Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW DSG Style – První rande

196 komentářů

Elsin
...asi jako většina produkce Škoda. Pro někoho, kdo nakupuje s metrem a nebo má šanci na dost velkou slevu je to zajímavá volba.
Pro opravdového fandu aut to je v nejlepším případě kompromis
Avatar - Beefcake
Beefcake
Opravdovy fanda aut o Octaviu hlavne ani nezakopne.
Avatar - white label
white label
Tem dnes letí typicky třeba k Subaru, ideálně něco se "silným" motorem a CVTéčkem k tomu... 😉
stopel
tak sme vsetci radi, ze ty presne vies kto sa o co zaujima. asi potrebujes schladit prave koleno od odpadoveho tepla CVT a vybrat vatu z usi 😁 jantar hlupy
ProchyTom
Prakticky auto za milion. Ber a nebo nech bejt. Nechces vystupovat z rady a chces podporit “ceskyho” vyrobce. Na to proste porad slysi hodne lidu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Octavia s adaptívnym podvozkom búcha, lebo vlečka a 18. Golf na železe a 17 nie. Natíska sa otázka či aj Golf mal vzadu vlečku?
_Teddy_
- neprakticky infotainment
- hlucny motor
- vahava prevodovka
- neisty podvozok
- vysoka cena

No, vyzera to tak, ze tie styri hviezdy uz dostava len za kufor...
Avatar - fOE
fOE
Byls prvni. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, vzhledem k obsáhlé kritice by mi přišly 3hvezdy relevantnější. Ale aspoň že kritika jasně zazněla.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kritika zazněla, ale zaznívá naprosto izolovaně a v rozporu s jinými testy. Podotýkám, že vycházím z názorů těch, co měli auto déle než jen pár hodin.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Když máš najezděnou Octu 3 a ta bouchá a nová octa bouchá taky, tak ti stačí 10 min na rozbité okresce. Třeba je opravdu na vině ta kombinace 18" s adaptivem. Já měl nedávno jako náhradní auto skoro novou Octu 3 na 15" a ta bušila a duněla opravdu fest. Čím jsem jel rychleji tím to bylo horší.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Uplne suhlasim, vzhladom na tunajsi nastaveny meter by 3 sedeli. Treba si pockat na podrobnejsi test. Citat pri inom aute taku kritiku a tak asopn pre mna zasadnych veci - dostalo by max.2 ...
Revolte
Infotainment je fakt nic moc. Motor není hlučný, převodovku nevím, ale v manuálu lepší jak v OIII. Podvozek je jistý, ale torní příčka má svoje nedostatky na roletě a příčných nerovnostech, kdy to v tom combi i mlátí. No a cena je jasná, ale výbava je nadstandartní.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Pre mna prva pekna Octavia, ci z vonku alebo z vnutra. VAG hlavne konecne pochopil nezmyselnost velkej mechanickej radiacej paky automatickej prevodovky ktora je pouzivana iba minimalne a vacsinu casu iba zabera miesto a zavadzia. Octaviu a Octaviu kombi povazujem za nezmysel do mesta kde skonci vacsina kusov, pre ich neprakticku dlzku kvoli kufru a razvoru ktore su vacsinu casu nevyuzite. Golf mi prisiel pre VAG pozitiv ako lepsia volba ale ten interier Golfu 8 by som ja nerozchodil, otras.

Okrem rozmerov si vsak ja uplne skrtam Octaviu hlavne kvoli opat raz chybajucemu hybridu. DSG poskakovanie po meste nie je nic pre mna. Pritom staci tak malo, okopirovat Honda i-DCD a teda integrovat elektromotor do DSG a s elektronickou jednotkou a spiatockou sa zbavit akychkolvek neplynulosti a pritom vsetci odporcovia zvuku motora s CVT budu tiez spokojni. A co robi VAG? Smiesne nespolahlive a realnu spotrebu neznizujuce mild hybrid riesenie :no:
Avatar - fOE
fOE
Ctu zaver, zhora az dolu, a je to vicemene jedno pokracujici negativni hodnoceni. Podvozek bida, motor hlucny (spotrebu teda rekneme ze nevime), prevodovka s neprijemne naladenym SW, na design "si bude autor zvykat", digitalni interier nezabodoval ani u autora, ktery s tim jinak umi spokojene zit, infotainment (donedavna chlouba koncernu) nedotazeny. Takze technika zjevne nic moc, ale alespon je...
... draha.
Nemuzu si pomoct, ale tohle je typicky zaver 3 hvezdickovych aut, nebo at nezeru, 3,5 hvezdy. Ty 4 tam pristaly protoze Skoda, nebo... ?
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Hvězdičky jsou min exaktní, než známky ve srovnavaku, uznávám, že tady je to víc od boku. Neřekl bych, že je hodnocení vyloženě tříhvězdičkové nebo jednoznačně negativní. Vnější design celkem fajn, motor je hlučnější hlavně v porovnání s audinami, dynamika solidní, spotřeba podle všeho taky
Nadprumerne prostorný interiér, velkej kufr, bohatá výbava... Řekl bych, že čtyři hvězdičky můžou být.
Avatar - Emel
Emel
No a co teda ta dynamika? Je tam třeba znát posun proti O3 2.0TDI DSG, nebo bez stopek těžko říct?

85kW verze v manuálu je skoro o 100t levnější... já vím že výkon je výkon, ale 100t je 100t 😉
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Přišlo mi to adekvátní ke 110 kW. Jede to pěkně, tak nějak, jak byste od octavie čekali. Příjemnej služebák v tomhle. Až na ten hlučnější chod je moc dobrej motor. Myslím, že pro octavii, která bude jezdit asi občas i víc obsazená a s plným kufrem, bude tohle ideální volba.
Simi_79
Pane redaktore, nešlo by trochu více odbornosti v odpovědi a spisovné češtiny? Neodpovídáte štamgastovi v hospodě a jste (údajně) nejlepší autoweb na trhu.
Avatar - Emel
Emel
Jo, ale... povinně s DSG (zatím), přitom pořád s torzkou... přijde mi to jako ne úplně šťastná kombinace. Stejně silné 1.5TSI stojí o 95t méně...
Avatar - LeonST
LeonST
Netuším, jestli jsou tam nějaké zásadní konstrukční odlišnosti, ale pokud ne, pak se nabízí varianta koupě 85 kW s manuálem a rozumná úprava datových map v ŘJ. U převodovek s manuálem bývá slušná rezerva a když to udělá rozumný úpravce, dosáhne se mnohdy zajímavého výsledku bez omezení životnosti.
chytrak1
Tady auto.cz se furt brbla ze je skoda podporovaná a neobjektivně kladně hodnocená, a když někdo napíše takt brutální závěr jako teď u octavie tak to furt není dobré. Nechápu.

Mně teda ten závěr taky překvapil, minimálně jednu věc ale neřekl - že v interiéru to auto vypadá ne o generaci ale navíc i o jednu třídu líp než minulá (opticky fakt na úrovni teřba mondea či passata). OIII byla vyloženě laciná. Už scala přišla s velmi hezkým interiérem, na to že auto je budgetové a tady to pokračuje (i když octavia v této generaci už opravdu není budgetové auto). Pro mne to třeba přestal být důvod auto nekoupit. Uvidíme jestli jezdí tak blbě jak se tu píše. Myslím že to nebude tak hrozný, spíš normální svezení. Koneckonců pro vymazlený podvozky se od časů třetí generace chodí jinam, to víme. Sem se chodí pro vymazlený vnitřní prostor, a ten to má, teď i v hezkým balení.
_Teddy_
Zaver je primerane a spravodlivo kriticky, akurat ze k nemu akosi nepasuju tie styri hviezdy. Byt to jina znacka, dostane tri, mozno tri a pol...
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, ide o absolútny rozpor medzi slovným hodnotením a "obodovaním", resp. hviezdičkami. 4 hviezdy obvykle znamenajú dosť dobré auto, na ktorom sa dá kritizovať len pár menej závažných vecí. Tu je ale tých kritizovaných vecí kopa, a to naviac podstatných. Presne ako písal Emel, vychádzajúc z úzusu ACZ a doterajšej praxe takto slovne hodnotené auto by malo mať 3, max. 3,5 *.
Avatar - lamal
lamal
Pisal som to aj ja kedysi pod testami... hviezdy alebo texty sa vzajomne kompenzuju.
Ked je malo hviezd, ale auto dobre, tak to ´´vyzehli´´ v texte, nejake dovody hviezdam branili. Ked je naopak hviezd moc, tak kritizuje sa v teste... hviezdy nie su zadáča, je to taky ikonicky vysledok na prvé oko...
Avatar - Emel
Emel
No to jsem tak úplně nepsal. Já jsem naopak psal, že v poslední době (už třeba rok nebo i víc) je naopak ten úzus takový, že 4* = normální dobré auto. 3,5* znamená podprůměr, 4,5* je něco navíc. 3 a 5* už jsou fakticky vzácné krajní hodnoty a nic pod 3* se nepoužívá. Jednu dobu tu byla tendence jít i hloub, ale to už je dlouho... a někdy to bylo dost kontroverzní (ano, Clio RS).

