Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW DSG Style – První rande

Tahle moje první schůzka s Octavií Combi byla trochu specifická. Jako hodně věcí v téhle době. Dal jsem si rande s kombíkem a dvoulitrovou naftou.
Zpět na článek
30. 3. 2020 13:30
Zhrnovacka...
- neprakticky infotainment
- hlucny motor
- vahava prevodovka
- neisty podvozok
- vysoka cena

No, vyzera to tak, ze tie styri hviezdy uz dostava len za kufor...
Avatar - fOE
30. 3. 2020 13:31
Hvezdy vs. zaver
Ctu zaver, zhora az dolu, a je to vicemene jedno pokracujici negativni hodnoceni. Podvozek bida, motor hlucny (spotrebu teda rekneme ze nevime), prevodovka s neprijemne naladenym SW, na design "si bude autor zvykat", digitalni interier nezabodoval ani u autora, ktery s tim jinak umi spokojene zit, infotainment (donedavna chlouba koncernu) nedotazeny. Takze technika zjevne nic moc, ale alespon je...
... draha.
Nemuzu si pomoct, ale tohle je typicky zaver 3 hvezdickovych aut, nebo at nezeru, 3,5 hvezdy. Ty 4 tam pristaly protoze Skoda, nebo... ?
30. 3. 2020 17:03
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Jednou bych se chtěl dostat na úroveň, že budu schopný ohodnotit něčí test, aniž bych se s autem svezl. Velmi rozdílné závěry jsem také zaznamenal, já si ale stojím za tím, co jsem napsal. Mnozí kolegové jezdili se stejnými verzemi jako já. Pokud dospěli k diametrálně jiným závěrům, neberu jim to. A ano, stává se mi čím dál častěji, že si říkám, s jakým autem to kolegové vlastně jezdili.
O autech píšu už nějaký ten pátek a dobře vím, že úsudek může velmi ovlivnit třeba už jenom to, jakým autem jste jezdili před tím, než jste se posadili do aktuálně testovaného vozu. Proto se velmi dobře píší srovávací testy, máte hned porovnání, sedáte z konkurenta do konkurenta, poznatky vztahujete a porovnáváte se soupeřem. Tuto výhodu jsem měl i při krátkém seznámení s octávií, kterou jsme fotili současně s novým golfem. Opravuji původní informaci - i golf měl adaptivní tlumiče, ovšem o palec menší pneu. Se Standou jsme si vybírali nejrozbitější úseky kolem Strahova, chvilku jsem jel v golfu, pak jsem stejný úsek a stejnou rychlostí absolvoval s octavií. Dojmy pak konzultoval se Standou. A můžu jenom znovu zopakovat, že si stojím za tím, co jsem napsal.
30. 3. 2020 13:16
Neurazí, nenadchne
...asi jako většina produkce Škoda. Pro někoho, kdo nakupuje s metrem a nebo má šanci na dost velkou slevu je to zajímavá volba.
Pro opravdového fandu aut to je v nejlepším případě kompromis
30. 3. 2020 14:24
Re: Hvezdy vs. zaver
Zaver je primerane a spravodlivo kriticky, akurat ze k nemu akosi nepasuju tie styri hviezdy. Byt to jina znacka, dostane tri, mozno tri a pol...
30. 3. 2020 13:18
prakticky a nekonfliktni
Prakticky auto za milion. Ber a nebo nech bejt. Nechces vystupovat z rady a chces podporit “ceskyho” vyrobce. Na to proste porad slysi hodne lidu.
Avatar - fOE
30. 3. 2020 15:34
Re: Hvezdy vs. zaver
Proc? Protoze zaver. Pokud by to bylo moc dlouhe tak muzu doporucit shrnuti ala fOE z Dnes 13:31. :-)
Avatar - _Karel_
30. 3. 2020 15:55
Re: Zhrnovacka...
Ano, vzhledem k obsáhlé kritice by mi přišly 3hvezdy relevantnější. Ale aspoň že kritika jasně zazněla.
Avatar - iudex
30. 3. 2020 17:17
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Nebabri sa v tom, len to rozmazávaš po sebe. Proste Ťa Martin ukážkovo zotrel. :D :-[]
Avatar - lamal
30. 3. 2020 16:20
Re: Hvezdy vs. zaver
tie hrany ohobluje ACZ spolu s ich ostatnym brandom (Autorevue atd) a samo aj ine automoto servery, ´´pomozu´´ zakaznikom prekonat tu emociu z draheho a nie uplne podla toho fungujuceho produktu... pri O3 to bolo detto, na zaciatku super, vlečka nepoznat, prisiel FL, zlepsilo sa to co nebolo poznat... pri vybehu kritika na zadnu napravu a komfort standart podvozkov na plno...mozno priprava na zlepsenia novej generacie... kolecko zacina zas

je to trochu nefer, lebo kritika v teste zaznela jasne, ale tie hviezdy su holt povinnost, nova octavia nemoze dostat vyprask za 3 ani 3,5.... min 4 musia byt, chapem, neschvalujem...
Avatar - fOE
30. 3. 2020 15:05
Re: Hvezdy vs. zaver
Vazne nechapes. :-)
Nestezuju si na zaver, ktery (znajic OIV zatim jen z fotek) nemuzu rozporovat. Nestezuju si ani na hvezdickove hodnoceni. Stezuju si na tohle hvezdickove hodnoceni pri tomhle zaveru. Za me je tam nesoulad. ;-)
Avatar - iudex
30. 3. 2020 15:03
Re: Hvezdy vs. zaver
Presne tak, ide o absolútny rozpor medzi slovným hodnotením a "obodovaním", resp. hviezdičkami. 4 hviezdy obvykle znamenajú dosť dobré auto, na ktorom sa dá kritizovať len pár menej závažných vecí. Tu je ale tých kritizovaných vecí kopa, a to naviac podstatných. Presne ako písal Emel, vychádzajúc z úzusu ACZ a doterajšej praxe takto slovne hodnotené auto by malo mať 3, max. 3,5 *.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 14:12
Re: Hvezdy vs. zaver
No a co teda ta dynamika? Je tam třeba znát posun proti O3 2.0TDI DSG, nebo bez stopek těžko říct?

85kW verze v manuálu je skoro o 100t levnější... já vím že výkon je výkon, ale 100t je 100t ;-)
Avatar - _Karel_
30. 3. 2020 17:20
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ty ses fakt poděs. S autem jsi nejel, ale ostatní, kteří s něčím někde jeli, měli jiné dojmy...
Být v testu sama chvála, půlka lidí by si stěžovala na protekci. Když je v testu kritika, je to taky špatně. Bez radši psát další ódu na prémiový Tucson. :no:
30. 3. 2020 17:05
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Jednou bych se chtěl dostat na úroveň, že budu schopný ohodnotit něčí test, aniž bych se s autem svezl. :yes: :yes: :yes:

Ta sedla. :yes:
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:55
Re: Hvezdy vs. zaver
Hvězdy zde hlavně za mě vůbec neměly být. Není to test, nemají zde být ani hvězdy.

