Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nizozemci snižují rychlost na dálnicích na 100 km/h

Citelně přibrzdit svá auta musejí od pondělí uživatelé nizozemských dálnic.
Zpět na článek
16. 3. 2020 09:03
16. 3. 2020 10:39
16. 3. 2020 11:07
16. 3. 2020 09:23
16. 3. 2020 10:12
16. 3. 2020 10:31
16. 3. 2020 10:49
16. 3. 2020 12:02
16. 3. 2020 12:14
16. 3. 2020 12:17
16. 3. 2020 12:22
16. 3. 2020 12:24
16. 3. 2020 12:45
16. 3. 2020 12:51
16. 3. 2020 13:01
16. 3. 2020 13:48
16. 3. 2020 15:02
16. 3. 2020 13:59
16. 3. 2020 12:34
16. 3. 2020 13:02
16. 3. 2020 13:07
16. 3. 2020 10:52
16. 3. 2020 10:56
16. 3. 2020 11:53
16. 3. 2020 11:59
16. 3. 2020 13:39
16. 3. 2020 13:51
16. 3. 2020 13:54
16. 3. 2020 13:58
16. 3. 2020 14:24
16. 3. 2020 15:02
16. 3. 2020 15:40
16. 3. 2020 15:36
16. 3. 2020 16:34
16. 3. 2020 17:12
17. 3. 2020 04:21
16. 3. 2020 18:21
17. 3. 2020 04:22
17. 3. 2020 06:23
16. 3. 2020 11:33
17. 3. 2020 23:51
Avatar - Zetti
16. 3. 2020 09:03
Je to proste
Kdyz nemuzou elektromobily zrychlit, ostatni musi zpomalit. Pekne se to srovna a nikdo si ani nestezuje ani neposmiva
Rozbalit vlákno
29
16. 3. 2020 10:10
Re: Je to proste
Ano, když nestojí mě, tak si nevrzneš ani ty...socialismus v praxi. :yes:
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2020 10:26
Re: Je to proste
100vka je inak aj na spotrebu este docela idealna ... nejdes zrovna este moc pomaly takze v poho... a zase keby si siel uz 120-130 tak zeries uz opodstatne viacej ako pri 100vke ... tam to potom od 100vky vyssie uz dost prudko rastie aj na spotrebe...
Avatar - xxc
16. 3. 2020 10:39
Re: Je to proste
lenze pri 100vke clovek zaspi :-) ale nastastie su asistenty
16. 3. 2020 10:52
Re: Je to proste
100 km/h je na dálnici rychlost na usnutí. Takovými rychlostmi se jezdilo v dobách Škody 100, aby aut nežralo. V dnešní době kdy dokážeš s moderníma motorama letět i 150-160 a máš spotřebu 6-7 litrů není potřeba takový nesmysly vůbec zavádět. Nedosáhneš tím reálně absolutně ničeho.
Avatar - Zetti
16. 3. 2020 11:07
Re: Je to proste
Omezeni rychlosti na silnicich a dalnicich probehlo nekdy kolem roku 79-80, predtim si kazdy jezdil jak chtel, jenom v obci se muselo jezdit pres den 60. V noci cocka. 130 zvladla i moje felda i zadokolkove skodarny 1964+ ale jezdila tu spousta i rychlych aut zapadni vyroby.
16. 3. 2020 12:13
Re: Je to proste
ryccardo, i kdyby byly nakrásně auta, která při 160km rychlostí žerou 7 litrů, pořád by tytéž vozy při stovce žraly minimálně o litr až dva míň a reálně bys dosáhnul snížení emisí...
16. 3. 2020 12:18
Re: Je to proste
Když auta nejezdí, neprodukují nic. To samé lodě, letadla, elektrárny atp.
16. 3. 2020 12:24
Re: Je to proste
hledá se jednoduchý způsob, jak snížit emise a zlepšit kvalitu ovzduší. tenhle mi přijde o dost dostupnější pro masy, než nákup elektromobilů...
16. 3. 2020 12:25
Re: Je to proste
Hledá se ten nejjednodušší a jeden z nejméně přínosných. Z ekonomického hlediska bude potřeba spíše doplnit státní pokladnu drancovanou granty na elektromobilitu.
16. 3. 2020 12:42
Re: Je to proste
Je zajímavé, že v sousedním Rakousku, o kterém si myslím, že je to země, kde zkrátka "dělají všechno správně", je tohle nařízení taky. A když vidím v jakém stavu je jejich zemědělství, jejich příroda, jejich ekonomika, nechce se mi věřit, že by právě tohle opatření přijali jen tak, bez toho, že by to měli dobře rozmyšleno.
16. 3. 2020 12:49
Re: Je to proste
Bavíš se o snížení rychlosti a díky tomu příroda, ekonomika atd? To snad ne ;-)
16. 3. 2020 13:01
Re: Je to proste
Tak znovu. Vedlejší království, které netrpí tolik na kůrovce, na sucho, jejich ekonomika šlape a zemědělství je v lepším stavu, než to naše, usoudilo, že tohle opatření je rozumné. A protože dělají spoustu věcí správně, zamýšlím se nad tím, jestli tohle přijali jako buzeraci na řidiče, nebo proto, že to pokládají za přínosné?
16. 3. 2020 13:10
Re: Je to proste
:D :D :D Jak jednoduché, nemají kůrovce kvůli místy nižším rychlostem na dálnicích a až jim z toho vyrostly Alpy s fialovými krávami, které dojí čokoládu ;-)
16. 3. 2020 13:13
Re: Je to proste
Pájo, nevnímáš jako útok na svojí osobní osobu, že musíš jezdit autem, které plní emisní limity? Místo toho do něj pokorně doléváš močovinu a ještě si to pochvaluješ :yes: jako správný rebel bych jezdil autem plnící EURO4 ;-)
a trpíš v něm všechny asistenty, které by mě osobně třeba otravovali, start/stop a další nesmysly, prostě ses přizpůsobil, třeba jsi frflal, ale nakonec to děláš jako stejně, když třídíš odpad, taky to ze začátku nebylo jednoduché, prostě se to nelíbí nikomu, ale jestli to bude mít ve výsledku nějaký efekt, tak se prostě přizpůsobit musíme všichni.
16. 3. 2020 13:33
Re: Je to proste
Ne, to nevnímám a naštěstí si dokážu zatím většinu nechtěných asistentů vypnout.
Ale vztahovat omezení rychlosti na ekonomiku nebo životní prostředí nepoznamenané 40-ti letým komunistickým huntováním mi přijde hodně přes čáru ;-)
16. 3. 2020 13:37
Re: Je to proste
Kontext. Celkový pohled na věc. Oni mají ve vládě odborníky, dělají to dobře, líp než my. Ted' vyhodnotili, že tohle opatření má smysl. Jsou tam hlupáci a je to jenom buzerace? Psal jsi, že tohle opatření nemá žádný smysl a nic to reáně nepřinese. Opravdu? Já bych řekl, že při současném objemu aut na dálnicích to bude velmi zásadní. A mimochodem, rozčilovat se z pohledu řidiče v ČR, který jezdí na D1 většinu času osmdesátkou, je vážně legrační...
16. 3. 2020 13:47
Re: Je to proste
Já po D1 pravidelně jezdím a ano v renovovaných úsecích jedu 80, mimo ně ne a to hlavně z důvodu, že nejezdím ve špičce.

