Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec manuálních převodovek? VW je nabídne, dokud bude zájem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 3. 2020 • 05:11
35
127
Zobrazit náhledy (35)
Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo

Ve Wolfsburgu vědí, že se stále najdou zákazníci, kteří v autě chtějí tři pedály. A dokud po nich bude dostatečná poptávka, manuál nezaříznou.

I když se nám to nemusí líbit, pomalu si zvykáme na fakt, že manuální převodovka pozvolna mizí ze scény. Koncern VW včetně samotného Volkswagenu není výjimkou, také tady vozů se třemi pedály za posledních pár let značně ubylo. Vedení automobilky se ale nyní nechalo slyšet, že manuál z nabídky nezmizí zcela.

V rozhovoru pro britský Autocar to potvrdil Matthias Rabe, vedoucí technického rozvoje VW. Kromě jiného uvedl, že někteří zákazníci chápou manuální převodovku jako návrat ke kořenům a jednoznačně chtějí řadit sami.

Konkrétnější ale Rabe nebyl, tudíž zatím není jasné, ve kterých vozech můžeme manuální převodovku očekávat. Už teď víme, že ji dostane nový Golf včetně sportovní varianty GTI. Naopak naftové GTD a plug-in hybridní GTE dorazí výhradně s převodovkou samočinnou. Odpověď zatím neznáme v případě nejostřejšího “erka”, kterému by manuál náramně slušel.

Pokud nový Golf R se spojkovým pedálem skutečně dorazí, bude nejspíše jediným “erkovým” Volkswagenem. U plug-in hybridního Touaregu R je to logické, avšak i pro Tiguan R a Arteon R se počítá s kombinací pohonu všech kol a dvojspojky DSG. Dlužno dodat, že Rabe v rozhovoru hovořil o manuálech obecně, ne konkrétně pro výkonné vozy.

Vyjma Volkswagenu slíbilo zachování manuálních převodovek i několik dalších značek, namátkou Porsche či BMW. Nové modely M3 a M4 se budou prodávat s manuálem, avšak pouze v kombinaci s pohonem zadních kol. Pro čtyřkolky xDrive už bude vyhrazen automat. Obdobná je situace také u sportovních dvojčat BMW Z4/Toyota Supra.

Související články

Témata
Avatar - JohnyRnR
19. 5. 2020 19:29
Re: Automat
Když tam ale ESP není, tak těžko něco odpojí ;-)
Avatar - white label
27. 3. 2020 15:20
Re: A co emise ?
CVT (i když už je dnes zase trochu jinde) je zvláštní kategorie automatu. Za mě do skútru ano, do auta ne.
27. 3. 2020 15:04
Re: A co emise ?
Tá stará HRV sa ešte predáva? Načo sem pletieš históriu? Koho zaujíma, čo bolo? Dôležité je to, čo je, nie to čo bolo. Technika je už zas niekde o kus inde. To ako keby si hovoril, že Škodu nekupovať, lebo staršie modely hrdzaveli...
Avatar - palix
27. 3. 2020 12:26
Re: Manual vs automat
Vlastne máte pravdu... Zábava je jazdiť niekde za mestom, kde je zaujímavé okolie a málo áut. Preto si po dlhom čase plánujem znova kúpiť motorku - nie silnú - ale s manuálom (k motorke to nejako patrí). Je to úplne iné jazdiť motorkou po cestách 3. triedy niekde v zapadákove. Človek je viac spojený s cestou, motorka je úzka vyhýbacie manévre sú bez problému...
27. 3. 2020 08:18
Re: Manual vs automat
Nevím, proč to, zda je to pro někoho zábava spojujete s typem převodovky. Pro mě je zábava jezdit s autem mimo město po prázdně silnici, jezdit s autem ve městě je utrpení. Bez ohledu na převodovku. A baví mě jezdit na skůtru (mimo město) a tu CVT si užívám, manuál bych tam nechtěl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku