Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec manuálních převodovek? VW je nabídne, dokud bude zájem

Ve Wolfsburgu vědí, že se stále najdou zákazníci, kteří v autě chtějí tři pedály. A dokud po nich bude dostatečná poptávka, manuál nezaříznou.
Zpět na článek
Avatar - kari.laz
24. 3. 2020 15:45
Re: Manuál
hlídání únavy, line asist, start stop... to jsou věci, které jsou za mě k ničemu. Pokud to jde vypnout tak budiž, ale většinou se to musí vypínat po každém nastartování.
Avatar - kari.laz
24. 3. 2020 15:15
Re: Manuál
Otázka je, kolik lidí chtějící manuál, mají zájem o často obtěžující asistenty.
24. 3. 2020 16:21
Re: Manuál
Jsem rád, že se mi podařilo syna udržet i v jeho druhém autě u manuálu a řazení si osvojil. Zvlášť kvůli tomu, že spadá právě do té věkové skupiny o které se bavíme.
24. 3. 2020 20:34
Jedině manuál!
Tak v tomto mám naprosto jasno - dokud budu mít funkční levou nohu, automat mi do baráku nesmí! Práci se třemi pedály, volba optimálních otáček pro přeřazení s ohledem na potřebnou míru zrychlení (či šetření), podřazování před ostrými zatáčkami (občas s meziplynem) - to vše mě i po 30 letech řízení neskuteně baví a nenechám si to vzít! Řazení mě nijak zvlášť neotravuje ani při popojíždění po městěš, i když je fakt, že do Prahy (zaplaťbůj) potřebuji zajíždět jen občas. Taky jízdních asistentů by auto mělo mít co nejméně, třeba udržování v jízdním pruhu a samočinné brzdění je už podle mého názoru za hranou! :-) :yes: :yes: :yes:
24. 3. 2020 16:03
Re: Manuál
Podívej se jak řídí nejmladší generace. Většinu kluků to už ani nezajímá. Leckdy tipuji za volantem opatrného důchodce, který by už ze zdravotních důvodů nemělo mít ŘP a on to mileniál s vousem jako Krakonoš a nepřítomným výrazem v obličeji.
Avatar - kari.laz
24. 3. 2020 15:58
Re: Manuál
A tím spíše, pokud by tam nebyly, když to stejně člověk nepoužívá a ví, že používat nebude, tak by se ušetřilo nejen na výrobě,ale i třeba hmotnosti a pomohlo by to nejspíše i menší poruchovosti.
Avatar - kari.laz
24. 3. 2020 21:45
Re: ja mám zaujem o asistentov.
A jinak už řídit umíš sám? Nebo na to máš taky asistenta
Avatar - white label
24. 3. 2020 22:00
Re: Manual vs automat
Když už, tak "lidé leniví" (nikoli "lidé lenivý"), vždyť to rve uši... ;-)
Díky pohodlnosti lidí vznikl (mimo jiné) automobil, jako takový. Spousta lidí dnes jezdí autem zbytečně, na krátké vzdálenosti, a to bez ohledu na druh převodovky. To je skutečná lenost, ne to, jestli zrovna mají v autě manuál, nebo automat. Těch "lenivých" vymožeností je v dnešních autech tolik, že zužovat to na samotnou automatickou převodovku je až komicky pokrytecké.
Trvat u dnešního moderního auta, jako dopravního prostředku pro práci a rodinu, výhradně na manuální převodovce, je anachronizmus. Pokud má někdo pro manuál nostalgickou slabost, nikdo mu to samozřejmě nebere, ale dělat z toho obecně něco správného/pravého až chlapáckého, je dnes prostě (mírně řečeno) směšné...
25. 3. 2020 06:12
Re: Jedině manuál!
Jen se zeptám, který automat umí odhadnout, co bude řidič dělat za vteřinu?
Avatar - kari.laz
24. 3. 2020 16:23
Re: Manual vs automat
To že lidé lenivý je fakt. S tím je spojena i masivní obliba automatů. Popravdě ono dnešní "něco"sexuálové (určitě bude sáhodlouhý seznam) by se často s manuálem ani nerozjeli. Nicméně mě automat zatím neuchvátil a to žádný typ a k manuálu se vrátím kdykoli to jen půjde, respektive ho budu prefetrovat, dokud jen bude někde dostupný. A určitě nejsem sám.
Avatar - miromen
24. 3. 2020 19:11
Re: Manual vs automat
Automat ať si automobilky narvou do špic i do běžnych aut. Jestli někoho nebavi řizeni tak ať si dale za "lenost" připlaci, ale hlavně ať zustane pokud možno co největši možnost volby.
Avatar - kari.laz
24. 3. 2020 16:28
Re: Manuál
Skvělý přístup. Ať si manuál osahá, naučí se s tím, sžije se s tím tak, že pro něj bude řízení zábava a pak si už kdykoli může vybrat, zda bude preferovat to či ono, zda bude mít manuál jen v autě pro zábavu, nebo všude kde to půjde. Ale i řidičsky to podle mě člověku hodně prospěje, pokud se naučí ovládání auta jako takového a bere to jako samozřemost a ne jako "trest", nebo sedět ve stresu, jestli vlastně budu umět s manuálem vůbec jezdit.
Avatar - kari.laz
24. 3. 2020 16:16
Re: Manuál
Bohužel je to tak. Pro ně je to jen jakýsi nutný prostředek pro dopravu a zajímá je hlavně, co vše "nebudou muset dělat".
Avatar - _Karel_
24. 3. 2020 19:45
Re: Manual vs automat
Nevím, proč by si ho měli rvát do špic, když ho zcela evidentně zákazníci chtějí. Možnost volby samozřejmě milovníkům řazení (nevím proč píšeš o řízení) přeju, ale to už jsem psal.
24. 3. 2020 18:08
Re: Manuál
To ti chvalim nenech z nej vyrust zdegenerovance kterej neumi bez automatu odjet s autem. :yes:
24. 3. 2020 16:19
Re: Manual vs automat
Na svou M3 s manuálem jsem nedal dopustit. Ano, cukat se s ní v koloně žádná slast není (a to ani pro spojku), ale v menších aglomeracích už problém nebyl a meziplyny s otevřeným výfukem dokázaly vždy pobavit nejen mě...o okreskách ani nemluvě.
24. 3. 2020 20:27
Re: Manuál
Já to udělal úplně stejně v případě mé dcery. Taky chtěla hned u svého prvního auta automat, ale já nepovolil. Pár týdnů prskala, a dnes už i s manuálem jezdí bez problémů! :-)
24. 3. 2020 16:04
Re: A co emise ?
Není tomu tak, automat se dá naladit na normované emise nižší.
Avatar - _Karel_
24. 3. 2020 18:34
Re: Manual vs automat
S lenivostí obecně souhlasím, ale s manuály vs. automaty bych to nespojoval. Určitě jsou auta pro zábavu, kam manuál patří, ale u aut na běžné ježdění manuální řazení prostě většině lidí nepřináší vůbec nic. Lidem, co po něm touží, možnost volby přeju, ale nedělal bych z těch druhých lenochy nebo neschopné lemry. ;-)
25. 3. 2020 11:22
Re: Manuál
Kuriozitu? Trochu mi to připadá jako když jedou dva na kole, z toho jeden má elektrokolo a po 50km si připadá, že podal stejný výkon jako ten s kolem klasickým.
25. 3. 2020 06:10
Re: Automat
Tak nějak si tu situaci, kterou popisuješ neumím reálně představit už u průměrně vyježděného řidiče. Přijde mi to jako variace na story...mám TDI a jezdím v průměru za 3 litry ;-)
24. 3. 2020 15:57
Re: Manuál
Objem "zajímavějších aut" není takový, aby se automobilkám dlouhodobě vyplácelo držet manuály. Osobně bych si ho do auta, které používám pro pracovní jízdy nebo rodinu už nedal, manželka vůbec ne. Auto pro radost ano, ale kolik se takových aut pro radost jako nové prodá.
Buďme rádi za ten sice omezený, ale stále ucházející počet. S rostoucí hybridizací budou dále ubývat a u EV situaci víme.
U sportovních aut manuály vymizely z důvodu hoňky za časy zrychlení v katalogu, snadnějšího dosažení dobrého času na okruhu a částečně i neschopnosti držet krok s rostoucími výkony. Mohykánů moc není... Docela by mě zajímalo jak funguje MT v Aston Martinu, zaručeně to nebude žiletka jako u Porsche, ale jestli je aspoň natolik dobrý, aby si ho zákazníci brali.
Avatar - palix
24. 3. 2020 15:10
Manuál
Osobne by som do SUV, Crossoverov a podobnýh moderných "výtvorov" dával automat a manuál skôr do zaujímavejších áut, ktoré sedia nižšie pri zemi. Do Golfu sa hodí, do Mazdy 3 jednoznačne... Samozrejme auto ako Mazda MX5 by automat ani nemalo mať.
V každom prípade s modernými systémami ako adaptívny tempomat, rôzne asistenčné brzdné systémy... si lepšie rozumie automat.
25. 3. 2020 06:06
Re: Manuál
Někdo to má pro pocit, jiný vážně umí. Některé manuály jsou pro radost, jiné pro vztek a některé se prostě musíš naučit ovládat.
A mimochodem, když přijde tvrdý na tvrdý a máš zajet rychle a ještě bezchybně s manuálem, není to legrace a chce to pravidelný cvik...jako s houslemi. ;-)
24. 3. 2020 20:29
Re: Manuál
V takovém případě je lehká pomoc - někde na vhodném místě na cca 10 min zastavit a pak vyrazit na volnou silnici. :-)
Avatar - woody-alien
24. 3. 2020 20:18
Re: Manuál
Chápu obě strany barikády....ale pro dnešní provoz je docela výmluvná moje historka z dneška. Absťák z nějakého řidičského zážitku mě už zkraje března donutil začít zase pravidelněji jezdit Swiftem, stále obutým na letních. Takže i dnes jsem po šesté ráno (mínus šest) vyrazil, skoro 15 km ohříval olej a "rozcvičoval" manuál, propletl jsem se okresním městem a těšil se na následných moc hezkých dvacet kilometrů okresky za mírného provozu.....načež jsem dojel vůz Policie ČR a těch dvacet kilometrů jsem si mohl ťukat do infotainmentu nebo třeba lakovat nehty. :-( :D
Avatar - CICERO
24. 3. 2020 16:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 3. 2020 14:58
Re: A co emise ?
Väčšina CVT aj tak funguje v režime prednastavených prevodových pomerov, čiže "radí" na konkrétne prevody, len k tomu využíva iný systém. V prípade plynulej zmeny prevodového pomeru asi budú o niečo väčšie straty, na druhú stranu optimálny prevod v každej situácii môže tie straty čiastočne kompenzovať. Nedávno som pozeral test Outbacku s benzínom 2,5 litra, a jeho spotreby mi nepripadali nijak odlišné od podobne veľkej konkurencie (aj keď podobnú atmosféru už dnes nemontuje skoro nikto, ak vôbec), a určite nie v negatívnom zmysle.
Inak sa divím častým výčitkám voči variátorovým prevodovkám. S Outbackom som sa párkrát viezol a taký výrazný efekt, aby to stálo za zmienku, alebo dokonca za kritiku, som nezaznamenal. Jasne, náradie na športovanie to nie je, ale ktorý blbec by s dvojtonovým SUV športoval, že...
25. 3. 2020 00:04
Re: Jedině manuál!
Však ti ho nikdo nenutí! :-)
P.S. Co se týče té smrti s řadicí pákou v ruce, tak to nezní vůbec špatně! ;-)
Avatar - CICERO
24. 3. 2020 17:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 3. 2020 16:35
Re: Manuál
Jen závodní si zatím ozkoušel pouze v automatu. Ono hledat brzdné body, závodní stopu a ještě tam sázet ideálně meziplyny už napoprvé nešlo.
25. 3. 2020 06:00
Re: Manuál
Ale ono umět řadit uměním je. A nejen kvůli machrování. Ještě nikdy jsem nejel žádným, sebeskvěllejším automatem, který by řadil naprosto ideálně. Není to možné, jelikož nedokáže predikovat.
Avatar - JohnyRnR
24. 3. 2020 23:06
Re: ja mám zaujem o asistentov.
V tom případě doporučuji autobus. Tam se nejen nasedá nahoru a nemusí se řadit, ale dokonce se nemusí ani řídit a datlit do mobilu je tam zcela legální ;-) Navíc je to levnější a ekologičtější.
Avatar - Jenik3
24. 3. 2020 18:56
Re: Manual vs automat
Dnes jsem mel tu prilezitost jet do Prahy. Skakani po meste, furt radit 1-2-3 a cekat na kazde hloupe cervene. brrrr, to je prilezitost pro automat.
Pokud nekdo jezdi prevazne mimo mesto zaradi 5/6 a jede, tak automat nevyuzije.
24. 3. 2020 15:59
A co emise ?
S automatem jsou opět vyšší emise.
Avatar - JohnyRnR
24. 3. 2020 23:00
Re: Automat
Není - do první nečekané lokální námrazy nebo podobné chuťovky :-) Změnit kvalt problém není, ale v okamžiku odpojit motor od kol, což může být ten rozdíl mezi projetou zatáčkou a autem na stromě, tam se automat nechytá ani náhodou. Sešlápnout spojku je vždycky nesrovnatelně rychlejší, než cokoliv jiného. Městský jezdec a sebevozič samozřejmě tohle neřeší, kde by se vzal na horské okresce a když už, tak v tom svém X-drive za 2 mega jede 20 a předjede ho i strejc ve škodovce. Téměř každý rok se těmito jedinci u nás velmi dobře bavíme, protože leckdy i v těch 20 skončí v příkopě a shání traktor :-) Člověk by se sice neměl nikomu smát, ale tohle se nedá :-)
24. 3. 2020 18:03
Automat
Osobně jsem jednoznačně pro automat. Né že bych měl až tak velký problém s manuálem, ale je to velice komfortní. Navíc u manuálu jsem dost často měl levou ruku uprostřed na volantu a pravou na řadící páce. U automatu to člověka naučí správně držet obě ruce.
V okamžiku kdy jedu nějakou pěknou okresku, tak přepnu na manuál a mám pádla pod volantem. Není si nač stěžovat.
Avatar - palix
26. 3. 2020 09:42
Re: ja mám zaujem o asistentov.
Načo by vôbec bolo pre bežného vodiča dobré deaktivovať ABS? Keď človek jazdí rozumne, tak sa mu ABS aj tak aktivuje len málokedy, alebo vôbec (dokonca ani v zime na snehu). Systém tam ale je pre prípad krízového brzdenia. Nie som nejakým fanúšikom asistentov, ale ABS je práve systém, ktorého by sa nikto nevzdal, pritom je to neobťažujúci systém.
Avatar - palix
26. 3. 2020 09:19
Re: Automat
Vyšľapnutie spojky je reflex a verím tomu, že to každý človek, ktorý jazdí s manuálom spraví oveľa rýchlejšie ako zaradiť N na automate. Ľavá noha ovláda iba spojku a inštinktívne je naučená vybehnúť na ňu, ak je to potrebné. Na druhej strane pravá ruka (nie u Angličanov) ovláda volant, páku, rádio... ;).

Ideálne je jazdiť tak, aby ku krízovej situácii nedošlo.
Avatar - white label
25. 3. 2020 14:58
Re: Jedině manuál!
Automat v manuálním režimu to nepotřebuje odhadnout, stejně jako manuál.
Naopak vnímavý řidič může, po určité době/km, úspěšně odhadnout, co udělá automat v automatickém režimu, včetně režimů sportovních. To je to, co se mi třeba u PDK líbí a je tam víc možností, než u manuálu. Déčko (normal), sport , sportplus, manual - volič PDK, nebo tlačítka pod volantem. Je z čeho vybírat a navíc řazení pod plynem je skvělé a nejde jen o samotnou rychlost, ale i o ten pocit. Beru, že každý to má trochu jinak, a že klasický manuál má zase jiné přednosti, ale pokud někdo tvrdí, že tak jak to má on, je to jediné správné, je podle mě poněkud mimo. :-)
25. 3. 2020 14:43
Re: Manuál
Onehdá za starých dobrých časov, keď sme ešte chodili do práce, som učil mladšieho kolegu, ako sa radilo na starších nákladiakoch a autobusoch, t.j. s dvojitým vyšliapnutím spojky nahor a s medziplynom dolu. No mal s tým chalan problém, a hlavne dovtedy nechápal zmysel všetkého toho šliapania na spojku a medziplynu. A keď mu došlo, ako to funguje, tak nestíhal - kým podradil, bol už za zákrutou... Holt vojenčina nie je, tak sa to chlapci nemajú kde naučiť.
Avatar - white label
25. 3. 2020 12:13
Re: Manual vs automat
Přečti si to znovu a tentokrát pořádně.
25. 3. 2020 07:28
Re: Manual vs automat
Bude to zhruba tak, jak psal Reco. Cenu za udržení manuálu v nabídce zaplatí zákazník příplatkem u položky manuální převodovka na přání.
25. 3. 2020 07:24
Re: Automat
Odporucam ist niekam na polygon aj s teoriou, kde ti tieto hluposti nazorne vyvratia. Pretoze toto nie je zavisle od auta, ale od medzikusu za volantom.
25. 3. 2020 06:08
Re: Manual vs automat
Karimu šlo asi hlavně o to, že nabídka vozů s manuálem se zužuje i u automobilek, kde by to člověk nepředpokládal. Ale lepší to už nebude a chvála za ty, kteří si manuály drží nebo se k nim u některých modelů ještě zpátky vracejí.
25. 3. 2020 12:31
Re: Automat
Blbost. Ak zasiahne ESP, tak odpoji motor aj medzinapravovu spojku. A bude s tym hotovi kym sa rozhodnes, ze ides slapnut na spojku.
25. 3. 2020 07:16
Re: Manual vs automat
Lenze zakaznici automat chcu. Paradoxne v malych mestskych autach urcenych pre "manzelky" je v drvivej vecsine manual. Takmer nikto za automat priplacat nechce - staci si pozriet ponuku v bazaroch. Male auto s automatom - kde sa to vyslovene hodi a pyta je na predaj uplny nepomer - lebo cena. Chcel som kupit polovicke, ale ponuka je priserna a nove male auto s AT nechcem za tie peniaze.
Naopak pri novych vecsich a drahsich autach zacina byt pomer presne opacny. U niektorych modelov aj viac ako 90% ma podiel automat - a to aj za velke priplatky. Netreba sa cudovat vyrobcom ak manual jednoducho zrusia (minimalne teda pre konkretne modely), lebo nikto to nechce. Ja by som preto uvital ak by to prevratili opacne. Automat v zaklade a manual za priplatok - nech si vyvoj platia ti "nelenivi". Potom by sa ukazalo kolko manualistov skutocne existuje. A to vobec nikomu neberiem moznost volby.
25. 3. 2020 06:11
Re: Automat
Jak to myslíš s eNkem? V zatáčce na namrzlé vozovce?
Avatar - white label
24. 3. 2020 22:11
Re: Manuál
To je střízlivý názor, i když tady s ním za hrdinu nebudeš.
Já už jsem pár diskusních ortodoxních manuálistů zažil i v reálu za volantem, a tam to s jejich řazením tak slavné, jako v diskusích, ani zdaleka nebylo. :-)
Avatar - miromen
25. 3. 2020 07:34
Re: Manual vs automat
I cesta za pohodlim tedy např.nakupem muže byt radost a ne nutne "zlo" takže špatne přirovnani.
Takže ani nahodou.
Avatar - miromen
25. 3. 2020 07:31
Re: Manual vs automat
Řizeni a řazeni jsou pro mě nejhlavnějši prvky pro ovladani auta tedy spolu uzce souvisi. Jinak to, že si jej maji narvat do špic je muj postoj k automatum, ktere by mi vubec nechyběly, ale jejich misto nespochybňuji. Auto je pro mě radost něco ve smyslu koničku a dokažu si užit i tu nejbanalnějši jizdu např. za nakupem. A automat u auta považuji za degradaci k tomu co mi dokaže dat.
24. 3. 2020 23:57
Re: Manual vs automat
Lenost - matka pokroku.
26. 3. 2020 02:06
Re: A co emise ?
Ztráty jsou o něco vyšší než u ozubených kol, na druhou stranu si lze přesně navolit kombinaci otáček a zatížení pro danou rychlost, tedy maximalizovat účinnost samotného motoru.
25. 3. 2020 15:38
Re: Jedině manuál!
To je docela možné, manuál rozhodne nezatracujem. Ak raz zas bude dobre, uvažujem o nejakom nenáročnom youngtimeri, a ten s automatom určite nebude.
25. 3. 2020 15:11
Re: Jedině manuál!
Klaudie, na pesimismus je vždy věřím času dost. Až budeš mít automat, tak myslím, že využiješ nabídek si pošlapat zase na spojku ;-)
Avatar - white label
25. 3. 2020 15:06
Re: Jedině manuál!
Njn, jenže zrovna u Porsche proti sobě často stojí to nejlepší z obou světů, úžasné PDK vs skvělý manuál. ;-)
25. 3. 2020 15:06
Re: Manuál
Aj než čokoľvek iné okolo áut. Práve som to tu niekde písal.
25. 3. 2020 15:04
Re: Jedině manuál!
Lýtko som už rozchodil, teraz protestuje koleno, uvidíme, čo bude ďalej. Sľubujem si, že ďalšie auto bude automat, ale v dnešnej dobe nevieš. Možno budeme za pár rokov radi za skončenie karantény a že máme čo jesť, nie že by sme kupovali nové autá.
25. 3. 2020 15:02
Re: Jedině manuál!
Nezapomeň, že jsi krásně popsal jak funguje PDK. Většina převodovek je na tom hůř a sem si jak dokáže nefungovat automat nebo dvouspojka u Audi. Nebo jak to vypadá, když chceš změnit pádlem stupeň v mainstreamu.
Nic není jediné správné...to je to, co daný člověk od auta chce ;-)
Avatar - kari.laz
25. 3. 2020 15:01
Re: Manual vs automat
Na ručku i přístroje zapomeň. Ač se mi klasika taky líbí víc, je mi jasný, že tohle už "neuhádáme" . Můžeme doufat, že alespoň ten manuál zůstane.