Píšu, že to reálně přinese další příjem do státní pokladny, za pokuty.
16. 3. 2020 13:53
Re: Je to proste
Kde? V Holandsku? Nemám relevantní info, jak moc to tam pecky prožívají, měření. Vím, jak je to u nás. I kdyby to zavedli, stejně by se tak nejezdilo, stejně jako se teď nejezdí 130.
Pokuty do státního rozpočtu tedy vnímám pozitivněji, než ty do obecních kas...
16. 3. 2020 15:23
Re: Je to proste
Jenže já se v autě chci třeba normálně svýzt, když se budu chtít plazit stovkou, tak můžu jen autobusem. Nechci se přizpůsobovat takovým restrikcím, když za tím není žádná přidaná hodnota.
16. 3. 2020 17:05
Re: Je to proste
Za zákazy a příkazy se pro dotyčného většinou přidaná hodnota neskrývá. Je to pro blaho všech. Autobusem jet můžeš a bude to samozřejmě ještě prospěšnější :yes:
16. 3. 2020 15:20
Re: Je to proste
To je ovšem snížení emisí jako Brno. To hned začnou ty ledovce zase růst. :D To je tak zanedbatelný, že nemá cenu se o tom vůbec bavit. To je rozdíl, asi jako kdyby se ti do městskýho bazénu vy-chcalo 1000 lidí nebo jen 999. to je prostě k ničemu a nemá cenu kvůli tomu omezovat svobodu lidí. To je celá pointa.
16. 3. 2020 17:07
Re: Je to proste
Takže nemá cenu chytat kapsare a zlodějiny řešit od miliardy nahoru?
17. 3. 2020 08:01
Re: Je to proste
Trošku trapný přirovnání.
17. 3. 2020 10:40
Re: Je to proste
Dosad si místo miliardy jakou chceš hodnotu. Princip bude stejný. Jestli to muzu chtít po člověku, který tvrdí, ze mezi spotřebu automobilu ve 160 a ve stovce není rozdíl:)
17. 3. 2020 12:05
Re: Je to proste
Hele a proč nemáme jezdit 80. Při 80ce máš ještě menší spotřebu než při 100 km/h? Nebyl by to třeba taky dobrej nápad? A nic takovýho jsem netvrdil. Řešilo se omezení ze 120-130 na 100, což ti žádnej rozdíl ve spotřebě generovat nebude nebo spíš naprosto zanedbatelnej, takže je to jak jsem psal já. Neovlivníš tím absolutně nic. U mýho auta je třeba rozdíl 100 a 160 už celkem znatelnej. Dělá to asi 3 litry. U TDI motoru to bude 0,5-1 litr. Ovšem pokud se bavíme o rozdílu 100 a 130, tak u TDI motoru to bude v řádu decilitrů a benzínovýho do 1 litru. Fakt si myslíš, že tohle nesmyslný omezování, něčemu pomůže? Myslíš, že kvůli tomu přestanou tát ledovce? Kolik CO2 asi vyplodí průmysl ve srovnání s autama?
17. 3. 2020 13:36
Re: Je to proste
Protože by se na dálnici jezdilo pomaleji než na okresce. Ještě nějaký chytrý dotaz?
TDi jezdí o padesát km rychleji se spotřebou o litr vyšší? Bravo :yes:
Není tu někde Emel a tabulka 530i vs 530D?
17. 3. 2020 15:33
Re: Je to proste
100 až 130 není o padesát rychleji. Čti pořádně.
16. 3. 2020 20:36
Re: Je to proste
Maju 3000km dialnic. Da sa predpokladat ze isty...mozno celkom zasadny pocet aut ktore po nich jazdia v radoch stoviek tisic denne. Ak na kazdych 100 km ktore prejde 1 auto usetria 1 liter paliva, je to podobne ako keby sa stalo kazde 10 auto elektromobilom...je neuveritelne efektivne riesenie.
Fakt ze stanovili cas 6-19 je dany pravdepodobne tym, ze v tom case nie je priorita rychlost jedinca ale pripustnost masy...dobre rozhodnutie. Z pohladu poklesu CO2/km hodne desiatok milionov EUR rocne.
16. 3. 2020 20:40
Re: Je to proste
Pri focuse 1.0 EB to je tak 3- 4 litre benzinu rozdiel.
Pri Octa 3, 2.0 TDI to je rozdiel 2,5- 3 litre...
Rozptyl zavisi od penumatik (rozdielne rozmery leto, zima a asi aj protivera).
Teda rozdiel 150 vs 100(GPS)...
To je z pohladu tisicok aut ktore denne po dialnici prejdu na urovni roka...no nieco tym dosiahnes kazdopadne.
Avatar - Emel
16. 3. 2020 09:23
Holandsko
Samozřejmě je to zoufalý vývoj. Na druhou stranu, co si vybavuju Holandsko tak tam byl stejně dost hustý provoz a v reálu se často jezdilo pomalu.
Rozbalit vlákno
42
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2020 10:10
Re: Holandsko
preludneny stat s preplnenou dopravou... takze logicky krok... aut je tam coraz viac a viac na stale rovnakej ploche ... a asi nepotrva dlho a taketo znizenie rychlosti bude aj inde ( belgicko ci niektore useky v nemecku a a pod ) ... ale tak 300 konove kupatka uz stejne neletia dnes takze v pohode v tomto smere je to ok... a hybridne SUVecka predsa maximalku uz nenahanaju ... takze moc ludi sa tam aj tak asi na to stazovat nebude ;-)
16. 3. 2020 10:12
Re: Holandsko
Tobě Polo auto nejede 130kph?
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2020 10:17
Re: Holandsko
aj skoda 105L jede 130 ... a co je na tom... ale ked niekde raz treba znizit rychlost tak co s tym spravis... asi vedia preco to robia.. preludneni su stejne riadne... aj preautovani... ono dnes najlespie uz ist kdesi do nepreludnenej australie alebo kanady ci na novy zeland... europa je stejne v tomto uz davnejsie v pr... takze v tomto smere sa tu da ocakavat ze sa tu bude z roka na rok len a len znizovat maximalka.. a bohvie aj ake dalsie obmedzenia eu v tomto este cakaju v blizkej dobe
16. 3. 2020 10:31
Re: Holandsko
Tam nejde o přelidnění ani o přeautování. Jde o další formu zdanění a samozřejmě pseudozelené smýšlení.
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2020 10:36
Re: Holandsko
tak ale iste pri 100vke bude auto produkovat menej emisii ako pri 130.... ved oni tam maju same roviny.. ziadne kopce.. tak co.. jazdit mozu aj 100vkou plynulo klido pido.... vsade maju stejne blizko.. aj bicyklom tam sa da nie ako u nas kde dole do centra mesta zo sidliska mam uz 100 metrov prevysenie ... byt v holandsku a mat tych 7-8km do prace po rovine ( a nie ako tu u nas po kopcoch ) .. tak hadam aj bez auta by som prezil... vlastne sa aj divim kolko aut sa tam mesacne predava ak zvazime ze je to tam vsade sama rovina a vsade je tam tym padom docela blizko po tej rovine... tam im fakt netreba carrery ani lamba ... tam postaci aj zoe ci nejaky ten smartik ci space star a pod ...
16. 3. 2020 10:49
Re: Holandsko
Je hezký, že víš co má stačit holanďanům :D Kolik jich znáš? ;-)

