Elektromobilita
Automobilky udávají dojezd, který vyjde ve WLTP cyklu. Nemůžou psát ani větší ani menší.
Kde asi uděláš půl h pauzu Vito? Kolik je tu superchargerů a jak to dopadne, když budou chtít nabrat třeba 3 auta v rozmezí 30min?
Oba víme, že je to pouze teorie, ale praxe je jiná. Naprosto. Navíc v testu nešlo o nijak chladný den, jelo se na eko a převážně nízkými rychlostmi.
Btw, hezký přepočet dal dole Abacus, tam ta Evropa oproti Tesle zase tak špatně nevypadá...
Oba víme, že je to pouze teorie, ale praxe je jiná. Naprosto. Navíc v testu nešlo o nijak chladný den, jelo se na eko a převážně nízkými rychlostmi.
Btw, hezký přepočet dal dole Abacus, tam ta Evropa oproti Tesle zase tak špatně nevypadá...
Prosim pis dusledne "plug-in hybridy". Zadny normalni hybrid s papirovou spotrebou 2 litry neexistuje (s realnou 4-5 jo).
O2 1.5tsi/110kW katalog 5.5, real 6.5, +17%
O2 2.0tdi/110kW 4.3/5.9 +27%
S3 2.0tsi/140kW 6.2/8.5 +37%
S3 2.0tdi/140kW 4.4/7.0 +59%
S3 2.0tsi/206kW 7.1/10.0 +37%
realna spotreba ze spritmonitoru, rocniky 2018 a 2019
nejvic lzou u dyzlu
O2 2.0tdi/110kW 4.3/5.9 +27%
S3 2.0tsi/140kW 6.2/8.5 +37%
S3 2.0tdi/140kW 4.4/7.0 +59%
S3 2.0tsi/206kW 7.1/10.0 +37%
realna spotreba ze spritmonitoru, rocniky 2018 a 2019
nejvic lzou u dyzlu
"Všechny vozy byly přepnuty do úsporného režimu, topení bylo nastaveno na 21 °C a vyhřívání sedačky na nejnižší výkon.
Na trase nechyběla jízda městem, po okreskách a došlo i na dálnice. Rychlost se přitom většinu doby pohybovala od 60 km/h po 110 km/h."
A přesto Tesla 3 rozdíl 160km v dojezdu? Tak to je "úspěch". :-!
Na trase nechyběla jízda městem, po okreskách a došlo i na dálnice. Rychlost se přitom většinu doby pohybovala od 60 km/h po 110 km/h."
A přesto Tesla 3 rozdíl 160km v dojezdu? Tak to je "úspěch". :-!
Já to ale taky vidím jako úspěch. Čekal jsem horší výsledky. Prostě v zimě a normálním použití auta máš cca o 20% menší dojezd než by si měl za tepla. To není zase tak strašný. Stejně se nikdo s EV nevydá na mezikontinentální výlet a většina tras povede do 200 km. Takže jestli má Tesla 3 rozdíl 160 km v dojezdu dle WLTP? No a co? Kolik je rozdíl reálný spotřeby u spalováků a hybridů co nám výrobci nalžou? Tam je rozdíl v reálný a papírový spotřebě taky v řádech litrů. Takový hybridy papírová spotřeba 2 litry a v reálu 4-5. To vidím jako fatálnější lež.
Zajimavy test, blahopreju Tesle k presvedcivemu vitezstvi.
Dojezd 600km je parada.
Ted uz jen v nizsich kategoriich snizit cenu.
A elektromobil uz brzy nebude potreba dotovat. 😄
Realne namereny dojezd nemecke (nejen) "premie" je zklamani.
Obzvlaste u nizsiho E-Tronu.
Naopak Korejci maji velmi slusne naslapnuto.
Skoda, ze se tu musim s nekym dlouze dokazovat, o kolik je Model X lepsi nez E-Tron.
A od nekoho jineho jsem obvinovan ze lzi, kdy napisu, ze Model S ujede (jen) 900km se dvema zastavkami...
https😐/www.auto.cz/diskuse/74006/1#…
Dojezd 600km je parada.
Ted uz jen v nizsich kategoriich snizit cenu.
A elektromobil uz brzy nebude potreba dotovat. 😄
Realne namereny dojezd nemecke (nejen) "premie" je zklamani.
Obzvlaste u nizsiho E-Tronu.
Naopak Korejci maji velmi slusne naslapnuto.
Skoda, ze se tu musim s nekym dlouze dokazovat, o kolik je Model X lepsi nez E-Tron.
A od nekoho jineho jsem obvinovan ze lzi, kdy napisu, ze Model S ujede (jen) 900km se dvema zastavkami...
https😐/www.auto.cz/diskuse/74006/1#…
Koukám, že všechny automobilky lžou o udávaném dojezdu a realita je o desítky procent jinde a největší sedmilháři jsou u Ampéry a Tesly 3.
Dal sis praci :yes😒br />
V cem konkretne vidis podvod?
V nastaveni WLTP? Melo by se radeji merit pri minus sesti?
Tvy auto nema v zime vyssi spotrebu? Ani na kratke trasy? Vazne? Take je to podvod?
V cem konkretne vidis podvod?
V nastaveni WLTP? Melo by se radeji merit pri minus sesti?
Tvy auto nema v zime vyssi spotrebu? Ani na kratke trasy? Vazne? Take je to podvod?
Z toho nic jasné není. WLTP se měří při 23 °C. Čili když se jede v zimě, tak má automaticky výhodu třeba auto s tepelným čerpadlem či obecně efektivnějším topením, což se ve WLTP vůbec neprojeví. Pokud je průměrná rychlost dané jízdy vyšší než WLTP, tak se relativně zlepší auto s lepší aerodynamikou a obráceně. Nějaké auto může mít převodový poměr či motor samotný optimalizovaný spíše pro WLTP, jiné spíše pro EPA. Stačí se podívat, že některá auta mají EPA a WLTP dojezd skoro stejný a jiná výrazně odlišný. Všichni určitě jeli na zimních pneumatikách, které neodpovídají WLTP dojezdu a jistě se od těch standardních lišily různou měrou (viz nedávnou zprávu, že Kona Electric z Nošovic má mimo jiné díky jiným standardně dodávaným pneumatikám o 35 km vyšší dojezd). A tak dále a tak dále.
Nepřesnost takového testu je evidentní už jen z trojice Citigo, Mii a eUP. Nejlepší má 90% a nejhorší 85%, přestože to jsou stejná auta. Mohl s tím zamávat i tlak v pneumatikách a další věci, které se ve WLTP kontrolují. A ani není zřejmé, zda uvažovali dojezd konkrétního kusu, který se liší dle výbavy (typicky kola, která významně ovlivňují aerodynamiku), nebo nějaký maximální dojezd z internetu.
