Novinky
Co je to za motor? Myslím objem? Má to být náhrada za stávající volví 3,2 I6? Ten je poměrně nový.
Jejda, uz ted mam problem (zvlaste v zime) prenest ten vykon 225 koni na cestu. Tech 260 uz bude potrebovat sakra lehkou nohu pri rozjizdeni 😄
Nicmene anglicaci upravou (vymenou) svodu, turba, vyfuku, rj, sani dosahuji vykonu az 330 koniku misto 225, coz muze byt jeste veselejsi...
Nicmene anglicaci upravou (vymenou) svodu, turba, vyfuku, rj, sani dosahuji vykonu az 330 koniku misto 225, coz muze byt jeste veselejsi...
Jen bych reagoval, že důvodů ke koupi Fiesty ST je neustále dost - je to nejzábavnější auto ve své třídě a těžko hledá konkurenci i když je konstrukčně téměř u konce své kariéry. Výkon 110 kW byl zvolený schválně pro potřeby trhu v Británii a Německu, kde se Fiest ST prodává nejvíce (jedná se o výkonovou hranici motoru, ne jako u nás objemovou). Fiesta narozdíl od takové Fabie s úsměvným nápisem RS je plnohodnotným sportovním náčiním...
A k Focusu ST... Vozy WRC musí mít co nejplošší křivku točivého momentu s maximem někde kolem 600 Nm v co nejširším rozsahu otáček, tudíž tady nejde o to aby motor měl výkonostní špičku, ale aby měl lineární tah od nízkých až po vysoké otáčky... Tudíž Focus ST má mnohem blíž vozům WRC, než třeba taková Honda Type R s vysokým výkonem, ale nízkým točivým momentem! 😄
A k Focusu ST... Vozy WRC musí mít co nejplošší křivku točivého momentu s maximem někde kolem 600 Nm v co nejširším rozsahu otáček, tudíž tady nejde o to aby motor měl výkonostní špičku, ale aby měl lineární tah od nízkých až po vysoké otáčky... Tudíž Focus ST má mnohem blíž vozům WRC, než třeba taková Honda Type R s vysokým výkonem, ale nízkým točivým momentem! 😄
Nový řadový šestiválec koncernu Ford s kódovým označením SI6-GC32 (neptejte se, co to znamená) je o pouhé 2 mm delší než 2.5T montovaný do Focusu ST. Se zástavbou by problém nebyl. Ovšem konečné parametry nového RS jsou ve hvězdách, výše uvedené je spíše mým přáním než-li čímkoli jiným.
Konečně seriózní zhodnocení stavu, jakého by byl schopen i GTI, kdyby si odpustil své apoštoly.
Focus ST se mi celkem líbí, ale místo pětiválce (který je podle všeho přiliš hladový), bych uvítal nějaký klon čtyřválce s turbem, jakému se tak dařilo v letošním WRC. Ty motory u Fordu umějí, tak proč to nepřivedou mezi lidi? Bylo by fajn, kdyby tam měli něco slušně výkonného, co by se ale současně v normálním režimu spokojilo s normální porcí benzínu.
Focus ST se mi celkem líbí, ale místo pětiválce (který je podle všeho přiliš hladový), bych uvítal nějaký klon čtyřválce s turbem, jakému se tak dařilo v letošním WRC. Ty motory u Fordu umějí, tak proč to nepřivedou mezi lidi? Bylo by fajn, kdyby tam měli něco slušně výkonného, co by se ale současně v normálním režimu spokojilo s normální porcí benzínu.
