Technika
A=Kamo, mam ojazdenu Oktavku, 1,9 diesel, 105 koni, slusne vyzera.
B=Ja som siel do Fiata, vyzera este lepsie, velky kufor na nosenie vzduchu mi netreba, motor ma o liter a dva valce menej a o 5 koni viac ako tvoj. 😄
B=Ja som siel do Fiata, vyzera este lepsie, velky kufor na nosenie vzduchu mi netreba, motor ma o liter a dva valce menej a o 5 koni viac ako tvoj. 😄
No nemám nic proti "méně válcovým motorům",ale mám za to,že pokud někdo postaví motor se 2 válci s obsahem do 1000cm3 s výkonem až 80Kw,tak pak klobouk dolu.Tím spíše pokud je to fiat na kterého je všude jen snůška nevole.To se pak HTP s 51kw a 3 válci může spláchnout do záchodu...
No fiat umi technologicky uzasny motory, ale jenom proste nikdy nevychytali spolehlivost 😄 ... holt si musime pockat na japonce ...
No nevím jaké vlastní zkušenosti máš Ty, ale já mám už pátého fiata a se spolehlivostí nemám větší problém než jiní co mají třeba jiné značky, které nebudu jmenovat, ať mě tady někdo zbytečně neobviňuje ze zaujatosti... A to nekupuji "funglovky"!
Jenom bych chtel zminiz, ze motor HTP 12V sturbem existuje, ne seriove a nedavno to psali v nejakem technickem magazinu....misto 51kW mel neuveritelnych 120kW a krouták 205Nm. Pokud fiatovi dvouvalce budou mit dobrej zvuk a pojedou (nezajima me vykon v 7.000 otackach, chci jezdit do 3500, aby to nedelalo randal) a bude to zrat 3l na 100km, v městě do čtyř, proč ne. Ale ve fiatu si to nepořídim, FIAT - Falešná - Indea - AuTa.
Mě to připadá postavené na hlavu.Všichni chrčí,když se řekne FIAT a že by si ho nikdy nekoupili,ale právě když někdo investuje do rozvoje,tak už asi na to ostatní nezbývá dost peněz.To je pak jednoduché pro ostatní automobilky koupit to co jiní vyvinuli-viz Fiat-TDI,nebo CR.Hlavně když všichni fiat neee,ale většina jezdí v tom co fiat vymyslel
Třeba budou "pouze" dobíjet baterky v hyhbridních autech.
...to bylo vždycky plno řečí na škodovácké tříválce...jestlipak se tyhle motory budou taky pomlouvat jen proto, že jsou to dvouválce??? 😉
Nebudou, protože to není Škoda. Kdyby Škoda představila motor s podobnými parametry, hned by tu byla ohnivá diskuse o sekačkách na trávu, vysavačích a mlýncích na maso, protože by to byla Škoda.
To bude možno aj tým, že tie škodovácke HTP boli naozaj v duchu tej skratky "Ho*no To Pojede". Keby to bol normálny výkonný motor tak sa tomu nikto neposmieva, ale keď spravili motor s parametrami ako pre malotraktor...
Pokud to pojede stejne mizerne a bude to stejne nespolehlive jako HTP tak se na to samozrejme bude hazet spiny plno a to dokonce i v "odbornych" periodicich na rozdil od skodovky kde si to nemuzou dovolit a musi si to holt kazdy prozit sam... ja HTP zazil a stacilo na cely zivot. otazka je jestli to same bude u fiatu ale to zas ukaze az prakticky test coz je to co vedsine spokojenych majitelu chybi... srovnani s necim jinym-normalnim 😉
V čem je HTP nespolehlivé?
Přeskakují řetězy.Dělal jsem ve VW a v Polech je stejný motor.
To bych chtěl vidět, jak přeskočí řetěz - jedině když je to blbě montovaný, s velkou vůlí. Řetězové rozvody jsou daleko spolehlivější než řemenové.
..rozdiel je tu, ze skoda odobrala jeden valec z 1.4 a vznikol 1.2. Aby sa to nerozpadlo doplacli to nejakym vyvazovacom.. co jak, odbornici vedia lepsie.. takze je to len take udelatko nad starym motorom a tak to aj funguje.. maly vykon,klepe, vela zere a pod.
fiat vyvyja novy motor pre tuto specifikaciu 2 valce, vykon a pod.. takze aj vysledok bude iny, kedze je to nova vec..
fiat vyvyja novy motor pre tuto specifikaciu 2 valce, vykon a pod.. takze aj vysledok bude iny, kedze je to nova vec..
Tento článek potvrzuje co jsem tady v minulosti psal o budoucím nástupu automobilových motorů se zdvihovým objemem okolo 500 ccm, možného díky downsizingu a e-boostingu a ventily ovládanými elektricky.
Já bych se těch motorů nebál. Auto s takovým motorem bude daleko živější než váš Focus s 1.6 benzínem. Jednak tu bude značná úspora hmotnosti a pak taky mi řeknětě kolik z vás jezdí pořát v 6000 ot/min aby tak využil plný výkon... Tady z toho kroutící moment udělá daleko přužnější auto.
Další plus bude úspora paliva a tím i výrazné snížení emisí. U nás to ještě tak neplatí ale v západní evropě jsou objemnější motory zatíženy obrovskými povinnými ručeními. A s narůstajícím zájmem o ekologii bude hůř, tj podle mě hlavní důvod vývoje těchto motorů. Bude o ně zájem.
No a s výdrží bych si nědělal starosti, jednak už dnešní diesely ukazují že to zvládnout jde, no a taky mi ukažte dnes výrobce který má zájem aby se jeho výrobek nekazil. Když mi Ford řekne že jeho auta jsou dělaný na 3 roky provozu a Mercedes-Benz na 5 let, mluví to za vše.
Další plus bude úspora paliva a tím i výrazné snížení emisí. U nás to ještě tak neplatí ale v západní evropě jsou objemnější motory zatíženy obrovskými povinnými ručeními. A s narůstajícím zájmem o ekologii bude hůř, tj podle mě hlavní důvod vývoje těchto motorů. Bude o ně zájem.
No a s výdrží bych si nědělal starosti, jednak už dnešní diesely ukazují že to zvládnout jde, no a taky mi ukažte dnes výrobce který má zájem aby se jeho výrobek nekazil. Když mi Ford řekne že jeho auta jsou dělaný na 3 roky provozu a Mercedes-Benz na 5 let, mluví to za vše.
A sú tu hlúpe rozhodnutia nekompetentných. Emisie veľmi nepôsobia( minimálne nie z nových) na globálne otepľovanie. Napriek tomu ľudia, ktorý možno majú vyštudovaný dejepis rozhodujú kde sa ako bude dbať na emisie. A preto bohužiaľ najtvrdšie normy majú autá. Nie továrne. Ale autá. Lebo ľudia, ktorý motor videli možno tak na výstave si myslia, že spaľovací motor auta sa podiela vplyvom 99% na glob. otepľovanie.
A je to tu. O pár rokov si už vôbec nebudeme schopný si vychutnávať dynamiku, zvuk benzínového motora. Veď tá doba ropy sa aj tak raz skončí. No velice rozumný ľudia ju musia ukončovať aj dnes. Pretože nie na továrne, z ktorých idú karcinogény a ďalšie stovky jedovatých látok, nie tie treba buzerovať.
Ale automobilky. No nič. Je to neuveriteľné, že na 50% rozhodujú ľudia, ktorý to zjavne nemajú ujasnené, alebo sa tomu vôbec nerozumia. ;-\ ;-\ :no: :no: :no:
A je to tu. O pár rokov si už vôbec nebudeme schopný si vychutnávať dynamiku, zvuk benzínového motora. Veď tá doba ropy sa aj tak raz skončí. No velice rozumný ľudia ju musia ukončovať aj dnes. Pretože nie na továrne, z ktorých idú karcinogény a ďalšie stovky jedovatých látok, nie tie treba buzerovať.
Ale automobilky. No nič. Je to neuveriteľné, že na 50% rozhodujú ľudia, ktorý to zjavne nemajú ujasnené, alebo sa tomu vôbec nerozumia. ;-\ ;-\ :no: :no: :no:
je to určitá forma populismu a alibismu, to ano, nadruhou stranu, ekologie je třeba. A u koho by měl každý z nás začít ? No u sebe....
? Ekológia je potrebná. A čom hovorím? Aby sme sa dusili keď vedľa nás prejde Smart?? x, chceš mi povedať, že emisie EURO5 nie sú dostatočné??? Podľa mňa áno a preto by sa mali mudrci zamerať inde. Automobilky to už urobili. Takže ekologia je potrebná ako hovoríš aj v továrňach.
ano ale každý nejdřív začne ukazovat prstem na toho druhýho, že ten by měl... právě jako ty teď. Dokud budeš jezdit v neekologických autech, tak se z toho bludnýho kruhu nedostaneš.
No a pak taky nezapomeň na to, že nikdo tyhle motory nevyvíjí pro ČR nebo SK, tady je prd kupní síla a mentalita poznamenaná socialismem. Podívej se do Rakouska, do Německa jak jsou tam všichni lidi posedlí ekologickýma autama....
No a pak taky nezapomeň na to, že nikdo tyhle motory nevyvíjí pro ČR nebo SK, tady je prd kupní síla a mentalita poznamenaná socialismem. Podívej se do Rakouska, do Německa jak jsou tam všichni lidi posedlí ekologickýma autama....
A je to tu. Niekto si prečítal časť príspevku, ktorá by mohla povedať, že píšem o niečom úplne inom a hneď aj o tom napísal príspevok. A máme začať u seba? Myslíš automobilky? Tie už normy EURO5 zvládnu.
Ja neukazujem prstom. Já hovorím, že nech sa starajú tam, kde to je oveľa horšie. Neviem prečo by sa malo začať u áut, ktoré produkujú málo CO2 najprv, aby sme vyšli z kruhu. A prečo by sa vôbec niekde malo začať?
Ja neukazujem prstom. Já hovorím, že nech sa starajú tam, kde to je oveľa horšie. Neviem prečo by sa malo začať u áut, ktoré produkujú málo CO2 najprv, aby sme vyšli z kruhu. A prečo by sa vôbec niekde malo začať?
pokud tohle myslíš vážně tak pak už se asi opravdu nemáme o čem bavit.
No, ty si asi ten kto si myslí, že autá prispievajú najviac na CO2 a ukazovať prstom na najväčších prispievateľom nemáme.
Myslíš, že u malého zdroja sa má začať.
Myslíš vraj ekolicky, ale pritom v priemysle to je aj tak jedno. Tam to nikoho nezaujímá. Pritom si "ekolog", ale u najväčších znečisteľovateľov, tam sa o to netreba stara, tam im je to jedno. 😄 😉
Myslíš, že u malého zdroja sa má začať.
Myslíš vraj ekolicky, ale pritom v priemysle to je aj tak jedno. Tam to nikoho nezaujímá. Pritom si "ekolog", ale u najväčších znečisteľovateľov, tam sa o to netreba stara, tam im je to jedno. 😄 😉
nehnevaj sa ale porovnaj si produkciu CO2 a metanu z kravskych prdov a hovien a co sa vyprodukuje v autach. Takisto letecka doprava. Nikde nepocut o takych dorazoch na ekologiu prevadzky ako pri vozidlach, hoci uholne elektrarne vrhnu do vzduchu tolko CO2 ako jedno bezne mesto (nemyslim v meradle SK/CZ) a tak by sa dalo pokracovat. US Steel budiz taky priklad. Oni nemaju ziadne obmedzenia, iba dostanu kvoty a este su urazeni, ak tie kvoty su o 10% nizsie ako ich sucasna produkcia. Po velkych reciach im tie kvoty zvysia alebo si ich za bagatel (oproti beznym nakladom) dokupia a idu dalej. Musim suhlasit,ze v sucasnosti je uz nutne zameriavat sa na vypudenie starych aut co maju EURO2 a menej a zamerat sa na priemysel, pretoze tam je obrovska rezerva.
Co myslíš tím "málo" ??? Zkus počítat. Průměrně. Takže auto cca 160 mg/km. 15000 km/rok = 2,4 t. 40000000 aut = 96000000 tun CO2. Zdá se ti to málo ??? A to jsem to ještě nejspíš hodně podstřelil :😉
Trošku mi hapruje desetinná čárka :😉
Tak aké to mali byť čísla? Menšie? Tomu verím. 😉
Jo menší. Ale ne o moc. Spletl jsem se v des.čárce, ale zase jsem počítal jen 15 t.km a 40 mio aut, což jsou hodně poddimenzovaný hodnoty. A i těch 164 mg je ještě dost optimistických. I tak vychází několik mio tun humusu ročně. A to je dost alarmující. Čili žádné "málo" ani "nepatrně"
A koľko ton ide z továreň. Nechápem prečo sa tam nikto nepozre. 😲
Továrny toho na nás chrlí určitě hodně, ale proč se emisní omezení nezaměřuje i na letecké motory. Víte, kolik toho propálí jedno letadlo? To jsou neuvěřitelná množství. A vypouští to rovnou do vyšších vrstev atmosféry. Ale protože jsou vysoko a nejsou nám přímo na očích, tak se to neřeší.
Aha, takze pokial ide o zaujem o ekologicke auta, tak sa mame pozriet do Rakuska. Myslite to Rakusko, ktore odmieta jadrovu energiu a kde sa pre obzvlast ekologickych obcanov predavaju do zasuviek "filtre na jadrovu energiu" (ktoru bez skrupuli dovaza)? Myslite to Rakusko, ktore Kjotsky protokol bude "plnit" NAKUPOM POVOLENIEK pre emisie z inych statov?
Aha... a o com ste to vlastne chceli hovorit...
Ekologicku uvedomelost rakusanov? Skor hysteriu.
P.S. obzvlast rozkosny pocin Europskej komisie je PEVNA HRANICA na produkciu CO2, ktoru budu plnit maloobjemove motory v laboratornom rezime... Ak nalozim svoju 6 clennu rodinu do MPV, ktore bude aspon trochu bezpecne (do bezpecnosti patri aj aktivna bezpecnost - cize VYKON!!!), tak budem najhorsi znecistovatel na svete. Okolo mna bude vrcat 6 "prditiek" v plechovkach obsadenych jednym pasazierom, vsetci budu tocit do obmedzovaca, ale Europska komisia sa bude zadusat stastim, co zase spravila pre BLAHO svojich poddanych.
Ludia politici chcu Vase DOBRO! NEDAJTE SI HO VZIAT!
Aha... a o com ste to vlastne chceli hovorit...
Ekologicku uvedomelost rakusanov? Skor hysteriu.
P.S. obzvlast rozkosny pocin Europskej komisie je PEVNA HRANICA na produkciu CO2, ktoru budu plnit maloobjemove motory v laboratornom rezime... Ak nalozim svoju 6 clennu rodinu do MPV, ktore bude aspon trochu bezpecne (do bezpecnosti patri aj aktivna bezpecnost - cize VYKON!!!), tak budem najhorsi znecistovatel na svete. Okolo mna bude vrcat 6 "prditiek" v plechovkach obsadenych jednym pasazierom, vsetci budu tocit do obmedzovaca, ale Europska komisia sa bude zadusat stastim, co zase spravila pre BLAHO svojich poddanych.
Ludia politici chcu Vase DOBRO! NEDAJTE SI HO VZIAT!
Eko auta - populizovaná ekologie aneb jak výrobce "ecozařízení dovést k finanční nezávislosti"....vlivná osoba dostene zapleceno od majitele fabriky na výrobu solárních panelů a větrných elektráren aby strašila lidi s globalnim oteplováním. Ty poté ve snaze být in si hrajou na ekology (zvlášť ty bohatý) a nakupují jak pr*lí. Hlubiné vytápění, toyotu hybrid (mimochodem je to pěkná popelnice), solární články....atd...výrobce bohatne a všichni jsou spokojeni. Vláda dělá zákony jak výrobce technologií píská a hlavně platí. To je asi ta potřeba v evropě být zelený...Nadruhou stranu dalších 90 procent lidí, co na to nemá žije stejně😊 Proto si nechám Mondeo MK3 2.5V6 a vůbec mě netrápí že žere 10l/100km.......
Tj, začít by se mělo u sebe, ale proč bych si měl koupit slabší auto, který nezatěžuje přírodu emisema, když přitom továrny a další odvětví průmyslu zatěžuje ekologii mnohem více než auta. Navíc, když si takový auto koupí třeba 10milionu lidi na celym svete(příklad) tak se ty emise zas tak extrémně nesníží. 😉
no tobě je třeba ekologie jedno, ale tvoje děti, vnoučata a pravnoučata už to budou vidět trochu jinak...
Mě to právě neni jedno, ale zase nejsem nějakej aktivista, abych lez na nejakej komin abych se zviditelnil :no: pokud vim, tak je demokracie, takže si muzu koupit jaky auto chci a nikdo mi nebude vnucovat nejaký auto, co nechci. Pokud se zacnou SKUTEČNĚ!!!! omezovat emise v prumyslu, tak pak se muze rikat ze uz maj vetsinovej podil na emisich auta. zatim platí, ze prumysl ma nejvetsi emise a tak to asi i bude jeste nekolik let.
Jak říkám, podívej se na vyspělejší země Evropy. Tam ti taky nikdo nezakazuje 4 litrový osmiválec OHV. Ale počítej s tím, že budeš platit. A hodně. A to nepochybuju, že se v budoucnu objeví další sankce v podobě ekologických daní. ALe koupit si můžeš skutečně co chceš, v tom ti nikdo bránit nebude.
Ale prečo sakra neobmedzujú továrne. A nie pár osemvalcov. Nie si ty ten z parlamentu? 😲 Že treba myslieť len na autá a keď myslím na továrne, tak nemyslím ekologicky. Inak ani neviem ako sa tam v EU a USA mohli dostať k tak tupým nariadeniam.
na V8 jsou 4 litry málo. 😉 Když už má člověk na takový auto, tak má i na poplatky. Já osobně bych si i klidně zaplatil, nebo líp, šel bych rovnou ke zdroji, prestehoval bychse do ameriky. Ale stále, jakýpak jsou asi sankce pro prumysl? nevidel jsem nikde ze by se o tom nekde psalo
no tak že se o nich třeba nepíše. Pokud to nebude 10 miliardová pokuta tak to tisk zajímat nebude 😄
Já nevím co se tady ročilujete, obzvláště to slovačisko tady. Jednou jsme vstoupili do EU tak musíme držet pravidla hry. Oni nejsou zas tak blbý jak vy to vidíte z vašeho domu v kostomlatech.
Já nevím co se tady ročilujete, obzvláště to slovačisko tady. Jednou jsme vstoupili do EU tak musíme držet pravidla hry. Oni nejsou zas tak blbý jak vy to vidíte z vašeho domu v kostomlatech.
Ano, vstoupily jsme do EU, největší chyba naší republiky.Prosimtě, myslíš si, že prumysl je cistej? Ani nevis co kde kam vypoustej. U auta to mas jednoduchy, co auto spali, to jde z vejfuku, u prumyslu ani clovek nevi co kam jde. Ale to ty asi nechapes. Nu což, moudřejší ustoupí a já mám dneska lepší práci než se hádat s nějakým panem "x", kdovíodkud. 😉
tak toho se nebojím, že by vypouštěli svinstvo kdoví kam. Přece jenom socialismus je za náma... A nebýt dotací z EU tak bys ještě teď jezdil s tvým passatem po polňačkách 😉
Smůla.Nikdy jsem neměl a nebudu mít německý auto. Víš kulový kdo jsem, takže zklidni hormony a běž něco dělat :yes: 😉
sorry chabre, žigul taky není k zahození :yes: 😉
Ty to musíš vědět když s nim jezdíš každej den, vid? 😉
já jezdím na kole, je to ekologický a prospívá to zdraví 😉
No vidíš, na co auto? Ted nevypoustis zadný emise a jeste ti to prospívá. Zůstan u kola 😉
Takže dotácie sú tu už od roku 2000. Či vtedy ešte nikto nemal Passata, že nie. Vidno, že nežiješ v reálnom svete. EU sa okrem "šengenu" občana dotklo minimálne :-! :no:
no pokud žiješ v dřevěné chýši v horách, tak se tě EU opravdu moc nedotkla... stejně jako vzdělání.. ???
Stejne jako platy..???
já si na svůj plat stěžovat nemůžu
Já taky ne, mě stačí těch 50 tisíc měsíčně. Takže si nedělám starosti i s placením poplatků za svůj Charger SRT-8. :yes:
To je pravda. Můžeš si koupit co chceš. Ale už se nesmíš divit, když za výkonný auto budeš muset platit všelijaký uvalený (i třeba nesmyslný) daně.
No ale to je na tom to zlé. Prečo mám platiť dane, keď sa autá málo podielajú na CO2? Hovorím proste, že poslanci sú maximálne nevzdelaní. ;-\ :no:
OK.Já to neobhajuju. Jen konstatuju. Faktem je, že to je bordel. Na druhou stranu když někdo bude víc škodit, musí počítat s vyšším postihem.
Prepáš, sorry. Ale ty si buď magor, alebo nečítaš pozorne. Ako môže byť mne aj P.K. ekologia jedno, keď práve mi hovoríme, že by sa mola dbať na emisie, tam kde sú najhoršie. A teda chemické továrne atď.. Že tam by ich mali obmedzovať. Tak ako nám môže byť ekologia jedno????????Teda žasnem čo vieš vypotiť.
tvůj problém jsem tu už jednou naznačil. Umíš ukazovat prstem na druhý. A to když udělá každý tak se nehnem z místa. Průmysl má taky přísný pravidla hry, to že do toho nevidíš, neznamená že si dělají co chctějí. Odsiřování, filtry částic a já nevím čeho všeho...
Zase si nečítal pozorne. Povedal som, že keď sa už chceme dostať z kruhu ako si to nazval, tak teda začnime aj s továrňami. Ja neukazujem: AHA, TAM, AH HENTAM...😃)
Ja sa ti snažím povedať, že keď už tak mudrcom z EU záleží na ekologii, tak nech sa najpr pozrú tam odkiaľ toho ide najviac
Ja neukazujem prstom ako malý chlapec. Ja ukazujem k najväčšiemu zdroju a hovorím, že netreba dbať ako u ***ov na malý zdroj.
Keby sa autá naozaj podielali vplyvom 99,9% na CO2m ako si ty sám asi myslíš, tak neukazujem prstom na továrne. Ale keď chceš ty, keď chcú múdry poslanci, aby sa ich deti mali dobre, treba ukazovať na NAJVAČŠÍ ZDROJ!
Ešte raz teba, aby ti pochopil zdôrazňujem😒br /> NAJVAČŠÍ
Ja sa ti snažím povedať, že keď už tak mudrcom z EU záleží na ekologii, tak nech sa najpr pozrú tam odkiaľ toho ide najviac
Ja neukazujem prstom ako malý chlapec. Ja ukazujem k najväčšiemu zdroju a hovorím, že netreba dbať ako u ***ov na malý zdroj.
Keby sa autá naozaj podielali vplyvom 99,9% na CO2m ako si ty sám asi myslíš, tak neukazujem prstom na továrne. Ale keď chceš ty, keď chcú múdry poslanci, aby sa ich deti mali dobre, treba ukazovať na NAJVAČŠÍ ZDROJ!
Ešte raz teba, aby ti pochopil zdôrazňujem😒br /> NAJVAČŠÍ
CO2 je produkováno spalováním fosilních paliv. Obejdem se bez elektriky ? asi ne. A co na to čez se svými miliardovými zisky ? Je mu to jedno, je státní.
No vidíš, že si sa priznal. Je im to jedno. Tak potom nech im sú jedno aj emisie z áut.
neboj, EU je donutí. Stejně jako tebe donutí používat ekologický auto. 😉 A pro pos, jestli chceš teda být ekologický i prostřednictvím továren a elektráren... Vypni teď svůj PC, klesne tím spotřeba elektriky a sníží se emise dodavatelské elektrárny 😉
Tý vado, a proč teda ten počítač nevypneš ty? Zase ukazuješ na druhý, jak tady vyčítáš všem okolo. Nejlepší by bylo zalýzt zpátky do jeskyně a čumět do ohně, vid? :yes:
já nemusím, já si pořídím ekologický auto. 😉
No vidíš, a jelikož ty si pořídíš ekologický auto, tím pádem se omezí emise a já ten počítač taky nemusim vypínat, udělal jsi mi službu, děkuju :yes:
DOBRE DOBRE, tak si jazdi v elekromobile 60km/h 😄 . Pozor, nabýjaj si ho však z elekriny , ktorá má zdroj z vetru-VETERNÁ ELEKTRÁREŇ
Sakra, ale keď ju stavali, tak pri výrobe materiálov, železo a tak sa tiež išli emisie.
Tak ani toto nie je ekologické. ;-\
Sakra, ale keď ju stavali, tak pri výrobe materiálov, železo a tak sa tiež išli emisie.
Tak ani toto nie je ekologické. ;-\
ty v něm taky budeš jednou jezdit. Dojde ropa a i kdyby ne tak tě ekologický daně donutí 😉
Vieš prečo já má platiť dane? To je proste dôkaz o blboch z EU. Veď môj RANGE ROVER má daleko menej emisii než továreň.
Resp. nezrovnávať jedno auto s továrňou. Ale nechápem prečo tak dbajú na autá a nie na NEJVAČŠÍCH produktérov CO2. ;-\ ;-\ ;-\
Resp. nezrovnávať jedno auto s továrňou. Ale nechápem prečo tak dbajú na autá a nie na NEJVAČŠÍCH produktérov CO2. ;-\ ;-\ ;-\
nj, všichni jsou blbý jenom ty jsi letadlo. 😉 Tvoje auto slouží tobě. A kolika lidem slouží ta fabrika ?
Nehovorím, že som
"Prof. Dr. Ing. ... Doc. a PhaeDr.
Ale isté je, že aj to auto slúži niekomu. Treba si uvedomiť, že aj ten podnik je pre biznis. Nie len tak pre ľudí. Mali by sa protste tam zamerať. Už sa vyhovaráš niekde inde. 😐 😲
"Prof. Dr. Ing. ... Doc. a PhaeDr.
Ale isté je, že aj to auto slúži niekomu. Treba si uvedomiť, že aj ten podnik je pre biznis. Nie len tak pre ľudí. Mali by sa protste tam zamerať. Už sa vyhovaráš niekde inde. 😐 😲
ekologie není o businessu, to jsi šlápl úplně vedle, o tom tu debata není-
Ty si to prevrátil. Kto spomínal biznis a ekologiu? Videt, že zo zúfalstva sa chytaš kde čoho. Hovorím, že slúži ľudom, ale stále je to na biznis. Nie je to len andel. Takže nevidím dôvod prečo by sa nemali obmedzovať emisie aj tam.
Ja ti nato odpovim, to je ta sama situace co resili okousek nize. To je takove to: ale voni ty tovarny taky nesnizujou emise tak proc ja bych si mel kupovat EKO auto.... Nekde se proste zacit musi. A nam se dava timto moznost.
A zase ten istý názor o ničom. Niekde sa musí začať. To je predsa nám všetkým jasné. Ale prečo sa nezačne v továrňach, ktoré produkujú veľa škodlivýn a CO2, ale prečo sa začne u malého zdroja CO2-autá.
Vy pořád chcete někde začínat. Ale ono už se dávno začalo, jen kdyby si toho třeba někdo nevšimnul ... Spalovací motory aut jsou - co se týče snížení emisí - téměř u hranice svých konstrukčních možností. Volvo řeší Euro 5 (ano, E5 - kamiony jsou o hodně dál než auta) pomocí močoviny vstřikované do výfukového potrubí, čili musí si pomáhat jinak, protože konstrukčně je to už skoro nemožné.
Veď hovorím, že spaľovacie motory už sú dosť čisté. Nech sa konečne pozrú na továrne. Len totálny diletant povie, že treba nikde začať, lebo sa začalo už v 90rokoch v EURO1. Čo vtedy Už v 70. :-!
Proste v EU a USA sú len a len tupci. Na továrne sa nepozrú, na ekologické autá áno pritom sami jazdia v autách, že ani šejkovo nemá také emisie. ;-\ ;-\ ;-\
Proste v EU a USA sú len a len tupci. Na továrne sa nepozrú, na ekologické autá áno pritom sami jazdia v autách, že ani šejkovo nemá také emisie. ;-\ ;-\ ;-\
Tohle ale s ekologii moc spolecneho nema. Mozna ten motor vypusti min emisi ale jeho zivotnost bude mnohem nizsi nez u normalnich motoru. Takze na jeden normalni motor se musi vyrobit aspon dva takovehle. Vyroba motoru ale zatizi prostredi urcite vic nez jeho provoz. A uplne stejne to bude s hmotnosti. Aby takovyhle motor byl pouzitelny, musi mit dost hmotne (tezke) setrvacniky. A nemusime si nalhavat ze uz u trivalcovych motoru jsou dvouhmotove setrvacniky s mizernou zivotnosti. Tady budou trpet jeste mnohem vic.
Jasné, že to má niečo spoločné spoločné s ekologiou. Ako, že nie? Už nie je doba, keď aj Zapadná Europa kupovala kvantum najlacnejších áut. Ako je Fiat 600,500,Mini, WV.
Je doba, keď je veľa ľudí v tejto časti Europy relatívne bohatá. A tak si aj kupujú drahšie autá. Jasné ide tam aj Logan, ale to len preto, aby ušetrili, lakomci.
Dnes si chce každý užívať dynamiku. Ale jasné, že EU zase raz všetko skazí. A tak ako som povedal: A JE TO TU
Už teraz motory majú obmedzenú(výkonné) dynamiku kvôli emisiám.
Ale do roku 2012 budú musieť ísť emisie dole na pokraji limitov vývoja. ;-\
To znamená, že teraz sa Fiat pozrel po úspornom motore. Takže jasné, že to má niečo s ekologiou. Inak by tam bol opäť starý, dobrý štvorvalec.
Jasné, že keby už ako vravíte motor nemal vysokú žcvotnosť, že aj to je na úkor ekologie.
Ale: Je to tak, že tupá EU, aj USA sa ani po tej ekologii v skutočnosti nepozerajú. Pretože keby sa pozerali, tak určite budú chcieť extrémne nízke emisie od chcemických továrni. Nie od áut. Proste sú nevzdelaný, myslia si, že najviac CO2 ide z áut. A tak sa dostávame k opatreniam, ktoré ku globálnemu oteplovaniu nezabránia. A teda k tomu, že zase budeme tam, kde sme. A teda, že má nízku životnosť, ale hlavne, že: Má MÁLO CO2. 😄
Je doba, keď je veľa ľudí v tejto časti Europy relatívne bohatá. A tak si aj kupujú drahšie autá. Jasné ide tam aj Logan, ale to len preto, aby ušetrili, lakomci.
Dnes si chce každý užívať dynamiku. Ale jasné, že EU zase raz všetko skazí. A tak ako som povedal: A JE TO TU
Už teraz motory majú obmedzenú(výkonné) dynamiku kvôli emisiám.
Ale do roku 2012 budú musieť ísť emisie dole na pokraji limitov vývoja. ;-\
To znamená, že teraz sa Fiat pozrel po úspornom motore. Takže jasné, že to má niečo s ekologiou. Inak by tam bol opäť starý, dobrý štvorvalec.
Jasné, že keby už ako vravíte motor nemal vysokú žcvotnosť, že aj to je na úkor ekologie.
Ale: Je to tak, že tupá EU, aj USA sa ani po tej ekologii v skutočnosti nepozerajú. Pretože keby sa pozerali, tak určite budú chcieť extrémne nízke emisie od chcemických továrni. Nie od áut. Proste sú nevzdelaný, myslia si, že najviac CO2 ide z áut. A tak sa dostávame k opatreniam, ktoré ku globálnemu oteplovaniu nezabránia. A teda k tomu, že zase budeme tam, kde sme. A teda, že má nízku životnosť, ale hlavne, že: Má MÁLO CO2. 😄
Lidé, kteří mají vystudovaný dějepis nemohou souhlasit s globálním oteplováním?! Vo je to za kec?! >😁 Já studuji dokonce Historii (to je věda, dějepis je maximálně tak předmět na střední škole...) - a o globálním oteplování a vlivu člověka na něj jsem jednoznačně přesvědčen... I řada mých vyučujících...
Vy jste ale asi historii nestudoval, pitomečku...
Vy jste ale asi historii nestudoval, pitomečku...
Pitomečku. No to si predovšetkým ty. A to dokonalý. Absolútne nepochopíš príspevok, napíšeš totalnu koko a potom ešte budeš urážať. Ešte raz si to pitomečku prečítaj.
Hovoril som, že sú tam ľudia, ktorý sa tomu nerozumia. Ale myslel som tak, že o emisách rozhoduje človek, ktorý má úplne iné vzdelanie. Tak som to myslel. Ale vy ste asi žena. Máte Mgr. a teraz si myslíte, že ste zožrala všetku múdrosť sveta. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Hovoril som, že sú tam ľudia, ktorý sa tomu nerozumia. Ale myslel som tak, že o emisách rozhoduje človek, ktorý má úplne iné vzdelanie. Tak som to myslel. Ale vy ste asi žena. Máte Mgr. a teraz si myslíte, že ste zožrala všetku múdrosť sveta. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Historie je tak maximalne terminus technikus pro arogantni vysokoskolacky >😁 , a vubec si nedokazu vybavit odborniky z rad historiku zabyvajici se teorii globalniho oteplovani a zkoumanim skodlivosti vyfukovych exhalaci >😁 , kdyz ani sami nevi, co z toho vyfuku leti >😁 , prvni by meli zacat u studia termomechaniky spalovani >😁
Je to sice supr, že to bude mít o 20% nižší spotřebu, emise a zaplatím míň za pov. ručení. Ale co pořizovací cena!? Podívejte se dnes na 1,2 turbo od renaultu nebo 1,4 turbo od fiatu o kolik jsou dražší než "normální" motory. Když se podívám na to, že to jsou motory určené do menších (levnějších) aut, tak ten příplatek je dost zdrcující... Ale pokrok nezastavíš-nic proti.
Počkej si na číňany, za pár let se naučí dělat konkurenceschopný auta za pár kaček a výrobci budou muset cenama reagovat.
Číňani umí akorát levně vyrábět, ale ne vymýšlet. A protože u aut je to hlavně o technologiích, tak se to nenaučí nikdy. Vždycky ta jejich auta budou tak pět let pozadu...
Zatiaľ. Japonci po vojne tiež len kopírovali, dnes je Toyota najväčší koncern na svete a taký Lexus asi nik nenazve kópiou.
Podobne Kórejčania (tí južní, pravda...). Za posledných 5 rokov neuveriteľne pokročili.
Číňanov je miliarda, pár múdrych hláv sa v tom množstve nájde.
Podobne Kórejčania (tí južní, pravda...). Za posledných 5 rokov neuveriteľne pokročili.
Číňanov je miliarda, pár múdrych hláv sa v tom množstve nájde.
O čem to mluvíš?
U Clia Grandtour se příplácí 25 tisíc za 1.2T 100k proti 1.2 75k. :yes😒br />
U Fiatu Bravo se připlácí 25 tisíc za 1.4T 120k proti 1.4 90k. 150k stojí dalších 25 tisíc. :yes😒br />
U Octavie se připlácí 35 tisíc za 1.6 MPI 101k oproti 1.4 MPI 80k. 1.6 FSI 115k stojí dalších 40 tisíc! :no:
U Clia Grandtour se příplácí 25 tisíc za 1.2T 100k proti 1.2 75k. :yes😒br />
U Fiatu Bravo se připlácí 25 tisíc za 1.4T 120k proti 1.4 90k. 150k stojí dalších 25 tisíc. :yes😒br />
U Octavie se připlácí 35 tisíc za 1.6 MPI 101k oproti 1.4 MPI 80k. 1.6 FSI 115k stojí dalších 40 tisíc! :no:
Konečně. Je sice trochu smutné, že na to musel přijít zrovna Fiat, ale takového přístupu bylo teba už hodně dlouho. Doufám, že nezůstane jen u těchto motorů a že i ostatní automobilky se toho chytnou a přestanou cpát peníze do tak nevýhodné technologie, jako je dieslový motor. Kde jsme mohli být, kdybychom se nezdržovali s doháněním manka nafty na benzin? Tahle cimrmanovská snaha vyústila v jediný fakt: nafta o korunu dražší, než benzin a potřeba o litr většího objemu na stejný výkon. Možná, že tohle bude ten impuls, který vytlačí potvory jako 1.9 TDi ze silnic. Oddychne si nejen příroda, ale i naše plíce. Jen tak dál, doufám, že to není nějaká kachna. To bych se pak rozplýval zbytečně a to bych opravdu nerad.
nadruhou stranu vychutnávat si zátah kroutícího momentu turbodieselu... kdo by odolal ? 😄 mně se to moc líbí
zpátky na tu první: vytočený benzin je něco, co ti nafta nedá, kdyby se postavila na hlavu.