Navíc tahle zápůjčka nahrazuje novinářské zahraniční prezentace. Takže tahle transformace prvních jízdních dojmů do struktury testu je podle mě absolutně mimo a nevím, kdo to vymyslel. Prostě blbost. :-!
Avatar - iudex
30. 3. 2020 15:51
Re: Hvezdy vs. zaver
Alebo inak: ak má 4 hviezdy Mercedes-AMG A35, hotsedan s 306 k a brutálnou dynamikou, vymakaným interiérom a skutočne fungujúcim infotainmentom, prečo by ich preboha mala mať Octavia? ;-)
Avatar - Hubini
30. 3. 2020 15:22
Re: Hvezdy vs. zaver
Přesně tak. Když už si redakce zvolila hvězdičky a nějaký standard v hodnocení pomocí tohoto atributu, nemělo by se z něj uhýbat, "protože nová Škoda Octavia".
Podle mě jsou to docela zásadní výtky, které na čtyři hvězdy ani omylem, když si "hraju" na hvězdičkování. Ono se spousta věcí časem odladí a dotáhne.
Ale ve finále to beru s lehkým úsměvem na tváři. Nejde přeci o život, že :-)
30. 3. 2020 17:22
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Dostals nakládačku a oprávněně. :D
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:57
Re: Zhrnovacka...
Kritika zazněla, ale zaznívá naprosto izolovaně a v rozporu s jinými testy. Podotýkám, že vycházím z názorů těch, co měli auto déle než jen pár hodin.
Avatar - Atomas
30. 3. 2020 14:12
Infotainment
Dotaz na redaktora. Když jsem novou Octavii zkoušel, nenašli jsme nikde s prodejcem při zkušební jízdě údaj o teplotě oleje. Takový standard, který mi ukáže, zda autu již můžu pěkně naložit. Dotaz zní, zda tam tento údaj někde je, protože prodejce to vzdal se slovy, že je možné, že tam teplota oleje není, ale že neví, že nebyl ještě proškolen (asi před měsícem, 1.5 TSI EVO)
30. 3. 2020 17:22
Re: Hvezdy vs. zaver
Protože velikost kufru není jediným kritériem pro hodnocení auta a text obsahuje hodně podstatných výhrad. nepochopitelné.
Avatar - lamal
30. 3. 2020 16:13
Re: Hvezdy vs. zaver
Pisal som to aj ja kedysi pod testami... hviezdy alebo texty sa vzajomne kompenzuju.
Ked je malo hviezd, ale auto dobre, tak to ´´vyzehli´´ v texte, nejake dovody hviezdam branili. Ked je naopak hviezd moc, tak kritizuje sa v teste... hviezdy nie su zadáča, je to taky ikonicky vysledok na prvé oko...
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:39
Re: Neurazí, nenadchne
Opravdovy fanda aut o Octaviu hlavne ani nezakopne.
Avatar - Verny_2013
30. 3. 2020 18:46
Re: Zhrnovacka...
Když máš najezděnou Octu 3 a ta bouchá a nová octa bouchá taky, tak ti stačí 10 min na rozbité okresce. Třeba je opravdu na vině ta kombinace 18" s adaptivem. Já měl nedávno jako náhradní auto skoro novou Octu 3 na 15" a ta bušila a duněla opravdu fest. Čím jsem jel rychleji tím to bylo horší.
30. 3. 2020 17:20
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Nech už dojmů a běž se svézt a pak můžeš svoje teorie, názory tady rozvíjet do alelujá. A vždy jde jen o názor, ne "pravdu"....Zatím máš nárok pouze porovnávat psaný text z různých testů a to je celé.
;-)
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:51
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Nezdražila. Je výrazně vybavenější. Ve srovnatelných výbavách je dokonce i o něco levnější. Jenže výbavy prostě neodpovídají, dnešní Style není to co Style v Octavii III.

Podle mě Octavia nutně musí přijít s racionálněji vybavenými verzemi, protože tohle už je cenově "přesmíru". ANo, Octavia IV může být 1000x skvělá, ale jestli je o 200tis. výš jak konkurence, tak za mě říkám, že ji rád přenechám firemním nákupům...
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 16:47
Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní dojem
Z článku si odnáším jedinou zásadní informaci - a to že se nejednalo o test. Všechno ostatní je nehomogenní směsicí dojmů a očekávání, která se těžce nepodařilo zpracovat.

Novináři mají vesměs obdobné možnosti, viděl jsem už několik testů. První dojmy z Octavie IV jsem viděl u jednoho velmi solidního youtubera ještě před tím, než je musel oficiálně stáhnout kvůli tomu že předběhl novinářské prezentace...

A dojmy, které mi zprostředkovali jiní - i zahraniční novináři, se dost výrazně rozcházej s tím, co zaznělo zde v testu-netestu ACZ. Vesměs je u nové Octavie chváleno především:
1) pohodlí, tichost
2) spotřeba
3) kultivovanost TDI EVO

Mimochodem, podvozek byl zcela přepracován právě s ohledem na kritiku předešlého co se akustiky týkalo. Navíc je zde vyšší profilové číslo pneu o 5%... Takže dojmům, které zazněly zde, prostě nevěřím.

Sice by se chtělo ocenit, že jsme se nedočkali typické novinářské PR-omáčky... Z druhé strany tím víc nerozumím velmi ojedinělým dojmům autora... Skoro mi to přijde, že díky absenci oficiální prezentace a "vymytí mozků" náhle měl autor čistý stůl a vlastně se ukázalo, že vůbec neumí věc uchopit a neví co napsat.

Mě třeba na Octavii IV v jistém ohledu zklamala prostornost (ne že by byla špatná, ale vadí mi ty PR hlášky o tom jak je opět prostornější, když subjektivně jsem naměřil prostornost podélnou prostě menší). Vadila mi též hlučnost při zavírání dveří (akustika při dovření). Z praktického hlediska se mi nelíbí už poměrně výrazné zkosení zadního víka kufru (kde to jen skončí...). Ale co mi vadí jsou v zásadě jen drobnosti. Vidím ale, že Octavii IV evidentně musím jízdně vyzkoušet sám.

P.S. Proč jen nejsou na první testy e-TSI, ale osvědčené motorizace?? Že by to opět bylo kvůli prů*** se SW/elektronikou mild-hybridů??? (např. Superby iV jsou dle ohlasů co se SW týká úplná katastrofa).
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2020 15:56
Chlapi, chce to zamyslet se
musí se šetřit za každou cenu. Musí se zaplatit dotované EV, aby se auta vlezla do 95 g CO2. To že vzorec výpočtu je podvod už nikdo neřeší. Zelená elektrika je u nás zastoupena 13% a z toho je ještě 8% vodní elektrárny, které fungovaly už za komančů.
30. 3. 2020 14:11
Re: Hvezdy vs. zaver
Tady auto.cz se furt brbla ze je skoda podporovaná a neobjektivně kladně hodnocená, a když někdo napíše takt brutální závěr jako teď u octavie tak to furt není dobré. Nechápu.

Mně teda ten závěr taky překvapil, minimálně jednu věc ale neřekl - že v interiéru to auto vypadá ne o generaci ale navíc i o jednu třídu líp než minulá (opticky fakt na úrovni teřba mondea či passata). OIII byla vyloženě laciná. Už scala přišla s velmi hezkým interiérem, na to že auto je budgetové a tady to pokračuje (i když octavia v této generaci už opravdu není budgetové auto). Pro mne to třeba přestal být důvod auto nekoupit. Uvidíme jestli jezdí tak blbě jak se tu píše. Myslím že to nebude tak hrozný, spíš normální svezení. Koneckonců pro vymazlený podvozky se od časů třetí generace chodí jinam, to víme. Sem se chodí pro vymazlený vnitřní prostor, a ten to má, teď i v hezkým balení.
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2020 10:07
Re: Další test
Přesně tak. Kdybych chtěl být pozér, tak tady budu jásat jaký je Octavia IV krám a že to konečně zaznělo v testu... NE.

Já trvám na věcnosti a pravdivosti. A dost mě mrzí, že mnohým ostatním o to evidentně nejde... Koneckonců autor místo aby se zamyslel /případně obhájil a vysvětlil/, tak se do mě jen naveze. I to dělá obrázek..

Já jsem se proti obsahu testu ohradil, protože jeho obsah považuji za věcně velmi špatný. Důvody, které mě k tomu vedly, jsem uvedl. Soudný člověk si udělá obrázek :-! A jsem rád, že stále v diskusi jsou i soudní kolegové :yes: ;-)
2. 4. 2020 00:40
Re: Další test
Ale co sa do neho tolko navazas? V tomto pripade ma pravdu a nie som jediny, kto si to mysli. Na webe mas zatial cca 6+ testov, ktore tvrdia presny opak toho, co tento Machalov, podla mna, blabol. Rozumny clovek, ktory v tomto hlada informacie si to vsetko nejak spriemeruje...ale tunajsi experti na odpadove teplo z CVT (Beefcake) uz maju penu okolo huby a pero v ruke od vzrusenia, ze si zase raz mozu kopnut a beru tento test ako jediny a pravdivy zdroj info. Tak chceme obhektivne testovanie alebo sa na to vysrat a brat len to, ktory redaktor sa ako vyspi ?
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 15:40
Re: Další test
O co mi jde? O to, že kritika na hlučnost motoru 2,0 TDI EVO zkrátka není na místě. Informaci můžeš získat jak přímo, tak nepřímo.

Nepřímo tak, že si vyhledáš relevantní informace z více zdrojů a posoudíš věrohodnost. Přímo tak, že sám vyzkoušíš. Aby jsi byl expert na drogy, nemusíš je nutně sám zkoušet... :-!


Další test zde:
https://youtu.be/MESRtaJSEtU

a další zde:
https://youtu.be/0xGRA8i1v2w?t=874

Opět jen podtrhuji co už jsem napsal :-!
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:44
Re: Zhrnovacka...
Uplne suhlasim, vzhladom na tunajsi nastaveny meter by 3 sedeli. Treba si pockat na podrobnejsi test. Citat pri inom aute taku kritiku a tak asopn pre mna zasadnych veci - dostalo by max.2 ...
Avatar - Emel
30. 3. 2020 19:14
Re: Hvezdy vs. zaver
Jo, ale... povinně s DSG (zatím), přitom pořád s torzkou... přijde mi to jako ne úplně šťastná kombinace. Stejně silné 1.5TSI stojí o 95t méně...
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:46
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Staticky. Už potřetí píšu, že Octavii IV evidentně musím JÍZDNĚ vyzkoušet sám.
30. 3. 2020 17:23
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
A kolik hodin ci minut jste v nové Octavii strávil..?
To musíte čerpat z dojmů ostatních novinářů a trávit tady vypisováním slohovych cvičení v příspěvku?
Ja se zcela ztotožňuji s autorem, už jsme zde psal moje prvni dojmy v minulem rychlostestu, ze nova Octavie je hlučná, tvrdá a že ten rozdíl pri zavření očí oproti O3 je minimální.
Čekejme tedy na test od rohypnola.
Avatar - iudex
30. 3. 2020 17:15
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Už som to tu písal opakovane, ale skús si pozrieť vývoj tej ceny minulej generácie (inak platí to aj pre Golf) v priebehu roku 2019, cenníková cena išla hore, aby sa ten cenník novej generácie nezdal ako veľké zdraženie. Zjavne výrobcovia rátajú s tým, že záujemcovia majú krátku pamäť a vnímajú iba posledné ceny. ;-)
30. 3. 2020 15:57
Re: Infotainment
Dobrý den, taky jsem bohužel neuspěl...
Avatar - white label
31. 3. 2020 16:20
Re: Neurazí, nenadchne
Tem dnes letí typicky třeba k Subaru, ideálně něco se "silným" motorem a CVTéčkem k tomu... ;-)
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:18
Re: Chlapi, chce to zamyslet se
Takze za tuto Oktaviu a jej hodnotenie mozu zase EV :)
30. 3. 2020 15:41
O IV vs Golf VIII
Ja si myslím že Golf VIII bude opäť o kúsok kvalitnejšie auto ako Octavia IV.Ale aj tak sa mi najviac páči Leon IV. :-)
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 19:51
Další test
https://youtu.be/IY1jyxHbVcw

Opět vyzdvihována kultivovanost a tichost 2,0 TDI EVO milý pane Machalo...
(opět redakce, co měla vůz déle jak pár hodin)

Takže si stále naprosto pevně stojím za tím, co jsem napsal :-! :-!
Avatar - .StenLi.
31. 3. 2020 19:23
VAG treba dokopat ku kopirovaniu Hondy.
Pre mna prva pekna Octavia, ci z vonku alebo z vnutra. VAG hlavne konecne pochopil nezmyselnost velkej mechanickej radiacej paky automatickej prevodovky ktora je pouzivana iba minimalne a vacsinu casu iba zabera miesto a zavadzia. Octaviu a Octaviu kombi povazujem za nezmysel do mesta kde skonci vacsina kusov, pre ich neprakticku dlzku kvoli kufru a razvoru ktore su vacsinu casu nevyuzite. Golf mi prisiel pre VAG pozitiv ako lepsia volba ale ten interier Golfu 8 by som ja nerozchodil, otras.

Okrem rozmerov si vsak ja uplne skrtam Octaviu hlavne kvoli opat raz chybajucemu hybridu. DSG poskakovanie po meste nie je nic pre mna. Pritom staci tak malo, okopirovat Honda i-DCD a teda integrovat elektromotor do DSG a s elektronickou jednotkou a spiatockou sa zbavit akychkolvek neplynulosti a pritom vsetci odporcovia zvuku motora s CVT budu tiez spokojni. A co robi VAG? Smiesne nespolahlive a realnu spotrebu neznizujuce mild hybrid riesenie :no:
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:35
Som sa celkom pobavil
Kritika ovladania, prevodovky, hlucneho klepajucehio dizla, podvozku, tlmicov. Vypinanie S/S, ci inych systemov len cez display ?
Jednoducha naprava v tejto cenovej kategorii ?!?
A nakoniec drahe ako svina.
Ale 4 povinne hviezdicky len tak zaficali :)
Nehovoriac o tom, ze sadnut do Octavie kombi s 2.0 TDI a DSG - to je ako si obliect uniformu.
Vzdy budem mat radsej japonsky pristup, kedy sa navybijaju na kravinach, velkych kolesach, adaptivnych podvozkov a radsejspravia vsetko spravne na mechanickej baze. A hlavne ergonomicky a pre sofera.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:08
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ta sedla. Protože to může opravdu udělat i autor testu samotný. A kdokoliv z nás.
30. 3. 2020 15:29
Re: Hvezdy vs. zaver
No nechapu proč někoho uráží 4 hvězdy pro octavii jako nejprostornější a nejpraktičtější auto ve sve třídě. Což bez debat je. A v tom závěru to není (možná i poměrně logicky, každý to ví), ale do hvězdiček se to samozřejmě promítá. A chápu že podvozkově moc nezaujala, což nerozporuju, minimálně do doby než se svezu. Nicméně chápu taky to, že podvozuek není na prd, nebo dokonce nebezpečný, jen moc nezaujal. Někdy je hodně komfortní a někdy bouchá.
Pokud rodinné auto jezdí solidně, přináší supermoderní technologie a je nejprostornější ve své třídě, nabízí hezký interiér a poměrně vysokou cenu, tak se musím opakovat - nechápu proč někoho urážejí 4 hvězdy z pěti.
Nebo ještě jinak, když má 4 hvězdy Corolla, proč by je proboha neměla mít octavia?
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:20
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ne, nesetřel. Jen se urazil, aniž by se obhájil.
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2020 21:07
Odpověď Machaly nikde?
Odpovědi se asi nedočkám... :-( :no:
3. 4. 2020 01:54
Re: Neurazí, nenadchne
tak sme vsetci radi, ze ty presne vies kto sa o co zaujima. asi potrebujes schladit prave koleno od odpadoveho tepla CVT a vybrat vatu z usi :D jantar hlupy
Avatar - white label
1. 4. 2020 22:38
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Spíš o dvě! třídy výš.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 20:28
Další naprosto odlišné hodnocení
https://youtu.be/0xGRA8i1v2w?t=874

vybrána přímo pasáž týkající se hlučnosti motoru, odhlučnění a podvozku...

Zdá se, že jste střelil absolutně mimo terč pane Machalo... :-!
1. 4. 2020 19:01
Re: Som sa celkom pobavil
https://www.youtube.com/watch?… daslei referencne video, kde o ziadnom buchani od podvozka nepadla rec. nechapem co Machala testoval a ako, ale je zatial jediny oproti asi 5 dalsim zdrojom, ktore tvrdia nieco uplne ine
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 18:19
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Přesně tak :yes:

Jako setřít Octavii za to, že v ní je TDI-EVO hlučnější než v A6, tj. v autě o třídu větším a navíc z prémie, kde je uložen podélně... Prostě totální blbost.
Avatar - wikinko
31. 3. 2020 21:59
Re: Asi by každý očekával...
Iba na sluzobkach v zahranici, najma fokusy. Fokus je oproti O3 horsi vo vsetkom, absolutne nechapem to adorovanie jeho jazdnych vlastnosti. Novy HB som isiel iba raz, predoslu generaciu iba ako kombi a to velakrat; vzdy 1,0 EB. V nicom nebol nikdy ten fokus lepsi aby som si povedal ze by mal sancu ak by som sa rozhodoval medzo O3 a FF. Co sa tyka 1,0EB tak mam doma 1,0 tsi v G7 po FL, pre fokus by som sa nerozhodol ani keby bol lacnejsi o 4tisic eur. Nebol. Vsetky Mazdy ktore som skusal boli tragicky tvrde a neprichadzali do uvahy kvoli nedostatku miesta na zadnych sedadkach. Ked dieta sedi v sedacke tak ti kope do chrbta co je dost fail. Novu corollu som priznavam nesiel ale chystam sa na to.
Avatar - wikinko
31. 3. 2020 18:52
Re: Asi by každý očekával...
Sorry ale kolko mas s O3 najazdene? ja uz ojazdievam druhu, nebucha o nic viac ako ostatne auta v tejto triede.
Avatar - Emel
31. 3. 2020 18:03
Re: Názor
Za 80, ještě k tomu povinně v kůži... to mi pro auto ve třídě Octavie taky přijde, jako by to bylo spíš pro marketing. To je asi tak užitečné jako když Ceed měl xenony v tom Exclusive paketu za 100t... a průměrné prodané auto bylo za 350 :-)

Ad Superb - jo, v principu máš pravdu. Sup I, to už jsi teda hodně zpátky. Většina Superbů I má normální DIN1 rádio, nemá multifunkční volant a tak. Za luxus se považuje kombinace chromu a dřeva: https://img2.auto.cz/…da-superb-v0.jpg . Dejme tomu ke konci výroby, kdy už se nějaká tlačítka dostala na volant a je tam displej:
https://cdn.motor1.com/…rb-interior1.jpg ... to jsme ale -13 let a ne -20.

Každopádně je pravda, že Octavia IV je o generaci modernější. Ne každému to ale dělá radost... pro nás staré psy je to 13 let staré rozložení vlastně pořád bez výhrad... patřičně aktualizované o detaily typu HUD, bezdrátové nabíjení nebo elektrická parkovací brzda. A někteří hafani ani tu nežerou ;-)
Avatar - Emel
31. 3. 2020 16:36
Re: Hvezdy vs. zaver
Hele, to je dost filosofická debata. Pokud je M5 skvělá, může normální 5er 3.0d dostat 5*, pokud dělá perfektně to co má? Podle mě může. Cupra jasně, ale pro běžného spotřebitele... je to malý, tvrdý jak prkno a jezdí to za 10l N98.

Já ty hvězdy vnímám tak, že...
3* = je to krám, vyhněte se obloukem
3,5* = podprůměrné auto, trošku zklamání, ale ještě celkem ok
4* = všechno v pořádku, nenadchlo a nepropadlo, mírně nadprůměrné auto ve své třídě
4,5* = něco navíc, výjimečné auto, ale přece jen ne úplně dokonalé
5* = the best of the best

Pokud prolistuješ testy z poslední doby, tak to takhle +- sedí... s tím, že drtivá většina aut se vejde do 3,5-4-4,5*. Osobně za tím vidím snahu redakce nikoho nenaštvat... asi je jednodušší vycházet s automobilkami, pokud všechna auta víc nebo míň chválíš ;-)
Avatar - iudex
31. 3. 2020 16:00
Re: Hvezdy vs. zaver
Neviem ako to je, podľa mňa by to hodnotenie malo byť len v rámci triedy (nech je vidieť, či za svoje peniaze dostávaš v prémii aj viac hodnoty); ale ak by si aj mal pravdu a bodovanie by bolo len v rámci mainstreamu, tak predsa aj v mainstreame siahajú výkony cez 300 koní a napr. Cupra R, nadupané a pritom praktické kombi s nadšenou recenziou (s nadpisom "Tohle je strašně dobré") dostalo 4,5 hviezdy, takže Octavia by mala byť takmer taká dobrá ako 310k Cupra. No a podľa testu má od toho na míle ďaleko.
31. 3. 2020 13:49
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Mám Octavii s 2.0 TDI EVO a na vzniku auta jsem se podílel. Zlepšení vidím následující:
- motor je ready na EU6D (povinně od 2021), reálně má i díky Twindosing výrazně čistší emise (např. NOx)
- CO2 a spotřeba: i když EU6D jde proti úspornosti motoru, podařilo se tento motor udělat úspornější (ve WLTP, ale i v reálu - včera jsem najezdil asi 40 km po Praze s průměrem 4,7l)
- kultivovanost/hlučnost: byť tento test tomu úplně neodpovídá, nový motor je opravdu lepší
- lepší průběh výkonu a točivého momentu, konkrétně 85 kW verze s manuálem má 300 Nm v širokém rozsahu (předchůdce v podobě 1.6 TDI měl pouze 250 Nm)
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:16
Re: Hvezdy vs. zaver
Presne si popisal ten cyklus :)
31. 3. 2020 10:46
Cena
Vzhledově to špatný není, ale přes milion za Octavku je prostě úlet. :no:
30. 3. 2020 21:15
Re: Zhrnovacka...
Infotainment je fakt nic moc. Motor není hlučný, převodovku nevím, ale v manuálu lepší jak v OIII. Podvozek je jistý, ale torní příčka má svoje nedostatky na roletě a příčných nerovnostech, kdy to v tom combi i mlátí. No a cena je jasná, ale výbava je nadstandartní.
30. 3. 2020 19:22
Re: První testy/první dojmy
Před měsícem tady na auto.cz vyšel test nové Octavie 1.5 TSI bez adaptivního podvozku od Martina Jeníka a v něm naopak byl velmi vyzdvihován komfort podvozku. Cituji "Škodovce se povedlo mistrovsky zkombinovat komfort hodný superbu s mrštností octavie, kterou nyní posunula ještě o stupínek výše".

