Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW DSG Style – První rande

Tahle moje první schůzka s Octavií Combi byla trochu specifická. Jako hodně věcí v téhle době. Dal jsem si rande s kombíkem a dvoulitrovou naftou.
Zpět na článek
30. 3. 2020 13:30
30. 3. 2020 13:32
30. 3. 2020 13:31
30. 3. 2020 14:12
30. 3. 2020 14:27
30. 3. 2020 14:40
30. 3. 2020 16:10
30. 3. 2020 16:35
30. 3. 2020 16:47
30. 3. 2020 16:55
30. 3. 2020 17:20
30. 3. 2020 17:34
30. 3. 2020 20:58
30. 3. 2020 21:24
31. 3. 2020 09:57
31. 3. 2020 10:14
31. 3. 2020 10:29
31. 3. 2020 10:41
31. 3. 2020 11:14
31. 3. 2020 11:39
31. 3. 2020 12:40
31. 3. 2020 13:40
31. 3. 2020 14:00
31. 3. 2020 14:08
31. 3. 2020 14:12
31. 3. 2020 10:46
31. 3. 2020 11:24
31. 3. 2020 11:38
31. 3. 2020 12:54
31. 3. 2020 13:05
31. 3. 2020 13:37
31. 3. 2020 15:00
31. 3. 2020 17:16
31. 3. 2020 18:03
31. 3. 2020 19:10
1. 4. 2020 09:23
1. 4. 2020 09:57
1. 4. 2020 15:38
1. 4. 2020 16:28
1. 4. 2020 15:39
1. 4. 2020 16:25
1. 4. 2020 16:46
1. 4. 2020 18:11
31. 3. 2020 17:15
31. 3. 2020 17:52
31. 3. 2020 19:51
30. 3. 2020 13:16
Neurazí, nenadchne
...asi jako většina produkce Škoda. Pro někoho, kdo nakupuje s metrem a nebo má šanci na dost velkou slevu je to zajímavá volba.
Pro opravdového fandu aut to je v nejlepším případě kompromis
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:39
Re: Neurazí, nenadchne
Opravdovy fanda aut o Octaviu hlavne ani nezakopne.
Avatar - white label
31. 3. 2020 16:20
Re: Neurazí, nenadchne
Tem dnes letí typicky třeba k Subaru, ideálně něco se "silným" motorem a CVTéčkem k tomu... ;-)
3. 4. 2020 01:54
Re: Neurazí, nenadchne
tak sme vsetci radi, ze ty presne vies kto sa o co zaujima. asi potrebujes schladit prave koleno od odpadoveho tepla CVT a vybrat vatu z usi :D jantar hlupy
30. 3. 2020 13:18
prakticky a nekonfliktni
Prakticky auto za milion. Ber a nebo nech bejt. Nechces vystupovat z rady a chces podporit “ceskyho” vyrobce. Na to proste porad slysi hodne lidu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wakantanka
30. 3. 2020 13:25
Summa sumárum
Octavia s adaptívnym podvozkom búcha, lebo vlečka a 18. Golf na železe a 17 nie. Natíska sa otázka či aj Golf mal vzadu vlečku?
Rozbalit vlákno
0
30. 3. 2020 13:30
Zhrnovacka...
- neprakticky infotainment
- hlucny motor
- vahava prevodovka
- neisty podvozok
- vysoka cena

No, vyzera to tak, ze tie styri hviezdy uz dostava len za kufor...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - fOE
30. 3. 2020 13:32
Re: Zhrnovacka...
Byls prvni. :-)
Avatar - _Karel_
30. 3. 2020 15:55
Re: Zhrnovacka...
Ano, vzhledem k obsáhlé kritice by mi přišly 3hvezdy relevantnější. Ale aspoň že kritika jasně zazněla.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:57
Re: Zhrnovacka...
Kritika zazněla, ale zaznívá naprosto izolovaně a v rozporu s jinými testy. Podotýkám, že vycházím z názorů těch, co měli auto déle než jen pár hodin.
Avatar - Verny_2013
30. 3. 2020 18:46
Re: Zhrnovacka...
Když máš najezděnou Octu 3 a ta bouchá a nová octa bouchá taky, tak ti stačí 10 min na rozbité okresce. Třeba je opravdu na vině ta kombinace 18" s adaptivem. Já měl nedávno jako náhradní auto skoro novou Octu 3 na 15" a ta bušila a duněla opravdu fest. Čím jsem jel rychleji tím to bylo horší.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:44
Re: Zhrnovacka...
Uplne suhlasim, vzhladom na tunajsi nastaveny meter by 3 sedeli. Treba si pockat na podrobnejsi test. Citat pri inom aute taku kritiku a tak asopn pre mna zasadnych veci - dostalo by max.2 ...
30. 3. 2020 21:15
Re: Zhrnovacka...
Infotainment je fakt nic moc. Motor není hlučný, převodovku nevím, ale v manuálu lepší jak v OIII. Podvozek je jistý, ale torní příčka má svoje nedostatky na roletě a příčných nerovnostech, kdy to v tom combi i mlátí. No a cena je jasná, ale výbava je nadstandartní.
Avatar - .StenLi.
31. 3. 2020 19:23
VAG treba dokopat ku kopirovaniu Hondy.
Pre mna prva pekna Octavia, ci z vonku alebo z vnutra. VAG hlavne konecne pochopil nezmyselnost velkej mechanickej radiacej paky automatickej prevodovky ktora je pouzivana iba minimalne a vacsinu casu iba zabera miesto a zavadzia. Octaviu a Octaviu kombi povazujem za nezmysel do mesta kde skonci vacsina kusov, pre ich neprakticku dlzku kvoli kufru a razvoru ktore su vacsinu casu nevyuzite. Golf mi prisiel pre VAG pozitiv ako lepsia volba ale ten interier Golfu 8 by som ja nerozchodil, otras.

Okrem rozmerov si vsak ja uplne skrtam Octaviu hlavne kvoli opat raz chybajucemu hybridu. DSG poskakovanie po meste nie je nic pre mna. Pritom staci tak malo, okopirovat Honda i-DCD a teda integrovat elektromotor do DSG a s elektronickou jednotkou a spiatockou sa zbavit akychkolvek neplynulosti a pritom vsetci odporcovia zvuku motora s CVT budu tiez spokojni. A co robi VAG? Smiesne nespolahlive a realnu spotrebu neznizujuce mild hybrid riesenie :no:
Avatar - fOE
30. 3. 2020 13:31
Hvezdy vs. zaver
Ctu zaver, zhora az dolu, a je to vicemene jedno pokracujici negativni hodnoceni. Podvozek bida, motor hlucny (spotrebu teda rekneme ze nevime), prevodovka s neprijemne naladenym SW, na design "si bude autor zvykat", digitalni interier nezabodoval ani u autora, ktery s tim jinak umi spokojene zit, infotainment (donedavna chlouba koncernu) nedotazeny. Takze technika zjevne nic moc, ale alespon je...
... draha.
Nemuzu si pomoct, ale tohle je typicky zaver 3 hvezdickovych aut, nebo at nezeru, 3,5 hvezdy. Ty 4 tam pristaly protoze Skoda, nebo... ?
Rozbalit vlákno
30
30. 3. 2020 13:53
Re: Hvezdy vs. zaver
Hvězdičky jsou min exaktní, než známky ve srovnavaku, uznávám, že tady je to víc od boku. Neřekl bych, že je hodnocení vyloženě tříhvězdičkové nebo jednoznačně negativní. Vnější design celkem fajn, motor je hlučnější hlavně v porovnání s audinami, dynamika solidní, spotřeba podle všeho taky
Nadprumerne prostorný interiér, velkej kufr, bohatá výbava... Řekl bych, že čtyři hvězdičky můžou být.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 14:12
Re: Hvezdy vs. zaver
No a co teda ta dynamika? Je tam třeba znát posun proti O3 2.0TDI DSG, nebo bez stopek těžko říct?

85kW verze v manuálu je skoro o 100t levnější... já vím že výkon je výkon, ale 100t je 100t ;-)
30. 3. 2020 16:48
Re: Hvezdy vs. zaver
Přišlo mi to adekvátní ke 110 kW. Jede to pěkně, tak nějak, jak byste od octavie čekali. Příjemnej služebák v tomhle. Až na ten hlučnější chod je moc dobrej motor. Myslím, že pro octavii, která bude jezdit asi občas i víc obsazená a s plným kufrem, bude tohle ideální volba.
30. 3. 2020 17:17
Re: Hvezdy vs. zaver
Pane redaktore, nešlo by trochu více odbornosti v odpovědi a spisovné češtiny? Neodpovídáte štamgastovi v hospodě a jste (údajně) nejlepší autoweb na trhu.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 19:14
Re: Hvezdy vs. zaver
Jo, ale... povinně s DSG (zatím), přitom pořád s torzkou... přijde mi to jako ne úplně šťastná kombinace. Stejně silné 1.5TSI stojí o 95t méně...
Avatar - LeonST
30. 3. 2020 19:09
Re: Hvezdy vs. zaver
Netuším, jestli jsou tam nějaké zásadní konstrukční odlišnosti, ale pokud ne, pak se nabízí varianta koupě 85 kW s manuálem a rozumná úprava datových map v ŘJ. U převodovek s manuálem bývá slušná rezerva a když to udělá rozumný úpravce, dosáhne se mnohdy zajímavého výsledku bez omezení životnosti.
30. 3. 2020 14:11
Re: Hvezdy vs. zaver
Tady auto.cz se furt brbla ze je skoda podporovaná a neobjektivně kladně hodnocená, a když někdo napíše takt brutální závěr jako teď u octavie tak to furt není dobré. Nechápu.

Mně teda ten závěr taky překvapil, minimálně jednu věc ale neřekl - že v interiéru to auto vypadá ne o generaci ale navíc i o jednu třídu líp než minulá (opticky fakt na úrovni teřba mondea či passata). OIII byla vyloženě laciná. Už scala přišla s velmi hezkým interiérem, na to že auto je budgetové a tady to pokračuje (i když octavia v této generaci už opravdu není budgetové auto). Pro mne to třeba přestal být důvod auto nekoupit. Uvidíme jestli jezdí tak blbě jak se tu píše. Myslím že to nebude tak hrozný, spíš normální svezení. Koneckonců pro vymazlený podvozky se od časů třetí generace chodí jinam, to víme. Sem se chodí pro vymazlený vnitřní prostor, a ten to má, teď i v hezkým balení.
30. 3. 2020 14:24
Re: Hvezdy vs. zaver
Zaver je primerane a spravodlivo kriticky, akurat ze k nemu akosi nepasuju tie styri hviezdy. Byt to jina znacka, dostane tri, mozno tri a pol...
Avatar - iudex
30. 3. 2020 15:03
Re: Hvezdy vs. zaver
Presne tak, ide o absolútny rozpor medzi slovným hodnotením a "obodovaním", resp. hviezdičkami. 4 hviezdy obvykle znamenajú dosť dobré auto, na ktorom sa dá kritizovať len pár menej závažných vecí. Tu je ale tých kritizovaných vecí kopa, a to naviac podstatných. Presne ako písal Emel, vychádzajúc z úzusu ACZ a doterajšej praxe takto slovne hodnotené auto by malo mať 3, max. 3,5 *.
Avatar - lamal
30. 3. 2020 16:13
Re: Hvezdy vs. zaver
Pisal som to aj ja kedysi pod testami... hviezdy alebo texty sa vzajomne kompenzuju.
Ked je malo hviezd, ale auto dobre, tak to ´´vyzehli´´ v texte, nejake dovody hviezdam branili. Ked je naopak hviezd moc, tak kritizuje sa v teste... hviezdy nie su zadáča, je to taky ikonicky vysledok na prvé oko...
Avatar - Emel
30. 3. 2020 19:20
Re: Hvezdy vs. zaver
No to jsem tak úplně nepsal. Já jsem naopak psal, že v poslední době (už třeba rok nebo i víc) je naopak ten úzus takový, že 4* = normální dobré auto. 3,5* znamená podprůměr, 4,5* je něco navíc. 3 a 5* už jsou fakticky vzácné krajní hodnoty a nic pod 3* se nepoužívá. Jednu dobu tu byla tendence jít i hloub, ale to už je dlouho... a někdy to bylo dost kontroverzní (ano, Clio RS).

Takže v kontextu toho 4* asi ok, pokud nedostatky (infotainment a podvozek) byly vykompenzovány pozitivy (prostor, design, motor). Cena se myslím v tomhle neboduje.
Avatar - fOE
30. 3. 2020 15:05
Re: Hvezdy vs. zaver
Vazne nechapes. :-)
Nestezuju si na zaver, ktery (znajic OIV zatim jen z fotek) nemuzu rozporovat. Nestezuju si ani na hvezdickove hodnoceni. Stezuju si na tohle hvezdickove hodnoceni pri tomhle zaveru. Za me je tam nesoulad. ;-)
30. 3. 2020 15:29
Re: Hvezdy vs. zaver
No nechapu proč někoho uráží 4 hvězdy pro octavii jako nejprostornější a nejpraktičtější auto ve sve třídě. Což bez debat je. A v tom závěru to není (možná i poměrně logicky, každý to ví), ale do hvězdiček se to samozřejmě promítá. A chápu že podvozkově moc nezaujala, což nerozporuju, minimálně do doby než se svezu. Nicméně chápu taky to, že podvozuek není na prd, nebo dokonce nebezpečný, jen moc nezaujal. Někdy je hodně komfortní a někdy bouchá.
Pokud rodinné auto jezdí solidně, přináší supermoderní technologie a je nejprostornější ve své třídě, nabízí hezký interiér a poměrně vysokou cenu, tak se musím opakovat - nechápu proč někoho urážejí 4 hvězdy z pěti.
Nebo ještě jinak, když má 4 hvězdy Corolla, proč by je proboha neměla mít octavia?
Avatar - fOE
30. 3. 2020 15:34
Re: Hvezdy vs. zaver
Proc? Protoze zaver. Pokud by to bylo moc dlouhe tak muzu doporucit shrnuti ala fOE z Dnes 13:31. :-)
30. 3. 2020 17:22
Re: Hvezdy vs. zaver
Protože velikost kufru není jediným kritériem pro hodnocení auta a text obsahuje hodně podstatných výhrad. nepochopitelné.
Avatar - iudex
30. 3. 2020 15:51
Re: Hvezdy vs. zaver
Alebo inak: ak má 4 hviezdy Mercedes-AMG A35, hotsedan s 306 k a brutálnou dynamikou, vymakaným interiérom a skutočne fungujúcim infotainmentom, prečo by ich preboha mala mať Octavia? ;-)
Avatar - speedfred
30. 3. 2020 18:16
Re: Hvezdy vs. zaver
...alebo tu bol nejaký frfľoš ktorý stále poukazoval na to že 3-er mala iba 3 hviezdy. :-[]
Avatar - Emel
30. 3. 2020 19:22
Re: Hvezdy vs. zaver
Myslím, že hodnocení je v rámci kategorie, vč. prémie / mainstream.
Avatar - iudex
31. 3. 2020 16:00
Re: Hvezdy vs. zaver
Neviem ako to je, podľa mňa by to hodnotenie malo byť len v rámci triedy (nech je vidieť, či za svoje peniaze dostávaš v prémii aj viac hodnoty); ale ak by si aj mal pravdu a bodovanie by bolo len v rámci mainstreamu, tak predsa aj v mainstreame siahajú výkony cez 300 koní a napr. Cupra R, nadupané a pritom praktické kombi s nadšenou recenziou (s nadpisom "Tohle je strašně dobré") dostalo 4,5 hviezdy, takže Octavia by mala byť takmer taká dobrá ako 310k Cupra. No a podľa testu má od toho na míle ďaleko.
Avatar - Emel
31. 3. 2020 16:36
Re: Hvezdy vs. zaver
Hele, to je dost filosofická debata. Pokud je M5 skvělá, může normální 5er 3.0d dostat 5*, pokud dělá perfektně to co má? Podle mě může. Cupra jasně, ale pro běžného spotřebitele... je to malý, tvrdý jak prkno a jezdí to za 10l N98.

Já ty hvězdy vnímám tak, že...
3* = je to krám, vyhněte se obloukem
3,5* = podprůměrné auto, trošku zklamání, ale ještě celkem ok
4* = všechno v pořádku, nenadchlo a nepropadlo, mírně nadprůměrné auto ve své třídě
4,5* = něco navíc, výjimečné auto, ale přece jen ne úplně dokonalé
5* = the best of the best

Pokud prolistuješ testy z poslední doby, tak to takhle +- sedí... s tím, že drtivá většina aut se vejde do 3,5-4-4,5*. Osobně za tím vidím snahu redakce nikoho nenaštvat... asi je jednodušší vycházet s automobilkami, pokud všechna auta víc nebo míň chválíš ;-)
Avatar - iudex
31. 3. 2020 16:42
Re: Hvezdy vs. zaver
Ale áno, asi máš pravdu a aj bodovanie ACZ v poslednej dobe tomu zodpovedá. Takže reálne sa nám stupnica z 5 zmenší na 2 body, kde ako píšeš 3* sú tragédia a 5* je super kára, plus everything in between. To je ako ten chlapec na roadblog.cz ("ahoj a dík, že se díváte na múj blog"), ktorý všetko vychváli, resp. autosalon na Prime, kde pod 90% dostane len málo áut a väčšina je medzi 90 a 98%. Len potom tie stupnice akosi strácajú zmysel.
P.S. Dnes bol pick-up day.
Avatar - white label
31. 3. 2020 16:59
Re: Hvezdy vs. zaver
A velmi podobným způsobem jsou hodnoceny i recenze na auta na ma.cz. ;-)
Avatar - Emel
3. 4. 2020 13:11
Re: Hvezdy vs. zaver
...a nezapomeňte dát lajk...
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:50
Re: Hvezdy vs. zaver
"No nechapu proč někoho uráží 4 hvězdy pro octavii jako nejprostornější a nejpraktičtější auto ve sve třídě. " Ked chces vozit vzduch a je to pre teba priorita, kup si MPV, Berlingo alebo pickup. Dokola len o tom kufri, ze vas to este bavi.
Avatar - Hubini
30. 3. 2020 15:22
Re: Hvezdy vs. zaver
Přesně tak. Když už si redakce zvolila hvězdičky a nějaký standard v hodnocení pomocí tohoto atributu, nemělo by se z něj uhýbat, "protože nová Škoda Octavia".
Podle mě jsou to docela zásadní výtky, které na čtyři hvězdy ani omylem, když si "hraju" na hvězdičkování. Ono se spousta věcí časem odladí a dotáhne.
Ale ve finále to beru s lehkým úsměvem na tváři. Nejde přeci o život, že :-)
Avatar - lamal
30. 3. 2020 16:20
Re: Hvezdy vs. zaver
tie hrany ohobluje ACZ spolu s ich ostatnym brandom (Autorevue atd) a samo aj ine automoto servery, ´´pomozu´´ zakaznikom prekonat tu emociu z draheho a nie uplne podla toho fungujuceho produktu... pri O3 to bolo detto, na zaciatku super, vlečka nepoznat, prisiel FL, zlepsilo sa to co nebolo poznat... pri vybehu kritika na zadnu napravu a komfort standart podvozkov na plno...mozno priprava na zlepsenia novej generacie... kolecko zacina zas

je to trochu nefer, lebo kritika v teste zaznela jasne, ale tie hviezdy su holt povinnost, nova octavia nemoze dostat vyprask za 3 ani 3,5.... min 4 musia byt, chapem, neschvalujem...
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:16
Re: Hvezdy vs. zaver
Presne si popisal ten cyklus :)
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:55
Re: Hvezdy vs. zaver
Hvězdy zde hlavně za mě vůbec neměly být. Není to test, nemají zde být ani hvězdy.