Myslíš extrémní spotřebu? Pokud se nebavíme o prehistorických TDI od VW, tak diesel už nemá konkurenci. Sám jsem zastával názor, že nafta patří do kamen a do traktoru, ale co půl roku jezdím 1.9 MultiJet po dálnici 130 až 160 za 5.5 l a na běžných tratích mírně přes 5 l, nemůžu mluvit jinak, než že pokud zkousneš pořizovací cenu, není o čem mluvit.
amen 😄 a to se s tím dá velmi slušně předjíždět. A navíc když se moc snažím tak jsem se s mým 1.6 hdi dostal na 3.9 l/100 km
Diesel nemá konkurenci jenom proto, že se na něm dělá mnohem víc a do jeho vývoje jdou nepoměrně vyšší sumny, než do vývoje atmosférických motorů. Pokud si vezmeš, kolik dostaneš z 1.8 TSI (118 kW) a z 1.9! TDi (77 kW), pak mi řekni o čem to celé je. A jsem zvědav, jestli máš dojem, že tady je všechno v pořádku. Navíc: Těch tvých 88, popř. 110 kW dá motor, ke kterému je tahle diskuse moožná s 1, možná s 1.1 za možná 4 litry. Ale výhoda bude v tom, že se nebude podobat při každém podřazení tanku s černou dýmovnicí u výfuku.
nikdo se tu nebaví o traktorech od VW ale o moderních dieselech. Se podívej co např dělá BMW 😉
Není to tak davno, co se tu nějací týpci rozčilovali nad tím, že do BMW diesel nepatří. Najednou už je to něco, co se dává za vzor. Tak teď už fakt nevim.
je to vzor pro všechny dieselové motory
Rozlustit tuto hadanku je v odstate velice jednoduche.----POJDME DO DVOUTAKTU(smrdi to jako diesel(pro dieselaky)a je to benzin :yes:
Z TD motoru dostanes i klidne vic, to je relativni pojem, rozdil je v tom, ze tyto motory maji jinou termickou ucinnost, to jednak, navic diesel ma ty parametry pri nizsich otackach, kroutici moment ma daleko lepsi prubehy charakteristik jak benzinove chrchly. Navic, asi jsi zaspal dobu, pokud vim, tak 1.9 TDI ( zastarale PD systemy ) maji v nejsilnejsich seriovych verzich 96 kW, a i vic. Pri pouziti novejsich systemu vstrikovani, jako napr. CR uz tech Tvych 118 kW je mnohdy malo...
pořád je to nafta... 😒
já jezdím s benzínem po dálnici tak jak se má, a mám 6 l na 100... výkon - 115k... auto je o 40tis. levnější než ropák.
nesmrdím, nikoho neobtěžuju chrochtáním, v zimě mi nezamrzne palivový potrubí a hlavně nepotřebuju čipovat aby to jelo... nepotřebuju turbo ( co diesel to turbo... jinak to nejede), který se vys.re po 60tis. a nežere mi to olej...
já jezdím s benzínem po dálnici tak jak se má, a mám 6 l na 100... výkon - 115k... auto je o 40tis. levnější než ropák.
nesmrdím, nikoho neobtěžuju chrochtáním, v zimě mi nezamrzne palivový potrubí a hlavně nepotřebuju čipovat aby to jelo... nepotřebuju turbo ( co diesel to turbo... jinak to nejede), který se vys.re po 60tis. a nežere mi to olej...
to bych chtel videt, jak krmis 115 kobyl za 6 l na dalnici 😄
hlavne ze takova shade120 benzin nesmrdela a nepapala olej... hh 8-s
Kdo ma zkusenosti s ropakem, tak vi, ze existuji kvalitni aditiva za par supek, a nafta ti nezmrzne ani treba pri -30°C ....
A na co cipovat, tobe se zda 96kW od VW 1.9 TDi snad malo? A jezdi jeste za min jak tvuj benzinak ... A to ma jeste predpotopni vstrikovani
😐
hlavne ze takova shade120 benzin nesmrdela a nepapala olej... hh 8-s
Kdo ma zkusenosti s ropakem, tak vi, ze existuji kvalitni aditiva za par supek, a nafta ti nezmrzne ani treba pri -30°C ....
A na co cipovat, tobe se zda 96kW od VW 1.9 TDi snad malo? A jezdi jeste za min jak tvuj benzinak ... A to ma jeste predpotopni vstrikovani
😐
Já bych klidně odolal. Z pohledu automechanika, jsou Diesely nejhorší motory na opravy. nejlepší je to u malejch aut(Fiesta atd...) kde se dá na motoru něco dělat pouze, když se ten motor vyndá 😉
No nevím nevím... dneska jsou turbobenzíny ve všech parametrech před naftou takže zátah tam asi bude lepší... Saab má v obyčejné 2.0T 129 kW a 265 Nm, u 2.0TS dokonce 154 kW a 300 Nm 😉
a pořizovací cena ? 😉
Myslíš těch Saabů? U nás kolem miliónu s DPH, diesely jsou tak o 50-100 tisíc levnější. Ale to není podstatné, Saab k tomu má určitě své důvody, navíc mainstreamové značky jako Renault a Fiat mají ceny turbobenzín vs. turbodiesel nastavené přesně naopak.
Čo to zváštaš??? Tak taký nezmyseľ som už poriadne dlho nečítal. Nevýhodný diesel. Všade je. V športiakoch, v najvýkonejšom suv, diesel-elekrické lokomotívy a v lodiach.
No nič. Ži si vo svojom svete. Ale niekto si chce užívať dynamiku, zvuk. Nie mať auto založené len na CO2. ;-\ ;-\
No nič. Ži si vo svojom svete. Ale niekto si chce užívať dynamiku, zvuk. Nie mať auto založené len na CO2. ;-\ ;-\
v sportiakoch? >😁 >😁 >😁 to si VW potrebuje s audi dokazat nieco, ale sportiaky su nieco ine. uz sa tesim na dizlovu F1, porsche 911 Turbo 1.9 TDi (samozrejme s cervenym D aj I), Ferrari bude silnejsie, tomu daju 2.5 TDi... >😁 >😁 >😁
o liter vacsi objem naftoveho je potrebny na vykon benzinu? no neviem co mas na mysli, ale napr Hyundai Accent dostane z 1,5L CRDi 81kW / 110koni.. tolko nema prevazna vacsian u nas pouzivanych 16V benzinovych 1,6... takze navrhujem aby si dal zosrotovat tvoju Fabiu 1,9SDI a obzrel sa po novsich motoroch
Mluvil jsem o srovnatelných motorech, takže si najdi motory s přeplňováním a přímým vstřiken paliva. Že nemá atmosféricky plněný motor na přeplňovaný je naprostá samozřejmost. To jsem nikde neřekl.
Problém EU jsou její nemoudří,ale o to více ješitní politici. Nutí celou Evropu jezdit v modelech označených číslicí 500. Pro běžného občana to bude Fiat 500 (v lepším případě Lancie 500 bi-turbo). Sami chtějí jezdit v Mercedesech 500.
A to je vše.
A to je vše.
Pozná niekto lepší spaľovací motor? Používa sa všade. Je naefektívnejší.
A tie rečí, že je nevýhodný a, že TDI je potvora, tie nestoja za reč. Aj keby sme sa zbavili všetkých spaľovacích motorov, neviem ako si naše pľúca môžu odýchnúť. 😲 Stačí sa pozrieť na to množstvo továreň, ktoré nemajú tak tvrdé postihy. Takže nielen, že nové autá nám veľmi neškodia, ale hlavných zdrojov sa aj tak nezbavíme. ;-\ ;-\ Tiež si neoddýchneme, lebo staré rachotiny tu budú. To len tak na okraj mudrcovy, ktorý je presná kópia neznalých v parlmentoch, em.tom.
A tie rečí, že je nevýhodný a, že TDI je potvora, tie nestoja za reč. Aj keby sme sa zbavili všetkých spaľovacích motorov, neviem ako si naše pľúca môžu odýchnúť. 😲 Stačí sa pozrieť na to množstvo továreň, ktoré nemajú tak tvrdé postihy. Takže nielen, že nové autá nám veľmi neškodia, ale hlavných zdrojov sa aj tak nezbavíme. ;-\ ;-\ Tiež si neoddýchneme, lebo staré rachotiny tu budú. To len tak na okraj mudrcovy, ktorý je presná kópia neznalých v parlmentoch, em.tom.
