Sagitta byl zajímavý projekt dostupné škodovky z druhé poloviny třicátých let. Do sériové výroby se nakonec nedostal, řadu řešení ale použil pozdější model Popular „Liduška.“
Ale já už jsem to vzdal. Starého psa novým kouskům nenaučíš.
Šířka 1,32m a rozchod 1.6m?
Fantazie. Pravděpodobně má ještě jedna vnější kola, která zasahují do jiné dimenze a ani na fotkách nejsou patrné. Je to dimenze, kde žije Bureš a kde čísla, tabulky a technické údaje ztrácejí smysl na který jsme zvyklí z našeho ubohého newtonovského vnímání fyziky a časoprostoru.
Tipnul bych 1,06m.
Ale to je jedno.
Je to marný.
Edir 11.4
A opět opraveno. Bez uznání chyby, bez poděkování. Pěkně potichu a zmizet jako smrad... :yes:
Porad lepsi kdyz nam utahuje srouby EU, nez kdyz nam je utahoval SSSR, mily CICERO. A dneska by chteli ty smradlave zavsivene filcky zase, protoze jsme uklidili sochu jednoho jejich z***syna z ulice. At uz konecne vychcipaj.
Neblázni. Porovnanie Tudora s 1000 MB nie je zrovna fér, každé z áut reprezentuje celkom inú dobu a úroveň techniky. Porovnávať dnešok a históriu, trebárs len z pohľadu spomenutej ergonómie je nezmysel. Keby si žil v tej dobe, bol by si rád aj za Tudora a na ergonómiu a pohodlie by si mal celkom iné meradlá. ;-)
Bol som nedávno v jednej firme, kde renovovali 1x Opel GT (nádherné auto) a 1x Škodu Tudor https://img2.auto.cz/…551_skoda-v0.jpg?v=0
Samozrejme došiel som pozrieť hlavne na Opel GT... ale ako správny fanúšik áut som nevynechal ani Tudor. Poviem Vám, že nikto z nás by nechcel jazdiť takým autom :(. Škoda 1000 MB je oproti tomu ultra moderné auto. Už len "gauč" na ktorom sedel vodič a spolujazdec bol hrozný - pri otvorení dverí som skoro vypadol. Pojem ergonómia v tej dobe ešte zrejme nebol známy :).
Celkom tak by som to nepovedal... ale pravdou je, že dnes má vodičák kadekto :-! Autá majú toľko bezpečnostných systémov, že poniektorí sa na ne spoliehajú až priveľmi. Navyše ak má človek auto s 5 hviezdičkami, 4x4... niekedy má pocit, že sa mu nič nemôže stať.
Môžme sa dohodnúť, že napr Tudor by som si vyskúšal radšej ako nejakú modernú Teslu :). Tie staré autá mali niečo do seba - boli nedokonalé, ale práve tu je vidieť ako ďaleko sme sa posunuli. Potom si človek oveľa viac váži svoje súčasné auto ;). Súčasne si človek pri takom aute uvedomí, akí boli naši otcovia, dedovia frajeri, keď tým jazdili. Šoférovať dnešné moderné auto je hračkou, pre mnohých dokonca otravou.
Máte pravdu ;). Ja som len chcel, že nie je veterán, ako veterán z dnešného pohľadu. V dobe, keď bol Tudor novinkou by som o ňom samozrejme sníval :). Kedysi som jazdil otcovou Škodou 100, pritom som s tým bol celkom spokojný. Z dnešného pohľadu je to... povedzme veterán, ktorý na tom nie je tak hrozne - čo sa šoférovania týka :). Brat ju ešte stále má v garáži... :). Každopádne šoférovať to dnes - to je iný zážitok.
Hele, já jsem se Škodou 440 Spartak z roku 1956 ( www.google.cz/search?… ) najezdil tisíce km, a na takovym autě nemůžeš hledat chyby. Je to prostě poplatný svý době, a můžu ti odpřísáhnout, že ty sedačky ( www.google.cz/search?… ) byly naprosto v pohodě. To auto stejně víc jak kilo nedalo, bylo to na pohodovou jízdu po ČR. Na ty dovolený nezapomenu, a ani nevím, proč jsem ho poslal do světa. :-(
Jj čobollskej spasitel světa nám tady dal lekci.
Akorát odhadl naše IQ z jediné věty a pak nám zle vyčinil.
Klečel jsem hodinu na hrachu a brečel. :-[]
inak ani si to uz neviem dnes predstavit auto siroke 1,32m.. ved dnes uz aj malicke picanto ( co je asi kasnou najuzsie auto na trhu momentalne ) ma sirku uz 1485mm ( teda zhruba uz aspon tych 1,5m )
ale tak zase pri dlzke 3,4m aj ta sirka 1,32m nevyzera na pohlad nijako poddimenzovane ... jednoducho v tom case to bolo proporcne good ... a ani dvere nemali 20cm hrubku ako dnesne vozy takze vnutri nakoniec asi aj bolo dost miesta aj na sirku