Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: FIAT: Nové dvouválce 0,7 a 0,9 Turbo nahradí čtyřválce

O připravovaném motoru 0,9 l se ví už několik měsíců. Samotný Fiat potvrdil, že nový motor bude mít dvouválcovou konstrukci a nová řešení, snižující významně třecí ztráty. Nyní se na internetu objevily zprávy o další verzi se zdvihovým objemem 0,7 l.
Zpět na článek
7. 1. 2008 15:45
neregistrovaný "RadimS."
7. 1. 2008 16:55
anonym
7. 1. 2008 16:56
anonym
6. 1. 2008 02:53
neregistrovaný "oz"
6. 1. 2008 11:53
neregistrovaný "em.tom"
7. 1. 2008 15:15
neregistrovaný "Chris K."
6. 1. 2008 15:25
anonym
6. 1. 2008 08:53
neregistrovaný "Jyrki"
6. 1. 2008 12:44
neregistrovaný "Kubajsu"
6. 1. 2008 11:14
neregistrovaný "Michal Polan"
6. 1. 2008 12:41
anonym
6. 1. 2008 22:41
anonym
7. 1. 2008 07:41
neregistrovaný "Michal Polan"
7. 1. 2008 11:55
anonym
7. 1. 2008 14:55
neregistrovaný "Michal Polan"
7. 1. 2008 15:43
neregistrovaný "marin1"
7. 1. 2008 11:34
neregistrovaný "Fiti"
7. 1. 2008 12:25
neregistrovaný "mam_las"
8. 1. 2008 10:15
neregistrovaný "Fiti"
8. 1. 2008 10:59
neregistrovaný "Fiti"
6. 1. 2008 01:58
6. 1. 2008 11:28
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 08:28
anonym
6. 1. 2008 08:56
neregistrovaný "sepuk"
6. 1. 2008 10:25
anonym
8. 1. 2008 01:10
anonym
6. 1. 2008 18:36
neregistrovaný "ifoofi"
7. 1. 2008 13:36
anonym
7. 1. 2008 16:14
anonym
7. 1. 2008 19:13
neregistrovaný "Michael"
7. 1. 2008 20:50
anonym
6. 1. 2008 09:30
neregistrovaný "tycho"
6. 1. 2008 14:17
anonym
6. 1. 2008 14:20
neregistrovaný "Tom@"
6. 1. 2008 11:08
neregistrovaný "Čenda1.3"
6. 1. 2008 11:11
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:16
neregistrovaný "Michal Polan"
6. 1. 2008 20:14
neregistrovaný "James Alan"
7. 1. 2008 13:42
neregistrovaný "Čenda1.3"
7. 1. 2008 15:22
neregistrovaný "Chris K."
6. 1. 2008 22:54
neregistrovaný "Alex."
7. 1. 2008 08:29
neregistrovaný "FX"
7. 1. 2008 08:53
neregistrovaný "toominoo"
7. 1. 2008 11:07
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 13:39
neregistrovaný "Čenda1.3"
7. 1. 2008 18:47
neregistrovaný "Ritero"
7. 1. 2008 19:06
anonym
7. 1. 2008 11:41
neregistrovaný "Loo"
7. 1. 2008 13:18
neregistrovaný "ker"
7. 1. 2008 13:40
anonym
6. 1. 2008 11:17
neregistrovaný "mapr"
6. 1. 2008 11:19
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:20
anonym
6. 1. 2008 11:25
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:30
anonym
6. 1. 2008 11:34
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:48
anonym
6. 1. 2008 11:51
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:21
anonym
6. 1. 2008 12:33
neregistrovaný "monty84"
6. 1. 2008 13:20
anonym
7. 1. 2008 10:57
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 10:58
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 11:07
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 15:53
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 15:56
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:04
anonym
7. 1. 2008 11:12
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 11:15
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 10:56
neregistrovaný "jpg."
7. 1. 2008 11:10
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 13:50
anonym
7. 1. 2008 15:52
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 11:37
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 11:45
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:49
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 11:52
anonym
6. 1. 2008 11:55
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:57
anonym
6. 1. 2008 11:59
anonym
6. 1. 2008 12:03
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:14
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:18
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:22
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:23
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:26
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:28
anonym
6. 1. 2008 12:30
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:34
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:36
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:42
anonym
6. 1. 2008 12:42
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:37
anonym
6. 1. 2008 12:23
anonym
6. 1. 2008 12:26
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:27
anonym
6. 1. 2008 12:29
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:33
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:37
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:44
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:54
anonym
6. 1. 2008 12:46
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 16:44
anonym
6. 1. 2008 12:22
anonym
6. 1. 2008 12:34
anonym
7. 1. 2008 10:54
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 10:57
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 15:55
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 15:58
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 11:52
anonym
6. 1. 2008 11:58
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:04
anonym
6. 1. 2008 12:11
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:18
anonym
6. 1. 2008 12:21
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:25
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:27
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:31
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:32
anonym
6. 1. 2008 12:39
anonym
6. 1. 2008 12:45
anonym
6. 1. 2008 12:49
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 13:04
anonym
6. 1. 2008 13:11
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 13:14
anonym
6. 1. 2008 13:17
anonym
6. 1. 2008 12:29
anonym
6. 1. 2008 12:29
anonym
6. 1. 2008 12:19
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 11:49
anonym
6. 1. 2008 18:18
neregistrovaný "sansk8"
7. 1. 2008 10:53
anonym
7. 1. 2008 11:20
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 11:33
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 21:51
anonym
7. 1. 2008 10:46
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 18:39
neregistrovaný "tomzlosin"
7. 1. 2008 10:49
neregistrovaný "XF"
10. 1. 2008 11:53
neregistrovaný "radalu"
6. 1. 2008 11:37
6. 1. 2008 11:39
neregistrovaný "Wolfsteen"
6. 1. 2008 11:46
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:51
anonym
6. 1. 2008 14:34
6. 1. 2008 17:44
anonym
19. 2. 2008 22:17
neregistrovaný ".doubt."
6. 1. 2008 11:41
anonym
6. 1. 2008 11:54
anonym
6. 1. 2008 11:45
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 11:48
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:51
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 12:02
anonym
6. 1. 2008 12:16
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 13:04
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 13:23
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 14:29
anonym
6. 1. 2008 14:31
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 14:35
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 16:04
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 16:19
anonym
10. 1. 2008 11:57
anonym
10. 1. 2008 11:57
neregistrovaný "radalu"
10. 1. 2008 12:01
anonym
7. 1. 2008 09:30
anonym
8. 1. 2008 16:24
anonym
10. 1. 2008 12:05
neregistrovaný "radalu"
6. 1. 2008 11:54
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:28
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 16:05
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 15:28
neregistrovaný "ferrarista"
6. 1. 2008 13:10
anonym
6. 1. 2008 15:28
neregistrovaný "bingo."
6. 1. 2008 22:22
neregistrovaný "JarinoRS"
7. 1. 2008 13:21
neregistrovaný "em.tom"
7. 1. 2008 13:18
neregistrovaný "em.tom"
7. 1. 2008 21:36
neregistrovaný "hýk"
6. 1. 2008 12:51
neregistrovaný "byl jsem Franta"
6. 1. 2008 13:12
anonym
6. 1. 2008 14:19
anonym
6. 1. 2008 13:30
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 14:11
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 14:33
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 16:08
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 16:28
anonym
6. 1. 2008 16:35
anonym
6. 1. 2008 16:17
anonym
6. 1. 2008 14:43
neregistrovaný "roop"
6. 1. 2008 16:58
neregistrovaný "systeq"
7. 1. 2008 11:01
neregistrovaný "XF"
6. 1. 2008 20:59
neregistrovaný "sestys"
6. 1. 2008 22:43
neregistrovaný "Michael Knight"
7. 1. 2008 13:35
neregistrovaný "Michael Knight"
6. 1. 2008 23:00
neregistrovaný "Hds"
7. 1. 2008 09:21
anonym
7. 1. 2008 12:22
anonym
6. 1. 2008 20:57
neregistrovaný "fort"
7. 1. 2008 12:28
anonym
7. 1. 2008 09:08
neregistrovaný "A2"
7. 1. 2008 09:22
neregistrovaný "Hooonza"
7. 1. 2008 09:35
neregistrovaný "A2"
7. 1. 2008 11:13
neregistrovaný "road-star"
7. 1. 2008 11:50
anonym
7. 1. 2008 11:51
anonym
8. 1. 2008 11:45
neregistrovaný "road-star"
7. 1. 2008 13:11
anonym
7. 1. 2008 15:27
neregistrovaný "Chris K."
7. 1. 2008 17:32
neregistrovaný "foitt"
7. 1. 2008 21:16
anonym
7. 1. 2008 22:47
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 23:09
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 21:17
anonym
7. 1. 2008 21:26
neregistrovaný "Marcellino"
8. 1. 2008 08:10
neregistrovaný "Blx"
8. 1. 2008 09:28
neregistrovaný "Hooonza"
8. 1. 2008 09:35
neregistrovaný "Kubas_"
8. 1. 2008 16:45
anonym
6. 1. 2008 00:21
objem ničím nenahradíš
no nemužu si pomoct , ale sice je pěkný jak to krásně bude konstrukčně všecko složitý a promylený ale není už tohle na velkej úkor životnsoti ??? ... při tom jak každé auto je větší a težší tak dělat menší motor kterej tím jak je pidi musí běžet mnohem větší procento času na plnej knedlík ???? .... ;-\ ... no nevim no
Rozbalit vlákno
26
6. 1. 2008 01:06
Re: objem ničím nenahradíš
Tak vykonovy parametry zustanou +- stejny, jak to bude se zivotnosti uvidime, pokud se jim podari snizit namahani a treni, a hlavne se postaraji o dostecnou zivotnost Turba, tak to bude docela zajimavy. Jinak ze objem nicim nenahradis.. to je klise ... otrepana fraze, zvuk a pocit z velkych motoru nicim nenahradis, ale turbo ma sve vyhody.. kazdopadne do ted sem si delal srandu, ze skodovackych trivalcu a ted prijde Fiat s dvouvalcem, tady uz jde asi vazne do tuhyho >:D
neregistrovaný "RadimS."
7. 1. 2008 15:45
Re: objem ničím nenahradíš
problém u motorů s malým objemem je ten, že když je přeplňujete turbem, tak uváděný výkon a kroutící moment mají pouze, když zrychlujete nebo jedete konstantní rychlostí, když ale podřadíte a budete chtít zabrzdit motorem, tak vám auto pojede pořád dál a ani nezpomalí, tohle se vám u motorů s velkým objemem nestane.
anonym
7. 1. 2008 16:55
Re: objem ničím nenahradíš
a to navíc škodovka vyvíjí 1,2 čtyřválec >:D
anonym
7. 1. 2008 16:56
Re: objem ničím nenahradíš
taky už konečně turbo...
6. 1. 2008 01:43
Re: objem ničím nenahradíš
tvrdit, že země je placatá. Podívejte se na dnešní výkonové parametry 1,9 turbo dieselů nebo benzínových 1,4 TSI... a máte vymalováno. Samozřejmě, že když stejnou techologii použijete u motoru, který bude mít větší objedm, tak dostanete vyšší výkon. Otázkou je, zda je to nutné..... O životnosti je absolutně bezpředmětné se bavit, to je snad jasné. Přece nikdo dnes nepostaví motor, který nevydrží bez generálky 200 - 300 tis. km.
