Novinky
S automatem jsou opět vyšší emise.
Není tomu tak, automat se dá naladit na normované emise nižší.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak tak....a nejlepší převodovka na kontrolu emisí je CVT......
Tak vzhledem k tomu, že CVT má poměrně velké ztráty a tím tedy i vyšší spotřebu, tak těžko může být ideální pro emise.
Väčšina CVT aj tak funguje v režime prednastavených prevodových pomerov, čiže "radí" na konkrétne prevody, len k tomu využíva iný systém. V prípade plynulej zmeny prevodového pomeru asi budú o niečo väčšie straty, na druhú stranu optimálny prevod v každej situácii môže tie straty čiastočne kompenzovať. Nedávno som pozeral test Outbacku s benzínom 2,5 litra, a jeho spotreby mi nepripadali nijak odlišné od podobne veľkej konkurencie (aj keď podobnú atmosféru už dnes nemontuje skoro nikto, ak vôbec), a určite nie v negatívnom zmysle.
Inak sa divím častým výčitkám voči variátorovým prevodovkám. S Outbackom som sa párkrát viezol a taký výrazný efekt, aby to stálo za zmienku, alebo dokonca za kritiku, som nezaznamenal. Jasne, náradie na športovanie to nie je, ale ktorý blbec by s dvojtonovým SUV športoval, že...
Inak sa divím častým výčitkám voči variátorovým prevodovkám. S Outbackom som sa párkrát viezol a taký výrazný efekt, aby to stálo za zmienku, alebo dokonca za kritiku, som nezaznamenal. Jasne, náradie na športovanie to nie je, ale ktorý blbec by s dvojtonovým SUV športoval, že...
Kdo poznal CVT třeba ve staré HRV, ten už o tom technickém omylu nechce slyšet. Manuál vydrží věčně pokud uživatel není dement. CVT mnohem méně. Nevím, jestli to furt platí, ale dřív u nás CVT nedokázal nikdo pořádně opravit. DSG je taky nanic - starší auto s DSG je mnohem hůř prodejné jako s manuálem. Není se čemu divit, repase stojí kolem 70 tisíc.
Tá stará HRV sa ešte predáva? Načo sem pletieš históriu? Koho zaujíma, čo bolo? Dôležité je to, čo je, nie to čo bolo. Technika je už zas niekde o kus inde. To ako keby si hovoril, že Škodu nekupovať, lebo staršie modely hrdzaveli...
Manual pomaly ale iste vymiera tak ako rucne stahovanie okien, kto raz vyskusa automat uz nikdy nebude chciet otravnu paku a spojkovy pedal... Cest vynimkam ktori si este drzia nej nalesteny super sport v garazi a vytiahnu ho raz za rok na okruh. Pokial sa jedna o obyvatelov velkych miest ako NY, LDN, LA atd. tak tam bude manual stick asi tak popularny ako je dnes Corona virus...
Na svou M3 s manuálem jsem nedal dopustit. Ano, cukat se s ní v koloně žádná slast není (a to ani pro spojku), ale v menších aglomeracích už problém nebyl a meziplyny s otevřeným výfukem dokázaly vždy pobavit nejen mě...o okreskách ani nemluvě.
To že lidé lenivý je fakt. S tím je spojena i masivní obliba automatů. Popravdě ono dnešní "něco"sexuálové (určitě bude sáhodlouhý seznam) by se často s manuálem ani nerozjeli. Nicméně mě automat zatím neuchvátil a to žádný typ a k manuálu se vrátím kdykoli to jen půjde, respektive ho budu prefetrovat, dokud jen bude někde dostupný. A určitě nejsem sám.
S lenivostí obecně souhlasím, ale s manuály vs. automaty bych to nespojoval. Určitě jsou auta pro zábavu, kam manuál patří, ale u aut na běžné ježdění manuální řazení prostě většině lidí nepřináší vůbec nic. Lidem, co po něm touží, možnost volby přeju, ale nedělal bych z těch druhých lenochy nebo neschopné lemry. 😉
Automat ať si automobilky narvou do špic i do běžnych aut. Jestli někoho nebavi řizeni tak ať si dale za "lenost" připlaci, ale hlavně ať zustane pokud možno co největši možnost volby.