Já poměrně dost a berou to přesně tak jak jsem psal výše, terorizování a naprosto zbytečné omezování obyčejných lidí. Nechápu schvalovače podobných nesmyslů.
16. 3. 2020 11:41
Re: Holandsko
A ty poznáš situáciu v Holandsku tak dobre, že si to dovolíš nazvať terorizovaním a nezmyslami?
16. 3. 2020 12:02
Re: Holandsko
Ano, od rezidentů. Upoceně a hloupě se honí za gramy na úkor běžných lidí.

A proto jsem taky napsal, jak to berou právě oni.
16. 3. 2020 12:14
Re: Holandsko
Ve Švýcarsku to funguje už dávno a ještě nikdo na to nezašel:)
16. 3. 2020 12:17
Re: Holandsko
Ale samozřejmě, můžeme si neustále utahovat smyčku a věřím, že i přesto se najde dost lidí, kteří tomu budou tleskat. ;-)
16. 3. 2020 12:22
Re: Holandsko
taky se najde dost těch, co budou mít hysterické reakce. u nás na dálnici je 130 a v životě jsem po ní nejel míň, než 150. Švýcarskem jsem ale projel předpisově a přežil jsem to taky.
16. 3. 2020 12:24
Re: Holandsko
Švýcarskem jsi projel předpisově a přežil. Ano, ale znám spoustu těch, kteří tam žijí a neprojíždí, ale pravidelně jezdí.
16. 3. 2020 12:45
Re: Holandsko
celá Amerika jezdí 110kou... země dokonalé svobody a neomezených možností. Austrálie to samé...
16. 3. 2020 13:01
Re: Holandsko
zpátky na zem
Každý stát má jiné rychlostní limity. V západní Austrálii je tolerance pro překročení rychlosti nulová.

Maximální povolená rychlost je na všech silnicích vyznačena.
Na dálnicích je to zpravidla 110 km/hod, ve městě 50 km/hod. Maximální povolenou rychlost doporučujeme dodržovat.
Policie a radary jsou v místech, kde to nejméně čekáte, a za překročení rychlostního limitu je v Austrálii vysoká pokuta!
Největší rychlost je povolená v Severním teritoriu - 130 km.
16. 3. 2020 13:48
Re: Holandsko
K tomu, co jsem posunul nic? ;-)
16. 3. 2020 15:02
Re: Holandsko
Ano. V Holandsku to nezavadeji kvůli bezpečnosti, ale kvůli emisím.
16. 3. 2020 13:59
Re: Holandsko
No Amerika není zemí svobody tak 200 let. :-)
Avatar - Dinar
16. 3. 2020 12:34
Re: Holandsko
Jen technická, pamatuju si, jak jsem se před lety divil, když jsem přijel k jednomu zákazníkovi do Weil am Rhein (německé předměstí Basileje), proč jsem musel posledních cca sto kilometrů po A5 směrem od Karlsruhe jet stodvacítkou, když tam vždycky byla neomezená, zrovna ten úsek je rovný jako mlat, dokonale přehledný a hustota dopravy max. průměrná. Místní mi řekli, že to omezení tam dali Němci proto, protože domácími rychlostními limity frustrovaní Švýcaři si tam jezdili zazávodit (jako zazpívat do země krále Miroslava) a docházelo tam k častým nehodám. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
16. 3. 2020 12:57
Re: Holandsko
A přitom stačilo tu omezenou rychlost zavést jen pro benzínová auta, aby se jejich emise přiblížily nižším emisím dieselů. :-)
16. 3. 2020 13:02
Re: Holandsko
naopak, elektromobily by byly bez omezení zcela :yes:
16. 3. 2020 13:07
Re: Holandsko
Stačí pár lopat do uhelné elektrárny, všem nové jističe, infrastrukturu a hurá, přesně tak :yes:
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2020 10:52
Re: Holandsko
Jet stovkou po dálnici v moderním autě je proti přírodě, ale aspoň v ASX neřve motor.
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2020 11:53
Re: Holandsko
To je tady blbečkov, kolik lidí obhajuje stovku na dálnici. Jet na prázdné dálnici sto je peklo. A když je dálnice plná tak se jede stovkou přirozeně i kdyby tam bylo 200. A vlastně proč cestovat autem, zakázat taky.
16. 3. 2020 11:59
Re: Holandsko
Mě tyhle příspěvky na webu o autech přijdou naprosto zcestné. Asi jako přednáška vegana ve steak housu.
16. 3. 2020 13:39
Re: Holandsko
Já bych řekl, že za opravdovými řidičskými zážitky se jde na klikatou okresku, ne na dálnici v současném hustém provozu.. nebo rovnou na okruh. Běžné řízení v běžném provozu přináší nadšenému řidiči velmi málo radostí...
16. 3. 2020 13:51
Re: Holandsko
Nejde o řidičské zážitky, jde o reálné prodloužení doby jízdy o třetinu. Ale třeba o tu třetinu budou nižší exhalace, opotřebení pneu atd ;-)
16. 3. 2020 13:54
Re: Holandsko
kdyby u nás byla 110ka na dálnici, byl bych v Praze rychleji. Ale nevím, už dlouho jsem tam nemusel a snad to tak zůstane...
a o žádnou třetinu by se nejednalo, ad jedna kvůli tomu, že nikdo neměří, ad dvě, že to matematicky nevychází.
16. 3. 2020 13:58
Re: Holandsko
OK, 130 vs 100 není přesně třetina...ale otázka zůstává stejná. Jsou o tu necelou třetinu delší jízdy 100 oproti 130 nižší adekvátně nejen emise? ;-)
Avatar - palix
16. 3. 2020 14:24
Re: Holandsko
Čisto teoreticky emisie sa merajú v g/km = ak idem 100 km/h a mám nižšie emisie ako pri 130 a prejdem rovnakú vzdialenosť, celkovo vyprodukujem menej emisii.
Zníženie rýchlosti zo 130 na 100 môže zvýšiť nehodovosť. Je rozdiel prejsť trasu 1200 km - 130-kou za 9,5 hod, alebo 100-kou za 12 hod. Rozdiel je 2,5 hodiny = významný rozdiel na to, aby vodič zaspal počas jazdy. Navyše sa zistilo, že vyššia rýchlosť na diaľnici znižuje počet nehôd.
Na emisie je to samozrejme v pohode.

Dnes je zaujímavé pozorovať, ako každý presadá do áut, alebo radšej chodíme pešo, alebo jazdíme bicyklom. Starí jeden vírus a prostriedky hromadnej dopravy sú skoro prázdne.
16. 3. 2020 15:02
Re: Holandsko
Na cca 300km strávíš na cestě o hodinu déle a o hodinu déle tedy vypouštíš exhalace z výfuku.
16. 3. 2020 15:40
Re: Holandsko
"Na cca 300km strávíš na cestě o hodinu déle a o hodinu déle tedy vypouštíš exhalace z výfuku."

Už valíš nezmysly. Reálne to bude oveľa menej. A pokiaľ mi pamäť siaha, spotreba áut sa neuvádza v litroch na hodinu, ale na 100 km, čiže tých exhalátov z výfuku bude pri nižšej spotrebe samozrejme menej.
16. 3. 2020 16:36
Re: Re: Holandsko
Časový faktor v případě emisí (spotřeby) nehraje roli, když se spotřeba udává v litrech na na 100 ujetých kilometrů.
16. 3. 2020 15:36
Re: Holandsko
"Nejde o řidičské zážitky, jde o reálné prodloužení doby jízdy o třetinu. Ale třeba o tu třetinu budou nižší exhalace, opotřebení pneu atd "

O tretinu? Robí to 23%. A aj to sa bavíme o maximálke, nie o cestovnej alebo priemernej rýchlosti. Maximálka 130 neznamená, že všetci tých 130 jazdia. Mnohí jazdia trebárs tou stovkou alebo pomalšie, za nimi uberáš plyn alebo brzdíš, ak sa nedá hneď predbiehať... A títo ľudia budú naďalej jazdiť svojou rýchlosťou, so znížením limitu nespomalia. Tým pádom by premávka mala byť plynulejšia a bezpečnejšia, a strata času, ktorú spomínaš, bude reálne ešte menšia, ak vôbec nejaká. Kam sa všetci ponáhľate? Ako tu čítam, o zážitok z jazdy nejde, na ekológiu bežný človek kašle, bezpečnosť je vraj vpohode aj bez rýchlostných limitov... Určité spomalenie a upokojenie sa v dnešnom hektickom svete nie je celkom na škodu. Najmä keď tým prakticky nič nestratíš. Ušetríš svoj organizmus od trochy stresu, ostane ti o čosi viac v nádrži a teda aj peňaženke a prostredie ostane o trochu čistejšie. Nakoniec, pri tom množstve áut pol litra-liter na 100 km za kus už dáva slušné množstvo, ktoré sa pomaly nedá počítať v litroch, ale možno v tonách. A nakoniec - celé to je v Holandsku, koľko po tamojších diaľniciach ročne najazdíš? Tak aký problém? ;-) Spomalenie jazdy na diaľnici je rozhodne lepšie ako ako spomalenie úplne všetkého z núdze kvôli koronavírusu, ktorý nám teda podkuruje riadne...
16. 3. 2020 16:34
Re: Holandsko
Mám obavu, že zpomalení kvůli koronaviru nebude mít tak dlouhého trvání jako snížení rychlosti.
Taky si stojím za tím, že na 300km úseku strávíš o téměř hodinu více (130vs100) a o hodinu déle půjdou z výfuku exhalace.
V ČR i SR jezdíme po dálncích obvykle na úrovni limitu, těch pár cest po Holandsku mi dává vzpomenout, že podobně se jezdí i tam.

Na ekologii může kašlat jen ignorant, jen tu nevidím žádnou přidanou hodnotu...
16. 3. 2020 16:44
Re: Re: Holandsko
Exhalace půjdou z výfuku sice déle, ale celkově jich bude méně, ujedete totiž stejnou vzdálenost.
16. 3. 2020 17:12
Re: Holandsko
Pajo ty mi davas. Takže když budeme jezdit dvoustovku poloviční dobu, emise klesnou, protože budou produkovány jen polovinu času? ;-)
Jediné co rozhoduje je spálené palivo. A něco mi říká, ze když ušetříme za pohonné hmoty, a vznikne méně misi, vydelam já i systém...
17. 3. 2020 04:21
Re: Holandsko
A já říkám, že nevznikne méně emisí. Zpomalováním dopravy se ještě nestane plynulejší provoz. Bude to přesně naopak a s přibývajícími radarovými systémy v tempomatech bude vznikat více kolon (nedávno to byl velmi zajímavý test odborníků a následná studie).