Nepřesnost takového testu je evidentní už jen z trojice Citigo, Mii a eUP. Nejlepší má 90% a nejhorší 85%, přestože to jsou stejná auta. Mohl s tím zamávat i tlak v pneumatikách a další věci, které se ve WLTP kontrolují. A ani není zřejmé, zda uvažovali dojezd konkrétního kusu, který se liší dle výbavy (typicky kola, která významně ovlivňují aerodynamiku), nebo nějaký maximální dojezd z internetu.
Jj sedmilhari, spotreba bude jeste vyssi 😁 😁
Nejlip pri -150° a 150km/h.
A pak se diskuteri budou taky hloupe divit, ze dojezd neodpovida WLTP.
😄
Nejlip pri -150° a 150km/h.
A pak se diskuteri budou taky hloupe divit, ze dojezd neodpovida WLTP.
😄
Diky :yes😒br />
PHEV je jina otazka. To je jen metodika, zadna lez.
Ta spotreba dva litry je dosazitelna.
PHEV je jina otazka. To je jen metodika, zadna lez.
Ta spotreba dva litry je dosazitelna.
"Všechny vozy byly přepnuty do úsporného režimu, topení bylo nastaveno na 21 °C a vyhřívání sedačky na nejnižší výkon.
Na trase nechyběla jízda městem, po okreskách a došlo i na dálnice. Rychlost se přitom většinu doby pohybovala od 60 km/h po 110 km/h."
Všemu bych rozuměl, jen pokud takto pojedeš se spalovacím motorem, pravděpodobně budeš v rámci nebo pod normovanou spotřebou 😉
Na trase nechyběla jízda městem, po okreskách a došlo i na dálnice. Rychlost se přitom většinu doby pohybovala od 60 km/h po 110 km/h."
Všemu bych rozuměl, jen pokud takto pojedeš se spalovacím motorem, pravděpodobně budeš v rámci nebo pod normovanou spotřebou 😉
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To ale není normální použití, když máš vše v eco modu a jedeš mezi 50-110. Ty takto jezdíš?
Já bych na své nejběžnější denní trase s hybridem, který mám v plánu neměl mít spotřebu zřejmě ani litr benzínu...třeba. A mimochodem se podívej, jaké reálné spotřeby dosáhl Harry ve své garáži na YT s X5 45e.
Já bych na své nejběžnější denní trase s hybridem, který mám v plánu neměl mít spotřebu zřejmě ani litr benzínu...třeba. A mimochodem se podívej, jaké reálné spotřeby dosáhl Harry ve své garáži na YT s X5 45e.
WLTP se nemeri pri minus sesti.
Vis jakou spotrebu ma tvy auto prvni kilometry pri minus sesti????????????
Tak si nekdy vyzkousej vynulovat spotrebu nez vyjedes!
A taky nikdo v tomto pripadeneobvinuje automobilky ze lzi.
Protoze to kazdy vi!
Vis jakou spotrebu ma tvy auto prvni kilometry pri minus sesti????????????
Tak si nekdy vyzkousej vynulovat spotrebu nez vyjedes!
A taky nikdo v tomto pripadeneobvinuje automobilky ze lzi.
Protoze to kazdy vi!
Ty jsi me obvinil ze lzi, kdyz jsem uvedl, ze Model S s nominalnim dojezdem 600km ujede 900km se dvema zastavkami.
To jsi prehnal.
Jestli se chces neco dozvedet o dojezdu, tak studuj zde😒br />https😐/ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Lidi co kupuji EV, vedi s cim muzou pocitat.
PS Ano 404km s Modelem 3 v techto podminkach JE uspech.
Nevidim zadny problem v tom, udelat si po 300km pul hodiny pauzu.
Ze se chladne pocasi projevi u usporneho modelu na dojezdu vyrazneji, neni pro technicky zamereneho cloveka zadne prekvapeni.
To jsi prehnal.
Jestli se chces neco dozvedet o dojezdu, tak studuj zde😒br />https😐/ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Lidi co kupuji EV, vedi s cim muzou pocitat.
PS Ano 404km s Modelem 3 v techto podminkach JE uspech.
Nevidim zadny problem v tom, udelat si po 300km pul hodiny pauzu.
Ze se chladne pocasi projevi u usporneho modelu na dojezdu vyrazneji, neni pro technicky zamereneho cloveka zadne prekvapeni.
Tak sleduj, Punťo 😄
https😐/insideevs.com/…d-winter-canada/
Pri minus 30 lze WLTP jeste mnohem vic.
Vsechno je to jeden velkej podvod 😁
PS Skoda, ze norma neuvadi, jakou maji spotrebu vase auta po ranu, kdyz nastartujete a jen ohrivate motor nebo skrabete okna. Ta spotreba je totiz v tu chvili nekonecna 😄
https😐/insideevs.com/…d-winter-canada/
Pri minus 30 lze WLTP jeste mnohem vic.
Vsechno je to jeden velkej podvod 😁
PS Skoda, ze norma neuvadi, jakou maji spotrebu vase auta po ranu, kdyz nastartujete a jen ohrivate motor nebo skrabete okna. Ta spotreba je totiz v tu chvili nekonecna 😄
Jasne 😲
Takze treba kdyz jedno auto bude mit tepelny cerpadlo.
A druhy ne.
Tak to auto s cerpadlem podle tebe fixluje???????
Wtf. Proc z toho proboha vsichni delate nejaky nesmyslny zavery???
PS Neodpovedel jsi na dotaz o tve spotrebe.
Kolik ma tve auto spotrebu na prvnich 5km pri minus sesti??
A odpovida to norme??????????????????????????????????????
Takze treba kdyz jedno auto bude mit tepelny cerpadlo.
A druhy ne.
Tak to auto s cerpadlem podle tebe fixluje???????
Wtf. Proc z toho proboha vsichni delate nejaky nesmyslny zavery???
PS Neodpovedel jsi na dotaz o tve spotrebe.
Kolik ma tve auto spotrebu na prvnich 5km pri minus sesti??
A odpovida to norme??????????????????????????????????????
To te ale vubec neomlouva.
Obvinil jsi me ze lzi a to mne vadi.
Ja jsem uvedl, ze auto s (normovanym) dojezdem 600km da 900km na dve zastavky!
Coz odpovida i tomuto testu, kde by to TEORETICKY dal i jen na jednu zastavku.
Tak se tu nevykrucuj.
PS Model S muze samozrejme nabijet u kazde nabijecky. Nejen u superchargeru. Za to, ze to nevis, ja nemuzu!
