Konec manuálních převodovek? VW je nabídne, dokud bude zájem
Ve Wolfsburgu vědí, že se stále najdou zákazníci, kteří v autě chtějí tři pedály. A dokud po nich bude dostatečná poptávka, manuál nezaříznou.
I když se nám to nemusí líbit, pomalu si zvykáme na fakt, že manuální převodovka pozvolna mizí ze scény. Koncern VW včetně samotného Volkswagenu není výjimkou, také tady vozů se třemi pedály za posledních pár let značně ubylo. Vedení automobilky se ale nyní nechalo slyšet, že manuál z nabídky nezmizí zcela.
V rozhovoru pro britský Autocar to potvrdil Matthias Rabe, vedoucí technického rozvoje VW. Kromě jiného uvedl, že někteří zákazníci chápou manuální převodovku jako návrat ke kořenům a jednoznačně chtějí řadit sami.
Konkrétnější ale Rabe nebyl, tudíž zatím není jasné, ve kterých vozech můžeme manuální převodovku očekávat. Už teď víme, že ji dostane nový Golf včetně sportovní varianty GTI. Naopak naftové GTD a plug-in hybridní GTE dorazí výhradně s převodovkou samočinnou. Odpověď zatím neznáme v případě nejostřejšího “erka”, kterému by manuál náramně slušel.
Pokud nový Golf R se spojkovým pedálem skutečně dorazí, bude nejspíše jediným “erkovým” Volkswagenem. U plug-in hybridního Touaregu R je to logické, avšak i pro Tiguan R a Arteon R se počítá s kombinací pohonu všech kol a dvojspojky DSG. Dlužno dodat, že Rabe v rozhovoru hovořil o manuálech obecně, ne konkrétně pro výkonné vozy.
Vyjma Volkswagenu slíbilo zachování manuálních převodovek i několik dalších značek, namátkou Porsche či BMW. Nové modely M3 a M4 se budou prodávat s manuálem, avšak pouze v kombinaci s pohonem zadních kol. Pro čtyřkolky xDrive už bude vyhrazen automat. Obdobná je situace také u sportovních dvojčat BMW Z4/Toyota Supra.