Buď každý recenzent má na to diametrálně odlišný názor, a nebo že by byly tak velké rozdíly v jednotlivých konfiguracích? Že by Octavia na standardním podvozku byla pohodlnější, než s adaptivními tlumiči? A nebo je tak velký rozdíl v ladění mezi 1.5 TSI / 2.0 TDI?
30. 3. 2020 19:05
Re: nekompromisní hodnocení
Dobrý den, to bych samozřejmě rád. Taky si myslím, že hodnocení podvozku lze vztáhnout jen na konkrétní testovaný kousek, kombinace těžkého vznětového motoru, adaptivního podvzku a velkých osmnáctipalcových kol bude v dlouhém kombíku určitě nejproblematičtější. Samotného by mě velmi zajímalo, jak na tom bude octavia na standardním podvozku a menších kolech. Podle třetí generace bych řekl, že to bude obrovský rozdíl. A jak jsem napsal i v testu, už golf na o palec menších kolech byl výrazně komfortnější.
Avatar - Verny_2013
30. 3. 2020 18:41
nekompromisní hodnocení
Pane Machalo díky za nekompromisní hodnocení testovaného auta. Ten infoatainement je fault který se dá časem softwarově odstranit. Ale co ten podvozek ? Možná to byla opravdu kombinace adaptivu a 18". Návrh - mohli byste otestovat všechny 4 typy podvozků co nová Octa nabízí pokud možno se stejnou motorizací. - Adaptivní, standartní, pro špatné cesty ( zvýšený ) a sportovní. Pak budou mít u uživatelé i vy novináři celkem jasno. Nedávno jsem najel asi 1000 Km s náhradní Octou 3, byla skoro nová - náhradní auto. A ten podvozek je ve srovnání s konkurencí opravdu propadající. Tak nějak jsem doufal že to Škodovka u nástupce poladila, ale z testu to rozhodně nevypadá.
Avatar - speedfred
30. 3. 2020 18:16
Re: Hvezdy vs. zaver
...alebo tu bol nejaký frfľoš ktorý stále poukazoval na to že 3-er mala iba 3 hviezdy. :-[]
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 18:07
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tohle je pro mě mnohem důvěryhodnější zdroj a informace.
https://youtu.be/HdzDbvoabwo?t=961
:-!
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:35
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Akcelerace, Topspeed, Autogefühl ...
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:06
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
V zásadě Škoda nepřímo "nutí" do Style, ve které "vnutí" mraky výbavy co by člověk ani tak nechtěl... Jo, naučili se to od konkurence hezky.

Co jsem ale zaznamenal, tak při dovybavení staré Octavie III Style na úroveň Octavie IV Style je novinka levnější. Navíc má matrix-LED atd. ... Jak to funguje opačně nevím. Já výbavy osobně neporovnával. Ale dřívější Style by mohla odpovídat nově spíše Ambition + nějaký ten paket navrch k tomu.
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 17:01
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Jasně, že neodpovídají. Ale Ambiente není co Style dřív. A dřívější Style zase nedosahuje na Style aktuální. Takže pokud chci předchozí Style výbavu, musím Ambiente dovybavit a na tu cenu předchozího style se nedostanu. Ale klidně mě vyveďte z omylu.
30. 3. 2020 16:52
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Dobrý den, lane asisst se vypíná v infotainmentu, tenhle krok jsem ale zvládnul v pohodě. Stop-start, přiznám se, nevím... Evo by měla být vlastně nový motor, má hliníkový blok a třeba v té A6 je to i mild-hybrid. Tedy ve verzi se 150 kW.
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 16:49
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
To podle mě není pravda. Já jsem si specifikoval a objednával Octavii 2018 Style na firmu a za 674.000,- (po nějaké slevě) jsem dostal Octavii Style 2.0TDI DSG včetně Kessy a LED světel. A tuším, že ty LEDky i Kessy byly ve style standardem ale to si nejsem jistý. Nicméně za 674 tisíc bylo auto ve slušné výbavě a zajímalo by mě, jestli se za tyhle peníze dá stále koupit. Podle mě ne. Teda pokud nechci halogeny a startování klíčkem :-) Matrix asi potřeba není.
30. 3. 2020 16:48
Re: Hvezdy vs. zaver
Přišlo mi to adekvátní ke 110 kW. Jede to pěkně, tak nějak, jak byste od octavie čekali. Příjemnej služebák v tomhle. Až na ten hlučnější chod je moc dobrej motor. Myslím, že pro octavii, která bude jezdit asi občas i víc obsazená a s plným kufrem, bude tohle ideální volba.
Avatar - skejpa
30. 3. 2020 16:08
2.0 TDI EVO a další otazníky
Měl bych pár dotazů.

1. Jaký je rozdíl mezi motory 2.0TDI EVO 110kw a Octavií z roku 2019 s 2.0 TDI 110kw ?
Nezdá se, že by se dle testů cokoliv zlepšilo. Spíš naopak.