Navíc tahle zápůjčka nahrazuje novinářské zahraniční prezentace. Takže tahle transformace prvních jízdních dojmů do struktury testu je podle mě absolutně mimo a nevím, kdo to vymyslel. Prostě blbost. :-!
Avatar - Atomas
30. 3. 2020 14:12
Infotainment
Dotaz na redaktora. Když jsem novou Octavii zkoušel, nenašli jsme nikde s prodejcem při zkušební jízdě údaj o teplotě oleje. Takový standard, který mi ukáže, zda autu již můžu pěkně naložit. Dotaz zní, zda tam tento údaj někde je, protože prodejce to vzdal se slovy, že je možné, že tam teplota oleje není, ale že neví, že nebyl ještě proškolen (asi před měsícem, 1.5 TSI EVO)
Rozbalit vlákno
2
30. 3. 2020 15:57
Re: Infotainment
Dobrý den, taky jsem bohužel neuspěl...
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:53
Re: Infotainment
...android auto a Torque... ;-)
Avatar - Hittman
30. 3. 2020 14:27
Myslím,
že tento motor má již dva filtry pevných částic.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
30. 3. 2020 14:40
Re: Myslím,
Nemá, má jeden. Co má dvakrát je katalyzátor SCR
https://www.auto.cz/…0-procent-130894
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 16:10
Re: Myslím,
Takže je to jak jsem si myslel. 2.0TDI z roku 2019 je vlastně lepší motor než 2.0TDI EVO z roku 2020 :X
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 16:47
Re: Myslím,
Stejný výkon, méně technických kurvítek a podle testu minimálně stejná spotřeba, ne-li lepší.
Avatar - Ham.
30. 3. 2020 16:55
Re: Myslím,
No já z dosavadních recenzí vidím, že nový motor je lehčí, že je tišší, že méně vibruje, že má lepší reakce na plyn a že má o dost nižší spotřebu. A že v nepodladěné verzi má vyšší výkon 200hp.
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2020 17:20
Re: Myslím,
Musí mít lepší spotřebu.
Pokud jsou k dispozici 2 jednotky SCR, můžeš motor seštelovat na nízkou spotřebu a vysoké NOx zachytí obě jednotky SCR.
Čistě teoreticky může být vyšší spotřeba SCR a u některých aut už to bylo indikováno.
Během několika let šla spotřeba nafťáků díky SCR o 2 litry dolů ...
30. 3. 2020 17:34
Re: Myslím,
to nemozes mysliet vazne! Pretoze podla takych kriterii by potom stary 1.9TDI-PD spred 15 rokov bol este "lepsi": este menej kurvitok (ziadne DPF, ziadne SCR), stejny vykon (s cipom este vyssi), a spotreba podstatne nizsia (na prvej octavke sa dalo ist za 4/100)...
:-)
30. 3. 2020 15:41
O IV vs Golf VIII
Ja si myslím že Golf VIII bude opäť o kúsok kvalitnejšie auto ako Octavia IV.Ale aj tak sa mi najviac páči Leon IV. :-)
Rozbalit vlákno
1
30. 3. 2020 23:36
Re: O IV vs Golf VIII
Jsem stejného názoru 👍😉
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2020 15:56
Chlapi, chce to zamyslet se
musí se šetřit za každou cenu. Musí se zaplatit dotované EV, aby se auta vlezla do 95 g CO2. To že vzorec výpočtu je podvod už nikdo neřeší. Zelená elektrika je u nás zastoupena 13% a z toho je ještě 8% vodní elektrárny, které fungovaly už za komančů.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:18
Re: Chlapi, chce to zamyslet se
Takze za tuto Oktaviu a jej hodnotenie mozu zase EV :)
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 16:08
2.0 TDI EVO a další otazníky
Měl bych pár dotazů.

1. Jaký je rozdíl mezi motory 2.0TDI EVO 110kw a Octavií z roku 2019 s 2.0 TDI 110kw ?
Nezdá se, že by se dle testů cokoliv zlepšilo. Spíš naopak.

2. Cena. Nepřijde nikomu divný, že Octavia zdražila skoro o 100 tisíc ?

3. Co lane assist a startstop ? Dá se trvale vypnout ? Případně je na to tlačítko nebo se pokaždé musí do tabletu jako u Scaly ?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - wikinko
30. 3. 2020 16:46
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Nemyslim ze zdrazila. Style ma teraz v zaklade LED a nie zakladne LED ale Matrix LED, doteraz boli v style halogeny. Takisto je v zaklade KESSY a pod... takze by som povedal ze dokonca zlacnela.
TDI Evo je zatial podla viacerych testo tichsi a uspornejsi.
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 16:49
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
To podle mě není pravda. Já jsem si specifikoval a objednával Octavii 2018 Style na firmu a za 674.000,- (po nějaké slevě) jsem dostal Octavii Style 2.0TDI DSG včetně Kessy a LED světel. A tuším, že ty LEDky i Kessy byly ve style standardem ale to si nejsem jistý. Nicméně za 674 tisíc bylo auto ve slušné výbavě a zajímalo by mě, jestli se za tyhle peníze dá stále koupit. Podle mě ne. Teda pokud nechci halogeny a startování klíčkem :-) Matrix asi potřeba není.
Avatar - wikinko
30. 3. 2020 17:03
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Mozno v CR, ale na SK urcite LED ani kessy neboli v style v standarde. Ked si do povodnej dohodim svetla, kessy a digital kokpit tak mi vychadza ze je novy model lacnejsi.
Avatar - iudex
30. 3. 2020 17:15
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Už som to tu písal opakovane, ale skús si pozrieť vývoj tej ceny minulej generácie (inak platí to aj pre Golf) v priebehu roku 2019, cenníková cena išla hore, aby sa ten cenník novej generácie nezdal ako veľké zdraženie. Zjavne výrobcovia rátajú s tým, že záujemcovia majú krátku pamäť a vnímajú iba posledné ceny. ;-)
Avatar - wikinko
30. 3. 2020 20:11
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
cize v roku 2019 isla cennikova cena hore, ale nejaka cena isla dole? nechapem.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 23:27
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Myšlenka je, že O4 tolik nezdražila proto, že zdražovala už O3 během loňského roku...
Avatar - iudex
31. 3. 2020 15:30
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Ďakujem za vysvetlenie, aj keď sa divím, že to wikinko nepochopil na prvýkrát. ;-\
Avatar - trapid
1. 4. 2020 10:38
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Ceníky jsem nestudoval, ale slyšel jsem z recenzí, že O4 má oproti O3 u STYLE kessy pro všechny dveře a Matrix, což u O3 nešlo, takže to se taky musí zohlednit. A kolik je běžný příplatek za MATRIX ?
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:51
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Nezdražila. Je výrazně vybavenější. Ve srovnatelných výbavách je dokonce i o něco levnější. Jenže výbavy prostě neodpovídají, dnešní Style není to co Style v Octavii III.