No, vezměme to kus po kuse a dejme nejprve přednost starší Fiestě.... Navýšení výkonu je přesně to, co tohle auto potřebovalo, zkrátka výborný krok - až na to, že měl přijít tak o dva roky dříve... Fiesta ST je na trhu už 3,5 roku, základní model ještě o mnoho déle a proto se nedá čekat, že by teď fandové začali tohle náčiní rychle nakupovat pár měsíců před představením nové Fiesty... Dnešní evropské prodejní úspěchy „obyčejných“ Fiest se dají přičíst především velmi konkurenceschopné ceně, ale co funguje u auta za 250 tis, nebude fungovat u malého sportovního brášky, který stojí přes půl mega - kdo chce dnes dát podobné peníze za auto z B segmentu, asi spíše skončí u konkurence... Což je zatracená škoda, protože tahle Fiesta ST bude přesně taková, jaké by ostré náčiní této velikosti mělo být - lehká točivá atmosféra se 185 koníkama, vynikající upovídaný podvozek i řízení, špičkové řazení... Chceš snad něco víc u malého hot hatche? 😉 Ale kdoví, příští Fiesta ST už bude dopovaná turbem, tak se třeba přeci jen nějací kupci pro tu současnou ještě najdou - Fiestě ST to rozhodně přeju... :yes: Poznámka na závěr - údaje o zrychlení a V-max se budou týkat spíše základní Fiesty ST, neboť u ní se v Anglii uvádělo zrychlení na 60 mph za 7,9s a V-max právě 208 kmh... A teď ke změnám Focusu, resp. k jeho motoru - ten je pro mě bohužel ztělesněním přesně toho, co u hot hatcha nehledám... Těch 35 koní navíc asi bude trochu znát, ale na pocitu řidiče z projevu motoru určitě ne... To auto je bezesporu rychlé, ale charakter motoru je tak trochu nuda ... Jo, táhne a táhne skoro pořád, ale to je právě ten problém - ke sporťáku se nehodí... Řidiči je totiž ve Focusu ST skoro jedno, jestli jede ve 3 nebo 5 tisících otáčkách - prostě motor táhne pocitově skoro pořád stejně... Žádná výkonová špička, nic, co by Tě nutilo točit to auto k omezovači pořád dokola s přiblblým úsměvem na obličeji - zkrátka na to dupneš ve dvou a půl a po pěti tisících už řadíš, protože nemáš potřebu hnát to „vejš“... Pro běžné cestování bezesporu výborné vlastnosti (také proto jsou dnes přeplňované benzíny na strmém vzestupu) - ovšem chceš něco takového u sporťáku? Tím nijak nechci shazovat úspěch Focusu ST a snad mi jeho fandové prominou, ale je to spíše výborný rychlý cesťák než opravdový hot hatch... 😄
Obávám se, že klasický mezinápravový diferenciál, tedy trvalý 4x4, by byl moc drahý=těžko by se zaplatil a proto spíše nebude. U motorů uložených napříč má Ford k dispozici Haldex, takže tam bych to viděl reálněji, ale s Haldexem by asi FocusRS konkuroval Lancerům a Imprezám těžko, i když čtvrtá generace má umět rozdělovat točivý moment i mezi jednotlivá kola na nápravě...
Protože FMC šetří kde může a jiný motor s podobným výkonem se zrovna v koncernu nenašel. ST jsem neřídil, ale chci věřit, že ten motor se tam projevuje jinak než v S60 (kde je myslím naladěn na trošku nižší výkon), tam totiž jede jak beránek, jenom tak přede a vrčí.
Protože FMC šetří kde může a jiný motor s podobným výkonem se zrovna v koncernu nenašel. ST jsem neřídil, ale chci věřit, že ten motor se tam projevuje jinak než v S60 (kde je myslím naladěn na trošku nižší výkon), tam totiž jede jak beránek, jenom tak přede a vrčí.
Tak šestiválec sám o sobě sportovnost auta neničí, ale Focus RS jej určitě mít nebude. Navíc, pedrosan by rád řadový, což nevím, jak by chtěl napříč do Focusu narvat. 😉
Šestiválec do Focuse RS? Vždyť to je opak smyslu toho auta. Mělo by to být auto sportovní, co nejlehčí. Má to snad být auto zábavné a ne jen rychlé na rovině.
Domnívám se, že tady vznikla ta spekulace, že nový Focus RS bude mít pouze pohon pření nápravy. Někde se objevila zpráva o předkolce s 260 koňskými silami, média pár koníků přidala a dala tomu nálepku RS. Doufám, že RS se bude od ST odlišovat více než jen 20 koňmi. Věřím a doufám, že RS bude disponovat náhonem 4x4 a poháněno bude novým řadovým šestiválcem (SI6). Už abych začal spořit 😉
Tak tohle už je přecejenom lepší. Tady je vidět, že nějakej potenciál navíc v těch motorech rozhodně je. A že je to oficiální úprava a se zárukou? Supr čupr.
Nikdy jsem nepochopil, proč Focus ST má pod kapotou ten turbodiesel na benzín. Do sportovního auta se hodí spíše nabušený lehký motor.
Ja tiez od HOT HATCHE ocakavam asi nieco ine a mozno nie som sam, ked to kopa ludi u nas pouziva ako univerzalne auto aj na zabavu, aj na odvezenie rodiny.
A moj nazor som uz prezentoval viackrat, na HATCHBACK s prednym nahonom zacina byt uz nad 210k vela, je premotorizovany, na rozjazde to hrabe, z kazdej zakruty tiez... Pri tom si vsimol, ze na mokre, alebo v zime ma tendencie hrabat uz aj 1.6 Ti-VCT (115k), hoci bola vo vybave GHIA s ESP (a tym padom by mala mat aj nejaku trakcnu kontrolu). Na take 2s si hrabla, potom to elektronika nejako vyriesila.