2. Cena. Nepřijde nikomu divný, že Octavia zdražila skoro o 100 tisíc ?

3. Co lane assist a startstop ? Dá se trvale vypnout ? Případně je na to tlačítko nebo se pokaždé musí do tabletu jako u Scaly ?
Avatar - wakantanka
30. 3. 2020 13:25
Summa sumárum
Octavia s adaptívnym podvozkom búcha, lebo vlečka a 18. Golf na železe a 17 nie. Natíska sa otázka či aj Golf mal vzadu vlečku?
1. 4. 2020 19:00
Re: Asi by každý očekával...
mam S3 uz 4 roky a ziadne buchanie od zadnej napravy som nepostrehol. mam 1.4 TSI
Avatar - Mikesus
31. 3. 2020 21:46
Re: Asi by každý očekával...
Sorry, ale bouchání zadní nápravy na nerovnostech jsem zažil jen u škodovky. A to nejen u jednoho kusu, bylo jedno jestli O3, S3 nebo Scala. Na to, aby to bylo náhoda vadného kusu, to bylo fakt zvláštní u každého zkoušeného.
Možná by chtělo projet i něco jiného než tento zázrak.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:50
Re: Hvezdy vs. zaver
"No nechapu proč někoho uráží 4 hvězdy pro octavii jako nejprostornější a nejpraktičtější auto ve sve třídě. " Ked chces vozit vzduch a je to pre teba priorita, kup si MPV, Berlingo alebo pickup. Dokola len o tom kufri, ze vas to este bavi.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:16
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Jinak když jsme u toho, tak by mě velmi zajímalo, proč tohle je označeno jako test? Jedná se o náhradu prvních novinářských jízdních prezentací, které byly zrušeny. Takže tohle měl být ne test, ale jen první dojmy. Tak kdo tohle nesmyslné zařazení prvního dojmu do rubriky a struktury testu vymyslel?
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:38
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ano, dostal jsem nakládačku za upřímný a přímý názor.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:37
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tušil jsem že ty se ozveš. Protože opět nepochopíš co jsem chtěl říct.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:11
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Stačí se podívat na dojmy jiných. Auta měli déle. Jejich testy člověk zná a ví, jak hodnotili jiné auta. Proto jim věřím i v dojmech z Octavie. A DŮVĚRA ČTENÁŘE je to, o co by jste měl usilovat především. A jestli něco testům zde na ACZ dlouhodobě chybí, tak je to právě důvěryhodnost. Takže to opravdu není hodnocení jednoho tohoto testu, ale zhodnocení tohoto testu v souvislostech :-!
1. 4. 2020 04:35
Re: Další test
Podle mě už máš dost důkazů k podání trestního oznámení, že se Machi snaží poškodit škodovku tvrzením o hlučném motoru a záměrně auto vrátil dříve. A navrhni samozřejmě na vojnu nebo na doživotí ;-)

...fakt nechápu o co ti jde, až si auto projedeš, tak k tomu napiš.
30. 3. 2020 13:53
Re: Hvezdy vs. zaver
Hvězdičky jsou min exaktní, než známky ve srovnavaku, uznávám, že tady je to víc od boku. Neřekl bych, že je hodnocení vyloženě tříhvězdičkové nebo jednoznačně negativní. Vnější design celkem fajn, motor je hlučnější hlavně v porovnání s audinami, dynamika solidní, spotřeba podle všeho taky
Nadprumerne prostorný interiér, velkej kufr, bohatá výbava... Řekl bych, že čtyři hvězdičky můžou být.
Avatar - trapid
1. 5. 2020 23:56
Re: Další naprosto odlišné hodnocení
A další: https://www.youtube.com/watch?…
Tak řekni jak to tenkrát bylo! Mluv za nás, Machalo!
Avatar - Emel
3. 4. 2020 13:11
Re: Hvezdy vs. zaver
...a nezapomeňte dát lajk...
3. 4. 2020 00:22
Re: Asi by každý očekával...
bez, klasicke pruzenie, kola 17", ambition plus. o ziadnom buchani nemoze byt rec, komfort je prvotriedny. skusal som este TDI 140 kW a ten sa mi zdal o moc tvrdsi
Avatar - Mikesus
2. 4. 2020 21:48
Re: Asi by každý očekával...
s adaptivem nebo bez?
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2020 09:53
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
ano, vlastně dokonce...
Avatar - Emel
1. 4. 2020 18:11
Re: Názor
20%... budiž, třeba za nějaké období, může být... tipoval bych sotva půlku, ale nehádám se. Vzhledem k výbavě byla RS dobrý kup, hlavně ze začátku, kdy ta silnější nafta s víceprvkem nešla mimo RS koupit... a cena startovala někde kolem 650 s daní.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 18:04
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ano, taky mám raději. Už je test i zde.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 16:46
Re: Názor
Tak už jsem si vzpomněl kde to bylo a je to tak, že v Německu je 20% Octavií právě RS. Každá pátá. Je to i tak hodně vysoké číslo za mě.
Avatar - Emel
1. 4. 2020 16:25
Re: Názor
Ne, to určitě ne... to musí být řádově číslo do 10%. Ve Švýcarsku je jich hodně, ale určitě to taky nebude víc než třeba 20%.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 15:39
Re: Názor
Zaregistroval jsem např. že 3/4 Octavií v Německu jsou RS... Jestli je to pravda nevím.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 15:38
Re: Názor
Dobře, kolik % Octavií končí u nás...
Avatar - lamal
1. 4. 2020 13:22
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Cabaka je niekedy fakt utrpenie pocuvat a ako vzor nestrannosti ho nepovazujem tiez...

https://www.youtube.com/watch?… + https://www.youtube.com/watch?… toto je lepsie trochu
Avatar - trapid
1. 4. 2020 12:13
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Nikdy bych se nechtěl dostat na úroveň, že jako novinář nebudu o voze vědět elementární informace, přestože jsem se s autem svezl ;-\ .
Avatar - trapid
1. 4. 2020 11:02
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tady se rohYpnola musím zastat, protože oproti videotestům jiných recenzentů je Machalův článek úplný protimluv. TDI EVO je jako nový motor výrazně tišší a v O4 postrádá obvyklé dunění v nízkých otáčkách = oproti O3 tedy podstatné zlepšení.
Jenže zde se dočteme, že je motor hlučný. No jestli pan Machala očekával, že bude stejně odhlučněný a kultivovaný jako ve zmiňované A6, pak ano, je hlučný.
Jenže mě (a určitě nejen mě) spíš zajímá porovnání s O3 TDI - nebo v ní pan Machala nikdy nejel? Prosím o toto porovnání, děkuji.
Avatar - trapid
1. 4. 2020 10:38
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Ceníky jsem nestudoval, ale slyšel jsem z recenzí, že O4 má oproti O3 u STYLE kessy pro všechny dveře a Matrix, což u O3 nešlo, takže to se taky musí zohlednit. A kolik je běžný příplatek za MATRIX ?
Avatar - iudex
1. 4. 2020 09:57
Re: Názor
Aktuálny príklad z môjho okolia: kamarát dostal (tesne pred karanténou) O III s 1,5TSI 110 kW a DSG, ale v úplnom holobyte, s halogénmi a pod. V minulosti mal 2,0TDI DSG, tiež pomerne chabo vybavenú (vtedy mal na výber 1,6TDI s nejakou výbavou alebo holú 2,0TDI, vybral si motor).
Ako píšeš plne vybavená Octavia s 2,0TDI (notabene s DSG) už cenovo zasahuje vysoko, do strednej triedy a kto nemá hierarchické kritériá v štýle "pozícia XY môže mať len nižšiu strednú", tak siahol rovno po tej strednej.
Avatar - Emel
1. 4. 2020 09:23
Re: Názor
To by mě zajímala statistika. V mé "bublině" byla většina Octavií buď ten zlatý střed (Ambition Plus s pár věcma navíc)... a nebo pak hodně RS (často TDI).

