Domácí zákazníci preferují hlavně vozy mladoboleslavské značky, ale mezi SUV je Škodovce silným soupeřem i Dacia. Proto jsme proti sobě postavili duster a kamiq se základními motorizacemi.
SUV je s přimhouřením oka maximálně Karoq, i když tak vypadá, tak paradoxně po terénu také moc neumí. Kamzík je už čistě silniční cross over. Který se mi mimochodem i relativně líbí. :-! Ale jedinným SUV je zde Duster. ;-)
TSI 1.0 je nuda - jezdil jsem ve Scale, jede, ale je to jako diesel, bez výrazné gradace. Já vím, že jsem jinej, ale proč si kupovat napodobeninu dieslu... :D Pro mne má smysl benzínový motor, který má nějaký gradující charakter.
TCe 1.0 - je o poznání lepší, znám ho ale z Clia 5, s ním hýbe solidně a má už trochu charakter.
Staticky pak znám obě testované auta, Kamiq není špatný, ale když se odprostím od předsudku značky, tak se mi více líbí Dacie, Duster je povedený.
Tohle je vše super, ale když se podíváte pozorně, tak základní cena Kamiqu je 387 900 Kč s tímto motorem.... letmý pohled do ceníku Dacie mi pak ukazuje Duste Comfort 1.3 TCe za 381 900 Kč....
S Dacií souhlas, tam to chce povedený 1,3 TCe. S cenou Kamiqu nemáš pravdu ani ty ani redaktor - Škoda zvedla od 1.4. ceny Kamiqu o 20 000tis, takže základ stojí 407 900 Kč. Info proběhlo i tady na auto CZ, nechápu že to p. Káňa nezaregistroval.
Káně je legenda, snad jednou jedinkrát napsal něco rozumného, už nevím co testoval. Jinak z něj padají takové bludy, že by se leckteří slovutní politici mohli přiučit. ;-)
Chce to, chce to....ale cílovka se dříve spokojila s 1.6 atmo a stejně tak se nejspíš spokojí dneska s tím tříválcem. Na rozdíl do 1.3 TCe jsou na něj časté akce (viz i aktuální ceník) a cenový odstup tím dále narůstá. A popravdě, drtivá většina majitelů Dustera nepatří na silnicích zrovna mezi "divočáky". ;-)
Je fakt, že podíl AWD na prodejích Dusteru je poměrně vysokej. Za 2019 v ČR cca 43% a tam ani jinou možnost v benzínu než 1.3 TCe (130 nebo 150) nemáš.
Švagr měl nedávno Dustera jako náhradní auto za Lodgy a mě se to moc líbilo. Takový normální, příjemný a upřímný auto. Asi i tím, že jsme s ním byli na louce a potom byl zas.anej jako družstevní jalovice ;-)
Víš co má Duster jako největší výhodu ? Prostě si na nic nehraje a vypadá tak nějak jako archetyp SUV. Není to žádný pokroucený crossover, má jasné křivky, proporce, má i kufr, přejede obrubník... taky proto se už x let skoro nezměnil :) Tohle by pro mne dokázalo zapudit myšlenky na "je to jen Dacie" ..
Ono to vůbec nebude tak strašné, v Cliu, byť je menší, je to naprosto dostatečná motorizace, i na dálnici nebylo problém letět v levém 160 (to ale občas dělám i v tom svém Cliu :D ), takže jako náhrada jednašestky někam na vesnici a na polňačku za ty prachy? Vůbec bych se za to nestyděl.
Nevím, jestli to už někdo psal, ale Škoda plošně zvýšila ceny napříč modelovou řadou, zdražila prodlouženou 5/100 záruku a zrušila příplatkovou 5/150. ;-\ Výrazněji zdražily nejsilnější motorizace, např Kodiaq RS + 200 tkč, byť z větší části komenzovaných výbavou...
Máte chybu v ceně Dacie. Když si tam zvolíte Comfort, automaticky vám to zvolí silnější motor 96kW a 4x4. Po přepnutí zpět na 74kW je cena 336 900. Vámi uváděná cena je za 96kW a 4x2.
Ach jo. Už je to tady zase. Auto určené pro strejdy z vesnic a rodiny na okresky (duster) vs. cool hatchback v designu SUV pro trendy mileniály s milionem chytrých funkci v dotykovem blbinci do města a na okresky (kamiq) se udává jako relevantní test spotřeby jízda na dálnici? To jako fakt? Lidi si kupují tři válce, aby s tím hltali dálniční kilometry? Zbytečný test. Tyhle motory jsou stavěné na město a meziměsto. A tam by už byla spotřeba téměř totožná a ne tak dramaticky odlišná. Prostě testy se musí dělat tak, aby vítěz byl jasný. Se Schade na věčné časy a nikdy jinak, nazdar soudruzi.
Ten kdo si poridi Duster to nejspis bude mit jako jedine auto, a pokud nejezdi vylozene jen kolem komina tak zohlednit i dalnici spotrebu prece dava smysl. Ano, ten motor na to neni staven, ale je dobre kdyz to zazni.
Gretény teď asi klepne pepka, ale na dálnici patří nafta, která má při vyšších rychlostech nižší otáčky a spotřebu paliva, tudíž i méně produkuje zlého CO2.
Rozdíl je i v kombinované spotřebě, cca. 2l - to je dost. Jak moc je to relevantní záleží na nájezdu, ale zanedbatelné to není a určitě to do testu patří.
Částečně za tím asi bude i nepřímý vstřik u Dacie, který ale zase má své výhody.
Co se bodů týče... spíš by mě zajímalo, jak mohl o 10cm delší Duster ztratit body za prostornost + kufr.
Jak už jsem psal. Taky mě zaujalo, že kufr menší o 50 litrů v testu nevadil. Jindy je 10 litrů bod navíc, dnes ne... Dnes byla holt výhoda na špatný straně.
Je to půl bodu navíc. Duster má jedničku, "za ostup 5-15% dáváme 1,50" takže je asi ok, že 45l z 445 ztrácí půl bodu. Reálnej rozdíl v těch kufrech bude asi větší, ale tohle je holt metodika.
