100vka je inak aj na spotrebu este docela idealna ... nejdes zrovna este moc pomaly takze v poho... a zase keby si siel uz 120-130 tak zeries uz opodstatne viacej ako pri 100vke ... tam to potom od 100vky vyssie uz dost prudko rastie aj na spotrebe...
100 km/h je na dálnici rychlost na usnutí. Takovými rychlostmi se jezdilo v dobách Škody 100, aby aut nežralo. V dnešní době kdy dokážeš s moderníma motorama letět i 150-160 a máš spotřebu 6-7 litrů není potřeba takový nesmysly vůbec zavádět. Nedosáhneš tím reálně absolutně ničeho.
Omezeni rychlosti na silnicich a dalnicich probehlo nekdy kolem roku 79-80, predtim si kazdy jezdil jak chtel, jenom v obci se muselo jezdit pres den 60. V noci cocka. 130 zvladla i moje felda i zadokolkove skodarny 1964+ ale jezdila tu spousta i rychlych aut zapadni vyroby.
ryccardo, i kdyby byly nakrásně auta, která při 160km rychlostí žerou 7 litrů, pořád by tytéž vozy při stovce žraly minimálně o litr až dva míň a reálně bys dosáhnul snížení emisí...
Hledá se ten nejjednodušší a jeden z nejméně přínosných. Z ekonomického hlediska bude potřeba spíše doplnit státní pokladnu drancovanou granty na elektromobilitu.
Je zajímavé, že v sousedním Rakousku, o kterém si myslím, že je to země, kde zkrátka "dělají všechno správně", je tohle nařízení taky. A když vidím v jakém stavu je jejich zemědělství, jejich příroda, jejich ekonomika, nechce se mi věřit, že by právě tohle opatření přijali jen tak, bez toho, že by to měli dobře rozmyšleno.
Tak znovu. Vedlejší království, které netrpí tolik na kůrovce, na sucho, jejich ekonomika šlape a zemědělství je v lepším stavu, než to naše, usoudilo, že tohle opatření je rozumné. A protože dělají spoustu věcí správně, zamýšlím se nad tím, jestli tohle přijali jako buzeraci na řidiče, nebo proto, že to pokládají za přínosné?
:D:D:D Jak jednoduché, nemají kůrovce kvůli místy nižším rychlostem na dálnicích a až jim z toho vyrostly Alpy s fialovými krávami, které dojí čokoládu ;-)
Pájo, nevnímáš jako útok na svojí osobní osobu, že musíš jezdit autem, které plní emisní limity? Místo toho do něj pokorně doléváš močovinu a ještě si to pochvaluješ :yes: jako správný rebel bych jezdil autem plnící EURO4 ;-)
a trpíš v něm všechny asistenty, které by mě osobně třeba otravovali, start/stop a další nesmysly, prostě ses přizpůsobil, třeba jsi frflal, ale nakonec to děláš jako stejně, když třídíš odpad, taky to ze začátku nebylo jednoduché, prostě se to nelíbí nikomu, ale jestli to bude mít ve výsledku nějaký efekt, tak se prostě přizpůsobit musíme všichni.
Ne, to nevnímám a naštěstí si dokážu zatím většinu nechtěných asistentů vypnout.
Ale vztahovat omezení rychlosti na ekonomiku nebo životní prostředí nepoznamenané 40-ti letým komunistickým huntováním mi přijde hodně přes čáru ;-)
Kontext. Celkový pohled na věc. Oni mají ve vládě odborníky, dělají to dobře, líp než my. Ted' vyhodnotili, že tohle opatření má smysl. Jsou tam hlupáci a je to jenom buzerace? Psal jsi, že tohle opatření nemá žádný smysl a nic to reáně nepřinese. Opravdu? Já bych řekl, že při současném objemu aut na dálnicích to bude velmi zásadní. A mimochodem, rozčilovat se z pohledu řidiče v ČR, který jezdí na D1 většinu času osmdesátkou, je vážně legrační...
Kde? V Holandsku? Nemám relevantní info, jak moc to tam pecky prožívají, měření. Vím, jak je to u nás. I kdyby to zavedli, stejně by se tak nejezdilo, stejně jako se teď nejezdí 130.
Pokuty do státního rozpočtu tedy vnímám pozitivněji, než ty do obecních kas...
Jenže já se v autě chci třeba normálně svýzt, když se budu chtít plazit stovkou, tak můžu jen autobusem. Nechci se přizpůsobovat takovým restrikcím, když za tím není žádná přidaná hodnota.
Za zákazy a příkazy se pro dotyčného většinou přidaná hodnota neskrývá. Je to pro blaho všech. Autobusem jet můžeš a bude to samozřejmě ještě prospěšnější :yes:
To je ovšem snížení emisí jako Brno. To hned začnou ty ledovce zase růst. :D To je tak zanedbatelný, že nemá cenu se o tom vůbec bavit. To je rozdíl, asi jako kdyby se ti do městskýho bazénu vy-chcalo 1000 lidí nebo jen 999. to je prostě k ničemu a nemá cenu kvůli tomu omezovat svobodu lidí. To je celá pointa.
Dosad si místo miliardy jakou chceš hodnotu. Princip bude stejný. Jestli to muzu chtít po člověku, který tvrdí, ze mezi spotřebu automobilu ve 160 a ve stovce není rozdíl:)
Hele a proč nemáme jezdit 80. Při 80ce máš ještě menší spotřebu než při 100 km/h? Nebyl by to třeba taky dobrej nápad? A nic takovýho jsem netvrdil. Řešilo se omezení ze 120-130 na 100, což ti žádnej rozdíl ve spotřebě generovat nebude nebo spíš naprosto zanedbatelnej, takže je to jak jsem psal já. Neovlivníš tím absolutně nic. U mýho auta je třeba rozdíl 100 a 160 už celkem znatelnej. Dělá to asi 3 litry. U TDI motoru to bude 0,5-1 litr. Ovšem pokud se bavíme o rozdílu 100 a 130, tak u TDI motoru to bude v řádu decilitrů a benzínovýho do 1 litru. Fakt si myslíš, že tohle nesmyslný omezování, něčemu pomůže? Myslíš, že kvůli tomu přestanou tát ledovce? Kolik CO2 asi vyplodí průmysl ve srovnání s autama?
Protože by se na dálnici jezdilo pomaleji než na okresce. Ještě nějaký chytrý dotaz?
TDi jezdí o padesát km rychleji se spotřebou o litr vyšší? Bravo :yes:
Není tu někde Emel a tabulka 530i vs 530D?
Maju 3000km dialnic. Da sa predpokladat ze isty...mozno celkom zasadny pocet aut ktore po nich jazdia v radoch stoviek tisic denne. Ak na kazdych 100 km ktore prejde 1 auto usetria 1 liter paliva, je to podobne ako keby sa stalo kazde 10 auto elektromobilom...je neuveritelne efektivne riesenie.
Fakt ze stanovili cas 6-19 je dany pravdepodobne tym, ze v tom case nie je priorita rychlost jedinca ale pripustnost masy...dobre rozhodnutie. Z pohladu poklesu CO2/km hodne desiatok milionov EUR rocne.
Pri focuse 1.0 EB to je tak 3- 4 litre benzinu rozdiel.
Pri Octa 3, 2.0 TDI to je rozdiel 2,5- 3 litre...
Rozptyl zavisi od penumatik (rozdielne rozmery leto, zima a asi aj protivera).
Teda rozdiel 150 vs 100(GPS)...
To je z pohladu tisicok aut ktore denne po dialnici prejdu na urovni roka...no nieco tym dosiahnes kazdopadne.
preludneny stat s preplnenou dopravou... takze logicky krok... aut je tam coraz viac a viac na stale rovnakej ploche ... a asi nepotrva dlho a taketo znizenie rychlosti bude aj inde ( belgicko ci niektore useky v nemecku a a pod ) ... ale tak 300 konove kupatka uz stejne neletia dnes takze v pohode v tomto smere je to ok... a hybridne SUVecka predsa maximalku uz nenahanaju ... takze moc ludi sa tam aj tak asi na to stazovat nebude ;-)
aj skoda 105L jede 130 ... a co je na tom... ale ked niekde raz treba znizit rychlost tak co s tym spravis... asi vedia preco to robia.. preludneni su stejne riadne... aj preautovani... ono dnes najlespie uz ist kdesi do nepreludnenej australie alebo kanady ci na novy zeland... europa je stejne v tomto uz davnejsie v pr... takze v tomto smere sa tu da ocakavat ze sa tu bude z roka na rok len a len znizovat maximalka.. a bohvie aj ake dalsie obmedzenia eu v tomto este cakaju v blizkej dobe
tak ale iste pri 100vke bude auto produkovat menej emisii ako pri 130.... ved oni tam maju same roviny.. ziadne kopce.. tak co.. jazdit mozu aj 100vkou plynulo klido pido.... vsade maju stejne blizko.. aj bicyklom tam sa da nie ako u nas kde dole do centra mesta zo sidliska mam uz 100 metrov prevysenie ... byt v holandsku a mat tych 7-8km do prace po rovine ( a nie ako tu u nas po kopcoch ) .. tak hadam aj bez auta by som prezil... vlastne sa aj divim kolko aut sa tam mesacne predava ak zvazime ze je to tam vsade sama rovina a vsade je tam tym padom docela blizko po tej rovine... tam im fakt netreba carrery ani lamba ... tam postaci aj zoe ci nejaky ten smartik ci space star a pod ...
