Zkus tuto Corollu s 1.2T, je tedy měkčí, ale takhle plavný až "francouzský" podvozek jsem dlouho nezažil v této třídě, kdo se nehoní v zatáčkách a nehledá co nejpřesnější řízení, je příjemné rodinné kombi :) Škoda jen přeposilovaného řízení.
Nebude to trochu aj tým, že podvozky sú robené pre kvalitné cesty a na našich výtlkoch je to proste ubúchanejšie a hlučnejšie? Väčšinou len chýba lepšia zvukoizolácia od podbehov.
Mladí chytří kluci sedí za CAD systémy a kreslí, rychle, levně, efektivně. Ale nemají páru o tom jak funguje automobil. Kde jsou ty časy kdy auta z větší části stavěli závodníci a lidé od volantu. Dnes um není třeba, většinu chyb pochytá elektronika. Na výsledku je to ale znát. Proto třeba většinu moderních vozů řídím nerad.
Tých nedostatkov za túto cenu je trochu viac.Pri nastupovaní si šofér rozbije koleno/ostrá hrana trčiaca z prístrojovky/ Corolla je nízka takže nad hlavou je málo miesta a tak isto aj vzadu,zamykanie dverí z vnútra je riešené trapnym kolískovym červeným pičusom na dverách /to sú osemdesiate roky/ ale ináč je velmi pekná.Konečne Toyota neurobila auto len pre penzistov.
Ja som tak rozbil koleno pri nastupovani do Skody :-) Normalne som este 5 minut v bolestiach sedel, kym som bol schopny nastartovat. A potom, preco ludia kupuju suv.
povedal by som ze je to taka typicka "japonska moderna" .... kde niektore veci su fakt naslapane az to clovek nechape v kontraste s niektorymi "starsimi" ( nazvime to osvedcenymi ) rieseniami az to clovek nechape opat ... ale to je proste japonsky styl stavajuci na praktickosti spolahlivosti a denno dennej funkcnosti ( ten cerveny picus prezije aj desatrocie bez poruchy a je aj megaprakticky ) .... mne sa sice viac paci hatchback ale je fajn ze aj tento kombik posobi podobne ako hatch vcelku sportovo a relativne stihlo... tu mu k tomu dopomohla zrejme aj ta tmava farba .. sedi mi tu.. je moc pekna.. rovnako aj disky.... uz je len otazka ci ten hybrid v praxi clovek bude vediet "vyuzit" tak aby sa mu to vyplatilo.... ale pri kuske snahy a pociatocnom zoznameni sa s autom casom urcite clovek najde s nim spolocnu rec a ta spotreba bude prijemna .... za mna je corolla momentalne jedno z top aut v segmetne ... najkrajsi je asi novy leon pre mna.. ale technicky a co sa aj ponukaneho hybridu tyka tak tu vidim nadalej corollu na vrchole mojho pomyselneho rebricka ... paci sa mi zo dna na den coraz viac :yes:
Aj elektricke auto je dobre do mesta. Na vacsi nakup a rychly presun. Na dialky je zase lepsi diesel. Ako kompromis je to dobre, ale urcite nie top volba.
S tým Leonom musím súhlasiť aspoň podla fotiek vyzerá super.Keď sa otvoria predajne a bude vystavený pôjdem ho omrknúť.V segmente C je momentálne pre mňa Leon top 1.
Ale je to sranda, s těmi Japonci. Jakkoli je jinak interiér ergonomicky i kvalitativně na úrovni, můžeš se spolehnout, že uprostřed budou kolébkové ovladače vyhřívaných sedaček z roku 1980. Je fajn, že se neženou do rádoby trendy ergonomických přešlapů, jaké dnes předvádí třeba koncern, ale občas by nebylo od věci přehoupnout se do nového milénia.
Tak do hlavy se při nastupování prákrát už někdo praštil, kdo nebyl zvyklý na docela nízko položenou sedačku, protože není zvyklý dát hlavu o tolik dolu. Ale koleno si nenarazil ještě nikdo. Že ty jsi do toho jen jednou sedl a tohle tě napadlo?
mám taktéž jen 186, vzadu je tedy u mne trochu obtíž nad hlavou kvůli panoramě, ale ta je pro děti, tedy nikdo jiný než ony tam nejezdí. Takže nad hlavou je to fuk. A na kolena tedy problém nemám ani sám za sebe. Ale souhlasím, že pro vyšší lidi to opravdu není. Kamarád se 196 už byl hodně nekomfortně usazen i vpředu. Ale ani ten neměl problém s koleny.
Ale každopádne je to obrovský posun v designe a je naozaj velmi pekná a hlavne keď sa skombinuje s dvojfarebnou karoseriou a na 18" kolesách.Mne by osobne stačila krátka a tam je další problém že má menší rázvor ako Combi.A škoda že neponúkajú trošku silnejší turbobenzín lebo to by bol môj favorit na motor napr.taká 1.4 alebo 1.5 s turbom výkon okolo 150-170k.Tá 1.2 turbo sa mi zdá slabá.
v tomto su hybridy sikovne suhlas... za 5 sa da jazdit jak s corollou tak aj s nirom ktore ma rovnaky razvor a skoro aj na chlp rovnake rozmery kasne ( okrem vysky ) ako corolla hatch ...
rovnako ako pises vyssie ..u corolly moze byt ( aj za mna ) zaujimava aj ta "zakladna" motoricka verzia... teda ta s 1,2T ... sice to uz nebude hybrid ale aj to 1,2T spotrebou nadalej nezozerie penazenku a pritom vyzera uz celkom dostupne ( voci podstatne drahsiemu hybridu ) a uz aj vykonovo dostacujuco na bezne potreby.... za mna ma corolla teraz velmi silne portfolio v eu .. aj sikovne hybridy aj sikovny 4 valec turbo idealne posadeny... k tomu 3 karosarske varianty... tak ponukou silna corolla aka je dnes uz tu davno nebola.. ak vobec .. :yes:
Je to jen o tom, kde jezdíš. Pokud budeš dávat 60tis km ročně na dálnici, tak je diesel jasnej. Ale když potřebuješ jezdit hlavně město v klasickým režimu dětský taxi a párkrát ročně to vytáhnes někam na dovolenou, pak ten hybrid smysl dává. Mně třeba to rachtani ve městě vadí. A proto mám dva diesely :D
Na té dálnici to taky není tak strašné, pokud se jede v rámci předpisů kolem 130 km/h, tak 2 hybridy, které jsem jezdil nejvíc (tato Corolla a Mondeo HEV) si neřeknou o tolik víc, jezdí kolem 6-7 dle provozu. To si 180k diesel s automatem vezme taky... rozdíl je pak při tom, když držíš hybrid pod krkem.
Atmosférický motor je na tom daleko líp, než turbomotor, co se týče konstrukční jednoduchosti i odolnosti a s ní souvisejícími menšími požadavky na ohleduplné zacházení. Nevím, v kolika km se připojuje spalovací motor ale pokud nebydlíš hned u nájezdu na dálnici tak nevidím problém. Servisní náklady budou taky nižší.
Jinak, z mého osobního pohledu je hybrid pro ekologicky uvědomělého člověka a s ekonomikou provozu má málo společného, viz můj oblíbený příklad s tepelným čerpadlem - šetříš, protože jsi na začátku zaplatil víc /a třeba se to někdy i vrátí:)
Přímovstřik ale není problém ohledně spolehlivosti narozdíl od turba. Nicméně tenhle motor není přímovstřik, ale kombinace přímého a nepřímého. V nízké a střední zátěži jede nepřímo a v větší přímovstřik. To dle mého je již docela komplikované a uvidíme jak to bude se spolehlivostí. Je to i důvod, proč některé první dvoulitry nemají filtr pevných částic. nejsou potřeba na splnění limitů, nicméně Toyota již dává dobrovolně do všch motorizací.
Já ziju v tom, že zahřívání studeného motoru je kvůli vůli písní kroužky/válce+mazání. Což moc nesouvisí s typem motoru. Naplno v zimě můžeš vyrazit s čímkoli, nejsi-li ale prase, tak s ničím.
Hybridy Toyoty stojí z mého pohledu totéž, co zbytek trhu, tudíž za pohon nepřiplácím, tudíž TČ není totéž. ;-)
hybrid stojí totéž co 1,6 benzín bez hybridu?
jak říkám, kdybys bydlel u dálničního přivaděče a sotva se rozjedeš, dáš cihlu na plyn tak to chápu, ale u hybridu, kde se motor rozjede až v nějaké rychlosti si myslím, že to nějak moc nehrozí.
Bože Migu ty si snad děláš kozy.
320i stojí totéž, co 340i?
Argument s dálniční privaděčem neplatí pro jiné motory úplně stejně? Máš pocit, že s naftou nebo turbem obecně jedeš v zimě 5km dvacítkou? V jaké rychlosti se motor připojí je irelevantní, zahřát v nižších otáčkách bys měl každej.
V klidu Karle. Diskutujeme. Netuším vůbec, kolik stojí hybrid vs obyč benzín a skutečně mě to zajímalo. Píšeš, že stojí totéž co zbytek trhu, což je samo o sobě nonsens, aut je milion. Samozřejmě, že pokud Toyota nabízí nějaký benzín a potom tentýž benzín s hybridem, nepochybně bude stát víc. Teda nevím, nedíval jsem se do ceníku.
A s těmi "si děláš kozy" bych byl opatrný jakožto autor výroku o filtru pevných částic jakožto lapači NOx. Protože filtr pevných částic co lape plyn to mi trochu cuká v koutku ;-)
edit: tak jsem sjel ceník, podobně výkonný 1,2 turbo benzín a 1,8 hybrid - rozdíl sto tisíc. ale srovnávat to asi moc nelze... nebo ne úplně. každopádně, běžný uživatel asi vystačí s tím prvním..
1,8 má již navíc automat, nějakou výbavu navíc a k tomu téměř poloviční spotřebu.
Jinak těch 100 tisíc jsi vzal kde? Když vezmu základ
1.2 MT: 524 900
1.2 AT: 559 900
1.8 AT: 594 900
Takže rozdíl oproti manuálu je 70 tis, oproti automatu 35tis.
Navíc dostaneš automatickou klimu a startování tlačítkem. Mně to tedy přijde prakticky stejné.
Ale však diskutujem, já krev v očích nemám. Tahle Corolla v plné stojí přes osm set - je to v rámci kategorie něco extra? Neřekl bych.
S NOX jsem si naběhl, to jo. Pokud ti cuká v koutku, tak to mě taky. Naftové filtry pevných částic "nelapou plyn"? A jakožto autor výroku "benzínový motor emise řešit nemusí" by ses měl červenat podobně jako já za nox. ;-)
Mám Corollu s tímto motorem od loňského srpna, tak, si dovolím pár postřehů:
Dojezd ukazuje do rezervy, což není ideální, ale není potřeba se rosit, když se blíží nula. V nádrží zbývá ještě 5 litrů benzínu.
Při prudší akceleraci se motor ozve, na druhou stranu i ve 130 na dálnici po rovině umí točit 1500 ot. To je pak krásně tichý, a bez diesloveho dunění.
Spotřeba záleží na jízdním stylu, nedávno jsem jel přes Prahu (z Hostivaře do Kobylis a zpět) se spotřebou 4,1. V létě by to bylo i nižší (zimní gumy a zahřátí na začátku jsou znát).
Po okreskách jsem ještě na letních gumách jel 150km z Vysočiny přes Kolín do Prahy za 3,5l/100km.
Hned s novým autem (při výjezdu najeto míň než 1000km) jsem jel do Chorvatska a zpět, 4 lidi, naložený kufr, většinu cesty na adaptivní tempomat nastavený na 135km/h. S výletem v Alpách. Všechna tankování byla pod 5l/100km.
Celkové se mi v létě tankování vždy vešlo do 5l/100km, v zimě do 6l, a to jezdím taky dost dálnice, víceméně predpisovou rychlostí. Uvidíme, co bude teď po přezutí na letní gumy.
Jen kufr by mohl být větší, ten uváděný objem je myslím včetně prostoru na rezervu.
Vacsina ludi, kt. maju auto na sukromne ucely urobi nizsie spotreby, dlhodoby test nie je o spotrebach, resp. je o spotrebe ked na nu nehladis a auto normalne vyuzivas. Pocas toho ako im to sluzi ako pracant, nebudu jazdit ako ty, ked hybrid a vlastna kapsa su kamosi, motivacia sa oplati.
Inak vsimol som s tiez, ze aj hybridom vadi ten studeny motor, zimne studene starty to dvihaju vyznamne, musis najazdit pak aspon nejaky min. okruh aby to kleslo na pekne cislo, inak sa kratke poskakovanie v zime po meste so studenym motorom premietne na nejakych 6,7l. Bavim sa ale o Aurise 1.8 r 2018. Samo o sebe to nie je velka spotreba, aj studeny diesel na kratke trasy vezme 6-7l po meste... ten uspornejsi ako 1.6TDi.
Ano, jak jsem psal, je to o jízdním stylu. Mně to vyhovuje, ale každému nemusí. I dřív s benzínovým Focusem jsem byl zvyklý jezdit plynule - Brzdové destičky mi vydržely 140 000km.
Psal jsem to tu spíš jako doplnění k článku, protože u testu bývají spotřeby většinou vyšší.
V té zimě to mohu potvrdit. Prostě dokud se motor neohřeje, tak ho logicky nevypne, pokud ještě vytápí interiér, tak to trvá ještě déle. Proti dizlu se ohřívá rychle, ale pořád je to rozdíl proti létu. Ale aspoň při tom ten motor dobíjí baterku, takže úplně vniveč ta energie nepřijde 🙂
Si nemysli, ze tych 1500 tam vidis furt... pripajanie na dialnicny pruh je extremne typicka situacia, kde hybrid nevie pretavit svoj potencial, to mam overene na viac autach s tymto pohohom. Tam su tie vyssie otacky nutnost a aj hlucnost, ovsem na chvilu si zahuci a potom je klud... mne osobne to nevadi, je to automat, aj DSG s dieslom ked stupis viac podradi, je lepsie riaditelna plynom a diesel ma krutiak dole na rozdiel od hybridu, ale musis byt s prevodovkou kamarat, nie vzdy to ide tak lahko... oproti tymto pataliam je obcasne zahucanie hybridu uplne v pohode, lebo proste vies ze to spravi a potom ti da pokoj. Fair enough.
Ked mas mustanga V8 5.0 ten si pri najazde tiez zahuci, akurat krajsim zvukom a bude tak o 400% rychlejsi... ale preco je mu to odpustene !! :D
jasne ... chapem... primarne by som ani hybrid ako dialnicny kusok nebral to mi je jasne... jeho revirom je skor mesto ... avsak pri ustalenej rychlosti aj na dialnici vie byt relativne usporny co moze byt fakt zaujimave pre niekoho kto prave sa pohybuje povacsinou v meste a obcas teda po dialnici a zaroven sa nikde "nenahana" a neplasi... teda vyuziva skutocne tie vyhody hybridu ako takeho.... popravde ja pri mojom najazde by som skor viac vyuzil 1,2T corollu ako uz tu hybridnu ale v buducnosti sa uz mozno hybridom aj tak nevyhneme bez ohladu na najazd a lokalitu prejdenych km ( mesto dialnica okrska ) ... no ja u nas obcas vidim jednu audinu R8 jazdit a ta ma tak krasny zvuk ... a co je zaujimave tak na rozdiel od nejakej vytunenej imprezy ma tento zvuk R8 ani vobec neobtazuje ale je to skor taky ten "zdravy" zvuk :yes:
Nesúhlasím s krásnym zvukom R8, včera som zadriemal na terase a sused ma normálne tým zobudil. Nevravím, že jazda nie je zážitok, ale otravovať tým ulicu v nižších otáčkach je odporné. Normálne som pozeral, kto motorovú pílu štartuje a to bolo audi R8 :-)
Studený běh R8 po startu je opravdu hlučný, ale mě se líbí. Ten vysoký volnoběh a specifický hluk mi hodně připomíná čistokrevné závodní motory.
Každý to holt slyší jinak.
To se ale bavím o V8. V10 za studena neznám, ale jinak je ten zvuk hotová extáze. Ne nadarmo se o zvuku Lambácké V10 (shodou okolností v R8) vyjádřil Jeremy Clarkson, jako o nejkrásnějším zvuku motoru vůbec.
Přesně tak, když je potřeba, klidně pošle otáčky k červeném poli. Ale ten atmosférický dvoulitr má celkem hezký zvuk 🙂
Navic ta bezestupňová převodovka dávkuje otáčky plynule. Když se sklon silnice lehce změní, zvýší otáčky taky jen lehce, žádné skoky jako u klasické převodovky. O pohodlí pomalé jízdy při parkování ani nemluvě, tam má elektromotor jednoznačně výhodu.
na parkovisku sa aj RAVka v hybride pohybuje ako nejaky fantom... sranda.. minule len tak stojim pri aute a davam nakup do kufra ... a len tak tisko zasustala az som sa zlakol kedze som ju nevidel .. a zrazu bola uz prec ... ;-)
Ten 2.0 je v pohode co sa tyka hlucnosti a ma taky dravy zvuk nad 4500ot, vodici atmosfer si spomenu na tocive japonske motory. Ovsem ten zvuk je aj dost hlasny a ukricany, trochu ma prekvapilo ako vie byt dole tichy a hore v tych najvyssich otackach fakt reve... 1.8hybrid v aurise je tichsi v max otackach, nema tak plechovy zvuk.
To je celkovo paradox, 2.0 je tichy ale nad 4500ot uz dost huci, 1.8 ma povest vysavaca, ale v tych otackach je o kus tichsi a jasne netoci ani tak vysoko, nepotrebuje lebo ma nizsi vykon... celkovo ma taky trochu hutnejsi a prijemnejsi ton, no nevravim, ze je tichy, tiez si povysava, ale o nic viac ako vytocena 4valcova nafta... fakt o nic viac.
Mně překvapuje, že je to tak moc slyšet a všichni si na to stěžují. S novinkou nemám zkušenosti, pouze s předchozím modelem s atmo 1.8 (104kW bez hybridu) v Austrálii a až po dvou třech dnech ježdění s autem jsem si všiml, že to vlastně má CVT a ne klasický automat. Prozradil to až pohled na otáčkoměr. Odhlučněné to bylo výborně.
To je bezne, nenajdes napr. 15 ludi co by sa zhodli uplne. V hybride nebezi motor na volnobezne otacky, preto sa zda hlucnejsi lebo ma vzdy vyssie otacky, aj ked ho nakopnes studeny a dobija baterie tak bezi vyssie, to trochu meni zvukovy komfort.
Psat o tom, ze ten a ten usek jste ujel za 3.5l je u hybridu uplne nonsense. Čast energie si cucne z baterky, kterou po te nekde musi dobyt. Takze smysl ma napsat za kolik jezdite prumerne treba 3000km. V testu pisou dlouhodoba 5.9l. Pochybuju, ze budete o dost nize.
V teste je spotreb oproti ktorej je dlhodobo oveľa nižšie aj moja žena, ktorej predvídanie nič nehovorí a predpisovo tiež nejazdí. Hlavný rozdiel je v tom, že nejazdí diaľnice.
Mán na teba jednu otázku mimo tému. Dá sa na tom displeji zobraziť powermeter ako bol v predoslích hybridoch? Alebo je tam len tachometr, kontrolky a info z asistentov?
Tak hlavně ona se ta baterka nedobiji že zásuvky, ale pouze za jizdy: rekuperací při brzdění nebo motorem. A hlavně je malá. Do plna se dobije během pár km jízdy z kopce a zase se během pár km vybije k průměru. Nikdy jsem neviděl, že by nabití šlo pod cca 30 procent.
Toto není moc dělané na trvalou jízdu na elektriku. Běžně to na okresce vypíná benzín před každou zatáčkou, když dám nohu z plynu. A za zatáčkou ho zase zapne. A skoro pořád přepíná režim, kdy kola pohání benzín i elektrika, a režim, kdy benzín pohání kola a zároveň dobíjí baterku. Prostě pořád hledá nejúčinnější nastavení, aby byl motor maximálně efektivní.
Ta spotřeba na tom úseku byla neobjektivní spíš proto, že je tam velký výškový rozdíl. Vzít průměr z jízdy tam a zpět, bude to kolem čtyř litrům.
Jinak nedávno jsem jel s rakví na střeše, spotřeba 5,4l. Třetina dálnice, zbytek okresky.
Diametralne rozdiely v nazoroch je vidno vseobecne na vela veciach, hlavne na tych co sa vnimaju subjektivne. Komunikativnost riadenia je jedna z nich.
Mam pocit, ze napr. pan Machi pisal skor o trochu umelom vyvazeni a odpore riadenia, ta komunikativnost ma totiz viac atributov:
1. spatna vazba v zmysle posobiacich síl na volant smerom od kolies, tj akoby tahanie za volant a aka si prirodzena hardwarova logika tohto javu
2. prenos vibracii do volantu od kolies v zmysle informacii od vozovky, prilnavosti prednych kolies, v tomto informacnom toku totiz je citit, ze pneumatika vydava tzv vibrovanie ked je uz na limite predtym nez zacne klzat... tzv ked sa guma driape....ovsem prenasa sa tak isto informacia o hrubke asfaltu tj o povrchu vozovky a jej stave
Toto su dve zasadne odlisne veci v teme komunikativnost riadenia, pokial su obe zastuepne tej idealnej miere a hlavne obe pritomne, tak je riadenie vyborne komunikativne. O presnosti ani rychlosti riadenia to nic nehovori samozrejme. Ovsem nastavaju aj situacie ako u Corolly.
S nou mam taku skusenost, ze v bode 1. pokulhava a v bode 2. je nadpriemerna. Potom je tvrdenie, ze ma nekomunikativne riadenie take osemetne, pretoze Corolla prenasa informacii od vozovky dost, akurat jej chyba vernejsie vyvazenie odporu a vazba od prednych kolies v zmysle bodu 2. tj trochu toho zdraveho torque steeru.
1. Do mesta chcem vyššie auto.
2. Na diaľnici chcem úsporu paliva.
3. Na okresky chcem pružnosť
4. Všeobecne chcem ticho na palube.
5. Tankovanie ma obťažuje, min 800 km dojazd je nevyhnutný.
6. Pri aute za 30000€ chcem aj moderne prvky a peknú grafiku, nie sega hru z 1990.
Takze pre rozumného človeka nekupitelné.
Určite sa však pár čudákov nájde, čo si to kúpia.
Další ŠHlT od mekyho aka spiseme len cisto vsetky nevyhody a tvarime, sa ze su to tie najdolezitejsie vlastnosti na svete pre kazdeho a tym padom je to nepredajne a zle auto.
do mesta myslis ciste len kabinou vyssie auto alebo aj podvozkovo aby si mal aj lepsi vyhlad? ...
inak ked ta obtazuje tankovanie natolko ze ti treba dojazd aspon 800km tak potom to chce dizel v tvojom pripade
ono to su len a len tvoje poziadavky ... uz inemu nemusi byt absolutny problem tankovat aj kazdych 500-600km ( hybridna corolla aj tak nie je primarne dialnicny kriznik ) a aj vyska auta mu tu moze napriklad uplne vyhovovat.. ono ten dotycny zase moze povazovat za cudaka pre zmenu teba a tie tvoje "poziadavky" .... a poviem ti ze ani ja by som tu dizel nechcel a aj ked netuzim po elektre s dojazdom 200km tak az 800Km dojazd zase tiez nenahanam ( 500-600km uz plne postaci ) .. podla tejto tvojej logiky asi nas tych cudakov bude v reale hodne no ... len ty si pan normalny ... tak drzim palce nech najdes to svoje "normalne" auto a potom sa s nami podelis o dojmy s nim :yes:
Buď budeš dělat kompromisy a jezdit s tím jako s hybridem, tak je dobrý. Ale zase ideálně město a okolo něj. Pokud tě nebaví se neustále autu přizpůsobovat víc, než je zdrávo, nedává hybrid moc smysl. I přes neustálé přesvědčování, že to nevyje, to vyje jak vlk na měsíc. Takže když budu jezdit "běžně " sem tam si to přišlápnu, tak ne jen že v tomto konkrétním je celkem hluk, ale mě z toho vytí za chvíli jebne. Takže klidný řidič, pohybující se hlavně ve městě a v jeho okolí si bude chrochat, jenže bude mít pod kapotou 135KW, které stejně tak nějak nevyužije. Běžný řidič už si bude muset zvyknout na hybridní jízdu. A zabalený řidič prostě půjde jinam. Popravdě takové Suzuki dělá mildhybrid s manuálem. Bohužel má jen 1,4 a menší auta, takže si zase každý nevybírá, ale jak vidno to jde i takhle řidičsky přívětivěji
Tak je jasné, že každé auto si musí člověk koupit podle toho ,na co ho chce využít. Na dálnici bude příjemější letět s naftou, hlavně ve vysokých rychlostech, ve městě pak každý jiný pohon vezme 2x tolik, co ten hybrid. Výkon pod kapotou té Corolly je, a to vytí mne taky štve, jenže když chvíli jedeš, zjistíš, že na plný plyn nemůžeš jet v provozu moc dlouho, jsou to jen chvilky a pak na to eCVT zapomeneš ... na dálnici jsou lepší jiná auta, do města spotřebou moc ne...
Jezdím už 8 let (většinou po městě, ale občas i dál.... ;-) ) s CVT 1.33 Yarisem a nějaké to občasné vytí ani nevnímám. Naopak mám dojem, že jsem se s ním naučil jezdit tak, aby k nějakému vytí ani nedocházelo..... ;-)
vsetko je to vzdy o prisposobeni sa... samozrejme suhlas .. ci uz skocis z atmo na turbo... z dizlu na hybrid... z turba na elektro a pod ... skoro kazdy co jazdime uz viac ako len par rokov sme si nejakymi tymi zmenami na sukromnych ale aj firemnych vozoch uz presli a asi nie je nikto kto by si nezvykol a neprisposobil sa ... navyse ak musis tak musis... zvlast napr pri firemnych autach si clovek neraz fakt nevybera co ma pod kapotou...
Ja jsem yaris s CVT mel jednou pujceny v thaisku, jsou to 3 roky a byl uplne novy, tak predpokladam to stejne, co mas ty.
Krome CVT dobry maly auto. Ale CVT z toho udelalo nejhorsi auto, ktere jsem kdy ridil :-) S pritelkyni jsme se v kopeckach rezali smichy co je to za kraxnu. Oproti tomu jsou auta jako Dacia, Kia Picanto apod. naprosta pecka! Yaris+CVT fakt uz nikdy vic. To muze tolerovat jedine clovek, ktery to z nejakeho smutneho duvodu koupil a zaroven nikdy nejel v zadnem jinem aute.
PS: S CVT v hybridnim priusu/corolle nemam zadny problem. Ale v tom yarisu, to bylo vazne moc moc moc zly.
Mal som tyzden pozicany ten isty Yaris na dovolenke na Novom Zelande to bolo strasne auto. Sedeli sme v nom 4 , 3 dospelaci a jedno dieta . To auto neslo a do kopca zavyjalo ako hyena... Neodporucam na NZ pozicat auta s mensim motorom tiahle kopce nezvladaju tie male zehlicky. Yaris aj Corolla skarede auta dobre po meste z bodu A do bodu B auta o nicom...
My sme tiez raz skoro isli Pandou, lebo uz sa nedalo nic ine zohnat.
Nastastie sa objavil Fokus a ten je sofersky v pohode a aj ta jeho atmosfera celkom super.
Nechal som vyber na kamosku ta letela skorej z Pariza a navrhoval som auto strednej ako Corolla alebo Focus, nakoniec u nej vyhrala este vacsia lakota ako u mna a siahla na Yarisa. Ako moc sme tam nejazdili stravili sme nej cas v Auckland na hotely potom vo Wellington u znamych a na vile na ostrove Waiheke kde sme mali k dispozicii Golfa. Akurat cesta z Welligtonu do Auckland bola na Yarise s CVT neviem aky moturek v tom bol asi 1.2 neotvaral som radsej kapotu. Zazitok veliky :-!
Hmmmmm? Můj vůz na delší tratě je M140i v manuálu. Když přesednu zpět do Yarise, tak s ním žádný problém nemám..... :-! Auto z půjčovny v Thajsku...?.. :-O
akurat u suzuki mas vsetko zatial len tie mildhybridy ... chyba im nadalej aspon jeden klasicky plnohodnotny hybrid v ponuke ... otazne ale je ci to bude pre zakaznika suzuki vlastne vyhoda chciet hybrid od takeho auta ako vitara alebo S-cross a ignis a pod... ktore boduju hlavne prave cenou a jednoduchostou... a vidim ich casto aj u vodicov vekovo 50+ ktori moc hybridy nadalej nepreferuju a jazdia uz aj relativne pomenej .. ale casom asi nikto nebude mat na vyber mlady stary a ci jazdis malo alebo jazdis vela... uz to asi bude jedno .. blizka buducnost je prave v hybridoch... ale nie mildhybridoch ale tych skutocnych hybridoch....a zatial aj ja ( a to sa stale citim byt este aj mlady ) musim priznat ze asi ziaden hybrid by som nadalej moc nevyuzil aj ked pacia sa mi .... a konkretne v mojom pripade ( jazdenia z 90% po okoli v okruhu 50km ) plati ze teda urcite by som si vedel predstavit uz aj nejake to hybridne auto ako auto na "vsetko" ... len tych najazdenych km je zatial malo takze sa mi to nevyplati... ale ako uz som pisal .. mozno raz nebudeme uz mat na vyber a ten hybrid chces nechces bude uz "jedina" volba bez ohladu na to ci to bude alebo nebude prave to najvyhodnejsie riesenie pre daneho zakaznika .... rovnako moznost volby je coraz mensia aj co sa tyka samotnych tried aut.. miznu kupatka aj vany ci sedany .. rovnako luxusne auta dnes uz zivia len firmy inak by tu uz tiez davno neboli... pride mi ze coskoro skoncime aj tak vsetci v cross/SUV vajickach s baterkami chces nehces... tam to smeruje ... akasi roznorodost a pestrost aka tu kedysi u aut bola pomaly ale isto mizne ... za 10 rokov si kazdy nastartuje svoje hybridne vajce a bude este aj rad ... ale to uz je asi na dalsiu debatu na temu ( klima, preludnenost, samoucelna pretechnizovanost a pod )
Moja, žena sa hybridu nijak neprispôsobila. Nepredvída a jazdí rýchlo a aj tak jazdí s hybridným Yarisom do 5. Síce na trase, kde sa to s predvídaním a neprekračovaním rýchlosti dá za 4,2. Ale 1,33 s manuálom tú trasu jazdí z viac ako 6.
Jel jsem s 1,6 (čistý benzín = nehybrid) sedanem do Itálie na lyže a moje dojmy jsou :
- absolutně nepoužitelná přihrádka před spolujezdcem, nejde skoro vůbec otevřít (naráží na kolena) WTF, to v článku vůbec není zmíněné
- 1,6 je velmi slabý motor. Na dálnici se skoro nedá předjíždět, ale když si na to zvyknete, tak spotřeba je docela fajn 6,5l při 130km/h
- nemá android auto = nechápu jak to v dnešní době můžou prodávat, ale prý je už upgrade, který to umí
- auto je celým svým projevem takové bez emocí. Měl jsem pocit jako kdyby to občas nepotřebovalo řidiče. Jak bylo psáno úplně nulová odezva od volantu, slabý motor (1,6), ... Takže toto auto URČITĚ není pro řidiče co chce auto sám ovládat, ale pro nekoho kdo se chce nechat s minimem námahy někam odvézt je to fajn. Auto má soustu pomocníků (adaptivní tempomat - funguje skvěle, ...) takže řízení na dálnici rozhodně neunavuje ani na dlouhých trasách když to necháte na autě
+ velmi dobrá sedadla
+ odhlučnění může být lepší, ale rozhodně (v 1,6) nebyl problém si na dálnici kdykoli v klidu povídat, řekl bych takový průměr
+ celkově auto působí kvalitním dojmem
+ světla včetně automatického přepínání dálky/tlumená funguje velmi dobře
Sedan je ve srkze úplně jiné auto než hatch nebo kombík. Dělá se i v jiné továrně. Je úplně jinak nastavenej podvozek, dostává jiné materiály uvnitř a jinou výbavu. Dokonce i ta 1,6 je jen v sedanu.