Spíš mě zaráží ta prostornost kabiny. Kamiq má 1,00 a dejme tomu je etalon. Duster má 2,50, což dle metodiky znamená "horší o 25-35%"... vím že se tomu tester dost věnuje a upřímně se mi to nechce přepočítávat na centimetry, ale moc se mi nezdá, že by byl Duster až o tolik stísněnější.
Člověk co potřebuje SUV si fabii na chůdách nepořídí.Jízda po horších cestách je dominantou Dustera.Sám jsem zvolil čtyřkolku v naftě a jsem spokojený.
A jak je to s odolnosťou podvozka pri používaní mimo cesty? Je to možno len subjektívny dojem, ale podvozok sa mi na pohľad zvlášť robustný nezdá. Ale dojem možno klame.
...pokud potřebuji levnou, robustní čtyřkolku s tím, že odvezu rodinu, pak mě Kamík ani nenapadne. Jsou mi k smíchu věty o lépe řešené konstrukci podvozku (nemožnost AWD je evidentně lepší), díky které má Kamík ještě ucházející kufr.
V novém Dusteru jsem jel, nejsem žádný obr a že by byl tak vysoko nad zemí, abych se do něj musel šplhat, jak píše Káně, to tedy rozhodně ne.
Zcela upřímně mě Duster nijak neuráží, potřebovat AWD kolem 400k, nemám vůbec problém ho koupit.
Mimochodem 1,6 atmo byla příšerná, R3 nemůže být horší. Auto na práci i do firmy je to OK.
Kamík je pro mě městský crossover, který je zvýšeným HB a to bez jakéhokoliv náznaku ambicí někde rajtovat po polňačce. To auto svůj smysl má, výrobce ho ani jinak neuvažoval. To pouze můj oblíbený SM má potřebu otáčet svět naruby. Ideální městský mamacar, ale šel bych spíš do vedlejšího šourůmu španělského výrobce nebo pro Captur.
Teda jako kdybych si musel vybírat mezi Kamiqem a Aronou (jsem bezvýhradný ateista, ale prosím, chraň mě od zlého... :D ), tak raději vezmu na milost hmyzí ksicht.
No tvl, byla to X-cellence, 1.5 TSI, cenovka hodně surová, parodie na koženej volant, materiály a dekory že by se tomu smálo i ASX z doby před už ani nevím kolikátým faceliftem. Tragédie. A že já nejsem nějak lekavej, moje auta taky nejsou zrovna premianti přes interiér.
A co takový ten třetí klon od VW ? TRoc, nebo Tcross? Ja nevim, kterej je kterej, když jsem je viděl vedle sebe, přišli mi stejní :D Připlatíš si 20 % a nedostaneš proti Kamiqu nic navíc :D Měl jsem bohužel tu čest všech 3 vedle sebe :D
Za sebe si dovolím parafrázovat Jacka Sparrowa. Když řešíš dvě vzájemně se vylučující věci, nevybírej si jednu z nich. Změň zadání a přenech dilema někomu jinému. Takže místo bych pro trochu prostoru a lehce zvednutej podvozek kupoval dražší a jízdně rozhodně ne lepší auto, zůstal bych u klasického B-segmentu. Já tyhle auta nikomu nevymlouvám, ale moje cesta to není.
Jestli myslíš ten mild-hybrid, tak nemohu soudit. Jsou tam zarážející věci. Ale já to myslím celkem obecně - pokud se za hlavní "revír" Kamiqa a spol. považuje městský a příměstský provoz, tak to prostě klasické supermini zvládne taky tak. Anebo kompaktní hatch. Ani jedna z těch krabiček nebude jezdit tak uspokojivě jako třeba Focus 1.0 EB. Vyjímkou může být potřeba AWD, ale řečeno s klasikem "kdo z nich (těch B-crossů) to má" ?
Nový Captur konečně začal vypadat tak, že by se v něm nemusel stydět jezdit i heterosexuál, ještě jsem ho nezkoušel, ale za mne velmi zajímavá volba :)
Btw. vídáte na cestách Kamiqy ? Já spíš Karoq a Kodiaq
ja viem, oltcita sme kupili v roku 1988 :D brázdil som ho este niekedy v roku 2003 oficialne, vela vela zazitkov s nim... bol super az na: večne rozladeny karburator (emisne kontroly + neschopnost jelít na nich točiť s tym co treba) a rozpadajuce sa zamky vsetkeho druhu, dvere, kufor, spinacka... a jasne, este aj problemy s reglerom, vecne odchadzala bateria ... to pri motore so sýtičom a rozladenym karbecom bolo fakt peklo :D
Ja som ho jazdil niekedy od roku 2002 :-) To som bol este zacinajuci sofer a tiez mam vela zazitkov. Neviem, ci bol rozladeny karburator, ale spotrebu som mal 17 l/ 100 km :-) Potom sa to darovalo niekomu v rodine a oni vyuzili srotovne (myslim dostali za neho 2000 €).
Jediným problémom toho auta bola kvalita materiálu a výroby. Prvé série, ktoré sa skladali poväčšine z francúzskych dielov a pod dohľadom francúzskych inžinierov, boli skvelé. Jak trochu nabehla výroba, Rumuni začali využívať domáce zdroje a frantíci im nepozerali na ruky, všetko šlo dolu vodou... Dacia by dopadla rovnako, keby ju Renault nechal bez dozoru.
Tak to ani omylem, Fávo bylo ve své době nesrovnatelně lepším autem, a zdaleka ne jen kvalitou použité techniky, ale i nabízenou užitnou hodnotou, spotřebou, designem atd., atd.
Dizajn nehodnotme, ano favo nemalo take harakiri s kvalitou dielov, ale v oltcite to tiez neplatilo uplne na vsetko, bola to len ista skupina veci, favorit mal tiez kvalitativne problemy na zaciatku...
V com bol oltcit lepsi bolo odhlucnenie jak podvozok tak aero, motor akurat favu pomohla 5ka a OHV motor, takze bol tichsi nad 90kmh od motora. Oltcit sa sice naklanal, no velmi dobre drzal stopu, s favom nebola taka zabava a motoricky uz vobec nie, 1.1 boxer s 42 kW a 90nm bol velmi charakterny motor, musel byt ovsem v dobrom stave a naladeny. Inak oltcit bol vyznamne tuhsi ako favorit, nie len hrubka plechov, ale celkovo favos bol velmi makky, oltcit bol bezpecnejsi.
Nam zral oldo na dialky 6,5 na bezne mimomesto okolo 7-7,5... v najhorsich casoch bral okolo 10, tvoja spotreba bola na 99% rozladeny/spinavy karbec ... tak by dopadlo kazde auto, ten karburator vedeli ledva nastavit specializovane pracoviska hlavne tie podtlaky.
Tie motory boli super, len vyzadovali starostlivost, boli citlive na olej a spravne nastavenie a ked sa na to nedbalo tak nesiel, zral a klepal na vackach.
Ja som teda Oltcita nemal, mal ho kamoš, a keď musel meniť kľukovku, neveril som vlastnému zraku - zodratá niekde aj 2 mm... Oni to robili snáď z blata.
Mne se rozhodně líbí víc, je hranatější a příjde mi mohutnější, což mne překvapilo naživo. Ale viděl jsem zatím jen top vybavu v té předváděcí žluté metalíze :)
On ti tak nepríde, on je. Medzigeneračne dosť narástol, čo je podľa mňa trochu škoda, už nie je tak mrštný do mesta. Výrazne sa zlepšil interiér, ale ten skok mi nepríde taký markantný ako u Clia.
Aneb třída crossoverů v segmetu B. Někdo horko těžko vypotil první generaci, někdo už stíhá vyrábět druhou, někdo šláp naporvý vedle a fčíl to dohání http://www.youtube.com/watch?… 4 auta pěkně pohromadě, Škoda ale jak chudej příbuznej, pro tu je konkurentem leda ten Duster, zbytek "Koncernu" je na tom defacto gans egal, zbytek světa je o parník jinde, každej svou cestou a každej více než dobře IMHO (+ ještě na v brzku vyjede na podvozku té 2008 Mokka made in Opel). Automobilky prostě jdou po tom kde cejtěj prašule a "Frantíci" , pro mne krapet překvapivě, udávaj rytmus! :yes:
Já rozhodně nejsem žádný Škoda fan, ale jezdil jsem obojím a tahle jistota v diskuzích mě fascinuje. Pro mě je to ve výsledku prašť jak uhoď. Jedno je lepší v tomhle, druhé v támhletom, obojí jsou to ale zástupci třídy aut, kde je drtivá většina modelů dost velkých krámů a jsou to největší kompromisy.
No a o tom to celé je. Tie autá sa úplne míňajú. Kamiq je crossover, konkurenciou sú mu skôr Kia Stonic a spol., nie Duster, čo je úžitkové SUV pomaly na hranici s off-roadom.
Ja som Kamiq skusal a ma nizke sedenie, pri sedacke na doraz dolu - som vysoky a prekvapilo ma, ze som si v pohode za seba sadol. Za volantom som mal stiesneny pocit a auto sa mi zdalo uzke. Motor siel pekne 1,5 benzin DSG v ramci moznosti. Nekupil by som ho a ak hladate SUV posed, tak rozhodne nie.
Především se srovnávají auta, která jsou sice papírově ve stejné třídě, ale v praxi jsou určená pro úplně jinou skupinu zákazníků a pro úplně jiné využití.
Pokud budu (jak výše psáno) potřebovat připojit na kouli vozík, sednout do auta v zablácených botách a odvézt někam po blátivé polňačce nebo horské cestě fůru s hnojem - zvolím Duster (samozřejmě se silnějším motorem). Pokud se budu pohybovat z 95% po silnicích a zcela vyjímečně bez návěsu zavítám na suchou polňačku, budu jezdit v polobotkách a saku, apod. - zvolím Kamiq.
Duster je čistokrevné SUV s nádechem Offroadu, kdežto Kamiq si na SUV jen hraje - je to jen přizvedlé silniční auto (a to i se silnějším motorem), každé je určeno pro jinou skupinu zákazníků. Obě auta si své zákazníky najdou, ale srovnávat (lepší-horší) to dost dobře nejde (stejně jako nelze srovnávat systémem lepší-horší tyto dvě skupiny zákazníků).
Jsem zaujatý spíše na škodovky, ale tohle mě zvedlo ze židle. Takže ta Dacie prohrála vlastně proto, že na dálnici při 130 žere o 2 litry víc a není si tam moc jistá. Aha. Ale to pro to si ji kupovat asi nebudu? stejně tak Kamiq?
Jen pro redaktora, podstata vozidla SUV dle citace z Wikipedie.
SUV (zkratka anglického sport utility vehicle, česky sportovně užitkové vozidlo) je kategorie automobilů, která kombinuje výhody terénních vozidel, tedy schopnost pohybu i mimo silnice, robustnost či větší vnitřní a zavazadlový prostor, s pozitivními vlastnostmi silničních osobních vozidel (komfort, ovladatelnost na silnici).
Takže alespoň náznak vzít v testu auto na lesní cestu k chalupě = to je pro mě cílovka....tam kde končí dacii lemy blatníků, začíná škodovce kapota....už jen ta průchodnost terénem (atd.....). Tohle by přece mělo být automaticky součást testu této kategorie. To už můžete rovnou srovnávat Dustera s Octavkou RS...výsledek bude stejný. Chápu, žijeme v době pseudoSUV....ono se to prodává....
Já to ani nedocetl. Skončil jsem u kufru, který má v kamiku o 45 litrů min i s prostorem pro náhradní kolo, je hůře tvarované, ale vlastně je úplně v pohodě. Tak vážená redakce, až někde bude test, kde bude mít Skodovka o pár litrů větší kufr, hlavně to nezapomeňte vyzdvihnout jako obrovský plus. Jinak srovnávat menší o hodně dražší městské auto s větším, levnějším a pracovně lepsim autem, to je kumst.. Jak už psali kluci výše, za cenu základního Kamika máš Dustera s 1,3TCe s parádní výbavou...
A jen mimochodem, před chvílí jsem četl někde test superbu combi a 508 sw, kde MĚŘILI a počítali objem kufru. A když člověk nepočítá různá zákoutí, ale jen opravdu základní kur, vyhrál Peugeot asi 559 vs 553 litrů. Čísla z letáku holt někdy nejsou ta, co clovek opravdu vyuziva...
Mám radši ty boční, pod podlážkou je otrava když chceš něco vyndat z naloženýho auta. Ale při cestě na dovolenou využiju všechno, drobností mám spoustu a ploutve a takový věci není problém dát dospod.
Zaráží mě, že by změřili čistý objem 560l a Peugeot udával 530l...
Měřili to metrem po roletku. Superb má kufr parádní, o tom žádná, ale já nemám tohle honění litrů rád. Prostě otevřu pátý dveře a to, co vidím, je kufr. Odkaz nefunguje, hodím tedy citaci. "Tabulkové hodnoty hovoří jasně – ohromných 660 litrů základního objemu pro Škodu Superb a „jen“ 530 pro Peugeot 508. Já jen upozorním, že základní objem je měřen od podlahy po roletku (kryt zavazadlového prostoru). A právě zde docházíme k jiným závěrům než tabulky – naše měření ukazuje dokonce drobné vítězství pro Peugeot – rovných 560 litrů pro něj a „jen“ 553,7 litru pro Škodu. Jak je tohle vůbec možné? Odpovím velmi jednoduše. V měření pro tabulky se totiž sice opravdu uvádí jen prostor po roletku, k němu je ale připočten i objem ve všech (bočních) úložných prostorech a samozřejmě taky pod podlážkou."
Chápu, že když od 660l litrů u Superbu odečteš boční schránky a prostor pod podlážkou, může ti vyjít 550. Ale nechápu, proč by u Peugeotu udávali o 30l míň, než je čistý prostor změřený metrem. I pokud by Peugeot neměl žádné boční prostory, bylo by to divný. Na měření je metodika VDA, kterou většina automobilek ctí... hezký článek k tomu byl tady, doporučuju přečíst: https://www.auto.cz/…kufr-auta-133591
To já v nich v autě mám taky spoustu věcí jako lékárničku, čistící spreje, škrabky atd. Jenže pak už jsou ty kapsy obsazené a rozhodně je nepočítám do kufru. Pro mě je kufr to, co vidím, když otevřu pátý dveře. Kouzlení s litry nemám rád.
Presne tak. Ostatne overil som si to už pred dlhými rokmi, keď som mal Focus II kombi. Papierovo popriemerný kufor, len 482 l, oproti Octavii II to bolo o cca. 100 litrov menej, teda na prvý pohľad debakel. Ale v reále keď sme tie kufre otvorili vedľa seba, ten rozdiel zmizol, dokonca na šírku bol kufor Focusu o pár cm širší. Proste ak sa do objemu započítavajú všetky schránky pod podlahou a čo ja viem kde, tak to dosť skresľuje.
Souhlas.
Budu se opakovat - největší prasárna je to u Touarega. Pod podlahou obrovská schránka, objednáš rezervu a náhle je z 800l kufru odhadem něco přes 500. Přijde mi to jako podvod.
Tak když srovnám poslední 3 MPV, co jsem měl - C4GP 576l, P5008 680l a VW Touran 743l -vše objemy udávané výrobci, tak do Tourana, ač má papírově kufr největší, naložím nejmíň věcí. Každý si tam započítává každou škvíru, ale prakticky je kufr méně využitelný ;-\
je taky velky problem pre redakciu v teste odmerat a uviest do tabulky rozmery batozinoveho priestoru? jednoduche a*b*c, minimalne a maximalne hodnoty, to je 6cisel, ktore mate odmerane za minutu. objem v litroch nam nepovie vobec nic.
Kamiq se kupuje jako auto na silnici, do města. Trošku vyšší světlá výška je opět praktická na obrubníky u Lidlu nebo dejme tomu nějakou příjezdovou cestu k chalupě s vyjetejma kolejema, ale nic víc. Náhodou jsem se dostal k 1.6TDI a musím říct, že jsem byl dost příjemně překvapenej, jak dobře to auto jezdí i jak hezky je vevnitř udělaný... osobně si myslím, že mu prospívají relativně větší kola.
Duster toho zvládne víc v terénu, ale je výrazně horší na silnici... mimo jiné i 3400 otáček při 130 je otrava, i bez ohledu na spotřebu. Mně se víc líbí... designem i pojetím, asi bych si koupil spíš Duster než Kamiq.
Čistě "na váhu" je Duster víc muziky za srovnatelné peníze, to je jasný.
PS: musel jsem si to najít v galerii, v tabulce je samozřejmě chyba, Kamiq má sice 205/55, ale 17" a ne 16"... a nádrž je smrsklá v rychlosti... klasika.
A tu cílovku určuješ ty, že jo... ;-)
Pro cílovku Dustera je lepší Duster, pro cílovku Kamiqu je lepší Kamiq.
A to je vážně velké překvapení DoneNeVíto. :D
To si určili redaktori hneď v úvode: "Domácí zákazníci preferují hlavně vozy mladoboleslavské značky, ale mezi SUV je Škodovce silným soupeřem i Dacia."
Takže testujú SUV, nie crossovery do mesta. ;-)
Tak sa vam predsa len podarilo najst takeho supera a zvolit take kriteria, aby Kamiq vyhral! O nicom inom to nie je, lebo Kamiq a Duster budu proti sebe stat akurat tak v tomto teste, a nikde inde. Pretoze zatial co Duster sa da povazovat za typickeho predstavitela triedy SUV, Kamiq je skor crossover, cize trochu prifuknuty a podvihnuty hatchback.
Obe auta su dobre v tom na co su urcene, a obe si najdu svojich zakaznikov, ale konkurovat si naozaj nebudu. Pochybujem ze sa niekedy niekto bude rozhodovat prave medzi tymito dvomi a premyslat, ci si zoberie Dustera alebo predsa len Kamiq...