Obvinil jsi me ze lzi a to mne vadi.
Ja jsem uvedl, ze auto s (normovanym) dojezdem 600km da 900km na dve zastavky!
Coz odpovida i tomuto testu, kde by to TEORETICKY dal i jen na jednu zastavku.
Tak se tu nevykrucuj.
PS Model S muze samozrejme nabijet u kazde nabijecky. Nejen u superchargeru. Za to, ze to nevis, ja nemuzu!
Znovu, to je argument u testu jednoho auta, ale tady je test 20 aut a když se někdo může dostat na 90% udávaného dojezdu (Kona) a někdo má problém dostat se lehce přes 70% (Ampera), tak je jasné, že tu někdo fixluje.
Tím bys mohl argumentovat u jednoho auta, ale tady je test 20 aut a když se někdo může dostat na 90% udávaného dojezdu a někdo má problém dostat se lehce přes 70%, tak je jasné, že tu někdo podvádí.
Jojo, 60 po okreskách a 110 na dálnici a s topením na minimum jezdí hodně lidí....navíc -6 je nic, test v -15 a -25 by byl o hodně zajímavější 😄 A ještě životnost té baterky, kdyby auto jezdilo třeba výhradně na Sibiři nebo Aljašce 😄
Priemerne zníženie dojazdu u testovaných áut bolo 18,29%
Top klamármi je Opel v závese s Teslou. Zníženie dojazdu o skoro 30% nie je peknou vizitkou.
Nájde sa agentúra, ktorá tieto podvody bude riešiť a pokutovať?
Tabuľka reálneho dojazdu počas testu vyjadrená percentuálne😒br />
Hyundai Kona 449 405 90,20%
Volkswagen e-up! 251 226 90,04%
Hyundai Ioniq 311 279 89,71%
Volkswagen e-Golf 222 198 89,19%
Seat Mii Electric 258 227 87,98%
Audi e-tron 50 quattro 299 259 86,62%
Audi e-tron 55 quattro 398 341 85,68%
Skoda Citigo-e iV 258 220 85,27%
Renault Zoe 380 316 83,16%
Tesla Model X 507 420 82,84%
BMW i3 120Ah 310 246 79,35%
Kia e-Niro 455 360 79,12%
Kia e-Soul 452 352 77,88%
Nissan Leaf 62 kWh 385 299 77,66%
Nissan Leaf 40 kWh 270 209 77,41%
Tesla Model S 610 470 77,05%
Jaguar I-pace 436 334 76,61%
Mercedes-Benz EQC 404 307 75,99%
Tesla Model 3 560 404 72,14%
Opel Ampera-e 423 297 70,21%
priemer 81,71%
Top klamármi je Opel v závese s Teslou. Zníženie dojazdu o skoro 30% nie je peknou vizitkou.
Nájde sa agentúra, ktorá tieto podvody bude riešiť a pokutovať?
Tabuľka reálneho dojazdu počas testu vyjadrená percentuálne😒br />
Hyundai Kona 449 405 90,20%
Volkswagen e-up! 251 226 90,04%
Hyundai Ioniq 311 279 89,71%
Volkswagen e-Golf 222 198 89,19%
Seat Mii Electric 258 227 87,98%
Audi e-tron 50 quattro 299 259 86,62%
Audi e-tron 55 quattro 398 341 85,68%
Skoda Citigo-e iV 258 220 85,27%
Renault Zoe 380 316 83,16%
Tesla Model X 507 420 82,84%
BMW i3 120Ah 310 246 79,35%
Kia e-Niro 455 360 79,12%
Kia e-Soul 452 352 77,88%
Nissan Leaf 62 kWh 385 299 77,66%
Nissan Leaf 40 kWh 270 209 77,41%
Tesla Model S 610 470 77,05%
Jaguar I-pace 436 334 76,61%
Mercedes-Benz EQC 404 307 75,99%
Tesla Model 3 560 404 72,14%
Opel Ampera-e 423 297 70,21%
priemer 81,71%
Diky.
Skoda ze tohle nepochopi Ham.
Stejne tak jako nepochopi, ze u EV neodpovida dojezd pri nizkych teplotach tomu WLTP.
Stejne jako neodpovida spotreba jeho auta po nastartovani te spotrebe WLTP.
To je totiz uplne stejna ''lez''.
A je to proto, ze WLTP je jeden konkretni cyklus pri jedne teplote atd.
U EV je to ale mnohem slozitejsi a jedna hodnota SAMOZREJME neni vypovidajici pro vsechny zpusoby a hlavne podminky pouziti.
Aby to totiz davalo smysl, bylo by potreba tech hodnot alespon 6...
Jako zde pro TM3😒br />https😐/ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Real Range
between 330 - 665 km 😲
City - Cold Weather 435 km
Highway - Cold Weather 330 km
Combined - Cold Weather 385 km
City - Mild Weather 665 km
Highway - Mild Weather 435 km
Combined - Mild Weather 535 km
PS Kdyz pojedes autem na okruhu (Hame, Pajo, Bariku), tak spotreba take neodpovida WLTP. A take to nedela z WLTP spotreby ''lez''. 😁
To je velmi obdobna analogie (jen jsem zamenil teplotu za zpusob pouziti).
https😐/www.wltpfacts.eu/wltp-discrepancy-laboratory-road-performance-cars/
Skoda ze tohle nepochopi Ham.
Stejne tak jako nepochopi, ze u EV neodpovida dojezd pri nizkych teplotach tomu WLTP.
Stejne jako neodpovida spotreba jeho auta po nastartovani te spotrebe WLTP.
To je totiz uplne stejna ''lez''.
A je to proto, ze WLTP je jeden konkretni cyklus pri jedne teplote atd.
U EV je to ale mnohem slozitejsi a jedna hodnota SAMOZREJME neni vypovidajici pro vsechny zpusoby a hlavne podminky pouziti.
Aby to totiz davalo smysl, bylo by potreba tech hodnot alespon 6...
Jako zde pro TM3😒br />https😐/ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Real Range
between 330 - 665 km 😲
City - Cold Weather 435 km
Highway - Cold Weather 330 km
Combined - Cold Weather 385 km
City - Mild Weather 665 km
Highway - Mild Weather 435 km
Combined - Mild Weather 535 km
PS Kdyz pojedes autem na okruhu (Hame, Pajo, Bariku), tak spotreba take neodpovida WLTP. A take to nedela z WLTP spotreby ''lez''. 😁
To je velmi obdobna analogie (jen jsem zamenil teplotu za zpusob pouziti).
https😐/www.wltpfacts.eu/wltp-discrepancy-laboratory-road-performance-cars/
kolik ze členů místní orálně-masturbační skupiky Svědkové Elonovi si už nějaký ten baterkáč koupilo a používá ho jako hlavnía jediné rodinné auto. A kolik si jich tenhle vehikl koupí, v době kdy koruna prolomila hranici 27 CZK za euro a česká ekonomika, jakožto výrazně pro-e😜ortně orientovaná s výraznou (občas jsem slyšel, že snad i 60😖 provázaností na automotive industry se poznenáhlu zastavuje 😞
Neni to "vyhradne na baterky" - ja jezdim s autem bez omezovani, parkrat to mesice 400km trasy bez dobijeni, v lete Chorvatsko (bez dobijeni). Aktualne mam dlouhodobou spoterbu 2,7. Pokud bych byl ochoten s sebou tahat kabel na ty 400km trasy (kde vetsinou prespavam), tak bych by mozna nekde u 2,3 nebo 2,4 a to se od te papirove zas tak nelisi.
Mě to připadá logické a normální. Některé auto má tepelné čerpadlo, některé využívá odpadní teplo z baterek a některé má jen přímotop. A každé auto má zacházení s energií při nízkých teplotách vyladěno jinak. To je jako se divit, že 2 auta se srovnatelnou spotřebou ji mají rozdílnou při tažení karavanu.
Nedostatek argumentů počet otazníků nevyřeší. Nevím jak souvisí moje spotřeba na prvních km s testem dojezdu EV v trvání několika hodin. Když provedu test se svým autem analogický popisovanému, tedy natankuji plnou nádrž a následně pojedu dokud ji nevyjedu do prázdna za popisovaných podmínek rychlostmi 60-110 km, v teplotách -6 +3, tak se zcela jednoduše dostanu na deklarovanou spotřebu podle WLTP a to bez jakékoliv námahy. Je to sice režim klobouk do kterého se dostanu jednou či dvakrát do roka když vezu mámu nebo tchyni na dušičky na Moravu, ale mám jej vyzkoušený. Je zcela lhostejné (z pohledu tohoto testu) jakou mám spotřebu na prvních km, jednak jsem ji nikdy exaktně neměřil a druhak PC ukazuje nesmysly (logicky, po nastartování je spotřeba "nekonečno", protože ujetá dráha je nula a z toho "nekonečna" po rozjezdu rychle klesá). A už vůbec nechápu tvoje konstrukce o tepelných čerpadlech. O žádném tepelném čerpadlu a nějakém fixlování jsem nenapsal ani písmenko, v testu jsou jak auta s tepelnými čerpadly tak bez a v obou skupinách jsou malí lháři, větší lháři a sedmilháři.
Jo, taky jsem zažil teploty kolem minus třiceti po několik dní. Spotřeba malého Peugeotu letěla místo 5,5 litru k sedmičce...
Bariku zase neblázni. Že bylo -17 je hezký ale to je extrém, který není běžný. Testy při -6 naprosto stačí k tomu, aby si člověk udělal obrázek. Prostě EV v zimě přijde o cca 20% kapacity baterky. S tím se ale dá žít vzhledem k použití EV jen na krátký vzdálenosti. Prostě majitel bude muset nabíjet častěji.
Jen tak, aby řeč nestála, vyšší teplotu než 20-22 stupňů v aute volim, když se auto v zimě snažím vytopit, a při této teplotě není potom nutné mít zapnuté topení sedadla... takže tyto podmínky nevnimam jako nějaké omezení.
Sorry, ale smiešny si ty. Vyťahuješ tu lokálne výkyvy ako keby to bolo štandardné počasie na polke planéty. A ešte sa tomu smeješ ako taký drbko. :no:
Já si včera konvertoval eura za 27,56 CZK / EUR
Ale moc velkou radost z toho nemám, protože tohle může ekonomiku zarazit do ještě větší krize, než byla ta v roce 2008 😞
Ale moc velkou radost z toho nemám, protože tohle může ekonomiku zarazit do ještě větší krize, než byla ta v roce 2008 😞
-25°C rozhodně běžná není. Kolik třeba procent Evropy mělo letos zimu, kde byly teploty -25° C aspoň po dobu 1 týdne?
Pokud v této oblasti nebydlím, rozhodně mě to netrápí. A to bude u nás drtivá většina.
Pokud v této oblasti nebydlím, rozhodně mě to netrápí. A to bude u nás drtivá většina.
Když to auto vyjede z vytápěného hangáru, to se to testuje.
Nechat je stát přes noc venku, hned by byly výsledky jiné.
Jo a ty teploty také nic moc, zažíl jsem na Slovensku -33°C a to několik dní.
Nechat je stát přes noc venku, hned by byly výsledky jiné.
Jo a ty teploty také nic moc, zažíl jsem na Slovensku -33°C a to několik dní.
Ani ve Skandinávsku (krom severu) nemáte po většinu zimy -25°C. Rusko mě netrápí, tam nejezdím, Kanada maximálně někde na severu, Island a Grónsko nevím a Aljaška je podobně na tom jako Kanada - až někde na severu.
Já se ptám ne Evropu. Protože já třeba se svým autem jezdím kolem komína a do sousedních států - na delší vzdálenosti létám.
A jenom proto, že jednou za 10 let tady přijdou mrazy, kdy nafťáci nenastartují a já se svým EV budu mít 3 dny poloviční dojezd oproti normálu, to mne fakt nezabije...
Jako jó, kdybysme tady měli -25°C po 3/4 roku, tak ani nepípnu, ale v těchto podmínkách je mi to fakt buřt...
Já se ptám ne Evropu. Protože já třeba se svým autem jezdím kolem komína a do sousedních států - na delší vzdálenosti létám.
A jenom proto, že jednou za 10 let tady přijdou mrazy, kdy nafťáci nenastartují a já se svým EV budu mít 3 dny poloviční dojezd oproti normálu, to mne fakt nezabije...
Jako jó, kdybysme tady měli -25°C po 3/4 roku, tak ani nepípnu, ale v těchto podmínkách je mi to fakt buřt...
Tomu verím. Ja som išiel s QV po Švajčiarsku na diaľnici tempomatových 125-130km/h a po cca 300km mi tam svietila spotreba 7.6L. Myslím že to je ešte menej ako udáva výrobca.
A co mám sledovat?
Ano, jeden komerční článek... bez verifikace dat.
Ano, tesla 3 dokázala jet 13 minut při venkovní teplotě -29 stupňů.. obdivuhodné. Typicky ten článek má v názvu -40, ale pak to "zkouší" při -29. Ale OK, to už je fakt pořádná zima.
Tak ještě jednou: potřebuju auto, které stojí při těch -29 venku, okna zamrzlý, zasypaný sněhem.
