Novinky
a jeho nápravy - proti tomu působí ta tatrovácká trubka (která se navíc při prvním menším nárazu ohne a hřídel v ní uložená pak zákonitě prasken) skoro až směšně....... 😄
Opravdu mě bavíš svými znalostmi o Tatře. Viděls někdy tu trubku prasknout? Ta rupne jedině když s jeřábem chytneš o most. Když si Tatra sedne na rouru roura drží hřídel taky. Ale nechtěl bych vidět když si takový auto s tuhejma nápravama žuchne na kardan....nevím no. U Tatry je hřídel chráněn 100%ně u jinejch aut takřka 0%.
vysvětlím ti jeho myšlení: "Ty br´do ten Ginaf je ale vysokej, a takovej mohutnej. A ta Tatra taková vobyč. Navíc roura je stará. Za to rám a tuhé nápravy to se dělá teprve od počátku věků! Tak to musí být přeci lepší!" U něj bych to čekal. Co na tom že Tatra má největší výkyv náprav a pokud si nesedne na rouru vyjede vše.
Neprijde mi, ze ty zluty Ginafy tymu Vink maji tuhy napravy. Spise to vypada na nezavisle zaveseni vsech kol na trojuhlenikovych ramenech. Taky me to dost na fotkach zaujalo, jako e😜erta...
ono je to jedno.. jen nemám rád, když se někdo naváží do konstrukce, která je roky a tvrdou praxí (sibiř, afrika, indie atd.) ověřená denním provozem v těch nejhorších podmínkách jak v civilních, tak i vojenských. Izraelci na Tatry (byť je koupili pod značkou ATC) nedají dopustit. Rusové rovněž. Jen u nás kydají "e😜erti" urážky stylu až jim praskne roura, prehistorická konstrukce apod. :no:
pozor! já se vůbec nebavím o sériových autech. Bavíme se o závodních autech pro Dakar. A tady prostě určitý hendikep na straně Tatry je. Spočívá v tom, že i když má Tatra závodní tlumiče, tak podvozek jako takový je sériový. A co je v běžném provozu prakticky nezničitelné, v závodě prostě nestačí (běžné osobní auto bez zpevnění rámem je taky pro závody ať už rally nebo na okruzích nepoužitelné - rozpadlo by se záhy). Že to nestačí se v posledních ročnících ukazuje pravidelně - Tatry už několikrát odstoupily a nebo nabraly obrovské ztráty právě kvůli ohnutí poloosy na přední nápravě a následnému prasknutí hnací hřídele. Výhodou tuhé nápravy je, že její uložení můžete pořádně vytunit - zpevnit oproti sériovému provedení. To co používá Ginaf je potom v podstatě závodní zavěšení už z principu...
ale no tak bavme se vážně. Jasně, že Tatra odstoupila. Nemá takové zázemí jako Kamaz, že se po příjezdu do depa na ně vrhne desítka mechaniků! Prostě Loprais a spol. nemají takové zázemí. Ale přesto dokáží Tatry řádně šlapat na paty. Dlouho to bylo, o tom že se Tatry naháněly s Kamazy. Ano Kamazy jsou lepší, ale především díky "šíleným" jezdcům a výbornému zázemí. To že se mezi ně dostal GINAF ještě nic neznamená. A na to, že Aleš jel poprvé dosáhl obrovského úspěchu! Takže bych Tatru nezatracoval. I s málem dokáže hodně.
Pokud jsem dobře četl,co říkal Radek Smolka před závodem, tak LRT má letos pevnější př. nápravu. Nevím jestli zvětšili prům. spojovačky a nebo jinak posílili celou poloosu, ale určitě se v následujících 14 dnech vše dozvíme. Navíc, letos je podle itineráře návrat ke kořenům závodu k maratonským etapám a to víc nahrává jednoduchosti a odolnosti kontrukce aut, což tatrovky s rezervou splňují.
ale u macíků museli vyměnit novou tedomáckou kabinu za abinu ze staré lízy jinak by je fia nepustila do soutěže 😒
jj a z hezkého kamionu je obluda.....
Mne už pri predstavení nového špeciálu nesedelo, že na štartovej listine je u Macíka písaný LIAZ, hoci prestavili TEDOM. Z prečítaného sa mi zdá, že chyba bola u Macíkov.
Zmeniť zapísané auto (resp. značku) asi nejde (možno to ide, ale treba to spraviť v dostatočnom predstihu) a hoci je kategória Superproduction dosť benevolentná, tak kabína musí byť taká, akú značku bude mať na nej auto - čo je logická požiadavka.
Ak macíkovci prihlásili LIAZ a nezmenili to, musia štartovať s LIAZom. TEDOM snáď o rok.
Zmeniť zapísané auto (resp. značku) asi nejde (možno to ide, ale treba to spraviť v dostatočnom predstihu) a hoci je kategória Superproduction dosť benevolentná, tak kabína musí byť taká, akú značku bude mať na nej auto - čo je logická požiadavka.
Ak macíkovci prihlásili LIAZ a nezmenili to, musia štartovať s LIAZom. TEDOM snáď o rok.
"Kategorie se početně rozrostla až na rovnou stovku přihlášených strojů, ale nejužší špička s opravdovými ambicemi je početně stejně početná."
Ja vím, stane se to. Jen vás upozorňuji, abyste si to nějak upravili.
Ja vím, stane se to. Jen vás upozorňuji, abyste si to nějak upravili.
Nechápu co to Karel blábolil o vítězství malého Aleška.....
Tomeček sand ani neposunul motor podle nových pravidel a nástavbu má jak kdyby chtěl pašovat kostelecké uzeniny... nechápu.....
Nevím kolik závodních týmů jezdí na Dakar z okolních zemí kolem ČR, ale když jsme jednou vezli T 815 4x4 dakarku po nějaké výstavě ve světě z přístavu v Něm. zpátky domů, tak nás zdravilo víc cizích, než našich řidičů kamionů, naše "malá" česká povaha (nulová hrdost na to,co umíme) se i na tomto příkladu ukazuje v celé své nahotě