Takže v kontextu toho 4* asi ok, pokud nedostatky (infotainment a podvozek) byly vykompenzovány pozitivy (prostor, design, motor). Cena se myslím v tomhle neboduje.
Avatar - fOE
fOE
Vazne nechapes. 😄
Nestezuju si na zaver, ktery (znajic OIV zatim jen z fotek) nemuzu rozporovat. Nestezuju si ani na hvezdickove hodnoceni. Stezuju si na tohle hvezdickove hodnoceni pri tomhle zaveru. Za me je tam nesoulad. 😉
chytrak1
No nechapu proč někoho uráží 4 hvězdy pro octavii jako nejprostornější a nejpraktičtější auto ve sve třídě. Což bez debat je. A v tom závěru to není (možná i poměrně logicky, každý to ví), ale do hvězdiček se to samozřejmě promítá. A chápu že podvozkově moc nezaujala, což nerozporuju, minimálně do doby než se svezu. Nicméně chápu taky to, že podvozuek není na prd, nebo dokonce nebezpečný, jen moc nezaujal. Někdy je hodně komfortní a někdy bouchá.
Pokud rodinné auto jezdí solidně, přináší supermoderní technologie a je nejprostornější ve své třídě, nabízí hezký interiér a poměrně vysokou cenu, tak se musím opakovat - nechápu proč někoho urážejí 4 hvězdy z pěti.
Nebo ještě jinak, když má 4 hvězdy Corolla, proč by je proboha neměla mít octavia?
Avatar - fOE
fOE
Proc? Protoze zaver. Pokud by to bylo moc dlouhe tak muzu doporucit shrnuti ala fOE z Dnes 13😁1. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
😁 :yes:
Avatar - iudex
iudex
:yes:
Simi_79
Protože velikost kufru není jediným kritériem pro hodnocení auta a text obsahuje hodně podstatných výhrad. nepochopitelné.
Avatar - iudex
iudex
Alebo inak: ak má 4 hviezdy Mercedes-AMG A35, hotsedan s 306 k a brutálnou dynamikou, vymakaným interiérom a skutočne fungujúcim infotainmentom, prečo by ich preboha mala mať Octavia? 😉
Avatar - speedfred
speedfred
...alebo tu bol nejaký frfľoš ktorý stále poukazoval na to že 3-er mala iba 3 hviezdy. 😒]
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že hodnocení je v rámci kategorie, vč. prémie / mainstream.
Avatar - iudex
iudex
Neviem ako to je, podľa mňa by to hodnotenie malo byť len v rámci triedy (nech je vidieť, či za svoje peniaze dostávaš v prémii aj viac hodnoty); ale ak by si aj mal pravdu a bodovanie by bolo len v rámci mainstreamu, tak predsa aj v mainstreame siahajú výkony cez 300 koní a napr. Cupra R, nadupané a pritom praktické kombi s nadšenou recenziou (s nadpisom "Tohle je strašně dobré") dostalo 4,5 hviezdy, takže Octavia by mala byť takmer taká dobrá ako 310k Cupra. No a podľa testu má od toho na míle ďaleko.
Avatar - Emel
Emel
Hele, to je dost filosofická debata. Pokud je M5 skvělá, může normální 5er 3.0d dostat 5*, pokud dělá perfektně to co má? Podle mě může. Cupra jasně, ale pro běžného spotřebitele... je to malý, tvrdý jak prkno a jezdí to za 10l N98.

Já ty hvězdy vnímám tak, že...
3* = je to krám, vyhněte se obloukem
3,5* = podprůměrné auto, trošku zklamání, ale ještě celkem ok
4* = všechno v pořádku, nenadchlo a nepropadlo, mírně nadprůměrné auto ve své třídě
4,5* = něco navíc, výjimečné auto, ale přece jen ne úplně dokonalé
5* = the best of the best

Pokud prolistuješ testy z poslední doby, tak to takhle +- sedí... s tím, že drtivá většina aut se vejde do 3,5-4-4,5*. Osobně za tím vidím snahu redakce nikoho nenaštvat... asi je jednodušší vycházet s automobilkami, pokud všechna auta víc nebo míň chválíš 😉
Avatar - iudex
iudex
Ale áno, asi máš pravdu a aj bodovanie ACZ v poslednej dobe tomu zodpovedá. Takže reálne sa nám stupnica z 5 zmenší na 2 body, kde ako píšeš 3* sú tragédia a 5* je super kára, plus everything in between. To je ako ten chlapec na roadblog.cz ("ahoj a dík, že se díváte na múj blog"), ktorý všetko vychváli, resp. autosalon na Prime, kde pod 90% dostane len málo áut a väčšina je medzi 90 a 98%. Len potom tie stupnice akosi strácajú zmysel.
P.S. Dnes bol pick-up day.
Avatar - white label
white label
A velmi podobným způsobem jsou hodnoceny i recenze na auta na ma.cz. 😉
Avatar - Emel
Emel
...a nezapomeňte dát lajk...
Avatar - Beefcake
Beefcake
"No nechapu proč někoho uráží 4 hvězdy pro octavii jako nejprostornější a nejpraktičtější auto ve sve třídě. " Ked chces vozit vzduch a je to pre teba priorita, kup si MPV, Berlingo alebo pickup. Dokola len o tom kufri, ze vas to este bavi.
Avatar - Hubini
Hubini
Přesně tak. Když už si redakce zvolila hvězdičky a nějaký standard v hodnocení pomocí tohoto atributu, nemělo by se z něj uhýbat, "protože nová Škoda Octavia".
Podle mě jsou to docela zásadní výtky, které na čtyři hvězdy ani omylem, když si "hraju" na hvězdičkování. Ono se spousta věcí časem odladí a dotáhne.
Ale ve finále to beru s lehkým úsměvem na tváři. Nejde přeci o život, že 😄
Avatar - lamal
lamal
tie hrany ohobluje ACZ spolu s ich ostatnym brandom (Autorevue atd) a samo aj ine automoto servery, ´´pomozu´´ zakaznikom prekonat tu emociu z draheho a nie uplne podla toho fungujuceho produktu... pri O3 to bolo detto, na zaciatku super, vlečka nepoznat, prisiel FL, zlepsilo sa to co nebolo poznat... pri vybehu kritika na zadnu napravu a komfort standart podvozkov na plno...mozno priprava na zlepsenia novej generacie... kolecko zacina zas

je to trochu nefer, lebo kritika v teste zaznela jasne, ale tie hviezdy su holt povinnost, nova octavia nemoze dostat vyprask za 3 ani 3,5.... min 4 musia byt, chapem, neschvalujem...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Presne si popisal ten cyklus 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hvězdy zde hlavně za mě vůbec neměly být. Není to test, nemají zde být ani hvězdy.

