Novinky
Je to velmi zajimava predstava, tento motor by s R8 umel urcite pekne zamavat. Vidim, ze zde nekdo pise o obavach z nafty ve sportaku. Samozrejme, je to nezvyk, protoze jiz od pocatku automobilismu si lide proste zvykli na velkoobjemovy vykonny benzin ve sportaku. Ale ja myslim, ze se nafty ve sportacich bat nemusime, je to vsechno asi o zvyku. Navic si myslim, ze se hlavni vyhoda naftaku, vysoky tocivy moment, hodi ke sportovni jizde ve sportovnim aute. Jen se trochu obavam, jestli by R8 s timto "mamutem" nebyla prilis tezka. Ale jinak velice zajimava zprava a pevne doufam, ze Audi to dobre dotahne do konce. :yes: Audi 😉
No myslet to může,ale opravdovej "sporťák" v pravém slova smyslu to nebude ani náhodou. 😲
To jsou pouze předsudky... Kolik lidí nevěřílo dieselům(a vzhledem k jejich začátkům se asi ani moc nemůžem divit), ale teď? Audi R10 TDI, Seat Leon TDI ve wtcc...
Nevím co si představuješ pod pojmem ¨sporťák¨, ale myslím že kdyby tě někdo v R8 V12 TDI svezl, tak bys změnil názor...
Nevím co si představuješ pod pojmem ¨sporťák¨, ale myslím že kdyby tě někdo v R8 V12 TDI svezl, tak bys změnil názor...
No,nevim no.Co lidi ohrnovalo nos nad naftakem v Seatu a Leonu WTCC a jak tem lidem doslova vyrazil dech vitezstvimi v obou zavodech na Monze.......Treba to bude mit lepsi jizdni vlastnosti(neni to vpredu........).azdopadne jsem na to zvedavej
A je to tu,superšporty jazdia na naftu,kto by to bol povedal,ešte nedávno bolie diesle akurat v traktoroch a dnes sa budu pretekary vyvážať za 10 litrov na sto.Hold hoši nesmutne,je to kruta realita vy to už nezmenite...AUDI GO!!
Audi chce zas jednou znásilnit supersport.... ;-\ .
Podle tebe Daimler znásilnil parní stroj ne? Dobře, přeháním, ale řídil už jsi nějaký nový diesel? Co ti na naftě tak vadí?
Podle mého názoru má AUDI nejlepší reklamní oddělení. Ty kucí to prostě umí. Dobrý nápady (gdo vyjede na skokanský můstek?), asi i dost peněz (to quattro jako ochranná známka nebyl levnej fór,žejo), ale i nový verbuňk na novou A4 se poved. A tak si říkám, že nevyhráli Le Mans (s tédéýčkem!!!) jen tak z dlouhé chvíle. Prostě chtěli ukázat CELÝMU SVĚTU (výsledky Le Mans jsou úplně fšude, fakt) že ty dýzly uměj nejlíp. A pažouti sou jen žabožrouti a uměj jen dýsly do dvěstě šestky. A ty troubelíni, ty stou roztočenou vrtulí,...nám můžou dál točit vrtulí (u bmw jako, teda).
Myslím, že u tý AUDI to mají promyšlený dobře. Teď příjde erosvosma s dvanáctiválcem. Brutální točivý moment (máte jiné přirovnání? já ne!!!) 1000Nm musí hrabat FŠF (to je"fšema štyrma furt"). Sám jsem fotil na Nurburgringu (F1 ring) R8 (12.11.) ještě s klasickým motorem V8 4,2 litru a mám krásný fotky, paráda! Druhý den jsem jezdil s R8, a ten den pršelo, sněžilo...stálo to za... (1000 euro)...za to! Hale totální blázinec! R8 seděla díky tomu quattru fakt super. Nevím co to TDi 12-ti hrnek udělá s tou osmou dál - nárůst hmotnosti o 100 kg, nárůst točivého momentu na dvojnásobek, ale spotřeba má být třetinová...., nevím jek to bude mrštné, uvidíme...ale tuším, že to nebude vůbec špatný. A nekup to, za trojku, žejo. Máš rád parádní vozejky? Máš! tak ber, nebudou...než to fšecko koupěj arabáši.