Já ho nastartuju, rozmrazím a pak v něm jedu hodinu a půl a ujedu cca 100 km. Na druhý straně stojí zase venku, ale tam už bývá tepleji - je to přes den a teplejší oblast. třeba jen -10. A pak zpátky.
Jsem hroznej dobrák, jsem ochoten jednou za tu cestu tankovat . i když v tom 1,4 benzínu tankuju jednou za týden.
Jsem ochoten tomu věnovat 10 místo 3 minut...
Umíš si představit, kolik aut je takhle na cestě?
Jak by vypadala nabíjecí stanice, která by to dokázala nabít? Jak velký by musela mít parkoviště, aby se tam všechny ty elektrický hračky vešly?
Jako já Ti neberu Tvoje nadšení! A pro bohatce, co má doma tři auta a z toho jedno je EV, které navíc parkuje ve vlastní garáži pod barákem, se zřízenou vlastní nabíječkou, to může mít svoje výhody.
Jako řešení obecné mobility lidí je to nesmysl, slepá ulička, a další z úletů slavné evropské "generality".
Edit: dopsals tam tu větu o podvodu.. nechtěl jsem být tak příkrý - ale souhlasím, Tesle se nedá věřit prostě ani slovo.
Ano, ranní zahřívání "nekonečnou" okamžitou spotřebu.. ale pak to auto normálně jede.. a dost dlouho. A když potřebuje tankovat, tak v minutách.
Typický EV se po tom rozmražení už k jízdě ani nedostane.
Howgh. To nemá smysl.
Ano, jeden komerční článek... bez verifikace dat.
Ano, tesla 3 dokázala jet 13 minut při venkovní teplotě -29 stupňů.. obdivuhodné. Typicky ten článek má v názvu -40, ale pak to "zkouší" při -29. Ale OK, to už je fakt pořádná zima.
Tak ještě jednou: potřebuju auto, které stojí při těch -29 venku, okna zamrzlý, zasypaný sněhem.
Já ho nastartuju, rozmrazím a pak v něm jedu hodinu a půl a ujedu cca 100 km. Na druhý straně stojí zase venku, ale tam už bývá tepleji - je to přes den a teplejší oblast. třeba jen -10. A pak zpátky.
Jsem hroznej dobrák, jsem ochoten jednou za tu cestu tankovat . i když v tom 1,4 benzínu tankuju jednou za týden.
Jsem ochoten tomu věnovat 10 místo 3 minut...
Umíš si představit, kolik aut je takhle na cestě?
Jak by vypadala nabíjecí stanice, která by to dokázala nabít? Jak velký by musela mít parkoviště, aby se tam všechny ty elektrický hračky vešly?
Jako já Ti neberu Tvoje nadšení! A pro bohatce, co má doma tři auta a z toho jedno je EV, které navíc parkuje ve vlastní garáži pod barákem, se zřízenou vlastní nabíječkou, to může mít svoje výhody.
Jako řešení obecné mobility lidí je to nesmysl, slepá ulička, a další z úletů slavné evropské "generality".
Edit: dopsals tam tu větu o podvodu.. nechtěl jsem být tak příkrý - ale souhlasím, Tesle se nedá věřit prostě ani slovo.
Ano, ranní zahřívání "nekonečnou" okamžitou spotřebu.. ale pak to auto normálně jede.. a dost dlouho. A když potřebuje tankovat, tak v minutách.
Typický EV se po tom rozmražení už k jízdě ani nedostane.
Howgh. To nemá smysl.
No, srovnávat spritmonitor s evidetne tendečním testem je docela mimo mísu...
Den +3 AŽ -6 má být příkladem zimy v Norsku?
Všechno vypnutý.. a omezená rychlost?
To asi nechceš vážně srovnávat, že ne? Jestli chceš srovnávat, tak s minimálními hodnotami z toho spritu...
To i u nás na vysočině umí být i přes 20 pod nulou... jak bude fungovat baterka tehdy?
Já s Puntem 1.4 57kW 2018 běžně jezdím kousek pod 6... tak 5,7... ale umím i za 3,8 - když chci předvést, jak je to úsporný auto! A to dokonce ani tak auto dopředu dvě hodiny nezahřívám...
Den +3 AŽ -6 má být příkladem zimy v Norsku?
Všechno vypnutý.. a omezená rychlost?
To asi nechceš vážně srovnávat, že ne? Jestli chceš srovnávat, tak s minimálními hodnotami z toho spritu...
To i u nás na vysočině umí být i přes 20 pod nulou... jak bude fungovat baterka tehdy?
Já s Puntem 1.4 57kW 2018 běžně jezdím kousek pod 6... tak 5,7... ale umím i za 3,8 - když chci předvést, jak je to úsporný auto! A to dokonce ani tak auto dopředu dvě hodiny nezahřívám...
Víc jak -20 bylo v USA i v roce 2018 a opět to nebylo na Aljašce. Výkyvy navíc trvající třeba měsíc sou fakt opravdu jen výkyvy a opravdu se nemůžou další rok opakovat.
Ta snaha o bagatelizaci, aby z toho nevyšlo, že za nestandartních podmínek, které ale mohou nastat kdekoliv a kdykoliv, /v USA taky dřív nebývalo -30 v Chicagu/, tak za těchto nestandartních podmínek ta Tesla ujede na baterku s topením a vyhřívaním sedaček 100 km vid.
Jenže to se tu nesmí říct na plnou hubu protože je to politicky nekorektní.
A kolik zvládnou ty baterky na Sahaře při + 40 na nulou?A jakou budou mít životnost? 4 roky?
Jste banda šašků, pokrytců a fanatiků
Ta snaha o bagatelizaci, aby z toho nevyšlo, že za nestandartních podmínek, které ale mohou nastat kdekoliv a kdykoliv, /v USA taky dřív nebývalo -30 v Chicagu/, tak za těchto nestandartních podmínek ta Tesla ujede na baterku s topením a vyhřívaním sedaček 100 km vid.
Jenže to se tu nesmí říct na plnou hubu protože je to politicky nekorektní.
A kolik zvládnou ty baterky na Sahaře při + 40 na nulou?A jakou budou mít životnost? 4 roky?
Jste banda šašků, pokrytců a fanatiků
Kristepane, to je snad jedno, ne? Chápete tu moji pointu, proč to zlehčuji? Že ročně najezdím desítky tisíc km, ale v Chicagu jsem ještě nejel. Tak proč s tím tady argumentovat? Je naprosto jedno, jaké podmínky mají v Chicagu (mimochodem, tam jezdí hromada elektrik a žádný armagedon se tam nekoná), protože žijeme tady v našich podmínkách.