Bude jen více zpomalování a zrychlování, kolon atd. A více emisí.
16. 3. 2020 18:21
Re: Holandsko
"Mám obavu, že zpomalení kvůli koronaviru nebude mít tak dlouhého trvání jako snížení rychlosti.
Taky si stojím za tím, že na 300km úseku strávíš o téměř hodinu více (130vs100) a o hodinu déle půjdou z výfuku exhalace.
V ČR i SR jezdíme po dálncích obvykle na úrovni limitu, těch pár cest po Holandsku mi dává vzpomenout, že podobně se jezdí i tam.

Na ekologii může kašlat jen ignorant, jen tu nevidím žádnou přidanou hodnotu..."

Stáť si za tým môžeš, ale tým sa to nestáva pravdou. Môžeš dlhšie púšťať z výfuku splodiny, ale pôjde ich podstatne menej, takže čas je v tomto prípade irelevantný,.
Je blbé, že nevidíš žiadnu pridanú hodnotu pre ekológiu; výfukmi vyletí podstatne menej benzínu a nafty, produkuješ menej hluku. U jedného auta sú tie 2-3 litre za tebou spomínaný 300 km úsek zanedbateľné, ale pri tých tisícoch a tisícoch áut denne...
Nevidíš, lebo nechceš vidieť. Máš svoju pravdu a o inej alternatíve odmietaš uvažovať. Nikto ťa nepresvedčí, lebo sa nechceš dať presvedčiť.
17. 3. 2020 04:22
Re: Holandsko
Jen to co jsem napsal Migovi, nevěřím, že provoz bude plynulejší. Důvody nahoře, spotřeba nebude menší a přibude zácp.
17. 3. 2020 06:23
Re: Holandsko
Jel jsi někdy ten úsek kolem Grazu/Klagenfurtu? Nic takového se tam neděje. Navíc, ten systém, omezující rychlost, se uvede do provozu na základě zvýšené hustoty provozu. Tipuju, ze v okamžiku, kdy emise překročí určitou hranici. Což vyvrací tvoji domněnku.
16. 3. 2020 09:28
Nesmyslné rozhodnutí
To je nesmyslné rozhodnutí a největší přístav v Evropě Rotterdam na CO2 vliv nemá, že? Kontejnerové lodě zcela určitě několika násobně převyšují emise všech aut v Evropě 😉
Rozbalit vlákno
12
16. 3. 2020 09:46
Re: Nesmyslné rozhodnutí
ma-goři!! Doufám, že ten debilismus neprosákne dál na východ. Ať si tam klidně zavedou zase praporkovej zákon. Nečekal bych takový zpátečnický jednání zrovna od Holanďanů. A poznámka s loďěma je naprosto trefná. Proč omezovat něco co produkuje násobně víc CO2, když jde nesmyslně omezovat něco co nemá žádný vliv. :D :D
Avatar - pradeda777
16. 3. 2020 10:02
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Proč?..........protože na moři se těžko pokutuje..... ;-)
16. 3. 2020 10:46
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Ne protože je to nesmyslný rozhodnutí hloupých ekofašistických politiků postrádající racionální základ.
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2020 10:14
Re: Nesmyslné rozhodnutí
akurat ze nezijeme na mori ani v strede oceanu ale v meste plnom aut ktore tie spaliny vypustaju vlastne rovno pred nas citlivy nos na rozdiel od nejakej lodi v strede atlantiku ;-) .. tym ale nechcem povedat ze lode su v tomto eko... urcite nie... ale vzhladom na to kde povacsinou byvame ( mesta plne aut ) je tu asi potrebne riesit aj auta .. nielen lode na sirokom mori ci lietadla vo vzduchu...
16. 3. 2020 10:49
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Aha další trouba co nepochopil, že atmosféra není statická entita :D Navíc se v tomhle případě nejedná o žádný škodlivý emise polétavého prachu atd. ale o neškodný CO2.
Avatar - twistedTSD
16. 3. 2020 10:55
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Přečti si článek, emise vypouštěné pod nos nikoho nezajímají.
16. 3. 2020 16:05
Re: Nesmyslné rozhodnutí
To rozhodne áno. Znamená to, že by sa to malo riešiť. A kopec iných vecí. Ale neznamená to, že by sa mali prestať riešiť aj tie autá. Aj keď na tie autá sa šlape proste asi príliš.
16. 3. 2020 16:35
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Ano příliš a efekt je pochybný.
16. 3. 2020 16:40
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Efekt bude v řádu statistické chyby, ale hlavně, že můžeme zbuzerovat lidi ;-)