A až opadne nadšení z R8 s dvanácti hrnkem, přijede tétéčko se čtyřhrnkem. Taky tédétý.Asi taky s quattrem s ňákejma 207 PS,točák jak blázen, spotřeba kolem šesti (litrů nafty na 100 km!)to je skoro nic, žejo. Zrychlení znuly nasto za nic celá nic. Cena kolem jedna celá jedna. Se špyca výbavou jedna tři, ale daj slevu. A je to táááák podobný tý ervosmě, co má motor ztoho závoďáku co vyhrál tenlemáns! mno jáse pycnu!
Mno, málo platný, kucí vod AUDI umí. Reklamu super. Možná má někdo motory podobně dobrý, ale u AUDI vám je lépe...prodají.
A nekup to,za tu cenu, při tý inflaci,gdoví jak to bude fšecko dál.Žejo.
A kucí vodaudiny se smějí, takleto chtěli. Na R8 je dodací lhůta dva roky. Skoro teda. Dobrý, ne?
Myslím, že u tý AUDI to mají promyšlený dobře. Teď příjde erosvosma s dvanáctiválcem. Brutální točivý moment (máte jiné přirovnání? já ne!!!) 1000Nm musí hrabat FŠF (to je"fšema štyrma furt"). Sám jsem fotil na Nurburgringu (F1 ring) R8 (12.11.) ještě s klasickým motorem V8 4,2 litru a mám krásný fotky, paráda! Druhý den jsem jezdil s R8, a ten den pršelo, sněžilo...stálo to za... (1000 euro)...za to! Hale totální blázinec! R8 seděla díky tomu quattru fakt super. Nevím co to TDi 12-ti hrnek udělá s tou osmou dál - nárůst hmotnosti o 100 kg, nárůst točivého momentu na dvojnásobek, ale spotřeba má být třetinová...., nevím jek to bude mrštné, uvidíme...ale tuším, že to nebude vůbec špatný. A nekup to, za trojku, žejo. Máš rád parádní vozejky? Máš! tak ber, nebudou...než to fšecko koupěj arabáši.
A až opadne nadšení z R8 s dvanácti hrnkem, přijede tétéčko se čtyřhrnkem. Taky tédétý.Asi taky s quattrem s ňákejma 207 PS,točák jak blázen, spotřeba kolem šesti (litrů nafty na 100 km!)to je skoro nic, žejo. Zrychlení znuly nasto za nic celá nic. Cena kolem jedna celá jedna. Se špyca výbavou jedna tři, ale daj slevu. A je to táááák podobný tý ervosmě, co má motor ztoho závoďáku co vyhrál tenlemáns! mno jáse pycnu!
Mno, málo platný, kucí vod AUDI umí. Reklamu super. Možná má někdo motory podobně dobrý, ale u AUDI vám je lépe...prodají.
A nekup to,za tu cenu, při tý inflaci,gdoví jak to bude fšecko dál.Žejo.
A kucí vodaudiny se smějí, takleto chtěli. Na R8 je dodací lhůta dva roky. Skoro teda. Dobrý, ne?
Brabus SLR McLaren: 6.3 biturbo V12, benzínový motor, 1.32 kNm.
Lehce mimo mísu,že??ono Brabus a Audi je malinko někde jinde s těma výkonama..Počkej až si tendlensten motor vezme nějaká tun. firma..věřim že z toho dají bez prolbému 700k a 1500nm kdyby chtěli..A brabus ten je o otrochu jiné ceně..Kdyby ty finance jako jdou do Brabusu šli do vývoje toho motoru od Auditak by to mělo o dost větší výkony..Myslím si že stejnak 1000Nm je dost uškrcený..Že to Audi uškrtila záměrně standartně ten motor taky bude mít 1300Nm..Ale k čemu takový výkon už je když to hrabe i na pětku?? :-!
Oni chtít nebudou, protože Audi na to nemá převodovku...
Přesně tak nemaj na ty výkony převodovku..Ale tedkon bude 7stupen DSG, a poté 8stupen..Tyto převodovky by to už přenést mohli..No uvidíme co vymyslí..Ale tahat jsem nějakej Brabus je trochu mimo.. 😄
7Stupeň by museli vzít ten z Veyrona, a ten je střižený na míru +- 1250 Nm motoru W16 quadturbo.
Ten 7stupeň DSG, co se dodává do Pola a Golfu je dimenzován na přenos 250 Nm.
Ten 7stupeň DSG, co se dodává do Pola a Golfu je dimenzován na přenos 250 Nm.
GTI ...vpravo hore mas slovicko "prihlasit" ....tak ho nabuduce pouzi 😉 😉
Nechápu ostatní reakce na tvůj příspěvek. Napsal jsi to celkem výstižně. :yes:
Tak teď normálně: KAŽDÉ technické řešení má své výhody, a také nevýhody. To vám potvrdí každý slušný konstruktér. A vznětové motory mají svoje výhody a svoje nevýhody. Podobně motory zážehové, které mají jiné výhody a nevýhody. Většina automobilek vyrábí motory zážehové i vznětové. Třeba zmíněná Audi. Nyní překvapila vznětovým motorem do R8. Přiznám, že je to nezvyklé...,ale pokud se to někomu nelíbí, ať si koupí R8 se zážehovým motorem V8. Kde je problém? Proč se rozčilovat?
To co jsem ve svém přispěvku naznačil je to, že Audi má dle mého názoru perfektně zpracovanou strategii reklamy. Na roky dopředu! Prvním krokem bylo vítězství v Le Mans, s TDi. (jakkoliv budou "závodníci" nadávat na regule závodu). Audi tam vyhrála, a dnes (2.krok) se snaží dokumentovat svoji technickou převahu ve svých produktech, seriových vozech (3.krok). A v mistrovství cestovních vozů vyhrál Seat pár závodů s TDi...a motor prý vyvíjeli u Audi. Můžeme mít různé názory,ale je fakt,že Audi reklamu zvládlo PERFEKTNĚ. Skvělá strategie, pečlivá příprava, výborné nápady. A dnešní svět je o reklamě...
A mám ještě jednu připomínku: reklama je vždy cílená na určitou zájmovou skupinu. V případě Audi jsou to lidé s nadprůměrnými příjmy a postavením. Lidé vulgární, hloupí, lidé co neumí psát mateřským jazykem (pokud nějaký je) nejsou zájmovou skupinou této automobilky.
Proto některé vulgární příspěvky výše nás jen rozesmějí..
píší je lidé, ce nejezdí dobrými vozy. A nikdy nebudou.
To co jsem ve svém přispěvku naznačil je to, že Audi má dle mého názoru perfektně zpracovanou strategii reklamy. Na roky dopředu! Prvním krokem bylo vítězství v Le Mans, s TDi. (jakkoliv budou "závodníci" nadávat na regule závodu). Audi tam vyhrála, a dnes (2.krok) se snaží dokumentovat svoji technickou převahu ve svých produktech, seriových vozech (3.krok). A v mistrovství cestovních vozů vyhrál Seat pár závodů s TDi...a motor prý vyvíjeli u Audi. Můžeme mít různé názory,ale je fakt,že Audi reklamu zvládlo PERFEKTNĚ. Skvělá strategie, pečlivá příprava, výborné nápady. A dnešní svět je o reklamě...
A mám ještě jednu připomínku: reklama je vždy cílená na určitou zájmovou skupinu. V případě Audi jsou to lidé s nadprůměrnými příjmy a postavením. Lidé vulgární, hloupí, lidé co neumí psát mateřským jazykem (pokud nějaký je) nejsou zájmovou skupinou této automobilky.
Proto některé vulgární příspěvky výše nás jen rozesmějí..
píší je lidé, ce nejezdí dobrými vozy. A nikdy nebudou.
Ty jsi jezdil s R8 vrámci školení?
Ano. Léta jezdím s Audi na školení bezpečnosti jízdy. Byl jsem na zamrzlých jezerech ve Finsku,ve Švédsku, na Nurburgringu v létě 06 s RS4, a nyní v listopadu s R8 (motor V8 4,2). Myslím, že je bezvadné naučit se za dohledu techniků a instruktorů ovládat vozidlo i za ztížených podmínek. A přitom za minimálního rizika pro sebe i ostatní. A navíc si tam člověk (pokud je zapálený motorista) fakt užije. Koncem ledna letím do Finska na čtyři dny,do Muonia. (cca 200 km za severním polárním kruhem). Audi účastníkům zájezdu půjčí nové A4 3.2 quattro a budeme se učit zatáčet,brzdit, držet stopu, přenášet váhu na předek,driftovat...už se fakt těším! Přihlásit se můžeš na www.audi.de /driving. Ale pro letošek je beznadějně obsazeno,bláznů je totiž mooooc.
Ciao!
Ciao!
Mám pre priaznivcov dieselov v šporťákoch len jednu správu. Nebudem diesele ohovárať, sú to skvelé motory, ale majú svoje využitie. Pozrite si prosím nasledovné video,
[odkaz]
počkajte si, kým budete počuť motor a potom si sami odpovedzte na otázku, či by ste mali radšej naftový, alebo benzínový motor. Ja vám to hovoriť nebudem. Neriešme tu teraz prosím cenu toho auta (nájdem aj lacnejšie ktoré znie podobne dobre), ide tu o zvukový dojem, o jednu z najdôležitejších emócii pri superšportovom aute...
[odkaz]
počkajte si, kým budete počuť motor a potom si sami odpovedzte na otázku, či by ste mali radšej naftový, alebo benzínový motor. Ja vám to hovoriť nebudem. Neriešme tu teraz prosím cenu toho auta (nájdem aj lacnejšie ktoré znie podobne dobre), ide tu o zvukový dojem, o jednu z najdôležitejších emócii pri superšportovom aute...
Diesel je lepsi, ma lepsi zvuk a lepe se s nim jezdi. Tedy vetsine lidi.
Na druhou stranu chapu, ze se mohou vyskytovat jedinci, ktere privadi do vytrzeni rizny zvuk kuchynskeho mixeru, nebo zubni vrtacky. Nevim proc, ale zvuk benzinovych motoru ve me vyvolava prave takove asociace.
Zato temne bublani dieselu -> to je to prave!
Na druhou stranu chapu, ze se mohou vyskytovat jedinci, ktere privadi do vytrzeni rizny zvuk kuchynskeho mixeru, nebo zubni vrtacky. Nevim proc, ale zvuk benzinovych motoru ve me vyvolava prave takove asociace.
Zato temne bublani dieselu -> to je to prave!
Dobrý deň,
Ten blog oficiálny o GM, tam fakt píše Bob Lutz??? Nie je to len jeho nick? Jasné, je to firemný, ale BOSS píše články? 😲
Ten blog oficiálny o GM, tam fakt píše Bob Lutz??? Nie je to len jeho nick? Jasné, je to firemný, ale BOSS píše články? 😲
Chtěl bych vidět tváře odpůrců ne po tom co je předjede R8 V12 TDI, ale až vás předjede Q7 V12 TDI. To teprve většině spadne hřebínek, protože jim dá nafrak monstrum vážící 2.5 tuny (zhruba). :-! Pak si teprve budete schopni reálně představit jak ten samý motor zamává s R8. 😉
Kdo koho předjede, už dneska zajímá jen pubescenty a mindráky. Nám normálním, stačí dojet. Pokud možno bez štau. 😄
a koho to zajímá že ho předjede nějaké odporné monstrum? Normální člověk si řekne že se zas nějaký magor předvádí. A v zatáčkách to hyper super Tdíčko předjede kdejaké Clio Sport...
teď myslíš R8 nebo Q7?
U Q7 je jasné že si ji člověk nekupuje kvůli sportovní jízdě...
U Q7 je jasné že si ji člověk nekupuje kvůli sportovní jízdě...
jo, odpornou obludu jako je 7 si lidé kupují kvůli pozérství, kompenzování svého malého přirození, nebo pocitu že takové auto potřebují
Kdybys na takové auto měl, tak bys uvažoval úplně jinak.
No tak, s tím bych si nebyl až tak jistý. S moderníma SUVéčkama už se dá velmi slušně sportovat a to i v zatáčkách!
fyziku neoklameš..nehlede na to že takové Clio 182 Trophy se v zatáčkách udrží i o dost silnějších aut (Porsche 911, ferrari F430)
Auto odoloválá fyzikálním zákonům dle toho, kolik bylo investováno výrobcem do podvozku.
>😁 jasně, 2.3 tuny se chová v zatáčkách jako 1200 kg 8-s
Q7 s zatím nejlepším zrychlením 2.42 tuny. Je to moc na sportovní jízdu, ale jak s passatem se s tím jezdit dá...
Říkají ti vůbec něco: nezávislé zavěšení všech kol, pohon všech kol, rozložení hmotnosti mezi nápravami 50:50, aktivní tlumiče, aktivní stabilizátory, variabilní změna světlé výšky?