Vaším stylem argumentace byste zavrhl naftu protože ta je na Sibiři v -50°C nepoužitelná a jak se zmiňuje v nějaké příspevku nahoře, i v Praze byla zima v roce 2017 taková, že nafťáci měli problém. A přesto se u nás na naftu jezdí, byť na Sibiři v zimě je nepoužitelná.
Vaším stylem argumentace byste zavrhl naftu protože ta je na Sibiři v -50°C nepoužitelná a jak se zmiňuje v nějaké příspevku nahoře, i v Praze byla zima v roce 2017 taková, že nafťáci měli problém. A přesto se u nás na naftu jezdí, byť na Sibiři v zimě je nepoužitelná.
Řekl bych, že když si někdo koupí z vlastní vůle plugina tak počítá s tím, že bude hodně jezdit na elektriku a ne na to kašlat a jen tankovat. To dělají ti co plugin nafasují 😉
Zdroj informace? A doufam, ze sem nehodis ten nemecky pruzkum mezi zamestnanci co meli pridelena fleetova auta...
Jasne ze ne, Chorvatsko bylo za 4,2 (fotku z te trasy mam v galerii). Ja jsem jen reagoval na tvoje tvrzeni "Spotřeba 2 litry dosažitelná je pokud budeš jezdit výhradně na baterky a motor necháš běžet prakticky minimálně. " - tak to proste neni, ja se jizdam na benzin nevyhybam. Je pravda, ze vetsina tras je okolo komina, ale zdaleka neplati "vyhradne na baterky". A v tom vidim silu plug-inu.
Jasně ale využíváš v hojný míře zásuvku a co jsi mi ukazoval, tak si tam měl hodně tras čistě na elektřinu se spotřebou nula. To pak 2,7 dlouhodobě jde udělat. To Chorvatsko bez dobíjení bude asi za víc že?
Ale jo, z kopce se to i rozjede. Jasne se pamatuju, jak ses rozvasnil a chtel z kopce predjet toho Polaka, co jel 35 😉
Nejezdím. Proto píšu o trasách do 200 km. Dál by mi to asi v mým podání nedojelo 😁 Eco mod bych rozhodně nepoužíval. Tupý ovládání auta není nic pro mě. Když šlápnu na plyn tak chci aby to vyrazilo a ne přemýšlelo. Naštěstí v mým autě nic takovýho není.
Nicméně i 4-5 je pěkný :yes: Já mám teď krásnou dlouhodobou 9,2 litru. Nicméně když to TSI neženeš a jedeš rovinatou okresku do 80-110, tak to umí i pod 7 litrů, ale když chceš dynamiku, tak seš i na dálku za 10. Je tam hroznej rozptyl. To ti u toho hybridu nehrozí 😁
https😐/www.wltpfacts.eu/wltp-discrepancy-laboratory-road-performance-cars/
WILL WLTP END THE DISCREPANCY BETWEEN THE LABORATORY AND ON-ROAD PERFORMANCE OF CARS?
Even though the Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) will provide a far more realistic representation of conditions encountered on the road than the old NEDC lab test (New European Driving Cycle), it will not 😲 cover all possible variations. 😲 Moreover, each individual driver will continue to have a different driving style: one driver might accelerate faster, take corners faster or brake more suddenly than another who might drive more conservatively.
Given that driving behaviour, traffic and weather 😲 conditions will continue to differ 😲 from one country to another, there will still be a difference 😲 between emissions measured 😲 in lab conditions and the real world. 😲 However, as there is no single :yes: real-world emission value, only values obtained by standardised laboratory tests allow us to directly compare the emissions and fuel consumption of different car models from different car manufacturers.
Kdyby si zdejsi ''odbornici'' precetli toto, tak nemusela byt diskuze zaplevelena prispevkama o lzich.
Tak snad tohle pochopite kluci. Ocekavam, ze ti co nepochopi, daji palec dolu 😄
No podekovani za osvetu necekam...
Pro jistotu jeste google - preklad😒br /> BUDE KONTROLA DISCREPANCY MEZI LABORATOŘNÍMI A VÝKONNÝMI VOZIDLY AUT?
Přestože celosvětový harmonizovaný postup zkoušek lehkých vozidel (WLTP) poskytne mnohem realističtější reprezentaci podmínek, s nimiž se na silnici setkáte, než starý laboratorní test NEDC (Nový evropský jízdní cyklus), NEpokrývá všechny možné varianty. Kromě toho bude mít každý jednotlivý řidič jiný styl jízdy: jeden řidič by mohl zrychlit rychleji, zatáčky zatáhnout rychleji nebo najednou zabrzdit rychleji než druhý, který by mohl řídit konzervativněji.
Vzhledem k tomu, že jízdní chování, dopravní a POVĚTRNOSTNÍ podmínky se budou v jednotlivých zemích i nadále LIŠIT, bude stále existovat ROZDÍL mezi emisemi měřenými v laboratorních podmínkách a SKUTEČNÝM světem. Protože však neexistuje jediná skutečná hodnota emisí v reálném světě, pouze hodnoty získané standardizovanými laboratorními testy nám umožňují přímo porovnávat emise a spotřebu paliva různých modelů aut od různých výrobců automobilů.
WILL WLTP END THE DISCREPANCY BETWEEN THE LABORATORY AND ON-ROAD PERFORMANCE OF CARS?
Even though the Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) will provide a far more realistic representation of conditions encountered on the road than the old NEDC lab test (New European Driving Cycle), it will not 😲 cover all possible variations. 😲 Moreover, each individual driver will continue to have a different driving style: one driver might accelerate faster, take corners faster or brake more suddenly than another who might drive more conservatively.
Given that driving behaviour, traffic and weather 😲 conditions will continue to differ 😲 from one country to another, there will still be a difference 😲 between emissions measured 😲 in lab conditions and the real world. 😲 However, as there is no single :yes: real-world emission value, only values obtained by standardised laboratory tests allow us to directly compare the emissions and fuel consumption of different car models from different car manufacturers.
Kdyby si zdejsi ''odbornici'' precetli toto, tak nemusela byt diskuze zaplevelena prispevkama o lzich.
Tak snad tohle pochopite kluci. Ocekavam, ze ti co nepochopi, daji palec dolu 😄
No podekovani za osvetu necekam...
Pro jistotu jeste google - preklad😒br /> BUDE KONTROLA DISCREPANCY MEZI LABORATOŘNÍMI A VÝKONNÝMI VOZIDLY AUT?
