To je celkem fiasko, Tesla se holedbala jak bude v roce 2018 produkovat 500tis aut (což samozřejmě pak nesplnili ani zdaleka), takže na 1mil aut jim mělo stačil rok a půl a ne 12 let... To samé údiv na produkcí přes 100tis aut za kvartál? No tak to je sakra málo za predikovaným plánem který měl být dnes skoro na dvojnásobku...
Nebude, čína nic nekupuje a ještě hodně dlouho kupovat nebude a prodeje poletí raketově dolů i v EU :-)
Lidi a firmy bez zisků a zakázek nic kupovat nebudou :-)
Tesla Inc. shares are back on the rise after the electric-car maker resumed production :yes: at its China factory with the help of the Shanghai government.
Btw. 1 kWh baterie Tesly (to jsou ty baterie, kvuli kterym jsou EV podle klimaskeptiku horsi :-D nez spalovaky) vyjde na 60-80kg co2. To je 100kWh - nejvetsi baterka Tesly max. 8t co2. :-O
Na vysvetlenou Model S (nejvetsi, nejluxusnejsi EV) zacne emise vyrazne setrit uz do 100tis km ve srovnani s prumernym autem :yes:
A to nemluvim o tom, ze si clovek muze zaplatit energii z obnovitelnych zdroju (100% uz ted) a jeho (celkove - nejen lokalni..) provozni emise co2 se blizi nule. :yes:
PS Dalsi milion aut bude mit Tesla uz pristi rok! :yes: Pak bude uz vice nez milion rocne v 2022. :-o
Ten je zavisly na pouzite energii. Vlastne setri do 100.000km pri pouziti ciste energie (timto opravuji puvodni prispevek).
Prumerne auto 15,4 t CO2 na 100.000km.
Tesla baterie 8t CO2.
Tzn. v pripade (blizkem.. ) nulovych emisi (energie z obnovitelnych zdroju) by to bylo 8/15,4.. po 52.000km.
V pripade aktualniho energetickeho mixu rekneme, ze ma Tesla 12t na 100.000km.
Pak bude mit Tesla lepsi energetickou bilanci po 250.000km?
Presne vypocty neprovadim, jelikoz vzhledem k chabym vstupnim parametrum jsou zbytecne.
Nicmene zaver je, ze podle pouzite energie bude mit Tesla lepsi bilanci po max. 250.000km.
V nejlepsim pripade uz po 52.000km :-o
PS Klidne me oprav, ja jsem ten vypocet udelal narychlo. Jsem ochotny zpresnovat. Hlavne mi jde o to, kde se radove pohybujeme. EV davaji skutecne velky smysl v Norsku, ve Franci, v GB. Mensi smysl v Polsku, kde by to srovnani vyslo lepe pro Teslu za vice jak 300.000km.. Ja se predevsim pokousim vyvratit mytus o silenych co2 na baterie - v pripade Tesly se jedma o max. 8kg na kWh baterky nutnych pro vyrobu.. https://cleantechnica.com/…n-two-years-ago/
Today, carbon emissions from battery manufacture range from a low of 61 kilograms per kilowatt-hour to a high of 106 kilograms per kilowatt-hour.
Tesla se pohybuje samozrejme v lepsi polovine diky (opet jsme u toho) pouziti energie z obnovitelnych zdroju (viz solary na Gigafactory).