Navíc tahle zápůjčka nahrazuje novinářské zahraniční prezentace. Takže tahle transformace prvních jízdních dojmů do struktury testu je podle mě absolutně mimo a nevím, kdo to vymyslel. Prostě blbost. :-!
Avatar - Atomas
Atomas
Dotaz na redaktora. Když jsem novou Octavii zkoušel, nenašli jsme nikde s prodejcem při zkušební jízdě údaj o teplotě oleje. Takový standard, který mi ukáže, zda autu již můžu pěkně naložit. Dotaz zní, zda tam tento údaj někde je, protože prodejce to vzdal se slovy, že je možné, že tam teplota oleje není, ale že neví, že nebyl ještě proškolen (asi před měsícem, 1.5 TSI EVO)
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý den, taky jsem bohužel neuspěl...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...android auto a Torque... 😉
Avatar - Hittman
Hittman
že tento motor má již dva filtry pevných částic.
Avatar - Ham.
Ham.
Nemá, má jeden. Co má dvakrát je katalyzátor SCR
https😐/www.auto.cz/…0-procent-130894
Avatar - skejpa
skejpa
Takže je to jak jsem si myslel. 2.0TDI z roku 2019 je vlastně lepší motor než 2.0TDI EVO z roku 2020 😶
Avatar - Ham.
Ham.
V čem je starý motor lepší?
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - skejpa
skejpa
Stejný výkon, méně technických kurvítek a podle testu minimálně stejná spotřeba, ne-li lepší.
Avatar - Ham.
Ham.
No já z dosavadních recenzí vidím, že nový motor je lehčí, že je tišší, že méně vibruje, že má lepší reakce na plyn a že má o dost nižší spotřebu. A že v nepodladěné verzi má vyšší výkon 200hp.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Musí mít lepší spotřebu.
Pokud jsou k dispozici 2 jednotky SCR, můžeš motor seštelovat na nízkou spotřebu a vysoké NOx zachytí obě jednotky SCR.
Čistě teoreticky může být vyšší spotřeba SCR a u některých aut už to bylo indikováno.
Během několika let šla spotřeba nafťáků díky SCR o 2 litry dolů ...
_Teddy_
to nemozes mysliet vazne! Pretoze podla takych kriterii by potom stary 1.9TDI-PD spred 15 rokov bol este "lepsi": este menej kurvitok (ziadne DPF, ziadne SCR), stejny vykon (s cipom este vyssi), a spotreba podstatne nizsia (na prvej octavke sa dalo ist za 4/100)...
😄
Avatar - hugino
hugino
Ja si myslím že Golf VIII bude opäť o kúsok kvalitnejšie auto ako Octavia IV.Ale aj tak sa mi najviac páči Leon IV. 😄
Milan Reznicek
Jsem stejného názoru 👍😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
musí se šetřit za každou cenu. Musí se zaplatit dotované EV, aby se auta vlezla do 95 g CO2. To že vzorec výpočtu je podvod už nikdo neřeší. Zelená elektrika je u nás zastoupena 13% a z toho je ještě 8% vodní elektrárny, které fungovaly už za komančů.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Takze za tuto Oktaviu a jej hodnotenie mozu zase EV 😊
Avatar - skejpa
skejpa
Měl bych pár dotazů.

1. Jaký je rozdíl mezi motory 2.0TDI EVO 110kw a Octavií z roku 2019 s 2.0 TDI 110kw ?
Nezdá se, že by se dle testů cokoliv zlepšilo. Spíš naopak.

2. Cena. Nepřijde nikomu divný, že Octavia zdražila skoro o 100 tisíc ?

3. Co lane assist a startstop ? Dá se trvale vypnout ? Případně je na to tlačítko nebo se pokaždé musí do tabletu jako u Scaly ?
Avatar - wikinko
wikinko
Nemyslim ze zdrazila. Style ma teraz v zaklade LED a nie zakladne LED ale Matrix LED, doteraz boli v style halogeny. Takisto je v zaklade KESSY a pod... takze by som povedal ze dokonca zlacnela.
TDI Evo je zatial podla viacerych testo tichsi a uspornejsi.
Avatar - skejpa
skejpa
To podle mě není pravda. Já jsem si specifikoval a objednával Octavii 2018 Style na firmu a za 674.000,- (po nějaké slevě) jsem dostal Octavii Style 2.0TDI DSG včetně Kessy a LED světel. A tuším, že ty LEDky i Kessy byly ve style standardem ale to si nejsem jistý. Nicméně za 674 tisíc bylo auto ve slušné výbavě a zajímalo by mě, jestli se za tyhle peníze dá stále koupit. Podle mě ne. Teda pokud nechci halogeny a startování klíčkem 😄 Matrix asi potřeba není.
Avatar - wikinko
wikinko
Mozno v CR, ale na SK urcite LED ani kessy neboli v style v standarde. Ked si do povodnej dohodim svetla, kessy a digital kokpit tak mi vychadza ze je novy model lacnejsi.
Avatar - iudex
iudex
Už som to tu písal opakovane, ale skús si pozrieť vývoj tej ceny minulej generácie (inak platí to aj pre Golf) v priebehu roku 2019, cenníková cena išla hore, aby sa ten cenník novej generácie nezdal ako veľké zdraženie. Zjavne výrobcovia rátajú s tým, že záujemcovia majú krátku pamäť a vnímajú iba posledné ceny. 😉
Avatar - wikinko
wikinko
cize v roku 2019 isla cennikova cena hore, ale nejaka cena isla dole? nechapem.
Avatar - Emel
Emel
Myšlenka je, že O4 tolik nezdražila proto, že zdražovala už O3 během loňského roku...
Avatar - iudex
iudex
Ďakujem za vysvetlenie, aj keď sa divím, že to wikinko nepochopil na prvýkrát. ;-\
Avatar - trapid
trapid
Ceníky jsem nestudoval, ale slyšel jsem z recenzí, že O4 má oproti O3 u STYLE kessy pro všechny dveře a Matrix, což u O3 nešlo, takže to se taky musí zohlednit. A kolik je běžný příplatek za MATRIX ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nezdražila. Je výrazně vybavenější. Ve srovnatelných výbavách je dokonce i o něco levnější. Jenže výbavy prostě neodpovídají, dnešní Style není to co Style v Octavii III.

Podle mě Octavia nutně musí přijít s racionálněji vybavenými verzemi, protože tohle už je cenově "přesmíru". ANo, Octavia IV může být 1000x skvělá, ale jestli je o 200tis. výš jak konkurence, tak za mě říkám, že ji rád přenechám firemním nákupům...
Avatar - skejpa
skejpa
Jasně, že neodpovídají. Ale Ambiente není co Style dřív. A dřívější Style zase nedosahuje na Style aktuální. Takže pokud chci předchozí Style výbavu, musím Ambiente dovybavit a na tu cenu předchozího style se nedostanu. Ale klidně mě vyveďte z omylu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V zásadě Škoda nepřímo "nutí" do Style, ve které "vnutí" mraky výbavy co by člověk ani tak nechtěl... Jo, naučili se to od konkurence hezky.

Co jsem ale zaznamenal, tak při dovybavení staré Octavie III Style na úroveň Octavie IV Style je novinka levnější. Navíc má matrix-LED atd. ... Jak to funguje opačně nevím. Já výbavy osobně neporovnával. Ale dřívější Style by mohla odpovídat nově spíše Ambition + nějaký ten paket navrch k tomu.
Avatar - Emel
Emel
Jak to? Já celkem ve Style nevidím nic, co bych nutně musel mít. Ambition+ je samo o sobě důstojně vybavené auto... LED světla, parkovací senzory, vyhřívané sedačky, autoklima atd.

Ve Style je vyhřívané čelní sklo a 17" a Kessy a velká navi... nic nepostradatelného. Klidně bych vzal Ambition+, pokud možno MatrixLED a třeba ty 17"... výhoda je, že všechno jde objednat jednotlivě a příplatky nejsou nijak drastický.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To nutí = ber tak, že je výhodné.
Avatar - Emel
Emel
Vždycky je výhodnější vzít vyšší úroveň výbavy než si to vyskládat k nižšímu. To je pozitivní motivace a je to normální a správné.