Je hezký, že víš co má stačit holanďanům :D Kolik jich znáš? ;-)
Já poměrně dost a berou to přesně tak jak jsem psal výše, terorizování a naprosto zbytečné omezování obyčejných lidí. Nechápu schvalovače podobných nesmyslů.
taky se najde dost těch, co budou mít hysterické reakce. u nás na dálnici je 130 a v životě jsem po ní nejel míň, než 150. Švýcarskem jsem ale projel předpisově a přežil jsem to taky.
zpátky na zem
Každý stát má jiné rychlostní limity. V západní Austrálii je tolerance pro překročení rychlosti nulová.
Maximální povolená rychlost je na všech silnicích vyznačena.
Na dálnicích je to zpravidla 110 km/hod, ve městě 50 km/hod. Maximální povolenou rychlost doporučujeme dodržovat.
Policie a radary jsou v místech, kde to nejméně čekáte, a za překročení rychlostního limitu je v Austrálii vysoká pokuta!
Největší rychlost je povolená v Severním teritoriu - 130 km.
Jen technická, pamatuju si, jak jsem se před lety divil, když jsem přijel k jednomu zákazníkovi do Weil am Rhein (německé předměstí Basileje), proč jsem musel posledních cca sto kilometrů po A5 směrem od Karlsruhe jet stodvacítkou, když tam vždycky byla neomezená, zrovna ten úsek je rovný jako mlat, dokonale přehledný a hustota dopravy max. průměrná. Místní mi řekli, že to omezení tam dali Němci proto, protože domácími rychlostními limity frustrovaní Švýcaři si tam jezdili zazávodit (jako zazpívat do země krále Miroslava) a docházelo tam k častým nehodám. ;-)
To je tady blbečkov, kolik lidí obhajuje stovku na dálnici. Jet na prázdné dálnici sto je peklo. A když je dálnice plná tak se jede stovkou přirozeně i kdyby tam bylo 200. A vlastně proč cestovat autem, zakázat taky.
Já bych řekl, že za opravdovými řidičskými zážitky se jde na klikatou okresku, ne na dálnici v současném hustém provozu.. nebo rovnou na okruh. Běžné řízení v běžném provozu přináší nadšenému řidiči velmi málo radostí...
kdyby u nás byla 110ka na dálnici, byl bych v Praze rychleji. Ale nevím, už dlouho jsem tam nemusel a snad to tak zůstane...
a o žádnou třetinu by se nejednalo, ad jedna kvůli tomu, že nikdo neměří, ad dvě, že to matematicky nevychází.
Čisto teoreticky emisie sa merajú v g/km = ak idem 100 km/h a mám nižšie emisie ako pri 130 a prejdem rovnakú vzdialenosť, celkovo vyprodukujem menej emisii.
Zníženie rýchlosti zo 130 na 100 môže zvýšiť nehodovosť. Je rozdiel prejsť trasu 1200 km - 130-kou za 9,5 hod, alebo 100-kou za 12 hod. Rozdiel je 2,5 hodiny = významný rozdiel na to, aby vodič zaspal počas jazdy. Navyše sa zistilo, že vyššia rýchlosť na diaľnici znižuje počet nehôd.
Na emisie je to samozrejme v pohode.
Dnes je zaujímavé pozorovať, ako každý presadá do áut, alebo radšej chodíme pešo, alebo jazdíme bicyklom. Starí jeden vírus a prostriedky hromadnej dopravy sú skoro prázdne.
"Na cca 300km strávíš na cestě o hodinu déle a o hodinu déle tedy vypouštíš exhalace z výfuku."