Podle mě Octavia nutně musí přijít s racionálněji vybavenými verzemi, protože tohle už je cenově "přesmíru". ANo, Octavia IV může být 1000x skvělá, ale jestli je o 200tis. výš jak konkurence, tak za mě říkám, že ji rád přenechám firemním nákupům...
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 17:01
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Jasně, že neodpovídají. Ale Ambiente není co Style dřív. A dřívější Style zase nedosahuje na Style aktuální. Takže pokud chci předchozí Style výbavu, musím Ambiente dovybavit a na tu cenu předchozího style se nedostanu. Ale klidně mě vyveďte z omylu.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:06
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
V zásadě Škoda nepřímo "nutí" do Style, ve které "vnutí" mraky výbavy co by člověk ani tak nechtěl... Jo, naučili se to od konkurence hezky.

Co jsem ale zaznamenal, tak při dovybavení staré Octavie III Style na úroveň Octavie IV Style je novinka levnější. Navíc má matrix-LED atd. ... Jak to funguje opačně nevím. Já výbavy osobně neporovnával. Ale dřívější Style by mohla odpovídat nově spíše Ambition + nějaký ten paket navrch k tomu.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 23:36
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Jak to? Já celkem ve Style nevidím nic, co bych nutně musel mít. Ambition+ je samo o sobě důstojně vybavené auto... LED světla, parkovací senzory, vyhřívané sedačky, autoklima atd.

Ve Style je vyhřívané čelní sklo a 17" a Kessy a velká navi... nic nepostradatelného. Klidně bych vzal Ambition+, pokud možno MatrixLED a třeba ty 17"... výhoda je, že všechno jde objednat jednotlivě a příplatky nejsou nijak drastický.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 11:33
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
To nutí = ber tak, že je výhodné.
Avatar - Emel
31. 3. 2020 14:57
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Vždycky je výhodnější vzít vyšší úroveň výbavy než si to vyskládat k nižšímu. To je pozitivní motivace a je to normální a správné.

Nucení je něco jiného. Nucení je nedat něco podstatného do toho nižšího stupně a nenechat to připlatit zvlášť... případně rovnou příplatky zrušit. Typický příklad byl Touareg Nomad - za mega super kauf, ale bez možnosti si cokoli dokoupit. Nebo to tak dělalo (dělá?) Hyundai, kdy do těch akčních verzí prakticky neumožní cokoli přidat... ale zase je má celkem logicky poskládané.
30. 3. 2020 16:52
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Dobrý den, lane asisst se vypíná v infotainmentu, tenhle krok jsem ale zvládnul v pohodě. Stop-start, přiznám se, nevím... Evo by měla být vlastně nový motor, má hliníkový blok a třeba v té A6 je to i mild-hybrid. Tedy ve verzi se 150 kW.
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 16:57
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Děkuji za info. Ale:
1. ve Scale se to taky vypíná v infotainmentu ale po každém nastartování se to musí udělat znovu. Je to šíleně otravné. Na startstop tam je tlačítko ve Scale, na to se dá zvyknout to zmáčknout. Lane asist ho ale ve Scale neměl. Fakt mě to šíleně vytáčelo :D
2. nový motor chápu. Ale v čem je lepší než ten starší ? Jak to tak čtu, tak má jen nižší emise ale jinak asi v ničem lepší nebude. Katalizátor navíc beru spíš jako mínus (další kus, který se může pokazit).
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2020 17:24
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Obávám se že je to o emisích, jako všechno dneska, mild hybridy, PHEV, EV, všechno je to o emisích a taky se to po skončení krize nebude prodávat.
Lidi budou hledat "social" editions a poženou se do autobazarů ……. Firmy budou taky velice opatrné s nákupem do fleetů a Scala bude nad Octavií výrazně vítězit.
Avatar - grifith
30. 3. 2020 18:12
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Motor 2,0 TDI 110kW EVO je dynamičtější a s nižší spotřebou, to vše ne jenom na papíře, ale i reálně. Pocitově se mi jede lépe se 110kW EVO než "starou 140kW - myšleno v SIII FL.
31. 3. 2020 13:49
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Mám Octavii s 2.0 TDI EVO a na vzniku auta jsem se podílel. Zlepšení vidím následující:
- motor je ready na EU6D (povinně od 2021), reálně má i díky Twindosing výrazně čistší emise (např. NOx)
- CO2 a spotřeba: i když EU6D jde proti úspornosti motoru, podařilo se tento motor udělat úspornější (ve WLTP, ale i v reálu - včera jsem najezdil asi 40 km po Praze s průměrem 4,7l)
- kultivovanost/hlučnost: byť tento test tomu úplně neodpovídá, nový motor je opravdu lepší
- lepší průběh výkonu a točivého momentu, konkrétně 85 kW verze s manuálem má 300 Nm v širokém rozsahu (předchůdce v podobě 1.6 TDI měl pouze 250 Nm)
30. 3. 2020 21:18
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Lane assist i start-stop se musí vždycky vypínat. Start stop přes qucik lištu na jeden stisk a lane assist v budíkách nebo na 3 kliky v menu a ano je to otrava.
Avatar - Hubini
31. 3. 2020 07:34
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Já mám služební combi OCIII FL, výroba podzim 2017, dodání únor 2018. Motorově 2.0TDI 110Kw. Pro moje potřeby dostatek výkonu, nicméně zklamání z relativně velké hlučnosti od motoru a je jedno jestli studený nebo plně zahřátý. Psali už o tom mnozí recenzenti a potvrzuji. Tam se holt projevuje to, že to je vůz nižší střední třídy a odhlučnění není nejlepší. Pokud hodně cestujete tak je to věc, kterou prostě vnímáte. Je to ještě verze bez AdBlue. Když půjdu ještě od tématu motoru tak velké zklamání z tuhého podvozku, kde vše cítím v sedáku. 17" ALU 225/45 nejsou úplně šťastnou volbou v kombinaci s těžším 2.0TDI a zadní vlečnou nápravou. Jinak k této verzi nemám jiných uživatelských výhrad, nalítáno za dva roky 95.000tis, pouze výměna zadního levého pístu k výklopným 5. dveřím a na prvním servise při 20.tis. měnili brzdové kotouče.
Avatar - skejpa
31. 3. 2020 15:05
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Mě nepřijde ten motor tak hlučnej - když je zahřátej. Studenej je to příšerný samozřejmě :D A já mám 16ky 205/55 a asi je to příjemnější volba, ač ne tak hezká na pohled.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:47
Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní dojem
Z článku si odnáším jedinou zásadní informaci - a to že se nejednalo o test. Všechno ostatní je nehomogenní směsicí dojmů a očekávání, která se těžce nepodařilo zpracovat.

Novináři mají vesměs obdobné možnosti, viděl jsem už několik testů. První dojmy z Octavie IV jsem viděl u jednoho velmi solidního youtubera ještě před tím, než je musel oficiálně stáhnout kvůli tomu že předběhl novinářské prezentace...

A dojmy, které mi zprostředkovali jiní - i zahraniční novináři, se dost výrazně rozcházej s tím, co zaznělo zde v testu-netestu ACZ. Vesměs je u nové Octavie chváleno především:
1) pohodlí, tichost
2) spotřeba
3) kultivovanost TDI EVO

Mimochodem, podvozek byl zcela přepracován právě s ohledem na kritiku předešlého co se akustiky týkalo. Navíc je zde vyšší profilové číslo pneu o 5%... Takže dojmům, které zazněly zde, prostě nevěřím.

Sice by se chtělo ocenit, že jsme se nedočkali typické novinářské PR-omáčky... Z druhé strany tím víc nerozumím velmi ojedinělým dojmům autora... Skoro mi to přijde, že díky absenci oficiální prezentace a "vymytí mozků" náhle měl autor čistý stůl a vlastně se ukázalo, že vůbec neumí věc uchopit a neví co napsat.

Mě třeba na Octavii IV v jistém ohledu zklamala prostornost (ne že by byla špatná, ale vadí mi ty PR hlášky o tom jak je opět prostornější, když subjektivně jsem naměřil prostornost podélnou prostě menší). Vadila mi též hlučnost při zavírání dveří (akustika při dovření). Z praktického hlediska se mi nelíbí už poměrně výrazné zkosení zadního víka kufru (kde to jen skončí...). Ale co mi vadí jsou v zásadě jen drobnosti. Vidím ale, že Octavii IV evidentně musím jízdně vyzkoušet sám.

P.S. Proč jen nejsou na první testy e-TSI, ale osvědčené motorizace?? Že by to opět bylo kvůli prů*** se SW/elektronikou mild-hybridů??? (např. Superby iV jsou dle ohlasů co se SW týká úplná katastrofa).
Rozbalit vlákno
37
30. 3. 2020 17:03
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Jednou bych se chtěl dostat na úroveň, že budu schopný ohodnotit něčí test, aniž bych se s autem svezl. Velmi rozdílné závěry jsem také zaznamenal, já si ale stojím za tím, co jsem napsal. Mnozí kolegové jezdili se stejnými verzemi jako já. Pokud dospěli k diametrálně jiným závěrům, neberu jim to. A ano, stává se mi čím dál častěji, že si říkám, s jakým autem to kolegové vlastně jezdili.
O autech píšu už nějaký ten pátek a dobře vím, že úsudek může velmi ovlivnit třeba už jenom to, jakým autem jste jezdili před tím, než jste se posadili do aktuálně testovaného vozu. Proto se velmi dobře píší srovávací testy, máte hned porovnání, sedáte z konkurenta do konkurenta, poznatky vztahujete a porovnáváte se soupeřem. Tuto výhodu jsem měl i při krátkém seznámení s octávií, kterou jsme fotili současně s novým golfem. Opravuji původní informaci - i golf měl adaptivní tlumiče, ovšem o palec menší pneu. Se Standou jsme si vybírali nejrozbitější úseky kolem Strahova, chvilku jsem jel v golfu, pak jsem stejný úsek a stejnou rychlostí absolvoval s octavií. Dojmy pak konzultoval se Standou. A můžu jenom znovu zopakovat, že si stojím za tím, co jsem napsal.
30. 3. 2020 17:05
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Jednou bych se chtěl dostat na úroveň, že budu schopný ohodnotit něčí test, aniž bych se s autem svezl. :yes: :yes: :yes:

Ta sedla. :yes:
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:08
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ta sedla. Protože to může opravdu udělat i autor testu samotný. A kdokoliv z nás.
Avatar - iudex
30. 3. 2020 17:17
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Nebabri sa v tom, len to rozmazávaš po sebe. Proste Ťa Martin ukážkovo zotrel. :D :-[]
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:20
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ne, nesetřel. Jen se urazil, aniž by se obhájil.
30. 3. 2020 17:22
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Dostals nakládačku a oprávněně. :D
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:38
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ano, dostal jsem nakládačku za upřímný a přímý názor.
Avatar - trapid
1. 4. 2020 11:02
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tady se rohYpnola musím zastat, protože oproti videotestům jiných recenzentů je Machalův článek úplný protimluv. TDI EVO je jako nový motor výrazně tišší a v O4 postrádá obvyklé dunění v nízkých otáčkách = oproti O3 tedy podstatné zlepšení.
Jenže zde se dočteme, že je motor hlučný. No jestli pan Machala očekával, že bude stejně odhlučněný a kultivovaný jako ve zmiňované A6, pak ano, je hlučný.
Jenže mě (a určitě nejen mě) spíš zajímá porovnání s O3 TDI - nebo v ní pan Machala nikdy nejel? Prosím o toto porovnání, děkuji.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 18:19
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Přesně tak :yes:

Jako setřít Octavii za to, že v ní je TDI-EVO hlučnější než v A6, tj. v autě o třídu větším a navíc z prémie, kde je uložen podélně... Prostě totální blbost.
Avatar - white label
1. 4. 2020 22:38
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Spíš o dvě! třídy výš.
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2020 09:53
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
ano, vlastně dokonce...
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:11
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Stačí se podívat na dojmy jiných. Auta měli déle. Jejich testy člověk zná a ví, jak hodnotili jiné auta. Proto jim věřím i v dojmech z Octavie. A DŮVĚRA ČTENÁŘE je to, o co by jste měl usilovat především. A jestli něco testům zde na ACZ dlouhodobě chybí, tak je to právě důvěryhodnost. Takže to opravdu není hodnocení jednoho tohoto testu, ale zhodnocení tohoto testu v souvislostech :-!
Avatar - _Karel_
30. 3. 2020 17:20
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ty ses fakt poděs. S autem jsi nejel, ale ostatní, kteří s něčím někde jeli, měli jiné dojmy...
Být v testu sama chvála, půlka lidí by si stěžovala na protekci. Když je v testu kritika, je to taky špatně. Bez radši psát další ódu na prémiový Tucson. :no:
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:37
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tušil jsem že ty se ozveš. Protože opět nepochopíš co jsem chtěl říct.
30. 3. 2020 17:20
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Nech už dojmů a běž se svézt a pak můžeš svoje teorie, názory tady rozvíjet do alelujá. A vždy jde jen o názor, ne "pravdu"....Zatím máš nárok pouze porovnávat psaný text z různých testů a to je celé.
;-)
30. 3. 2020 17:23
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Zkuste nějaké příklady, klidně dejte pár odkazů, sám se podívám rád. Pokud naším testům nevěříte, mrzí mě to. Ale zrovna v tomto případě jsem si dal opravdu záležet a i když jsme měli auto nestandardně, chtěl jsem odevzdat práci, za kterou bych si mohl stát. Tak třeba Vaší důvěru obnovíme, až se Octavii Combi 2.0 TDI/110 kW a adaptivním podvozkem svvezete
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:35
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Akcelerace, Topspeed, Autogefühl ...
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 18:07
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tohle je pro mě mnohem důvěryhodnější zdroj a informace.
https://youtu.be/HdzDbvoabwo?t=961
:-!
Avatar - lamal
1. 4. 2020 13:22
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Cabaka je niekedy fakt utrpenie pocuvat a ako vzor nestrannosti ho nepovazujem tiez...

https://www.youtube.com/watch?… + https://www.youtube.com/watch?… toto je lepsie trochu
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 18:04
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ano, taky mám raději. Už je test i zde.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:16
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Jinak když jsme u toho, tak by mě velmi zajímalo, proč tohle je označeno jako test? Jedná se o náhradu prvních novinářských jízdních prezentací, které byly zrušeny. Takže tohle měl být ne test, ale jen první dojmy. Tak kdo tohle nesmyslné zařazení prvního dojmu do rubriky a struktury testu vymyslel?
Avatar - wakantanka
30. 3. 2020 18:40
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
A mal ten Golf tiež vlečku alebo multi-link?
30. 3. 2020 20:32
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Dobrý večer, mělo by to být stejně jako u Octavie, tedy do 110 kW včetně vlecka
Avatar - Emel
30. 3. 2020 20:36
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Pokud vím tak nemělo, Golf by měl mít víceprvek už od 110kW nahoru... dokonce si nejsem jistý tou slabší 1.5.
30. 3. 2020 21:06
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Tak jsem ověřoval a je to tak, jak píše Emel. Už ta patnactisovka se 110 kW má viceprvek. Jak je to se slabší, nevim
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 21:25
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Nečekaně jak píše emel...
Avatar - Emel
30. 3. 2020 22:31
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
V minulé generaci to bylo už od 92kW nahoru, tj. vč. slabší 1.4TSI. Tipuju, že 1.5TSI 96kW je taky s víceprvkem.
31. 3. 2020 00:24
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Nie, nebolo. Az od 110 kW vcetne, smerom hore
Avatar - Emel
31. 3. 2020 00:35
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
To jsem si původně myslel taky.. Ale už jsem to jednou hledal a ta 92kW má víceprvek taky. Schválně to dej do gůglu
31. 3. 2020 06:29
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
mas pravdu, sorry !
Avatar - wakantanka
30. 3. 2020 22:40
Re: Re: Re: Nestandardní podmínky, ne