Nucení je něco jiného. Nucení je nedat něco podstatného do toho nižšího stupně a nenechat to připlatit zvlášť... případně rovnou příplatky zrušit. Typický příklad byl Touareg Nomad - za mega super kauf, ale bez možnosti si cokoli dokoupit. Nebo to tak dělalo (dělá?) Hyundai, kdy do těch akčních verzí prakticky neumožní cokoli přidat... ale zase je má celkem logicky poskládané.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý den, lane asisst se vypíná v infotainmentu, tenhle krok jsem ale zvládnul v pohodě. Stop-start, přiznám se, nevím... Evo by měla být vlastně nový motor, má hliníkový blok a třeba v té A6 je to i mild-hybrid. Tedy ve verzi se 150 kW.
Avatar - skejpa
skejpa
Děkuji za info. Ale😒br /> 1. ve Scale se to taky vypíná v infotainmentu ale po každém nastartování se to musí udělat znovu. Je to šíleně otravné. Na startstop tam je tlačítko ve Scale, na to se dá zvyknout to zmáčknout. Lane asist ho ale ve Scale neměl. Fakt mě to šíleně vytáčelo 😁
2. nový motor chápu. Ale v čem je lepší než ten starší ? Jak to tak čtu, tak má jen nižší emise ale jinak asi v ničem lepší nebude. Katalizátor navíc beru spíš jako mínus (další kus, který se může pokazit).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Obávám se že je to o emisích, jako všechno dneska, mild hybridy, PHEV, EV, všechno je to o emisích a taky se to po skončení krize nebude prodávat.
Lidi budou hledat "social" editions a poženou se do autobazarů ……. Firmy budou taky velice opatrné s nákupem do fleetů a Scala bude nad Octavií výrazně vítězit.
Avatar - grifith
grifith
Motor 2,0 TDI 110kW EVO je dynamičtější a s nižší spotřebou, to vše ne jenom na papíře, ale i reálně. Pocitově se mi jede lépe se 110kW EVO než "starou 140kW - myšleno v SIII FL.
stormrider
Mám Octavii s 2.0 TDI EVO a na vzniku auta jsem se podílel. Zlepšení vidím následující😒br /> - motor je ready na EU6D (povinně od 2021), reálně má i díky Twindosing výrazně čistší emise (např. NOx)
- CO2 a spotřeba: i když EU6D jde proti úspornosti motoru, podařilo se tento motor udělat úspornější (ve WLTP, ale i v reálu - včera jsem najezdil asi 40 km po Praze s průměrem 4,7l)
- kultivovanost/hlučnost: byť tento test tomu úplně neodpovídá, nový motor je opravdu lepší
- lepší průběh výkonu a točivého momentu, konkrétně 85 kW verze s manuálem má 300 Nm v širokém rozsahu (předchůdce v podobě 1.6 TDI měl pouze 250 Nm)
Revolte
Lane assist i start-stop se musí vždycky vypínat. Start stop přes qucik lištu na jeden stisk a lane assist v budíkách nebo na 3 kliky v menu a ano je to otrava.
Avatar - Hubini
Hubini
Já mám služební combi OCIII FL, výroba podzim 2017, dodání únor 2018. Motorově 2.0TDI 110Kw. Pro moje potřeby dostatek výkonu, nicméně zklamání z relativně velké hlučnosti od motoru a je jedno jestli studený nebo plně zahřátý. Psali už o tom mnozí recenzenti a potvrzuji. Tam se holt projevuje to, že to je vůz nižší střední třídy a odhlučnění není nejlepší. Pokud hodně cestujete tak je to věc, kterou prostě vnímáte. Je to ještě verze bez AdBlue. Když půjdu ještě od tématu motoru tak velké zklamání z tuhého podvozku, kde vše cítím v sedáku. 17" ALU 225/45 nejsou úplně šťastnou volbou v kombinaci s těžším 2.0TDI a zadní vlečnou nápravou. Jinak k této verzi nemám jiných uživatelských výhrad, nalítáno za dva roky 95.000tis, pouze výměna zadního levého pístu k výklopným 5. dveřím a na prvním servise při 20.tis. měnili brzdové kotouče.
Avatar - skejpa
skejpa
Mě nepřijde ten motor tak hlučnej - když je zahřátej. Studenej je to příšerný samozřejmě 😁 A já mám 16ky 205/55 a asi je to příjemnější volba, ač ne tak hezká na pohled.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z článku si odnáším jedinou zásadní informaci - a to že se nejednalo o test. Všechno ostatní je nehomogenní směsicí dojmů a očekávání, která se těžce nepodařilo zpracovat.

Novináři mají vesměs obdobné možnosti, viděl jsem už několik testů. První dojmy z Octavie IV jsem viděl u jednoho velmi solidního youtubera ještě před tím, než je musel oficiálně stáhnout kvůli tomu že předběhl novinářské prezentace...

A dojmy, které mi zprostředkovali jiní - i zahraniční novináři, se dost výrazně rozcházej s tím, co zaznělo zde v testu-netestu ACZ. Vesměs je u nové Octavie chváleno především😒br /> 1) pohodlí, tichost
2) spotřeba
3) kultivovanost TDI EVO

Mimochodem, podvozek byl zcela přepracován právě s ohledem na kritiku předešlého co se akustiky týkalo. Navíc je zde vyšší profilové číslo pneu o 5%... Takže dojmům, které zazněly zde, prostě nevěřím.

Sice by se chtělo ocenit, že jsme se nedočkali typické novinářské PR-omáčky... Z druhé strany tím víc nerozumím velmi ojedinělým dojmům autora... Skoro mi to přijde, že díky absenci oficiální prezentace a "vymytí mozků" náhle měl autor čistý stůl a vlastně se ukázalo, že vůbec neumí věc uchopit a neví co napsat.

Mě třeba na Octavii IV v jistém ohledu zklamala prostornost (ne že by byla špatná, ale vadí mi ty PR hlášky o tom jak je opět prostornější, když subjektivně jsem naměřil prostornost podélnou prostě menší). Vadila mi též hlučnost při zavírání dveří (akustika při dovření). Z praktického hlediska se mi nelíbí už poměrně výrazné zkosení zadního víka kufru (kde to jen skončí...). Ale co mi vadí jsou v zásadě jen drobnosti. Vidím ale, že Octavii IV evidentně musím jízdně vyzkoušet sám.

P.S. Proč jen nejsou na první testy e-TSI, ale osvědčené motorizace?? Že by to opět bylo kvůli průseru se SW/elektronikou mild-hybridů??? (např. Superby iV jsou dle ohlasů co se SW týká úplná katastrofa).
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Jednou bych se chtěl dostat na úroveň, že budu schopný ohodnotit něčí test, aniž bych se s autem svezl. Velmi rozdílné závěry jsem také zaznamenal, já si ale stojím za tím, co jsem napsal. Mnozí kolegové jezdili se stejnými verzemi jako já. Pokud dospěli k diametrálně jiným závěrům, neberu jim to. A ano, stává se mi čím dál častěji, že si říkám, s jakým autem to kolegové vlastně jezdili.
O autech píšu už nějaký ten pátek a dobře vím, že úsudek může velmi ovlivnit třeba už jenom to, jakým autem jste jezdili před tím, než jste se posadili do aktuálně testovaného vozu. Proto se velmi dobře píší srovávací testy, máte hned porovnání, sedáte z konkurenta do konkurenta, poznatky vztahujete a porovnáváte se soupeřem. Tuto výhodu jsem měl i při krátkém seznámení s octávií, kterou jsme fotili současně s novým golfem. Opravuji původní informaci - i golf měl adaptivní tlumiče, ovšem o palec menší pneu. Se Standou jsme si vybírali nejrozbitější úseky kolem Strahova, chvilku jsem jel v golfu, pak jsem stejný úsek a stejnou rychlostí absolvoval s octavií. Dojmy pak konzultoval se Standou. A můžu jenom znovu zopakovat, že si stojím za tím, co jsem napsal.
King of rain
Jednou bych se chtěl dostat na úroveň, že budu schopný ohodnotit něčí test, aniž bych se s autem svezl. :yes: :yes: :yes:

Ta sedla. :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ta sedla. Protože to může opravdu udělat i autor testu samotný. A kdokoliv z nás.
Avatar - iudex
iudex
Nebabri sa v tom, len to rozmazávaš po sebe. Proste Ťa Martin ukážkovo zotrel. 😁 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, nesetřel. Jen se urazil, aniž by se obhájil.
King of rain
Dostals nakládačku a oprávněně. 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, dostal jsem nakládačku za upřímný a přímý názor.
Avatar - trapid
trapid
Tady se rohYpnola musím zastat, protože oproti videotestům jiných recenzentů je Machalův článek úplný protimluv. TDI EVO je jako nový motor výrazně tišší a v O4 postrádá obvyklé dunění v nízkých otáčkách = oproti O3 tedy podstatné zlepšení.
Jenže zde se dočteme, že je motor hlučný. No jestli pan Machala očekával, že bude stejně odhlučněný a kultivovaný jako ve zmiňované A6, pak ano, je hlučný.
Jenže mě (a určitě nejen mě) spíš zajímá porovnání s O3 TDI - nebo v ní pan Machala nikdy nejel? Prosím o toto porovnání, děkuji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak :yes:

Jako setřít Octavii za to, že v ní je TDI-EVO hlučnější než v A6, tj. v autě o třídu větším a navíc z prémie, kde je uložen podélně... Prostě totální blbost.
Avatar - white label
white label
Spíš o dvě! třídy výš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, vlastně dokonce...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stačí se podívat na dojmy jiných. Auta měli déle. Jejich testy člověk zná a ví, jak hodnotili jiné auta. Proto jim věřím i v dojmech z Octavie. A DŮVĚRA ČTENÁŘE je to, o co by jste měl usilovat především. A jestli něco testům zde na ACZ dlouhodobě chybí, tak je to právě důvěryhodnost. Takže to opravdu není hodnocení jednoho tohoto testu, ale zhodnocení tohoto testu v souvislostech :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ty ses fakt poděs. S autem jsi nejel, ale ostatní, kteří s něčím někde jeli, měli jiné dojmy...
Být v testu sama chvála, půlka lidí by si stěžovala na protekci. Když je v testu kritika, je to taky špatně. Bez radši psát další ódu na prémiový Tucson. :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tušil jsem že ty se ozveš. Protože opět nepochopíš co jsem chtěl říct.
King of rain
Nech už dojmů a běž se svézt a pak můžeš svoje teorie, názory tady rozvíjet do alelujá. A vždy jde jen o názor, ne "pravdu"....Zatím máš nárok pouze porovnávat psaný text z různých testů a to je celé.
😉
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Zkuste nějaké příklady, klidně dejte pár odkazů, sám se podívám rád. Pokud naším testům nevěříte, mrzí mě to. Ale zrovna v tomto případě jsem si dal opravdu záležet a i když jsme měli auto nestandardně, chtěl jsem odevzdat práci, za kterou bych si mohl stát. Tak třeba Vaší důvěru obnovíme, až se Octavii Combi 2.0 TDI/110 kW a adaptivním podvozkem svvezete
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Akcelerace, Topspeed, Autogefühl ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle je pro mě mnohem důvěryhodnější zdroj a informace.
https😐/youtu.be/HdzDbvoabwo?t=961
:-!
Avatar - lamal
lamal
Cabaka je niekedy fakt utrpenie pocuvat a ako vzor nestrannosti ho nepovazujem tiez...

https😐/www.youtube.com/watch?… + https😐/www.youtube.com/watch?… toto je lepsie trochu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, taky mám raději. Už je test i zde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jinak když jsme u toho, tak by mě velmi zajímalo, proč tohle je označeno jako test? Jedná se o náhradu prvních novinářských jízdních prezentací, které byly zrušeny. Takže tohle měl být ne test, ale jen první dojmy. Tak kdo tohle nesmyslné zařazení prvního dojmu do rubriky a struktury testu vymyslel?
Avatar - wakantanka
wakantanka
A mal ten Golf tiež vlečku alebo multi-link?
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý večer, mělo by to být stejně jako u Octavie, tedy do 110 kW včetně vlecka
Avatar - Emel
Emel
Pokud vím tak nemělo, Golf by měl mít víceprvek už od 110kW nahoru... dokonce si nejsem jistý tou slabší 1.5.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Tak jsem ověřoval a je to tak, jak píše Emel. Už ta patnactisovka se 110 kW má viceprvek. Jak je to se slabší, nevim
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nečekaně jak píše emel...
Avatar - Emel
Emel
V minulé generaci to bylo už od 92kW nahoru, tj. vč. slabší 1.4TSI. Tipuju, že 1.5TSI 96kW je taky s víceprvkem.
stopel
Nie, nebolo. Az od 110 kW vcetne, smerom hore
Avatar - Emel
Emel
To jsem si původně myslel taky.. Ale už jsem to jednou hledal a ta 92kW má víceprvek taky. Schválně to dej do gůglu
stopel
mas pravdu, sorry !
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mám taký pocit, že v to robí ten hlavný rozdiel pri tlmení nerovností. Proste viacprvok ukazuje jednu zo svojích výhod.
Avatar - trapid
trapid
Nikdy bych se nechtěl dostat na úroveň, že jako novinář nebudu o voze vědět elementární informace, přestože jsem se s autem svezl ;-\ .
Tomas J
A kolik hodin ci minut jste v nové Octavii strávil..?
To musíte čerpat z dojmů ostatních novinářů a trávit tady vypisováním slohovych cvičení v příspěvku?
Ja se zcela ztotožňuji s autorem, už jsme zde psal moje prvni dojmy v minulem rychlostestu, ze nova Octavie je hlučná, tvrdá a že ten rozdíl pri zavření očí oproti O3 je minimální.
Čekejme tedy na test od rohypnola.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já krátce. Proto jsem taky napsal, že Octavii IV evidentně musím jízdně vyzkoušet sám.
Tomas J
kratce jel nebo sedel? Kolik let jste ridil O3? Ja napr. osm let, 220 KKm. Po nasednuti do O4 je jizdni projev zcela podobny neli stejny. Jediny rozdil je tedy design a interier. A ten Vam jizdni vlastnosti nevykouzli.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Staticky. Už potřetí píšu, že Octavii IV evidentně musím JÍZDNĚ vyzkoušet sám.
Tomas J
mate lajk. Alespon mate sebereflexi, coz se v teto dobe jen tak nevidi.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Pane Machalo díky za nekompromisní hodnocení testovaného auta. Ten infoatainement je fault který se dá časem softwarově odstranit. Ale co ten podvozek ? Možná to byla opravdu kombinace adaptivu a 18". Návrh - mohli byste otestovat všechny 4 typy podvozků co nová Octa nabízí pokud možno se stejnou motorizací. - Adaptivní, standartní, pro špatné cesty ( zvýšený ) a sportovní. Pak budou mít u uživatelé i vy novináři celkem jasno. Nedávno jsem najel asi 1000 Km s náhradní Octou 3, byla skoro nová - náhradní auto. A ten podvozek je ve srovnání s konkurencí opravdu propadající. Tak nějak jsem doufal že to Škodovka u nástupce poladila, ale z testu to rozhodně nevypadá.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý den, to bych samozřejmě rád. Taky si myslím, že hodnocení podvozku lze vztáhnout jen na konkrétní testovaný kousek, kombinace těžkého vznětového motoru, adaptivního podvzku a velkých osmnáctipalcových kol bude v dlouhém kombíku určitě nejproblematičtější. Samotného by mě velmi zajímalo, jak na tom bude octavia na standardním podvozku a menších kolech. Podle třetí generace bych řekl, že to bude obrovský rozdíl. A jak jsem napsal i v testu, už golf na o palec menších kolech byl výrazně komfortnější.
Avatar - Beefcake
Beefcake
K tomu adaptivnemu podvozku. Osobne ho povazujem za nezmysel v tejto kategorii aut, naozaj ho nikto nepotrebuje, pokial je ochotny sucasne v danom modeli stravit vlecenu napravu .
A sucasne predpokladam, ze si zan ludia priplacaju nemalo penazi, nie preto, aby sa z toho stalo "kurvvitko". Oktavia za tu cenu uz davno mala mat standardne nejaky multilink a bez tych DCC hluposti.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
s Adaptivním podvozkem naprosto souhlasím. Mám ho na Golfovi 7, kupovaný jako mladá ojetina. Sám bych si to nikdy nenakonfiguroval. Ale když už tam jedou je tak jsem si s tím chvíli hrál. Komfort je příliš měkký a hlavně houpavý, Sport je sice pěkně tuhý ale současně příliš tvrdý. Takže jsem tam nastavil standart a teď už do toho nehrabu. Takže za mě standartní podvozek a tvrdost korigovat velikostí kol. Za mě to jsou vyhozené peníze.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ambition 2.0 TDI 85 kW
https😐/youtu.be/qiPpRvuSXck

Style 2.0 TDI 110 kW (první dojmy)
https😐/youtu.be/Dg44erLSLTc

Style 1,5 TSI ACT
https😐/youtu.be/1kKJn6M9YnU
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Psal jste, že čerpáte info od novinářských kolegů, kteří měli auto déle než my. To je pro mě zásadní informace, protože pokud by kolega z roadblogu nebo kluci z autobible měli novinářská auta od Škodovky půjčené za jiných podmínek než my, musel bych se ozvat. Podle registračky bych totiž řekl, že se jedná o novinářské testovačky.
michaln1
Před měsícem tady na auto.cz vyšel test nové Octavie 1.5 TSI bez adaptivního podvozku od Martina Jeníka a v něm naopak byl velmi vyzdvihován komfort podvozku. Cituji "Škodovce se povedlo mistrovsky zkombinovat komfort hodný superbu s mrštností octavie, kterou nyní posunula ještě o stupínek výše".

Buď každý recenzent má na to diametrálně odlišný názor, a nebo že by byly tak velké rozdíly v jednotlivých konfiguracích? Že by Octavia na standardním podvozku byla pohodlnější, než s adaptivními tlumiči? A nebo je tak velký rozdíl v ladění mezi 1.5 TSI / 2.0 TDI?
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý den, ano mezi patnactistovkou na standardním podvozku a sedmnactiaplcovych kolech a dvoulitrovou naftou s osmnactkami a adaptivním podvozkem může být obrovský rozdíl. Hlavně v jízdním komfortu.
Avatar - Emel
Emel
U O3 RS jsem jezdil zimní 17" a letní 18" a kupodivu to nebylo na komfortu poznat (poslepu bych to nepoznal vůbec). Je ale možný, že ty zimní Dunlopy měly třeba tužší bočnice...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Psal jsem dojmy jiných, ale nikde jsem nepsal NOVINÁŘSKÝCH kolegů. Protože někteří neměli vozy přímo od Škody, ale již zapůjčené přímo od dealerů. Autoři vlogů mají často i jiné zdroje než ofic. novinářské vozy. Proto se tam člověk dozví mnohem více informací a vidí reálné dojmy z vozů, které odpovídají prodejům (ne pouze TOP specifikace).

Navíc jsem uváděl i jiné a pro mě mnohem podstatnější zdroje, tady jsem pouze přidal přímé odkazy na některé novináře, odkazy máte a i dojmy novinářů výrazně odlišné než ty vaše :-! :-!

Já směrodatný nejsem, ať si čtenáři a mí (diskusní) kolegové udělají vlastní úsudek jestli je váš test důvěryhodný.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Taky je to poprvé, co čtu kritiku podvozku, ale zase nevím o plnohodnotném testu, ve kterém by se objevila nafta + osmnáctky + DCC.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https😐/www.topspeed.sk/…as-zaujima/17415

https😐/youtu.be/HdzDbvoabwo
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vždyť to máš o příspěvek výš...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Octavia IV má ceník, je v konfigurátoru, jde objednat....

Ale nemohu najít tak elementární údaj, jako je POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST VOZU...?


Ale našel... Takže udávaná hmotnost pro liftback je😒br /> 1.5 l/110 kW TSI 1338 kg
2.0 l/85 kW TDI CR 1423 kg

Což je o více než 50 kg více než u Octavie III,,,

A nové stránky škoda-auto jsou stejně hrůzné a nepřehledné jako nový infotainment... Přitom stránky skoda-auto.cz ještě tak před rokem, dvěma, byly absolutně skvělé, přehledné, všesko dostupné na dva, max tři prokliky... teď prostě bludiště!!!
Avatar - fOE
fOE
Octavka vetsinou pusobila lehce, takze nejaka vaha navic ji za me neuskodi. Naopak, ta jeji lehkost byla vykoupena spatnym odhlucnenim a pokud neco z tech +50kg poputuje timhle smerem tak jen a jen dobre.
kyklop
Moc by som ich neporovnával, keďže tá nová možno bude homologovaná vo vyššej výbave, pričom na minulej mohla byť váha udávaná pre nejakú úplnu sociál edition....
dusan.kopr...@...
Chápu ze za den to nejde, ale test se mi zda velmi povrchní. A hodnocení ať si každý posoudí sám. Co třeba nádrž na 45l? SW v DSG? Cena? Pestrost nabídky? Jsou 4 adekvátní?
webpaja
...od nejdražší specifikace spíše 5* nebo o půl méně a ejhle Octa si škrábla jen 4. Machi celkem jasně napsal proč není možné dát více.
Zatím mám jen statické dojmy, ale přes opravdu hezký interiér nechápu nelogičnosti v ovládání přes dotykovou obrazovku, nižší komfort odpružení atd. Stále mi chybí možnost příplatku za multilink, kdy by výrobce mohl celkem zajímavě utržit nějaký desetitisíc navíc a dostal do doby FL jasnou odpověď nakolik si kupci cení lepších jízdních vlastností a komfortu.
Ono to bouchání se bohužel ozývalo i u Supu, takže víceprvek není všelék, pokud je ošizeno něco dalšího.
Doporučení max 17" kol jde silně proti estetice celku, neboť jsou opět méně než osmnáctky opticky zapadlé a nehezké.
Trochu mě trápí to, že domácí výrobce, vědom si kvality silnic u nás není schopen připravit podvozek tak, aby ho netýraly jejich neduhy. To není samozřejmě jen o velikosti kol. Projeďte si MB A na 18" a sportovním podvozku, dostane vás pevností i schopností odtlumit nerovnosti, díry, výtluky...
Golf to same v minulé generaci zvládal taky...proč to nejde s Octou nechápu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdím o3 po FL, někdy konec roku 2018 pro upřesnění na 17" a boucha znatelně a hlavne je tam ve vyšších rychlostech hluk.. Pokud to má i o4 za 1M... Tak je to trochu smutné
Avatar - wikinko
wikinko
s vleckou vsak? ja mam viacprvok a ziadne buchanie a hluk nepocitujem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, klasický dvoulitr fwd s MT
King of rain
Podvozek O3 bouchá každej. Konkurence "některá" umí lépe. Imho je to tou vw platformou.
Avatar - wikinko
wikinko
Sorry ale kolko mas s O3 najazdene? ja uz ojazdievam druhu, nebucha o nic viac ako ostatne auta v tejto triede.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zkusil si všechny? Fokis, Mazdu, nebo kupodivu Corollu, ale nehybridnk, ta má hodně komfortní podvozek
Avatar - Mikesus
Mikesus
Komfortně naladěn podvozek má i 1,8 corolla. Takže spíš bych řekl projet kombíka kromě dvoulitru. Ale zase ten přeposilovanej volant u těch dvou variant
Avatar - wikinko
wikinko
Iba na sluzobkach v zahranici, najma fokusy. Fokus je oproti O3 horsi vo vsetkom, absolutne nechapem to adorovanie jeho jazdnych vlastnosti. Novy HB som isiel iba raz, predoslu generaciu iba ako kombi a to velakrat; vzdy 1,0 EB. V nicom nebol nikdy ten fokus lepsi aby som si povedal ze by mal sancu ak by som sa rozhodoval medzo O3 a FF. Co sa tyka 1,0EB tak mam doma 1,0 tsi v G7 po FL, pre fokus by som sa nerozhodol ani keby bol lacnejsi o 4tisic eur. Nebol. Vsetky Mazdy ktore som skusal boli tragicky tvrde a neprichadzali do uvahy kvoli nedostatku miesta na zadnych sedadkach. Ked dieta sedi v sedacke tak ti kope do chrbta co je dost fail. Novu corollu som priznavam nesiel ale chystam sa na to.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Sorry, ale bouchání zadní nápravy na nerovnostech jsem zažil jen u škodovky. A to nejen u jednoho kusu, bylo jedno jestli O3, S3 nebo Scala. Na to, aby to bylo náhoda vadného kusu, to bylo fakt zvláštní u každého zkoušeného.
Možná by chtělo projet i něco jiného než tento zázrak.
stopel
mam S3 uz 4 roky a ziadne buchanie od zadnej napravy som nepostrehol. mam 1.4 TSI
Avatar - Mikesus
Mikesus
s adaptivem nebo bez?
stopel
bez, klasicke pruzenie, kola 17", ambition plus. o ziadnom buchani nemoze byt rec, komfort je prvotriedny. skusal som este TDI 140 kW a ten sa mi zdal o moc tvrdsi
Jezdec667
Když jsem do toho sedl, tak mi připadlo, že je tam výhled vpřed jako z tanku. Malý prostor mezi střechou a vyšší palubní deskou. Zatím jsem nikde nečetl, že by si na to někdo stěžoval, že by se mi to jenom zdálo? Jinak si na design taky spíš budu muset zvykat, hlavně ten povislý předek. Dle fotek jsem myslel, že to bude na první pohled líbivé, ale v reálu poněkud nudné.
Avatar - Loptos
Loptos
Gratulujem koncernu k velikosti nadrze :no:
Avatar - Emel
Emel
Verze s víceprvkem mají 50, 4x4 má 55. Je to pitomej trend. U nafty ještě dejme tomu, auto s dojezdem 700km se dá, benzínové RS s 50 na tom bude hůř.
Avatar - Loptos
Loptos
Ja chapem preco to robia, proste WLTP nepusti. ale preco nemaju za priplatok nadrz vacsiu ako to robili/robia premiove znacky.
Avatar - Emel
Emel
No on to reálně dělá málokdo... já vím jen o Mercedesu, nevím, jestli to tak mají i jiné prémiofky.

Důvodů bude asi víc... každá podobná konstrukční specialita prodražuje a komplikuje výrobu... a případně i servis (když potřebuješ objednat nějaký náhradní díl, tak je fajn, pokud z motorizace a ročníku poznáš všechno co potřebuješ). Bohužel se obávám, že v rámci šetření uvidíme spíš ořezávání nabídky než její rozšiřování... i co do kombinace motor + převodovka atd. 😒

45l je fakt málo, ale pokud je to u motorů s reálnou spotřebou 6l... no co si budem povídat, mají větší dojezd na nádrž než já s 62l 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Spíš také proč tam je tolik močoviny... Za chvíli bude nádrž na 30 l močoviny a 5 litrů nafty...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Velká nádrž na močovinu je jedině dobře. Ne všude ji mají na benzínkách na stojanech a je určitě lepší natankovat jednorázově víc, než se s tím tentovat. Touareg dokonce umí nádrž na 24l.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jedině dobře? Na co?? Jestli 1x navíc natankuju za servisní interval je úplně šumák... A že není na každé benzince... probůh to myslíš v dnešní době a v našich zeměpisných šířkách jako vážně?? I kdyby... Tak za den minu tak 5 benzinek i u nás ve vidlákově...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Mě před chipem vycházela nádrž močky na cca 5tkm. To není jedenkrát navíc. Vím o jedné benzínce, kde můžu močku natankovat, jinak kupuju kanystry 10l. Kolik z těch tvých pěti benzínek ve vidlákově má stojany s AdBlue? Netuším, čím by mě mělo obtěžovat např. +10kg váhy kvůli hypoteticky dvojnásobné nádrži.
Máš naftu s AdBlue nebo zase jen teoretizuješ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mám naftu bez Adblue 😒] Ale aditivuji a nijak mě to neobtěžuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jinak to 1x navíc je. Kdybys měl 2x větší objem nádržky tak by jsi tankoval v rámci servisního intervalu v 5 tis. km a pak v 10 tis. km by jsi nemusel, v 15 tis. servisní interval ... Takže super, ušetřil jsi 1x natankování...

Jo, a jestli jedeš na longlife intervaly, tak jsi ... 😉 :😉

Ještě jinak řečeno, +10l PHM nádrže ti ušetří 10x víc návštěv benzinky než +10l močky... :-!
Mistr XX
Vzhledově to špatný není, ale přes milion za Octavku je prostě úlet. :no:
Mahojakotyc
Zdar všem fandům do aut, dovolím si napsat pár zkušeností a postřehů jakožto uživatel firemních aut v cenové kategorii +-800t Kč.
Za mě je to drahý. Dát 782t za kombi s obyč. rádiem, bez el. nastavitelných sedadel, automatickým otevíráním kufru, je nesmysl. Možná, až bude 1.5tsi s DSG a cena o 50t. nižší se o tom bude dát uvažovat. V současnosti je lepší jít do Supa sedanu ve stylu 1.5tsi dsg za 800t. a dostanete mnohem větší a pohodlnější auto, než je oktávka.
Oktávku jsem zkouknul, projel a jednoznačně za mě zklamání. Trvzení prodejce, že dohání velikostí superba je absolutní nesmysl. V některých parametrech se nevyrovná ani předešlé generaci. Z venku je za mě vše v pohodě, ale ten vnitřek je bída. Palubka s jakýmsi látkovým pruhem (jak se to bude udržovat?), vytrčený plastový lacině vypadajíc displej bez tlačítek radši nekomentuju. Jel jsem s tím asi jen 15 minut - podvozek lepší, hluk jednoznačně nižší, i když naftový motor byl slyšet - 85kw klacek (já bych šel jednoznačně do benzínu s dsg - komfort nesrovnatelný), sedadla jedině za příplatek v elektrice, pač nemožnost nastavit sklon sedáku v této cenové kategorii je výsměch. K tomu se ale musí zatrhnou zrcátka, což je dalších 11t navíc. Nemožnost deaktivace start-stop systému tlačítkem, ale pouze v menu snad nepotřebuje komentář. Obyčejný rádio hraje hrozně. Takže suma sumárum jakožto uživatel superbu bych všem uvažujícím o koupi oktávky za tyto prachy jednoznačně doporučil kouknout o třídu výš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
= pohled shora 😉

Navíc dost subjektivní. Protože interiér Octavie je (i ostatními) hodnocen velmi dobře. A jestli někde Superb (v rámci třídy) není úplně ideál, tak je to právě interiér (design, materiály). Ano, při přímém srovnání použitých materiálů bych určitě nenapsal, že Octavia IV převýšila Superb III, ale minimálně rozdíl dost výrazně smazala. Navíc působí výrazně moderněji (v tom dobrém i zlém) a vzdušněji.
Mahojakotyc
Jasný, každýmu vyhovuje něco jiného. Já jsem spíše konzervativní a nový interiér mě nenadchl. Raději budu točit kolečkem u rádia než tam matlat po displeji. S kvalitou materiálů bych si dovolil nesouhlasit, superb určitě nezaostává, všude jsou měkčené plasty a např. panel rádia dle mého názoru vypadá mnohem kvalitněji než ten plastový displej. Ale sto lidí, sto názorů. Je potřeba si taky uvědomit, že automobilky šetří náklady a vyrobit takový panel, dát tam virtuální kokpit, je mnohem levnější než klasické rádio a budíky...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já se připojuji k tomu, že interiér oktávky si k tomu v Superbu ani nečuchne - tedy za mě. Nevkusný a nepraktický hadr na palubce to spíš zhoršuje. Ne že by Sup měl hvězdný interiér, ale okta je v tomto pro mě dost bída. O ergonomii ani nemluvě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
O ergonomii se určitě hádat nebudu (nová podoba za mě poděs a chaos).

Materiály na Octavii šly hodně navrch a minimálně vepředu Superb vyjma pár chromových rámečků navrch nic nepřináší. Vzadu pak pokud si mapatuji správně, tak už i Octa má roletky ve dveřích atp. ... Navíc celkově full LED dotykové ovládání, ambientní podsvětlení, 3-zón klima, ergoactive s ventilací atp. ...

Design je samozřejmě věcí osobního vkusu. Já raději ten v nové Octavii, protože Superb vypadá v koncepci a architektuře i tvaru palubní desky jak 15, no vlastně 20 let starý auto.
Mahojakotyc
Já jsem zastáncem jednoduchého designu a v tom mi superb vyhovuje. Napsat ale, že je superb 20 let v tomto ohledu starý auto, tak to sorry.. Jsem konzervativní a mám raději střídmost než si připadat jak u kolotočářů.. S čím se dá souhlasit tak se sedadlama. Ty v supu nejsou nic moc (passat je jiná liga), ale dát víc jak 80k za ergo, bych musel být blázen. Ambi osvětlení, 3 zony máš v supu taky..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
80k blázen... jako zrovna sedadla jsou věc, za která si určitě hodně lidí i tuhle brutální částku připlatí... A nebo je to skvělá marketingová položka pro prodejce (a dáme vám "zdarma" ergoactive...).

Ambientní osvětlení a 3-zóny jsou v SUperbu taky? ANO, prostě Octavia je v mnohém přinejmenším na úrovni Superbu... a přesně TO je ten problém.

Ano, Superb III je koncepcí a podobou interiéru v podstatě zamrzlý 20 let nazpět. Odmysli si detaily a vnímej základní koncepci a rozmístění prvků a tvary. Superb III a SUperb II rozdíl naprosto minimální, rozdíl Superb II a Superb I velmi malý. Prostě koncepce jako u 20 let starého Superbu.
Avatar - Emel
Emel
Za 80, ještě k tomu povinně v kůži... to mi pro auto ve třídě Octavie taky přijde, jako by to bylo spíš pro marketing. To je asi tak užitečné jako když Ceed měl xenony v tom Exclusive paketu za 100t... a průměrné prodané auto bylo za 350 😄

Ad Superb - jo, v principu máš pravdu. Sup I, to už jsi teda hodně zpátky. Většina Superbů I má normální DIN1 rádio, nemá multifunkční volant a tak. Za luxus se považuje kombinace chromu a dřeva: https😐/img2.auto.cz/…da-superb-v0.jpg . Dejme tomu ke konci výroby, kdy už se nějaká tlačítka dostala na volant a je tam displej😒br />https😐/cdn.motor1.com/…rb-interior1.jpg ... to jsme ale -13 let a ne -20.

Každopádně je pravda, že Octavia IV je o generaci modernější. Ne každému to ale dělá radost... pro nás staré psy je to 13 let staré rozložení vlastně pořád bez výhrad... patřičně aktualizované o detaily typu HUD, bezdrátové nabíjení nebo elektrická parkovací brzda. A někteří hafani ani tu nežerou 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, akorát že hodně (většina?) Octavií byl Style+příplatky pro firmy s 2.0 TDI... 😉 Ten marketing ve vztahu k sedadlům jsem myslel spíš tak, že když přemrští jejich ceníkovou cenu, tak pokud je zákazníkovi vnutí za méně nebo dokonce "grátis", tak to pak vypadá že jinak drahou Octavii dostává vlastně s úžasnou slevou 😉 A se zády má problém hodně lidí, takže umím si představit, že i za tuhle cenu prostě náročnější lidi po nich sáhnou a nebude jich úplně málo...