Nevím, proč by si ho měli rvát do špic, když ho zcela evidentně zákazníci chtějí. Možnost volby samozřejmě milovníkům řazení (nevím proč píšeš o řízení) přeju, ale to už jsem psal.
Řizeni a řazeni jsou pro mě nejhlavnějši prvky pro ovladani auta tedy spolu uzce souvisi. Jinak to, že si jej maji narvat do špic je muj postoj k automatum, ktere by mi vubec nechyběly, ale jejich misto nespochybňuji. Auto je pro mě radost něco ve smyslu koničku a dokažu si užit i tu nejbanalnějši jizdu např. za nakupem. A automat u auta považuji za degradaci k tomu co mi dokaže dat.
Bude to zhruba tak, jak psal Reco. Cenu za udržení manuálu v nabídce zaplatí zákazník příplatkem u položky manuální převodovka na přání.
Tak pokud by to takhle šlo, bylo by to super a hlavně pokud by to šlo u "silnějších" motorů "běžných" aut. Ale bohužel doba je taková, že manuál je jen pro základnější motory a nebo pak vyloženě speciální, jako M3/4.
Když už, tak "lidé leniví" (nikoli "lidé lenivý"), vždyť to rve uši... 😉
Díky pohodlnosti lidí vznikl (mimo jiné) automobil, jako takový. Spousta lidí dnes jezdí autem zbytečně, na krátké vzdálenosti, a to bez ohledu na druh převodovky. To je skutečná lenost, ne to, jestli zrovna mají v autě manuál, nebo automat. Těch "lenivých" vymožeností je v dnešních autech tolik, že zužovat to na samotnou automatickou převodovku je až komicky pokrytecké.
Trvat u dnešního moderního auta, jako dopravního prostředku pro práci a rodinu, výhradně na manuální převodovce, je anachronizmus. Pokud má někdo pro manuál nostalgickou slabost, nikdo mu to samozřejmě nebere, ale dělat z toho obecně něco správnéh👋pravého až chlapáckého, je dnes prostě (mírně řečeno) směšné...
Díky pohodlnosti lidí vznikl (mimo jiné) automobil, jako takový. Spousta lidí dnes jezdí autem zbytečně, na krátké vzdálenosti, a to bez ohledu na druh převodovky. To je skutečná lenost, ne to, jestli zrovna mají v autě manuál, nebo automat. Těch "lenivých" vymožeností je v dnešních autech tolik, že zužovat to na samotnou automatickou převodovku je až komicky pokrytecké.
Trvat u dnešního moderního auta, jako dopravního prostředku pro práci a rodinu, výhradně na manuální převodovce, je anachronizmus. Pokud má někdo pro manuál nostalgickou slabost, nikdo mu to samozřejmě nebere, ale dělat z toho obecně něco správnéh👋pravého až chlapáckého, je dnes prostě (mírně řečeno) směšné...
Karimu šlo asi hlavně o to, že nabídka vozů s manuálem se zužuje i u automobilek, kde by to člověk nepředpokládal. Ale lepší to už nebude a chvála za ty, kteří si manuály drží nebo se k nim u některých modelů ještě zpátky vracejí.
Lenze zakaznici automat chcu. Paradoxne v malych mestskych autach urcenych pre "manzelky" je v drvivej vecsine manual. Takmer nikto za automat priplacat nechce - staci si pozriet ponuku v bazaroch. Male auto s automatom - kde sa to vyslovene hodi a pyta je na predaj uplny nepomer - lebo cena. Chcel som kupit polovicke, ale ponuka je priserna a nove male auto s AT nechcem za tie peniaze.
Naopak pri novych vecsich a drahsich autach zacina byt pomer presne opacny. U niektorych modelov aj viac ako 90% ma podiel automat - a to aj za velke priplatky. Netreba sa cudovat vyrobcom ak manual jednoducho zrusia (minimalne teda pre konkretne modely), lebo nikto to nechce. Ja by som preto uvital ak by to prevratili opacne. Automat v zaklade a manual za priplatok - nech si vyvoj platia ti "nelenivi". Potom by sa ukazalo kolko manualistov skutocne existuje. A to vobec nikomu neberiem moznost volby.
Naopak pri novych vecsich a drahsich autach zacina byt pomer presne opacny. U niektorych modelov aj viac ako 90% ma podiel automat - a to aj za velke priplatky. Netreba sa cudovat vyrobcom ak manual jednoducho zrusia (minimalne teda pre konkretne modely), lebo nikto to nechce. Ja by som preto uvital ak by to prevratili opacne. Automat v zaklade a manual za priplatok - nech si vyvoj platia ti "nelenivi". Potom by sa ukazalo kolko manualistov skutocne existuje. A to vobec nikomu neberiem moznost volby.
I takováto varianta je ok. Proč ne... Však někteří výrobci si už dlouho nechávají zaplatit za limitované modely, které se vyznačují tím, že jim něco oproti běžnějším chybí.
Myslím, že varianta manuál za příplatek je rozumná. A když manuál, tak také s ruční brzdou a palubku s reálnými přístroji a vypínači a ne nějaká LCD televize! A žádné asistenty s výjimkou ABS.
Keby som bol výrobca, tak automat nechám za príplatok Prečo? Lebo ak si ho priplatí 90% vodičov, tak ja zarobím viac 😉. Ak by bol manuál za príplatok, nebolo by to také výhodné, lebo aj zo zvyšných 10% by sa nakoniec 1/2 rozhodla nepriplatiť si.
Samozrejme sú typy áut, u ktorých by som manuál ani nedal do ponuky. Hlavne autá, ktoré nemajú žiadne športové vlohy, majú skôr charakter dopravného prostriedku z bodu A do B... (veľké SUV, crossovery, pohodlné sedany...) Jednoducho autá, ktoré si človek čo hľadá auto, ktoré dobre jazdí ani nezaradí do svojho zoznamu.
Pre istotu uvediem autá z opačnej strany = tie, ktoré jazdia pekne a manuál by to mal ostať v ponuke = Focus, Mazda 3, Honda Civic...
Nakoniec, ak by manuál vypadol z ponuky úplne, nie je problém kúpiť si nejaké použité zaujímavé auto. Je ich po bazároch stále pomerne veľa a ani v skorej budúcnosti nevymiznú.
Samozrejme sú typy áut, u ktorých by som manuál ani nedal do ponuky. Hlavne autá, ktoré nemajú žiadne športové vlohy, majú skôr charakter dopravného prostriedku z bodu A do B... (veľké SUV, crossovery, pohodlné sedany...) Jednoducho autá, ktoré si človek čo hľadá auto, ktoré dobre jazdí ani nezaradí do svojho zoznamu.
Pre istotu uvediem autá z opačnej strany = tie, ktoré jazdia pekne a manuál by to mal ostať v ponuke = Focus, Mazda 3, Honda Civic...
Nakoniec, ak by manuál vypadol z ponuky úplne, nie je problém kúpiť si nejaké použité zaujímavé auto. Je ich po bazároch stále pomerne veľa a ani v skorej budúcnosti nevymiznú.
Dnes jsem mel tu prilezitost jet do Prahy. Skakani po meste, furt radit 1-2-3 a cekat na kazde hloupe cervene. brrrr, to je prilezitost pro automat.
Pokud nekdo jezdi prevazne mimo mesto zaradi 5/6 a jede, tak automat nevyuzije.
Pokud nekdo jezdi prevazne mimo mesto zaradi 5/6 a jede, tak automat nevyuzije.
Ale to je a tom ta zábava, řadit, pracovat se spojkou, předvídat... Jasně že v koloně to prostě není ono, ale jet někde 5-6? To pak nemusím mít manuál, když neřadím. Manuál je o tom, že člověk chce řadit, chce pracovat se spojkou, pomáhat si sám sladit jízdu prací s řadicí pákou a spojkového pedálu v kombinaci s přidáním plynu, prostě koncert pro pro dvě nohy a pravou ruku.
Upřímně mě manuál do většího města neláká. Není nad pěknou okresku a tam si to užít. Někdo jezdí s civilem po okruhu, já toho moc příznivcem nejsem. Auta na to nejsou obvykle stavěná a dostávají hrozný záhul.
Ak je pre niekoho šoférovanie zábava, tak mu manuál nevadí ani v meste. Ak je to povinnosť, automat je potom lepší. Nemáme všetci rovnaké záľuby. Kedysi nebola iná možnosť ako manuál, tak sme takto jazdili všetci. Dnes tá možnosť je.
Mňa napríklad radenie pákou baví, zato ma absolútne nebaví pozerať futbal 😉
Mňa napríklad radenie pákou baví, zato ma absolútne nebaví pozerať futbal 😉
Pro mě je řazení takový "relax" takové to, že člověk se tomu musí věnovat, musí se věnovat plně řízení, protože tam, kde musí řadit více, nemůže jen sledovat auto před sebou a sundat nohu z plynu, ale více předvídat, plánovat, soustředit se. Vždy když takto jedu s automatem, je to takové jalové, jen přidávat ubírat a max koukat, jestli už nejsem moc blízko u auta předemnou, přijde mo to pak jak když jsem tam jen proto, že musím, protože nemám na vrtulník a teleport neexistuje. Přitom, pokud nejedu vyloženě 100 metrů za 10 minut, tak mě baví si situaci "sám plánovat"
Priznám sa, že ja s automatmi toho nemám najazdené nejako extrémne veľa, ale radenie pákou považujem za bežnú súčasť šoférovania a moje telo to robí nejako automaticky 😊. Navyše ak má auto dobrý manuál v ergonomicky vhodnej polohe - je to doslova radosť jazdiť.
Čo sa automatu týka... Naposledy som jazdil s "automatom" v motokáre 😊. Keby tam nebol, tak jazda by bola znateľne komplikovanejšia 😊.
Ak sa raz náhodou dostanem k vlastném autu s automatom, bude to len preto, že si kúpim hybridnú Toyotu. Tam iná možnosť nie je a hádam by som sa s tým nejako zmieril.
Čo sa automatu týka... Naposledy som jazdil s "automatom" v motokáre 😊. Keby tam nebol, tak jazda by bola znateľne komplikovanejšia 😊.
Ak sa raz náhodou dostanem k vlastném autu s automatom, bude to len preto, že si kúpim hybridnú Toyotu. Tam iná možnosť nie je a hádam by som sa s tým nejako zmieril.
Nevím, proč to, zda je to pro někoho zábava spojujete s typem převodovky. Pro mě je zábava jezdit s autem mimo město po prázdně silnici, jezdit s autem ve městě je utrpení. Bez ohledu na převodovku. A baví mě jezdit na skůtru (mimo město) a tu CVT si užívám, manuál bych tam nechtěl.
Vlastne máte pravdu... Zábava je jazdiť niekde za mestom, kde je zaujímavé okolie a málo áut. Preto si po dlhom čase plánujem znova kúpiť motorku - nie silnú - ale s manuálom (k motorke to nejako patrí). Je to úplne iné jazdiť motorkou po cestách 3. triedy niekde v zapadákove. Človek je viac spojený s cestou, motorka je úzka vyhýbacie manévre sú bez problému...
Osobně jsem jednoznačně pro automat. Né že bych měl až tak velký problém s manuálem, ale je to velice komfortní. Navíc u manuálu jsem dost často měl levou ruku uprostřed na volantu a pravou na řadící páce. U automatu to člověka naučí správně držet obě ruce.