25. 3. 2020 14:55
Re: Jedině manuál!
Tak mám špatně něco s levou nohou, mě z toho bolí lýtko ;-)
25. 3. 2020 14:53
Re: Manuál
Myslím, že na pár příštích týdnů/měsíců/let budou zcela jiné problémy než tlačenka EV ;-)
25. 3. 2020 14:47
Re: Manuál
Tak alebo onak, jazda s manuálom ma viac baví, s automatom je to skôr o pohodlí.Nakoniec si nevyberieme, keď nás všetkých dotlačia do elektriky, budeme nie že bez radenia, ale aj bez kvaltov.
Avatar - white label
25. 3. 2020 14:42
Re: Manual vs automat
Jednoduché černobílé zobecňování je špatné, na obě strany.
Avatar - white label
25. 3. 2020 12:16
Re: Manual vs automat
Bylo to (kromě první věty) myšleno v obecnější rovině, tedy nejen Karimu a Aresemu a dalším.
Avatar - white label
25. 3. 2020 12:06
Re: Manuál
Jak jsem už psal, je taky dost takových, kteří se v diskusích tváři, že umí, ale realita je jiná. A právě z této skupiny se často etablují ti nejortodoxnější diskusní zastánci manuálů do všeho, co má volant. :-)
Avatar - _Karel_
25. 3. 2020 10:19
Re: A co emise ?
Tak vzhledem k tomu, že CVT má poměrně velké ztráty a tím tedy i vyšší spotřebu, tak těžko může být ideální pro emise.
25. 3. 2020 09:06
Re: Manual vs automat
Upřímně mě manuál do většího města neláká. Není nad pěknou okresku a tam si to užít. Někdo jezdí s civilem po okruhu, já toho moc příznivcem nejsem. Auta na to nejsou obvykle stavěná a dostávají hrozný záhul.
Avatar - kari.laz
25. 3. 2020 08:49
Re: Automat
Asi bych zjednodušil Johnyho poselství na konstatování, že jakmile nastane nějaká situace, ve která potřebuješ "odpojit motor" , tak vyšlápnutí spojky je v tu chvíli asi to nejrychlejší, plus samozřejmě jí můžeš za určité situace řízeně dávkovat. Ale to vše za předpokladu, že člověk opravdu je schopen takovou situaci vyhodnotit, aby to mohl správně použít a popřípadě mít i na spojce takový cit, aby dávkování spojky v určité situaci, kde by to mohlo pomoci, mělo nějaký účinek. A co si budeme povídat, tyhle úkony rozhodně nezvládne většina řidičů, na druhou stranu to určitě zvládne nemalé procento řidičů.
25. 3. 2020 07:27
Re: Manual vs automat
I takováto varianta je ok. Proč ne... Však někteří výrobci si už dlouho nechávají zaplatit za limitované modely, které se vyznačují tím, že jim něco oproti běžnějším chybí.
25. 3. 2020 06:14
Re: ja mám zaujem o asistentov.
Někomu se auta mohou líbit a přesto jejich řízení nemusí být ani vášní, koníčkem ba ani cílem. Nedělal bych z toho drama a nejmladší spolu s nejstarší generací řidičů může tyto asistenty přímo zbožňovat.
25. 3. 2020 14:36
Re: Jedině manuál!
Jasne. Najlepšie v elektrike, kombinovanú s asistentom rozjazdu do kopca. ;-)
25. 3. 2020 14:35
Re: Jedině manuál!
Keby si denne stál v kolóne, a posúval sa po pár metroch aspoň pol hodiny, mal by si asi iný názor. Vtedy by som dal za automat všetko čo mám. Hlavne ak je na aute trochu tvrdšia spojka, to dá ľavému kolenu zabrať viac ako víkendová túra na bicykli.
Avatar - white label
25. 3. 2020 12:29
Re: Automat
Tak jak jsem to naspal, prostě tato možnost u "automatu" je.
V zatáčce na namrzlé vozovce, co jako? Jako, že v takové situaci zachrání pr.del většině řidičů samotný/všemocný spojkový pedál? S tím si tu přece sám nesouhlasil, nebo?
25. 3. 2020 09:27
Re: Životnost a olej.
Přesně, proto jsou dnes možné záruky i 5 let atp. Nevím jakou to má souvislost s MT...
25. 3. 2020 08:59
Re: Automat
Tomu by se dalo rozumět, ale většina lidí bude mít u automatu tu výhodu, že řeší jen dva pedály a odpadává zmatkování. Tak jak to posadil je to spíš zobecňování nezobecnitelného ;-)
25. 3. 2020 06:13
Re: ja mám zaujem o asistentov.
Chápu, ale 100 dalších to tak nemá, takže ať jsou asistenty deaktivovatelné a jsou spokojeni všichni.
25. 3. 2020 06:03
Re: Manuál
Ale rozdíl je v tom, že ty umíš...kdežto někteří nejsou schopni auto s manuálem bezpečně ovládat.
Když se mi kdysi přijel pochlubit Ji/Ri svou tehdy zánovní 997S, tak jsem vyjel a když jsem se chtěl opravdu povozit, zavěsili se za mě hoši v černém Passatu R36 a bylo po legraci. Sežral bych volant. Chvíli jeli za mnou, nic z toho nebylo, tak po 5-ti minutách uhli a bylo to. ;-)
24. 3. 2020 15:54
Re: Manuál
Myslel jsem to jako žert...ale odhlédnu-li od toho, tak jediný asistent který si nevypínám je BLIS a mám minimalizovaný, ale zapnutý asistent nouzového brzdění. Bo ten nejde vypnout.
25. 3. 2020 09:21
Životnost a olej.
Mám pocit, že auta směřují k mixérům s kurvítky. 3 roky, šrot a koupit nové. :-(
Avatar - xxc
24. 3. 2020 19:52
Re: Manuál
To je dost diskutabilne, ci moze manual pomoct. Ako mne pomohlo, ked ja som zacinal na aute, kde trebalo nastavovat sytic a dufat, ze to nepresytim, alebo to nezdochne na najblizsej krizovatke? Alebo ako mi pomohlo, ked sme vybitu baterku startovali klukou (fuj start stop a starter)? Rovnako nemusi pomoct manualne radenie. Bude to nieco ako v USA, kde si to kupia machri, ktori sa chcu pochvalit, ze vedia radit :-)
24. 3. 2020 20:40
ja mám zaujem o asistentov.
Adaptívny tempomat, varovanie pri priblížení, udržiavanie v pruhu, núdzové brzdenie - to všetko sú výborní pomocníci.

Samozrejme, smatlave japonské automobilky to nevedia vyrobiť, ale korejci a Nemci to robia obstojne a pouzitelne.
Avatar - Londonbridge
24. 3. 2020 16:07
Manual vs automat
Manual pomaly ale iste vymiera tak ako rucne stahovanie okien, kto raz vyskusa automat uz nikdy nebude chciet otravnu paku a spojkovy pedal... Cest vynimkam ktori si este drzia nej nalesteny super sport v garazi a vytiahnu ho raz za rok na okruh. Pokial sa jedna o obyvatelov velkych miest ako NY, LDN, LA atd. tak tam bude manual stick asi tak popularny ako je dnes Corona virus...
Avatar - JohnyRnR
19. 5. 2020 19:29
Re: Automat
Když tam ale ESP není, tak těžko něco odpojí ;-)
Avatar - white label
27. 3. 2020 15:20
Re: A co emise ?
CVT (i když už je dnes zase trochu jinde) je zvláštní kategorie automatu. Za mě do skútru ano, do auta ne.
27. 3. 2020 15:04
Re: A co emise ?
Tá stará HRV sa ešte predáva? Načo sem pletieš históriu? Koho zaujíma, čo bolo? Dôležité je to, čo je, nie to čo bolo. Technika je už zas niekde o kus inde. To ako keby si hovoril, že Škodu nekupovať, lebo staršie modely hrdzaveli...
Avatar - palix
27. 3. 2020 12:26
Re: Manual vs automat
Vlastne máte pravdu... Zábava je jazdiť niekde za mestom, kde je zaujímavé okolie a málo áut. Preto si po dlhom čase plánujem znova kúpiť motorku - nie silnú - ale s manuálom (k motorke to nejako patrí). Je to úplne iné jazdiť motorkou po cestách 3. triedy niekde v zapadákove. Človek je viac spojený s cestou, motorka je úzka vyhýbacie manévre sú bez problému...
27. 3. 2020 08:18
Re: Manual vs automat
Nevím, proč to, zda je to pro někoho zábava spojujete s typem převodovky. Pro mě je zábava jezdit s autem mimo město po prázdně silnici, jezdit s autem ve městě je utrpení. Bez ohledu na převodovku. A baví mě jezdit na skůtru (mimo město) a tu CVT si užívám, manuál bych tam nechtěl.
27. 3. 2020 08:13
Re: Manual vs automat
A pak se zákazníci raději obrátí jinam protože tam to budou mít ve standardu a ne za příplatek.
27. 3. 2020 08:08
Re: Manual vs automat
A co má manuál/automat společného s tím, zda mě baví/nebaví řízení? Na skůtru mám CVT a baví mě to.
27. 3. 2020 07:59
Re: Manuál
Pokud se člověk nenaučí jezdit s manuálem nechť je v řidičáku uvedeno, že s takovým autem nesmí jezdit.
Avatar - white label
26. 3. 2020 15:03
Re: Automat
Osobně to nedělám, ale některé (novější) automaty plachtí i bez polohy N.
Avatar - white label
26. 3. 2020 14:59
Re: Manual vs automat
S tím civilem na okruhu samozřejmě souhlas.
Avatar - palix
26. 3. 2020 13:47
Re: Manual vs automat
Priznám sa, že ja s automatmi toho nemám najazdené nejako extrémne veľa, ale radenie pákou považujem za bežnú súčasť šoférovania a moje telo to robí nejako automaticky :). Navyše ak má auto dobrý manuál v ergonomicky vhodnej polohe - je to doslova radosť jazdiť.
Čo sa automatu týka... Naposledy som jazdil s "automatom" v motokáre :). Keby tam nebol, tak jazda by bola znateľne komplikovanejšia :).

Ak sa raz náhodou dostanem k vlastném autu s automatom, bude to len preto, že si kúpim hybridnú Toyotu. Tam iná možnosť nie je a hádam by som sa s tým nejako zmieril.
Avatar - kari.laz
26. 3. 2020 12:57
Re: Manual vs automat
Pro mě je řazení takový "relax" takové to, že člověk se tomu musí věnovat, musí se věnovat plně řízení, protože tam, kde musí řadit více, nemůže jen sledovat auto před sebou a sundat nohu z plynu, ale více předvídat, plánovat, soustředit se. Vždy když takto jedu s automatem, je to takové jalové, jen přidávat ubírat a max koukat, jestli už nejsem moc blízko u auta předemnou, přijde mo to pak jak když jsem tam jen proto, že musím, protože nemám na vrtulník a teleport neexistuje. Přitom, pokud nejedu vyloženě 100 metrů za 10 minut, tak mě baví si situaci "sám plánovat"
Avatar - palix
26. 3. 2020 09:50
Re: Životnost a olej.
