Odbory ale mají podmínku, aby mzda vzrostla v letošním i příštím roce, vždy od 1. dubna daného roku. V poslední době se kolektivní smlouva uzavírala pouze na rok.
No vidíš, takže jsem se mýlil a nemám problém to přiznat. V tebou uváděném článku je za rok 2018 uvedeno přes 9 miliard Kč, ve výroční zprávě 2018 je uvedena daň z příjmu 6,239 miliardy.
Obávám se, že čas pro možnost uvést opravdovou inovaci u spalovacího motoru, stávající výrobci promrhaly ... Ani EV není ten pravý cíl, cestou je asi teslácký autopilot.
Jsem čistý teoretik, ale předpokládám že v tak hektickém vývoji, jaký předvádí Tesla, je vývoj neustálý. Předpokládám, že kaizen dneska funguje u každého odvětvového leadera.
Nerad bych se mýlil, ale na řešení problémů a vylepšování finálního produktu by měla sloužit v relativně normální fabrice předsériová výroba. V momentě spuštění výroby "ostrého" finálního produktu už musí býti problemy vyřešeny, minimálně pro spokojenost zákazníků. Na případné vylepšování je pak až facelift, většinou. ;-)
Tesla má vysoce automatizovanou (robotizovanou) výrobu a nároky na pracovní sílu budou zřejmě trochu jiné než třeba v Mladé Boleslavi. Prostě ubývá lidí, kteří dělají manuální jednotvárnou práci a je potřeba chytré a šikovné mechaniky, kteří řeší problémy a snaží se vylepšovat finální produkt.
Škoda auto je jedna z mála tuzemských firem, která opravdu platí. Nic se nesmí přepálit, ale Škoda to utáhne a ukazatele jsou stejně známy, takže obě strany ví, co si mohou dovolit.