Btw koukám, podle uděleným mínusů u příspěvků výše, je tady hodně dutých ekohlav :D
16. 3. 2020 18:26
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Hlavne je to pre určitú skupinu ľudí, ktorí disponujú potrebnou mocou, zdroj nemalých príjmov. Aj to je jeden z dôvodov, prečo kritizujem súčasnú demokraciu a kapitalizmus - za jedinú modlu majú peniaze a zisk a všetko ostatné ide stranou. Proste ide len o prachy bez ohľadu na následky.
V poslednej vete sa mýliš, tá ekológia aj u bežných áut zmysel má, ale nezmyselne sa aplikuje prakticky iba u nich a veľmi drasticky a násilne a naviac nelogicky.
17. 3. 2020 04:25
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Z čeho chceš financovat sociální požitky, investice do ekologie apod, když ne z kapitálu? Zkoušel jsem platit ulitami šneků a nikdo to nechtěl.
16. 3. 2020 18:27
Re: Nesmyslné rozhodnutí
Efekt v globálnom meradle áno, lokálny efekt by mal byť výraznejší. Predsa len, tie výfuky najviac cítime priamo pod našimi nosmi.
Avatar - kari.laz
16. 3. 2020 09:55
je to jednoduché
Nadotovali mraky elektroaut, které jak všichni víme a známe z praxe jezdí v pravém mezi kamiony (ale hlavně že se prsí jak jim to zrychluje) a tak musí zpomalit všechny ostatní. Bud kvůli bezpečnosti, aby se normální auta kolem těch mixérů neproháněla moc rychle a nebo aby se v těch kuchyňských spotřebičích necítili trapně, těžko říct :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
16. 3. 2020 10:10
Zajímalo by mě....
...jestli nám autority (řekněme po půl roce) sdělí, o kolik se tímto opatřením snížily celkové emise CO2. Mám ale neblahé tušení, že tomu tak nebude..... :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2020 10:27
Zpomalení šíření viru COVID
Oni to věděli když schvalovali ten zákon. Ve skutečnosti se jedná o snahu ZPOMALIT šíření viru COVID. Místo rychlostí 130 km/h se nyní bude šířit rychlostí pouze 100 km/h.
A TO SE POČÍTÁ !!!!!!! :-!
Rozbalit vlákno
1
16. 3. 2020 11:19
Re: Zpomalení šíření viru COVID
Tak to ma pobavilo :-)

