Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: FIAT: Nové dvouválce 0,7 a 0,9 Turbo nahradí čtyřválce

O připravovaném motoru 0,9 l se ví už několik měsíců. Samotný Fiat potvrdil, že nový motor bude mít dvouválcovou konstrukci a nová řešení, snižující významně třecí ztráty. Nyní se na internetu objevily zprávy o další verzi se zdvihovým objemem 0,7 l.
Zpět na článek
26. 12. 2009 01:08
Re: Čistý diesel
sracka...smrad a skodliviny :no:
26. 12. 2009 01:07
Re: počet válců
presne....2 valce na objem 1l je to iste ako 4v na 2l, takze o nizsej zivotnosti nemoze byt rec!!!!!
26. 12. 2009 00:55
Re: Najlepší je diesel
LOL..asi nechapes ze diesly vypustaju rakovinotvorne latky... na nejake CO2 ti ser...., :no:
neregistrovaný ".doubt."
19. 2. 2008 22:17
Re: A co cena!?
O čem to mluvíš?

U Clia Grandtour se příplácí 25 tisíc za 1.2T 100k proti 1.2 75k. :yes:

U Fiatu Bravo se připlácí 25 tisíc za 1.4T 120k proti 1.4 90k. 150k stojí dalších 25 tisíc. :yes:

U Octavie se připlácí 35 tisíc za 1.6 MPI 101k oproti 1.4 MPI 80k. 1.6 FSI 115k stojí dalších 40 tisíc! :no:
neregistrovaný "radalu"
10. 1. 2008 12:05
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
to bych chtel videt, jak krmis 115 kobyl za 6 l na dalnici :-)

hlavne ze takova shade120 benzin nesmrdela a nepapala olej... hh 8-s

Kdo ma zkusenosti s ropakem, tak vi, ze existuji kvalitni aditiva za par supek, a nafta ti nezmrzne ani treba pri -30°C ....

A na co cipovat, tobe se zda 96kW od VW 1.9 TDi snad malo? A jezdi jeste za min jak tvuj benzinak ... A to ma jeste predpotopni vstrikovani
:-|
anonym
10. 1. 2008 12:01
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Z TD motoru dostanes i klidne vic, to je relativni pojem, rozdil je v tom, ze tyto motory maji jinou termickou ucinnost, to jednak, navic diesel ma ty parametry pri nizsich otackach, kroutici moment ma daleko lepsi prubehy charakteristik jak benzinove chrchly. Navic, asi jsi zaspal dobu, pokud vim, tak 1.9 TDI ( zastarale PD systemy ) maji v nejsilnejsich seriovych verzich 96 kW, a i vic. Pri pouziti novejsich systemu vstrikovani, jako napr. CR uz tech Tvych 118 kW je mnohdy malo...
neregistrovaný "radalu"
10. 1. 2008 11:57
Re: Konečně
TDi je trapna plecka :-! , obycejny turbodiesel, s preplnovanim a primym vstrikem voe >:D . dnes uz zastaraly system, viva CRail
anonym
10. 1. 2008 11:57
Re: Konečně
TDi je trapna plecka :-! , obycejny turbodiesel, s preplnovanim a primym vstrikem voe >:D . dnes uz zastaraly system, viva CRail
neregistrovaný "radalu"
10. 1. 2008 11:53
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Historie je tak maximalne terminus technikus pro arogantni vysokoskolacky >:D , a vubec si nedokazu vybavit odborniky z rad historiku zabyvajici se teorii globalniho oteplovani a zkoumanim skodlivosti vyfukovych exhalaci >:D , kdyz ani sami nevi, co z toho vyfuku leti >:D , prvni by meli zacat u studia termomechaniky spalovani >:D
anonym
8. 1. 2008 16:45
Čistý diesel
Přečtěte si chlapci článek o nové technologii BMW AdvancedDiesel.
anonym
8. 1. 2008 16:24
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Za 6 litrů jo? To s tim po ty dalnici jezdíš 80 a ještě z kopce ne? :-)
neregistrovaný "road-star"
8. 1. 2008 11:45
Re: 0,7
Smart Roadster Brabus ;-)
neregistrovaný "Fiti"
8. 1. 2008 10:59
Re: objem ničím nenahradíš
Ještě jeden vzorec. p=F/S Tlak=síla/plocha . Kompresní poměr(defacto tlak) je u zážehového 10:1 u nafty 25:1. Nové naftové common rail má 17:1 (zklidní se tím běh a namáhání), ale je třeba vyšší vstřikovací tlak injektorů.
neregistrovaný "Fiti"
8. 1. 2008 10:15
Re: objem ničím nenahradíš
Turbo především eliminuje ztráty proudění. První ztráty jsou v potrubí a filtru vzduchu, pak jsou na škrtící klapce, nejhorší je to při nízkém zatížení a téměř zavřené škrtící klapce, a pak na ventilech. To co píšeš je samozřejmě pravda . Mohu přidat další vzorec, Mk=FxR.
Vždy však vše záleží na hmotnosti. Težko by mohl motor z malého auta pohánět lokomotivu. Jedině za předpokladu, že bude dosahovat otáček 50000 a obrovského převodu. Z toho plyne tlak na snížení hmotnosti a všech pasivních odporů, v.č. aerodynamického. Problém s optimálními otáčkami z hlediska učinnosti řeší HONDA s variabilním převodem. T.j. žádná klasická převodovka, ale převodovka automatická s variabilním převodem mám pocit, že to nazývají CVT.
neregistrovaný "Kubas_"
8. 1. 2008 09:35
Re: počet válců
:yes: Zlatá slova.... Bohužel tady spousta lidí raději začne blábolit o ekoterorismu a všeobecném bordelu a vůbec o konci automobilu, jak ho známe a máme rádi >:D 8-s :no:
neregistrovaný "Hooonza"
8. 1. 2008 09:28
Re: počet válců
Tohle si spousta lidí vůbec uvědomit nechce :no:
neregistrovaný "Blx"
8. 1. 2008 08:10
počet válců
Kua lidi už si uvědomte, že to že malý motor má míň válců neznamená kratší životnost. Proč by to tak mělo být ? 1,2 HTP má 3 válce o objemu 400ccm. 1,6 4 válec má 4 válce o objemu 400ccm. Jsou tam písty i ventily zhruba stejně velké. Jen chybí jeden válec. To je podle mě dobrý nápad. Vše je stejně robustní jako u 1,6. Stejně tak litrový dvouválec má stejnou velikost dílů jako dvoulitrový čtyřválec. Navíc koho to u moderních aut zajímá co je v předu. Prostě nastartuju a jedu. Sám mám 1,2 3 válec a je mi to uplně jedno. Najedu 10 tisíc ročně kolem komína. Když bych najel víc koupil bych si zase nějaký dvoulitr.
Dle mého názoru je lepší dělat malé objemy s menším počtem válců.
Dále pro upřesnění ten zvuk htp je tvořen právě těmi kluznými napínáky rozvodového řetězu. To je asi jeho největší problém, který vyvolává tolik předsudků. Pokud by tam byl řemen asi by nikdo ani nepoznal rozdíl v projevu vůči čtyřválci 1,4.
anonym
8. 1. 2008 01:10
Re: Motory
To si mel jeste upresnit, proc uz mas pateho..jestli z duvodu vylozeneho ojeti (jezdis furt) nebo jestli je menis po 5 letech ;o)
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 23:09
Re: koc.pet@centrum.cz
Protože mi to nedalo, hledal jsem dál. Víc o tom píšou na stránkách fiatu: fiat.co.uk/Content/?id=10857

V podstatě jde o systém kontroly nasávaného vzduchu pomocí elektrohydraulického řízení. Klasická škrticí klapka není. Mezi vačku a sacím ventilem je tlakový komora, do které je dle potřeby natlačeno určité množství oleje, čímž se změní časování. Specifická řídicí jednotka kontroluje každý ventil zvlášť, systém představuje velkou flexibilitu ovládání.

Zajímavé řešení.
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 22:47
Re: koc.pet@centrum.cz
Podle toho, co jsem vyčet různě na netu, tak jsem pochopil, že to je zřejmě systém hydraulického ovládání ventilů.
neregistrovaný "hýk"
7. 1. 2008 21:36
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
třeba už 10 let vyráběný motor od koncernu fiat montovaný do alfy romeo má 88kW a je atmosférický, takže kdybys na něj narouboval turbo jak u toho hyundaie, tak má tak 115 kW...
neregistrovaný "Marcellino"
7. 1. 2008 21:26
Grande Fiat, amata Fiat !
Vai alla Grande ! Meravigliosa creatura .
Tutti fanno macchine, Fiat fa belle macchine ! Ciao
anonym
7. 1. 2008 21:17
sracka jak trabant
* do * to ma zvuk jak trabant,co jde pod sest valcu je pro me sracka :-!
anonym
7. 1. 2008 21:16
koc.pet@centrum.cz
Chtěl sem se zeptat, co si mám představit pod pojmem MultiAir?
anonym
7. 1. 2008 20:50
Re: Motory
ale CR nevyvinul fiat sám
neregistrovaný "Michael"
7. 1. 2008 19:13
Re: Motory
Mě to připadá postavené na hlavu.Všichni chrčí,když se řekne FIAT a že by si ho nikdy nekoupili,ale právě když někdo investuje do rozvoje,tak už asi na to ostatní nezbývá dost peněz.To je pak jednoduché pro ostatní automobilky koupit to co jiní vyvinuli-viz Fiat-TDI,nebo CR.Hlavně když všichni fiat neee,ale většina jezdí v tom co fiat vymyslel
anonym
7. 1. 2008 19:06
Re: Hehe...
No něco na tom asi je,protože kolegovi už to přeskočilo 2krát,podruhé měnil ty napínáky za nové.Taky už 2krát měnil tu indukční cívku co je hned na svíčce a ta je celkem "masná".Auto tehdy mělo 3,5 let.
neregistrovaný "Ritero"
7. 1. 2008 18:47
Re: Hehe...
Přeskočení řetězu mohu jenom potvrdit. HTP - už nikdy vice :no:
neregistrovaný "foitt"
7. 1. 2008 17:32
EU
Strašně mě baví Eu alibismus co se týká snižování emisí.
Na druhou stranu jsme ale kvůli ní museli uvolnit trh s ojetinama. A tam sou joo horší emise.
Pokud by páni doopravdy chtěli bojovat proti splodinám, tak by museli hošánci hoodně zpřísnit trh se starejma žebřiňákama a začít dotovat výrobu novejch motorů, ať už takovýchto malých a výkonných, nebo hybridů a eletromobilů jako takových, i ten vodíkovej by dávno byl.
anonym
7. 1. 2008 16:56
Re: objem ničím nenahradíš
taky už konečně turbo...
anonym
7. 1. 2008 16:55
Re: objem ničím nenahradíš
a to navíc škodovka vyvíjí 1,2 čtyřválec >:D
Avatar - SpiderJ
7. 1. 2008 16:44
Re: Downsizing ideálů.....
Kéž by lidí, co dovedou přemýšlet bylo víc :-)
anonym
7. 1. 2008 16:14
Re: Motory
Já bych se toho nebál, Fiat - a dá se říct všechny značky - se ve spolehlivosti už moc neliší. To snad v 80. letech, kdy Fiati zaváděli elektroniku poněkud hekticky a sovětský plechy taky byly nic moc...
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 15:58
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ako škodiť??? Povedzme , že si kúpim Audi Q7 V12 TDI. Mám platiť daň za CO2, ale pritom je mesto oveľa znečistené od továreň. Prečo to blbov neirituje???! ;-\
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 15:56
Re: A JE TO TU
To mi je jasné. Ale koľko ton ide z továreň. :-)
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 15:55
Re: re: pozrite sa do Rakuska
OK.Já to neobhajuju. Jen konstatuju. Faktem je, že to je bordel. Na druhou stranu když někdo bude víc škodit, musí počítat s vyšším postihem.
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 15:53
Re: A JE TO TU
Jo menší. Ale ne o moc. Spletl jsem se v des.čárce, ale zase jsem počítal jen 15 t.km a 40 mio aut, což jsou hodně poddimenzovaný hodnoty. A i těch 164 mg je ještě dost optimistických. I tak vychází několik mio tun humusu ročně. A to je dost alarmující. Čili žádné "málo" ani "nepatrně"
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 15:52
Re: re: pozrite sa do Rakuska
:yes: :yes:
neregistrovaný "RadimS."
7. 1. 2008 15:45
Re: objem ničím nenahradíš
problém u motorů s malým objemem je ten, že když je přeplňujete turbem, tak uváděný výkon a kroutící moment mají pouze, když zrychlujete nebo jedete konstantní rychlostí, když ale podřadíte a budete chtít zabrzdit motorem, tak vám auto pojede pořád dál a ani nezpomalí, tohle se vám u motorů s velkým objemem nestane.
neregistrovaný "marin1"
7. 1. 2008 15:43
Re: objem ničím nenahradíš
No dovolim si trochu nesouhlasit, moje prvni auto Fiat Regata jsem daval pryc ve 340 tis. km a krome bezne udrzby a vymen vyfuku jsem nemenil nic zasadniho. Druhy auto Fiat Croma jsem daval pryc ve 280 tis. a jezdi dodnes opet bez nejakych extra problemu. Samozrejmne interiry uz nebyly nic moc. :'-(
neregistrovaný "Chris K."
7. 1. 2008 15:27
treba pouzivat auto co najdlhsie
Najviac oxidov uhlika vyprodukuje vyroba automobilu, nie jeho prevadzka. Takze riesenim je pouzivat auta co najdlhsie, najazdit co najviac km. To ale predpoklada pravidelnu udrzbu a normalne zaobchadzanie. A jazdenie v ramci moznosti motora.
neregistrovaný "Chris K."
7. 1. 2008 15:22
Re: Hehe...
alebo Hotova Tovarenska Pohroma :-)
neregistrovaný "Chris K."
7. 1. 2008 15:15
Re: objem ničím nenahradíš
Spominam si na test prvej Octavie s motorom 1.4. Chudak novinar napisal, ze auto je subjektivne dynamicke a zive :-)
neregistrovaný "Michal Polan"
7. 1. 2008 14:55
Re: objem ničím nenahradíš
Jo, to je hezké, jenže svět není ČR a náš trh je z hlediska celkových prodejů nevýznamný. Já vím, co se pak dělá s auty u nás v bazarech a servisech, není mi dvanáct a nejsem naivní dítě.
Vím, že auta to vydrží, ale obvykle to taky je za cenu obměny poloviny auta.
anonym
7. 1. 2008 13:50
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Eko auta - populizovaná ekologie aneb jak výrobce "ecozařízení dovést k finanční nezávislosti"....vlivná osoba dostene zapleceno od majitele fabriky na výrobu solárních panelů a větrných elektráren aby strašila lidi s globalnim oteplováním. Ty poté ve snaze být in si hrajou na ekology (zvlášť ty bohatý) a nakupují jak pr*lí. Hlubiné vytápění, toyotu hybrid (mimochodem je to pěkná popelnice), solární články....atd...výrobce bohatne a všichni jsou spokojeni. Vláda dělá zákony jak výrobce technologií píská a hlavně platí. To je asi ta potřeba v evropě být zelený...Nadruhou stranu dalších 90 procent lidí, co na to nemá žije stejně:) Proto si nechám Mondeo MK3 2.5V6 a vůbec mě netrápí že žere 10l/100km.......
neregistrovaný "Čenda1.3"
7. 1. 2008 13:42
Re: Hehe...
HTP je motor vhodný do malého vozu pro městský a příměstský provoz...to že od toho všichni chtějí, aby to trhalo asfalt a pak na to nadávají když to asfalt netrhá je věc jiná...
anonym
7. 1. 2008 13:40
Re: Hehe...
nebyla to nahodou 1.6?? Akorat to dostalo jiny vstriky a komplet novou ridici jednotku nejnovnejsi generace. Motor je vysoce spolehlivej a ma i vysokou zivotnost. Přeskakování řetězu byla počáteční vada způsobena vadnou montáží.
neregistrovaný "Čenda1.3"
7. 1. 2008 13:39
Re: Hehe...
Je k tomu zapotřebí kombinace špatné shody okolností a neurvalého servisního zásahu, ale kvůli nepříliš povedené konstrukci napínáku se to stát opravdu může...
anonym
7. 1. 2008 13:36
Re: Motory
Jenom bych chtel zminiz, ze motor HTP 12V sturbem existuje, ne seriove a nedavno to psali v nejakem technickem magazinu....misto 51kW mel neuveritelnych 120kW a krouták 205Nm. Pokud fiatovi dvouvalce budou mit dobrej zvuk a pojedou (nezajima me vykon v 7.000 otackach, chci jezdit do 3500, aby to nedelalo randal) a bude to zrat 3l na 100km, v městě do čtyř, proč ne. Ale ve fiatu si to nepořídim, FIAT - Falešná - Indea - AuTa.
neregistrovaný "Michael Knight"
7. 1. 2008 13:35
Re: Downsizing ideálů.....
tohoto tématu jsem se chytl opravdu jenom co se týče aut do ěsta. já bych to zahrnul do kategorie aut užitkových a požitkových. nikdo mě nevymluví že ženská co jezdí do práce a a z práce popřípadě k veterináři a která o autu ví že jezdí a toť vše by se zastřelila kdyby auto místo vrčení bzučelo a nemusela by k benzínce tak často popřípadě by tankovalo jednou za měsíc vodík nebo to práskla doma do zásuvky - nadsázka :). To stejné u klasických firemních užitkáčů a nákladních aut. zde plní tyto vozi fukci přepravit něco z bodu A do B. není trochu škoda krmit tyto vozi něčím tak ceným jako je benzín? není lepší jím krmit ty naše vozy požitkové? víkendové V6? nikdy nikdo takhle přemýšlet nemusel tak pořádně nevíme jak se k tomu stavět. záleží na každém jak si to v hlavě srovná...jo holt nová doba. host vyhazuje vrchního :-)
neregistrovaný "em.tom"
7. 1. 2008 13:21
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Ano, při čtení tvého příspěvku mě napadá snad jen: Jezte *! Miliony much se přece nemohou mýlit! No ne?
Že je dávají do SUV je jasné. Tam nějaký ten kilogram ani moc nepoznáš a potřebuješ tam kroutící moment. Ale jak se chovala Fabia RS s těžkým dieslem na přední nápravě nebudu rozmazávat.
neregistrovaný "ker"
7. 1. 2008 13:18
Re: Hehe...
Byla to 1.6
neregistrovaný "em.tom"
7. 1. 2008 13:18
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Mluvil jsem o srovnatelných motorech, takže si najdi motory s přeplňováním a přímým vstřiken paliva. Že nemá atmosféricky plněný motor na přeplňovaný je naprostá samozřejmost. To jsem nikde neřekl.
anonym
7. 1. 2008 13:11
tatrovák
bacha ať vás nesfouknu do škarpy, s osmi válci o 3,5l.
7. 1. 2008 12:56
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
o liter vacsi objem naftoveho je potrebny na vykon benzinu? no neviem co mas na mysli, ale napr Hyundai Accent dostane z 1,5L CRDi 81kW / 110koni.. tolko nema prevazna vacsian u nas pouzivanych 16V benzinovych 1,6... takze navrhujem aby si dal zosrotovat tvoju Fabiu 1,9SDI a obzrel sa po novsich motoroch
Avatar - SpiderJ
7. 1. 2008 12:51
Re: Downsizing ideálů.....
Dík ;-) Jasně, že v životě jsou i jiné věci než auta.... EHm.. no... Jasně... třeba....ééé.... Motorky? :*)

Kvůli řevu v rudém pásmu otáček, pocitu z akcelerace při podřazení a mrazení za zátylkem jsou pro mě tyhle čtyřkolé nesmysly víc než jen stroje.... ;-)

P.S. Do výfuku to nešoupám....at´ už jsi tím myslel cokoliv... >:D
Avatar - SpiderJ
7. 1. 2008 12:42
Re: Downsizing ideálů.....
Pozdravuj dědu.. ;-) Nejspíš to bude jeden z fandů, pro které zážitek z řízení auta byl je a bude vždycky víc, než se jen způsobem, jak se dostat z mísataánamístobé... :-)
Avatar - SpiderJ
7. 1. 2008 12:38
Re: Downsizing ideálů.....
Faktem je, že se stalo nutností a snad i trochu módou chovat se ekologičtěji... V tom máš pravdu.. Snad to bylo jen povzdechnutí nad tím, jak současná auta ztrácí duši a emoce... ;-)
anonym
7. 1. 2008 12:28
Re: sekačka
To si povíme, až budou oktávkám běžně natrhávat * kdejaké sekačky na trávu >:D
neregistrovaný "mam_las"
7. 1. 2008 12:25
Re: objem ničím nenahradíš
Nic proti tomu. Jenže moment je závislý na síle na pístu a délce ojnice a rameni kliky, přičemž síla na píst je přímo úměrná střednímu indikovanému tlaku. A ten se mění podle plnění motoru (velmi zkratkovitě řečeno, otáčky motoru versus plocha ventilů a škrcení u zážehových, nebo dávka paliva u vznětových motorů). A turbo dělá tu věc, že v rámci svých možností linearizuje plnění motoru při různých otáčkách a zároveň tlakuje motor nad rámec možností atmosférického plnění. Čímž tedy zvyšuje jak střední efektivní tlak, tak rozsah otáček jeho maxima, tedy potažmo účinnost, která je relevantním ukazatelem spotřeby. Jiná věc je, jak často provoz dovolí jízdu s motorem v tomto režimu maximální účinnosti, tedy nejnižší spotřeby, aby spotřeby udávané výrobcem za pomínek měření ( město, 90, 130), byly ještě v nějakém vztahu k uživatelské realitě. :-)
anonym
7. 1. 2008 12:22
Re: Downsizing ideálů.....
s tím bzučením dvouválců jsi mě fakt dostal >:D

Jinak člověče, v životě jsou i jiné věci, než auta 8-s Jsi takový fanatik, že to snad i šoupáš autu do výfuku :-! Jestli jenom kvůli zvuku a dobrému pocitu z objemu raději necháš auto žrát třeba o několik litrů víc, tak nevím, co si o tobě myslet...
anonym
7. 1. 2008 11:55
Re: objem ničím nenahradíš
Asi tě zklamu, ale v našich podmínkaách kdy si stále spousta lidí nemůže dovolit měnit auto po pěti letech je rálný nájezd aut mnohem vyšší. Pokud já vím, tak většina aut se těch 300 tisíc dožívá i když třeba ne u prvního majitele, ale vezmu-li v úvahu, že průměrný věk aut u nás je cca 14 let a roční nájezd řekněme 30 tisíc km ročně tak jsi někde na 420 tisícíh. to že ta uata v bazarech tyto hodnoty nemají, je způsobeno tím, že ve většině mají upravený stav tachometru, aby šla lépe na odbyt a za vyšší cenu. Není vyjímkou situace, kdy vozidlo které má údajně najeto 170 tis km je připojeno na diagnostiku, která udává 360 tisíc a podobně. On změnit najeté km na tachomtru a v řídící jednotce jsou dvě různé věci.
anonym
7. 1. 2008 11:50
Re: 0,7
...sis vytunil zahradní traktůrek, co? Máš pod sedačkou i NITRO? >:D
neregistrovaný "Loo"
7. 1. 2008 11:41
Re: Hehe...
..rozdiel je tu, ze skoda odobrala jeden valec z 1.4 a vznikol 1.2. Aby sa to nerozpadlo doplacli to nejakym vyvazovacom.. co jak, odbornici vedia lepsie.. takze je to len take udelatko nad starym motorom a tak to aj funguje.. maly vykon,klepe, vela zere a pod.
fiat vyvyja novy motor pre tuto specifikaciu 2 valce, vykon a pod.. takze aj vysledok bude iny, kedze je to nova vec..
neregistrovaný "Fiti"
7. 1. 2008 11:34
Re: objem ničím nenahradíš
Není třeba cokoliv namítat. Matematika, mechanika,kinematika, fyzika je neúprosná. P = Mk x omega. Pro laiky, nebo Ty, co to už zapoměli - Výkon = kr. moment x otáčky
omega=2xPIxn . F=m x a . Turbo zvedá výkon podle termomechaniky zhruba o 50 %. Motorka taky jezdí třeba 250/hod. a má otačky 13.000 a 600 ccm.
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:33
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Veď hovorím, že spaľovacie motory už sú dosť čisté. Nech sa konečne pozrú na továrne. Len totálny diletant povie, že treba nikde začať, lebo sa začalo už v 90rokoch v EURO1. Čo vtedy Už v 70. :-!
Proste v EU a USA sú len a len tupci. Na továrne sa nepozrú, na ekologické autá áno pritom sami jazdia v autách, že ani šejkovo nemá také emisie. ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Shr3k
7. 1. 2008 11:20
Re: objem ničím nenahradíš
Motor se opotřebovává především třením. Při vhodně zvolené a dimenzované mechanické konstrukci nemá přeplňování nebo počet válců na životnost motoru prakticky žádný vliv.

Důležité je, že při malých objemech nelze zachovávat tradiční počty válců, protože se zmenšujícím se zdvihovým objemem na jeden válec klesá tepelná účinnost. Optimální objem jednoho válce je kolem půl litru a souvisí to s rychlostí hoření benzínu.
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 11:20
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Vy pořád chcete někde začínat. Ale ono už se dávno začalo, jen kdyby si toho třeba někdo nevšimnul ... Spalovací motory aut jsou - co se týče snížení emisí - téměř u hranice svých konstrukčních možností. Volvo řeší Euro 5 (ano, E5 - kamiony jsou o hodně dál než auta) pomocí močoviny vstřikované do výfukového potrubí, čili musí si pomáhat jinak, protože konstrukčně je to už skoro nemožné.
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:15
Re: A JE TO TU
Bravúrny príspevok. :yes: :yes: Práve o tom stále hovorím. Prečo sa obmedzovať len autá, sakra, ktoré sa veľmi málo podielajú na CO2? ;-\ ;-\
neregistrovaný "road-star"
7. 1. 2008 11:13
0,7
Jezdím v tříválci 698ccm, 101 koní a je to bomba! :-! Jo, a motorka to není! >:-[]
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 11:12
Re: A JE TO TU
Továrny toho na nás chrlí určitě hodně, ale proč se emisní omezení nezaměřuje i na letecké motory. Víte, kolik toho propálí jedno letadlo? To jsou neuvěřitelná množství. A vypouští to rovnou do vyšších vrstev atmosféry. Ale protože jsou vysoko a nejsou nám přímo na očích, tak se to neřeší.
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:10
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Veď hovorím, aký je nezmyseľ. ;-\
To len jeden anonym x sa nás snaží presvedčiť, že o továrne sa nikto nezaujíma, nemáme to riešiť a že z nich nejde svinstvo kde kam. Nie je to náhodou manager z nejakej továrne? :-) Vidím, že už sa aj prestal baviť. :-|
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:07
Re: A JE TO TU
Tak aké to mali byť čísla? Menšie? Tomu verím. ;-)
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 11:07
Re: Hehe...
To bych chtěl vidět, jak přeskočí řetěz - jedině když je to blbě montovaný, s velkou vůlí. Řetězové rozvody jsou daleko spolehlivější než řemenové.
anonym
7. 1. 2008 11:04
Re: A JE TO TU
A koľko ton ide z továreň. Nechápem prečo sa tam nikto nepozre. :-O
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:01
Re: PÁNI POSLANCI
To musíš povedať parlamentu EU. Oni si myslia, že autá sa podieľajú na CO2 vplyvom 99,99% a tak musia byť autá do roku 2012 extrémne ekologické. Ale hlavne, že budeme dýchať aj tak špinavý vzduch od továreň. ;-\
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 10:58
Re: A JE TO TU
Trošku mi hapruje desetinná čárka :*)
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 10:57
Re: re: pozrite sa do Rakuska
No ale to je na tom to zlé. Prečo mám platiť dane, keď sa autá málo podielajú na CO2? Hovorím proste, že poslanci sú maximálne nevzdelaní. ;-\ :no:
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 10:57
Re: A JE TO TU
Co myslíš tím "málo" ??? Zkus počítat. Průměrně. Takže auto cca 160 mg/km. 15000 km/rok = 2,4 t. 40000000 aut = 96000000 tun CO2. Zdá se ti to málo ??? A to jsem to ještě nejspíš hodně podstřelil :*)
neregistrovaný "jpg."
7. 1. 2008 10:56
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Aha, takze pokial ide o zaujem o ekologicke auta, tak sa mame pozriet do Rakuska. Myslite to Rakusko, ktore odmieta jadrovu energiu a kde sa pre obzvlast ekologickych obcanov predavaju do zasuviek "filtre na jadrovu energiu" (ktoru bez skrupuli dovaza)? Myslite to Rakusko, ktore Kjotsky protokol bude "plnit" NAKUPOM POVOLENIEK pre emisie z inych statov?

Aha... a o com ste to vlastne chceli hovorit...
Ekologicku uvedomelost rakusanov? Skor hysteriu.

P.S. obzvlast rozkosny pocin Europskej komisie je PEVNA HRANICA na produkciu CO2, ktoru budu plnit maloobjemove motory v laboratornom rezime... Ak nalozim svoju 6 clennu rodinu do MPV, ktore bude aspon trochu bezpecne (do bezpecnosti patri aj aktivna bezpecnost - cize VYKON!!!), tak budem najhorsi znecistovatel na svete. Okolo mna bude vrcat 6 "prditiek" v plechovkach obsadenych jednym pasazierom, vsetci budu tocit do obmedzovaca, ale Europska komisia sa bude zadusat stastim, co zase spravila pre BLAHO svojich poddanych.

Ludia politici chcu Vase DOBRO! NEDAJTE SI HO VZIAT!
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 10:54
Re: re: pozrite sa do Rakuska
To je pravda. Můžeš si koupit co chceš. Ale už se nesmíš divit, když za výkonný auto budeš muset platit všelijaký uvalený (i třeba nesmyslný) daně.
anonym
7. 1. 2008 10:53
Re: re: pozrite sa do Rakuska
A zase ten istý názor o ničom. Niekde sa musí začať. To je predsa nám všetkým jasné. Ale prečo sa nezačne v továrňach, ktoré produkujú veľa škodlivýn a CO2, ale prečo sa začne u malého zdroja CO2-autá.
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 10:49
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Pitomečku. No to si predovšetkým ty. A to dokonalý. Absolútne nepochopíš príspevok, napíšeš totalnu koko a potom ešte budeš urážať. Ešte raz si to pitomečku prečítaj.
Hovoril som, že sú tam ľudia, ktorý sa tomu nerozumia. Ale myslel som tak, že o emisách rozhoduje človek, ktorý má úplne iné vzdelanie. Tak som to myslel. Ale vy ste asi žena. Máte Mgr. a teraz si myslíte, že ste zožrala všetku múdrosť sveta. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 10:46
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Jasné, že to má niečo spoločné spoločné s ekologiou. Ako, že nie? Už nie je doba, keď aj Zapadná Europa kupovala kvantum najlacnejších áut. Ako je Fiat 600,500,Mini, WV.
Je doba, keď je veľa ľudí v tejto časti Europy relatívne bohatá. A tak si aj kupujú drahšie autá. Jasné ide tam aj Logan, ale to len preto, aby ušetrili, lakomci.
Dnes si chce každý užívať dynamiku. Ale jasné, že EU zase raz všetko skazí. A tak ako som povedal: A JE TO TU
Už teraz motory majú obmedzenú(výkonné) dynamiku kvôli emisiám.
Ale do roku 2012 budú musieť ísť emisie dole na pokraji limitov vývoja. ;-\
To znamená, že teraz sa Fiat pozrel po úspornom motore. Takže jasné, že to má niečo s ekologiou. Inak by tam bol opäť starý, dobrý štvorvalec.
Jasné, že keby už ako vravíte motor nemal vysokú žcvotnosť, že aj to je na úkor ekologie.
Ale: Je to tak, že tupá EU, aj USA sa ani po tej ekologii v skutočnosti nepozerajú. Pretože keby sa pozerali, tak určite budú chcieť extrémne nízke emisie od chcemických továrni. Nie od áut. Proste sú nevzdelaný, myslia si, že najviac CO2 ide z áut. A tak sa dostávame k opatreniam, ktoré ku globálnemu oteplovaniu nezabránia. A teda k tomu, že zase budeme tam, kde sme. A teda, že má nízku životnosť, ale hlavne, že: Má MÁLO CO2. :-)
neregistrovaný "A2"
7. 1. 2008 09:35
Re: 4,5 litru??
Využití je zřejmě víceméně u aut do města jako je (hlavně) Panda, ale i 500, tam se bude obzvláště vyjímat, Uno, možná i GP. Ale uvidíme kde spotřeba reálně bude.
anonym
7. 1. 2008 09:30
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
pořád je to nafta... :-(

já jezdím s benzínem po dálnici tak jak se má, a mám 6 l na 100... výkon - 115k... auto je o 40tis. levnější než ropák.

nesmrdím, nikoho neobtěžuju chrochtáním, v zimě mi nezamrzne palivový potrubí a hlavně nepotřebuju čipovat aby to jelo... nepotřebuju turbo ( co diesel to turbo... jinak to nejede), který se vys.re po 60tis. a nežere mi to olej...
neregistrovaný "Hooonza"
7. 1. 2008 09:22
Re: 4,5 litru??
Neboj. Motory s nižším než plným počtem válců (plný počet je 4 u 4taktu, 2 u 2taktu) jsou úsporné jen do té doby, než po nich něco začneš chtít :-) Do města je to v pořádku, ale na delší a rychlejší trasy vždycky budou lepší větší motory s nejméně plným počtem válců.
anonym
7. 1. 2008 09:21
Re: Downsizing ideálů.....
takhle stejně brečí můj děda, když si vzpomene na auta z první republiky...

takže se neboj... je to prostě... "pokrok"?
neregistrovaný "A2"
7. 1. 2008 09:08
4,5 litru??
Tak tohle bude opravdu něco, dostatek výkonu a točivého momentu při spotřebě hluboko pod pět litrů a bez traktorového zvuku, skvělé,už teď se těším na svezení..
Avatar - www.skodaoctavia.cz
7. 1. 2008 09:01
sekačka
Sakra co to do těch aut cpou to je jak sekačka na trávu :-(
neregistrovaný "toominoo"
7. 1. 2008 08:53
Re: Hehe...
Přeskakují řetězy.Dělal jsem ve VW a v Polech je stejný motor.
neregistrovaný "FX"
7. 1. 2008 08:29
Re: Hehe...
V čem je HTP nespolehlivé?
neregistrovaný "Michal Polan"
7. 1. 2008 07:41
Re: objem ničím nenahradíš
Jo, však Favorit taky není současné spotřební auto, ale ještě produkt centrálního plánování, kdy se nepočítalo s obměnou aut co čtyři, pět let. >:D Na starém škodováckém OHV nebylo co zkazit a při dobrém zacházení ty motory vydrží věčnost.
neregistrovaný "Hds"
6. 1. 2008 23:00
Re: Downsizing ideálů.....
:yes: :yes:
neregistrovaný "Alex."
6. 1. 2008 22:54
Re: Hehe...
Pokud to pojede stejne mizerne a bude to stejne nespolehlive jako HTP tak se na to samozrejme bude hazet spiny plno a to dokonce i v "odbornych" periodicich na rozdil od skodovky kde si to nemuzou dovolit a musi si to holt kazdy prozit sam... ja HTP zazil a stacilo na cely zivot. otazka je jestli to same bude u fiatu ale to zas ukaze az prakticky test coz je to co vedsine spokojenych majitelu chybi... srovnani s necim jinym-normalnim ;-)
neregistrovaný "Michael Knight"
6. 1. 2008 22:43
Re: Downsizing ideálů.....
Dej nám ropu !!!! a tak za 100 let novou planetu. neřeknu půl slova a nebudu se na 422ku jenom dívat a leštit trojzubec ;-).
Je to ta pravda kterou nechce nikdo slyšet. Nejsem ekoterorista a neřvu někde že tady všichni umřeméééé !!! ale je to fakt.
anonym
6. 1. 2008 22:41
Re: objem ničím nenahradíš
.....mám na FAVORITU,r.v.1989 najeto 380 000 km a co nechce jediný držet-je karoserie! Motor je v absolutní pohodě !! >:D
neregistrovaný "JarinoRS"
6. 1. 2008 22:22
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
v sportiakoch? >:D >:D >:D to si VW potrebuje s audi dokazat nieco, ale sportiaky su nieco ine. uz sa tesim na dizlovu F1, porsche 911 Turbo 1.9 TDi (samozrejme s cervenym D aj I), Ferrari bude silnejsie, tomu daju 2.5 TDi... >:D >:D >:D
anonym
6. 1. 2008 21:51
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Tohle ale s ekologii moc spolecneho nema. Mozna ten motor vypusti min emisi ale jeho zivotnost bude mnohem nizsi nez u normalnich motoru. Takze na jeden normalni motor se musi vyrobit aspon dva takovehle. Vyroba motoru ale zatizi prostredi urcite vic nez jeho provoz. A uplne stejne to bude s hmotnosti. Aby takovyhle motor byl pouzitelny, musi mit dost hmotne (tezke) setrvacniky. A nemusime si nalhavat ze uz u trivalcovych motoru jsou dvouhmotove setrvacniky s mizernou zivotnosti. Tady budou trpet jeste mnohem vic.
Avatar - Ricardo
6. 1. 2008 21:40
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Ano, základní ceny 9-3 SportSedan s těma motorama. Nevím proč řešit další výbavy když cena příplatků je pak stejná, takže ten rozdíl zůstává...
neregistrovaný "sestys"
6. 1. 2008 20:59
Re: Downsizing ideálů.....
Skvele!!
neregistrovaný "fort"
6. 1. 2008 20:57
nevěřím roku 2009
;-) Tipuju, že s těmi motory vyrukují dřív. V Ženevě nebo na nějakém veletrhu doma, ale jsem přesvědčen, že to bude už v roce 2008. Vždyť jakou jinou novinku by Fiat letos předvedl?
neregistrovaný "James Alan"
6. 1. 2008 20:14
Re: Hehe...
To bude možno aj tým, že tie škodovácke HTP boli naozaj v duchu tej skratky "Ho*no To Pojede". Keby to bol normálny výkonný motor tak sa tomu nikto neposmieva, ale keď spravili motor s parametrami ako pre malotraktor...
6. 1. 2008 18:46
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Rozlustit tuto hadanku je v odstate velice jednoduche.----POJDME DO DVOUTAKTU(smrdi to jako diesel(pro dieselaky)a je to benzin :yes:
neregistrovaný "tomzlosin"
6. 1. 2008 18:39
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Lidé, kteří mají vystudovaný dějepis nemohou souhlasit s globálním oteplováním?! Vo je to za kec?! >:D Já studuji dokonce Historii (to je věda, dějepis je maximálně tak předmět na střední škole...) - a o globálním oteplování a vlivu člověka na něj jsem jednoznačně přesvědčen... I řada mých vyučujících...