Jedna továrna přinese užitek mnoha lidem. Pokud rozpočítáš množství emisí, které vypustí jedna továrna mezi zaměstnance továrny a lidí, kteří z ní mají přímý i nepřímý užitek, tak jsem přesvědčený o tom, že dostaneš číslo někoilkanásobně menší, než emise jednoho člověk v předjíždějícím autě s dieslovým motorem. Krom toho: Netroufám si tvrdit, že CO2 je nějaká metla. Na mnoha místech najdeš informace o tom, že mnohem horším plynem, co se skleníkového efektu týče je například metan. A pokud se budeme bavit v těch absolutně nejparadoxnějších číslech, tak tě můžu ujistit, že nejhorším producentem metanu není žádný průmyslový podnik, ale zemědělský průmysl. Takové stádo krav, nebo ovcí vyprodukuje opravdu hodně metanu. A konečná poznámka, abys měl nad čím uvažovat: Pro lidský organismus jsou nepoměrně škodlivější oxidy dusíku, než uhlíku. A těch vyprodukuje každý dieslový motor, ať už ho vyrobil kdokoliv mnohem víc, než kterýkoliv motor spalující beznín. A ještě mi prosím tě vysvětli, proč do diskuse o motorech a autech taháš naprosto nesmyslně nějaký průmysl. Tomu nerozumím už vůbec.
cusine, ani som nehovoril o tom ako je CO2 škodlivé. Hovoril som o tom, že autá málo vplývajú na otepľovanie. Nechápem prečo sa skôr neobmedzujú továrne chemické. ;-\
Čo sa týka delenia. Delenie, delenie. Uvedom si, že autá už netreba až tak obmedzovať. Priemyseľ sem ťahám preto, že keď u poslanci chcú byť v zdraví, nech sa tam pozrú. Rozumieš už tomu???? Dúfam, že ano. Niekto nie je zvedavý na delenie emisii. Fakt je, že z továreň idú. Takže keď výrobcom dávajú limity na pokraji možnosti spoľovacieho štvortaktného motora, prečo to tak nerobia aj s chemickými továrňnami. ;-\
Čo sa týka delenia. Delenie, delenie. Uvedom si, že autá už netreba až tak obmedzovať. Priemyseľ sem ťahám preto, že keď u poslanci chcú byť v zdraví, nech sa tam pozrú. Rozumieš už tomu???? Dúfam, že ano. Niekto nie je zvedavý na delenie emisii. Fakt je, že z továreň idú. Takže keď výrobcom dávajú limity na pokraji možnosti spoľovacieho štvortaktného motora, prečo to tak nerobia aj s chemickými továrňnami. ;-\
Nejlepší je V12, šest litrů a aspoň 300 koní :-! >😒]
mít z 6 litrovýho V12 300 koní je dost ubohost :no:
..podobný motory budou myslim ve většině malých aut. Kvůli hmotnosti. A ve větších dieselový motory. A tak to má vzhledem k účinnosti asi bejt. Kdo bude chtít benzín do sportovního auta, ten si ho koupí (k čistokrevným sporťákům asi bude dlouho patřit, tam ale majitele provozní náklady moc nezajímají), ale osobně s naftou v nějakym GT problémy nemam. A k těm dvouválcům.. u motorek se mi vždycky líbily, protože se nemusí tolik točit (a spotřeba tak bejvá nižší, než u 4válce stejnýho objemu), k malým autům pro každodenní dojíždění (místo dnešních kombíků s jednim pasažérem) malý lehký benzínový (popř. na plyn) dvouválce podle mě padnou. Ale kdo ví, třeba se v budoucnu prosadí i kombinace benzínových a dieselových motorů, nebo něco úplně jinýho a samozřejmě i elektrika. No a Škodovka? Ta má s HTP co dohánět..
parada, este dojvalec biturbo a bude to super......vo fiate asi nepoznaju stare zname "objem nicim nenahradis".....
V Pandě bych to neviděl tak špatně, tam ten objem 1.1 popřípadě 1.2 nahradíš naprosto klidně 😉 Dáš na záda nálepku "turbo" a můžeš vyrazit brázdit městské uličky! Pro to asi budou tyto motory určeny a tam budou jako doma. Jako takováto alternativa, proč ne... :yes:
To bude určitě pro silnější alternativy k 500 ne? 😉 >😒] Fiat 700 a Fiat 900!!! 😉 >😒] Čeká nás sedmidecová a devítidecová budoucnost...Tak si zvykejme na naše "sedmidecáky" pod kapotou 😉
Stál na odpočívadle... Byl sám a bylo brzo ráno.. Moc brzo i na slunce, které se líně válelo kdesi za kopci. Na klikaté silnici se ještě ani neusadil prach, který zvířily jeho pneumatiky široké jako obzor a listí, které se zvedlo ještě ani nedopadlo na zem. Obešel AUTO.... Sálalo z něj horko, bylo cítit rozžhaveným brzdovým obložením a zvláštním kovovým pachem... Kdesi pod kopci bzučely po dálnici dvouválce se zapnutými radarovými tempomaty. Čisté, ekologické, syrové, bez duše....Pousmál se... Obešel AUTO. Bylo nádherné. Vyboulené blatníky zpívaly písně mnoha válců a ostré linky řezaly do jeho duše přísahu výkonu....... Byli jedno... Nastartoval a motor AUTA zaburácel tak, že se nedaleké stádo srnek rozprchlo jako o život... Zařadil a líně se rozjel než prudce sešlápl plyn..... Dejte nám svátek s ekologií 😉
Dej nám ropu !!!! a tak za 100 let novou planetu. neřeknu půl slova a nebudu se na 422ku jenom dívat a leštit trojzubec 😉.
Je to ta pravda kterou nechce nikdo slyšet. Nejsem ekoterorista a neřvu někde že tady všichni umřeméééé !!! ale je to fakt.
Je to ta pravda kterou nechce nikdo slyšet. Nejsem ekoterorista a neřvu někde že tady všichni umřeméééé !!! ale je to fakt.
Faktem je, že se stalo nutností a snad i trochu módou chovat se ekologičtěji... V tom máš pravdu.. Snad to bylo jen povzdechnutí nad tím, jak současná auta ztrácí duši a emoce... 😉
tohoto tématu jsem se chytl opravdu jenom co se týče aut do ěsta. já bych to zahrnul do kategorie aut užitkových a požitkových. nikdo mě nevymluví že ženská co jezdí do práce a a z práce popřípadě k veterináři a která o autu ví že jezdí a toť vše by se zastřelila kdyby auto místo vrčení bzučelo a nemusela by k benzínce tak často popřípadě by tankovalo jednou za měsíc vodík nebo to práskla doma do zásuvky - nadsázka 😊. To stejné u klasických firemních užitkáčů a nákladních aut. zde plní tyto vozi fukci přepravit něco z bodu A do B. není trochu škoda krmit tyto vozi něčím tak ceným jako je benzín? není lepší jím krmit ty naše vozy požitkové? víkendové V6? nikdy nikdo takhle přemýšlet nemusel tak pořádně nevíme jak se k tomu stavět. záleží na každém jak si to v hlavě srovná...jo holt nová doba. host vyhazuje vrchního 😄
takhle stejně brečí můj děda, když si vzpomene na auta z první republiky...
takže se neboj... je to prostě... "pokrok"?
takže se neboj... je to prostě... "pokrok"?
s tím bzučením dvouválců jsi mě fakt dostal >😁
Jinak člověče, v životě jsou i jiné věci, než auta 8-s Jsi takový fanatik, že to snad i šoupáš autu do výfuku :-! Jestli jenom kvůli zvuku a dobrému pocitu z objemu raději necháš auto žrát třeba o několik litrů víc, tak nevím, co si o tobě myslet...
Jinak člověče, v životě jsou i jiné věci, než auta 8-s Jsi takový fanatik, že to snad i šoupáš autu do výfuku :-! Jestli jenom kvůli zvuku a dobrému pocitu z objemu raději necháš auto žrát třeba o několik litrů víc, tak nevím, co si o tobě myslet...
Dík 😉 Jasně, že v životě jsou i jiné věci než auta.... EHm.. no... Jasně... třeba....ééé.... Motorky? :😉
Kvůli řevu v rudém pásmu otáček, pocitu z akcelerace při podřazení a mrazení za zátylkem jsou pro mě tyhle čtyřkolé nesmysly víc než jen stroje.... 😉
P.S. Do výfuku to nešoupám....at´ už jsi tím myslel cokoliv... >😁
Kvůli řevu v rudém pásmu otáček, pocitu z akcelerace při podřazení a mrazení za zátylkem jsou pro mě tyhle čtyřkolé nesmysly víc než jen stroje.... 😉
P.S. Do výfuku to nešoupám....at´ už jsi tím myslel cokoliv... >😁
😉 Tipuju, že s těmi motory vyrukují dřív. V Ženevě nebo na nějakém veletrhu doma, ale jsem přesvědčen, že to bude už v roce 2008. Vždyť jakou jinou novinku by Fiat letos předvedl?
Sakra co to do těch aut cpou to je jak sekačka na trávu 😒
Tak tohle bude opravdu něco, dostatek výkonu a točivého momentu při spotřebě hluboko pod pět litrů a bez traktorového zvuku, skvělé,už teď se těším na svezení..
Neboj. Motory s nižším než plným počtem válců (plný počet je 4 u 4taktu, 2 u 2taktu) jsou úsporné jen do té doby, než po nich něco začneš chtít 😄 Do města je to v pořádku, ale na delší a rychlejší trasy vždycky budou lepší větší motory s nejméně plným počtem válců.
Jezdím v tříválci 698ccm, 101 koní a je to bomba! :-! Jo, a motorka to není! >😒]
Najviac oxidov uhlika vyprodukuje vyroba automobilu, nie jeho prevadzka. Takze riesenim je pouzivat auta co najdlhsie, najazdit co najviac km. To ale predpoklada pravidelnu udrzbu a normalne zaobchadzanie. A jazdenie v ramci moznosti motora.
Strašně mě baví Eu alibismus co se týká snižování emisí.
Na druhou stranu jsme ale kvůli ní museli uvolnit trh s ojetinama. A tam sou joo horší emise.
Pokud by páni doopravdy chtěli bojovat proti splodinám, tak by museli hošánci hoodně zpřísnit trh se starejma žebřiňákama a začít dotovat výrobu novejch motorů, ať už takovýchto malých a výkonných, nebo hybridů a eletromobilů jako takových, i ten vodíkovej by dávno byl.
Na druhou stranu jsme ale kvůli ní museli uvolnit trh s ojetinama. A tam sou joo horší emise.
Pokud by páni doopravdy chtěli bojovat proti splodinám, tak by museli hošánci hoodně zpřísnit trh se starejma žebřiňákama a začít dotovat výrobu novejch motorů, ať už takovýchto malých a výkonných, nebo hybridů a eletromobilů jako takových, i ten vodíkovej by dávno byl.
Chtěl sem se zeptat, co si mám představit pod pojmem MultiAir?
Podle toho, co jsem vyčet různě na netu, tak jsem pochopil, že to je zřejmě systém hydraulického ovládání ventilů.
Protože mi to nedalo, hledal jsem dál. Víc o tom píšou na stránkách fiatu: fiat.co.uk/Content/?id=10857
V podstatě jde o systém kontroly nasávaného vzduchu pomocí elektrohydraulického řízení. Klasická škrticí klapka není. Mezi vačku a sacím ventilem je tlakový komora, do které je dle potřeby natlačeno určité množství oleje, čímž se změní časování. Specifická řídicí jednotka kontroluje každý ventil zvlášť, systém představuje velkou flexibilitu ovládání.
Zajímavé řešení.
V podstatě jde o systém kontroly nasávaného vzduchu pomocí elektrohydraulického řízení. Klasická škrticí klapka není. Mezi vačku a sacím ventilem je tlakový komora, do které je dle potřeby natlačeno určité množství oleje, čímž se změní časování. Specifická řídicí jednotka kontroluje každý ventil zvlášť, systém představuje velkou flexibilitu ovládání.
Zajímavé řešení.
Kua lidi už si uvědomte, že to že malý motor má míň válců neznamená kratší životnost. Proč by to tak mělo být ? 1,2 HTP má 3 válce o objemu 400ccm. 1,6 4 válec má 4 válce o objemu 400ccm. Jsou tam písty i ventily zhruba stejně velké. Jen chybí jeden válec. To je podle mě dobrý nápad. Vše je stejně robustní jako u 1,6. Stejně tak litrový dvouválec má stejnou velikost dílů jako dvoulitrový čtyřválec. Navíc koho to u moderních aut zajímá co je v předu. Prostě nastartuju a jedu. Sám mám 1,2 3 válec a je mi to uplně jedno. Najedu 10 tisíc ročně kolem komína. Když bych najel víc koupil bych si zase nějaký dvoulitr.
Dle mého názoru je lepší dělat malé objemy s menším počtem válců.
Dále pro upřesnění ten zvuk htp je tvořen právě těmi kluznými napínáky rozvodového řetězu. To je asi jeho největší problém, který vyvolává tolik předsudků. Pokud by tam byl řemen asi by nikdo ani nepoznal rozdíl v projevu vůči čtyřválci 1,4.
Dle mého názoru je lepší dělat malé objemy s menším počtem válců.
Dále pro upřesnění ten zvuk htp je tvořen právě těmi kluznými napínáky rozvodového řetězu. To je asi jeho největší problém, který vyvolává tolik předsudků. Pokud by tam byl řemen asi by nikdo ani nepoznal rozdíl v projevu vůči čtyřválci 1,4.
:yes: Zlatá slova.... Bohužel tady spousta lidí raději začne blábolit o ekoterorismu a všeobecném bordelu a vůbec o konci automobilu, jak ho známe a máme rádi >😁 8-s :no:
Přečtěte si chlapci článek o nové technologii BMW AdvancedDiesel.
Důležité je, že při malých objemech nelze zachovávat tradiční počty válců, protože se zmenšujícím se zdvihovým objemem na jeden válec klesá tepelná účinnost. Optimální objem jednoho válce je kolem půl litru a souvisí to s rychlostí hoření benzínu.
Jasně, takový motor nenajede 400 tisíc km, ale s tím se už dnes u aut ani nepočítá. Fiat se netají tím, že jeho motory v třídách mini a malých aut jsou počítány na životnost 250 000 km. Ale na druhou stranu - kolik malých aut reálně najede za svou životnost tolik?
Vím, že auta to vydrží, ale obvykle to taky je za cenu obměny poloviny auta.
omega=2xPIxn . F=m x a . Turbo zvedá výkon podle termomechaniky zhruba o 50 %. Motorka taky jezdí třeba 250/hod. a má otačky 13.000 a 600 ccm.
Vždy však vše záleží na hmotnosti. Težko by mohl motor z malého auta pohánět lokomotivu. Jedině za předpokladu, že bude dosahovat otáček 50000 a obrovského převodu. Z toho plyne tlak na snížení hmotnosti a všech pasivních odporů, v.č. aerodynamického. Problém s optimálními otáčkami z hlediska učinnosti řeší HONDA s variabilním převodem. T.j. žádná klasická převodovka, ale převodovka automatická s variabilním převodem mám pocit, že to nazývají CVT.