Avatar - skejpa
6. 1. 2008 02:03
Re: objem ničím nenahradíš
no nevim. s zivotnosti a spolehlivosti sem se bal uz u ctyrvalcovych preplnovanych motoru. a oni ted prijdou se dvouvalcema... nevim nevim. ja bych asi radsi volil 1.2i se stejnymi parametry, mozna bude o litr vyssi spotreba ale jinak nic. a poviny ruceni je snad u nas jen do 1350 ne (nejsem si jistej) ? :-) takze tam by to taky nebodovalo :-)
neregistrovaný "oz"
6. 1. 2008 02:53
Re: objem ničím nenahradíš
ked sa to da do maleho auta typu Seicento tak to bude chodit zivo,tam by si aj tak 1,5 liter asi nenarval ;-)
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 11:53
Re: objem ničím nenahradíš
Klidně i do Ocatvie. Výkon na to má.
neregistrovaný "Chris K."
7. 1. 2008 15:15
Re: objem ničím nenahradíš
Spominam si na test prvej Octavie s motorom 1.4. Chudak novinar napisal, ze auto je subjektivne dynamicke a zive :-)
anonym
6. 1. 2008 15:25
Re: objem ničím nenahradíš
to rucenie je len byrokracia, to sa moze zmenit kedy kolvek.. cize to nie je argument :-)
7. 1. 2008 11:20
Re: objem ničím nenahradíš
Motor se opotřebovává především třením. Při vhodně zvolené a dimenzované mechanické konstrukci nemá přeplňování nebo počet válců na životnost motoru prakticky žádný vliv.

Důležité je, že při malých objemech nelze zachovávat tradiční počty válců, protože se zmenšujícím se zdvihovým objemem na jeden válec klesá tepelná účinnost. Optimální objem jednoho válce je kolem půl litru a souvisí to s rychlostí hoření benzínu.
neregistrovaný "Jyrki"
6. 1. 2008 08:53
Re: objem ničím nenahradíš
Ja taky s downsizingem prilis nesouhlasim, ale asi je to nutnost. Kde by se downsizing uplatnovat nemel, to jsou sportovni auta. No a pak samozrejme muze reagovat trh. Jestli lidi nebudou male objemy kupovat, budou se vyrobci muset zamyslet a zmenit strategii...Misto maleho motoru si kup ten nejvetsi co bude v nabidce, kdyz to udela kazdy nebo vetsina zakanziku, downsizing bude prakticky mrtev. Utopie, co? Ja vim.
6. 1. 2008 11:06
Re: objem ničím nenahradíš
ja ja, tehle moturek co bych si predstavoval tak v sekacce na travu na poradne motory zivornostne mit urco nebude, muj 6hrnek ma nalitano us pres 400k km a porad jede vpohode a bez investic, u tohohle 2valcoveho fenu by se za tech 400k us nekolikrat menilo turbo a mozna i celej motor >:D
neregistrovaný "Kubajsu"
6. 1. 2008 12:44
Re: objem ničím nenahradíš
Životnost turba je z největší části závislá na zacházení - nenutit ho k výkonům, dokud je studený, neodstavovat rozpálený motor atd... Bohužel dost lidí se tímhle neřídí a proto auto z bazaru radši atmosférický...
neregistrovaný "Michal Polan"
6. 1. 2008 11:14
Re: objem ničím nenahradíš
Fiat vždycky malé motory uměl. A v dnešní době, kdy jeho pověst je stále ještě nahlodaná dřívějšími neúspěchy a nespolehlivostí (stačí se podívat na ceny bazarových aut nebo na kterékoli diskusní téma o Fiatu zde), si nemůže dovolit představit něco, co nebude dostatečně spolehlivé a promyšlené. Ostatně, v Japonsku už motory 660 cm3 / 45 kW jezdí několik let v keicars a nejsou s nimi nejmenší problémy.
Jasně, takový motor nenajede 400 tisíc km, ale s tím se už dnes u aut ani nepočítá. Fiat se netají tím, že jeho motory v třídách mini a malých aut jsou počítány na životnost 250 000 km. Ale na druhou stranu - kolik malých aut reálně najede za svou životnost tolik?
anonym
6. 1. 2008 12:41
Re: objem ničím nenahradíš
fiat sa tym chvali, pretoze ine automobilky pocitaju so zivotnostou svojich motorov 150 000km. upozornujem, ze co sa pocita a co je realny najazd je rozdiel...
anonym
6. 1. 2008 22:41
Re: objem ničím nenahradíš
.....mám na FAVORITU,r.v.1989 najeto 380 000 km a co nechce jediný držet-je karoserie! Motor je v absolutní pohodě !! >:D
neregistrovaný "Michal Polan"
7. 1. 2008 07:41
Re: objem ničím nenahradíš
Jo, však Favorit taky není současné spotřební auto, ale ještě produkt centrálního plánování, kdy se nepočítalo s obměnou aut co čtyři, pět let. >:D Na starém škodováckém OHV nebylo co zkazit a při dobrém zacházení ty motory vydrží věčnost.
anonym
7. 1. 2008 11:55
Re: objem ničím nenahradíš
Asi tě zklamu, ale v našich podmínkaách kdy si stále spousta lidí nemůže dovolit měnit auto po pěti letech je rálný nájezd aut mnohem vyšší. Pokud já vím, tak většina aut se těch 300 tisíc dožívá i když třeba ne u prvního majitele, ale vezmu-li v úvahu, že průměrný věk aut u nás je cca 14 let a roční nájezd řekněme 30 tisíc km ročně tak jsi někde na 420 tisícíh. to že ta uata v bazarech tyto hodnoty nemají, je způsobeno tím, že ve většině mají upravený stav tachometru, aby šla lépe na odbyt a za vyšší cenu. Není vyjímkou situace, kdy vozidlo které má údajně najeto 170 tis km je připojeno na diagnostiku, která udává 360 tisíc a podobně. On změnit najeté km na tachomtru a v řídící jednotce jsou dvě různé věci.
neregistrovaný "Michal Polan"
7. 1. 2008 14:55
Re: objem ničím nenahradíš
Jo, to je hezké, jenže svět není ČR a náš trh je z hlediska celkových prodejů nevýznamný. Já vím, co se pak dělá s auty u nás v bazarech a servisech, není mi dvanáct a nejsem naivní dítě.
