Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dakar 2008: kamiony na Dakaru – dosavadní vrchol nabídky

Letošní Dakar bude opravdu vrcholným menu pro fajnšmekry sledující kategorii kamionů. Počet skutečně elitních posádek je sice zhruba stejný jako vloni, ale zavedení nové kategorie Superproduction vnáší do zápolení těch nejlepších zcela novou dimenzi.
Zpět na článek
3. 1. 2008 11:08
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 13:32
neregistrovaný "nalim kopřivnice"
3. 1. 2008 14:03
neregistrovaný "expert0001"
4. 1. 2008 09:16
neregistrovaný "nalim kopřivnice"
4. 1. 2008 09:40
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 11:11
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 21:49
neregistrovaný "expert0001"
4. 1. 2008 08:49
neregistrovaný "nalim kopřivnice"
3. 1. 2008 22:04
anonym
3. 1. 2008 11:23
3. 1. 2008 11:24
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 19:10
3. 1. 2008 13:26
neregistrovaný "pandan"
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 11:08
bez peněz na Dakar nelez
Letos budou tatrováci rádi, když se alespoň jeden dostane do první desítky.

Nechápu co to Karel blábolil o vítězství malého Aleška.....

Tomeček sand ani neposunul motor podle nových pravidel a nástavbu má jak kdyby chtěl pašovat kostelecké uzeniny... nechápu.....
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "nalim kopřivnice"
3. 1. 2008 13:32
Re: bez peněz na Dakar nelez
Řekneme si o tom něco znova 20. ledna.... ;-) :yes:
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 14:03
Re: bez peněz na Dakar nelez
myslíš jako že se sem přijdu škodolibě radovat, že jsem měl pravdu? ;-)
Avatar - T613
3. 1. 2008 19:56
Re: bez peněz na Dakar nelez
za pravdu? no proti továrním teamům mají malou šanci, ale pokud vím vždy zasahovali do první pětky!
neregistrovaný "nalim kopřivnice"
4. 1. 2008 09:16
Re: bez peněz na Dakar nelez
vždy mě pobaví názory lidí, co se o Dakar začnou zajímat v lednu a nemají vůbec přehled, jak se na těch autech maká celý předešlý rok a kolik práce je schováno pod tou "starou nástavbou"
Nevím kolik závodních týmů jezdí na Dakar z okolních zemí kolem ČR, ale když jsme jednou vezli T 815 4x4 dakarku po nějaké výstavě ve světě z přístavu v Něm. zpátky domů, tak nás zdravilo víc cizích, než našich řidičů kamionů, naše "malá" česká povaha (nulová hrdost na to,co umíme) se i na tomto příkladu ukazuje v celé své nahotě
neregistrovaný "expert0001"
4. 1. 2008 09:40
Re: bez peněz na Dakar nelez
no a opakem je potom naprostá ztráta soudnosti. Já jen napsal, že budou rádi, když se jedna Tatra dostane do první desítky, což je vzhledem k síle a početnosti jednotlivých týmů docela optimistické očekávání.
Avatar - T613
4. 1. 2008 14:26
Re: bez peněz na Dakar nelez
ale no tak. Nejsem nesoudný člověk. Konkurence je ostrá, ale pokud se Tatra pohybuje vždy v první desítce tak neočekávám žádnou změnu (v budoucnu, když se letos nepojede).Pochybuju, že by si Loprais kreslil doma v Cadu, tohle mu myslím dělá Kopřivnice. A Dakar je sakra dobrá reklama pro tyhle specializované firmy. A i podvozek Tater se vyvíjí kupředu.
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 11:11
mrkejte na Ginaf
a jeho nápravy - proti tomu působí ta tatrovácká trubka (která se navíc při prvním menším nárazu ohne a hřídel v ní uložená pak zákonitě prasken) skoro až směšně....... :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Special-line
3. 1. 2008 16:23
Re: mrkejte na Ginaf
Opravdu mě bavíš svými znalostmi o Tatře. Viděls někdy tu trubku prasknout? Ta rupne jedině když s jeřábem chytneš o most. Když si Tatra sedne na rouru roura drží hřídel taky. Ale nechtěl bych vidět když si takový auto s tuhejma nápravama žuchne na kardan....nevím no. U Tatry je hřídel chráněn 100%ně u jinejch aut takřka 0%.
Avatar - T613
3. 1. 2008 20:02
Re: mrkejte na Ginaf
vysvětlím ti jeho myšlení: "Ty br´do ten Ginaf je ale vysokej, a takovej mohutnej. A ta Tatra taková vobyč. Navíc roura je stará. Za to rám a tuhé nápravy to se dělá teprve od počátku věků! Tak to musí být přeci lepší!" U něj bych to čekal. Co na tom že Tatra má největší výkyv náprav a pokud si nesedne na rouru vyjede vše.
3. 1. 2008 20:22
Re: mrkejte na Ginaf
Neprijde mi, ze ty zluty Ginafy tymu Vink maji tuhy napravy. Spise to vypada na nezavisle zaveseni vsech kol na trojuhlenikovych ramenech. Taky me to dost na fotkach zaujalo, jako experta...
Avatar - T613
3. 1. 2008 20:36
Re: mrkejte na Ginaf
ono je to jedno.. jen nemám rád, když se někdo naváží do konstrukce, která je roky a tvrdou praxí (sibiř, afrika, indie atd.) ověřená denním provozem v těch nejhorších podmínkách jak v civilních, tak i vojenských. Izraelci na Tatry (byť je koupili pod značkou ATC) nedají dopustit. Rusové rovněž. Jen u nás kydají "experti" urážky stylu až jim praskne roura, prehistorická konstrukce apod. :no:
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 21:49
Re: mrkejte na Ginaf
pozor! já se vůbec nebavím o sériových autech. Bavíme se o závodních autech pro Dakar. A tady prostě určitý hendikep na straně Tatry je. Spočívá v tom, že i když má Tatra závodní tlumiče, tak podvozek jako takový je sériový. A co je v běžném provozu prakticky nezničitelné, v závodě prostě nestačí (běžné osobní auto bez zpevnění rámem je taky pro závody ať už rally nebo na okruzích nepoužitelné - rozpadlo by se záhy). Že to nestačí se v posledních ročnících ukazuje pravidelně - Tatry už několikrát odstoupily a nebo nabraly obrovské ztráty právě kvůli ohnutí poloosy na přední nápravě a následnému prasknutí hnací hřídele. Výhodou tuhé nápravy je, že její uložení můžete pořádně vytunit - zpevnit oproti sériovému provedení. To co používá Ginaf je potom v podstatě závodní zavěšení už z principu...
Avatar - T613
3. 1. 2008 22:11
Re: mrkejte na Ginaf
ale no tak bavme se vážně. Jasně, že Tatra odstoupila. Nemá takové zázemí jako Kamaz, že se po příjezdu do depa na ně vrhne desítka mechaniků! Prostě Loprais a spol. nemají takové zázemí. Ale přesto dokáží Tatry řádně šlapat na paty. Dlouho to bylo, o tom že se Tatry naháněly s Kamazy. Ano Kamazy jsou lepší, ale především díky "šíleným" jezdcům a výbornému zázemí. To že se mezi ně dostal GINAF ještě nic neznamená. A na to, že Aleš jel poprvé dosáhl obrovského úspěchu! Takže bych Tatru nezatracoval. I s málem dokáže hodně.
neregistrovaný "nalim kopřivnice"
4. 1. 2008 08:49
Re: mrkejte na Ginaf
Pokud jsem dobře četl,co říkal Radek Smolka před závodem, tak LRT má letos pevnější př. nápravu. Nevím jestli zvětšili prům. spojovačky a nebo jinak posílili celou poloosu, ale určitě se v následujících 14 dnech vše dozvíme. Navíc, letos je podle itineráře návrat ke kořenům závodu k maratonským etapám a to víc nahrává jednoduchosti a odolnosti kontrukce aut, což tatrovky s rezervou splňují.
anonym
3. 1. 2008 22:04
Re: mrkejte na Ginaf
asi jsme si nerozuměli (trochu blbě jsem to napsal) - já nemyslel centrální nosnou rouru, ale rouru ve smyslu poloosy, která se na Dakaru na přední nápravě prostě dost často ohýbá a v ní uložená hnací hřídel potom praská...
3. 1. 2008 11:23
hmmm
ale u macíků museli vyměnit novou tedomáckou kabinu za abinu ze staré lízy jinak by je fia nepustila do soutěže :-(
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 11:24
Re: hmmm
jj a z hezkého kamionu je obluda.....
3. 1. 2008 19:10
Re: hmmm
Mne už pri predstavení nového špeciálu nesedelo, že na štartovej listine je u Macíka písaný LIAZ, hoci prestavili TEDOM. Z prečítaného sa mi zdá, že chyba bola u Macíkov.

Zmeniť zapísané auto (resp. značku) asi nejde (možno to ide, ale treba to spraviť v dostatočnom predstihu) a hoci je kategória Superproduction dosť benevolentná, tak kabína musí byť taká, akú značku bude mať na nej auto - čo je logická požiadavka.

Ak macíkovci prihlásili LIAZ a nezmenili to, musia štartovať s LIAZom. TEDOM snáď o rok.
neregistrovaný "pandan"
3. 1. 2008 13:26
redakci
"Kategorie se početně rozrostla až na rovnou stovku přihlášených strojů, ale nejužší špička s opravdovými ambicemi je početně stejně početná."
Ja vím, stane se to. Jen vás upozorňuji, abyste si to nějak upravili.
Rozbalit vlákno
1
3. 1. 2008 14:55
Re: redakci
Díky za upozornění, opraveno.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku