Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Duster 1.0 TCe vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI – Oblíbenci s třemi hrnky

Domácí zákazníci preferují hlavně vozy mladoboleslavské značky, ale mezi SUV je Škodovce silným soupeřem i Dacia. Proto jsme proti sobě postavili duster a kamiq se základními motorizacemi.
Zpět na článek
3. 4. 2020 08:09
3. 4. 2020 09:14
3. 4. 2020 12:52
3. 4. 2020 08:17
3. 4. 2020 08:22
3. 4. 2020 08:51
3. 4. 2020 09:16
3. 4. 2020 09:34
3. 4. 2020 10:36
3. 4. 2020 20:44
3. 4. 2020 12:54
3. 4. 2020 12:52
3. 4. 2020 12:01
3. 4. 2020 13:08
3. 4. 2020 09:13
3. 4. 2020 09:39
3. 4. 2020 10:46
3. 4. 2020 10:53
3. 4. 2020 10:59
3. 4. 2020 11:33
3. 4. 2020 10:54
3. 4. 2020 11:38
3. 4. 2020 16:20
4. 4. 2020 08:24
3. 4. 2020 09:47
3. 4. 2020 10:28
3. 4. 2020 10:31
3. 4. 2020 10:39
3. 4. 2020 10:56
3. 4. 2020 11:03
3. 4. 2020 11:14
3. 4. 2020 11:00
3. 4. 2020 14:00
3. 4. 2020 16:19
4. 4. 2020 12:35
3. 4. 2020 11:18
3. 4. 2020 11:23
3. 4. 2020 11:31
3. 4. 2020 12:14
3. 4. 2020 19:50
3. 4. 2020 20:29
3. 4. 2020 20:30
3. 4. 2020 20:11
3. 4. 2020 20:44
3. 4. 2020 15:11
3. 4. 2020 16:17
3. 4. 2020 16:25
3. 4. 2020 17:57
3. 4. 2020 20:14
3. 4. 2020 20:51
3. 4. 2020 20:58
3. 4. 2020 21:03
3. 4. 2020 21:18
3. 4. 2020 21:42
4. 4. 2020 09:50
4. 4. 2020 13:23
4. 4. 2020 19:43
3. 4. 2020 08:09
suv
už dnes asi může být všechno když je tu kamzík :D
Rozbalit vlákno
2
3. 4. 2020 09:14
Re: suv
si mě předběhl, viz můj koment
Avatar - JirkaV8
3. 4. 2020 12:52
Re: suv
SUV je s přimhouřením oka maximálně Karoq, i když tak vypadá, tak paradoxně po terénu také moc neumí. Kamzík je už čistě silniční cross over. Který se mi mimochodem i relativně líbí. :-! Ale jedinným SUV je zde Duster. ;-)
Avatar - Ozzman
3. 4. 2020 08:17
Neznám, ale
Znám oba motory.

TSI 1.0 je nuda - jezdil jsem ve Scale, jede, ale je to jako diesel, bez výrazné gradace. Já vím, že jsem jinej, ale proč si kupovat napodobeninu dieslu... :D Pro mne má smysl benzínový motor, který má nějaký gradující charakter.

TCe 1.0 - je o poznání lepší, znám ho ale z Clia 5, s ním hýbe solidně a má už trochu charakter.

Staticky pak znám obě testované auta, Kamiq není špatný, ale když se odprostím od předsudku značky, tak se mi více líbí Dacie, Duster je povedený.

Tohle je vše super, ale když se podíváte pozorně, tak základní cena Kamiqu je 387 900 Kč s tímto motorem.... letmý pohled do ceníku Dacie mi pak ukazuje Duste Comfort 1.3 TCe za 381 900 Kč....
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Verny_2013
3. 4. 2020 08:27
Re: Neznám, ale
S Dacií souhlas, tam to chce povedený 1,3 TCe. S cenou Kamiqu nemáš pravdu ani ty ani redaktor - Škoda zvedla od 1.4. ceny Kamiqu o 20 000tis, takže základ stojí 407 900 Kč. Info proběhlo i tady na auto CZ, nechápu že to p. Káňa nezaregistroval.
3. 4. 2020 08:30
Re: Neznám, ale
Káně je legenda, snad jednou jedinkrát napsal něco rozumného, už nevím co testoval. Jinak z něj padají takové bludy, že by se leckteří slovutní politici mohli přiučit. ;-)
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 08:35
Re: Neznám, ale
Chce to, chce to....ale cílovka se dříve spokojila s 1.6 atmo a stejně tak se nejspíš spokojí dneska s tím tříválcem. Na rozdíl do 1.3 TCe jsou na něj časté akce (viz i aktuální ceník) a cenový odstup tím dále narůstá. A popravdě, drtivá většina majitelů Dustera nepatří na silnicích zrovna mezi "divočáky". ;-)
3. 4. 2020 08:38
Re: Neznám, ale
U Dusteru vidím jasně vzadu kouli a schopnost odvézt přívěs s hnojem. Máš pravdu, že 1,3 bude pro tohle lepší ;-)
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 08:56
Re: Neznám, ale
Je fakt, že podíl AWD na prodejích Dusteru je poměrně vysokej. Za 2019 v ČR cca 43% a tam ani jinou možnost v benzínu než 1.3 TCe (130 nebo 150) nemáš.
3. 4. 2020 09:01
Re: Neznám, ale
Švagr měl nedávno Dustera jako náhradní auto za Lodgy a mě se to moc líbilo. Takový normální, příjemný a upřímný auto. Asi i tím, že jsme s ním byli na louce a potom byl zas.anej jako družstevní jalovice ;-)
Avatar - Ozzman
3. 4. 2020 09:11
Re: Neznám, ale
Víš co má Duster jako největší výhodu ? Prostě si na nic nehraje a vypadá tak nějak jako archetyp SUV. Není to žádný pokroucený crossover, má jasné křivky, proporce, má i kufr, přejede obrubník... taky proto se už x let skoro nezměnil :) Tohle by pro mne dokázalo zapudit myšlenky na "je to jen Dacie" ..
6. 4. 2020 12:34
Re: Neznám, ale
Nevím kde hledáte ale normálně mi to pro Comfort nabízí i naftu 85kW 4x4.
Avatar - Ozzman
3. 4. 2020 09:03
Re: Neznám, ale
Ono to vůbec nebude tak strašné, v Cliu, byť je menší, je to naprosto dostatečná motorizace, i na dálnici nebylo problém letět v levém 160 (to ale občas dělám i v tom svém Cliu :D ), takže jako náhrada jednašestky někam na vesnici a na polňačku za ty prachy? Vůbec bych se za to nestyděl.
Avatar - Ozzman
3. 4. 2020 08:59
Re: Neznám, ale
Já cenu Kamiqa neověřoval, jen mne zajímala při takovém rozdílu cena té 1.3 TCe, takhle pak už za 426 900 je Duster 1.3 4x4 :)

Příště si to budu muset ověřit obojí...
Avatar - twistedTSD
3. 4. 2020 13:38
Re: Neznám, ale
Nevím, jestli to už někdo psal, ale Škoda plošně zvýšila ceny napříč modelovou řadou, zdražila prodlouženou 5/100 záruku a zrušila příplatkovou 5/150. ;-\ Výrazněji zdražily nejsilnější motorizace, např Kodiaq RS + 200 tkč, byť z větší části komenzovaných výbavou...
6. 4. 2020 12:31
Re: Neznám, ale
Máte chybu v ceně Dacie. Když si tam zvolíte Comfort, automaticky vám to zvolí silnější motor 96kW a 4x4. Po přepnutí zpět na 74kW je cena 336 900. Vámi uváděná cena je za 96kW a 4x2.
3. 4. 2020 08:22
Spotřeba?
Ach jo. Už je to tady zase. Auto určené pro strejdy z vesnic a rodiny na okresky (duster) vs. cool hatchback v designu SUV pro trendy mileniály s milionem chytrých funkci v dotykovem blbinci do města a na okresky (kamiq) se udává jako relevantní test spotřeby jízda na dálnici? To jako fakt? Lidi si kupují tři válce, aby s tím hltali dálniční kilometry? Zbytečný test. Tyhle motory jsou stavěné na město a meziměsto. A tam by už byla spotřeba téměř totožná a ne tak dramaticky odlišná. Prostě testy se musí dělat tak, aby vítěz byl jasný. Se Schade na věčné časy a nikdy jinak, nazdar soudruzi.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - fOE
3. 4. 2020 08:51
Re: Spotřeba?
Ten kdo si poridi Duster to nejspis bude mit jako jedine auto, a pokud nejezdi vylozene jen kolem komina tak zohlednit i dalnici spotrebu prece dava smysl. Ano, ten motor na to neni staven, ale je dobre kdyz to zazni.
6. 4. 2020 12:37
Re: Spotřeba?
A proč autor sám přiznává, že při testu jezdil hlavně po dálnici? Kdyby to dělil na třetiny (město, okreska, dálnice) tak prosím.
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 09:10
Re: Spotřeba?
Že si lidi nekupujou tříválce, aby s nimi hltali dálniční kilometry ? A co si maj v benzínu koupit - třeba u Fordu ? :D
Avatar - iudex
3. 4. 2020 09:16
Re: Spotřeba?
No predsa ST. :D Nejaká 134 kW jedna-päťka je jasný povoz do mesta okolo komína. ;-)
3. 4. 2020 09:34
Re: Spotřeba?
Gretény teď asi klepne pepka, ale na dálnici patří nafta, která má při vyšších rychlostech nižší otáčky a spotřebu paliva, tudíž i méně produkuje zlého CO2.
3. 4. 2020 09:58
Re: Spotřeba?
Zrovna 1,5TSI, 1,3 T Renault/MB nebo 2,0i od BMW umí dálnici kolem 6,5 v pohodě při relativně vysokém výkonu.
Avatar - xxc
3. 4. 2020 10:36
Re: Spotřeba?
Áno, len musia po nej ísť pomaly :-)
3. 4. 2020 11:06
Re: Spotřeba?
140kph tacho, tedy reál kolem 130.
Avatar - palix
3. 4. 2020 20:44
Re: Spotřeba?
Moderný benzín dá každý (s bežným výkonom) v pohode priemer 6,5 pri 130 km/h (GPS). Jedine, žeby bol v nejakom väčšom SUV.
Avatar - speedfred
3. 4. 2020 14:43
Re: Spotřeba?
Pretože XXXXX vie všetko najlepšie.
3. 4. 2020 12:52
Re: Spotřeba?
Dôvodov nižšiej spotreby dízlu je viac, nie len nižšie otáčky.
Avatar - Emel
3. 4. 2020 12:01
Re: Spotřeba?
Rozdíl je i v kombinované spotřebě, cca. 2l - to je dost. Jak moc je to relevantní záleží na nájezdu, ale zanedbatelné to není a určitě to do testu patří.
Částečně za tím asi bude i nepřímý vstřik u Dacie, který ale zase má své výhody.

Co se bodů týče... spíš by mě zajímalo, jak mohl o 10cm delší Duster ztratit body za prostornost + kufr.
3. 4. 2020 12:26
Re: Spotřeba?
Jak už jsem psal. Taky mě zaujalo, že kufr menší o 50 litrů v testu nevadil. Jindy je 10 litrů bod navíc, dnes ne... Dnes byla holt výhoda na špatný straně.
Avatar - Emel
3. 4. 2020 13:08
Re: Spotřeba?
Je to půl bodu navíc. Duster má jedničku, "za ostup 5-15% dáváme 1,50" takže je asi ok, že 45l z 445 ztrácí půl bodu. Reálnej rozdíl v těch kufrech bude asi větší, ale tohle je holt metodika.

Spíš mě zaráží ta prostornost kabiny. Kamiq má 1,00 a dejme tomu je etalon. Duster má 2,50, což dle metodiky znamená "horší o 25-35%"... vím že se tomu tester dost věnuje a upřímně se mi to nechce přepočítávat na centimetry, ale moc se mi nezdá, že by byl Duster až o tolik stísněnější.
Avatar - speedfred
3. 4. 2020 14:45
Re: Spotřeba?
Pretože auto ktoré má menší kufor je menšie takže sa s ním lepšie parkuje. :-[] :-[]
Avatar - Blue Sun
4. 4. 2020 09:12
Re: Spotřeba?
To bylo u Roomsteru, že menší je vlastně lepší?
4. 4. 2020 11:34
Re: Spotřeba?
Tak zase prečo voziť zbytočný vzduch, že... ;-)
3. 4. 2020 08:23
Je tu ovšem jeden problém
Člověk co potřebuje SUV si fabii na chůdách nepořídí.Jízda po horších cestách je dominantou Dustera.Sám jsem zvolil čtyřkolku v naftě a jsem spokojený.
Rozbalit vlákno
1
4. 4. 2020 11:35
Re: Je tu ovšem jeden problém
A jak je to s odolnosťou podvozka pri používaní mimo cesty? Je to možno len subjektívny dojem, ale podvozok sa mi na pohľad zvlášť robustný nezdá. Ale dojem možno klame.
3. 4. 2020 08:28
Klasika od Světa Notorů...
...pokud potřebuji levnou, robustní čtyřkolku s tím, že odvezu rodinu, pak mě Kamík ani nenapadne. Jsou mi k smíchu věty o lépe řešené konstrukci podvozku (nemožnost AWD je evidentně lepší), díky které má Kamík ještě ucházející kufr.

V novém Dusteru jsem jel, nejsem žádný obr a že by byl tak vysoko nad zemí, abych se do něj musel šplhat, jak píše Káně, to tedy rozhodně ne.

Zcela upřímně mě Duster nijak neuráží, potřebovat AWD kolem 400k, nemám vůbec problém ho koupit.
Mimochodem 1,6 atmo byla příšerná, R3 nemůže být horší. Auto na práci i do firmy je to OK.

Kamík je pro mě městský crossover, který je zvýšeným HB a to bez jakéhokoliv náznaku ambicí někde rajtovat po polňačce. To auto svůj smysl má, výrobce ho ani jinak neuvažoval. To pouze můj oblíbený SM má potřebu otáčet svět naruby. Ideální městský mamacar, ale šel bych spíš do vedlejšího šourůmu španělského výrobce nebo pro Captur.
Rozbalit vlákno
45
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 08:45
Re: Klasika od Světa Notorů...
Teda jako kdybych si musel vybírat mezi Kamiqem a Aronou (jsem bezvýhradný ateista, ale prosím, chraň mě od zlého... :D ), tak raději vezmu na milost hmyzí ksicht.
3. 4. 2020 08:52
Re: Klasika od Světa Notorů...
Výrona pro mě tedy vypadá líp a technicky je to stejný ;-) Kupovat si škodovku s ksichtem Hyundai ne-e :-!
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 09:01
Re: Klasika od Světa Notorů...
Z venku třeba jo, ale z interiéru Arony jsem utekl jak uličník. To byl úděs.
3. 4. 2020 09:02
Re: Klasika od Světa Notorů...
Jasný a nejde vyšperkovat? Však Leon se umí tvářit jako cikánská A3 ;-)
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 09:15
Re: Klasika od Světa Notorů...
No tvl, byla to X-cellence, 1.5 TSI, cenovka hodně surová, parodie na koženej volant, materiály a dekory že by se tomu smálo i ASX z doby před už ani nevím kolikátým faceliftem. Tragédie. A že já nejsem nějak lekavej, moje auta taky nejsou zrovna premianti přes interiér.
3. 4. 2020 10:00
Re: Klasika od Světa Notorů...
Tak to číhám, když jsem si kdysi sedl do lednu, než jsem vzal manželce FR, tak to byl Style a byl teda nic moc, u FR to však byla paráda.
Avatar - Emel
3. 4. 2020 10:43
Re: Klasika od Světa Notorů...
Mně se teda Arona extra nelíbí ani zvenku... přijde mi nějaká disproporční. Ale je fakt, že čumák u Kamiqu je asi větší zlo.
4. 4. 2020 11:37
Re: Klasika od Světa Notorů...
Tak to dopadne, keď chce Nemec pôsobiť francúzsky...
Avatar - speedfred
3. 4. 2020 14:53
Re: Klasika od Světa Notorů...
Pobavil si :-[] :-[] :-[] :yes:
ASX je zázračná skratka a objaví sa skoro v každej diskusii :-)
Avatar - Ozzman
3. 4. 2020 09:05
Re: Klasika od Světa Notorů...
A co takový ten třetí klon od VW ? TRoc, nebo Tcross? Ja nevim, kterej je kterej, když jsem je viděl vedle sebe, přišli mi stejní :D Připlatíš si 20 % a nedostaneš proti Kamiqu nic navíc :D Měl jsem bohužel tu čest všech 3 vedle sebe :D
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 11:59
Re: Klasika od Světa Notorů...
Za sebe si dovolím parafrázovat Jacka Sparrowa. Když řešíš dvě vzájemně se vylučující věci, nevybírej si jednu z nich. Změň zadání a přenech dilema někomu jinému. Takže místo bych pro trochu prostoru a lehce zvednutej podvozek kupoval dražší a jízdně rozhodně ne lepší auto, zůstal bych u klasického B-segmentu. Já tyhle auta nikomu nevymlouvám, ale moje cesta to není.
Avatar - iudex
3. 4. 2020 12:14
Re: Klasika od Světa Notorů...
Ja by som tú hlášku o voľbe z dvoch ziel updatoval: Geralt z Rivie (Zaklínač) a jeho slávna reč Evil is evil ;-) https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 15:01
Re: Klasika od Světa Notorů...
:D :yes:
Avatar - Emel
3. 4. 2020 12:18
Re: Klasika od Světa Notorů...
Třeba by tě nový SSS vyléčilo ;-)
Avatar - woody-alien
3. 4. 2020 14:38
Re: Klasika od Světa Notorů...
Jestli myslíš ten mild-hybrid, tak nemohu soudit. Jsou tam zarážející věci. Ale já to myslím celkem obecně - pokud se za hlavní "revír" Kamiqa a spol. považuje městský a příměstský provoz, tak to prostě klasické supermini zvládne taky tak. Anebo kompaktní hatch. Ani jedna z těch krabiček nebude jezdit tak uspokojivě jako třeba Focus 1.0 EB. Vyjímkou může být potřeba AWD, ale řečeno s klasikem "kdo z nich (těch B-crossů) to má" ?
Avatar - white label
3. 4. 2020 16:22
Re: Klasika od Světa Notorů...
Souhlas, Arona může zajímavou volbou třeba u auta za hodně špatné vysvědčení... :-[] ;-)
Avatar - SCHROJF
3. 4. 2020 18:24
Re: Klasika od Světa Notorů...
...Ešte si zabudol na T Crossa... :-!
Avatar - Hombre_71
3. 4. 2020 08:49
Re: Klasika od Světa Notorů...
Postavit proti Kamiqu nový Captur....a Škodovka nemá šanci :yes:
3. 4. 2020 08:53
Re: Klasika od Světa Notorů...
Ale Captur je přímým konkurentem, tam je to v pořádku. Duster je levnější, technicky způsobilý jízdy na nezpevněném povrchu atd...
Avatar - Ozzman
3. 4. 2020 09:07
Re: Klasika od Světa Notorů...
Nový Captur konečně začal vypadat tak, že by se v něm nemusel stydět jezdit i heterosexuál, ještě jsem ho nezkoušel, ale za mne velmi zajímavá volba :)

Btw. vídáte na cestách Kamiqy ? Já spíš Karoq a Kodiaq
Avatar - xxc
3. 4. 2020 10:06
Re: Klasika od Světa Notorů...
Ja som jeden Kamiq videl a normalne som sa zastavil a pozeral a obdivoval. Mne sa celkom paci. Krajsi, ako Karoq a Kodiaq.
Avatar - lamal
3. 4. 2020 11:14
Re: Klasika od Světa Notorů...
asi to nikoho neprekvapi, z hladiska nazorovej diverzity predstavujes velmi bohaty kolorit ...ako sytič na š130
Avatar - xxc
3. 4. 2020 11:16
Re: Klasika od Světa Notorů...
Sytič som mal na Oltcite :-) Naozaj ma to vela naucilo a vychutnal som si jazdu, nie ako tie moderne auta :-D
Avatar - lamal
3. 4. 2020 11:29
Re: Klasika od Světa Notorů...
ja viem, oltcita sme kupili v roku 1988 :D brázdil som ho este niekedy v roku 2003 oficialne, vela vela zazitkov s nim... bol super az na: večne rozladeny karburator (emisne kontroly + neschopnost jelít na nich točiť s tym co treba) a rozpadajuce sa zamky vsetkeho druhu, dvere, kufor, spinacka... a jasne, este aj problemy s reglerom, vecne odchadzala bateria ... to pri motore so sýtičom a rozladenym karbecom bolo fakt peklo :D
Avatar - xxc
3. 4. 2020 22:54
Re: Klasika od Světa Notorů...
Ja som ho jazdil niekedy od roku 2002 :-) To som bol este zacinajuci sofer a tiez mam vela zazitkov. Neviem, ci bol rozladeny karburator, ale spotrebu som mal 17 l/ 100 km :-) Potom sa to darovalo niekomu v rodine a oni vyuzili srotovne (myslim dostali za neho 2000 €).
4. 4. 2020 09:37
Re: Klasika od Světa Notorů...
Tak to jste našli pro Olticita skutečně to nejlepší využití! :D
Avatar - lamal
4. 4. 2020 11:31
Re: Klasika od Světa Notorů...
to mu krivdis, podla mna to bolo lepsie auto ako favorit :-)
4. 4. 2020 11:42
Re: Klasika od Světa Notorů...
Jediným problémom toho auta bola kvalita materiálu a výroby. Prvé série, ktoré sa skladali poväčšine z francúzskych dielov a pod dohľadom francúzskych inžinierov, boli skvelé. Jak trochu nabehla výroba, Rumuni začali využívať domáce zdroje a frantíci im nepozerali na ruky, všetko šlo dolu vodou... Dacia by dopadla rovnako, keby ju Renault nechal bez dozoru.
4. 4. 2020 13:21
Re: Klasika od Světa Notorů...
Tak to ani omylem, Fávo bylo ve své době nesrovnatelně lepším autem, a zdaleka ne jen kvalitou použité techniky, ale i nabízenou užitnou hodnotou, spotřebou, designem atd., atd.
Avatar - lamal
6. 4. 2020 09:33
Re: Klasika od Světa Notorů...
Dizajn nehodnotme, ano favo nemalo take harakiri s kvalitou dielov, ale v oltcite to tiez neplatilo uplne na vsetko, bola to len ista skupina veci, favorit mal tiez kvalitativne problemy na zaciatku...

V com bol oltcit lepsi bolo odhlucnenie jak podvozok tak aero, motor akurat favu pomohla 5ka a OHV motor, takze bol tichsi nad 90kmh od motora. Oltcit sa sice naklanal, no velmi dobre drzal stopu, s favom nebola taka zabava a motoricky uz vobec nie, 1.1 boxer s 42 kW a 90nm bol velmi charakterny motor, musel byt ovsem v dobrom stave a naladeny. Inak oltcit bol vyznamne tuhsi ako favorit, nie len hrubka plechov, ale celkovo favos bol velmi makky, oltcit bol bezpecnejsi.
Avatar - lamal
4. 4. 2020 11:25
Re: Klasika od Světa Notorů...
Nam zral oldo na dialky 6,5 na bezne mimomesto okolo 7-7,5... v najhorsich casoch bral okolo 10, tvoja spotreba bola na 99% rozladeny/spinavy karbec ... tak by dopadlo kazde auto, ten karburator vedeli ledva nastavit specializovane pracoviska hlavne tie podtlaky.

Tie motory boli super, len vyzadovali starostlivost, boli citlive na olej a spravne nastavenie a ked sa na to nedbalo tak nesiel, zral a klepal na vackach.
4. 4. 2020 11:43
Re: Klasika od Světa Notorů...
Ja som teda Oltcita nemal, mal ho kamoš, a keď musel meniť kľukovku, neveril som vlastnému zraku - zodratá niekde aj 2 mm... Oni to robili snáď z blata.
Avatar - lamal
6. 4. 2020 09:25
Re: Klasika od Světa Notorů...
:-) skor si myslim, ze je to vizitka servisu, musela klepat uz davno predtym nez mala taku volu
9. 4. 2020 15:36
Re: Klasika od Světa Notorů...
To by som nepovedal. Samozrejme rachot to asi bol, ale pri cca 50 tis. km by si niečo také čakal?
Avatar - Emel
3. 4. 2020 11:56
Re: Klasika od Světa Notorů...
Hmm... jo? Já tam zas takovej posun nevidím a už Captur 1 mi přišel ok...
Avatar - Ozzman
3. 4. 2020 14:36
Re: Klasika od Světa Notorů...
Mne se rozhodně líbí víc, je hranatější a příjde mi mohutnější, což mne překvapilo naživo. Ale viděl jsem zatím jen top vybavu v té předváděcí žluté metalíze :)
4. 4. 2020 11:45
Re: Klasika od Světa Notorů...
On ti tak nepríde, on je. Medzigeneračne dosť narástol, čo je podľa mňa trochu škoda, už nie je tak mrštný do mesta. Výrazne sa zlepšil interiér, ale ten skok mi nepríde taký markantný ako u Clia.
3. 4. 2020 20:03
Re: Klasika od Světa Notorů...
Docela jo, rozhodně potkám Kamiqa častěji než Scalu.
3. 4. 2020 09:13
Re: Klasika od Světa Notorů...
To by ses divil, jak by se kouzlilo, aby vyhrála Skodovka. ;-)
Avatar - donPedro
3. 4. 2020 11:32
Hujda category
Aneb třída crossoverů v segmetu B. Někdo horko těžko vypotil první generaci, někdo už stíhá vyrábět druhou, někdo šláp naporvý vedle a fčíl to dohání http://www.youtube.com/watch?… 4 auta pěkně pohromadě, Škoda ale jak chudej příbuznej, pro tu je konkurentem leda ten Duster, zbytek "Koncernu" je na tom defacto gans egal, zbytek světa je o parník jinde, každej svou cestou a každej více než dobře IMHO (+ ještě na v brzku vyjede na podvozku té 2008 Mokka made in Opel). Automobilky prostě jdou po tom kde cejtěj prašule a "Frantíci" , pro mne krapet překvapivě, udávaj rytmus! :yes:
Avatar - Charger
4. 4. 2020 14:33
Re: Klasika od Světa Notorů...
Já rozhodně nejsem žádný Škoda fan, ale jezdil jsem obojím a tahle jistota v diskuzích mě fascinuje. Pro mě je to ve výsledku prašť jak uhoď. Jedno je lepší v tomhle, druhé v támhletom, obojí jsou to ale zástupci třídy aut, kde je drtivá většina modelů dost velkých krámů a jsou to největší kompromisy.
Avatar - xxc
3. 4. 2020 10:04
Re: Klasika od Světa Notorů...
Ale tu je otazka, kolko ludi potrebuje vysoku stvorkolku a kolko ludi potrebuje obycajne auto do mesta a okolia.
3. 4. 2020 10:10
Re: Klasika od Světa Notorů...
Ano, jsou to rozdílné skupiny. Asi bych manželku do Dusteru na léta nesoukal, zároveň bych nedal montérům Kamíka.
Avatar - iudex
3. 4. 2020 11:25
Re: Klasika od Světa Notorů...
No a o tom to celé je. Tie autá sa úplne míňajú. Kamiq je crossover, konkurenciou sú mu skôr Kia Stonic a spol., nie Duster, čo je úžitkové SUV pomaly na hranici s off-roadom.
Re: Klasika od Světa Notorů...
Ja som Kamiq skusal a ma nizke sedenie, pri sedacke na doraz dolu - som vysoky a prekvapilo ma, ze som si v pohode za seba sadol. Za volantom som mal stiesneny pocit a auto sa mi zdalo uzke. Motor siel pekne 1,5 benzin DSG v ramci moznosti. Nekupil by som ho a ak hladate SUV posed, tak rozhodne nie.
3. 4. 2020 09:11
Srovnání nesrovnatelného
Především se srovnávají auta, která jsou sice papírově ve stejné třídě, ale v praxi jsou určená pro úplně jinou skupinu zákazníků a pro úplně jiné využití.
Pokud budu (jak výše psáno) potřebovat připojit na kouli vozík, sednout do auta v zablácených botách a odvézt někam po blátivé polňačce nebo horské cestě fůru s hnojem - zvolím Duster (samozřejmě se silnějším motorem). Pokud se budu pohybovat z 95% po silnicích a zcela vyjímečně bez návěsu zavítám na suchou polňačku, budu jezdit v polobotkách a saku, apod. - zvolím Kamiq.
Duster je čistokrevné SUV s nádechem Offroadu, kdežto Kamiq si na SUV jen hraje - je to jen přizvedlé silniční auto (a to i se silnějším motorem), každé je určeno pro jinou skupinu zákazníků. Obě auta si své zákazníky najdou, ale srovnávat (lepší-horší) to dost dobře nejde (stejně jako nelze srovnávat systémem lepší-horší tyto dvě skupiny zákazníků).
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2020 09:13
SUV
Jsem zaujatý spíše na škodovky, ale tohle mě zvedlo ze židle. Takže ta Dacie prohrála vlastně proto, že na dálnici při 130 žere o 2 litry víc a není si tam moc jistá. Aha. Ale to pro to si ji kupovat asi nebudu? stejně tak Kamiq?
Jen pro redaktora, podstata vozidla SUV dle citace z Wikipedie.
SUV (zkratka anglického sport utility vehicle, česky sportovně užitkové vozidlo) je kategorie automobilů, která kombinuje výhody terénních vozidel, tedy schopnost pohybu i mimo silnice, robustnost či větší vnitřní a zavazadlový prostor, s pozitivními vlastnostmi silničních osobních vozidel (komfort, ovladatelnost na silnici).
Takže alespoň náznak vzít v testu auto na lesní cestu k chalupě = to je pro mě cílovka....tam kde končí dacii lemy blatníků, začíná škodovce kapota....už jen ta průchodnost terénem (atd.....). Tohle by přece mělo být automaticky součást testu této kategorie. To už můžete rovnou srovnávat Dustera s Octavkou RS...výsledek bude stejný. Chápu, žijeme v době pseudoSUV....ono se to prodává....
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2020 09:39
Test
Já to ani nedocetl. Skončil jsem u kufru, který má v kamiku o 45 litrů min i s prostorem pro náhradní kolo, je hůře tvarované, ale vlastně je úplně v pohodě. Tak vážená redakce, až někde bude test, kde bude mít Skodovka o pár litrů větší kufr, hlavně to nezapomeňte vyzdvihnout jako obrovský plus. Jinak srovnávat menší o hodně dražší městské auto s větším, levnějším a pracovně lepsim autem, to je kumst.. Jak už psali kluci výše, za cenu základního Kamika máš Dustera s 1,3TCe s parádní výbavou...