Dačia ma vacsi kufor ako Škodovka :D Co na tom, ze v teste to nie je plus :-)
... uz to tu vsetko zaznelo... aj to, ze na rozdiel od uzasne pokrokoveho 1.0TSi s charakterom vadnuceho diesla, nema 1.0TCE priamy vstrek a DPF... to fakt nie je vyhoda (ze uz aj renault mysli na servisne naklady hmm...) tak ako ani ten kufor a vacsie sedaky Dácie, ktora je omnoho lacnejsia... omnoho :-)
To auto mi nedáva zmysel. V porovnaní so Scalou je na Sk o 1400€ ( cca 38000 Czk) drahší ,má menší kufor , horšiu spotrebu ,dizajn . To už potom Scalu a paket pre zlé cesty za 134€ (cca 3700Czk) Nie som si istý,či sú tie LED svetlá až taká výhoda ,hlavne čo sa týka ceny pri ojazdenom aute za pár rokov .
na druhej strane ma zase kamiq vyssiu svetlost ako scala.... a dam krk ze do kamiqu sa bude aj pohodlnejsie nastupovat vyssim ale aj starsim ludom ako do scaly... takisto aura a imidz kamiqu je o level nad scalou .. ako jasne... obe auta su "frajerske" ale predsa len v kamiqu si este o kusok vacsi "frajer" ako v scale ( hierarchia nepusti ) ... ono vzdy je to nieco za nieco... kto samozrejme nahana litre v kufri a pozera sa cez tabulky tak nechape tejto cenovej antilogike ale ja sa fakt vobec nedivim preco je kamiq drahsi ako scala ... vobec :yes:
Jako že ve Scale jsi za frajera, a v Kamiku ještě větší frajer jo? :-D
Tak to ti jezdci v ORS nebo Kodiaku RS musej bejt teda megabozi. :-D No oni si to asi myslej, podle způsobu jízdy většiny z nich...
No ale já, pokud jsem viděl někoho ve Scale, tak to byl buď letitej fotr od rodiny, nebo zhrzelej zaměstnanec, kterýmu sebrali Octávku a nafasovali Scalu. Frajera, to jsem teda ještě neviděl...
Pokiaľ viem,tak rozdiel medzi Scalou a Kamiqom v svetlej výške je práve ten paket pre zlé cesty,plus vyššie pneu Tu je to aj spomínané https://www.youtube.com/watch?…
Normál Scála má 149mm a paket pre zlé cesty 164 mm (+15mm ) podla oficial technického listu . O imidži by som velmi nehovoril,ale dizajn je vec vkusu .
Ja práve stretávam len Scaly väčšinou modré ,biele a pár červených .Kamiq som videl zatial len na predajni. Sám mám auto s LED svetlami , ale ako kupujúci jazdené auto za cca 8000-9000€ ,by som si ho nekúpil . Určite nie bez havarijneho poistenia . Drahé svetlá .
Q.v.1) Duster stojí, už z pricnipu, mimo. Ta pravá bitva na poli crossoverů segmentu B se odehrává zde: http://www.youtube.com/watch?… +můžeme ještě přibrat Korejce. Tudy fčíl kráčí automobilový svět, tady se vydělávaj prachy ... tedy nejen, ale husto je v této třídě převelice.
Q.v.2) srovnávačka na úrovni - takto nějak si já představuji, že by se ve 20. roce století 21. měla dělat moderní auto-moto žurnalistika.
+ bonus) máme tu u nás jeden dlouhej táhléj, dnes s minimální hustotou dopravy, ideální na rychlý malý testík, pro zájemce je to zde: https://mapy.cz/turisticka?… starej, dobrej "Hrabiňák". Tož jen co skončí ta otravná koronakrize, tak si tam ty káry půjdem testnout ...
No-o... italština teda pro mě není spřátelený jazyk, ale věta "otestovali jsme je v různých verzích, s motory od 95 do 131 koňských sil, s manuální nebo automatickou převodovkou, v různých verzích, abychom vám poskytli co nejširší perspektivu toho, co trh nabízí ..." mi přijde jako klasická z nouze ctnost... prostě nesehnali do testu srovnatelná auta :-)
Pořadí? Pokud mi něco neuniklo, neb taky toho mnoho v italštině nechytám, tak pořadí snad ani nestanovovali - nechali to na vkusu "každého soudruha". Cenově +/- je to na stejno, jen Kamiq je o něco lacnější. Zajímavý je ten rozptyl motorizací. Renault boduje 4válcem, u Forda si zas chválej ten EcoBoost dopovaný "elektrokompresorem", Pežotí 1.2ku osobně neznám, prý taky jezdí slušně. Do Kamiqua se dá dát cokoliv, otázkou jest co dává komu jaký smys v této třídě. A Juke ... je prostě joke. Záležet bude i na podvozkovém ladění, třeba o Pumě se jeden polský testér vyjádřil, že je to nejlíp jezdící "Fiesta" mimo ST ... Ale zkusím střelit od pasu své pořadí: 1. Puma 2. Captur 3. 2008 4. Kamiq 5. Juke a uvidíme po jízdních dojmech ;-) Zkusím o tom třeba blognout ...
Když ono právě na tom motoru bude hrozně záležet.
- Do Kamiqu ideálně asi ten silnější litr, to je taková akurátní motorizace, navíc s šestikvaltem. Do města ale klidně i ten slabší. Nicméně Kamiq jezdí fakt pěkně a nebál bych se s ním ani delších cest.
- Puma říkáš? Mmhmm... mně to auto nějak míjí, asi mě odradila základní cena 500+ za nijak extra vybavený auto, za to regulérně koupím Focus.
- Teď jsem někde potkal poprvé 2008... a smekám před tím, jak dospěle a hodnotně to auto působí, obrovskej progress proti předchůdci a designová jednička ve třídě. Akorát iCock je pro mě no-go.
No jest faktem, že Fordí ceník zrovna jemnocitem pravda neoplývá. U Peugeota i Renaultu se s manuálem dostanu pod 1/2mega, u Škody je to pro mne motorově problematické (a vzhledově neprůchozí přes mou lepší polovičku), Juke je fakt jen joke. Doufám, že se mi třeba i podaří porovnat manuály vs. automaty, přece jen okolokomínové ježdení bez kvedlání má jisté kouzlo. Tam už ale pak pod půlmíčem nebudem nikde ... Vlezlý jsem byl zatím toliko v Capturu a Kamiqu, a tam to Rencek vyhrál na RSC, je znát že už je to II. generace, Kamiq byl jak hodně chudej příbuznej (což je IMHO problém všech crossoverů z "Koncernu"). Zbytek prohlídek zhatil prozatím COVID-19, předpokládám, že u Peugeota bude situace obdobná, byť I-Cockpit bude asi vořech, Ford na obrázcích nic moc, staticky zpoza okna už lepší, uvidíme co posed ...
U Forda je už taková tradice, že novej model stojí nesmysl, po cca půl až tři čtvrtě roce nasadí akční ceny a ty už tomu autu zůstanou. Na podzim bude slušně vybavená Puma pod půl mega taky.
Současný designový jazyk Fordu, záměrně nepíšu “styl”, protože žádný nemá, je založený na obrovské tlamě a vykulených světlech. Na to bych se každé ráno koukat nechtěl. Je to naprosto bez nápadu :no:
Ty jo, měl jsem kombík Focus MK3 s 1.6TDCi 85kw před FL. Fajn jezdící auto, kde jsem ten vnější design ještě bral, ale MK4 je naprostý zklamání... Pumu kazí ten vykulený předek a hlavně se měla jmenovat jinak - třeba Fusion ;-)
Zajímavé je to s těmi brzdami. Před časem jsme tu dlouze řešili vliv zadních bubnů na brzdnou dráhu a argumentoval jsem Dusterem, který s nimi zastavil výrazně dříve než X3...ale to kulhalo na váhovém rozdílu. Tentokrát Duster zvítězil nad lehčím konkurentem. Svou roli asi sehrály základní brzdy Kamiqu, silnější motorizace je u Škody mívají mnohem lépe dimenzované, ale i tak je vidět, že při jednorázovém nouzovém brzdění není efekt zadních kotoučů až tak zásadní, jak se může zdát.
Ano, a taky nutnost chodit dovnitř při údržbě, třeba při vrzání při zpětném chodu brzdového pedálu, nebo ruční brzdy. :no:
P.S. Brzdy jako největší slabina mého někdejšího G3 TDI GT Special, vpředu neventilované kotouče a vzadu bubny!
Přitom stejně výkonný benzín (1,8), který měl mnohem slabší krouťák, měl vzadu kotouče.
O tom žádná, ale majitel Dusteru je často přehřívat nebude a mám za to, že při mírném brzdění se bubny ani nezapojují. Takže si myslím, že z hlediska bezpečnosti nemusí být až takovým mínusem. Na druhou stranu, brzdná síla 1.0 tCe v Dusteru se bude limitně blížit nule, takže brzdy bude nutné využívat častěji.
Pokud si pamatuji, tak Scala má v základu vzadu bubny. Kamiq jsem měl zato, že vzadu v základu má též bubny a kotouče jsou za příplatek.
Brzdy mě také zarazily. Ovšem úplně opačně než napsal Káňa. Ne že by Duster měl tak dobré brzdy. Brzdná dráha Dusteru je naprosto ok. Ale 45m Kamiqu je fakt hodně =Kamiq brzdil fakt dost špatně. Otázkou proč...
"Jenže kamiqu do karet hraje lepší konstrukční řešení. Prostor pro příplatkové náhradní kolo pod podlahou je započítán do celkového objemu 400 litrů"
Takže Kamiq má pochvalu za to, že si kupuju auto s kufrem 400l, zaškrtnu v konfigurátoru rezervu a jsem bez kufru. Což má být výhoda nad Dusterem, který má kufr bez ohledu na rezervu stále stejný.
Paráda.
Jako ne tak úplně:
Go for a four-wheel drive Duster and boot space tumbles from 445 litres to 411 with the rear seats in place. If a spare wheel is fitted that falls further to 376 litres.
Je to možný... 4x2 má jen dojezdovku, 4x4 má plnohodnotnou (v obou případech za příplatek). https://img2.auto.cz/…ull/6262202_.jpg
Není úplně lehký se dostat k číslům, kolik ten objem je ve které verzi, v tom by mohly být značky vstřícnější a udávat to třeba s rezervou a bez. Ale jinak... hlavně ať to dělají všichni stejně. Pokud VDA říká "vyskládat hranoly 20x10x5 vč. všech schránek", tak se to má dělat tak. Jestli má třeba Peugeot reálně 560l a udává jen 530l, no tak jsou pitomci 8-s
Jo, to jsou u Pažoutů sami proti sobě. Něco se mi mate, že to i dřív měřili jinak - snad malé míčky?
Každopádně s rezervou/bez může dělat opravdu zásadní rozdíl a ne každého to napadne, když si ji objednává. To jsou ty ojebávky se schránkami pod podlahou. :-(
Dřív to Peugeot udával prostě v litrech tekutiny, tj. naopak větší číslo než VDA. Postoval jsem sem článek, jak to měří a optimalizuje Škodovka, jak hledají už od začátku, jak tam těch kvádříků nacpat co nejvíc, od počítačového návrhu až po tým co tam zkouší narvat co nejvíc... je to docela podrobné a zajímavé čtení.
Bohužel bych řekl, že v poslední době už je standard auto bez rezervy... takže pomalu to spěje k tomu, že bude standard i objem kufru bez rezervy a nikdo tím nebude překvapený. Já už ji taky nemám, 2.0T má standardně woofer a ten není kombinovatelný s rezervou...
Takže to vlastně ani neměřili, jen tak se tam někdo podíval a řekl... to bude asi tak 550, ale my na čísla kašlem, napište 530 a bude to v pohodě?
Jo, a hlavně aby se to neprodávalo jako Superb a nestálo to na každým rohu...
Už jenom to "Jenže kamiqu do karet hraje LEPŠÍ konstrukční řešení."
Nevím co je na tom lepší. Je to JINÉ, ale Rozhodně bych neřekl lepší řešení. Obojí má výhody i nevýhody. Doteď třeba nechápu, co má člověk udělat, když má jen dojezdovou rezervu a při cestě na dovolenou má defekt, je naložený... Ok, kolo nějak vyměním dejme tomu. Ale k čemu mi to je, když plnohodnotné nemám kam dát, protože místo je jen na dojezdovku?? To jako lité kolo nechám ležet na místě?