Už valíš nezmysly. Reálne to bude oveľa menej. A pokiaľ mi pamäť siaha, spotreba áut sa neuvádza v litroch na hodinu, ale na 100 km, čiže tých exhalátov z výfuku bude pri nižšej spotrebe samozrejme menej.
"Nejde o řidičské zážitky, jde o reálné prodloužení doby jízdy o třetinu. Ale třeba o tu třetinu budou nižší exhalace, opotřebení pneu atd "
O tretinu? Robí to 23%. A aj to sa bavíme o maximálke, nie o cestovnej alebo priemernej rýchlosti. Maximálka 130 neznamená, že všetci tých 130 jazdia. Mnohí jazdia trebárs tou stovkou alebo pomalšie, za nimi uberáš plyn alebo brzdíš, ak sa nedá hneď predbiehať... A títo ľudia budú naďalej jazdiť svojou rýchlosťou, so znížením limitu nespomalia. Tým pádom by premávka mala byť plynulejšia a bezpečnejšia, a strata času, ktorú spomínaš, bude reálne ešte menšia, ak vôbec nejaká. Kam sa všetci ponáhľate? Ako tu čítam, o zážitok z jazdy nejde, na ekológiu bežný človek kašle, bezpečnosť je vraj vpohode aj bez rýchlostných limitov... Určité spomalenie a upokojenie sa v dnešnom hektickom svete nie je celkom na škodu. Najmä keď tým prakticky nič nestratíš. Ušetríš svoj organizmus od trochy stresu, ostane ti o čosi viac v nádrži a teda aj peňaženke a prostredie ostane o trochu čistejšie. Nakoniec, pri tom množstve áut pol litra-liter na 100 km za kus už dáva slušné množstvo, ktoré sa pomaly nedá počítať v litroch, ale možno v tonách. A nakoniec - celé to je v Holandsku, koľko po tamojších diaľniciach ročne najazdíš? Tak aký problém? ;-) Spomalenie jazdy na diaľnici je rozhodne lepšie ako ako spomalenie úplne všetkého z núdze kvôli koronavírusu, ktorý nám teda podkuruje riadne...
Mám obavu, že zpomalení kvůli koronaviru nebude mít tak dlouhého trvání jako snížení rychlosti.
Taky si stojím za tím, že na 300km úseku strávíš o téměř hodinu více (130vs100) a o hodinu déle půjdou z výfuku exhalace.
V ČR i SR jezdíme po dálncích obvykle na úrovni limitu, těch pár cest po Holandsku mi dává vzpomenout, že podobně se jezdí i tam.
Na ekologii může kašlat jen ignorant, jen tu nevidím žádnou přidanou hodnotu...
Pajo ty mi davas. Takže když budeme jezdit dvoustovku poloviční dobu, emise klesnou, protože budou produkovány jen polovinu času? ;-)
Jediné co rozhoduje je spálené palivo. A něco mi říká, ze když ušetříme za pohonné hmoty, a vznikne méně misi, vydelam já i systém...
A já říkám, že nevznikne méně emisí. Zpomalováním dopravy se ještě nestane plynulejší provoz. Bude to přesně naopak a s přibývajícími radarovými systémy v tempomatech bude vznikat více kolon (nedávno to byl velmi zajímavý test odborníků a následná studie).
Bude jen více zpomalování a zrychlování, kolon atd. A více emisí.
"Mám obavu, že zpomalení kvůli koronaviru nebude mít tak dlouhého trvání jako snížení rychlosti.
Taky si stojím za tím, že na 300km úseku strávíš o téměř hodinu více (130vs100) a o hodinu déle půjdou z výfuku exhalace.
V ČR i SR jezdíme po dálncích obvykle na úrovni limitu, těch pár cest po Holandsku mi dává vzpomenout, že podobně se jezdí i tam.
Na ekologii může kašlat jen ignorant, jen tu nevidím žádnou přidanou hodnotu..."
Stáť si za tým môžeš, ale tým sa to nestáva pravdou. Môžeš dlhšie púšťať z výfuku splodiny, ale pôjde ich podstatne menej, takže čas je v tomto prípade irelevantný,.
Je blbé, že nevidíš žiadnu pridanú hodnotu pre ekológiu; výfukmi vyletí podstatne menej benzínu a nafty, produkuješ menej hluku. U jedného auta sú tie 2-3 litre za tebou spomínaný 300 km úsek zanedbateľné, ale pri tých tisícoch a tisícoch áut denne...
Nevidíš, lebo nechceš vidieť. Máš svoju pravdu a o inej alternatíve odmietaš uvažovať. Nikto ťa nepresvedčí, lebo sa nechceš dať presvedčiť.
Jel jsi někdy ten úsek kolem Grazu/Klagenfurtu? Nic takového se tam neděje. Navíc, ten systém, omezující rychlost, se uvede do provozu na základě zvýšené hustoty provozu. Tipuju, ze v okamžiku, kdy emise překročí určitou hranici. Což vyvrací tvoji domněnku.
To je nesmyslné rozhodnutí a největší přístav v Evropě Rotterdam na CO2 vliv nemá, že? Kontejnerové lodě zcela určitě několika násobně převyšují emise všech aut v Evropě 😉
ma-goři!! Doufám, že ten debilismus neprosákne dál na východ. Ať si tam klidně zavedou zase praporkovej zákon. Nečekal bych takový zpátečnický jednání zrovna od Holanďanů. A poznámka s loďěma je naprosto trefná. Proč omezovat něco co produkuje násobně víc CO2, když jde nesmyslně omezovat něco co nemá žádný vliv. :D:D
akurat ze nezijeme na mori ani v strede oceanu ale v meste plnom aut ktore tie spaliny vypustaju vlastne rovno pred nas citlivy nos na rozdiel od nejakej lodi v strede atlantiku ;-) .. tym ale nechcem povedat ze lode su v tomto eko... urcite nie... ale vzhladom na to kde povacsinou byvame ( mesta plne aut ) je tu asi potrebne riesit aj auta .. nielen lode na sirokom mori ci lietadla vo vzduchu...
Aha další trouba co nepochopil, že atmosféra není statická entita :D Navíc se v tomhle případě nejedná o žádný škodlivý emise polétavého prachu atd. ale o neškodný CO2.
To rozhodne áno. Znamená to, že by sa to malo riešiť. A kopec iných vecí. Ale neznamená to, že by sa mali prestať riešiť aj tie autá. Aj keď na tie autá sa šlape proste asi príliš.
Hlavne je to pre určitú skupinu ľudí, ktorí disponujú potrebnou mocou, zdroj nemalých príjmov. Aj to je jeden z dôvodov, prečo kritizujem súčasnú demokraciu a kapitalizmus - za jedinú modlu majú peniaze a zisk a všetko ostatné ide stranou. Proste ide len o prachy bez ohľadu na následky.
V poslednej vete sa mýliš, tá ekológia aj u bežných áut zmysel má, ale nezmyselne sa aplikuje prakticky iba u nich a veľmi drasticky a násilne a naviac nelogicky.
Nadotovali mraky elektroaut, které jak všichni víme a známe z praxe jezdí v pravém mezi kamiony (ale hlavně že se prsí jak jim to zrychluje) a tak musí zpomalit všechny ostatní. Bud kvůli bezpečnosti, aby se normální auta kolem těch mixérů neproháněla moc rychle a nebo aby se v těch kuchyňských spotřebičích necítili trapně, těžko říct :D
...jestli nám autority (řekněme po půl roce) sdělí, o kolik se tímto opatřením snížily celkové emise CO2. Mám ale neblahé tušení, že tomu tak nebude..... :-(
Oni to věděli když schvalovali ten zákon. Ve skutečnosti se jedná o snahu ZPOMALIT šíření viru COVID. Místo rychlostí 130 km/h se nyní bude šířit rychlostí pouze 100 km/h.
A TO SE POČÍTÁ !!!!!!! :-!
Navrhuji snížení povolené rychlosti na dálnici na 70 km/h a řidiči musí mít povinně zařazený nejvyšší rychlostní stupeň. Nizozemské roviny to umožní a nastane gigantické snížení zlého CO2! Co na tom, že např. v příštích 10 letech Japonsko plánuje výstavbu 10 nových velkých tepelných elektráren, které se bude krmit uhlím, přiváženým z Austrálie. Samozřejmě čoudícími loděmi! A o zemích jako Čína, nebo Indie raději nemluvě. Zemská atmosféra je přitom spojená nádoba, ale to eko-magorům z EU asi nikdo neřekl! ;-)
Je zvrácené dostávat bičem po zádech a ještě křičet, že chceš přidat ;-) Trochu mi to připomíná majitele novostaveb u mosteckého okruhu, kteří po dostavbě zjistili, že autodrom produkuje v době využívání hluk.
Jsou to typově ti samí, kteří staví v záplavových zónách, jen se řečiště hůře přemisťuje. ;-)
… a to ještě chlapci zapomínáte že největším problémem Holandska není CO2 ale metan CH4, čpavku NH3, který jim tam masivně prdí jejich kravičky skot atd.
A protože prosperita Holandska byla odjakživa založena na prdech zemědělských zvířat, bude zajímavé sledovat jak Holanďané zchudnou po šílených zákazech jejich vlády.
Takže lepšie ako niečo je nerobiť nič? Resp. keď si bude sused srať pod okná, budeš to robiť tiež, aby si nemal menej práv ako on? Tiež trochu blbé, nie?
Aj keď samozrejme súhlas, riešiť iba autá a neriešiť lodnú, leteckú a mnohých krajinách aj železničnú dopravu, neriešiť priemysel, alebo len niekde, to zrovna kóšer nie je.
No, když Evropa nezlikviduje svůj dosud špičkový autoprůmysl, tak to určitě bude jen dobře ne? Když tento zločin globání oteplování stejně nijak citelně nesníží. To má logiku, ne? ;-)
No auta střídají po dvou letech asi jen málokde, skuttečnost je násobně delší. A taková ČR je tedy dle tebe vzor ekologičnosti - průměrné stáří cca 15 let.... :D
Koukám, že se z tebe stal politik, víš nejlíp co má kdo dělat a máš patent na to, co je pro ostatní nejlepší.
Dej sem někdy statistiku, že se auta střídají v průměru po 2 letech...dík ;-)
To byl příklad. Automobilový průmysl není alfa a omega. Je přeautováno.
Viz minulá krize. Když to nikdo nechce kupovat, udělá se “šrotovné”. Dělal někdo pobídky
na jízdní kola? Nejsem politik. Ale teď se vyrábějí zběsile elektromobily, které nikdo nebude
kupovat, protože na ne nemá.
Tohle omezení jsem zažil v Rakousku kolem Grazu a pravdou je, že je to skutečně utrpení, mít před sebou ještě 7 hodin jízdy a plazit se po krásné dálnici 100vkou. Napadá mě v této souvislosti ještě to, že při 130km sice vyprodukuji o 10% ?? více škodlivin, ale rozptýlených na vzdálenosti o 30km delší. Nevyjde to náhodou na 1km prakticky nastejno? ;-)
Nie - škodliviny sa uvádzajú v g/km = pri vyššej rýchlosti je to jednoznačne viac.
Nie je príjemní vliecť sa pomaly, keď má človek pred sebou ešte takú dlhú cestu. Na druhej strane tých pár km sa dá prežiť.
Ty úseky jsou myslím dva a dá se to přežít... a ze má před sebou 7 hodin dlouhou cestu neznamená, ze celou dobu jedes stovkou... a jel tam předpokládám, z lyží, což je jednou za rok.
Kolik z celkové vzdálenosti byly ty omezené úseky?
Jen tak pro zajímavost, když jedu dálkové trasy, celkem uháním, všechny auta předjíždím, pak si dám pauzu na kafe na benzínce, zase jedu, a někdy se mi stane, že za celou dobu i třikrát předjedu šneka, který prostě nezastavuje:)
Pravdou je, že pokud do toho Holandska nejezdím, nebo tam nežiju, je mi to v podstatě putna.
To že je to alibismus a nesmysl, je nad slunce jasné.
Nicméně mě zaujala současná situace v ČR, kdy v podstatě máme díky corona viru na našem území neomezenou rychlost. Policie nemá roušky + jiné starosti a neměří rychlost.
Včera to bylo vidět zejména na Hradecké dálnici, kdy se jelo rychleji než běžně. Spousta aut okolo 150-170km/h a kupodivu se nestala žádná nehoda, nepřipadal jsem si nebezpečně.
Nikdo panicky nebrzdil a ač nejelo málo aut, byl provoz mnohem plynulejší, než když tam každou minutu vjíždí někdo, kdo se táhne za kamionem 100km/h a levé zrcátko je věc, kterou nikdy nepoužil.
Naprosto souhlasím, je jsem teď několikrát po D11, úplně v pohodě jsem mohl jet i vysoko nad 130 a žádné nebezpečné situace jako za běžného provozu - pitomci nekoukající do zrcátek, blokovači levého pruhu, neznalost předpisů řazení a správné jízdy. Není to to maximální rychlosti, ale těch, co sedí za volantem.