A jen mimochodem, před chvílí jsem četl někde test superbu combi a 508 sw, kde MĚŘILI a počítali objem kufru. A když člověk nepočítá různá zákoutí, ale jen opravdu základní kur, vyhrál Peugeot asi 559 vs 553 litrů. Čísla z letáku holt někdy nejsou ta, co clovek opravdu vyuziva...

8-sw-lepsi-nebo-praktictejsi/1385?fbclid=IwAR26jPlalYdK798AfumYSiK8CkNh6QCJoi4UFjk27NagjltIRgpez9Ypw5k" rel="nofollow" target="_blank">www.autohled.cz/…raktictejsi/1385?…
Rozbalit vlákno
8
3. 4. 2020 10:46
Re: Test
Může být, já třeba schránky pod dnem mám moc rád. Odkládám tam spoustu věcí, u některých aut se vejdou ležáky atd.
Avatar - Emel
3. 4. 2020 10:53
Re: Test
Mám radši ty boční, pod podlážkou je otrava když chceš něco vyndat z naloženýho auta. Ale při cestě na dovolenou využiju všechno, drobností mám spoustu a ploutve a takový věci není problém dát dospod.

Zaráží mě, že by změřili čistý objem 560l a Peugeot udával 530l...
3. 4. 2020 10:59
Re: Test
Měřili to metrem po roletku. Superb má kufr parádní, o tom žádná, ale já nemám tohle honění litrů rád. Prostě otevřu pátý dveře a to, co vidím, je kufr. Odkaz nefunguje, hodím tedy citaci. "Tabulkové hodnoty hovoří jasně – ohromných 660 litrů základního objemu pro Škodu Superb a „jen“ 530 pro Peugeot 508. Já jen upozorním, že základní objem je měřen od podlahy po roletku (kryt zavazadlového prostoru). A právě zde docházíme k jiným závěrům než tabulky – naše měření ukazuje dokonce drobné vítězství pro Peugeot – rovných 560 litrů pro něj a „jen“ 553,7 litru pro Škodu. Jak je tohle vůbec možné? Odpovím velmi jednoduše. V měření pro tabulky se totiž sice opravdu uvádí jen prostor po roletku, k němu je ale připočten i objem ve všech (bočních) úložných prostorech a samozřejmě taky pod podlážkou."