Zejména v posledních letech se to vyvinulo tak, že z mého pohledu nemělo smysl kupovat nějak vymazlené 2.0TDI s torzkou vzadu, když Passat 2.0TDI vyšel na stejné peníze. Ok, údržba Octavie je asi levnější...
Avatar - Mikesus
31. 3. 2020 21:41
Re: Asi by každý očekával...
Komfortně naladěn podvozek má i 1,8 corolla. Takže spíš bych řekl projet kombíka kromě dvoulitru. Ale zase ten přeposilovanej volant u těch dvou variant
Avatar - Ozzman
31. 3. 2020 21:02
Re: Asi by každý očekával...
Zkusil si všechny? Fokis, Mazdu, nebo kupodivu Corollu, ale nehybridnk, ta má hodně komfortní podvozek
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 19:10
Re: Názor
Ano, akorát že hodně (většina?) Octavií byl Style+příplatky pro firmy s 2.0 TDI... ;-) Ten marketing ve vztahu k sedadlům jsem myslel spíš tak, že když přemrští jejich ceníkovou cenu, tak pokud je zákazníkovi vnutí za méně nebo dokonce "grátis", tak to pak vypadá že jinak drahou Octavii dostává vlastně s úžasnou slevou ;-) A se zády má problém hodně lidí, takže umím si představit, že i za tuhle cenu prostě náročnější lidi po nich sáhnou a nebude jich úplně málo...

Za mě je TOP v ovládání a rozvržení i-Drive. Prostě display nahoře, ale žádné dotekové ovládání za jízdy a to kolečko s rychlými přístupy prostě ideál. Nebo pak MBUX... Ale tyhle pouze dotykové koncepty prostě také jdou mimo mě... I když tady... Ok, Lauro...
Avatar - M1chal
31. 3. 2020 17:52
cena
Já si myslím, že hlavní zákazník Škody - firmy - budou šetřit a vezmou Scalu ;-\
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 17:16
Re: Názor
80k blázen... jako zrovna sedadla jsou věc, za která si určitě hodně lidí i tuhle brutální částku připlatí... A nebo je to skvělá marketingová položka pro prodejce (a dáme vám "zdarma" ergoactive...).

Ambientní osvětlení a 3-zóny jsou v SUperbu taky? ANO, prostě Octavia je v mnohém přinejmenším na úrovni Superbu... a přesně TO je ten problém.

Ano, Superb III je koncepcí a podobou interiéru v podstatě zamrzlý 20 let nazpět. Odmysli si detaily a vnímej základní koncepci a rozmístění prvků a tvary. Superb III a SUperb II rozdíl naprosto minimální, rozdíl Superb II a Superb I velmi malý. Prostě koncepce jako u 20 let starého Superbu.
31. 3. 2020 17:15
Priestor
Ano Oktavka je dost velka aj kufor ma velky. Ten milion je trosku vela. Ja sice nesedim v autach vzadu ale v pohode mam miesto v C alebo E Klasse nie som moc vysoky 175 cm tak nemam problem asi v ziadnom aute. Kombik je vzadu este lepsi nezvazuje sa mu strecha . Osobne radsej kupim za tie iste peniaze mensi Mercedes a to sa tyka aj Superbu ten ma viac miesta ako E Klasse ale to je jedina vec kde ma na vrch vo vsetkom ostatnom zaostava. Zalezi co kto chce len Skoda uz nevyzera ako cenovo vyhodne auto ked sa zacina tocit okolo miliona korun. Neberem nakup fleetovych aut , len ako konecny sukromny spotrebitel.
Avatar - white label
31. 3. 2020 16:59
Re: Hvezdy vs. zaver
A velmi podobným způsobem jsou hodnoceny i recenze na auta na ma.cz. ;-)
Avatar - iudex
31. 3. 2020 16:42
Re: Hvezdy vs. zaver
Ale áno, asi máš pravdu a aj bodovanie ACZ v poslednej dobe tomu zodpovedá. Takže reálne sa nám stupnica z 5 zmenší na 2 body, kde ako píšeš 3* sú tragédia a 5* je super kára, plus everything in between. To je ako ten chlapec na roadblog.cz ("ahoj a dík, že se díváte na múj blog"), ktorý všetko vychváli, resp. autosalon na Prime, kde pod 90% dostane len málo áut a väčšina je medzi 90 a 98%. Len potom tie stupnice akosi strácajú zmysel.
P.S. Dnes bol pick-up day.
Avatar - iudex
31. 3. 2020 15:42
Re: Milion korun...
Holt prémiový sedan strednej triedy, ak sa to niekde prejaví, tak je to práve vzadu, či už 3er, C alebo A4. Proste kto potrebuje priestor vzadu, tak buď mainstreamová stredná, alebo prémiová vyššia stredná (Superb a spol. vzadu sú priestorovo na úrovni E-Klasse, alebo inak povedané C-Klasse a spol. sú vzadu o triedu menšie ako mainstream).
Avatar - iudex
31. 3. 2020 15:30
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Ďakujem za vysvetlenie, aj keď sa divím, že to wikinko nepochopil na prvýkrát. ;-\
Avatar - Verny_2013
31. 3. 2020 15:06
Re: nekompromisní hodnocení
s Adaptivním podvozkem naprosto souhlasím. Mám ho na Golfovi 7, kupovaný jako mladá ojetina. Sám bych si to nikdy nenakonfiguroval. Ale když už tam jedou je tak jsem si s tím chvíli hrál. Komfort je příliš měkký a hlavně houpavý, Sport je sice pěkně tuhý ale současně příliš tvrdý. Takže jsem tam nastavil standart a teď už do toho nehrabu. Takže za mě standartní podvozek a tvrdost korigovat velikostí kol. Za mě to jsou vyhozené peníze.
Avatar - skejpa
31. 3. 2020 15:05
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Mě nepřijde ten motor tak hlučnej - když je zahřátej. Studenej je to příšerný samozřejmě :D A já mám 16ky 205/55 a asi je to příjemnější volba, ač ne tak hezká na pohled.
31. 3. 2020 15:00
Re: Názor
Já jsem zastáncem jednoduchého designu a v tom mi superb vyhovuje. Napsat ale, že je superb 20 let v tomto ohledu starý auto, tak to sorry.. Jsem konzervativní a mám raději střídmost než si připadat jak u kolotočářů.. S čím se dá souhlasit tak se sedadlama. Ty v supu nejsou nic moc (passat je jiná liga), ale dát víc jak 80k za ergo, bych musel být blázen. Ambi osvětlení, 3 zony máš v supu taky..
Avatar - Emel
31. 3. 2020 14:57
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Vždycky je výhodnější vzít vyšší úroveň výbavy než si to vyskládat k nižšímu. To je pozitivní motivace a je to normální a správné.

Nucení je něco jiného. Nucení je nedat něco podstatného do toho nižšího stupně a nenechat to připlatit zvlášť... případně rovnou příplatky zrušit. Typický příklad byl Touareg Nomad - za mega super kauf, ale bez možnosti si cokoli dokoupit. Nebo to tak dělalo (dělá?) Hyundai, kdy do těch akčních verzí prakticky neumožní cokoli přidat... ale zase je má celkem logicky poskládané.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 14:12
Re: 45 Litrov
Jinak to 1x navíc je. Kdybys měl 2x větší objem nádržky tak by jsi tankoval v rámci servisního intervalu v 5 tis. km a pak v 10 tis. km by jsi nemusel, v 15 tis. servisní interval ... Takže super, ušetřil jsi 1x natankování...