Vím, že auta to vydrží, ale obvykle to taky je za cenu obměny poloviny auta.
neregistrovaný "marin1"
7. 1. 2008 15:43
Re: objem ničím nenahradíš
No dovolim si trochu nesouhlasit, moje prvni auto Fiat Regata jsem daval pryc ve 340 tis. km a krome bezne udrzby a vymen vyfuku jsem nemenil nic zasadniho. Druhy auto Fiat Croma jsem daval pryc ve 280 tis. a jezdi dodnes opet bez nejakych extra problemu. Samozrejmne interiry uz nebyly nic moc. :'-(
6. 1. 2008 13:34
Re: objem ničím nenahradíš
Objem neni podstatny, podstatny je, kolik paliva v tom objemu dokazes spalit. Pri dvojnasobnem tlaku je objem jakoby dvojnasobny
neregistrovaný "Fiti"
7. 1. 2008 11:34
Re: objem ničím nenahradíš
Není třeba cokoliv namítat. Matematika, mechanika,kinematika, fyzika je neúprosná. P = Mk x omega. Pro laiky, nebo Ty, co to už zapoměli - Výkon = kr. moment x otáčky
omega=2xPIxn . F=m x a . Turbo zvedá výkon podle termomechaniky zhruba o 50 %. Motorka taky jezdí třeba 250/hod. a má otačky 13.000 a 600 ccm.
neregistrovaný "mam_las"
7. 1. 2008 12:25
Re: objem ničím nenahradíš
Nic proti tomu. Jenže moment je závislý na síle na pístu a délce ojnice a rameni kliky, přičemž síla na píst je přímo úměrná střednímu indikovanému tlaku. A ten se mění podle plnění motoru (velmi zkratkovitě řečeno, otáčky motoru versus plocha ventilů a škrcení u zážehových, nebo dávka paliva u vznětových motorů). A turbo dělá tu věc, že v rámci svých možností linearizuje plnění motoru při různých otáčkách a zároveň tlakuje motor nad rámec možností atmosférického plnění. Čímž tedy zvyšuje jak střední efektivní tlak, tak rozsah otáček jeho maxima, tedy potažmo účinnost, která je relevantním ukazatelem spotřeby. Jiná věc je, jak často provoz dovolí jízdu s motorem v tomto režimu maximální účinnosti, tedy nejnižší spotřeby, aby spotřeby udávané výrobcem za pomínek měření ( město, 90, 130), byly ještě v nějakém vztahu k uživatelské realitě. :-)
neregistrovaný "Fiti"
8. 1. 2008 10:15
Re: objem ničím nenahradíš
Turbo především eliminuje ztráty proudění. První ztráty jsou v potrubí a filtru vzduchu, pak jsou na škrtící klapce, nejhorší je to při nízkém zatížení a téměř zavřené škrtící klapce, a pak na ventilech. To co píšeš je samozřejmě pravda . Mohu přidat další vzorec, Mk=FxR.
Vždy však vše záleží na hmotnosti. Težko by mohl motor z malého auta pohánět lokomotivu. Jedině za předpokladu, že bude dosahovat otáček 50000 a obrovského převodu. Z toho plyne tlak na snížení hmotnosti a všech pasivních odporů, v.č. aerodynamického. Problém s optimálními otáčkami z hlediska učinnosti řeší HONDA s variabilním převodem. T.j. žádná klasická převodovka, ale převodovka automatická s variabilním převodem mám pocit, že to nazývají CVT.
neregistrovaný "Fiti"
8. 1. 2008 10:59
Re: objem ničím nenahradíš
Ještě jeden vzorec. p=F/S Tlak=síla/plocha . Kompresní poměr(defacto tlak) je u zážehového 10:1 u nafty 25:1. Nové naftové common rail má 17:1 (zklidní se tím běh a namáhání), ale je třeba vyšší vstřikovací tlak injektorů.
Avatar - sargis
6. 1. 2008 01:58
vizia 2009
A=Kamo, mam ojazdenu Oktavku, 1,9 diesel, 105 koni, slusne vyzera.
B=Ja som siel do Fiata, vyzera este lepsie, velky kufor na nosenie vzduchu mi netreba, motor ma o liter a dva valce menej a o 5 koni viac ako tvoj. :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "em.tom"
6. 1. 2008 11:28
Re: vizia 2009
:yes: :yes: :yes: :yes:
anonym
6. 1. 2008 08:28
Motory
No nemám nic proti "méně válcovým motorům",ale mám za to,že pokud někdo postaví motor se 2 válci s obsahem do 1000cm3 s výkonem až 80Kw,tak pak klobouk dolu.Tím spíše pokud je to fiat na kterého je všude jen snůška nevole.To se pak HTP s 51kw a 3 válci může spláchnout do záchodu...
