Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cyklopruhy rostou přes odpor policie: Zvykejte si!

V ulicích měst rostou cyklopruhy na místech, kde se to nelíbí ani policejním inženýrům. Místo aby taková opatření kolaře chránila, posílají je přímo do husté dopravy.
Zpět na článek
12. 4. 2020 13:18
24. 11. 2021 21:47
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 11:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
12. 4. 2020 13:18
Puhy nepruhy
Zemřel S.Moss.
Rozbalit vlákno
0
12. 4. 2020 15:36
Díky za každého cyklistu
Díky němu se vejde do pražských ulic o jedno auto víc.
V roce 1990 stál favorit 196000 kč, tedy 59 průměrných platů. místo v provozu a parkování bylo tehdy v ceně. Kdyby dnes stála fabia přes dva miliony, stále by to platilo. Ale dnes stojí fabia 280000 kč, tedy 8 průměrných platů. Takže už není luxus mít auto, dnes je luxus mít pro své auto prostor v pražském provozu.
Cyklopruh není ta příčina že stojíte v koloně, i když ten pohled možná někoho dráždí. Problém je v tom, že auto může mít dnes kdo chce. Cyklopruh ten problém naopak řeší.
Rozbalit vlákno
0
12. 4. 2020 20:08
Auto nepatří do města! Města patří lidem, ne pohyblivým hrom
Čím víc cyklistů a méně aut obsazených jen řidičem, tím líp se nám všem bude dýchat!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 23:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 4. 2020 08:10
Re: Auto nepatří do města! Města patří lidem, ne pohyblivým
A čo takto vyhnať autá z dedín? Tam predsa patria konské povozy ;-)
13. 4. 2020 08:13
A všetkým cyklistom povinne...
žlté vesty/tričká + vpredu poriadne LED-ky.
Však v meste jazdia ako chrapúni a keď sa priženú odzadu, tak ich veľakrát ani nespozoruješ.
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2020 15:03
cyklisté jako účastníci silničního provozu
Jen taková úvaha... proč cyklisté nemusí dělat řidičáky? proč nemají SPZ a nemusí platit povinné ručení? oni se snad v dopravě nepohybují? nemusí znát předpisy a nemohou způsobit škodu či dělat přestupky? U motorových vozidel se tento přístup snad neosvědčil?

Např. můj kolega se vážně zranil při jízdě na elektro koloběžce rychlostí 20km/h jen proto, že je to hlupák a nedával pozor na cestu. ať mi nikdo netvrdí, že cyklisté všeho druhu nehody nezpůsobují. zvláště pak v situacích, kdy samotná přítomnost nevhodně umístěného cyklopruhu přímo způsobuje krizové situace a ti cyklisté nejsou proškoleni, jak v takových situacích správně jednat.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xxc
13. 4. 2020 20:21
Re: cyklisté jako účastníci silničního provozu
Opačne, skôr je otázka, načo sú nám vodičské preukazy, evidenčné čísla a hlúposti na autách, keď cyklisti sú rovnako účastníci cestnej premávky a nič z toho mat nemusia. Samozrejme, zákony a pravidlá poznať treba, rovnako sa naučiť jazdiť. Ale aj na kolobežke som sa naučil aj bez autoškoly. Kolobezkožkoškoly. Každé auto má vin číslo, zbytočne ho označovať ešte značkou. Ani ľudia nemajú na tričkách označenie a rovnako môžu spôsobiť škodu a robiť priestupky.
13. 4. 2020 21:54
Re: cyklisté jako účastníci silničního provozu
chvíli jsem přemýšlel jestli na toto vůbec reagovat. Vy mi tedy tvrdíte, že odpověď na mou nadhozenou otázku "u motorových vozidel se tento přístup snad neosvědčil" je ano, neosvědčil se? Skutečně máte názor, že dělat řidičáky je pro všechny účastníky silničního provozu zbytečné, protože máte pocit, že vy byste ho nepotřeboval a tak ho neuznáváte?

máte pocit, že SPZ je tam redundantně a bezůčelně? neslouží náhodou ke snadné identifikaci vozidla? ta je taky zbytečná ve všech případech? a v těch kde by se hodila, byste to bez SPZ řešil jak? odhadl byste jestli tenhle červený kombík třeba náhodou není kradený, šel se zeptat řidiče co stojí u dálnice jestli vám neukáže VIN? (lepší příklad mě honem nenapadl)..

přijde mi, že máte neuvěřitelně zcestnou představu, že silnice by byly bezpečnější, kdyby si tam každý dělal co chtěl a nejlépe kdyby se nedalo zjistit kdo tam co dělá, aby se to nedalo postihnout.

k poslední větě mohu říct snad jen to, že naštěstí narozdíl od aut či koloběžek, každý člověk vypadá jinak a policii to velmi usnadňuje pátrání po těch, kteří ty přestupky skutečně páchají.
Avatar - xxc
13. 4. 2020 22:47
Re: cyklisté jako účastníci silničního provozu
Ano, mam pocit, ze spz je na aute zbytocne. Kazde auto ma vin kod napisany pod sklom. To je pravda, ze ludia su rozni, ale kedze nemaju cisla na trickach, nie je na prvy pohlad zrejme, o koho ide a ci po nich netreba patrat. Rovnako ako cyklisti, kolobezkari.

Inak neviem preco rovno riesit priestupky, ludia sa maju spravat ohladuplne a nemaju porusovat zakon. Oznaceni aj neoznaceni. Ma sa predchadzat poruseniu zakona, a nie nejake priestupky riesit.
18. 11. 2020 02:08
Re: cyklisté jako účastníci silničního provozu
Protože 1. to vůbec neumožňuje mezinárodní právo silniční, kterým je tento stát vázán a za 2. vůbec to nebylo, není a nebude potřeba.

Prvním "registračním" požadavkem bylo, aby byly povozy označeny cedulkou se jménem a adresou majitele ("provozovatele"). Nejprve to zavedli Francouzi, u nás se to zavedlo místodržitelským nařízením v devadesátých letech devatenáctého století. Oproti třeba Spojenému Království není u nás jízdní kolo považováno za carriage, povoz, ale za svébytné vozidlo, takže se na jízdní kola nepřenesl ani požadavek na označování "povozu" cedulkou se jménem a adresou majitele.

Registraci a vůdčí (případně i topičskou) zkoušku řidiče každého silostroje nařídila Říšská rada zákonem platným pro všecka Království a země na Radě říšské zastoupené, ale primárně proto, že to vyžadovala první pařížská úmluva o silničním provozu, a bez registrační značky, rozlišovací značky států, vůdčího listu a mezinárodního vůdčího listu by rakouské vozidlo nesmělo za hranice; v té době (1905) ještě nebyl provoz silostrojů tak závažným nebezpečím, aby si tato opatření vyžádal na národní úrovni.To přišlo až někdy před prvou světovou válkou a realisovalo se během ní a po ní (za války beztak moc neerárních silostrojů nejezdilo, byly starosti s válkou, vražedným průjmem a hispánskou influensou, takže potom): uzákonila se jízda vlevo (1916), i když byla dána zvykovým právem už od vlády Jejího Královského Apoštolského Veličenstva Marie Terezie. Obmezila se rychlost silostrojů v uzavřených osadách na rychlost koně v lehkém klusu (15 kmph), a mimo osady na rychlost koně v trapu (45 kmph), zřídil se fond pro podporu vdov a mrzáků zachvácených silostrojem, už před válkou se zavedla povinnost v noci silostroje osvětlovat vpředu po stranách a osvětlovat tabulku zadní registrační značky. A to všecko v době, kdy byla doporučována rychlost nákladního automobilu 12 kmph, poněvadž ve vyšší rychlosti není vůdce s to obstarat všecky ty úkony potřebné k řádnému zvládnutí silostroje a mohlo by dojít k nehodě (bohatost směsi, ruční plyn, předstih, řazení nesynchronisované předovovky pákou vpravo vedle kabiny, vlastně jako ruční řazení motocyklu na nádrží, ruční klakson, plus mechanické brzdy jenom na zadní nápravu, a v případě vleku(ů), komunikaci s brzdařem (brzdaři) v budce (budkách).

U nás zemře na pozemních komunikacích ročně něco kolem 600 osob, a na 99% jsou příčinou smrti motorová vozidla; ne nezbytně nutně po kausální stránce ku vzniku nehodového děje z hlediska positivního práva, ale jednoduše, kdyby jich nebylo, tak by umrlců nebyla ani desetina. Ono být přejet bryčkou, nebo nákladním vozem, a ještě k tomu podupán třemi páry těžkých koní, je taky jistý funus, ale přeci jen to risiko je znatelně nižší.

Pokud cyklista nezrakví sebe, občas zrakví, nebo spíše zinvalidní, nějakého chodce, to se - čas od času - stane, kumulací okolností, ovšem krom chodců a dalších cyklistů od něj žádné risiko jiným účastníkům provozu příliš nehrozí, tedy risiko vážného zranění nebo smrti.

Navíc, motorové vozidlo lze provozovat na silnicici až na základě schválení vozidlu ku provozu (typu nebo jednotlivě), přidělení technického průkazu a registrační značky, zjednání povinného pojištění kryjící případnou škodu a až po té, co jeho řidič složí příslušné zkoušky před ouřadem a obdrží ouřední povolení řídit příslušné motorové vozidlo. Nemotorové vozidlo lze provozovat toliko na základě věku a příčetnosti. I když střízlivý pohonič na vesnici prakticky neexistuje a jediným zařízením k osvětlování a světelné signalisaci na povozu je jedna, malá, červená odrazka uprostřed vzadu, nevím o případu, kdy by za posledních deset let někde povoz zrakvil, nebo zmrzačil, rodinu. U motorových vozidel je to prakticky každý týden "něco".
14. 4. 2020 12:50
Hlavně dodělejte obchvat
Hlavně dodělejte obchvat, ať už nemusím do toho smradlavého skanzenu zajíždět a ty eko lgbt cyklo pruhy řešit :-) Co si pražáci zvolili, to mají. My ostatní s nimi. Až doděláte obchvat, tak si třeba ten svůj skanzen zakonzervujte, zakažte auta, do krámu si jezděte na kole, ty obchody zásobujte taky na kole, nebo si dojeďte na kole na periferii do hypermarketu. A až zakážete zlé hypermarkety (chtějí to stejní levičáci, jako čmárají cykločáry), tak si jezděte na kole pěstovat vlastní zeleninu a krávy na okraj města, protože přece lokální potraviny, že? :-) A elektřinu si vyrábějte taky šlapáním na kole, protože přece zlé elektrárny.
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2021 21:47
Cyklopruhy
Jojo, i tady u nás jich je poslední dobou čím dál víc. Musím se ale přiznat, že je moc nevyužívám. Celkově na kole nerad jezdím po silnici. Raději jezdím po různých cestičkách a tak. Je jich tu taky spousta. Jen teda při takovém ježdění člověk potřebuje dobré blatníky na kolo, protože ty cesty bývají často bahnité. Já si teď nedávno zrovna kupoval nové z https://www.cyklosvec.cz/blatniky a spokojenost. Konečně žádné bláto na zádech.
Rozbalit vlákno
0