Stejně tak jsem nikdy nepochopil, proč když je kolo zespodu, proč není aspoň v nějakým obalu nebo vaničce, aby do něho nešel bordel... Pak to rezervní kolo je po 100tis. km stejně shnilé...
Koupil jsem auto 6 let staré s 130t kde na rezervu po celou dobu nikdo nešáhl. Ani moc orezlá nebyla. Problém ale byl, že jak se to celé klepe, ten držák rezervy z drátu do té pneu vybrousil docela hluboké drážky. Když jsem pak rezervu potřeboval, bál jsem se s tím jet rychleji...
SUVecka od dacie vs crossover od skody .... v reale zrejme si nikto nevybera prave medzi tymito dvoma autami ale inak chapem cielenie testu....
k dusteru by mi pasovala skor nejaka vitara s 1.0 boosterjet ... a ku kamiqu povedzme nejaka kona s 1.0tgdi :yes:
ale aj prave preto je to zaujimavy test ze obe auta nie su priamymi supermi ale v praxi su pritom obe hodne oblubene aj ako sukromne auta a zaroven co sa samotneho priestoru tyka obe uz vedia posluzit aj ako nejake to jedno jedine auto "na vsetko" ak treba :yes:
za mna kamiq... uz kebyze tento duster mal aj 4kolku tak duster... ale v tomto pripade kamiq :yes:
Srovnávat tyhle dvě auta by mě vcelku ani nenapadlo. Ale srovnání na místě určitě je. Cena svým způsobem není až tak odlišná. Ale pouze svým způsobem. Cenový rozdíl 50t. resp. 70t. po zdražení Kamiqu jak tu píší někteří kolegové výš je v téhle kategorii opravdu hodně.
Proto platí staré známé - kde Dacia končí, Škoda cca začíná s drobným překrytem... Ať je to jak je to, tyhle vozy si prostě nekonkurují :-!
Jo, ale to srovnáváš základ Kamiqu s vyšší výbavou Dusteru. Což, dejme tomu, je auto v testu. Ale Kamiq v testu není v základní ceně a výbavě, takže reálný rozdíl je výrazně vyšší.
V testech Světa Notorů je vždycky jen základ a základní cena té "jejich" verze. Cenu s příplatky udává auto.cz, ale tohle nebyla jejich práce. Tak blbí na podobné srovnání totiž nejsou.
1.0 TCe v Dusteru jsem ani moc nezaznamenal. Za mě ne to ale skvělá zpráva. Obstarožní a rozežraný 1,6 zmizel, čímž se i základní 1,0 TCe (není v úplným základu 1,0 SCe?) stala použitelnou. Super.
Za mě mi chybí možnost kombinace 1,0 Tce + AWD. 1,33 TCe ať se na mě nikdo nezlobí mi přijde pro Duster až zbytečný. Ten motor je tak skvělý a má páru i ve větším a těžším Kadjaru... A jelikož se podvozek a zaměření Dusteru (naštěstí) nezměnilo, tak k podvozku 1,0 TCe úplně stačí. Pro cílovou skupinu by byla nižší cena 1,0 TCe s AWD velice zajímavá. I když ta správná kombinace Dusteru je prostě dCi+AWD ;-)
Správná kombinace Kamiqu naopak není vůbec. 1,0 TSI je projevem zkrátka 3válcová mizérie (=motor, který určitě postačí, ale který by pro jeho projev určitě dobrovolně nechtěli). S 1,5 TSI už je zase hodně drahý. Kamiq není špatný, ale je to auto za mě prostě na nic. Kabina až zbytečně prostorná, kufr naopak příliš malý. Světlá výška na SUV příliš malá, AWD nedostupné... Kamiq se díky koncernové politice minul. Musel být menší než Karoq, naopak větší než T-Cross, vycházet technicky ze Scaly... A ve výsledku je to neforemná škatule. Někde přebývá, jinde schází... Kamiq je krok špatným směrem, když bývalý Yeti byl krásně zacílený a zacílením seděl. Jednoduše Kamiq je kompromis stejně jako kdysi byl Superb I nebo Superb II.
Vítězem u mě je jednoznačně Duster. Proč? Protože dává smysl. Ano, Kamiq je technicky mnohem lepší auto. Ale co z toho. Navíc 1,0 TCe u mě sbírá zásadní body - nepřímý vstřik. Takže má předpoklad na to to, aby s ohledem na zacílení vozu jezdil spolehlivě a nedělal problémy.
VARIO FLEX!!!
Leccos by to vyřešilo. Rázem by si člověk mohl vybrat, jestli část zbytečného prostoru na zadních sedadlech raději nenechá pro scházející místo v kufru.
AWD + (i doslova) pár cm světlé výšky
Konečně by to bylo SUV a ne jen crossover do města.
Hlavně ten vario flex by Kamiq potřeboval jak prase drbání... Co mě mrzí nejvíc - obojí Škoda umí, takže se evidentně nechtělo. A jak se říká, když se nechce je horší než když se nemůže... :-!
"Konečně by to bylo SUV a ne jen crossover do města"
To zní jako "chtělo by to snížit a dát tomu silný motor a konečně to bude sporťák".
Když postavili malý městský crossover, zřejmě proto, že chtěli malý městský crossover.
Pochopitelně, podobně jako hatchbacku chybí výhody kombíku, přesto, že má taky kufr.
Jestli vono to nebude tím, že cílem je auto s trochu vyšším posedem/nastupováním, nikoli auto s terénními schopnostmi.
Já taky moc nerozumím, proč vyčítáš malému crossoveru, že není SUVéčkem. :-)
Koupil by sis ho, když by byl o kilo dražší? Koupil by si ho někdo? Chtějí to kupci těchto prcků?
Asi opět úplně nerozumím. Proč by měl být o 100t. dražší? Duster SUVčkem bezpochyby JE a je naopak o 100t. levnější...
Kdyby měl Kamiq AWD, tak to je typicky max +50t. příplatek. Vyšší světlost je jen věcí jiného nastavení vozu a jiných priorit při vývoji, ne věcí vyšší ceny.
Jak složité by bylo dostat AWD do Scaly/Kamiqu tady nevíme nikdo. I když AWD v téhle třídě není běžné, tak třeba Ignis AWD nabízí a určitě nestál vývoj úplný nesmysl.
Varioflex, ctyrkolka a z kamiqa by byl karoq. Jinak nevim, co je spatneho na prostornych zadnich sedadlech. Rozhodne lepsi tam to misto mit nez nemit. Navic ho tam neni zase nejak prehnane. Rekl bych tak akorat pro vyssi dospele. A kdo chce vetsi kufr muze si koupit scalu nebo karoqa.
Ale to je to o čem jsem psal. Kamiq bezpochyby mohl být mnohem lepší a praktičtější. Jenže koncernová politika mu jasně vymezila hřiště. Zadní část (převis) je evidentně a velmi okatě zkrácena, aby nelezl do zelí Karoqu. Atp.
Proto za mě Kamiq i když má nesporné kvality a dost by se mi líbil, tak celkově nedává smysl. Naopak Duster je tam ,kde být má. Nikde nepřečnívá, nikde nechybí, netlačí se kam nemá. Proto u mě jasně vítězí Duster.
I když jsou to rozdilne segmenty tak i větši "hrouda" Duster od lowendove dačie nevypada tak levně a zastarale jak nevzhledny Kamiq. Design poslednich škodovek je ostudny.
Hele, nebudu se schovávat za to, že tyhle ceny jsou nálepkou dokonalosti. Ale ty jsi napsal, že design posledních škodovek je OSTUDNÝ. A to je prostě typická miromenovina (=naprostá hovadina). Design nových škodovek zkrátka JE povedený.
Povedeny ? Hm to klidně muže byt, ale nic to neměni na jejich zastaralem a lacnem nevzhledu. Stači zdejši fota a znam z realu jak vypada ten vytvor z MB vedle lowendoveho loganu. Jednoduche nenapadite křivky bez invence.
Hm to klidně muže byt, ale nic to neměni na jejich zastaralem a lacnem nevzhledu. = miromen je naprostý ... :-!:no:
Mimochodem, zrovna ten vnější design vůbec není laciný a má hodně náročných věcí na výrobu (kvalita, přesnost, lícování). O tom se třeba takovému Fordu může nechat JEN zdát. :-!
A přirovnávat vnější design Škody k Dacii, to je jak kdybych přirovnával inteligenci šimpanze k tvojí inteligenci :-!:-!
Vytahovat zrovna forda hm, ktery je dnes, už naštěsti designově někde jinde a uražet ji tou lacinosti z MB. To muže opravdu jen Ynteligent. Ale to jakej si "odbornik" a ne jen Ynteligent si tu dokazal už mnohokrat.
Tak jistě že u něho je to házení perel sviním... ;-)
Nejsmutnější na tom je, že já se nebavím o tom, co se komu líbí nebo ne. Já se bavím o tom, že design Škody je velmi sofistikovaný a na vysoké úrovni, protože využívá náročné a drahé prvky. Proto má třeba Octavia 2 zámky kapoty, zatímco Focusu úplně stačí jeden... Stejně tak tornado linie není jednoduchý prvek. Co má Focus? Jen oblé plochy nenáročné na ražbu, lícování, přesnost spasování.
Sofistikovanost a propracovanost tedy design je něco co u škodovky neni na pořadu dne. A pokud se chceš bavit o sofistikovanosti a poctivosti tak to je něco co nejen u škodovky nepoznaš. Takže nějaka permanence pazvuku u koncernu neni nic neobvykleho což souvisi s kvalitou. Zakrytovani ramu dveři v nižši středni ? To u koncernu neznaji a vlastně ani v te středni, musi se až k premii. Podobně tak jako nějake odhlučněni podběhu vně interieru za pomoci odhlučňovacich materialu (filc), ktere je i u golfu neznama . No jo ono to je docela hlučne a nekultivovane, ale vždyť to neni na očich tak proč se snažit, kdo jezdi vzadu ? Jednoduše řečeno plati a ať to zni sebeotřepaněji tak už nějaky ten patek plati, že co oči nevidi to srdce neboli. A tve teoretizovani a vařeni z vody je hodně okate. S uživanim a nejen vlastnim se teprve pozna jak se věci maji.
:D:D:D ty jsi vážně...naprostý tragéd, člověk který si vážně neumí dát ani 1 a 1 dohromady...
Sice sem taháš věci, které s designem a zpracováním nemají vůbec nic společného, ale to ty nemůžeš pochopit... Mimochodem, zrovna oplastování rámů oken u Focusu je věc, která by byla lepší kdyby vůbec u Focusu III nebyla s ohledem na zpracování (hrubě neotesané nelícující plasty).
Mimochodem, Octavia IV v zadních podbězích ten tvůj filc má... Ale to je vlastně úplně jedno. Golf to měl už v VI., možná i v V. generaci.
Pokud nejsi stary senilni a poloslepy dědek což je tvuj připad tak o adoraci nemuže byt řeč. Což v připadě vlastněni krabicoidu evidentně zpusobuje poruchu vnimani.
Já bych nějakému takovému ocenění moc váhy nepřikládal. Je to ocenění designérů od designérů a to je taková specifická skupina. To vůbec nic neříká o tom, zda se to většině populace líbí.
Dacia je vždy o najlepšom pomery ceny a užitočnej hodnoty a tam jej môže konkurovať len málokto ak vôbec. Komu je málo 1,0 TCe má na výber 1,3 TCe. Koho trápi spotreba kúpi si 1,0 TCe LPG. A toho kto kupuje Daciu netrápia priemerné jazdné vlastnosti a pod. Za porovnateľnú cenu ponúkne Duster krajšie, lepšie vybavené vozidlo a so silnejším motorom. Jednoznačne racionálna voľba.
No, po stránce vnějšího designu u mě Duster jasná volba a taky motor 1.3 TCe má vynikající, ale možná je pak lepší využít pomalu klesající ceny a toho Dustříka si nenechávat moc dlouho...https://www.autoforum.cz/…o-urcite-chvile/
P.S. Kamiq se u většiny českých rodin diskvalifikuje ostudně malým kufrem. To byl ale určitě od Škodovky záměr, aby nekanibalizoval ještě podstatně dražší Karoq... :-(