Za mě je TOP v ovládání a rozvržení i-Drive. Prostě display nahoře, ale žádné dotekové ovládání za jízdy a to kolečko s rychlými přístupy prostě ideál. Nebo pak MBUX... Ale tyhle pouze dotykové koncepty prostě také jdou mimo mě... I když tady... Ok, Lauro...
Avatar - Emel
Emel
To by mě zajímala statistika. V mé "bublině" byla většina Octavií buď ten zlatý střed (Ambition Plus s pár věcma navíc)... a nebo pak hodně RS (často TDI).

Zejména v posledních letech se to vyvinulo tak, že z mého pohledu nemělo smysl kupovat nějak vymazlené 2.0TDI s torzkou vzadu, když Passat 2.0TDI vyšel na stejné peníze. Ok, údržba Octavie je asi levnější...
Avatar - iudex
iudex
Aktuálny príklad z môjho okolia: kamarát dostal (tesne pred karanténou) O III s 1,5TSI 110 kW a DSG, ale v úplnom holobyte, s halogénmi a pod. V minulosti mal 2,0TDI DSG, tiež pomerne chabo vybavenú (vtedy mal na výber 1,6TDI s nejakou výbavou alebo holú 2,0TDI, vybral si motor).
Ako píšeš plne vybavená Octavia s 2,0TDI (notabene s DSG) už cenovo zasahuje vysoko, do strednej triedy a kto nemá hierarchické kritériá v štýle "pozícia XY môže mať len nižšiu strednú", tak siahol rovno po tej strednej.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dobře, kolik % Octavií končí u nás...
Avatar - Emel
Emel
Cca. 10%
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zaregistroval jsem např. že 3/4 Octavií v Německu jsou RS... Jestli je to pravda nevím.
Avatar - Emel
Emel
Ne, to určitě ne... to musí být řádově číslo do 10%. Ve Švýcarsku je jich hodně, ale určitě to taky nebude víc než třeba 20%.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak už jsem si vzpomněl kde to bylo a je to tak, že v Německu je 20% Octavií právě RS. Každá pátá. Je to i tak hodně vysoké číslo za mě.
Avatar - Emel
Emel
20%... budiž, třeba za nějaké období, může být... tipoval bych sotva půlku, ale nehádám se. Vzhledem k výbavě byla RS dobrý kup, hlavně ze začátku, kdy ta silnější nafta s víceprvkem nešla mimo RS koupit... a cena startovala někde kolem 650 s daní.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Kritika ovladania, prevodovky, hlucneho klepajucehio dizla, podvozku, tlmicov. Vypinanie S/S, ci inych systemov len cez display ?
Jednoducha naprava v tejto cenovej kategorii ?!?
A nakoniec drahe ako svina.
Ale 4 povinne hviezdicky len tak zaficali 😊
Nehovoriac o tom, ze sadnut do Octavie kombi s 2.0 TDI a DSG - to je ako si obliect uniformu.
Vzdy budem mat radsej japonsky pristup, kedy sa navybijaju na kravinach, velkych kolesach, adaptivnych podvozkov a radsejspravia vsetko spravne na mechanickej baze. A hlavne ergonomicky a pre sofera.
stopel
https😐/www.youtube.com/watch?… daslei referencne video, kde o ziadnom buchani od podvozka nepadla rec. nechapem co Machala testoval a ako, ale je zatial jediny oproti asi 5 dalsim zdrojom, ktore tvrdia nieco uplne ine
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Cena je premrstena nedavno som kupoval druhe auto C 200 kombik OK, je mensie s mensim kufrom a vybava je slabsia ale jazdi tichsie,materialy su kvalitnejsie,nebucha a je to Mercedes zmestil som sa do cca 900 000 korun.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ked to spominas, isiel som pred cca mesiacom a pol v Londyne Cckovym hybridom taxikom, myslim, ze to bol asi "C 300 de sedan". Ako auto pekne, tiche, ale realne 4 miestne.... Isli sme vzadu traja, z toho dvaja citelne mensi ako ja a nedalo sa tam pohnut a vdaka skosenej streche cely cas s hlavou vykrutenou 😊 Som bol dost prekvapeny, ake je to auto male. Mozno to bolo specifikum sedanu.
Avatar - iudex
iudex
Holt prémiový sedan strednej triedy, ak sa to niekde prejaví, tak je to práve vzadu, či už 3er, C alebo A4. Proste kto potrebuje priestor vzadu, tak buď mainstreamová stredná, alebo prémiová vyššia stredná (Superb a spol. vzadu sú priestorovo na úrovni E-Klasse, alebo inak povedané C-Klasse a spol. sú vzadu o triedu menšie ako mainstream).
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Ano Oktavka je dost velka aj kufor ma velky. Ten milion je trosku vela. Ja sice nesedim v autach vzadu ale v pohode mam miesto v C alebo E Klasse nie som moc vysoky 175 cm tak nemam problem asi v ziadnom aute. Kombik je vzadu este lepsi nezvazuje sa mu strecha . Osobne radsej kupim za tie iste peniaze mensi Mercedes a to sa tyka aj Superbu ten ma viac miesta ako E Klasse ale to je jedina vec kde ma na vrch vo vsetkom ostatnom zaostava. Zalezi co kto chce len Skoda uz nevyzera ako cenovo vyhodne auto ked sa zacina tocit okolo miliona korun. Neberem nakup fleetovych aut , len ako konecny sukromny spotrebitel.
Avatar - M1chal
M1chal
Já si myslím, že hlavní zákazník Škody - firmy - budou šetřit a vezmou Scalu ;-\
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https😐/youtu.be/IY1jyxHbVcw

Opět vyzdvihována kultivovanost a tichost 2,0 TDI EVO milý pane Machalo...
(opět redakce, co měla vůz déle jak pár hodin)

Takže si stále naprosto pevně stojím za tím, co jsem napsal :-! :-!
webpaja
Podle mě už máš dost důkazů k podání trestního oznámení, že se Machi snaží poškodit škodovku tvrzením o hlučném motoru a záměrně auto vrátil dříve. A navrhni samozřejmě na vojnu nebo na doživotí 😉

...fakt nechápu o co ti jde, až si auto projedeš, tak k tomu napiš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
O co mi jde? O to, že kritika na hlučnost motoru 2,0 TDI EVO zkrátka není na místě. Informaci můžeš získat jak přímo, tak nepřímo.

Nepřímo tak, že si vyhledáš relevantní informace z více zdrojů a posoudíš věrohodnost. Přímo tak, že sám vyzkoušíš. Aby jsi byl e😜ert na drogy, nemusíš je nutně sám zkoušet... :-!


Další test zde😒br /> https😐/youtu.be/MESRtaJSEtU

a další zde😒br /> https😐/youtu.be/0xGRA8i1v2w?t=874

Opět jen podtrhuji co už jsem napsal :-!
stopel
Ale co sa do neho tolko navazas? V tomto pripade ma pravdu a nie som jediny, kto si to mysli. Na webe mas zatial cca 6+ testov, ktore tvrdia presny opak toho, co tento Machalov, podla mna, blabol. Rozumny clovek, ktory v tomto hlada informacie si to vsetko nejak spriemeruje...ale tunajsi e😜erti na odpadove teplo z CVT (Beefcake) uz maju penu okolo huby a pero v ruke od vzrusenia, ze si zase raz mozu kopnut a beru tento test ako jediny a pravdivy zdroj info. Tak chceme obhektivne testovanie alebo sa na to vysrat a brat len to, ktory redaktor sa ako vyspi ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. Kdybych chtěl být pozér, tak tady budu jásat jaký je Octavia IV krám a že to konečně zaznělo v testu... NE.

Já trvám na věcnosti a pravdivosti. A dost mě mrzí, že mnohým ostatním o to evidentně nejde... Koneckonců autor místo aby se zamyslel /případně obhájil a vysvětlil/, tak se do mě jen naveze. I to dělá obrázek..

Já jsem se proti obsahu testu ohradil, protože jeho obsah považuji za věcně velmi špatný. Důvody, které mě k tomu vedly, jsem uvedl. Soudný člověk si udělá obrázek :-! A jsem rád, že stále v diskusi jsou i soudní kolegové :yes: 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https😐/youtu.be/0xGRA8i1v2w?t=874

vybrána přímo pasáž týkající se hlučnosti motoru, odhlučnění a podvozku...

Zdá se, že jste střelil absolutně mimo terč pane Machalo... :-!
Avatar - trapid
trapid
A další: https😐/www.youtube.com/watch?…
Tak řekni jak to tenkrát bylo! Mluv za nás, Machalo!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Odpovědi se asi nedočkám... 😒 :no: