aby auto išlo. Auto je papierovo čistejšie ako spomínaná malá Fabia, ale reálne nebude. Aký to má význam?
Minule som bol v novovybudovanom obchodnom dome (potraviny...). Veeeľke parkovisko a "AŽ" 2 stojany na dobíjanie elektro áut. Vidím, že s elektromobilitou to myslíme naozaj veľmi vážne.
Eu se rozhodla spáchat ritální zelenou sebevraždu. Planetě to ale bohužel nijak hmatatelně nepomůže, zato naše životní úroveň a kupní síla spadne do suterénu. Pokud se rychle nevzpamatují, nemůže to skončit ničím jiným, než rozpadem EU. Bohužel... :-(:no:
Myslím, že zbytečně střílíš do mrtvých, jestli vypouští víc Touareg plugin nebo Fabia je celkem jedno. Touareg při určitém režimu (krátké trasy s dobíjením) může skutečně vypouštět o něco méně CO2, ale podstatné je, že politici, kteří prosazují tyto regulace sami létají v soukromých learjetech, které vypouští tisícinásobky toho co ten Touareg nebo Fabia a nejen CO2 (a to jak při výrobě tak při provozu), ale i dalších emisí. A takových příkladů je daleko více. Tohle je léčba přesně ve stylu pacient umírá na infarkt a lékaři se hádají jestli mu mají odstranit beďára na nose nebo na zadku, ani jeden z těch beďárů (Fabia, Touareg) tuhle planetu neohrožuje. Minulý týden vyšel v USA článek, že NASA zaregistrovala při pravidelném monitoringu exhalací CO2 na planetě prudký pokles, snad až 40%. Při analýze jestli mají vyhodit družice, které blbě měří došli k jednoznačnému závěru, že příčinou je stojící průmysl Číny, který je zdaleka největším producentem CO2 na planetě a protože tam stojí velká část průmyslu a tím pádem i hodně tepelných elektráren, tak jde produkce CO2 prudce dolů. Takže se nabízí velmi jednoduchá řešení jak snížit CO2, vyrábět prostě tam, kde je daleko čistější výroba el. energie a efektivnější její spotřeba než v Číně, ale to by zase dopadlo na zisky velkých korporací, které dnes v Číně vyrábí prakticky všechno kvůli nízkým nákladům a kvůli nulové regulaci CO2 v této komanči řízené ekonomice a pak se to ještě přepravuje přes půl planety lodní nebo leteckou přepravou s obrovským vlivem na vypouštěné CO2 opět bez jakékoliv regulace. Takže se raději bude střílet do beďárů a planeta se nechá zhebnout a ještě z toho bude mít někdo plezír, jak se někdo dohaduje jestli Touareg je větší beďár než Fabka.
To je ta neomarxistická ekologie za každou cenu metodou sovětských kolchozníků z dob Chruščova. Prostě obrátíme tok řeky i kdybychom měli zničit celou krajinu. Tady je to budeme ekologický bez ohledu na všechno ostatní a za každou cenu! Hlavně postavit nový továrny na větrníky, Ev auta, baterky, panely, ekologie nejvíc :-)
Teprve, až EU ekonomicky zkrachuje, tak se možná těm ekoidiotům rozbleskne v zelených kebulkách, jenže to už bude pozdě... ;-\ My co jsme zažili bídu reálněho socialismu, máme v tomto směru obrovský dějinný náskok. A proto vedení EU reálně uvažující země V4 tak štvou! ;-)
Tak ono je to logické. Na jednu stranu se vyrábějí SUV, která už z podstaty mají horší aerodynamiku, jsou těžší, takže mají větší spotřebu a tím i horší emise. Na druhou stranu tlak na bezpečnost je čím dál větší, a ať už pasivní či aktivní prvky bezpečnosti něco váží a ten motor to musí utáhnout, což ekonomice provozu také nepomáhá. To je začarovaný kruh. To si kokosi v Bruselu musejí rozmyslet, co chtějí. Fyziku občurat nejde.
Pri časti článku o SUV "...Pokud si tato vozidla chtějí udržet oblibu a vyhnout se budoucím sankcím, musí být elektrifikována..."
mi tak napadlo - SUV je ťažké. Ak sa spraví elektrické SUV bude ešte ťažšie = potrebuje viac bateriek, bude ešte ťažšie... Kedysi to nazval človek z Land Roveru začarovaným kruhom.
Elektorauto má byť malé mestské vozidielko, s malou baterkou, nízkou hmotnosťou... Ak sa bavíme o lokálnych nulových emisiách, tak presne takto má vyzerať elektorauto. Nie 3,5 tonové SUV s mega baterkou a dojazdom 800 km.
Co dělali automobilky ve své bohorovnosti, aby došlo k zlepšení? Odpověď zní: Dieselgate a fňukání, že to nezvládají. Od 90. let vědí, že se pravidla budou zpřísňovat a zatímco ty bohatí lídři automobilismu šmelili s emisemi, jak Bureš s křehčeným kuřecím, objevila se konkurence, kterou ignorovali. Teď si ještě záměrně (o peníze jde až v první řadě) podělali situaci SUVéčkama. Nemají co brečet. Je už jasné, že ztratily 10 - 15 let vývoje v elektromotorech, bateriích, hybridních technologiích a i v materiálech. Jejich vývoj se zasekl na zlepšování už téměř nezlepšitelného spalovacího motoru no a teď se diví. Nestalo se jim to náhodou a ani přes noc. Lítost nad nimi je ztrátou energie.
Jelikož žijeme v kapitalismu a ne v plánovaném hospodářství může se při nejhorším stát, že některé podniky zajdou, ale jiné je zase nahradí. Zákazník dostane jiný produkt s podobnými nebo lepšími vlastnostmi.
Naopak je to "napísané" velice blbě, resp. demagogicky. Realita je totiž mnohem složitější, resp. zásadní odlišná - elektrický pohon prostě zdaleka není rovnocennou náhradou moderního nízkoemisního spalovacího motoru. Ani cenově, a už vůbec ne v užitných vlastnostech. A nevěřím, že někdy v dohledné době podaří vyvinout baterie, které by cenově, objemově a hmotnostně byly schopny konkurovat nádrže plné benzínu či nafty!
Minule som pozeral jedno video, kde človek porovnával elektro auto so spaľovacím. Záver - ak chcete šetriť, nekupujte si elektro auto, pretože sa nikdy náklady nevrátia a váš život sa skomplikuje. Kúpte si ho len vtedy, ak ste presvedčený o svojom eko zmýšľaní... A to ešte nerastú ceny el. energie...
Bod A) automobilky svou činností porušují zákony o emisích - FAKT
Bod B) automobilky ačkoliv vyvýjí hybridní technologie, tak jsou nesmírně pozadu v účinnosti elektromotorů, baterií a hodně důležité aerodynamiky (kterou ignorují) za Toyotou a Teslou - FAKT
Bod C) automobilky podvádějí v měření emisí a celkové emise well to wheel jsou zahaleny v dým - FAKT
Bod D) automobilky ztratily náskok vlastní hamižností - FAKT
presne tak... navyse aj tou spotrebou spalovakov sme stale tam kde pred xy rokmi vyvoj nevvoj .. lebo auta su zase vacsie a tazsie a maju aj sirsie pneu... .. ved uz aj pred 20 rokmi sa dalo jazdit za 6 litrov a zrychlit za 10s ( k tomu tie auta motoricky este aj daleko viac vydrzali ako tie dnesne sracky ) ... ale tak poznas to.. pokrok nezastavis :-|
To, že sme náročnejší neznamená, že automobilky nič nerobia. Keby sme mali auto s 900 kg a výkonom cca 50 kW / veľkosťou Golfu 2 - spotreba by bola 3 l.
Ak spotrebuje auto so 110 kW a 1300 kg 6l - je to pokrok ;).
Nepovedal by som, že automobilky nič nerobili. Kedysi jazdili nevýkonné autá s obrovskými motormi so spotrebou min 15 l v priemere. U nás sme mali viacmenej menšie, tiež pomerne nenažrané motory . Potom išli dole objemy, rástli výkony. Stále však boli v EU pomerne malé autá (Polo, Golf...), pričom motory 1,0 až 2,0 mali pomerne malé výkony. V 80 až 90-tých rokoch prišli na trh motory so 16 ventilmi = výkony išli hore (vo vyšších otáčkach), spotreba klesla, prípadne ostala zachovaná. Cca súbežne s tým sa objavilo aj variabilné časovanie...
V poslednom čase by som si absolútne nedovolil tvrdiť, že automobilky nič nerobili. To len úradníci z EU sa veľmi ponáhľajú v sprísňovaní predpisov. Dnešné moderné auto (cca od roku 2013) má dosť výkonu, úsporný motor, je bezpečné, dobre vybavené, pohodlné...
Moje súčasné auto má o 33% vyšší udávaný výkon (pričom nové ho má už pri 4000 ot, staré pri 6000 = reálne je nárast výkonu možno +60% do 4000 ot), o 68% vyšší krútiaci moment, pričom je benzínové ako predošlé. Spotreba je nižšia a vo všetkom je lepšie ako to staré. Jediná nevýhoda je, že je zložitejšie = nikdy nebude mať taký lacný servis ako to staré.
Nedovolím si povedať, že za posledné roky automobilky nič nespravili. Niekedy je v istej oblasti potrebné vynaložiť veľa úsilia na to, aby sme sa posunuli o relatívne malý kúsok. Práve preto by nemali byť všade nasadzovaní len ľudia s humanitným vzdelaním, ktorí zákonom techniky často nerozumejú.
(ospravedlňujem sa, ak som niekoho urazil)
Bohužel naivita študovaných-fyzikyznalých techniků spočívá v tom, že automobilky dle nich "sami od sebe" vyvíjí čistčí a účinější motory. Vždy se vývoj posunul teprve až po přitvrzení regulativů nebo až po zdražení paliva. Nikdy nešli dál než museli. Vždy pouze dotáhli požadavky norem. Teď když konkurence ukazuje, že lze překročit vlastní stín. Tak jsou přistiženi v negližé ocucávajíce ruskoarabské ropné bradavky. :D
"pogo26" - Ja si myslím, že by to dokázali. Ak by bolo auto ľahké, nie veľmi výkonné, nastavenie by bolo spravené na nízku spotrebu = plynulé zrýchlenie... + hybridná technika, dobrá aerodynamika, prípadne automatická prevodovka, nejaké predvídanie terénu na základe máp... Išlo by to reálne aj za 2,5 L. Otázka je - kto by to kúpil?
Samozrejme taká spotreba je nereálna u nejakého SUV - najlepšie dostatočne veľkého, bezpečného...
Možno raz príde čas, kedy sa obmedzí hmotnosť obyvateľa na základe BMI indexu a tí, ktorí budú mať viac budú navyše zdanení. Mať nadváhu sa vyhlási za neekologické, lebo na príjem takého človeka je nutné vypestovať viac potravín, vychovať viac kráv (=viac metánu...). Aj dopravné prostriedky prevážajúce ťažší náklad majú vyššiu spotrebu... Hádam taký extrém nepríde...
Veď práve, že pokusy a funkčné návrhy tu boli - to dokazuje, že automobilky robili výskum a vývoj. Bolo tu ale pár problémov. Bolo by to vtedy drahé a podstatnejšie je, že by to za danú cenu nikto nechcel. Jedine Prius prerazil vo veľkom.
Vlastne dnes je tu rovnaká situácia s elektro-autami. Sú drahé, nikto ich nechce, ale vládna moc ich nasilu propaguje. "Vtedy" sme mali iné riadenie trhu - alebo ako to ako ne-ekonóm nazvať :)
V poslednom čase už našťastie dávno nebola žiadna vojna. Na druhej strane - dnes sa do vojny nikto nehrnie, lebo je to drahé a tak akosi vždy ten kto začal vojnu - povedzme "agresor", vždy prehral. 1. sv vojna, 2. sv. vojna, Kórea, Vietnam, Afganistán...
Prípadna výhra napr Nemecka vo WW2 by isto znamenala ďalšiu, horšiu vojnu...
Takže môžme byť radi.
Ekologické správanie je možné zabezpečiť vzdelávaním, úľavami, výhodami... Musí to ale fungovať celosvetovo.
Máme doma dvě auta deset let od sebe, jedno bez výkonu a se spotřebou 6.2-6.4 l/100 km, druhé 110k turbo se spotřebou 5,5. Ale vysvětluj to elektrodogmatikům.
Ono to vyzerá ako relatívne malé zlepšenie (ani nie 1 liter), ale reálne je to astronomické vylepšenie ;). Koľko práce a vývoja muselo byť vykonanej, aby sme sa k tomu dopracovali?
Je to podobné ako napr so zrýchlením na 100 km/h. Magická hranica je cca 2 sekundy. Pod 2s to dokáže málokto a aj to sú len malé desatinky. Problém je tu preniesť výkon na cestu.
Rovnako je to so spotrebou. Na jej ďalšie zníženie je potrebné vynaložiť veľa úsilia, prípadne zaviesť obmedzenia (znížiť hmotnosť, výkony, zlepšiť aerodynamiku, zvýši účinnosť pohonov...), prípadne stavať rovné cesty bez kopcov ;).
No nelze si nevšimnout, že jistá, nemalá, a mám pocit, že stále se zvětšující, sekta ekoušomelounů se snaží hen ten oný "zlý" kapitalismus demontovat, tu s mešími, onde většími, úspěchy .......
Na západě už žádný kapitlaismus není, le to neoxoscialistické bahno mixlé s eko lobby, vymývárnou zelených mozků a genederově vypatlaných sluníčkárských pomatenců
Podělali situaci SUVčkama? :D To snad podělali zákazníci, kteří je vyžadují. Fascinují mě názory lidí přesvědčených, že elektromobily s 2000km dojezdem za 200 tisíc nejezdíme jen kvůli zlým kapitalistickým automobilkám, proto je potřeba je rozdrtit regulacemi.
Akorát to zákazník bude muset zaplatit, takže klídek pohoda, neomarxističctí svazáci, stačí vytáhnout lidem z kapes tak 900 miliard euro a pojede to :-):-) Kupředu levá, zpátky nic krok, zelný mozci vpřed!
Spalovací motor jde nadále zlepšovat a jdou v něm spalovat alternativní paliva jako LPG a CNG. Takže 2020 autíčko na LPG má emise menší o 40% než 1980 autíčko na benzín, asi takhle :-):-)
Diví se proto, že politikovi jeblo a skokově změnil emisní normy. Automobilky protestovali a říkali, co se stane. Politikům to bylo jedno. Ta poslední věta je blábol.
Re: Proč nezvednou spotřební daň na benzín, naftu, uhlí a pl
je jen otazka casu, kdy to StBaka napadne
kasa prazdna, letosni hospodareni statu ke konci unora nejhorsi od vzniku ceske republiky a kazda koruna spotrebni dane navic znamena dalsich 7mld korun do statni kasy + cast DPH.
a vysvetleni bude jednoduchy - mzdy za poslenich 7 let vzrostly o 40%, tak je logicky prostor na zvednuti spotrebnich dani. 40% je 5 korun na litru, tedy 35-40mld korun do statni kasy.
jen zajimavy, ze to neplati pro slevu na dani, ta by mela by letos o 10tis vyssi, nez kdyz StBak nastupoval na ministerstvo financi, aby daneni prumerne mzdy nebylo na lonskych 14%, ale 11.8% jako v 2013. to by ale znamenalo sekyru dalsich 40mld ….
Re: Proč nezvednou spotřební daň na benzín, naftu, uhlí a pl
Myslíš, že by jako Babiš následoval nejekologističtější vládu nejlepší kancléřky nejlepšího Německa a taky by zavedlo "uhlíkovou berni", o níž se vloni v Germanistánu tak nadšeně hovořilo? https://www.idnes.cz/…635_automoto_fdv
Tam to tuším bylo 0,50 €/na litr, čili v dnešních penězích asi 12 korun, že?
Re: Proč nezvednou spotřební daň na benzín, naftu, uhlí a pl
k tomu nepochybne dojde i u nas at bude u vlady kdokoliv
ostatne u elektriky uhlikovou dan platis uz davno a treba prispevek na obnovitelne zdroje 0.60kc/kWh dela ekvivalent 7kc na litru benzinu
Re: Proč nezvednou spotřební daň na benzín, naftu, uhlí a pl
bez poplatku na OZE mam 1kWh elektriky v NT za 1.10, ve VT za 2.40.
tedy dejme tomu, ze nakladova cena elektriky je 2/3*NT + 1/3*VT = 1.50kc/kWh i s DPH.
prumerna cena elektriky se ale uvadi kolem 4kc (standard VT vetsiny lidi je kolem 5kc/kWh a vetsina lidi NT ani nema).
tedy 2.50 (62%) je jakysi "priplatek", coz je snad jeste vic nez u benzinu a nafty.
a to do tohu u elektriky jeste nezapocitavam poplatek za CO2, ktery se u benzinu ani nafty (zatim) neplati
po dieselgate taky knuceli, ze mit cistej diesel je nerealny, a ze to bude drahy. a pritom uz 3 roky po afere se mohly prodavat jen dyzly, ktery plnily emise nejen v laboratori ale i v realu, a mnohe dyzly jsou podle mereni i v realu na urovni benzinaku.
podobne to ted bude s limitem CO2, kterej vyresi zavedeni hybridu, ale jak nekdo psal, automobilky jen fnukaly a desetileti na vse kaslaly.
Celá snaha EU o automobilovou dopravu bez emisí CO2 je napro
... ty zelené mozky v Brusela si asi vůbec neuvědomují, že zemská atmosféra je společná pro všechny státy světa. Takže pokud se nějaké normy emisí C02 nepodaří přijmout celosvětově, (hlavně v Číně, Indii, USA, Brazílii atd.), tak je tato ekonomicky sebevražedná politika EU úplně zbytečná! Třeba Japonsko hodlá v příštích letech postavit 10 nových velký tepelných elektráren, o Číně nemluvě. A stačí, aby vybuchla nějaká větší sopka, a veškeré trapné úsporné snyhy EU jdou do kytek. Výsledkem bude jen zničená evropská ekonomika a miliony nezaměstnaných. Nic víc! :-(:no::no::no:
Re: Celá snaha EU o automobilovou dopravu bez emisí CO2 je n
Celá EU se na celosvětových "emisích" toho "škodlivého" CO2 podílí nějakými 8%, nebo kolika??
Osobní doprava se na celo-euro-unijních emisích podílí určitým zlomkem, nijak zvlášť velikým ...
Kdybychom v rámci EU od zítřka zrušili VEŠKEROU soukromou dopravu pomocí vozidel se spalovacími motory, efekt v rámci globální atmosféry bude takořka neměřitelný. Zato Celá Evropská unie by nejdéle do půl roku byla totálně ... No, však vy už víte kde :D
A proto sypeme bambiliony eurů a doslova žoky peněz do bezedné díry, která se zove elektromobilita.
To je absurdita, že by se za ni nemusel stydět ani Kafka s Havlem :D
Re: Celá snaha EU o automobilovou dopravu bez emisí CO2 je n
A načo zivime armádu? Dávno mala riešiť ostatný svet. Nie je predsa možné, aby sme my jazdili bezemisne a o 200 km ďalej rovnaké automobilky predávajú autá bez emisných noriem, pripadne podľa miestnych noriem.
Re: Celá snaha EU o automobilovou dopravu bez emisí CO2 je n
No ale pozor, XXCu
Armádu, do toho netahej, protože
(1) naše tanky nemají dpf filtry
(2) naše obrňáky mají problém přežít občasnou jízdu po D1- a to se raději dva srazí, aby to martyrium nemusely příště opakovat
(3) stíhačky generují za letu ohromné množství CO2 emisí
(4) na pistolích, puškách, kulometech, dělech (atd atd atd) nejsou odlučovače, které by z toku spalin vybraly a 100 metrů pod zem zakopaly ten ošklivý CO2
(5) střelivo začasté obsahuje olovo a vůbec nemá EU-EKO certifikát ohledně ekologického rozložení a neškodnosti pro živou i neživou přírodu
(6) No a tak velkou armádu, aby nepřítele mohla umlátit čepicema, tak tu už tím tuplem nemáme :D:D:D
Dneska jsem četl výživnej článek o uhlíkový dani, jak by si ji ti magoři představovali. Vyplívá z toho, že bohatý lidi se nijak omezovat nebudou, jelikož si zaplatí "odpustek" ale ne aby si holota jezdila na výlety nebo nedej bože žrala maso...