Vy jste ale asi historii nestudoval, pitomečku...
neregistrovaný "ifoofi"
6. 1. 2008 18:36
Re: Motory
nesuhlas. jazdim na druhom fiate - motoricky ziadeb problem. co robili v minulosti galibu bola elektrika a hrdza. dnes to uz nie je tema do diskusie
len tak dalej fiat!
neregistrovaný "sansk8"
6. 1. 2008 18:18
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ja ti nato odpovim, to je ta sama situace co resili okousek nize. To je takove to: ale voni ty tovarny taky nesnizujou emise tak proc ja bych si mel kupovat EKO auto.... Nekde se proste zacit musi. A nam se dava timto moznost.
Avatar - SpiderJ
6. 1. 2008 18:05
Downsizing ideálů.....
Stál na odpočívadle... Byl sám a bylo brzo ráno.. Moc brzo i na slunce, které se líně válelo kdesi za kopci. Na klikaté silnici se ještě ani neusadil prach, který zvířily jeho pneumatiky široké jako obzor a listí, které se zvedlo ještě ani nedopadlo na zem. Obešel AUTO.... Sálalo z něj horko, bylo cítit rozžhaveným brzdovým obložením a zvláštním kovovým pachem... Kdesi pod kopci bzučely po dálnici dvouválce se zapnutými radarovými tempomaty. Čisté, ekologické, syrové, bez duše....Pousmál se... Obešel AUTO. Bylo nádherné. Vyboulené blatníky zpívaly písně mnoha válců a ostré linky řezaly do jeho duše přísahu výkonu....... Byli jedno... Nastartoval a motor AUTA zaburácel tak, že se nedaleké stádo srnek rozprchlo jako o život... Zařadil a líně se rozjel než prudce sešlápl plyn..... Dejte nám svátek s ekologií ;-)
anonym
6. 1. 2008 17:44
Re: A co cena!?
nejvetsi (mezi automobilkami) je GM
asi mluvis o prodejich, a i v tech byla Toyota první jenom chvíli (možná nakonec první bude, ale zatím se o to tahá s GM, a "velikost" je něco jiného)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
6. 1. 2008 17:05
FIAT 700 a 900
To bude určitě pro silnější alternativy k 500 ne? ;-) >:-[] Fiat 700 a Fiat 900!!! ;-) >:-[] Čeká nás sedmidecová a devítidecová budoucnost...Tak si zvykejme na naše "sedmidecáky" pod kapotou ;-)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
6. 1. 2008 17:02
Re: MINIsizing
V Pandě bych to neviděl tak špatně, tam ten objem 1.1 popřípadě 1.2 nahradíš naprosto klidně ;-) Dáš na záda nálepku "turbo" a můžeš vyrazit brázdit městské uličky! Pro to asi budou tyto motory určeny a tam budou jako doma. Jako takováto alternativa, proč ne... :yes:
neregistrovaný "systeq"
6. 1. 2008 16:58
downsizing
parada, este dojvalec biturbo a bude to super......vo fiate asi nepoznaju stare zname "objem nicim nenahradis".....
anonym
6. 1. 2008 16:44
Re: re: pozrite sa do Rakuska
V kažom prípade, autá produkujú málo CO2.
Avatar - Ricardo
6. 1. 2008 16:43
Re: Nejlepší je V12
To ano, a kupodivu to i stačí >:-[]
anonym
6. 1. 2008 16:35
Re: Nejlepší je V12
Tak napríklad staré majú 300k. :-) :-!
Avatar - Ricardo
6. 1. 2008 16:34
Re: Nejlepší je V12
"aspoň" znamená nejméně... a hlavně když máš takhle velkej motor tak nepotřebuješ mít 80 nebo 100 koní na litr :-)
Avatar - Ricardo
6. 1. 2008 16:32
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Spotřeba vyšší, servisní náklady nižší...
anonym
6. 1. 2008 16:28
Re: Nejlepší je V12
No nejak si to nepochopil :no:
anonym
6. 1. 2008 16:17
Re: Nejlepší je V12
Ano. Teraz vážne. Je to najlepšia voľba pre cestné auto. :yes:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 16:08
Re: Nejlepší je V12
mít z 6 litrovýho V12 300 koní je dost ubohost :no:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 16:05
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
kolem milionu ? tak možná s očesanou verzí 9-3 :-)
Avatar - Ricardo
6. 1. 2008 15:29
Re: Nejlepší je V12
Nejlepší je V12, šest litrů a aspoň 300 koní :-! >:-[]
neregistrovaný "ferrarista"
6. 1. 2008 15:28
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
a spotreba je tiež porovnatelná s tdi a spol. ? ;-)
neregistrovaný "bingo."
6. 1. 2008 15:28
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Tak kdyz je to v lodich, tak to chci mit v aute taky :yes: >:D
anonym
6. 1. 2008 15:25
Re: objem ničím nenahradíš
to rucenie je len byrokracia, to sa moze zmenit kedy kolvek.. cize to nie je argument :-)
Avatar - Ricardo
6. 1. 2008 15:21
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Myslíš těch Saabů? U nás kolem miliónu s DPH, diesely jsou tak o 50-100 tisíc levnější. Ale to není podstatné, Saab k tomu má určitě své důvody, navíc mainstreamové značky jako Renault a Fiat mají ceny turbobenzín vs. turbodiesel nastavené přesně naopak.
neregistrovaný "roop"
6. 1. 2008 14:43
za deset let..
..podobný motory budou myslim ve většině malých aut. Kvůli hmotnosti. A ve větších dieselový motory. A tak to má vzhledem k účinnosti asi bejt. Kdo bude chtít benzín do sportovního auta, ten si ho koupí (k čistokrevným sporťákům asi bude dlouho patřit, tam ale majitele provozní náklady moc nezajímají), ale osobně s naftou v nějakym GT problémy nemam. A k těm dvouválcům.. u motorek se mi vždycky líbily, protože se nemusí tolik točit (a spotřeba tak bejvá nižší, než u 4válce stejnýho objemu), k malým autům pro každodenní dojíždění (místo dnešních kombíků s jednim pasažérem) malý lehký benzínový (popř. na plyn) dvouválce podle mě padnou. Ale kdo ví, třeba se v budoucnu prosadí i kombinace benzínových a dieselových motorů, nebo něco úplně jinýho a samozřejmě i elektrika. No a Škodovka? Ta má s HTP co dohánět..
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 14:35
Re: Konečně
Vzor je:
TDI
6. 1. 2008 14:34
Re: A co cena!?
Zatiaľ. Japonci po vojne tiež len kopírovali, dnes je Toyota najväčší koncern na svete a taký Lexus asi nik nenazve kópiou.

Podobne Kórejčania (tí južní, pravda...). Za posledných 5 rokov neuveriteľne pokročili.

Číňanov je miliarda, pár múdrych hláv sa v tom množstve nájde.
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 14:33
Re: Najlepší je diesel
cusine, ani som nehovoril o tom ako je CO2 škodlivé. Hovoril som o tom, že autá málo vplývajú na otepľovanie. Nechápem prečo sa skôr neobmedzujú továrne chemické. ;-\
Čo sa týka delenia. Delenie, delenie. Uvedom si, že autá už netreba až tak obmedzovať. Priemyseľ sem ťahám preto, že keď u poslanci chcú byť v zdraví, nech sa tam pozrú. Rozumieš už tomu???? Dúfam, že ano. Niekto nie je zvedavý na delenie emisii. Fakt je, že z továreň idú. Takže keď výrobcom dávajú limity na pokraji možnosti spoľovacieho štvortaktného motora, prečo to tak nerobia aj s chemickými továrňnami. ;-\
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 14:31
Re: Konečně
je to vzor pro všechny dieselové motory
anonym
6. 1. 2008 14:29
Re: Konečně
Není to tak davno, co se tu nějací týpci rozčilovali nad tím, že do BMW diesel nepatří. Najednou už je to něco, co se dává za vzor. Tak teď už fakt nevim.
neregistrovaný "Tom@"
6. 1. 2008 14:20
Re: hybridy
To mas mozno pravdu. Tiez ma to napadlo, ze by to mohla byt cesta.
anonym
6. 1. 2008 14:17
Re: hybridy
Hrebicek na hlavicku. Ano, Fiat si stavi levny motor, ktery bude perspektivne za par let pouzivat k dobijeni baterek elektromobilu. A nejspise i bez turba. Chytre.
6. 1. 2008 14:11
Re: Problém EU
a nebo v super sportech či přemotorovanejch limuzínách a kupátkách .... ;-) >:D :no:
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 14:11
Re: Najlepší je diesel
Jedna továrna přinese užitek mnoha lidem. Pokud rozpočítáš množství emisí, které vypustí jedna továrna mezi zaměstnance továrny a lidí, kteří z ní mají přímý i nepřímý užitek, tak jsem přesvědčený o tom, že dostaneš číslo někoilkanásobně menší, než emise jednoho člověk v předjíždějícím autě s dieslovým motorem. Krom toho: Netroufám si tvrdit, že CO2 je nějaká metla. Na mnoha místech najdeš informace o tom, že mnohem horším plynem, co se skleníkového efektu týče je například metan. A pokud se budeme bavit v těch absolutně nejparadoxnějších číslech, tak tě můžu ujistit, že nejhorším producentem metanu není žádný průmyslový podnik, ale zemědělský průmysl. Takové stádo krav, nebo ovcí vyprodukuje opravdu hodně metanu. A konečná poznámka, abys měl nad čím uvažovat: Pro lidský organismus jsou nepoměrně škodlivější oxidy dusíku, než uhlíku. A těch vyprodukuje každý dieslový motor, ať už ho vyrobil kdokoliv mnohem víc, než kterýkoliv motor spalující beznín. A ještě mi prosím tě vysvětli, proč do diskuse o motorech a autech taháš naprosto nesmyslně nějaký průmysl. Tomu nerozumím už vůbec.
6. 1. 2008 13:34
Re: objem ničím nenahradíš
Objem neni podstatny, podstatny je, kolik paliva v tom objemu dokazes spalit. Pri dvojnasobnem tlaku je objem jakoby dvojnasobny
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 13:30
Najlepší je diesel
Pozná niekto lepší spaľovací motor? Používa sa všade. Je naefektívnejší.
A tie rečí, že je nevýhodný a, že TDI je potvora, tie nestoja za reč. Aj keby sme sa zbavili všetkých spaľovacích motorov, neviem ako si naše pľúca môžu odýchnúť. :-O Stačí sa pozrieť na to množstvo továreň, ktoré nemajú tak tvrdé postihy. Takže nielen, že nové autá nám veľmi neškodia, ale hlavných zdrojov sa aj tak nezbavíme. ;-\ ;-\ Tiež si neoddýchneme, lebo staré rachotiny tu budú. To len tak na okraj mudrcovy, ktorý je presná kópia neznalých v parlmentoch, em.tom.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 13:23
Re: Konečně
nikdo se tu nebaví o traktorech od VW ale o moderních dieselech. Se podívej co např dělá BMW ;-)
anonym
6. 1. 2008 13:20
Re: A JE TO TU
Presne o tom hovorím! Prečo dbať len na autá,keď existujú aj iné čo tvoria oveľa viac CO2. To nie je ukazovanie prstom, pane x, Mr. X, to je o tom, že keď sa chcemme zbaviť CO2, musíme sa pozerať po najväčšom zdroji.
BRAVO monty!
anonym
6. 1. 2008 13:17
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Aby si to pochopil.
Ty si povedal, že slúžia ľudom.
Áno slúžia. Ale to isté platí aj o autách.
anonym
6. 1. 2008 13:14
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ty si to prevrátil. Kto spomínal biznis a ekologiu? Videt, že zo zúfalstva sa chytaš kde čoho. Hovorím, že slúži ľudom, ale stále je to na biznis. Nie je to len andel. Takže nevidím dôvod prečo by sa nemali obmedzovať emisie aj tam.
anonym
6. 1. 2008 13:12
Re: Problém EU
Presne! Oni, hlúpáci už môžu jazdiť kde kade v OFF-ROADOCH s množstvom CO2!!! ;-\ ;-\
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 13:11
Re: re: pozrite sa do Rakuska
ekologie není o businessu, to jsi šlápl úplně vedle, o tom tu debata není-
anonym
6. 1. 2008 13:10
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Čo to zváštaš??? Tak taký nezmyseľ som už poriadne dlho nečítal. Nevýhodný diesel. Všade je. V športiakoch, v najvýkonejšom suv, diesel-elekrické lokomotívy a v lodiach.
No nič. Ži si vo svojom svete. Ale niekto si chce užívať dynamiku, zvuk. Nie mať auto založené len na CO2. ;-\ ;-\
anonym
6. 1. 2008 13:04
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Nehovorím, že som
"Prof. Dr. Ing. ... Doc. a PhaeDr.
Ale isté je, že aj to auto slúži niekomu. Treba si uvedomiť, že aj ten podnik je pre biznis. Nie len tak pre ľudí. Mali by sa protste tam zamerať. Už sa vyhovaráš niekde inde. :-| :-O
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 13:04
Re: Konečně
Diesel nemá konkurenci jenom proto, že se na něm dělá mnohem víc a do jeho vývoje jdou nepoměrně vyšší sumny, než do vývoje atmosférických motorů. Pokud si vezmeš, kolik dostaneš z 1.8 TSI (118 kW) a z 1.9! TDi (77 kW), pak mi řekni o čem to celé je. A jsem zvědav, jestli máš dojem, že tady je všechno v pořádku. Navíc: Těch tvých 88, popř. 110 kW dá motor, ke kterému je tahle diskuse moožná s 1, možná s 1.1 za možná 4 litry. Ale výhoda bude v tom, že se nebude podobat při každém podřazení tanku s černou dýmovnicí u výfuku.
anonym
6. 1. 2008 12:54
Re: re: pozrite sa do Rakuska
no vidíš. Aspoň budou moct zvednout přídavky cikorkám, když zaplatíš víc.
anonym
6. 1. 2008 12:51
Re: A co cena!?
Číňani umí akorát levně vyrábět, ale ne vymýšlet. A protože u aut je to hlavně o technologiích, tak se to nenaučí nikdy. Vždycky ta jejich auta budou tak pět let pozadu...
neregistrovaný "byl jsem Franta"
6. 1. 2008 12:51
Problém EU
Problém EU jsou její nemoudří,ale o to více ješitní politici. Nutí celou Evropu jezdit v modelech označených číslicí 500. Pro běžného občana to bude Fiat 500 (v lepším případě Lancie 500 bi-turbo). Sami chtějí jezdit v Mercedesech 500.
A to je vše.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:49
Re: re: pozrite sa do Rakuska
nj, všichni jsou blbý jenom ty jsi letadlo. ;-) Tvoje auto slouží tobě. A kolika lidem slouží ta fabrika ?
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:46
Re: re: pozrite sa do Rakuska
navíc, emise mám srovnatelný ba i menší než Mergl
anonym
6. 1. 2008 12:45
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Vieš prečo já má platiť dane? To je proste dôkaz o blboch z EU. Veď môj RANGE ROVER má daleko menej emisii než továreň.
Resp. nezrovnávať jedno auto s továrňou. Ale nechápem prečo tak dbajú na autá a nie na NEJVAČŠÍCH produktérov CO2. ;-\ ;-\ ;-\
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:44
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Za ten pocit z jízdy to je pakatel
neregistrovaný "Kubajsu"
6. 1. 2008 12:44
Re: objem ničím nenahradíš
Životnost turba je z největší části závislá na zacházení - nenutit ho k výkonům, dokud je studený, neodstavovat rozpálený motor atd... Bohužel dost lidí se tímhle neřídí a proto auto z bazaru radši atmosférický...
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:42
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Nejez fazole a budes mit emise 0.00 ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:42
Re: re: pozrite sa do Rakuska
No vidíš. Vie koľko CO2 vypustia ľudia. Toda presnejšie rodiny? Takže další dôkaz o nemzyselnosti dbania CO2 na autá. ;-\
anonym
6. 1. 2008 12:41
Re: objem ničím nenahradíš
fiat sa tym chvali, pretoze ine automobilky pocitaju so zivotnostou svojich motorov 150 000km. upozornujem, ze co sa pocita a co je realny najazd je rozdiel...
anonym
6. 1. 2008 12:39
Re: re: pozrite sa do Rakuska
ty v něm taky budeš jednou jezdit. Dojde ropa a i kdyby ne tak tě ekologický daně donutí ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:37
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Pevene verím, že aj do Prahy zo Brna cez Zlín chodíš na KOLE.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:37
Re: re: pozrite sa do Rakuska
jen houšť a větší kapky :-) zvláště za poplatky :yes:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:36
Re: re: pozrite sa do Rakuska
bys měl vidět ty emise, když si dám mexický fazole >:D
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:34
Re: re: pozrite sa do Rakuska
No vidíš, na co auto? Ted nevypoustis zadný emise a jeste ti to prospívá. Zůstan u kola ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:34
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Treba začat u najväčších znečistovateľov.
neregistrovaný "monty84"
6. 1. 2008 12:33
Re: A JE TO TU
nehnevaj sa ale porovnaj si produkciu CO2 a metanu z kravskych prdov a hovien a co sa vyprodukuje v autach. Takisto letecka doprava. Nikde nepocut o takych dorazoch na ekologiu prevadzky ako pri vozidlach, hoci uholne elektrarne vrhnu do vzduchu tolko CO2 ako jedno bezne mesto (nemyslim v meradle SK/CZ) a tak by sa dalo pokracovat. US Steel budiz taky priklad. Oni nemaju ziadne obmedzenia, iba dostanu kvoty a este su urazeni, ak tie kvoty su o 10% nizsie ako ich sucasna produkcia. Po velkych reciach im tie kvoty zvysia alebo si ich za bagatel (oproti beznym nakladom) dokupia a idu dalej. Musim suhlasit,ze v sucasnosti je uz nutne zameriavat sa na vypudenie starych aut co maju EURO2 a menej a zamerat sa na priemysel, pretoze tam je obrovska rezerva.
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:33
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Já taky ne, mě stačí těch 50 tisíc měsíčně. Takže si nedělám starosti i s placením poplatků za svůj Charger SRT-8. :yes:
anonym
6. 1. 2008 12:32
Re: re: pozrite sa do Rakuska
DOBRE DOBRE, tak si jazdi v elekromobile 60km/h :-) . Pozor, nabýjaj si ho však z elekriny , ktorá má zdroj z vetru-VETERNÁ ELEKTRÁREŇ
Sakra, ale keď ju stavali, tak pri výrobe materiálov, železo a tak sa tiež išli emisie.
Tak ani toto nie je ekologické. ;-\
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:31
Re: re: pozrite sa do Rakuska
No vidíš, a jelikož ty si pořídíš ekologický auto, tím pádem se omezí emise a já ten počítač taky nemusim vypínat, udělal jsi mi službu, děkuju :yes:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:30
Re: re: pozrite sa do Rakuska
já jezdím na kole, je to ekologický a prospívá to zdraví ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:29
Re: re: pozrite sa do Rakuska
:-) :yes:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:29
Re: re: pozrite sa do Rakuska
já si na svůj plat stěžovat nemůžu
anonym
6. 1. 2008 12:29
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ďalšie hlúposti. S PC. Uvedom si, že autá sú už dosť ekologické. Továrne ani zďaleka.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:28
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
a pořizovací cena ? ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:28
Re: re: pozrite sa do Rakuska
:-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:27
Re: re: pozrite sa do Rakuska
já nemusím, já si pořídím ekologický auto. ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:27
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Stejne jako platy..???
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:26
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ty to musíš vědět když s nim jezdíš každej den, vid? ;-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:26
Re: re: pozrite sa do Rakuska
no pokud žiješ v dřevěné chýši v horách, tak se tě EU opravdu moc nedotkla... stejně jako vzdělání.. ???
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:25
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Tý vado, a proč teda ten počítač nevypneš ty? Zase ukazuješ na druhý, jak tady vyčítáš všem okolo. Nejlepší by bylo zalýzt zpátky do jeskyně a čumět do ohně, vid? :yes:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:23
Re: re: pozrite sa do Rakuska
sorry chabre, žigul taky není k zahození :yes: ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:23
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Takže dotácie sú tu už od roku 2000. Či vtedy ešte nikto nemal Passata, že nie. Vidno, že nežiješ v reálnom svete. EU sa okrem "šengenu" občana dotklo minimálne :-! :no:
anonym
6. 1. 2008 12:22
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Opäť musím dať len palec. :yes:
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:22
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Smůla.Nikdy jsem neměl a nebudu mít německý auto. Víš kulový kdo jsem, takže zklidni hormony a běž něco dělat :yes: ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:21
Re: A JE TO TU
No, ty si asi ten kto si myslí, že autá prispievajú najviac na CO2 a ukazovať prstom na najväčších prispievateľom nemáme.
Myslíš, že u malého zdroja sa má začať.
Myslíš vraj ekolicky, ale pritom v priemysle to je aj tak jedno. Tam to nikoho nezaujímá. Pritom si "ekolog", ale u najväčších znečisteľovateľov, tam sa o to netreba stara, tam im je to jedno. :-) ;-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:21
Re: re: pozrite sa do Rakuska
neboj, EU je donutí. Stejně jako tebe donutí používat ekologický auto. ;-) A pro pos, jestli chceš teda být ekologický i prostřednictvím továren a elektráren... Vypni teď svůj PC, klesne tím spotřeba elektriky a sníží se emise dodavatelské elektrárny ;-)
Avatar - Ricardo
6. 1. 2008 12:20
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
No nevím nevím... dneska jsou turbobenzíny ve všech parametrech před naftou takže zátah tam asi bude lepší... Saab má v obyčejné 2.0T 129 kW a 265 Nm, u 2.0TS dokonce 154 kW a 300 Nm ;-)
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:19
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ano, je státní. A kdo by stím měl něco dělat? No přece stát, jenže ten kvůli penezum co mu z toho plynou udělá jenom to, že udělá TY TY TY a je po problému. ČEZ je naprosto ekologická každej rok a pokud ne, tak se o tom nikdo nemusí dozvědět.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:18
Re: re: pozrite sa do Rakuska
tak toho se nebojím, že by vypouštěli svinstvo kdoví kam. Přece jenom socialismus je za náma... A nebýt dotací z EU tak bys ještě teď jezdil s tvým passatem po polňačkách ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:18
Re: re: pozrite sa do Rakuska
No vidíš, že si sa priznal. Je im to jedno. Tak potom nech im sú jedno aj emisie z áut.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:16
Re: Konečně
amen :-) a to se s tím dá velmi slušně předjíždět. A navíc když se moc snažím tak jsem se s mým 1.6 hdi dostal na 3.9 l/100 km
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:14
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ano, vstoupily jsme do EU, největší chyba naší republiky.Prosimtě, myslíš si, že prumysl je cistej? Ani nevis co kde kam vypoustej. U auta to mas jednoduchy, co auto spali, to jde z vejfuku, u prumyslu ani clovek nevi co kam jde. Ale to ty asi nechapes. Nu což, moudřejší ustoupí a já mám dneska lepší práci než se hádat s nějakým panem "x", kdovíodkud. ;-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:11
Re: re: pozrite sa do Rakuska
CO2 je produkováno spalováním fosilních paliv. Obejdem se bez elektriky ? asi ne. A co na to čez se svými miliardovými zisky ? Je mu to jedno, je státní.
anonym
6. 1. 2008 12:04
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Zase si nečítal pozorne. Povedal som, že keď sa už chceme dostať z kruhu ako si to nazval, tak teda začnime aj s továrňami. Ja neukazujem: AHA, TAM, AH HENTAM...:-)))
Ja sa ti snažím povedať, že keď už tak mudrcom z EU záleží na ekologii, tak nech sa najpr pozrú tam odkiaľ toho ide najviac
Ja neukazujem prstom ako malý chlapec. Ja ukazujem k najväčšiemu zdroju a hovorím, že netreba dbať ako u idiotov na malý zdroj.
Keby sa autá naozaj podielali vplyvom 99,9% na CO2m ako si ty sám asi myslíš, tak neukazujem prstom na továrne. Ale keď chceš ty, keď chcú múdry poslanci, aby sa ich deti mali dobre, treba ukazovať na NAJVAČŠÍ ZDROJ!
Ešte raz teba, aby ti pochopil zdôrazňujem:
NAJVAČŠÍ
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:03
Re: re: pozrite sa do Rakuska
no tak že se o nich třeba nepíše. Pokud to nebude 10 miliardová pokuta tak to tisk zajímat nebude :-)
Já nevím co se tady ročilujete, obzvláště to slovačisko tady. Jednou jsme vstoupili do EU tak musíme držet pravidla hry. Oni nejsou zas tak blbý jak vy to vidíte z vašeho domu v kostomlatech.
anonym
6. 1. 2008 12:02
Re: Konečně
Myslíš extrémní spotřebu? Pokud se nebavíme o prehistorických TDI od VW, tak diesel už nemá konkurenci. Sám jsem zastával názor, že nafta patří do kamen a do traktoru, ale co půl roku jezdím 1.9 MultiJet po dálnici 130 až 160 za 5.5 l a na běžných tratích mírně přes 5 l, nemůžu mluvit jinak, než že pokud zkousneš pořizovací cenu, není o čem mluvit.
anonym
6. 1. 2008 11:59
Re: re: pozrite sa do Rakuska
na V8 jsou 4 litry málo. ;-) Když už má člověk na takový auto, tak má i na poplatky. Já osobně bych si i klidně zaplatil, nebo líp, šel bych rovnou ke zdroji, prestehoval bychse do ameriky. Ale stále, jakýpak jsou asi sankce pro prumysl? nevidel jsem nikde ze by se o tom nekde psalo
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:58
Re: re: pozrite sa do Rakuska
tvůj problém jsem tu už jednou naznačil. Umíš ukazovat prstem na druhý. A to když udělá každý tak se nehnem z místa. Průmysl má taky přísný pravidla hry, to že do toho nevidíš, neznamená že si dělají co chctějí. Odsiřování, filtry částic a já nevím čeho všeho...
anonym
6. 1. 2008 11:57
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ale prečo sakra neobmedzujú továrne. A nie pár osemvalcov. Nie si ty ten z parlamentu? :-O Že treba myslieť len na autá a keď myslím na továrne, tak nemyslím ekologicky. Inak ani neviem ako sa tam v EU a USA mohli dostať k tak tupým nariadeniam.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:55
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Jak říkám, podívej se na vyspělejší země Evropy. Tam ti taky nikdo nezakazuje 4 litrový osmiválec OHV. Ale počítej s tím, že budeš platit. A hodně. A to nepochybuju, že se v budoucnu objeví další sankce v podobě ekologických daní. ALe koupit si můžeš skutečně co chceš, v tom ti nikdo bránit nebude.
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 11:54
Re: POJDME DO DVOUTAKTU
Já bych klidně odolal. Z pohledu automechanika, jsou Diesely nejhorší motory na opravy. nejlepší je to u malejch aut(Fiesta atd...) kde se dá na motoru něco dělat pouze, když se ten motor vyndá ;-)
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 11:53
Re: objem ničím nenahradíš
Klidně i do Ocatvie. Výkon na to má.
anonym
6. 1. 2008 11:52
Re: re: pozrite sa do Rakuska
:yes: :yes: :yes:
anonym
6. 1. 2008 11:52
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Prepáš, sorry. Ale ty si buď magor, alebo nečítaš pozorne. Ako môže byť mne aj P.K. ekologia jedno, keď práve mi hovoríme, že by sa mola dbať na emisie, tam kde sú najhoršie. A teda chemické továrne atď.. Že tam by ich mali obmedzovať. Tak ako nám môže byť ekologia jedno????????Teda žasnem čo vieš vypotiť.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:51
Re: A JE TO TU
pokud tohle myslíš vážně tak pak už se asi opravdu nemáme o čem bavit.
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 11:51
Re: Konečně
zpátky na tu první: vytočený benzin je něco, co ti nafta nedá, kdyby se postavila na hlavu.
anonym
6. 1. 2008 11:49
Re: re: pozrite sa do Rakuska
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 11:49
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Mě to právě neni jedno, ale zase nejsem nějakej aktivista, abych lez na nejakej komin abych se zviditelnil :no: pokud vim, tak je demokracie, takže si muzu koupit jaky auto chci a nikdo mi nebude vnucovat nejaký auto, co nechci. Pokud se zacnou SKUTEČNĚ!!!! omezovat emise v prumyslu, tak pak se muze rikat ze uz maj vetsinovej podil na emisich auta. zatim platí, ze prumysl ma nejvetsi emise a tak to asi i bude jeste nekolik let.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:48
Re: Konečně
nadruhou stranu vychutnávat si zátah kroutícího momentu turbodieselu... kdo by odolal ? :-) mně se to moc líbí
anonym
6. 1. 2008 11:48
Re: A JE TO TU
A je to tu. Niekto si prečítal časť príspevku, ktorá by mohla povedať, že píšem o niečom úplne inom a hneď aj o tom napísal príspevok. A máme začať u seba? Myslíš automobilky? Tie už normy EURO5 zvládnu.
Ja neukazujem prstom. Já hovorím, že nech sa starajú tam, kde to je oveľa horšie. Neviem prečo by sa malo začať u áut, ktoré produkujú málo CO2 najprv, aby sme vyšli z kruhu. A prečo by sa vôbec niekde malo začať?