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "sepuk"
6. 1. 2008 08:56
Re: Motory
No fiat umi technologicky uzasny motory, ale jenom proste nikdy nevychytali spolehlivost :-) ... holt si musime pockat na japonce ...
anonym
6. 1. 2008 10:25
Re: Motory
No nevím jaké vlastní zkušenosti máš Ty, ale já mám už pátého fiata a se spolehlivostí nemám větší problém než jiní co mají třeba jiné značky, které nebudu jmenovat, ať mě tady někdo zbytečně neobviňuje ze zaujatosti... A to nekupuji "funglovky"!
anonym
8. 1. 2008 01:10
Re: Motory
To si mel jeste upresnit, proc uz mas pateho..jestli z duvodu vylozeneho ojeti (jezdis furt) nebo jestli je menis po 5 letech ;o)
neregistrovaný "ifoofi"
6. 1. 2008 18:36
Re: Motory
nesuhlas. jazdim na druhom fiate - motoricky ziadeb problem. co robili v minulosti galibu bola elektrika a hrdza. dnes to uz nie je tema do diskusie
len tak dalej fiat!
anonym
7. 1. 2008 13:36
Re: Motory
Jenom bych chtel zminiz, ze motor HTP 12V sturbem existuje, ne seriove a nedavno to psali v nejakem technickem magazinu....misto 51kW mel neuveritelnych 120kW a krouták 205Nm. Pokud fiatovi dvouvalce budou mit dobrej zvuk a pojedou (nezajima me vykon v 7.000 otackach, chci jezdit do 3500, aby to nedelalo randal) a bude to zrat 3l na 100km, v městě do čtyř, proč ne. Ale ve fiatu si to nepořídim, FIAT - Falešná - Indea - AuTa.
anonym
7. 1. 2008 16:14
Re: Motory
Já bych se toho nebál, Fiat - a dá se říct všechny značky - se ve spolehlivosti už moc neliší. To snad v 80. letech, kdy Fiati zaváděli elektroniku poněkud hekticky a sovětský plechy taky byly nic moc...
neregistrovaný "Michael"
7. 1. 2008 19:13
Re: Motory
Mě to připadá postavené na hlavu.Všichni chrčí,když se řekne FIAT a že by si ho nikdy nekoupili,ale právě když někdo investuje do rozvoje,tak už asi na to ostatní nezbývá dost peněz.To je pak jednoduché pro ostatní automobilky koupit to co jiní vyvinuli-viz Fiat-TDI,nebo CR.Hlavně když všichni fiat neee,ale většina jezdí v tom co fiat vymyslel
anonym
7. 1. 2008 20:50
Re: Motory
ale CR nevyvinul fiat sám
neregistrovaný "tycho"
6. 1. 2008 09:30
hybridy
Třeba budou "pouze" dobíjet baterky v hyhbridních autech.
Rozbalit vlákno
2
anonym
6. 1. 2008 14:17
Re: hybridy
Hrebicek na hlavicku. Ano, Fiat si stavi levny motor, ktery bude perspektivne za par let pouzivat k dobijeni baterek elektromobilu. A nejspise i bez turba. Chytre.
neregistrovaný "Tom@"
6. 1. 2008 14:20
Re: hybridy
To mas mozno pravdu. Tiez ma to napadlo, ze by to mohla byt cesta.
neregistrovaný "Čenda1.3"
6. 1. 2008 11:08
Hehe...
...to bylo vždycky plno řečí na škodovácké tříválce...jestlipak se tyhle motory budou taky pomlouvat jen proto, že jsou to dvouválce??? ;-)
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:11
Re: Hehe...
mají trošku jiný výkon oproti HTP
neregistrovaný "Michal Polan"
6. 1. 2008 11:16
Re: Hehe...
Nebudou, protože to není Škoda. Kdyby Škoda představila motor s podobnými parametry, hned by tu byla ohnivá diskuse o sekačkách na trávu, vysavačích a mlýncích na maso, protože by to byla Škoda.
neregistrovaný "James Alan"
6. 1. 2008 20:14
Re: Hehe...
To bude možno aj tým, že tie škodovácke HTP boli naozaj v duchu tej skratky "Ho*no To Pojede". Keby to bol normálny výkonný motor tak sa tomu nikto neposmieva, ale keď spravili motor s parametrami ako pre malotraktor...
neregistrovaný "Čenda1.3"
7. 1. 2008 13:42
Re: Hehe...
HTP je motor vhodný do malého vozu pro městský a příměstský provoz...to že od toho všichni chtějí, aby to trhalo asfalt a pak na to nadávají když to asfalt netrhá je věc jiná...
neregistrovaný "Chris K."
7. 1. 2008 15:22
Re: Hehe...
alebo Hotova Tovarenska Pohroma :-)
neregistrovaný "Alex."
6. 1. 2008 22:54
Re: Hehe...
Pokud to pojede stejne mizerne a bude to stejne nespolehlive jako HTP tak se na to samozrejme bude hazet spiny plno a to dokonce i v "odbornych" periodicich na rozdil od skodovky kde si to nemuzou dovolit a musi si to holt kazdy prozit sam... ja HTP zazil a stacilo na cely zivot. otazka je jestli to same bude u fiatu ale to zas ukaze az prakticky test coz je to co vedsine spokojenych majitelu chybi... srovnani s necim jinym-normalnim ;-)
neregistrovaný "FX"
7. 1. 2008 08:29
Re: Hehe...
V čem je HTP nespolehlivé?
neregistrovaný "toominoo"
7. 1. 2008 08:53
Re: Hehe...
Přeskakují řetězy.Dělal jsem ve VW a v Polech je stejný motor.
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 11:07
Re: Hehe...
To bych chtěl vidět, jak přeskočí řetěz - jedině když je to blbě montovaný, s velkou vůlí. Řetězové rozvody jsou daleko spolehlivější než řemenové.
neregistrovaný "Čenda1.3"
7. 1. 2008 13:39
Re: Hehe...
Je k tomu zapotřebí kombinace špatné shody okolností a neurvalého servisního zásahu, ale kvůli nepříliš povedené konstrukci napínáku se to stát opravdu může...
neregistrovaný "Ritero"
7. 1. 2008 18:47
Re: Hehe...
Přeskočení řetězu mohu jenom potvrdit. HTP - už nikdy vice :no:
anonym
7. 1. 2008 19:06
Re: Hehe...