EDIT: Samozrejme virus je svinstvo a treba sa spravat zodpovedne k sebe aj svojmu okoliu.
16. 3. 2020 11:33
Snížení
Nedávno se uvažovalo o zvýšení, teď to vypadá tak na snížení. Tipuju, že u nás to půjde na 120, a bude v tom hrát roli posílení podpory elektromobilů.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
16. 3. 2020 12:49
Re: Snížení
Snížení rychlosti nebude platit pro diesely, které produkují CO2 významně méně!
16. 3. 2020 16:33
Re: Re: Snížení
Jak jste na tento nesmysl přišel?
16. 3. 2020 11:43
A není to málo, Antone Pavloviči?
Navrhuji snížení povolené rychlosti na dálnici na 70 km/h a řidiči musí mít povinně zařazený nejvyšší rychlostní stupeň. Nizozemské roviny to umožní a nastane gigantické snížení zlého CO2! Co na tom, že např. v příštích 10 letech Japonsko plánuje výstavbu 10 nových velkých tepelných elektráren, které se bude krmit uhlím, přiváženým z Austrálie. Samozřejmě čoudícími loděmi! A o zemích jako Čína, nebo Indie raději nemluvě. Zemská atmosféra je přitom spojená nádoba, ale to eko-magorům z EU asi nikdo neřekl! ;-)
Rozbalit vlákno
12
16. 3. 2020 12:00
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Nepiš to tak otevřeně, ještě by se toho nějaký ekoblb chytnout :D :D :D
Avatar - kari.laz
16. 3. 2020 12:15
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
podívej se na počet mínusů u příspěvků nesouhlasících se snížením. Tady je vymytých mozků víc, než by bylo zdrávo.
16. 3. 2020 12:21
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Je zvrácené dostávat bičem po zádech a ještě křičet, že chceš přidat ;-) Trochu mi to připomíná majitele novostaveb u mosteckého okruhu, kteří po dostavbě zjistili, že autodrom produkuje v době využívání hluk.
Jsou to typově ti samí, kteří staví v záplavových zónách, jen se řečiště hůře přemisťuje. ;-)
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2020 12:18
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
… a to ještě chlapci zapomínáte že největším problémem Holandska není CO2 ale metan CH4, čpavku NH3, který jim tam masivně prdí jejich kravičky skot atd.
A protože prosperita Holandska byla odjakživa založena na prdech zemědělských zvířat, bude zajímavé sledovat jak Holanďané zchudnou po šílených zákazech jejich vlády.
16. 3. 2020 12:23
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Prosperita Holandska byla založena na více faktorech a tenhle je ten nejjemnější ;-)
16. 3. 2020 16:06
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Takže lepšie ako niečo je nerobiť nič? Resp. keď si bude sused srať pod okná, budeš to robiť tiež, aby si nemal menej práv ako on? Tiež trochu blbé, nie?
Aj keď samozrejme súhlas, riešiť iba autá a neriešiť lodnú, leteckú a mnohých krajinách aj železničnú dopravu, neriešiť priemysel, alebo len niekde, to zrovna kóšer nie je.
16. 3. 2020 16:36
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Je to jako diskuze, která se propadne do ticha a pak podobná opatření působí jako prolomit ticho nesmyslem.
16. 3. 2020 16:43
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
No, když Evropa nezlikviduje svůj dosud špičkový autoprůmysl, tak to určitě bude jen dobře ne? Když tento zločin globání oteplování stejně nijak citelně nesníží. To má logiku, ne? ;-)
16. 3. 2020 18:21
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Aut je jako sraček a střídat je po dvou letech není úplně ekologické. Vyrábět je jen kvůli tomu, aby měli lidé práci, taky není zrovna ideální model.
16. 3. 2020 18:54
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