Tohle je fakt na hlavu. Evropa si zničí sama svůj průmysl v honbě za ničím. A mimochodem...většinou funguje, že dobré zboží si zákazníka najde samo. EV a hybridy nám tolik tlačí, až to smrdí.
Výstavba větrníků je tak 15% toho, co zaměstnával autoprůmysl, baterky švihá Korea, Japonsko a Čína a s příchodem lektromobilů tu čína zaplaví trh, protože ty plečky sou daleko jednoduší jak pořádné auto se spalovákem
Takže bude konec a krach Evropy, migranti a koronavirus popč. časem další nemoci to dorazí a pak konečně přijde krach EU :-)
U nás nemáme ani kobalt ani dost lithia. V baterkách jsou napřed Číňané a Evropa se vzdává náskoku ve vývoji spalovacích motorů. Elektrárny, o kterých píšeš jsou na papíře, ale EU se nelíbí ani jaderné, které jsou v současnosti nejekologičtější. Mimochodem už nyní se v Německu v automotive propouští a bude hůř.
Přesně tak, když jsou elektrovehykly tak skvělé, tak se o ně lidé jistě budou prát i na svobodném trhu. Vše ostatní je hnusná deformace trhu a násilné popření tržních mechanismů! :-(:no:
Pokud to dobře chápu, tak tyto flotilové emise se vypočítají následovně:
Vypočítám průměr normovaných emisí ze všech prodaných vozů v daném roce a hotovo?
Tudíž když někdo prodá auto, které s emisemi 120 g/km ujede 100 000 km ročně a jedno elektro-vozítko (tudíž emise 0 g/km) do města, které za rok ujede 1 000 km, vychází Bruselu 60 g/km, i když v reálu to je 118,8 g/km? A když někdo prodá 2 auta, která mají 110 g/km, obě ujedou 50 500 km ročně, takže v reálu vypustí méně emisí, než první případ, ale tato druhá automobilka dostane obrovskou pokutu?
Jestli je to opravdu takto, napadají mě 3 přístupy k vyřešení "problému".
1. Snížit emise všech modelů o cca 25% (když vycházím z té tabulky nahoře)
2. Zdražit všechna auta o výši pokuty a z emisí nic moc nedělat (např. u VW v průměru o 63k)
3. Vyvinout co nejlevnější vehikl, který vyhoví definici vozidla, prodat ho dceřiné firmě, která jej hned po prodeji recykluje a použije to na opětovnou výrobu dalšího vozítka. Pokud totiž má automobilka emise 120 g/km, tak pokud na každých 5 aut "prodá" jedno elektro-auto, dostane se na 100 g/km. Pokud výroba tohoto vozu bude stát méně, než cca 300 000 kč, bude to levnější, než pokuty. Pokud by to někomu smrdělo podvodem, dalším řešením je prodej malého množství těchto levných elektrovozů třeba 200 000 kč pod cenou výrobních nákladů, to by taky problém vyřešilo.
Automobilka by tak mohla prodávat normální, nešizené modely s pořádnými motory (čímž by si zajistila výhodu proti konkurenci) a těmito spartánskými minivozítky by si kompenzovala pokuty EU.
Citigo-e je ještě příliš vymakané auto, já měl na mysli úplný holobyt, hrozně malé, lehké, nevybavené autíčko s minimálním dojezdem a špatnou dynamikou, které by si normálně snad ani nikdo nekoupil, ale pak by ho nabízeli s takovými slevami, že by prodali přesně tolik, kolik potřebují.
Jestli to nebude tím, že lid nevěnuje té volbě svých zástupců (zejména do EP) dostatečnou pozornost a dá na stále se opakující sliby stále stejných lidí. To jak jejich konkrétní zástupce v EP (i jinde) potom ve skutečnosti hlasoval je už nezajímá - a zjistit to (zejména v EP) je skutečně nadlidský úkol (kdo to někdy zkusil bude se mnou souhlasit).