No něco na tom asi je,protože kolegovi už to přeskočilo 2krát,podruhé měnil ty napínáky za nové.Taky už 2krát měnil tu indukční cívku co je hned na svíčce a ta je celkem "masná".Auto tehdy mělo 3,5 let.
neregistrovaný "Loo"
7. 1. 2008 11:41
Re: Hehe...
..rozdiel je tu, ze skoda odobrala jeden valec z 1.4 a vznikol 1.2. Aby sa to nerozpadlo doplacli to nejakym vyvazovacom.. co jak, odbornici vedia lepsie.. takze je to len take udelatko nad starym motorom a tak to aj funguje.. maly vykon,klepe, vela zere a pod.
fiat vyvyja novy motor pre tuto specifikaciu 2 valce, vykon a pod.. takze aj vysledok bude iny, kedze je to nova vec..
neregistrovaný "ker"
7. 1. 2008 13:18
Re: Hehe...
Byla to 1.6
anonym
7. 1. 2008 13:40
Re: Hehe...
nebyla to nahodou 1.6?? Akorat to dostalo jiny vstriky a komplet novou ridici jednotku nejnovnejsi generace. Motor je vysoce spolehlivej a ma i vysokou zivotnost. Přeskakování řetězu byla počáteční vada způsobena vadnou montáží.
neregistrovaný "mapr"
6. 1. 2008 11:17
500 ccm
Tento článek potvrzuje co jsem tady v minulosti psal o budoucím nástupu automobilových motorů se zdvihovým objemem okolo 500 ccm, možného díky downsizingu a e-boostingu a ventily ovládanými elektricky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:19
+ a -
Já bych se těch motorů nebál. Auto s takovým motorem bude daleko živější než váš Focus s 1.6 benzínem. Jednak tu bude značná úspora hmotnosti a pak taky mi řeknětě kolik z vás jezdí pořát v 6000 ot/min aby tak využil plný výkon... Tady z toho kroutící moment udělá daleko přužnější auto.
Další plus bude úspora paliva a tím i výrazné snížení emisí. U nás to ještě tak neplatí ale v západní evropě jsou objemnější motory zatíženy obrovskými povinnými ručeními. A s narůstajícím zájmem o ekologii bude hůř, tj podle mě hlavní důvod vývoje těchto motorů. Bude o ně zájem.
No a s výdrží bych si nědělal starosti, jednak už dnešní diesely ukazují že to zvládnout jde, no a taky mi ukažte dnes výrobce který má zájem aby se jeho výrobek nekazil. Když mi Ford řekne že jeho auta jsou dělaný na 3 roky provozu a Mercedes-Benz na 5 let, mluví to za vše.
Rozbalit vlákno
0
anonym
6. 1. 2008 11:20
A JE TO TU
A sú tu hlúpe rozhodnutia nekompetentných. Emisie veľmi nepôsobia( minimálne nie z nových) na globálne otepľovanie. Napriek tomu ľudia, ktorý možno majú vyštudovaný dejepis rozhodujú kde sa ako bude dbať na emisie. A preto bohužiaľ najtvrdšie normy majú autá. Nie továrne. Ale autá. Lebo ľudia, ktorý motor videli možno tak na výstave si myslia, že spaľovací motor auta sa podiela vplyvom 99% na glob. otepľovanie.
A je to tu. O pár rokov si už vôbec nebudeme schopný si vychutnávať dynamiku, zvuk benzínového motora. Veď tá doba ropy sa aj tak raz skončí. No velice rozumný ľudia ju musia ukončovať aj dnes. Pretože nie na továrne, z ktorých idú karcinogény a ďalšie stovky jedovatých látok, nie tie treba buzerovať.
Ale automobilky. No nič. Je to neuveriteľné, že na 50% rozhodujú ľudia, ktorý to zjavne nemajú ujasnené, alebo sa tomu vôbec nerozumia. ;-\ ;-\ :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
86
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:25
Re: A JE TO TU
je to určitá forma populismu a alibismu, to ano, nadruhou stranu, ekologie je třeba. A u koho by měl každý z nás začít ? No u sebe....
anonym
6. 1. 2008 11:30
Re: A JE TO TU
? Ekológia je potrebná. A čom hovorím? Aby sme sa dusili keď vedľa nás prejde Smart?? x, chceš mi povedať, že emisie EURO5 nie sú dostatočné??? Podľa mňa áno a preto by sa mali mudrci zamerať inde. Automobilky to už urobili. Takže ekologia je potrebná ako hovoríš aj v továrňach.
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:34
Re: A JE TO TU
ano ale každý nejdřív začne ukazovat prstem na toho druhýho, že ten by měl... právě jako ty teď. Dokud budeš jezdit v neekologických autech, tak se z toho bludnýho kruhu nedostaneš.
No a pak taky nezapomeň na to, že nikdo tyhle motory nevyvíjí pro ČR nebo SK, tady je prd kupní síla a mentalita poznamenaná socialismem. Podívej se do Rakouska, do Německa jak jsou tam všichni lidi posedlí ekologickýma autama....
anonym
6. 1. 2008 11:48
Re: A JE TO TU
A je to tu. Niekto si prečítal časť príspevku, ktorá by mohla povedať, že píšem o niečom úplne inom a hneď aj o tom napísal príspevok. A máme začať u seba? Myslíš automobilky? Tie už normy EURO5 zvládnu.
Ja neukazujem prstom. Já hovorím, že nech sa starajú tam, kde to je oveľa horšie. Neviem prečo by sa malo začať u áut, ktoré produkujú málo CO2 najprv, aby sme vyšli z kruhu. A prečo by sa vôbec niekde malo začať?
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:51
Re: A JE TO TU
pokud tohle myslíš vážně tak pak už se asi opravdu nemáme o čem bavit.
anonym
6. 1. 2008 12:21
Re: A JE TO TU
No, ty si asi ten kto si myslí, že autá prispievajú najviac na CO2 a ukazovať prstom na najväčších prispievateľom nemáme.