Jo, a jestli jedeš na longlife intervaly, tak jsi ... ;-) :*)

Ještě jinak řečeno, +10l PHM nádrže ti ušetří 10x víc návštěv benzinky než +10l močky... :-!
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 14:08
Re: 45 Litrov
Mám naftu bez Adblue :-[] Ale aditivuji a nijak mě to neobtěžuje.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2020 14:00
Re: 45 Litrov
Mě před chipem vycházela nádrž močky na cca 5tkm. To není jedenkrát navíc. Vím o jedné benzínce, kde můžu močku natankovat, jinak kupuju kanystry 10l. Kolik z těch tvých pěti benzínek ve vidlákově má stojany s AdBlue? Netuším, čím by mě mělo obtěžovat např. +10kg váhy kvůli hypoteticky dvojnásobné nádrži.
Máš naftu s AdBlue nebo zase jen teoretizuješ?
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:52
Re: Milion korun...
Ked to spominas, isiel som pred cca mesiacom a pol v Londyne Cckovym hybridom taxikom, myslim, ze to bol asi "C 300 de sedan". Ako auto pekne, tiche, ale realne 4 miestne.... Isli sme vzadu traja, z toho dvaja citelne mensi ako ja a nedalo sa tam pohnut a vdaka skosenej streche cely cas s hlavou vykrutenou :) Som bol dost prekvapeny, ake je to auto male. Mozno to bolo specifikum sedanu.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 13:40
Re: 45 Litrov
Jedině dobře? Na co?? Jestli 1x navíc natankuju za servisní interval je úplně šumák... A že není na každé benzince... probůh to myslíš v dnešní době a v našich zeměpisných šířkách jako vážně?? I kdyby... Tak za den minu tak 5 benzinek i u nás ve vidlákově...
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 13:37
Re: Názor
O ergonomii se určitě hádat nebudu (nová podoba za mě poděs a chaos).

Materiály na Octavii šly hodně navrch a minimálně vepředu Superb vyjma pár chromových rámečků navrch nic nepřináší. Vzadu pak pokud si mapatuji správně, tak už i Octa má roletky ve dveřích atp. ... Navíc celkově full LED dotykové ovládání, ambientní podsvětlení, 3-zón klima, ergoactive s ventilací atp. ...

Design je samozřejmě věcí osobního vkusu. Já raději ten v nové Octavii, protože Superb vypadá v koncepci a architektuře i tvaru palubní desky jak 15, no vlastně 20 let starý auto.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:33
Re: nekompromisní hodnocení
K tomu adaptivnemu podvozku. Osobne ho povazujem za nezmysel v tejto kategorii aut, naozaj ho nikto nepotrebuje, pokial je ochotny sucasne v danom modeli stravit vlecenu napravu .
A sucasne predpokladam, ze si zan ludia priplacaju nemalo penazi, nie preto, aby sa z toho stalo "kurvvitko". Oktavia za tu cenu uz davno mala mat standardne nejaky multilink a bez tych DCC hluposti.
31. 3. 2020 12:54
Re: Názor
Jasný, každýmu vyhovuje něco jiného. Já jsem spíše konzervativní a nový interiér mě nenadchl. Raději budu točit kolečkem u rádia než tam matlat po displeji. S kvalitou materiálů bych si dovolil nesouhlasit, superb určitě nezaostává, všude jsou měkčené plasty a např. panel rádia dle mého názoru vypadá mnohem kvalitněji než ten plastový displej. Ale sto lidí, sto názorů. Je potřeba si taky uvědomit, že automobilky šetří náklady a vyrobit takový panel, dát tam virtuální kokpit, je mnohem levnější než klasické rádio a budíky...
31. 3. 2020 12:50
Milion korun...
Cena je premrstena nedavno som kupoval druhe auto C 200 kombik OK, je mensie s mensim kufrom a vybava je slabsia ale jazdi tichsie,materialy su kvalitnejsie,nebucha a je to Mercedes zmestil som sa do cca 900 000 korun.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2020 12:40
Re: 45 Litrov
Velká nádrž na močovinu je jedině dobře. Ne všude ji mají na benzínkách na stojanech a je určitě lepší natankovat jednorázově víc, než se s tím tentovat. Touareg dokonce umí nádrž na 24l.
31. 3. 2020 11:51
Re: Není to divné?
Moc by som ich neporovnával, keďže tá nová možno bude homologovaná vo vyššej výbave, pričom na minulej mohla byť váha udávaná pre nejakú úplnu sociál edition....
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 11:39
Re: 45 Litrov
Spíš také proč tam je tolik močoviny... Za chvíli bude nádrž na 30 l močoviny a 5 litrů nafty...
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 11:38
Re: Názor
= pohled shora ;-)

Navíc dost subjektivní. Protože interiér Octavie je (i ostatními) hodnocen velmi dobře. A jestli někde Superb (v rámci třídy) není úplně ideál, tak je to právě interiér (design, materiály). Ano, při přímém srovnání použitých materiálů bych určitě nenapsal, že Octavia IV převýšila Superb III, ale minimálně rozdíl dost výrazně smazala. Navíc působí výrazně moderněji (v tom dobrém i zlém) a vzdušněji.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 11:33
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
To nutí = ber tak, že je výhodné.
31. 3. 2020 11:24
Názor
Zdar všem fandům do aut, dovolím si napsat pár zkušeností a postřehů jakožto uživatel firemních aut v cenové kategorii +-800t Kč.
Za mě je to drahý. Dát 782t za kombi s obyč. rádiem, bez el. nastavitelných sedadel, automatickým otevíráním kufru, je nesmysl. Možná, až bude 1.5tsi s DSG a cena o 50t. nižší se o tom bude dát uvažovat. V současnosti je lepší jít do Supa sedanu ve stylu 1.5tsi dsg za 800t. a dostanete mnohem větší a pohodlnější auto, než je oktávka.
Oktávku jsem zkouknul, projel a jednoznačně za mě zklamání. Trvzení prodejce, že dohání velikostí superba je absolutní nesmysl. V některých parametrech se nevyrovná ani předešlé generaci. Z venku je za mě vše v pohodě, ale ten vnitřek je bída. Palubka s jakýmsi látkovým pruhem (jak se to bude udržovat?), vytrčený plastový lacině vypadajíc displej bez tlačítek radši nekomentuju. Jel jsem s tím asi jen 15 minut - podvozek lepší, hluk jednoznačně nižší, i když naftový motor byl slyšet - 85kw klacek (já bych šel jednoznačně do benzínu s dsg - komfort nesrovnatelný), sedadla jedině za příplatek v elektrice, pač nemožnost nastavit sklon sedáku v této cenové kategorii je výsměch. K tomu se ale musí zatrhnou zrcátka, což je dalších 11t navíc. Nemožnost deaktivace start-stop systému tlačítkem, ale pouze v menu snad nepotřebuje komentář. Obyčejný rádio hraje hrozně. Takže suma sumárum jakožto uživatel superbu bych všem uvažujícím o koupi oktávky za tyto prachy jednoznačně doporučil kouknout o třídu výš.
Avatar - Emel
31. 3. 2020 11:14