Já do EP volil a činnost svého zástupce sleduji. Ale většina lidí vnímá EP (natož politickou trafiku EK) jako něco tak vzdáleného, že v tom nevidí význam.
Ano to platí u nás. Lidé vůbec neví, jak EU funguje a raději jedou na chatu. Každý, kdo jezdí na benzín nebo diesel a nešel volit, by si měl dát facku. Mimochodem většina těch bláznů, co jsme tam poslali pro tyto normy zvedla pracku.
Kdesik v knihovničce mi odpočívá kniha vtipů Vladimíra Renčína.
Jeden z nich (s vročením snad 1986??) se na to hodí, více než příkladně:
Po ulici mašíruje jakýsik průvod, zatímco za plotem startuje auto nabalené až po střechu věcma na chatu. A Rambousek, který na to kouká z okna, směrem ku své povídá:
"Víš Marie, v tom spočívá ta hlubokost tragedie dnešní doby. Zatímco strana, vláda a lid v nerozborné jednotě bojují za světový mír, obyčejný člověk jim na to z vysoka sere"
Ty pokuty dávat lidem na fakturu. Např.Auto...450 tisíc. Pokuta EU pro boj s klimatem.... 65 tisíc. Aby si někteří méně chápaví lépe uvědomovali, kam jejich gretismus vede.
Vystihl jsi to naprosto přesně. A ještě bych dodal tzv. politickou korektnost (pravda se nesmí veřejně říkat, protože je nám nepříjemná), extrémní feminismus a vychloubačný homosexualismus. ;-) Je naprosto neuvěřitelné, jak Západ za posledních cca 10 let levičácky zblbnul!
Kdyby byla zrovna dostupná ČR na mapě, https://www.electricitymap.org/ bylo by vidět, že aktuálně ČR vyprodukuje 480-520gCO2/kWh pro výrobu elektrické energie.
Tesly, jedny z neúčinnějších elektromobilů, mají reálnou průměrnou spotřebu 0,2kWh/km.
Změřená reálná účinnost nabíjení dobíjecích stanic je 80%.
500*0,2/0,8 = 125gCO2/km
Proč mám platit ekologickou pokutu za Škodu Fabii 1.0 MPi 44kW produkující 107gCO2/km ve výši 59 965Kč???
Pokud jde o emise, proč není zohledněný způsob výroby elektrické energie v emisních pokutách? Elektromobily a hybridy by platily vyšší pokuty než spalovací motory.
Proč jsou u těžších aut nižší pokuty než u lehčích aut? Já myslel, že jde o emise. To mám jezdit s o tunu těžším autem s celkově vyššími emisemi, abych "zachraňoval" prostředí?
chtěl bych dnes vidět dieselové auto, které by to s těmi špunty ve výfuku zvládlo. Za zvýšením spotřeby dost často stojí právě čištění splodin, které bere motoru energii. Dnes jsou auta plná povinných těžkých zbytečností. Plug-in hybrid je o ničem, mnoho lidí je vůbec nenabíjí a tak mají spotřebu vyšší než kdyby tam těžká baterka a elektromotor nebyly.
Tak nevím jak jinde v EU třeba ale v ČR nám přece stále roste průměrný věk vozidel a některé ty vraky co jezdí po silnici, to člověk musí kroutit hlavou ... Lidi na nový buď nemají a nebo je ani nechcou a EU a vlády místo toho aby lidi buď přesvědčili a nebo prostě donutili (když to jinak nejde) , tak radši budou vymýšlet nesmysly a pokutovat automobilky ...
Ono u nás jsou na to lidi specialisti ... teď třeba známý přišel s tím že neprošel na emisích s 21 let starým Range Roverem a to o hodně , ale že je to pohodě a přes jiného známého , který má známého na STK se to v pohodě zařídí .... a tak ten vrak bude jezdit a čoudit vesele dál ... A věřím že takhle to dělá hodně lidí ...
Je to prostě tvrdé ale v dnešní době by nemělo být privilegium vlastnit auto, ale kdo na něj prostě nemá a není schopen ho udržovat ať si jezdí MHD atd... bez zbavení se starých popelnic se ty emise prostě nesníží nikdy!