Myslíš, že u malého zdroja sa má začať.
Myslíš vraj ekolicky, ale pritom v priemysle to je aj tak jedno. Tam to nikoho nezaujímá. Pritom si "ekolog", ale u najväčších znečisteľovateľov, tam sa o to netreba stara, tam im je to jedno. :-) ;-)
neregistrovaný "monty84"
6. 1. 2008 12:33
Re: A JE TO TU
nehnevaj sa ale porovnaj si produkciu CO2 a metanu z kravskych prdov a hovien a co sa vyprodukuje v autach. Takisto letecka doprava. Nikde nepocut o takych dorazoch na ekologiu prevadzky ako pri vozidlach, hoci uholne elektrarne vrhnu do vzduchu tolko CO2 ako jedno bezne mesto (nemyslim v meradle SK/CZ) a tak by sa dalo pokracovat. US Steel budiz taky priklad. Oni nemaju ziadne obmedzenia, iba dostanu kvoty a este su urazeni, ak tie kvoty su o 10% nizsie ako ich sucasna produkcia. Po velkych reciach im tie kvoty zvysia alebo si ich za bagatel (oproti beznym nakladom) dokupia a idu dalej. Musim suhlasit,ze v sucasnosti je uz nutne zameriavat sa na vypudenie starych aut co maju EURO2 a menej a zamerat sa na priemysel, pretoze tam je obrovska rezerva.
anonym
6. 1. 2008 13:20
Re: A JE TO TU
Presne o tom hovorím! Prečo dbať len na autá,keď existujú aj iné čo tvoria oveľa viac CO2. To nie je ukazovanie prstom, pane x, Mr. X, to je o tom, že keď sa chcemme zbaviť CO2, musíme sa pozerať po najväčšom zdroji.
BRAVO monty!
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 10:57
Re: A JE TO TU
Co myslíš tím "málo" ??? Zkus počítat. Průměrně. Takže auto cca 160 mg/km. 15000 km/rok = 2,4 t. 40000000 aut = 96000000 tun CO2. Zdá se ti to málo ??? A to jsem to ještě nejspíš hodně podstřelil :*)
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 10:58
Re: A JE TO TU
Trošku mi hapruje desetinná čárka :*)
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:07
Re: A JE TO TU
Tak aké to mali byť čísla? Menšie? Tomu verím. ;-)
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
7. 1. 2008 15:53
Re: A JE TO TU
Jo menší. Ale ne o moc. Spletl jsem se v des.čárce, ale zase jsem počítal jen 15 t.km a 40 mio aut, což jsou hodně poddimenzovaný hodnoty. A i těch 164 mg je ještě dost optimistických. I tak vychází několik mio tun humusu ročně. A to je dost alarmující. Čili žádné "málo" ani "nepatrně"
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 15:56
Re: A JE TO TU
To mi je jasné. Ale koľko ton ide z továreň. :-)
anonym
7. 1. 2008 11:04
Re: A JE TO TU
A koľko ton ide z továreň. Nechápem prečo sa tam nikto nepozre. :-O
neregistrovaný "Zbygnev"
7. 1. 2008 11:12
Re: A JE TO TU
Továrny toho na nás chrlí určitě hodně, ale proč se emisní omezení nezaměřuje i na letecké motory. Víte, kolik toho propálí jedno letadlo? To jsou neuvěřitelná množství. A vypouští to rovnou do vyšších vrstev atmosféry. Ale protože jsou vysoko a nejsou nám přímo na očích, tak se to neřeší.
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:15
Re: A JE TO TU
Bravúrny príspevok. :yes: :yes: Práve o tom stále hovorím. Prečo sa obmedzovať len autá, sakra, ktoré sa veľmi málo podielajú na CO2? ;-\ ;-\
neregistrovaný "jpg."
7. 1. 2008 10:56
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Aha, takze pokial ide o zaujem o ekologicke auta, tak sa mame pozriet do Rakuska. Myslite to Rakusko, ktore odmieta jadrovu energiu a kde sa pre obzvlast ekologickych obcanov predavaju do zasuviek "filtre na jadrovu energiu" (ktoru bez skrupuli dovaza)? Myslite to Rakusko, ktore Kjotsky protokol bude "plnit" NAKUPOM POVOLENIEK pre emisie z inych statov?

Aha... a o com ste to vlastne chceli hovorit...
Ekologicku uvedomelost rakusanov? Skor hysteriu.

P.S. obzvlast rozkosny pocin Europskej komisie je PEVNA HRANICA na produkciu CO2, ktoru budu plnit maloobjemove motory v laboratornom rezime... Ak nalozim svoju 6 clennu rodinu do MPV, ktore bude aspon trochu bezpecne (do bezpecnosti patri aj aktivna bezpecnost - cize VYKON!!!), tak budem najhorsi znecistovatel na svete. Okolo mna bude vrcat 6 "prditiek" v plechovkach obsadenych jednym pasazierom, vsetci budu tocit do obmedzovaca, ale Europska komisia sa bude zadusat stastim, co zase spravila pre BLAHO svojich poddanych.

Ludia politici chcu Vase DOBRO! NEDAJTE SI HO VZIAT!
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 11:10
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Veď hovorím, aký je nezmyseľ. ;-\
To len jeden anonym x sa nás snaží presvedčiť, že o továrne sa nikto nezaujíma, nemáme to riešiť a že z nich nejde svinstvo kde kam. Nie je to náhodou manager z nejakej továrne? :-) Vidím, že už sa aj prestal baviť. :-|
anonym
7. 1. 2008 13:50
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Eko auta - populizovaná ekologie aneb jak výrobce "ecozařízení dovést k finanční nezávislosti"....vlivná osoba dostene zapleceno od majitele fabriky na výrobu solárních panelů a větrných elektráren aby strašila lidi s globalnim oteplováním. Ty poté ve snaze být in si hrajou na ekology (zvlášť ty bohatý) a nakupují jak pr*lí. Hlubiné vytápění, toyotu hybrid (mimochodem je to pěkná popelnice), solární články....atd...výrobce bohatne a všichni jsou spokojeni. Vláda dělá zákony jak výrobce technologií píská a hlavně platí. To je asi ta potřeba v evropě být zelený...Nadruhou stranu dalších 90 procent lidí, co na to nemá žije stejně:) Proto si nechám Mondeo MK3 2.5V6 a vůbec mě netrápí že žere 10l/100km.......
neregistrovaný "XF"
7. 1. 2008 15:52
Re: re: pozrite sa do Rakuska
:yes: :yes:
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 11:37
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Tj, začít by se mělo u sebe, ale proč bych si měl koupit slabší auto, který nezatěžuje přírodu emisema, když přitom továrny a další odvětví průmyslu zatěžuje ekologii mnohem více než auta. Navíc, když si takový auto koupí třeba 10milionu lidi na celym svete(příklad) tak se ty emise zas tak extrémně nesníží. ;-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:45
Re: re: pozrite sa do Rakuska
no tobě je třeba ekologie jedno, ale tvoje děti, vnoučata a pravnoučata už to budou vidět trochu jinak...
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 11:49
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Mě to právě neni jedno, ale zase nejsem nějakej aktivista, abych lez na nejakej komin abych se zviditelnil :no: pokud vim, tak je demokracie, takže si muzu koupit jaky auto chci a nikdo mi nebude vnucovat nejaký auto, co nechci. Pokud se zacnou SKUTEČNĚ!!!! omezovat emise v prumyslu, tak pak se muze rikat ze uz maj vetsinovej podil na emisich auta. zatim platí, ze prumysl ma nejvetsi emise a tak to asi i bude jeste nekolik let.
anonym
6. 1. 2008 11:52
Re: re: pozrite sa do Rakuska
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 11:55
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Jak říkám, podívej se na vyspělejší země Evropy. Tam ti taky nikdo nezakazuje 4 litrový osmiválec OHV. Ale počítej s tím, že budeš platit. A hodně. A to nepochybuju, že se v budoucnu objeví další sankce v podobě ekologických daní. ALe koupit si můžeš skutečně co chceš, v tom ti nikdo bránit nebude.
anonym
6. 1. 2008 11:57
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ale prečo sakra neobmedzujú továrne. A nie pár osemvalcov. Nie si ty ten z parlamentu? :-O Že treba myslieť len na autá a keď myslím na továrne, tak nemyslím ekologicky. Inak ani neviem ako sa tam v EU a USA mohli dostať k tak tupým nariadeniam.
anonym
6. 1. 2008 11:59
Re: re: pozrite sa do Rakuska
na V8 jsou 4 litry málo. ;-) Když už má člověk na takový auto, tak má i na poplatky. Já osobně bych si i klidně zaplatil, nebo líp, šel bych rovnou ke zdroji, prestehoval bychse do ameriky. Ale stále, jakýpak jsou asi sankce pro prumysl? nevidel jsem nikde ze by se o tom nekde psalo
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:03
Re: re: pozrite sa do Rakuska
no tak že se o nich třeba nepíše. Pokud to nebude 10 miliardová pokuta tak to tisk zajímat nebude :-)
Já nevím co se tady ročilujete, obzvláště to slovačisko tady. Jednou jsme vstoupili do EU tak musíme držet pravidla hry. Oni nejsou zas tak blbý jak vy to vidíte z vašeho domu v kostomlatech.
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:14
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ano, vstoupily jsme do EU, největší chyba naší republiky.Prosimtě, myslíš si, že prumysl je cistej? Ani nevis co kde kam vypoustej. U auta to mas jednoduchy, co auto spali, to jde z vejfuku, u prumyslu ani clovek nevi co kam jde. Ale to ty asi nechapes. Nu což, moudřejší ustoupí a já mám dneska lepší práci než se hádat s nějakým panem "x", kdovíodkud. ;-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:18
Re: re: pozrite sa do Rakuska
tak toho se nebojím, že by vypouštěli svinstvo kdoví kam. Přece jenom socialismus je za náma... A nebýt dotací z EU tak bys ještě teď jezdil s tvým passatem po polňačkách ;-)
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:22
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Smůla.Nikdy jsem neměl a nebudu mít německý auto. Víš kulový kdo jsem, takže zklidni hormony a běž něco dělat :yes: ;-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:23
Re: re: pozrite sa do Rakuska
sorry chabre, žigul taky není k zahození :yes: ;-)
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:26
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Ty to musíš vědět když s nim jezdíš každej den, vid? ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:28
Re: re: pozrite sa do Rakuska
:-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:30
Re: re: pozrite sa do Rakuska
já jezdím na kole, je to ekologický a prospívá to zdraví ;-)
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:34
Re: re: pozrite sa do Rakuska
No vidíš, na co auto? Ted nevypoustis zadný emise a jeste ti to prospívá. Zůstan u kola ;-)
neregistrovaný "x"
6. 1. 2008 12:36
Re: re: pozrite sa do Rakuska
bys měl vidět ty emise, když si dám mexický fazole >:D
anonym
6. 1. 2008 12:42
Re: re: pozrite sa do Rakuska
No vidíš. Vie koľko CO2 vypustia ľudia. Toda presnejšie rodiny? Takže další dôkaz o nemzyselnosti dbania CO2 na autá. ;-\
neregistrovaný "P.K."
6. 1. 2008 12:42
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Nejez fazole a budes mit emise 0.00 ;-)
anonym
6. 1. 2008 12:37
Re: re: pozrite sa do Rakuska
Pevene verím, že aj do Prahy zo Brna cez Zlín chodíš na KOLE.