Ty budeš jeden z těch, co si myslí, že po nazutí zimních pneu můžou na sněhu řezat zatáčku stejně jak v létě na suchém asfaltu co? >😁 ...Technika a použité technologie jsou krásná a zajímavá věc, ale není to včechno.
to není bonus, to je nutnost u takové obludy...a v zatáčkách to stejně nemá šanci proti menšímu hbitějšímu autu
to je jasné, ale kdo k té zatáčce dříve dojede hraje taky svoji roli, a nevím přoč se to najednou řeší jestli je Q7 sportovní auto... ještě jednou SPORTOVNÍ AUTO Q7 ;-\... jsem sám komu to nějak nezní?... chtěl jsem jenom poznamenat, že pokud ten motor dokáže tak slušně zahýbat s Q7, tak v R8 to bude teprve něco...
Vyhodu naftakov vydim hlavne v spotrebe paliva pokial ignorujem znecistenie.Pri 24 h/La Mans je dolezite cim menej krat sa zastavit cerpat palivo a tam naftak bude vitazit.Rychlost a jazdci budu podobni ak to auto vydrzi co bi malo tak ten naftak ma velke sance na vitaza.Nemam rad naftaky pouzivame koli podnikaniu 3 dieslove auta s modernymi agregatmi DCi.Da sa usetrit na spotrebe inak je to nuda. :no:
Mě dostáva rekce některých lidí, jak tady nadávají na nový motor, že je to traktor a kdesi co si....A to se v tom nevezli a ani u toho auta nebyly...tak jak můžou takovéhle věci tvrdit...
Pokrokova technologie je pro me treba osmivalec 4,0 v novem BMW M3, ktery je lehci nez predchudce R6, nebo 3,0 R6 v jednickovy rade (ted uz vsude), ktery je z horcikove slitiny. Nebo u Porsche pouziti turba s variabilni geometrii lopatek. U naftaku treba opet BMW 123d, kde je blok motoru hlinikovy a pouze vlozky valcu jsou litinove.
Pokud jde o primy vstrik u benzinovych motoru zkus prozkoumat historii japonskych motoru 😉
Argumenty typu, že by motor PD neplnil normu EU5, nelze uznat, protože EU5 a výše není problém dosáhnout použitím vhodného katalytického systému. Už hodně dlouho není problém postavit dieselem poháněné auto plnící EU5, ale až teď to není tak drahé a motory PD skutečně mají (ať se to někomu líbí nebo ne) potenciál takový, že by se s běžným denox katalyzátorem použitým i v Tiguanu TDI/CR dalo bez problémů dosáhnout i EU6. Stejně tak byl výrobce přinucen zastavit vývoj třetí generace Pumpe-Düse, jež měla přinést od roku 2008 tlaky 270-300 MPa a homogenní spalování nafty (!) při částečné zátěži. Tato verze by navíc i bez katalyzátorů dokázala splnit EU5. Důvod? a) bylo by to neprodejné, protože motory CR by měly lepší kulturu chodu a b) vývoj byl pro VW jakožto jediného integrátora PD do osobních aut příliš drahý.
Od EU5 je částicová hmota regulována i pro benzínové motory a limit je stejný - 0.005 g/km.
Močovině se nevyhneme. Daimler tuto technologii pod známkou Bluetec II licencoval i koncernu VW a BMW.
Primy vstrik je sice hezky, ale musis se podivat, co vlastne prinesl. Cim je vyjimecny 1,6 nebo 2,0 FSI? temer nicim, parametry maji prumerne, spotrebu take, takze rozhodne ne pokrokova technologie. To, ze nasledovalo pridani turba na ten dvoulitr byl logickej krok, kterej se dal ocekavat, ale opet je to jen evoluce a ne revoluce.
Na druhou stranu to, ze BMW pouzilo pri vyrobe bloku motoru misto litiny hlinik, je krok myslim pomerne vyznamny. Sam dobre vis, ze u malych aut se vsude kritizuje velka hmotnost diesel. motoru na predni napravu a nasledna nedotacivovost, toto problem zasadnim zpusobem resi.
Dalsi pokrok benzinovych preplnovanych motoru pride po zavedeni variabilni geometrie lopatek do velkoseriovych modelu. Ocekavam podobny boom, jako kdyz se tato technologie objevila u dieselu ve 2. polovine 90. let.
Nerikam, ze VW dela spatne motory, ale rozhodne ne pokrokove...
BTW. rikat o motoru, ze BY plnil urcitou normu, aniz by si ten motor mel, je trosku detstke. Kolikrat uz bylo neco receno a v praxi skutek utek 😉