Přestože celosvětový harmonizovaný postup zkoušek lehkých vozidel (WLTP) poskytne mnohem realističtější reprezentaci podmínek, s nimiž se na silnici setkáte, než starý laboratorní test NEDC (Nový evropský jízdní cyklus), NEpokrývá všechny možné varianty. Kromě toho bude mít každý jednotlivý řidič jiný styl jízdy: jeden řidič by mohl zrychlit rychleji, zatáčky zatáhnout rychleji nebo najednou zabrzdit rychleji než druhý, který by mohl řídit konzervativněji.
Vzhledem k tomu, že jízdní chování, dopravní a POVĚTRNOSTNÍ podmínky se budou v jednotlivých zemích i nadále LIŠIT, bude stále existovat ROZDÍL mezi emisemi měřenými v laboratorních podmínkách a SKUTEČNÝM světem. Protože však neexistuje jediná skutečná hodnota emisí v reálném světě, pouze hodnoty získané standardizovanými laboratorními testy nám umožňují přímo porovnávat emise a spotřebu paliva různých modelů aut od různých výrobců automobilů.
v USA, např. v Chicagu bylo loni -20 a předloni dokonce -40. V Chicagu, nikoliv na Aljašce, takže fakt nízké teploty nikde nejsou a nebudou, hahaha.
Lživá a dezinformační kampan Tesla fanatiků je opravdu úsměvná, snaha o překrucování faktů a propagandy jako za Goebbelse 😄
Lživá a dezinformační kampan Tesla fanatiků je opravdu úsměvná, snaha o překrucování faktů a propagandy jako za Goebbelse 😄
Tepelné čerpadlo je zpravidla volitelná výbava. Ty máš specifikace aut v tom testu? Poděl se prosím. Bylo by zajímavé vidět, jestli je tam nějaká korelace, přestože tedy těch dalších potenciálních vlivů je tam bambilion, jak už jsem popsal níže, kdy se i stejné auto liší o 5% - zřejmě jen kvůli tomu, že s tím každý řidič trochu jinak jel, nebo měl jiné či jinak nahuštěné pneumatiky.
Proto, jak už jsem naznačil, bych si nechal nějaké řeči o lhářích, až se případně u někoho provalí, že nějakým způsobem při tom měření spotřeby podváděl.
Proto, jak už jsem naznačil, bych si nechal nějaké řeči o lhářích, až se případně u někoho provalí, že nějakým způsobem při tom měření spotřeby podváděl.
Tady šlo o test dojezdu, nebylo -6, to byla nejnižší teplota za den, nešlo o žádné krátké trasy. Ideální, plynulá a pomalá jízda.
Dyt sem to tu psal, za měsíc se toho prodá v čr bez dotací méně, než pikapů RAM a nenažraných V6 a V8 od Dodge. Internetoví plácalové co doma leští 5 let starej Leaf z áček za 300 a byli rádi že si vůbec mohli koupit nějaký elektro.
Jinak euro už pomalu prolamuje hranici 28 Kč, resp. ve směnárnách už za 28 je. Zatímco ropa prolamuje hranici 20 USD
Jinak euro už pomalu prolamuje hranici 28 Kč, resp. ve směnárnách už za 28 je. Zatímco ropa prolamuje hranici 20 USD
Mizerný dojezd aut na baterky je vyřešen: http😐/www.darkside.cz/…126858406819.jpg
Norsko, Finsko, Rusko, Kanada, Island, Gronsko, Aljaška atd.
V lednu 2017 bylo v Praze -17, pamatuju si to moc dobře. Lidi nemohli nastartovat diesly. Jak bude v -17 fungovat Tesla a kolik vydrží ty baterie, pokud se bude v oblastech s těmito teplotami pohybovat pravidelně? Určitě 10 let vid 😄
V lednu 2017 bylo v Praze -17, pamatuju si to moc dobře. Lidi nemohli nastartovat diesly. Jak bude v -17 fungovat Tesla a kolik vydrží ty baterie, pokud se bude v oblastech s těmito teplotami pohybovat pravidelně? Určitě 10 let vid 😄
Předehřev motoru neznáš vid, v americe má zásuvku v autě v motoru každej třetí model 😄 El. vyhřívané čelní sklo taky neznáš, dneska to má i Lada Vesta 😄 Anebo rozmrazovač skel ve spreji 😄
Proč argumentuješ amerikou, když se bavíme o situaci ve střední Evropě? Také mne při koupi TV nezajímá, zda zvládá 110 V, protože tady máme 230 V...
Myslíte, že konstruktéři elektroaut nepočítají s tím, že by majitelé jezdili v prosolené břečce na dálnici?
Když byl sníh, tak jsem takto jezdil běžně a nevšiml jsem si, že by to mne, jako majiteli, nebo autu ublížilo...
Když byl sníh, tak jsem takto jezdil běžně a nevšiml jsem si, že by to mne, jako majiteli, nebo autu ublížilo...
Vy jste fakt mimo. Článek je přece o tom, jak nás v zimě omezí EV, kdy se projeví jeho neduhy (resp. chybí mu odpadní teplo z motoru a musí si teplo brát z dojezdu).
Já si kupuji auto podle svých potřeb. Pokud Vasil z Jakutska potřebuje benzína, protože v zimě tam má 2 měsíce pod -40°C, tak ať si koupí benzína. Ale to mě nebrání si koupit nafťáka, protože žiju tady a ne na Sibiři. Pokud John z Minessoty potřebuje pickup s koulí na 4 tuny, tak ať si koupí RAMku. Ale to pro mě není rozhodovací kritérium, protože já na kouli tahám akorát nosič na kola.
Takže když si vezmu moje potřeby (a kouknu po potřebách mé sociální bubliny), tak ano, dovedu si v našich podmínkách představit jezdit celá rok v elektrice, 11,5 měsíce využívat výhod, které elektrika oproti spalováku nabízí a 2 týdny v roce se omezit, resp. strpět nevýhody elektrické platformy.
Pokud máte potřebu jezdit autem, aby vyhovělo jak Vasilovi ze Sibiře a Johnovi farmářovi, tak si klidně takové kupte. Nikdo vám v tom nebrání. Jen bych dodal, že pokud Vám něco nedává smysl, tak to neznamená, že to nedává smysl ostatním.
Přeji hezký zbytek víkendu.
Já si kupuji auto podle svých potřeb. Pokud Vasil z Jakutska potřebuje benzína, protože v zimě tam má 2 měsíce pod -40°C, tak ať si koupí benzína. Ale to mě nebrání si koupit nafťáka, protože žiju tady a ne na Sibiři. Pokud John z Minessoty potřebuje pickup s koulí na 4 tuny, tak ať si koupí RAMku. Ale to pro mě není rozhodovací kritérium, protože já na kouli tahám akorát nosič na kola.
Takže když si vezmu moje potřeby (a kouknu po potřebách mé sociální bubliny), tak ano, dovedu si v našich podmínkách představit jezdit celá rok v elektrice, 11,5 měsíce využívat výhod, které elektrika oproti spalováku nabízí a 2 týdny v roce se omezit, resp. strpět nevýhody elektrické platformy.
Pokud máte potřebu jezdit autem, aby vyhovělo jak Vasilovi ze Sibiře a Johnovi farmářovi, tak si klidně takové kupte. Nikdo vám v tom nebrání. Jen bych dodal, že pokud Vám něco nedává smysl, tak to neznamená, že to nedává smysl ostatním.
Přeji hezký zbytek víkendu.
Jo protože v čr bylo letos max -5, tak tě to nezajímá.To že inde v civiliazci, ve městě bylo loni -30 je šumák, já nic.
to je stejně pokrytecký argument, jako že hlavně že u mě ve lhotě je vzoušek, že v číně hulí komíny a sou jedovaté řeky mě nezajímá.
hele co když to otočíme? Farmář John, Nevada, nejbližší soused je 30mil, hele takže když on má pikap z roku1970 s rozštelovaným karbecem co kouří jak tatra 148 a žere 40na sto tak je to taky jedno ne.....
Přeci s tím nekouří nikomu pod vokna.
Stejná logika
to je stejně pokrytecký argument, jako že hlavně že u mě ve lhotě je vzoušek, že v číně hulí komíny a sou jedovaté řeky mě nezajímá.
hele co když to otočíme? Farmář John, Nevada, nejbližší soused je 30mil, hele takže když on má pikap z roku1970 s rozštelovaným karbecem co kouří jak tatra 148 a žere 40na sto tak je to taky jedno ne.....
Přeci s tím nekouří nikomu pod vokna.
Stejná logika
Chicago je taky na Severu vid, hehe
https😐/www.irozhlas.cz/…a_1911131009_tzr
https😐/www.lidovky.cz/…ln_zahranici_mha
Ta kolektivní skleróza a ztráta paměti u Elktrofanatiků je dojemná, měli by jste s tím něco dělat!
https😐/www.irozhlas.cz/…a_1911131009_tzr
https😐/www.lidovky.cz/…ln_zahranici_mha
Ta kolektivní skleróza a ztráta paměti u Elktrofanatiků je dojemná, měli by jste s tím něco dělat!
Sedmilháři a manipulátore, měl by sis koupit lecitin, je prej dobrej na sklerózu, lonská zima v USA
https😐/zpravy.aktualne.cz/…7ea0cc47ab5f122/
-30 bylo loni v Chicagu, je smutný že si to nepamatuješ nebo nechceš pamatovat a zas se snažíš účelovou manipulací ohnout fakta, bohužel lidi maj dobrou pamět, včetně mě
https😐/denikn.cz/…mrzly-mi-i-slzy/
https😐/www.irozhlas.cz/…a_1911131009_tzr
https😐/zpravy.aktualne.cz/…7ea0cc47ab5f122/
-30 bylo loni v Chicagu, je smutný že si to nepamatuješ nebo nechceš pamatovat a zas se snažíš účelovou manipulací ohnout fakta, bohužel lidi maj dobrou pamět, včetně mě
https😐/denikn.cz/…mrzly-mi-i-slzy/
https😐/www.irozhlas.cz/…a_1911131009_tzr
Sedmilháři a manipulátore, měl by sis koupit lecitin, je prej dobrej na sklerózu, lonská zima v USA
https😐/zpravy.aktualne.cz/…7ea0cc47ab5f122/
-30 bylo loni v Chicagu, je smutný že si to nepamatuješ nebo nechceš pamatovat a zas se snažíš účelovou manipulací ohnout fakta, bohužel lidi maj dobrou pamět, včetně mě
https😐/denikn.cz/…mrzly-mi-i-slzy/
https😐/www.irozhlas.cz/…a_1911131009_tzr
https😐/zpravy.aktualne.cz/…7ea0cc47ab5f122/
-30 bylo loni v Chicagu, je smutný že si to nepamatuješ nebo nechceš pamatovat a zas se snažíš účelovou manipulací ohnout fakta, bohužel lidi maj dobrou pamět, včetně mě
https😐/denikn.cz/…mrzly-mi-i-slzy/
https😐/www.irozhlas.cz/…a_1911131009_tzr
Chápu, že Prius není auto na závodění. Prostě Prius jede jak jede. Když někoho dojedeš tak si musíš 2x rozmyslet jestli ho dokážeš bezpečně předjet, ale jezdil jsem taky v Oktávce s 55 kW, která zoufale nejela, takže je potřeba se jen přizpůsobit možnostem auta. Za ten letargický projev se ti Prius odmění zase krásnou spotřebou. Naprosto rozumím, že jsi s tím autem spokojen 😉
Kliiid! Vždyť je to pravda, za to že teď byly 2 zimy po sobě lehké, neznamená, že je to standard. I když jo, pod -10°C moc dní v zimě u nás nebývá, a pod -20°C je to na ČR nestandardní zima. To je krása na tom spalovacím motoru, on funguje i tehdy a jeho spotřeba sice stoupne, ale díky energetické hustotě paliva a její stálosti nás to tak nerozhodí. Zato já zažil elektromobil, který v -15°C měl najednou poloviční dojezd, stál holt venku a chemické procesy v baterii pak fungují jinak... a zatím to tak vypadá, že pro většinu lidí je to pěkná, ale hračka. Ti co na tak drahé hračky buď nemají nebo raději jiné drahé hračky, do toho svoje peníze nedají.
Většina lidí auta nenabíjí a jezdí normálně. Ty jseš trochu extrém. Ale nevykládej si to špatně.
Mimochodem - teplota je jedna věc - i když bližší realitě by bylo například -10°C - ale podstatné jsou spíš dodatečné jízdní odpory - například prosolená sněhová břečka na dálnici. To bych doporučoval s autem na baterky ani nevyjíždět.
Spotřeba 2 litry dosažitelná je pokud budeš jezdit výhradně na baterky a motor necháš běžet prakticky minimálně. Ve chvíli kdy se ti baterka vybije zase necháš auto dobít. Čili výhradně městský provoz. Jakmile vyrazíš někam na delší cestu tak za 2 litry nepojedeš. Takže u mě je to lež. Metodika je jen okecávka.
Jezdím na 22, pokud použije eko, tak se u většiny aut začnou mlžit okna. Sedačky zapnu, dokud není vyhřáto. Ale ženy to mají jinak jak víme.
Za prvé nebyla během testu zima a za druhé by museli projet tu trasu v létě a pak v zimě a porovnat. Jinak to nedává žádný smysl, porovnání jen s WLTP je v tomto případě mimo mísu