V okamžiku kdy jedu nějakou pěknou okresku, tak přepnu na manuál a mám pádla pod volantem. Není si nač stěžovat.
V okamžiku kdy jedu nějakou pěknou okresku, tak přepnu na manuál a mám pádla pod volantem. Není si nač stěžovat.
Není - do první nečekané lokální námrazy nebo podobné chuťovky 😄 Změnit kvalt problém není, ale v okamžiku odpojit motor od kol, což může být ten rozdíl mezi projetou zatáčkou a autem na stromě, tam se automat nechytá ani náhodou. Sešlápnout spojku je vždycky nesrovnatelně rychlejší, než cokoliv jiného. Městský jezdec a sebevozič samozřejmě tohle neřeší, kde by se vzal na horské okresce a když už, tak v tom svém X-drive za 2 mega jede 20 a předjede ho i strejc ve škodovce. Téměř každý rok se těmito jedinci u nás velmi dobře bavíme, protože leckdy i v těch 20 skončí v příkopě a shání traktor 😄 Člověk by se sice neměl nikomu smát, ale tohle se nedá 😄
U voliče mám eNko hned vedle Déčka a nemusím přitom ani šlapat na žádný pedál...
Snad nepatříš k těm diskusním mistrům volantu, co v reálu "skutek utek"... 😉
Snad nepatříš k těm diskusním mistrům volantu, co v reálu "skutek utek"... 😉
Jak to myslíš s eNkem? V zatáčce na namrzlé vozovce?
Tak jak jsem to naspal, prostě tato možnost u "automatu" je.
V zatáčce na namrzlé vozovce, co jako? Jako, že v takové situaci zachrání pr.del většině řidičů samotný/všemocný spojkový pedál? S tím si tu přece sám nesouhlasil, nebo?
V zatáčce na namrzlé vozovce, co jako? Jako, že v takové situaci zachrání pr.del většině řidičů samotný/všemocný spojkový pedál? S tím si tu přece sám nesouhlasil, nebo?
Ne, přišlo mi, že jsi nabízel možnost hodit za jízdy N místo vyšlápnutí spojky.
Ta možnost tam je (a bez nutnosti pedálu), ale nemyslel jsem to zrovna na takové krizové situace, to bych nechal na ESP, které může navíc ovlivnit i všechna kola jednotlivě.
Vyšľapnutie spojky je reflex a verím tomu, že to každý človek, ktorý jazdí s manuálom spraví oveľa rýchlejšie ako zaradiť N na automate. Ľavá noha ovláda iba spojku a inštinktívne je naučená vybehnúť na ňu, ak je to potrebné. Na druhej strane pravá ruka (nie u Angličanov) ovláda volant, páku, rádio... 😉.
Ideálne je jazdiť tak, aby ku krízovej situácii nedošlo.
Ideálne je jazdiť tak, aby ku krízovej situácii nedošlo.
Tak nějak si tu situaci, kterou popisuješ neumím reálně představit už u průměrně vyježděného řidiče. Přijde mi to jako variace na story...mám TDI a jezdím v průměru za 3 litry 😉
Asi bych zjednodušil Johnyho poselství na konstatování, že jakmile nastane nějaká situace, ve která potřebuješ "odpojit motor" , tak vyšlápnutí spojky je v tu chvíli asi to nejrychlejší, plus samozřejmě jí můžeš za určité situace řízeně dávkovat. Ale to vše za předpokladu, že člověk opravdu je schopen takovou situaci vyhodnotit, aby to mohl správně použít a popřípadě mít i na spojce takový cit, aby dávkování spojky v určité situaci, kde by to mohlo pomoci, mělo nějaký účinek. A co si budeme povídat, tyhle úkony rozhodně nezvládne většina řidičů, na druhou stranu to určitě zvládne nemalé procento řidičů.
Odporucam ist niekam na polygon aj s teoriou, kde ti tieto hluposti nazorne vyvratia. Pretoze toto nie je zavisle od auta, ale od medzikusu za volantom.
Tak v tomto mám naprosto jasno - dokud budu mít funkční levou nohu, automat mi do baráku nesmí! Práci se třemi pedály, volba optimálních otáček pro přeřazení s ohledem na potřebnou míru zrychlení (či šetření), podřazování před ostrými zatáčkami (občas s meziplynem) - to vše mě i po 30 letech řízení neskuteně baví a nenechám si to vzít! Řazení mě nijak zvlášť neotravuje ani při popojíždění po městěš, i když je fakt, že do Prahy (zaplaťbůj) potřebuji zajíždět jen občas. Taky jízdních asistentů by auto mělo mít co nejméně, třeba udržování v jízdním pruhu a samočinné brzdění je už podle mého názoru za hranou! 😄 :yes: :yes: :yes:
tak až si konečně koupíš pořádný automat, to budeš čumět co to umí. I když u tebe hrozí, že zemřeš s fofrklackem v ruce..
Jedině automat, luxus jednoznačně. Když chci přepnu si na manuální řazení nebo řadím pádlama. Trapnej klacek nepotřebuji.
Jedině automat, luxus jednoznačně. Když chci přepnu si na manuální řazení nebo řadím pádlama. Trapnej klacek nepotřebuji.
Však ti ho nikdo nenutí! 😄
P.S. Co se týče té smrti s řadicí pákou v ruce, tak to nezní vůbec špatně! 😉
P.S. Co se týče té smrti s řadicí pákou v ruce, tak to nezní vůbec špatně! 😉
Jen se zeptám, který automat umí odhadnout, co bude řidič dělat za vteřinu?
Automat v manuálním režimu to nepotřebuje odhadnout, stejně jako manuál.
Naopak vnímavý řidič může, po určité době/km, úspěšně odhadnout, co udělá automat v automatickém režimu, včetně režimů sportovních. To je to, co se mi třeba u PDK líbí a je tam víc možností, než u manuálu. Déčko (normal), sport , sportplus, manual - volič PDK, nebo tlačítka pod volantem. Je z čeho vybírat a navíc řazení pod plynem je skvělé a nejde jen o samotnou rychlost, ale i o ten pocit. Beru, že každý to má trochu jinak, a že klasický manuál má zase jiné přednosti, ale pokud někdo tvrdí, že tak jak to má on, je to jediné správné, je podle mě poněkud mimo. 😄
Naopak vnímavý řidič může, po určité době/km, úspěšně odhadnout, co udělá automat v automatickém režimu, včetně režimů sportovních. To je to, co se mi třeba u PDK líbí a je tam víc možností, než u manuálu. Déčko (normal), sport , sportplus, manual - volič PDK, nebo tlačítka pod volantem. Je z čeho vybírat a navíc řazení pod plynem je skvělé a nejde jen o samotnou rychlost, ale i o ten pocit. Beru, že každý to má trochu jinak, a že klasický manuál má zase jiné přednosti, ale pokud někdo tvrdí, že tak jak to má on, je to jediné správné, je podle mě poněkud mimo. 😄
Nezapomeň, že jsi krásně popsal jak funguje PDK. Většina převodovek je na tom hůř a sem si jak dokáže nefungovat automat nebo dvouspojka u Audi. Nebo jak to vypadá, když chceš změnit pádlem stupeň v mainstreamu.
Nic není jediné správné...to je to, co daný člověk od auta chce 😉
Nic není jediné správné...to je to, co daný člověk od auta chce 😉
Keby si denne stál v kolóne, a posúval sa po pár metroch aspoň pol hodiny, mal by si asi iný názor. Vtedy by som dal za automat všetko čo mám. Hlavne ak je na aute trochu tvrdšia spojka, to dá ľavému kolenu zabrať viac ako víkendová túra na bicykli.
Tak mám špatně něco s levou nohou, mě z toho bolí lýtko 😉
Lýtko som už rozchodil, teraz protestuje koleno, uvidíme, čo bude ďalej. Sľubujem si, že ďalšie auto bude automat, ale v dnešnej dobe nevieš. Možno budeme za pár rokov radi za skončenie karantény a že máme čo jesť, nie že by sme kupovali nové autá.
Klaudie, na pesimismus je vždy věřím času dost. Až budeš mít automat, tak myslím, že využiješ nabídek si pošlapat zase na spojku 😉
Ešte je tu jeden zanedbateľný detail... Moderné auta majú väčšinou priamovstrekový motor, ktorému škodia nízke otáčky. Asistent radenia radí preradiť už v nízkych otáčkach. S manuálom nemusím počúvať, automat preradí sám a ničí motor.
Na druhej strane - vodič, ktorý nepočuje, že motor nevládze pri potrebe zrýchlenia stlačí pedál. Ak má automat - prevodovka podradí a ide sa. Ak má manuál a nedôjde mu, že je nutné podradiť, tak bude zbytočne trápiť motor. Samozrejme automaty majú športové režimy, v ktorých radia neskôr...
Záver? Pre človeka, ktorý nepočúva auto, nevyzná sa v tom, prípadne je mu to jedno (je to len auto) je jednoznačne vhodnejší automat. Pre toho, kto je ochotný spolupracovať s autom je manuál priateľný, nie nutný 😊. Čisto teoreticky, moderné auto s manuálom u dobrého vodiča môže byť po čase v lepšom stave ako auto s automatom.
Na druhej strane - vodič, ktorý nepočuje, že motor nevládze pri potrebe zrýchlenia stlačí pedál. Ak má automat - prevodovka podradí a ide sa. Ak má manuál a nedôjde mu, že je nutné podradiť, tak bude zbytočne trápiť motor. Samozrejme automaty majú športové režimy, v ktorých radia neskôr...
Záver? Pre človeka, ktorý nepočúva auto, nevyzná sa v tom, prípadne je mu to jedno (je to len auto) je jednoznačne vhodnejší automat. Pre toho, kto je ochotný spolupracovať s autom je manuál priateľný, nie nutný 😊. Čisto teoreticky, moderné auto s manuálom u dobrého vodiča môže byť po čase v lepšom stave ako auto s automatom.
Adaptívny tempomat, varovanie pri priblížení, udržiavanie v pruhu, núdzové brzdenie - to všetko sú výborní pomocníci.
Samozrejme, smatlave japonské automobilky to nevedia vyrobiť, ale korejci a Nemci to robia obstojne a pouzitelne.
Samozrejme, smatlave japonské automobilky to nevedia vyrobiť, ale korejci a Nemci to robia obstojne a pouzitelne.
V tom případě doporučuji autobus. Tam se nejen nasedá nahoru a nemusí se řadit, ale dokonce se nemusí ani řídit a datlit do mobilu je tam zcela legální 😉 Navíc je to levnější a ekologičtější.
Chápu, ale 100 dalších to tak nemá, takže ať jsou asistenty deaktivovatelné a jsou spokojeni všichni.
Tož bacha....deaktivovatelné jsou....zatím.... :-! Vlastně některé už vypnout nejdou. Ale to jsou ty, které mají pro bezpečnost opravdu význam. Jako například ABS.... :-!
U BMW umíš deaktivovat téměř vše přece. ABS má význam, to bez diskuze. Ty snad aktivovat nepotřebuješ 😉
Načo by vôbec bolo pre bežného vodiča dobré deaktivovať ABS? Keď človek jazdí rozumne, tak sa mu ABS aj tak aktivuje len málokedy, alebo vôbec (dokonca ani v zime na snehu). Systém tam ale je pre prípad krízového brzdenia. Nie som nejakým fanúšikom asistentov, ale ABS je práve systém, ktorého by sa nikto nevzdal, pritom je to neobťažujúci systém.
K asistentom... Minule som skúšal Škodu, ktorá okrem iného mala asistent udržiavania v pruhu. Počas jazdy tak zasiahla, až som sa zľakol, že sa mi zablokoval volant. Pritom som ešte nevyšiel za čiaru. Kedysi som skúšal "Japonca" a tam volant iba vibroval = nebolo to také "vystrašujúce". Neznamená to, že sa neviem vliezť do jazdného pruhu 😉. Kto nikdy neprekročil čiaru, nech sa prihlási 😉.
Mám napr v aute systém núdzového brzdenia a za 2,5 roka / 30 000 km mi 1x zasvietila výstraha a nikdy sa nespustilo brzdenie. Takého asistenta nepotrebujem vypínať, keďže ja s mojím štýlom jazdy a asistent dokážeme žiť vo vzájomnej harmónii 😉 Mám "Japonca" a nemyslím si, že to auto nie je dobré. Lepšie ako keby mi asistent zasahoval vkuse do riadenia. Načo takých asistentov, ktorých veľa ľudí vypne?
Mám napr v aute systém núdzového brzdenia a za 2,5 roka / 30 000 km mi 1x zasvietila výstraha a nikdy sa nespustilo brzdenie. Takého asistenta nepotrebujem vypínať, keďže ja s mojím štýlom jazdy a asistent dokážeme žiť vo vzájomnej harmónii 😉 Mám "Japonca" a nemyslím si, že to auto nie je dobré. Lepšie ako keby mi asistent zasahoval vkuse do riadenia. Načo takých asistentov, ktorých veľa ľudí vypne?
Mám pocit, že auta směřují k mixérům s kurvítky. 3 roky, šrot a koupit nové. 😒
Přesně, proto jsou dnes možné záruky i 5 let atp. Nevím jakou to má souvislost s MT...
Súvis moderných áut a ich poruchovosťou môže byť s MT taký, že zatiaľ čo je manuál veľmi spoľahlivá vec, existujú automatické prevodovky, ktoré spoľahlivé nie sú z pohľadu dlhšieho časového obdobia (niektoré typy AT sú spoľahlivé). Potom kúpiť 5 ročné auto s 200 000 km, manuálom, atmosférou, s minimom asistencie... bude z pohľadu spoľahlivosti rozumnejšou voľbou ako auto s malým turbo motorom, širokou paletou asistencie, zložitou 2 spojkovou automatickou prevodovkou...
V každom prípade s modernými systémami ako adaptívny tempomat, rôzne asistenčné brzdné systémy... si lepšie rozumie automat.
Buďme rádi za ten sice omezený, ale stále ucházející počet. S rostoucí hybridizací budou dále ubývat a u EV situaci víme.
U sportovních aut manuály vymizely z důvodu hoňky za časy zrychlení v katalogu, snadnějšího dosažení dobrého času na okruhu a částečně i neschopnosti držet krok s rostoucími výkony. Mohykánů moc není... Docela by mě zajímalo jak funguje MT v Aston Martinu, zaručeně to nebude žiletka jako u Porsche, ale jestli je aspoň natolik dobrý, aby si ho zákazníci brali.
Když se mi kdysi přijel pochlubit Ji/Ri svou tehdy zánovní 997S, tak jsem vyjel a když jsem se chtěl opravdu povozit, zavěsili se za mě hoši v černém Passatu R36 a bylo po legraci. Sežral bych volant. Chvíli jeli za mnou, nic z toho nebylo, tak po 5-ti minutách uhli a bylo to. 😉
Já už jsem pár diskusních ortodoxních manuálistů zažil i v reálu za volantem, a tam to s jejich řazením tak slavné, jako v diskusích, ani zdaleka nebylo. 😄
A mimochodem, když přijde tvrdý na tvrdý a máš zajet rychle a ještě bezchybně s manuálem, není to legrace a chce to pravidelný cvik...jako s houslemi. 😉