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:46
Re: A co cena!?
Počkej si na číňany, za pár let se naučí dělat konkurenceschopný auta za pár kaček a výrobci budou muset cenama reagovat.
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 11:45
Konečně
Konečně. Je sice trochu smutné, že na to musel přijít zrovna Fiat, ale takového přístupu bylo teba už hodně dlouho. Doufám, že nezůstane jen u těchto motorů a že i ostatní automobilky se toho chytnou a přestanou cpát peníze do tak nevýhodné technologie, jako je dieslový motor. Kde jsme mohli být, kdybychom se nezdržovali s doháněním manka nafty na benzin? Tahle cimrmanovská snaha vyústila v jediný fakt: nafta o korunu dražší, než benzin a potřeba o litr většího objemu na stejný výkon. Možná, že tohle bude ten impuls, který vytlačí potvory jako 1.9 TDi ze silnic. Oddychne si nejen příroda, ale i naše plíce. Jen tak dál, doufám, že to není nějaká kachna. To bych se pak rozplýval zbytečně a to bych opravdu nerad.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:45
Re: re: pozrite sa do Rakuska
no tobě je třeba ekologie jedno, ale tvoje děti, vnoučata a pravnoučata už to budou vidět trochu jinak...
neregistrovaný "Wolfsteen"
6. 1. 2008 11:39
A co cena!?
Je to sice supr, že to bude mít o 20% nižší spotřebu, emise a zaplatím míň za pov. ručení. Ale co pořizovací cena!? Podívejte se dnes na 1,2 turbo od renaultu nebo 1,4 turbo od fiatu o kolik jsou dražší než "normální" motory. Když se podívám na to, že to jsou motory určené do menších (levnějších) aut, tak ten příplatek je dost zdrcující... Ale pokrok nezastavíš-nic proti.
Avatar - da_b0mb
6. 1. 2008 11:37
Dalsi upravy
odeberou 2 kola a misto volantu riditka...
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 11:37
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Tj, začít by se mělo u sebe, ale proč bych si měl koupit slabší auto, který nezatěžuje přírodu emisema, když přitom továrny a další odvětví průmyslu zatěžuje ekologii mnohem více než auta. Navíc, když si takový auto koupí třeba 10milionu lidi na celym svete(příklad) tak se ty emise zas tak extrémně nesníží. ;-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:34
Re: A JE TO TU
ano ale každý nejdřív začne ukazovat prstem na toho druhýho, že ten by měl... právě jako ty teď. Dokud budeš jezdit v neekologických autech, tak se z toho bludnýho kruhu nedostaneš.
No a pak taky nezapomeň na to, že nikdo tyhle motory nevyvíjí pro ČR nebo SK, tady je prd kupní síla a mentalita poznamenaná socialismem. Podívej se do Rakouska, do Německa jak jsou tam všichni lidi posedlí ekologickýma autama....
anonym
6. 1. 2008 11:30
Re: A JE TO TU
? Ekológia je potrebná. A čom hovorím? Aby sme sa dusili keď vedľa nás prejde Smart?? x, chceš mi povedať, že emisie EURO5 nie sú dostatočné??? Podľa mňa áno a preto by sa mali mudrci zamerať inde. Automobilky to už urobili. Takže ekologia je potrebná ako hovoríš aj v továrňach.
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 11:28
Re: vizia 2009
:yes: :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:25
Re: A JE TO TU
je to určitá forma populismu a alibismu, to ano, nadruhou stranu, ekologie je třeba. A u koho by měl každý z nás začít ? No u sebe....
anonym
6. 1. 2008 11:20
A JE TO TU
A sú tu hlúpe rozhodnutia nekompetentných. Emisie veľmi nepôsobia( minimálne nie z nových) na globálne otepľovanie. Napriek tomu ľudia, ktorý možno majú vyštudovaný dejepis rozhodujú kde sa ako bude dbať na emisie. A preto bohužiaľ najtvrdšie normy majú autá. Nie továrne. Ale autá. Lebo ľudia, ktorý motor videli možno tak na výstave si myslia, že spaľovací motor auta sa podiela vplyvom 99% na glob. otepľovanie.
A je to tu. O pár rokov si už vôbec nebudeme schopný si vychutnávať dynamiku, zvuk benzínového motora. Veď tá doba ropy sa aj tak raz skončí. No velice rozumný ľudia ju musia ukončovať aj dnes. Pretože nie na továrne, z ktorých idú karcinogény a ďalšie stovky jedovatých látok, nie tie treba buzerovať.
Ale automobilky. No nič. Je to neuveriteľné, že na 50% rozhodujú ľudia, ktorý to zjavne nemajú ujasnené, alebo sa tomu vôbec nerozumia. ;-\ ;-\ :no: :no: :no:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:19
+ a -
Já bych se těch motorů nebál. Auto s takovým motorem bude daleko živější než váš Focus s 1.6 benzínem. Jednak tu bude značná úspora hmotnosti a pak taky mi řeknětě kolik z vás jezdí pořát v 6000 ot/min aby tak využil plný výkon... Tady z toho kroutící moment udělá daleko přužnější auto.
Další plus bude úspora paliva a tím i výrazné snížení emisí. U nás to ještě tak neplatí ale v západní evropě jsou objemnější motory zatíženy obrovskými povinnými ručeními. A s narůstajícím zájmem o ekologii bude hůř, tj podle mě hlavní důvod vývoje těchto motorů. Bude o ně zájem.
No a s výdrží bych si nědělal starosti, jednak už dnešní diesely ukazují že to zvládnout jde, no a taky mi ukažte dnes výrobce který má zájem aby se jeho výrobek nekazil. Když mi Ford řekne že jeho auta jsou dělaný na 3 roky provozu a Mercedes-Benz na 5 let, mluví to za vše.
neregistrovaný "mapr"
6. 1. 2008 11:17
500 ccm
Tento článek potvrzuje co jsem tady v minulosti psal o budoucím nástupu automobilových motorů se zdvihovým objemem okolo 500 ccm, možného díky downsizingu a e-boostingu a ventily ovládanými elektricky.
neregistrovaný "Michal Polan"
6. 1. 2008 11:16
Re: Hehe...
Nebudou, protože to není Škoda. Kdyby Škoda představila motor s podobnými parametry, hned by tu byla ohnivá diskuse o sekačkách na trávu, vysavačích a mlýncích na maso, protože by to byla Škoda.
neregistrovaný "Michal Polan"
6. 1. 2008 11:14
Re: objem ničím nenahradíš
Fiat vždycky malé motory uměl. A v dnešní době, kdy jeho pověst je stále ještě nahlodaná dřívějšími neúspěchy a nespolehlivostí (stačí se podívat na ceny bazarových aut nebo na kterékoli diskusní téma o Fiatu zde), si nemůže dovolit představit něco, co nebude dostatečně spolehlivé a promyšlené. Ostatně, v Japonsku už motory 660 cm3 / 45 kW jezdí několik let v keicars a nejsou s nimi nejmenší problémy.
Jasně, takový motor nenajede 400 tisíc km, ale s tím se už dnes u aut ani nepočítá. Fiat se netají tím, že jeho motory v třídách mini a malých aut jsou počítány na životnost 250 000 km. Ale na druhou stranu - kolik malých aut reálně najede za svou životnost tolik?
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:11
Re: Hehe...
mají trošku jiný výkon oproti HTP
neregistrovaný "Čenda1.3"
6. 1. 2008 11:08
Hehe...
...to bylo vždycky plno řečí na škodovácké tříválce...jestlipak se tyhle motory budou taky pomlouvat jen proto, že jsou to dvouválce??? ;-)
6. 1. 2008 11:06
Re: objem ničím nenahradíš
ja ja, tehle moturek co bych si predstavoval tak v sekacce na travu na poradne motory zivornostne mit urco nebude, muj 6hrnek ma nalitano us pres 400k km a porad jede vpohode a bez investic, u tohohle 2valcoveho fenu by se za tech 400k us nekolikrat menilo turbo a mozna i celej motor >:D
anonym
6. 1. 2008 10:25
Re: Motory
No nevím jaké vlastní zkušenosti máš Ty, ale já mám už pátého fiata a se spolehlivostí nemám větší problém než jiní co mají třeba jiné značky, které nebudu jmenovat, ať mě tady někdo zbytečně neobviňuje ze zaujatosti... A to nekupuji "funglovky"!
neregistrovaný "tycho"
6. 1. 2008 09:30
hybridy
Třeba budou "pouze" dobíjet baterky v hyhbridních autech.
neregistrovaný "sepuk"
6. 1. 2008 08:56
Re: Motory
No fiat umi technologicky uzasny motory, ale jenom proste nikdy nevychytali spolehlivost :-) ... holt si musime pockat na japonce ...
neregistrovaný "Jyrki"
6. 1. 2008 08:53
Re: objem ničím nenahradíš
Ja taky s downsizingem prilis nesouhlasim, ale asi je to nutnost. Kde by se downsizing uplatnovat nemel, to jsou sportovni auta. No a pak samozrejme muze reagovat trh. Jestli lidi nebudou male objemy kupovat, budou se vyrobci muset zamyslet a zmenit strategii...Misto maleho motoru si kup ten nejvetsi co bude v nabidce, kdyz to udela kazdy nebo vetsina zakanziku, downsizing bude prakticky mrtev. Utopie, co? Ja vim.
anonym
6. 1. 2008 08:28
Motory
No nemám nic proti "méně válcovým motorům",ale mám za to,že pokud někdo postaví motor se 2 válci s obsahem do 1000cm3 s výkonem až 80Kw,tak pak klobouk dolu.Tím spíše pokud je to fiat na kterého je všude jen snůška nevole.To se pak HTP s 51kw a 3 válci může spláchnout do záchodu...
neregistrovaný "oz"
6. 1. 2008 02:53
Re: objem ničím nenahradíš
ked sa to da do maleho auta typu Seicento tak to bude chodit zivo,tam by si aj tak 1,5 liter asi nenarval ;-)
Avatar - skejpa
6. 1. 2008 02:03
Re: objem ničím nenahradíš
no nevim. s zivotnosti a spolehlivosti sem se bal uz u ctyrvalcovych preplnovanych motoru. a oni ted prijdou se dvouvalcema... nevim nevim. ja bych asi radsi volil 1.2i se stejnymi parametry, mozna bude o litr vyssi spotreba ale jinak nic. a poviny ruceni je snad u nas jen do 1350 ne (nejsem si jistej) ? :-) takze tam by to taky nebodovalo :-)
Avatar - sargis
6. 1. 2008 01:58
vizia 2009
A=Kamo, mam ojazdenu Oktavku, 1,9 diesel, 105 koni, slusne vyzera.
B=Ja som siel do Fiata, vyzera este lepsie, velky kufor na nosenie vzduchu mi netreba, motor ma o liter a dva valce menej a o 5 koni viac ako tvoj. :-)
6. 1. 2008 01:43
Re: objem ničím nenahradíš
tvrdit, že země je placatá. Podívejte se na dnešní výkonové parametry 1,9 turbo dieselů nebo benzínových 1,4 TSI... a máte vymalováno. Samozřejmě, že když stejnou techologii použijete u motoru, který bude mít větší objedm, tak dostanete vyšší výkon. Otázkou je, zda je to nutné..... O životnosti je absolutně bezpředmětné se bavit, to je snad jasné. Přece nikdo dnes nepostaví motor, který nevydrží bez generálky 200 - 300 tis. km.
6. 1. 2008 01:06
Re: objem ničím nenahradíš
Tak vykonovy parametry zustanou +- stejny, jak to bude se zivotnosti uvidime, pokud se jim podari snizit namahani a treni, a hlavne se postaraji o dostecnou zivotnost Turba, tak to bude docela zajimavy. Jinak ze objem nicim nenahradis.. to je klise ... otrepana fraze, zvuk a pocit z velkych motoru nicim nenahradis, ale turbo ma sve vyhody.. kazdopadne do ted sem si delal srandu, ze skodovackych trivalcu a ted prijde Fiat s dvouvalcem, tady uz jde asi vazne do tuhyho >:D
6. 1. 2008 00:21
objem ničím nenahradíš
no nemužu si pomoct , ale sice je pěkný jak to krásně bude konstrukčně všecko složitý a promylený ale není už tohle na velkej úkor životnsoti ??? ... při tom jak každé auto je větší a težší tak dělat menší motor kterej tím jak je pidi musí běžet mnohem větší procento času na plnej knedlík ???? .... ;-\ ... no nevim no