No auta střídají po dvou letech asi jen málokde, skuttečnost je násobně delší. A taková ČR je tedy dle tebe vzor ekologičnosti - průměrné stáří cca 15 let.... :D
17. 3. 2020 04:28
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Koukám, že se z tebe stal politik, víš nejlíp co má kdo dělat a máš patent na to, co je pro ostatní nejlepší.
Dej sem někdy statistiku, že se auta střídají v průměru po 2 letech...dík ;-)
17. 3. 2020 06:29
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
To byl příklad. Automobilový průmysl není alfa a omega. Je přeautováno.
Viz minulá krize. Když to nikdo nechce kupovat, udělá se “šrotovné”. Dělal někdo pobídky
na jízdní kola? Nejsem politik. Ale teď se vyrábějí zběsile elektromobily, které nikdo nebude
kupovat, protože na ne nemá.
Avatar - Ada je zase tady
16. 3. 2020 12:47
Důvodem omezení rychlosti jsou vysoké emise oxidu uhličitého
A omezit rychlost jen pro benzínová auta nikoho nenapadlo? Diesel opět zvítězí! :-!
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2020 13:43
Upřímnou soustrast
Tohle omezení jsem zažil v Rakousku kolem Grazu a pravdou je, že je to skutečně utrpení, mít před sebou ještě 7 hodin jízdy a plazit se po krásné dálnici 100vkou. Napadá mě v této souvislosti ještě to, že při 130km sice vyprodukuji o 10% ?? více škodlivin, ale rozptýlených na vzdálenosti o 30km delší. Nevyjde to náhodou na 1km prakticky nastejno? ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - palix
16. 3. 2020 14:31
Re: Upřímnou soustrast
Nie - škodliviny sa uvádzajú v g/km = pri vyššej rýchlosti je to jednoznačne viac.
Nie je príjemní vliecť sa pomaly, keď má človek pred sebou ešte takú dlhú cestu. Na druhej strane tých pár km sa dá prežiť.
16. 3. 2020 16:45
Re: Upřímnou soustrast
Hele, to jsi ještě nepochopil, že "dlhá cesta" trvající 7 hodin opravdu není pár km? :D :D :D
16. 3. 2020 18:19
Re: Upřímnou soustrast
Ty úseky jsou myslím dva a dá se to přežít... a ze má před sebou 7 hodin dlouhou cestu neznamená, ze celou dobu jedes stovkou... a jel tam předpokládám, z lyží, což je jednou za rok.
17. 3. 2020 08:35
Re: Upřímnou soustrast
... v roce 2011 půl roku co každý týden tam a zpět. Ne na lyže, ale do práce. To jen tak pro upřesnění.... ;-)
17. 3. 2020 09:42
Re: Upřímnou soustrast
Kolik z celkové vzdálenosti byly ty omezené úseky?
Jen tak pro zajímavost, když jedu dálkové trasy, celkem uháním, všechny auta předjíždím, pak si dám pauzu na kafe na benzínce, zase jedu, a někdy se mi stane, že za celou dobu i třikrát předjedu šneka, který prostě nezastavuje:)
16. 3. 2020 19:37
Jako v německu a ještě lépe
Pravdou je, že pokud do toho Holandska nejezdím, nebo tam nežiju, je mi to v podstatě putna.
To že je to alibismus a nesmysl, je nad slunce jasné.

Nicméně mě zaujala současná situace v ČR, kdy v podstatě máme díky corona viru na našem území neomezenou rychlost. Policie nemá roušky + jiné starosti a neměří rychlost.
Včera to bylo vidět zejména na Hradecké dálnici, kdy se jelo rychleji než běžně. Spousta aut okolo 150-170km/h a kupodivu se nestala žádná nehoda, nepřipadal jsem si nebezpečně.
Nikdo panicky nebrzdil a ač nejelo málo aut, byl provoz mnohem plynulejší, než když tam každou minutu vjíždí někdo, kdo se táhne za kamionem 100km/h a levé zrcátko je věc, kterou nikdy nepoužil.
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2020 23:51
Dálnice
Naprosto souhlasím, je jsem teď několikrát po D11, úplně v pohodě jsem mohl jet i vysoko nad 130 a žádné nebezpečné situace jako za běžného provozu - pitomci nekoukající do zrcátek, blokovači levého pruhu, neznalost předpisů řazení a správné jízdy. Není to to maximální rychlosti, ale těch, co sedí za volantem.
Rozbalit vlákno
0