Súvis moderných áut a ich poruchovosťou môže byť s MT taký, že zatiaľ čo je manuál veľmi spoľahlivá vec, existujú automatické prevodovky, ktoré spoľahlivé nie sú z pohľadu dlhšieho časového obdobia (niektoré typy AT sú spoľahlivé). Potom kúpiť 5 ročné auto s 200 000 km, manuálom, atmosférou, s minimom asistencie... bude z pohľadu spoľahlivosti rozumnejšou voľbou ako auto s malým turbo motorom, širokou paletou asistencie, zložitou 2 spojkovou automatickou prevodovkou...
Avatar - palix
26. 3. 2020 09:38
Re: ja mám zaujem o asistentov.
K asistentom... Minule som skúšal Škodu, ktorá okrem iného mala asistent udržiavania v pruhu. Počas jazdy tak zasiahla, až som sa zľakol, že sa mi zablokoval volant. Pritom som ešte nevyšiel za čiaru. Kedysi som skúšal "Japonca" a tam volant iba vibroval = nebolo to také "vystrašujúce". Neznamená to, že sa neviem vliezť do jazdného pruhu ;). Kto nikdy neprekročil čiaru, nech sa prihlási ;).

Mám napr v aute systém núdzového brzdenia a za 2,5 roka / 30 000 km mi 1x zasvietila výstraha a nikdy sa nespustilo brzdenie. Takého asistenta nepotrebujem vypínať, keďže ja s mojím štýlom jazdy a asistent dokážeme žiť vo vzájomnej harmónii ;) Mám "Japonca" a nemyslím si, že to auto nie je dobré. Lepšie ako keby mi asistent zasahoval vkuse do riadenia. Načo takých asistentov, ktorých veľa ľudí vypne?
Avatar - palix
26. 3. 2020 09:28
Re: Jedině manuál!
Ešte je tu jeden zanedbateľný detail... Moderné auta majú väčšinou priamovstrekový motor, ktorému škodia nízke otáčky. Asistent radenia radí preradiť už v nízkych otáčkach. S manuálom nemusím počúvať, automat preradí sám a ničí motor.
Na druhej strane - vodič, ktorý nepočuje, že motor nevládze pri potrebe zrýchlenia stlačí pedál. Ak má automat - prevodovka podradí a ide sa. Ak má manuál a nedôjde mu, že je nutné podradiť, tak bude zbytočne trápiť motor. Samozrejme automaty majú športové režimy, v ktorých radia neskôr...
Záver? Pre človeka, ktorý nepočúva auto, nevyzná sa v tom, prípadne je mu to jedno (je to len auto) je jednoznačne vhodnejší automat. Pre toho, kto je ochotný spolupracovať s autom je manuál priateľný, nie nutný :). Čisto teoreticky, moderné auto s manuálom u dobrého vodiča môže byť po čase v lepšom stave ako auto s automatom.
Avatar - palix
26. 3. 2020 09:13
Re: Manual vs automat
Ak je pre niekoho šoférovanie zábava, tak mu manuál nevadí ani v meste. Ak je to povinnosť, automat je potom lepší. Nemáme všetci rovnaké záľuby. Kedysi nebola iná možnosť ako manuál, tak sme takto jazdili všetci. Dnes tá možnosť je.
Mňa napríklad radenie pákou baví, zato ma absolútne nebaví pozerať futbal ;)
Avatar - palix
26. 3. 2020 09:08
Re: Manual vs automat
Keby som bol výrobca, tak automat nechám za príplatok Prečo? Lebo ak si ho priplatí 90% vodičov, tak ja zarobím viac ;). Ak by bol manuál za príplatok, nebolo by to také výhodné, lebo aj zo zvyšných 10% by sa nakoniec 1/2 rozhodla nepriplatiť si.
Samozrejme sú typy áut, u ktorých by som manuál ani nedal do ponuky. Hlavne autá, ktoré nemajú žiadne športové vlohy, majú skôr charakter dopravného prostriedku z bodu A do B... (veľké SUV, crossovery, pohodlné sedany...) Jednoducho autá, ktoré si človek čo hľadá auto, ktoré dobre jazdí ani nezaradí do svojho zoznamu.
Pre istotu uvediem autá z opačnej strany = tie, ktoré jazdia pekne a manuál by to mal ostať v ponuke = Focus, Mazda 3, Honda Civic...

Nakoniec, ak by manuál vypadol z ponuky úplne, nie je problém kúpiť si nejaké použité zaujímavé auto. Je ich po bazároch stále pomerne veľa a ani v skorej budúcnosti nevymiznú.
Avatar - palix
26. 3. 2020 07:36
Re: Manuál
Kuriozita? Dnes je veľká časť jazdených áut s manuálom. Hlavne u auta za nejakých cca 3000€ a veku cca 10+ rokov by som trval na jednoduchosti. Kedy budú mať naše deti na lepšie autá? Keď si chce nejaký známy kúpiť jazdené auto, vždy radím - niečo jednoduchšie, benzínové, najlepšie japonské...
Avatar - white label
25. 3. 2020 16:22
Re: Jedině manuál!
Je to taková převodovková "Sophiina volba"...
25. 3. 2020 15:10
Re: Jedině manuál!
Jen si to reálně ozkouší pár procent lidí nejen tady ;-)
25. 3. 2020 14:47
Re: Manuál
Znám! Dělal jsem si při počátku podnikání papíry na NA s Ifou ;-) Samozřejmě jsem časem zjistil, že je lepší si transport objednat. Ale škola to byla. Navíc půlení stupňů.