A třeba to odhlučnění je v sedanu z mého pohledu subjektivně ještě horší než v kombíku nebo HB.
Proč by nemohlo být auto bez android auto? Ano je to dobrá funkce, ale to bych mohl říct stejně, nechápu že někdo prodává auto bez adaptivního tempomatu, parkovací kamery, Matrix LED světel atd. To jsou dle mého důležitější věci než připojení telefonu. Za jízdy se má řídit, ne něco šudlat v telefonu/na displayi.
re : android auto
na infotaimentu neznám užitečnější funkci než navigaci, ideálně podle aktuální situace, tedy google. Vše ostatní (sledování spotřeby,rádio, telefon, ...) skoro nepoužiju nebo to mám na displeji před řidičem.
Takže buď ať tam ten středovej displej nedávají nebo ať tam to android auto pustí, je to jen o licencích pro google. Fakt nechápu tuto byrokracii
no, tak tam mám navigaci přímo od Toyoty, s online dopravou z internetu a je to stejné. Pominu-li grafiku.
K tomu propojení s HUD a PP a ukazuje to i do zorného pole.
Ale jinak AA už v corolle je od srpna 2019 z výroby. Do starších ho dohrávají, pokud měly navigaci.
OK, rozumím. To je výbava, kterou jsem neměl.
Ale furt si stojím za svým, že když už tam dali ten středovej displej tak nejužitečnější co se tam může zobrazit je android auto (apple carplay). A navíc nemusí nic programovat (upravovat) jen stačí licence. To fakt nepochopím
u hybridu je ještě vhodné vidět aktuální stav hybridní baterie, to je na středu přehlednější než na PP. ale jinak souhlasím, že pro zbytek není potřeba x palcové displaye.
Toyotu maju radi spoluobcania z Indie v Londyne to auto moc popularne hlavne Prius a Previa tam im ide o usetreny cent za ktory si nechaju vrtat koleno viac ako Poliak a tie auta su v skutku skarede ako keby mali jazdit po strasidelnom zamku niekde v okoli Kalkaty :no:
Nastavení mapy jsi hledal marně. Předpokládám, že mluvíš o té mapě na výchozí obrazovce. Mapu můžeš normálně nastavit na směr jízdy, ale jen když si přepneš mapu na celou obrazovku. Pokud se vrátíš zpět na hlavní, bude stále ukazovat na sever. A jako bonus "propracovaného" Toyoťáckého infotainmantu, druhý den se i toto nastavení na velké mapě samo zruší a máš to znovu na sever.
Těch failů infotainmantu je tam mnohem více, např. nefunkční online obchod. Spustíte ho a ta aplikace spadne při spouštění.
Nebo třeba možnost vypnutí topení/ventilace u spolujezdce. Vypnete ho, kolečkem nastavování teploty znovu zapnete, ale už vypnout nejde. Tlačítko indikující vypnutí venitlace se rozsvěcuje a zhasíná, ale teplotu to u spolujezdce stále ukazuje a ventilace jede. A takové maličkosti se dají najít další.
Android auto/apple carplay jsou v posledních a Toyota je bude dohrávat zdarma i do aktuálních. Mám jen pocit, že je podmínkou, aby měly z výroby navigaci.
Nádrž je bohužel malá, navíc dojezd ukazuje do rezervy. Pokud dojezd ukáže nula, máš v nádrži 7-10 litrů ještě. Naučil jsem se s nulovým dojezdem počítat ujeté kilometry, nebyl problém ujet ještě dalších 150-200 km. 100 km je úplná pohoda, 150km je člověk nervózní a 200km už se člověk modlí, ale dá se to. Pokud tankuju při dojezdu nula, dostanu do nádrže 33-36 litrů, podle aktuální spotřeby.
Kdo tedy jezdí podle dojezdu, má využitelných kolem 30 litrů. Což dle režimu jízdy je na cca 500-800km.
Spotřeba 5,9 odpovídá mému pozorování, pokud jezdíte převážně dálnici lehce nad limit. Prahu i ve špičce projedete do těch 4,5 v zimě. V létě to klesne o cca litr na 3,5, dá se to ještě o něco snížit, ale to už člověk musí mít štěstí na provoz a semafory. MImo město s občasnými vesničkami, při dodržování 90km/h je kolem 4 litrů.
Naopak prázdná dálnice rychlostí 160-180 si řekne kolem 8-8,5 a celou cestu vás neopustí všudypřítomný řev vysavače.
díky. Snažím se být objektivní v čemkoli. Dle mého názaru neomylný, nebo lépe řečeno, produkt bez nedostatků/kompromisů neexistuje. A i kdyby, pro jednoho to kompromis je, pro druhého nikoli.
Ještě k těm nedostatkům co bych vypíchnul, materiály v autě jsou příjemné na dotek, jestli kvalitní, to zatím nepoznám, ale neskutečně tepelně nestálé. Když je zima, vrže něco, když je horko, vrže něco jiného, kůže na sedačkách se vytahuje. Snad jediné rozmezí teploty, kdy nic nevrže je 12-22 stupňů. To osobně vidím jako největší nedostatek Corolly z mého pohledu.
Na Renaulte je to v zime dobre, ale od 10 stupňov a keď trošku zasvieti slnko, začína tiež všetko vŕzgať. To je tiež dosť závažný nedostatok, pokiaľ Toyota vŕzga.
V zimě mi drnčí HUD ( už 3x podlepovali a stále se to vrací ), v létě když na to preží slunce vrže panorama a krycí plast subwooferu na středu palubky.
Taky jsem to nevěděl, dokud jsem nedostal náhradní bez JBL. Ten vystouplej bazmek na středu nad středovým displayem, je vidět že tam je něco. Dle info co jsem dostal, je to právě sub k JBL, auta bez JBL tam nic takové nemají a palubka je celá rovná. Ale třeba mně taky špatně informovali
Děkuji za vysvětlení. Tak na to se mrknu. Zajímalo by mě, jaký může mít průměr. Předpokládám, že bude menší než středobas ve dveřích. Ale při určité muzice jsem si říkal, že to zahraje i nižší kmitočet a dveře ani nezavibruji a hledal jsem marně odkud ten nižší kmitočet jde. Každopádně by se tam ještě nějaký plnohodnotný subwoofer hodil. Při vyšší hlasitosti ubývají basy.
Dekuji. Osobně nevidím důvod tajit nedostatky. Těch výhod to má mnohem víc co mi třeba VW nabídnout nedokáže.
Možná nebude mít tyhle faily, ale z mého pohledu to jsou drobnosti vyvážené ekonomikou, spolehlivostí, komfortem a hlavně místem pro 3 dětské sedačky při stále kompaktních rrozměrech.
Moc nechápu, kdo ti dal palec dolů za 2 jednoduché věty konstatujici fakt. :D
edit: Tak už tam ten palec není. :D
Máme tu ďalšieho odborníka kt. s hybridom nemá žiadne osobné skúsenosti.
1. vyšší posed SUV je vec vkusu - ja ho zatiaľ nemusím, možno bude pre mňa zaujímavý keď budem starší
2. s hybridom od Toyota máš spotrebu na diaľnici rovnakú ako s turbodieselom - samozrejme ak nejazdíš ako blázon. O spotrebe v meste a so studeným motorom nehovoriac.
3. pružnosť na okreskách je dostatočná aj so slabšou 1.8 hybrid - neporovnávam so superšportom
4. práve ticho na palube je veľkou prednosťou hybridu - samozrejme hlavne v meste a na okreskách. Toľko ospevovaný diesel je hlučný od naštartovania a nikto tu o tom nepolemizuje. Po každej dlhšej jazde na diaľnici mi v hlave hučí ešte pol hodiny.
5. s hybridom tankujem v priemere 36 litrov s nájazdom v zime okolo 600- 650 km a v lete 700- 750 km. Prevažne robím krátke jazdy do 10 km takže zohrievam motor. Auto stojí vonku.
Každá motorizácia má svoje plusy aj mínusy a jazda s ňou si vyžaduje prispôsobenie zo strany vodiča. Diesel má podľa mňa opodstatnenie len v prípade veľkého nájazdu po diaľniciach - na všetkých ostatných frontoch ťahá za kratší koniec.
u hybridu je to zahřívání taky hodně znát. Když v zimě stojí auto venku, na trase cca 15 km po Praze je spotřeba o 1-1,5l vyšší, než když ho mám v garáži, kde se drží teplota kolem 12 stupňů.
samozrejme - je to len motor, ktorý je potrebné zohriať na prevádzkovú teplotu. Spotreba je ale aj v tomto prípade nižšia ako u konvenčných pohonoch, keďže sa časť energie pri ohrievaní motora ukladá do batérie. Paradoxne ak sa spaľovák spustí na križovatke priemerná spotreba rastie rýchlejšie ako na štandardnom pohone, pretože motor nebeží na minimálnych voľnobežných otáčkach ale na otáčkach optimálnych pre rýchly ohrev motora a efektívne dobitie batérie. Následne uloženú energiu zúžitkuješ a spotreba sa opäť radikálne zníži. To je celá logika tejto koncepcie.
Já bych třeba na autě za 30k€ chtěl, aby necukalo při řazení nebo pomalém parkování a zároveň z důvodu velkého nájezdu po městě i mimo, aby se spotřeba držela kolem 4 litrů
Ak je merítkom pri hodnotení auta infotainment, svietiace logo po otvorení dverí, ambientné osvetlenie interiéru a podobne, tak áno Toyota nie je na špičke - ale tvrdiť o značke ktorá pred 20 rokmi začala investovať nemalé prostriedky do pohonu s cieľom minimalizácie emisií a spotreby paliva (v časoch keď iné značky investovali všetky prostriedky do vývoja TDI, HDI a pod.), že je zaostalá je podľa môjho názoru scestné - keď ako jedna z mála značiek dnes ponúka v nižšej strednej triede autá s plnohodnotným moderným a spoľahlivým hybridným pohonom za rovnakú cenu ako podobne vybavené vozidlá s konvenčným pohonom iných značiek. Ja sa s infotainmentom hrať nepotrebujem - oveľa dôležitejšia je pre mňa ekonomika prevádzky, spoľahlivosť, komfort jazdy - a v tomto prípade má Toyota čo ponúknuť.
Je podle tebe běžná spotřeba 4 litry benzínu v kombinaci 60% město, 30% okresky a 10% dálnice? Jeslti ano, s čím to jezdíš?
Infotainmant má Toyota podprůměrný, ale jestli kupuješ auto kvůli infotainmantu, tak tě docela lituju.
Velmi nepříjemný zvukový projev při důraznější akceleraci, zcela necitlivé řízení, málo místa pro kolena vzadu, poddimezovaná nádrž, mizerná grafika infotainmentu...hmm, vlastně moc nechápu, proč jsou z tohoto auta někteří diskutéři tak nadšení...
Podle mého názoru by tento hybridní kombík (a že má Toyota hybridní ústrojí celosvětově jasně nejlepší, o tom žádná) byl ideálním vozem pro taxislužbu. Jako klasické rodinné auto mě ale absolutně nedává smysl. Po stránce designu se myslím nejvíce povedl vzhled z profilu, bohužel ale dojem trochu kazí příliš dlouhý přední převis.
P.S. Proč to má tak hnusně dole vykouslnuté světlomety, když sedan je má vcelku pohledné? Na fotce je vidět, že auto nemá rezervní kolo. Nabízí ho Toyota alespoň za rozumný příplatek?
Rezerva je za příplatek jen u nejnižší výbavy, jestli to nezměnili.
Nevím, kde berou problémy s místem pro koleny, to opravdu problém není. Pro hlavu vzadu ano, ale kolena fakt ne.
A naopak, jedno z mála auta kam se dají dozadu 3 dětské sedačky a k tomu bez problému vše do kufru. Takže jako rodinné je to dostačující.
No ak to porovnám s tvojím autom, tak miesta na kolená je tam citeľne viac. Podvozok je o triedu lepší, riadenie nie je horšie a nepríjemný zvukový prejav má pri dynamike na ktorú si tvoje auto nesiahne. O kvalite spracovania ani nemá cenu hovoriť, tak nechápem prečo si si vôbec svoje auto kúpil.
Rezervu nemá, doplatiť vieš dojazdovú, ale je tam veľká vaňa kde zmestíš normálne koleso. Poznám ľudí čo tam vozia jednu letnú/zimnú podľa sezóny.
Taxikár si kúpi 1,8HSD pre neho nemá zmysel priplácať za výkon navyše. Jediné na čom sa asi zhodneme je to, že hybrid aj s väčším výkonom nie je auto, kde by človeka bavilo jazdi rýchlo.
Spíše jde o to, že hybridfans a obzvláště majitelé hybridů si nedokáží připustit, ze v drtivé většině je to jejich auto lepší maximálně oproti jinému hybridu a nebo použitelné tak do města a okolí. Jakmile od auta člověk očekává kromě spotřeby i něco více, tak si něco jako hybrid s variátorem, repsektive eCVT nepořídí.
Čítal si poslednú vetu čo som napísal? Ja nedávam hybrid na úroveň športového auta. Ale Šimpanz tu pravidelne hádže účelove porovnania, bez reálneho základu. Ak chcem tvrdiť, že 180ps tam nie je tak by som mal porovnávať rovnako ťažké auto a nie Swift sport. Lebo hmotnosť je sakra dôležitá. To isté na technickej trati. Hybrid má komfortne previezť rodinu z miesta A na miesto B. Na zajazdenie je oveľa lepší hatch B segmentu s manuálom a atmosférou, ale to už je dnes vymierajúci druh.
píšeš: "Šimpanz tu pravidelne hádže účelove porovnania, bez reálneho základu. Ak chcem tvrdiť, že 180ps tam nie je tak by som mal porovnávať rovnako ťažké auto a nie Swift sport"
Co může být méně účelového než porovnání Leonu a Corolly, tedy aut stejné třídy a co může mít méně reálný základ než výsledky testu s exaktním měřením???
Pochopitelně si nikdo nebude vybírat mezi Corollou hybrid a Golfem GTI. Pokud ti tedy správně rozumím, co myslíš tím "něco více". Město a okolí bude asi typické pro většinu soukromých řidičů, takže nevidím problém. Já bych do hybridu šel velice rád, ale kupuju i očima a Toyoty se mi nelíbí.
Bezesporu, ale pokud se zaměřím jenom na komfort podvozku, tak vidím v testu zásadní připomínku na hluk od podvozku, tedy jeden z klíčových atributů komfortního podvozku. Cituji, ", že cestování vzadu není úplně komfortní. Už při padesátce, třeba cestou v tunelu nebo na kostkách, jsem měl vzadu problém se zvýšeným hlukem. No, a když na dálnici vyprávěl Machi přísedícímu Davidovi jednu ze svých humorných historek ze života, smáli se jen oni dva. My vzadu sotva věděli, že si povídají."
Takže aby byla corolla srovnatelná musí být s nejsilnějším motorem a v plné výbavě aby na tom byla stejně jako leon holobyt?
Tyhle pohádky můžeš říkat někomu jinému. Sestra si kupovala leona FR 1.5TSI 2 měsíce přede mnou. Zdaleka dynamika není jako u corolly, výbava jak by smet, a o spotřebě ani nemluvím, ale ano stál jen 700 místo 800 u corolly. Vzít corollu ve stejné výbavě, je na tom prakticky stejně. Jen jí se leon líbil víc tak ho vzala.
Co třeba, adaptivní tempomat, vyhřívání sedaček i vzadu, vyhřívaný volant, bezklíčkovej přístup, HUD atd. To tam bohužel není. A navíc jen manuál pro kolenovrty, kteří se pak ani na zelenou neumí rozjet.
Manuál pro kolenovrty je stejně přiblblý zobecnění jako automat pro lenochy nebo ty, co neuměj řadit. ;-) Co se týká výbavy, to dorovnávání má mnoho proměnných - a jednou z nich je to, že třeba tu výbavu vůbec nechci a jenom ji vozím s sebou. Ale do týhle "války" se zapojovat nehodlám. Mně se celkově Corolla 2.0H zdá jako docela přijatelnej úvod do světa hybridů. Kdo četl Krále krysu, může to ode mě považovat za nejvyšší možný stupeň pochvaly po anglicku. :-) A k té drahotě Corolly - mrkni na tohle, kdyby to vyšlo 1.dubna, snad bych to pochopil. :-[] http://www.garaz.cz/…ezklame-21003809
máš pravdu, v tom je zobecňování špatné. Reagoval jsem na to, že manuál chce, protože je levnější. V zápalu jsem to napsal hodně špatně
Samozřejmě jsou auta, kde automat bych nechtěl.
Brouzdám inzercí... koukám na BRZ v manuálu pro sebe a nějaký městský hopsadlo s automatem pro mámu. Kuriozně - nebo možná logicky? - nejlevnější BRZ je automat a naopak, většina hopsadel je manuál. No co už...
právě u těch hopsadel se nejvíce kouká na cenu. Tam si dokážu představit se uskromnit na komfortní výbavě, ale automatu?
A u auta typu BRZ se divím, že někdo vůbec automat vzal.
Fu ha...tak taketo rozpravky mozes rozpravat niekde inde. S takouto cenovkou (14 800 Eur) kupis jedine normalne vybavene 1,0 TSI. Ak chces 1,5 TSI tak zaplatis minimalne 16 500 - 17 000 EUR a to stale rozpravame o manuale a s daleko nizsou vybavou ako uvadzas. Ak chces 1,5 TSI s automatom a vybavou porovnatelnou s Toyotou ta sa cenou dostavas na 22 000 EUR a viac.
Leon sa mi vzdy pacil - bol jednym z mojich faforitov pri vybere noveho auta ale cena ma nakoniec nepresvedcila (1,0 TSI som fakt nechcel). Co sa tyka podvozka - je to klasicky SEAT, podrzi ta v kazdej situacii kedze je tvrdsie ladeny ale o komforte sa tazko da hovorit. Kto ma rad sportovu jazdu tak bude nadseny, ak ale hladas komfortne rodinne auto tak je podla mna Corolla urcite lepsia volba.
Dostanu i takovou cenu, když si auto nekonfiguruju podle svého?
Koukám že seat se musí hodně podbízet, aby prodal své skladovky. Lidi asi ví, proč to nechtějí.
Můžeš být rád, ušetříš, nakup třeba 3 do zásoby, když by jedno nejelo. :D:D:D
Když pominu, že srovnáváš skladovku Leona s manuálem a slabším motorem s ceníkovkou silnějšího, vybavenějšího auta s automatem, pak tedy - Seat se musí docela extrémně cenově podbízet (1/3 sleva) a přesto u nás, v zemi koncernové, Toyota prodává daleko víc aut. Inu, tržní ceny.
Třeba se podbízí, jejich boj. Tím spíš je pro mě nepochopitelný Leon 1.5 TSI FR za 700t, jak píše Mikesus. O takovýho konkrétního Leona bych si neopřel ani koště, natož abych ho koupil.
Zase... země koncernová ano, ale s domácí koncernovou značkou. To nemusí být úplně výhoda.
Jinak... tu myšlenku chápu, ale já si už při minulé koupi říkal, že na takovou hrdost kašlu a klidně to auto podbízené se zoufalstvím v očích koupím, i když mi o dům vedle s hrdostí říkají, že 5% je maximum.
Teď jsem to hodil do konfigurátoru. Adekvátní leon fr 1.5tsi DSG 150k, včetně dovybaveni na corollu a jsem tam za 830. A to ještě nemá ani matrix světla, elektrický kufr nebo spolehlivost toyoty.
Sestry leon už za první rok zůstal nepojizdny 3x, kvůli vadnemu čerpadlu benzinu, dle diagnostiky. Až na potřetí zjistili, že to dělá jen nějaké čidlo a čerpadlo je v pořádku. Tohle bych fakt chtěl.
Necháváš se zbytečně strhnout. Takových příběhů ti najdu kolem sebe desítky....a dokonce i u té Toyoty. Chápu, že na vlastní kůži (v rodině) to bolí, ale kdybych to měl posuzovat stejně jako ty z osobní zkušenosti, pak bych musel prohlašovat, že Leon nemá se spolehlivostí žádný problém.
Už je z teba taký Humana v2. Kopa linkov a žiadna informačná hodnota. Arese ma 125 koňovú verziu. Ak by som bral 150PS verziu, tak má rovnaký pomer výkon váha. A tomu zodpovedá aj zrýchlenie, keď na 160 sú v tom istom čase a na iných rýchlostiach sú rozdiely len malé.
Čo sa podvozku týka, tak s Leonom som jazdil veľa krát, ale nikdy nie na okruhu a pamätám si, že čo diera, to rana.
Ale hlavne čas ktorý si ukázal zajazdili s autom o 250gk ľahším. Pri tom hmotnosť je na technickom okruhu podstatná. tak buď umýseľne zadávaš, alebo patríš do skupiny ľudí, ktorý si myslia, že Q7 je vďaka výkonu športové auto.
Ano hmotnost je podstatná a hybrid ji má z podstaty věci věci velkou (viz můj koment o tahání metráků navíc), takže podvozkově se na Leon nechytá. A to, že jsou na 160 ve stejném čase nic nevypovídá o realitě na silnici, Leon bude v té 160 daleko vpředu (protože předchozí mety dosáhl rychleji) a na 160 jsou ve stejném čase jenom proto, že vyšší kvalty v Leonu musí zvládnout rychlosti přes 200 a jsou tedy logicky daleko delší, kdežto Corolla ve 180 zhebne, tudíž kvalty má daleko kratší postavené na nízkou Vmax.
V prvom rade pri 160 nebude ďaleko vpredu, lebo na 400m s pevným štartom má čas len o desatinu lepší a v tom čase majú už aby auta rýchlosť okolo 140.
V druhom rade auto zväčša riadi bežný vodič a ten z neho papierové zrýchlenia nedostane. Takže v rukách 99% vodičov bude Leon s MT pomalší. A reč bola o 125S variante, ktorá je pomalšia aj v rukách profíka.
Okrem toho ja naozaj nepovažujem hybrid za športové náradie. Napísal som to už v prvom príspevku. 180 koní dá akurát väčšiu rezervu pri predbiehaní. Pádla po volantom majú zmysel tak akurát na nastavenie otáčok motora v klesaní. Neviem si predstaviť, že by som to naháňal po serpentínach.
Teď si to přesně nepamatuju, někde jsem našel kdysi tabulku podle výbavy a u té mojí to vyšlo kolem 1700kg čisté váhy, takže těch 1662 zmiňovaných ještě není maximální.
Tedy ano, bohužel má i přes.
Velice důležitý údaj 0-180 :D. a v tom případě tebou zmiňovaný leon je na tom ještě hůř, 38,9.
Chtělo by to zajít k očnímu.
Rozdíl 80-120 vteřina je tedy podle mého hodně. A dále je vidět jak leonu ve vyšších rychlostech dochází dech.
A jak víš že jsou špatné brzdy a neměli na tom eko pneumatiky, které se dávají z výroby?
Trolovat se musí umět, takhle se jen ztrapňuješ.
Údaj 0-180 určitě vypovídá o celkové dynamice auta daleko víc než 0-100.
Tvrdím někde, že na tom není o 60 koní slabší Leon hůř? To už by byla megaostuda, kdyby 180 koní nestíhalo 122 koní. Já psal o tom, že 180 hp Corolla se s bídou vyrovná 150-160 hp konkurenci. A konkurence se 180 hp je pak daleko rychlejší, protože sebou netahá metráky baterek a elektromotorů.
Jaké pneumatiky se v prvovýrobě obouvají na auto je problém automobilky a pneu je samozřejmě součástí brzdného účinku auta a důležitý je výsledek. Určitě si nikdo nekupuje nové auto aby hned měnil gumy, protože tam výrobce na auto za 750 tis. nazul třeba Kormorány nebo nějaké čínské šunty, takže prostě jezdí s autem, které blbě brzdí a je úplně jedno jestli jsou na vině zoufalé gumy, malé kotouče, nebo špatné sladění/přechod rekuperačního a normálního brzdění (v několika testech lze najít kritiku redaktorů právě na toto), prostě průměr z 5 různých měření u různých redakcí ze 100-0 je mizerných 39 metrů.
Má to adekvátní dynamiku na poměr výkon/váha. Je jedno kolik to má koní, je to stejné jako cokoli jiného s tímto poměrem. Naopak toyota tam může dát výkonnější motor navazující vyšší hnotnost a stále tam má schopnost jezdit za poloviční potřebu než leon při stejně dynamice.
Evidentně moc nemyslíš. Jezdím bez problému kolem 4 litrů bez snažení. Se snažením je to na 3,6. Ale to troll, co se ztrapňuje a v životě v tom nejel nepochopí.
Spritmonitoru už dávno nevěřím. Klidně tam udělám několik aut, které budou mít 3x menší nebo naopak větší spotřebu. Ty hodnoty u aut, které jsou u nás v rodině jsou naprosto nekorespondující s těmi na spritmonitoru. Diesely tam mají udávanou až o 30% menší spotřebu než je reálná ( i když věřím, že pár dotyčných má ideální trasu ) a naopak u hybridu je tam často ten, co jezdí v německu dálnice, takže to neodpovídá též.
Až projedeš ucpanou nebo i volnou Prahu za 3-3,5l, z Prahy do Budějovic a zpět za 3,6, do České Lípy za 3,2 nebo do Varů za 3,4 tak si něco povíme.
Odkazem na spritmonitor jsi jen dokázal, že vůbec netušíš kolik má hybrid reálnou spotřebu a ani jsi v něm nejel.
Tisíc majitelů na spritmonitoru jsou pitomci co neumí jezdit? A ty jediný jsi letadlo? No to je na velké blahopřání. Já jsem jezdil s mnoha auty a musím říci, že spotřeby na spritmonitoru odpovídají. Samozřejmě záleží kdo jak jezdí, ale když člověk škrtne nejvyšší a nejnižší spotřeby a reálně zhodnotí jak dynamicky jezdí (kloboučníci budou někde v první třetině, rychlíci ve třetí), tak bez ohledu na typ pohonu, značku auta nebo model, ty spotřeby sedí.
takže se sám zařadil do první kategorie? Chávlihodné.
nic takového jsem neřekl. Není problém tam napsat cokoli, stačí říct, a budeš tam mít během pár dní u jakéhokoli auta spotřebu sníženou nebo zvýšenou dle libosti. To neznamená, že spousta lidí tam nedává pravdivé údaje.
vezmu příklad toho aurise, co je v odkaze.
Průměrná spotřeba 5.4
1.) buď nezadávají všechna data
2.) jezdí převážně dálnice
3.) nevyužívají rekuperaci
Neboť za 85tis km. s Aurisem byla výsledná spotřeba 4,2 a mohla být nižší, ale na klobouka mně fakt nebavilo jezdit.
To samé Corolla https://www.spritmonitor.de/…olla_Hybrid.html?…
Má údajně 5,5. Za 35 tis km mám s ní průměr 4,6 a také jezdím dynamičtěji než s aurisem. Maximální povolená rychlost mimo dálnice nikdy nevezme víc než těch 4,5 i při nejhorším provozu, dešti a zimě, dálnice potom 6,5.
Takže ty tvoje zkušenosti evidentně jsou liché. Možná můžou odpovídat klasickému ICE dle stylu jízdy, ale o hybridech to nic neříká.
Pokud budu chtít, můžu s corollou jet za 3,2, ale také za 10 při dodržování rychlosti. Je to jen o tom, že člověk půjde proti výhodám hybridu. U nafty pojedu za 6 nebo za 8, takový rozptyl tam nebude.
1) Proč by nezadávali, mnoho uživatelů používá server zároveň jako výkaz jízd a spotřeby pro zaměstnavatele/berňák (typicky mí němečtí kolegové s auty koupenými na firmu a s používáním i pro soukromé účely) a prohlídkou lze zjistit, že jsou tam ucelené řady jak čerpání PHM tak i najetých km.
2) Někdo jezdí dálnice, někdo město, někdo mix nejrůznějšího složení, prostě mix řidičů, tras, řidičských návyků, 1000 uživatelů je dostatečný vzorek aby postihl řidiče "všeho druhu".
3) někdo nevyužívá rekuperaci, protože většinu času drtí dálnici co to dá, druhý jezdí po městě a visí na budíku a rekuperuje i za cenu zdržování dopravy.
To, že někdo neumí jezdit s hybridem je snad zcela normální, jiný neumí jezdit s dieselem třetí s benzínem a čtvrtý neumí jezdit vůbec. Ale o tom přece je nějaká průměrná spotřeba, že se do ní naskládají dobří řidiči, antiřidiči, pomalí řidiči, rychlí řidiči, kanci, kterým neklesne průměr na dálnici pod 190, prostě nejrůznější uživatele. Argumentovat tvoji spotřebou je hezké, ale to cos tady uvedl se v pohodě vejde do rozptylu třeba u toho Aurisu, jsi prostě úsporný řidič, ale ti jsou u benzínů, dieselů stejně jako třeba u PHEV nebo EV. No a jsou tam lidé, kteří pojedou po dálnici s dvoulitrovým dieselem za 11 a s hybridem za 13, podle mých zkušeností to sice není typická spotřeba ani jednoho auta, ale vím, že je bez problémů dosažitelná. A jsou tam naopak u pár lidí extrémně nízké hodnoty, které také nejsou typické, ale v neděli odpoledne s mámou nebo tchyní na dušičky ji také dokážu, někdo tak holt jezdí stále, to že já ne není důvod tyto hodnoty nějak zpochybňovat. Ničemu to nevadí, protože při takto velkém vzorku se extrémy vzájemně vypárují a zbude průměr, který podle mých zkušeností sedí. Ano, když tam budou 3 uživatelé, tak to nevypovídá skoro o ničem, u 1000 uživatelů je to hodně dobrá statistika a dnes ji uznávají i nejrůznější výzkumné instituce po Evropě, protože lepší neexistuje.
1.) narazil jsem na dost recenzi, kde najednou skocilo o tisice km bez tankovani, nebo naopak opakovane tankovani bez ujete vzdalenosti
2.) právě že třeba 1000 uživatelů je zanedbatelný vzorek a statisticky se blíží k chybě měření. Pokud by bylo destinásobek, už se k tomu dá přihlédnout. To že lepší statistika neexistuje je smutné, neboť se volí menší zlo. Ale chápu to.
3.) jak už jsem tu psal jednou, pokud někdo koupí hybrida na dálnici, je to stejné jelito jako ten co bere diesel do města a opravdu to není typická spotřeba. Pak nevím, jak mám zvýšit spotřebu, abych neporušoval předpisy. ( pominu-li absolutní nepředvídavost )
na 13 jsem se ještě nedostal, lépe řečeno na delší vzdálenost přes 9 ( dokonce i konstatní 180 na dálnici skončila na 8,5 při cca 150km dálnice a poté cca 20km první třídy) , krátké vzdálenosti nepočítám, tam mám rekord 16 na 10 km, nebo 99 na 0,5km.
Hybrid viac trpí na spotrebu v rukách niektorých firemných pretekárov. Lebo ak vždy brzdíš naplno, tak nerekuperuješ a celú hybridnú sústavu vozíš zbytočne. Ak jazdíš predvídavo, tak hybrid ti prináša výhody aj keď nebrzdíš premávku.
Ale jo, s přihlédnutím k typickému užití toho daného auta... naftové BMW v Německu bude asi častěji lítat po dálnicích a tak se může jeho spotřeba zdát vyšší, naopak nějaké důchodcovské auto může vypadat líp než je. Já většinou jezdím o něco pod, ale je to dané tím, že jezdím poměrně málo dálnice a skoro žádné velkoměsto.
Stále viac zo seba robíš trola. Hybrid v Corolle a Aurise nie je rovnaký. Ak ma zaujímajú spotreby v reálnej prevádzke, tak sa pozriem na ADAC ecotest, kde sa testuje v reálnych podmienkach podobných RDE. A podľa toho testu klesla spotreba 1,8HSD mimo mesta(okresky/diaľnice o 0,5 lira)
Já zase nechápu, co ty nechápeš - kvalita dílenského zpracování mého Leonu je prvotřídní! ;-) Hlavně si ale můžu užívat 6st. manuálu a moje auto má jednoduchou pohonnou soustavu. A díky tomu je o pěkných pár metráků lehčí, než vysokotonážní hybridní Corolla s velmi nudným jízdním projevem a vysavačovým zvukem při akceleraci. :-)
pár metráků lehčí, to souhlasím, aspoň teď vím, že v konfrontaci s leonem budu ve výhodě :D
A jak to, že má ten leon o 50% vyšší spotřebu než corolla, i když je o tolik lehčí? jednoduchý pohon? jako přeplňovanej benzin je jednodušší než atmosféra? haha.