Edit: Jo sorry, tys to asi našel.

Je to v sekci Magazín z 11.2.
Avatar - Emel
3. 4. 2020 11:33
Re: Test
Chápu, že když od 660l litrů u Superbu odečteš boční schránky a prostor pod podlážkou, může ti vyjít 550. Ale nechápu, proč by u Peugeotu udávali o 30l míň, než je čistý prostor změřený metrem. I pokud by Peugeot neměl žádné boční prostory, bylo by to divný. Na měření je metodika VDA, kterou většina automobilek ctí... hezký článek k tomu byl tady, doporučuju přečíst:
https://www.auto.cz/…kufr-auta-133591
3. 4. 2020 10:54
Re: Test
To já v nich v autě mám taky spoustu věcí jako lékárničku, čistící spreje, škrabky atd. Jenže pak už jsou ty kapsy obsazené a rozhodně je nepočítám do kufru. Pro mě je kufr to, co vidím, když otevřu pátý dveře. Kouzlení s litry nemám rád.
Avatar - iudex
3. 4. 2020 11:38
Re: Test
Presne tak. Ostatne overil som si to už pred dlhými rokmi, keď som mal Focus II kombi. Papierovo popriemerný kufor, len 482 l, oproti Octavii II to bolo o cca. 100 litrov menej, teda na prvý pohľad debakel. Ale v reále keď sme tie kufre otvorili vedľa seba, ten rozdiel zmizol, dokonca na šírku bol kufor Focusu o pár cm širší. Proste ak sa do objemu započítavajú všetky schránky pod podlahou a čo ja viem kde, tak to dosť skresľuje.
Avatar - _Karel_
3. 4. 2020 16:20
Re: Test
Souhlas.
Budu se opakovat - největší prasárna je to u Touarega. Pod podlahou obrovská schránka, objednáš rezervu a náhle je z 800l kufru odhadem něco přes 500. Přijde mi to jako podvod.
4. 4. 2020 08:24
Re: Test
Tak když srovnám poslední 3 MPV, co jsem měl - C4GP 576l, P5008 680l a VW Touran 743l -vše objemy udávané výrobci, tak do Tourana, ač má papírově kufr největší, naložím nejmíň věcí. Každý si tam započítává každou škvíru, ale prakticky je kufr méně využitelný ;-\
3. 4. 2020 09:47
rozmery kufru
je taky velky problem pre redakciu v teste odmerat a uviest do tabulky rozmery batozinoveho priestoru? jednoduche a*b*c, minimalne a maximalne hodnoty, to je 6cisel, ktore mate odmerane za minutu. objem v litroch nam nepovie vobec nic.
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2020 10:28
Motor
Dacia je podle me pro cilovou skupinu mnohem lepsi auto.

Je vetsi, praktictejsi.

A hlavne ma motor, ktery se na kratky trase rychle ohreje a neprimy vstrik.
:yes:

To ze ma o neco vyssi spotrebu, vem cert.
Pri najezdu 10 tisic rocne se ten rozdil ztrati.
Rozbalit vlákno
9
3. 4. 2020 10:31
Re: Motor
Ano, pro pracovní cílovou, jako druhé auto do města/příměsta je lepší škůdka.
Avatar - Emel
3. 4. 2020 10:39
Re: Motor
Pro jakou cílovou skupinu? Ony to totiž jsou asi dvě cílové skupiny...
3. 4. 2020 10:56
Re: Motor
Cilovou skupini maleho SUV?
3. 4. 2020 11:03
Re: Motor
Duster je jednoznačně užitkovější. Kamík je spíš vyšší HB, stejně jako spousta jiných, tj. moderně řečeno crossover.
Avatar - Emel
3. 4. 2020 11:14
Re: Motor
Kamiq se kupuje jako auto na silnici, do města. Trošku vyšší světlá výška je opět praktická na obrubníky u Lidlu nebo dejme tomu nějakou příjezdovou cestu k chalupě s vyjetejma kolejema, ale nic víc. Náhodou jsem se dostal k 1.6TDI a musím říct, že jsem byl dost příjemně překvapenej, jak dobře to auto jezdí i jak hezky je vevnitř udělaný... osobně si myslím, že mu prospívají relativně větší kola.
Duster toho zvládne víc v terénu, ale je výrazně horší na silnici... mimo jiné i 3400 otáček při 130 je otrava, i bez ohledu na spotřebu. Mně se víc líbí... designem i pojetím, asi bych si koupil spíš Duster než Kamiq.
Čistě "na váhu" je Duster víc muziky za srovnatelné peníze, to je jasný.