25. 3. 2020 14:45
Re: Manuál
Meziplyn při podřazování jsem se i přes hloupě umístěné pedály ale zvykl i když si vezmu Yetiho :-[]
Avatar - white label
25. 3. 2020 14:38
Re: Manuál
Neboj, vůbec to není myšleno osobně, navíc tebe se to netýká, ty přece nejsi zaslepený manuálista, který by chtěl manuál úplně všude. :-)
25. 3. 2020 14:31
Re: Automat
Je, ale podle mě ji nikdo reálně nevyužívá. Znám jen jednoho člověka, co u automatu dával za jízdy N a to z toho důvodu aby plachtil a snižoval si spotřebu.

Ale neřeknu kdo :-[]
Avatar - white label
25. 3. 2020 14:02
Re: Automat
Ta možnost tam je (a bez nutnosti pedálu), ale nemyslel jsem to zrovna na takové krizové situace, to bych nechal na ESP, které může navíc ovlivnit i všechna kola jednotlivě.
Avatar - Ada je zase tady
25. 3. 2020 13:10
Re: Manual vs automat
Myslím, že varianta manuál za příplatek je rozumná. A když manuál, tak také s ruční brzdou a palubku s reálnými přístroji a vypínači a ne nějaká LCD televize! A žádné asistenty s výjimkou ABS.
25. 3. 2020 12:37
Re: Automat
Ne, přišlo mi, že jsi nabízel možnost hodit za jízdy N místo vyšlápnutí spojky.
25. 3. 2020 12:22
Re: Manual vs automat
JJ, ono to co píšeš platí i pro automaty, jen se samosebou nedá použít slovo anachronismus. ;-)
25. 3. 2020 12:21
Re: Manuál
Neberu si to osobně, ale budu pilovat na příště :-[]
25. 3. 2020 09:07
Re: Manual vs automat
Speciálně německé automobilky budou takto demonstrovat svou "korektnost". Porsche je výjimkou a BMW u M3/4 a věřím, že i u nové M2 snad taky.
Avatar - kari.laz
25. 3. 2020 08:39
Re: Manual vs automat
Tak pokud by to takhle šlo, bylo by to super a hlavně pokud by to šlo u "silnějších" motorů "běžných" aut. Ale bohužel doba je taková, že manuál je jen pro základnější motory a nebo pak vyloženě speciální, jako M3/4.
Avatar - Ada je zase tady
25. 3. 2020 13:21
Re: Jedině manuál!
Souhlas! A nezapomínat na ruční brzdu!
Avatar - kari.laz
25. 3. 2020 08:36
Re: Manual vs automat
Ale to je a tom ta zábava, řadit, pracovat se spojkou, předvídat... Jasně že v koloně to prostě není ono, ale jet někde 5-6? To pak nemusím mít manuál, když neřadím. Manuál je o tom, že člověk chce řadit, chce pracovat se spojkou, pomáhat si sám sladit jízdu prací s řadicí pákou a spojkového pedálu v kombinaci s přidáním plynu, prostě koncert pro pro dvě nohy a pravou ruku.
25. 3. 2020 08:14
Re: ja mám zaujem o asistentov.
U BMW umíš deaktivovat téměř vše přece. ABS má význam, to bez diskuze. Ty snad aktivovat nepotřebuješ ;-)
Avatar - pradeda777
25. 3. 2020 08:12
Re: ja mám zaujem o asistentov.
Tož bacha....deaktivovatelné jsou....zatím.... :-! Vlastně některé už vypnout nejdou. Ale to jsou ty, které mají pro bezpečnost opravdu význam. Jako například ABS.... :-!
Avatar - pradeda777
25. 3. 2020 07:49
Re: A co emise ?
Tak tak....a nejlepší převodovka na kontrolu emisí je CVT......
24. 3. 2020 15:32
Re: Manuál
Jestli tě obtěžuje asistent, tak má zřejmě špatný manuál a jedná čistě automaticky :-!
27. 3. 2020 03:58
Re: A co emise ?
Kdo poznal CVT třeba ve staré HRV, ten už o tom technickém omylu nechce slyšet. Manuál vydrží věčně pokud uživatel není dement. CVT mnohem méně. Nevím, jestli to furt platí, ale dřív u nás CVT nedokázal nikdo pořádně opravit. DSG je taky nanic - starší auto s DSG je mnohem hůř prodejné jako s manuálem. Není se čemu divit, repase stojí kolem 70 tisíc.
Avatar - white label
24. 3. 2020 23:44
Re: Automat
U voliče mám eNko hned vedle Déčka a nemusím přitom ani šlapat na žádný pedál...
Snad nepatříš k těm diskusním mistrům volantu, co v reálu "skutek utek"... ;-)
24. 3. 2020 15:39
Automat
V kamionech uz je manual za priplatek....zrejme to bude casem i v osobnich autech
Avatar - xxc
25. 3. 2020 11:17
Re: Manuál
Skor to detom ukazat, ako kuriozitu a historiu, ako sa niekedy radilo, manualne. Nejaky vacsi vyznam to uz nema. Aj ked niektore retro veci su v kurze. Mozno niekto schovava fotak na film, su aj niektori "umelci", ktori na tom fotia.
24. 3. 2020 23:51
Re: Jedině manuál!
tak až si konečně koupíš pořádný automat, to budeš čumět co to umí. I když u tebe hrozí, že zemřeš s fofrklackem v ruce..
Jedině automat, luxus jednoznačně. Když chci přepnu si na manuální řazení nebo řadím pádlama. Trapnej klacek nepotřebuji.
Avatar - xxc
24. 3. 2020 19:55
Re: Manual vs automat
hlavne pri dodrziavani maximalnej povolenej rychlosti :-)