PS: musel jsem si to najít v galerii, v tabulce je samozřejmě chyba, Kamiq má sice 205/55, ale 17" a ne 16"... a nádrž je smrsklá v rychlosti... klasika.
3. 4. 2020 11:00
Re: Motor
Kromě toho ma stejně jako předchozí jednotka 0.9 tce rozvod řetězem. Takže se tam jen mění olej a doplňuje palivo. Jediná údržba.
Avatar - twistedTSD
3. 4. 2020 14:00
Re: Motor
Řemen v 1.0 TSI taky nemá interval výměny, od 240 tis. se kontroluje.
Avatar - white label
3. 4. 2020 16:19
Re: Motor
A tu cílovku určuješ ty, že jo... ;-)
Pro cílovku Dustera je lepší Duster, pro cílovku Kamiqu je lepší Kamiq.
A to je vážně velké překvapení DoneNeVíto. :D
4. 4. 2020 12:35
Re: Motor
To si určili redaktori hneď v úvode: "Domácí zákazníci preferují hlavně vozy mladoboleslavské značky, ale mezi SUV je Škodovce silným soupeřem i Dacia."
Takže testujú SUV, nie crossovery do mesta. ;-)
3. 4. 2020 10:50
jsem myslel, ze na fotce celnoho pohledu
je Fabie , oproti Dusteru mrnavy auto:-)
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2020 11:18
Cil splnen!
Tak sa vam predsa len podarilo najst takeho supera a zvolit take kriteria, aby Kamiq vyhral! O nicom inom to nie je, lebo Kamiq a Duster budu proti sebe stat akurat tak v tomto teste, a nikde inde. Pretoze zatial co Duster sa da povazovat za typickeho predstavitela triedy SUV, Kamiq je skor crossover, cize trochu prifuknuty a podvihnuty hatchback.

Obe auta su dobre v tom na co su urcene, a obe si najdu svojich zakaznikov, ale konkurovat si naozaj nebudu. Pochybujem ze sa niekedy niekto bude rozhodovat prave medzi tymito dvomi a premyslat, ci si zoberie Dustera alebo predsa len Kamiq...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
3. 4. 2020 11:23
prosím ??
Dačia ma vacsi kufor ako Škodovka :D Co na tom, ze v teste to nie je plus :-)

... uz to tu vsetko zaznelo... aj to, ze na rozdiel od uzasne pokrokoveho 1.0TSi s charakterom vadnuceho diesla, nema 1.0TCE priamy vstrek a DPF... to fakt nie je vyhoda (ze uz aj renault mysli na servisne naklady hmm...) tak ako ani ten kufor a vacsie sedaky Dácie, ktora je omnoho lacnejsia... omnoho :-)

Plychta ..
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2020 11:31
Kamiq
To auto mi nedáva zmysel. V porovnaní so Scalou je na Sk o 1400€ ( cca 38000 Czk) drahší ,má menší kufor , horšiu spotrebu ,dizajn . To už potom Scalu a paket pre zlé cesty za 134€ (cca 3700Czk) Nie som si istý,či sú tie LED svetlá až taká výhoda ,hlavne čo sa týka ceny pri ojazdenom aute za pár rokov .
Rozbalit vlákno
6
Avatar - lamal
3. 4. 2020 12:14
Re: Kamiq
obratene ma to zmysel pre marze Škodovky... je celkom pochopitelne, ze vyrobca vyuzije hlúposť trhu
Avatar - 3_diamanty
3. 4. 2020 19:50
Re: Kamiq
na druhej strane ma zase kamiq vyssiu svetlost ako scala.... a dam krk ze do kamiqu sa bude aj pohodlnejsie nastupovat vyssim ale aj starsim ludom ako do scaly... takisto aura a imidz kamiqu je o level nad scalou .. ako jasne... obe auta su "frajerske" ale predsa len v kamiqu si este o kusok vacsi "frajer" ako v scale ( hierarchia nepusti ) ... ono vzdy je to nieco za nieco... kto samozrejme nahana litre v kufri a pozera sa cez tabulky tak nechape tejto cenovej antilogike ale ja sa fakt vobec nedivim preco je kamiq drahsi ako scala ... vobec :yes:
3. 4. 2020 20:29
Re: Kamiq
Jako že ve Scale jsi za frajera, a v Kamiku ještě větší frajer jo? :-D

Tak to ti jezdci v ORS nebo Kodiaku RS musej bejt teda megabozi. :-D No oni si to asi myslej, podle způsobu jízdy většiny z nich...

No ale já, pokud jsem viděl někoho ve Scale, tak to byl buď letitej fotr od rodiny, nebo zhrzelej zaměstnanec, kterýmu sebrali Octávku a nafasovali Scalu. Frajera, to jsem teda ještě neviděl...
3. 4. 2020 20:30
Re: Kamiq
Pokiaľ viem,tak rozdiel medzi Scalou a Kamiqom v svetlej výške je práve ten paket pre zlé cesty,plus vyššie pneu Tu je to aj spomínané https://www.youtube.com/watch?…
Normál Scála má 149mm a paket pre zlé cesty 164 mm (+15mm ) podla oficial technického listu . O imidži by som velmi nehovoril,ale dizajn je vec vkusu .
3. 4. 2020 20:11
Re: Kamiq
No a stejně přitom na cestách potkávám Kamiqa častěji než Scalu, holt je to v módě.
P.S. kupovat nový auto tak LED světla jednoznačně ano
3. 4. 2020 20:44
Re: Kamiq
Ja práve stretávam len Scaly väčšinou modré ,biele a pár červených .Kamiq som videl zatial len na predajni. Sám mám auto s LED svetlami , ale ako kupujúci jazdené auto za cca 8000-9000€ ,by som si ho nekúpil . Určite nie bez havarijneho poistenia . Drahé svetlá .
Avatar - donPedro
3. 4. 2020 12:48
Quo vadis 1) a 2)
Q.v.1) Duster stojí, už z pricnipu, mimo. Ta pravá bitva na poli crossoverů segmentu B se odehrává zde: http://www.youtube.com/watch?… +můžeme ještě přibrat Korejce. Tudy fčíl kráčí automobilový svět, tady se vydělávaj prachy ... tedy nejen, ale husto je v této třídě převelice.

Q.v.2) srovnávačka na úrovn