Taky to tolik drncá jako u sestry v leonu?
Myslíš tím swifta? :D
Je pravda, že teď hledaji druhé malé auto.
Nicméně tvůj výběr leona naprosto chápu. Chtěl jsi trochu něco jiného a vůbec dané auto nesnižuju.
Ale srovnávat skladovku v základu s maximálně vybavneným a výkonným konkurentem dle ceníku je dost mimo.
Leon 1.5 TSI, aut. klima, senzory vpředu a vzadu, park. kamera, full LED, navigace, winter paket, 18" kola z lehkých slitin Performance, metalíza,... není základ.
Má to adaptivní tempomat, vyhřívanej volant, panoramu, matrix světla, elektrický kufr, HUD, bezklíčkový vstup? Vejdou se dozadu 3 dětské sedačky?
Odpovím si, nemá a nevejdou, tak jdi s tím super kaufem už někam.
Tohle je pro člověka, kdo nic nechce, nebo si nalhává, že víc nechce, neboť na víc nemá.
Ano pro takové je to super, ale neporovnatelné s hybridem.
Bezklíč chápu, je to bezpečnostní riziko, ale komfort u mne převládá. Panorama je kvůli dětem a je to zase kompromis pro místo nad hlavu. Tohle chápu, že někdo nechce.
věci typu aut.klima, park.senzory a kamera, full led jsou pro mne základ, navigace není nutná pokud je android auto, nevím co je ve winter paketu, předpokládám nějaké vyhřívání a 18"kola fakt nutnost nejsou.
Jelikož nejezdím 3km denně, ale vychází mi to cca na 1000 týdně, tak opravdu chci něco komfortního, včetně výbavy, tedy adaptivní tempomat, matrix pro jízdu v noci, vyhřívání všeho možného v zimě, elektrický kufr, aby se děti vzadu nebudily každým bouchnutím nebo abych měl kufr otevřený při příchodu k autu. Do toho pražské kolony a ten doslova orgasmus z manuálu v nich mi taky nechybí.
Osobně bych třeba vyhodil kožené sedačky
Panorama má taky podstatně vyšší hmotnost na tom nejméně vhodném místě (z hlediska těžiště), výraznější skleníkový efekt (přehřívání interiéru) a časem i možné problémy s otevíracím systémem, bez kterého by to byl jen "skleník".
ano má, ale taky to není žádný sportovec, jen přibližovadlo. Skleníkový efekt není takový jak si někdo představuje. Stačí třeba zatáhnout roletku a střecha odráží víc světla než kovová, která ho pohlcuje, a zahřívá se. Ta propustnost tepelného záření je srovnatelná s auty bez panoramy.
A samozřejmě riziko poruchy je vždy, když se něco může rozbít
Proč by měla skleněná střecha odrážet! více světla!, než pevná/lakovaná, která světlo nepropouští vůbec?
Samotná roletka nemá stejné izolační schopnosti jako kompletní pevné "čalounění" stropu.
odraz, lom a pohlcování světla. Sklo obecně odráží víc a propouští víc než pohlcuje. Pohlcování světla se materiál zahřívá, a proto tmavé barvy jsou teplejší na slunci. A sklo odráží víc než kov.
Jinak konkrétní parametr izolačních schopností nejsem schopen říct, jen přesedám mezi auty s a bez panoramy a je to úplně jedno. Jen u panoramy se snadněji vyvětrá
Tak si někdy zkus za slunečného dne dát ruku na střechu auta s kovovou a skleněnou střechou. Budeš se divit. A až bude hezky parno v létě, hodím teploměry do obou aut a uvidíme. Takhle tu debatujeme čistě na subjektivní úrovni
Interiér kterého vozu se více přehřívá, s méně, nebo více prosklenou plochou? A platí to i pro budovy. Zastínění to sice může výrazně zmírnit, ale ne změnit/otočit. A venkovní zastínění (okenice, venk. žaluzie) mají v tomto ohledu prokazatelné větší účinnost než vnitřní. Podstatná je teplota v autě/budově, nikoli na povrchu jeho střechy.
ano, ale venkovni zastínění má další izolant, vzduch. To pevná střecha nemá. Ale jak říkám, mám tu možnost tak hodím na stejnou dobu teploměr do obou aut a uvidíme, kdo se mýlí ve svých pocitech
Ale karoserie auta (včetně pevné střechy) není přidaným vnějším zastíněním, to je něco jako u budovy stěna, která také pohlcuje světlo/teplo, na rozdíl od skla, které ho naopak propouští dovnitř.
A mezi čalouněním stropu a pevnou střechou samozřejmě nějaký vzduch taky je.
Přídavné vnější! zastínění brání tomu, aby se světlo (s teplem) dostalo ke sklu a tím pádem ho sklo nemůže zdaleka tolik propouštět dál dovnitř, což vnitřní zastínění logicky neumí.
Zkus si za parného léta po pár hodinách na slunci sáhnout (zevntiř) na roletku panoramy a pak na čalounění stropu. Nejvíce rozpálené části interiéru jsou logicky ty na které přes sklo svítí slunce, nikoli ty, které jsou schovány (ve stínu) za pevnými částmi karoserie. Proto i v kufru sedanu bude (při parkování na přímém slunci) přijatelnější teplota, než v rozpálené prosklené kabině.
Je prokázáno, že právě díky prosklení se na slunci přehřívá více interiér světlého vozu s tmavým interiérem, než světlý interiér tmavého auta.
Tepelná vodivost zdí a kovu je trochu na jiné úrovni. Jeslti to srovnáváš s domem, tak to nemá cenu dál rozvádět.
Jak přijde slunečno, udělám názornej pokus a uvidíme.
Nikde přece přímo nesrovnávám dům s autem, ale jako příklad i u domu platí, čím větší prosklená plocha, tím vyšší nároky na ochlazení jeho interiéru.
A ono i v oplechováné boudě bez oken bude na přímém slunci teplotně přijatelněji, než ve skleníku.
Tepelná vodivost kovu je v tomto případě méně podstatná, než světelná/tepelná propustnost skla.
Na jednu stranu se řešilo, že bohatě prosklená auta mají v létě problém s přehříváním. Na druhou... jedno auto s panorámou jsme v rodině měli, s roletkou... a neměl jsem pocit, že by s tím byl v našich končinách nějaký problém, který by klima nezvládla. Pokud jsi přišel k autu postavenému na sluníčku, no tak v něm holt bylo horko...
Samozřejmě, že dostatečně výkonná klimatizace si s tím poradí (o tom žádná), když si poradí i z celo proskleným mrakodrapem. I když to ekologové kritizují k vůli podstatně vyšší provozní energetické náročnosti.
Řešíme tu pouze to, ve kterém autě postaveném na slunku bude větší horko, jestli s pevnou, nebo panoramatickou střechou...
Ještě bych dodal, co jsem tady nezahlédl.
Panorama taky znamená u většiny výrobců přitvrzený (nekomfortní) podvozek kvůli naklánění auta s vyšším těžištěm, samozřejmě méně místa na hlavy vzadu, menší tuhost karoserie a možný zdroj pazvuků - například osobní zkušenost s P 3008 s panoramou.
Dielenské spracovanie Leonu je prvotriedne. Jasné, kým si nevyskúšal steak, tak je párok najlepšie mäso. Ale faktom je, že Seat je v tomto na chvoste koncernu a mimo koncern je pod jeho úrovňou len pár značiek. To auto vrzgá už cestou zo showroomu.
A které konkrétně to byly, jak staré a kolik měly najeto?
První toyota, kde jsem našel drnčení je právě nová Corolla. Např Avensis nevrzla ani po 240tis km, auris po 80tis také ne, takhle bych mohl pokračovat s Yarisem, Ravkou, starou Corollou.
Podle mě je to hodnocení příliš přísné. Pojďme to vzít realisticky.
1) Zcela necitlivé řízení. Kolik dnešních aut mí citlivé řízení? Vidím, že máš Leona. Mám ho taky ve verzi FR. Řízení je velmi přesné, dá se nastavit tuhost posilovače, ale co se děje s předními koly, to si netroufám odhadovat. Felicie s centrimetrovou vůlmi takje IMHO málo.
2) Nádrž na 43 litrů mi přijde taky malá. Ale nový Golf nebo Octavia mají taky jen 45 litrů a budou mít pravděpodobně vyšší spotřebu než hybrid od Toyoty.
3) Grafika infotainmentu. Opravdu je důležité, jak to vypadá? Nebo jaké to má funkce a jak snadno se to ovládá? Podle mě to druhé.
Takže zbývá místo pro kolena vzadu. Ano, to může být problém, ale je to s otazníkem, bylo by potřeba to srovnat s ostatními konkurenty. Problém vidím v tom, že verze hatchback má zkrácený rozvor a tam to bude opravdu velké minus.
IMHO skutečný problém je asi jen projev hybridního systému při sešlápnutí pedálu na podlahu na dálnici. Nemám sice přímou zkušenost, ale tuším, že by mi to taky vadilo. Asi by to chtělo něco jako "kick-down" funkci u klasických automatů nebo virtuální převodové stupně jako u variátorů.
To je trošku taká schiza Areseho. Na jednej strane staromilec čo všade chce čo najjednoduchšiu techniku, čo baziruje na manuálnej prevodovke a klasickej ručnej brzde, na strane druhej rieši akúsi grafickú zastaralosť infotainmentu.
Chapu, ze u tohoto hybridu nekomu vadi "vyti" motoru (mne ne).
Ale proc je to zminovano porad dokola jako obrovske negativum?
Myslim, ze je to hodne otazka zvyku.
A vetsina soukromych ridicu se bude v obdobnem spektru otacek pohybovat minimalne.
Mne treba vadi mnohem vic duneni diesloveho motoru a otravne start-stopy.
Ale kdyz ctu testy dieselovych aut treba zde, tak je o tom kratka zminka. A neni to uvadeno jako nejdulezitejsi nedostatek...
Libil by se mi trochu vyrovnanejsi pristup.
Zvuk vytoceneho dieselu (napr. 4-val) se malokomu libi. A take to neni hlavnim motivem testu.
Tady bohuzel redaktori presvedcuji ctenari prilis durazne o sve dieselove "pravde". Viz komentar Burese. Kdybych se mel ridit jim, tak bych si to auto nikdy nekoupil. Protoze je podle nej tak do mesta (a to jeste po zvyknuti) a pro duchodce. :no:
Na zaver citace z testu nejnovejsi dieselove Octavie na acz:
...v aplikaci (dieselu) pro octavii se projevoval vyloženě vznětově a jednoznačně čtyřválcově. Hlavně po nastartování a v nízkých otáčkách jsem měl tisíciprocentní jistotu, že mám pod kapotou čtyřválcovou naftu.
Konec citace https://www.auto.cz/…vni-rande-133891?…
Ja jsem tou Octavii nejel, ale myslim, ze by mi ten zvuk rozhodne vadil.
Mam bohuzel bohate zkusenosti s predchozimi modely, treba 1.6TDI...
V Octavii hruza, v Rapidu tragedie. Co bych dal za ''vyti'' benzinu.
Ale v testu Octavie se toto do zaverecneho hodnoceni nejak nedostalo :-O
Prestoze ma Octavie hlucny otravny motor (''Evo je slyšet''), dsg, ktere vetsine ridicu vyhovuje jen ve sportu, otravny start-stop atd., tak v hodnoceni a minusech se objevi jen toto:
Minusy Octavie 2.0TDI:
Složité ovládání infotainmentu
Rány na příčných nerovnostech adaptivního podvozku
Cenou se rozhodně nepodbízí :-O
Proc neni v plusech u Toyoty: dokonala harmonie pohonu ve meste, neznatelne startovani?
Absolutni komfort v plynulosti rozjezdu?
Okamzite reakce na plyn?
Vyzraly a spolehlivy hybridni pohon s nizkymi emisemi?
Tiez tomu nerozumiem. Zvukovy prejav pocas plnej akceleracie (1% casu jazdy ? a to som este prehnal) spolu s 99% komfortu versus nonstop traktorove prejavy a ine neduhy ?
A toto si mam vysvetlit ako ?
"Na dálnici se vám ale bude už vytočený dvoulitr běžně překonávající 4000 otáček zajídat, protože od konkurence víte, že to při konvenčním pohonu, třeba se vznětovým motorem pod kapotou, není potřeba. Nemluvím teď rovnou o „německém“ 160km/h tempu, pro které Corolla zkrátka není uzpůsobena (což se dá u kompaktního rodinného kombíku pochopit), stačí jen zrychlovat na konci zúžení zpět na rychlost 130km/h a dočkáte se jen vytí, vytí a vytí."
Ze pri akceleracii ide motor na 4000 otacok je problem ? To nie je chrochtak, co ma od 4200 cervene pole preboha.
To chapem dobre, ze podla neho ide pri ustalenej 130km/h motor aj potom stabilne 4000 otaciek ? Neverim. Kto ma to auto - kolko ma vtedy otaciek ?
Take veci sa tu bezne clovek docita od bezmozkov, ale od redaktora, co by mal chapat rozdiely medzi motormi, turbom, hybridom, benzinom ci naftou je to smutne.
Z toho mi vychadza, ze optimalny pre autora toho vyjadrenia je asi EV.
Tak potom su ti redaktori ale uz uplne blbi alebo maju trochu pokrivene kriteria v tom, co je podstatne a co nie.
To sa mi zda ale malo na ten motor. Cakal som tak 2000-2500.
Mne to toci 2100-2200.
Pri 130 nastavi e-cvt takove otacky, aby to motor utahl.
Ano do kopce to muzou byt 4.000.
Ale po rovine a z kopce to bude mnohem min.
Nevim jak pri 130 ale z kopce to muze byt i nula (rpm) :yes:
PS Jeste srovnani zvukove kulisy Corolla HSD vs Octavia hybrid. O motoru Corolly clovek bude vedet pri akceleraci a pri vysoke zatezi. Coz ani na dalnici neni porad. Otravny zvuk dieselove Octavie je vzdy a vsudypritomny. S vyjimkou start-stop. Kdy ale nasleduje otravny start. A extremne otravne je dieselove auto predevsim v dopravni zacpe stop and go.
Nejel jsem s tím, ale z toho, co jsem viděl, to ani na běžný 140km/h cruising ideální není. Určitě nemá smysl si to kupovat na služební přelety po republice i mimo ni.
Co na tom je špatného při 140? Ano, spotřeba není hybridní, ale klasická dálniční jako u každého jiného auta. Při ní jsme na 6-6,5.
Nicméně na převážné dlouhé dálniční přesuny je diesel, který je absolutně nevhodný do města. A hybrid to má přesně opačně. Hybrid exceluje ve městě a na okreskách, diesel na dálnici. To jsou i cílové skupiny.
Tak pokud by někdo kupoval hybrid pro jízdu převážně po dálnici, no o takovém člověku bych si myslel asi tak jako o těch, co do města kupují diesel, případně pro poskakování kolem komína.
A to je přesně ono - CVT "nastaví ty a ty otáčky". Brr. Otáčky ve svém autě totiž nastavuju zásadně sám, jako normální aktivní řidič - řadicí pákou a spojkovým pedálem - čistě podle vlastního uvážení, nálady a chuti! :-):yes::yes::yes:
budeš se divit, ale otáčky si i u corolly můžu nastavit podle chuti a nálady. A nepotřebuju k tomu nic jiného než pravou nohu, nebo jednu z rukou. Nepotřebuju podřazovat, abych začal předjíždět, nepotřebuju připravovat otáčky, abych chtěl výkon. Je vždy připraven.
Jde jen o to jaky "prevod" elektronika nastavi - pomoci rychlosti otaceni dvou elektromotoru spojenych planetovou prevodovkou.
Regulace je krasne plynula.
Pri nizke zatezi asi neni problem 1.500 rpm.
Urcite to je ve prospech ucinnosti motoru.
V pripade potreby otacky rychle stoupnou.
A dalsi vec o ktere se vubec nemluvi:
Pri "kick-downu" dojde k okamzite reakci, ale hlavne (zvukova kulisa mozna neni pro petrolheada) projev je naprosto plynuly.
Zadne podrazovani, zadne skubani..
Jen maximalni mozny tah.
Pri prevodovka e - CVT, konkrétne v Lexuse NX, dokážem do istej miery simulovať virtuálne prevodové stupne, ako HDM automat, a to prácou s plynovým pedálom. Napríklad pri nájazde na diaľničný obchvat, kde sa rozbieham z 0 na 100 km/h v miernom stúpaní, na úseku zhruba 200 metrobv, nestlačím plyn až na podlahu, ale asi do dvoch tretín polohy, motor postupne zvyšuje otáčky až na 4500 ot./min, pustím plynový pedál, otáčky okamžite klesnú na nulu, a po opätovnom stlačení plynového pedálu opäť začnú otáčky narastať a auto ďalej zrýchľuje, až na rýchlosť 100 km/h. Je to dané tým, že elektronika e- CVT sa snaží vždy dosiahnuť ideálny pomer tak, aby boli otáčky spaľovacieho motora čo najnižšie a otáčky elektromotora čo najvyššie. Samozrejme aj toto je obmedzené napríklad najvyššími povolenými otáčkami elektromotora. Na internete sa dá nájsť aplikácia, ktorá simuluje správanie sa e - CVT, resp. vzájomný vzťah medzi otáčkami elektromotora resp. a spaľovacieho motora. Tu je to: http://eahart.com/prius/psd/.
Nevím jestli si to postřehl, ale pod zmiňovaným "ne-testem" Octavie byla diskuze na téma hlučnost Eva a zrovna tento dojem páně Machaly tam je dost kritizován a vyvracen. Ale nechci si hrát na chytrého. Evo jsem neřídil, stejně jako jsem neřídil TSH.
Myslím si, že hodnocení redaktorů je dosti přísné. Objektivně jako hlavní problém vidím ten hybyridní projev motoru na dálnici. Šlo by to snadno řešit funkcí kick-down jako u klasických automatů, nebo virtuálními převody jako u variátorů. Ale Toyotě asi bude pár let trvat, než na to přijde.
Ale co ostatní? Třeba ten infotainment. Opravdu někoho zajímá vzhled a nikoliv funkčnost/ovladatelnost? Nebo nádrž. Ano, 43 litrů je málo, ale berme v potaz, že jde o úsporný hybrid. Ale nikde jsem neviděl kritiku, že nová Octavia má v běžných nehybridních variantách jen 45 litrů (ačkoliv platforma MQB umožňuje daleko větší nádrž).
Ano, nekoupil bych si to. Ale pokud chce někdo auto s automatickým řazením do městského a příměstského provozu, tak by měl hybrid od Toyoty zařadit minimálně do výběru.
jezdím Honda CR-V Hybrid, motor je také 2l, ale nepřímý vstřik. Je to sice jiný systém (i-MMD), ale některé projevy shodné. Zejména chování auta při zrychlování, sám bych ten motor takto nevytáčel. Ale věřím Hondě, že ví, co dělá. Jinak spokojenost, jezdím s tím klidněji a ve městě se s tím dá vejít pod 5 litrů (je to čtyřkolka). Oproti Hondě jen se spalovákem úspora 2-3 litry na 100 km.
Ale tady tomu nějak nerozumím.
Kombík těchto rozměrů je určen na dlouhé cestování ve více lidech... ale tam se hybrid moc nepředvádí, navíc malá nádrž apřekvapivě prý málo místa vzadu.
Hybrid je k nezaplacení ve městě - ale tam jsou rozměry auta zase k zlosti.
Nevím, tohle auto jsem neřídil... ale nějak tomu nerozumím.
Dlouhej kombík bych si koupil v dieselu, pokud bych chtěl výkon... ale nejlépe tak 2 roky starej, ještě bez těch "chcanek".
Jinak popravdě na normální ježdění po dálnici stačí i Superb s benzinem 1.4t... jen škoda, že neumí dobrou sedačku.
Hybrid rozhodně ano - ale v autě cca 4 metry.
Ono to asi bude tak, že človek si často nekupuje jedno auto na výlety a druhé do práce. Väčšinou cez týždeň auto rozváža deti do školy a rodiča do práce a cez víkendy jazdí dlhšie trasy prípadne 2x do roka niekde naozaj ďaleko na dovolenku. Naozaj si nekúpiš Fábiu na týždeň a octaviu 2,0 TDI na víkendy.
Jasné, ak jazdím prevažne diaľnice a dlhé cesty / dochádzam denne 50km po diaľnici do práce bude dieselové auto dobrá voľba, ak sa ale cukám celý týždeň po meste/prímeste 20km a cez víkend vyrážam ďalej je hybrid výborná voľba.
Btw nerozumiem tvojmu odporu proti "chcankam" filter. ktorý sa môže posrať už mali všetci a chcanky celkom výrazne znížili spotrebu a zlepšili reálne emisie je to win-win.
Nádrž je rovnako veľká ako nádrže konkurencie O4 má 45 litrov áno je to blbé ale bohužiaľ na to prešli všetci. A ak chceš pravidelne jazdiť v 4 dospelých dlhé trasy tak je ideálna stredná trieda...
Nemluvím o lidech, co si to koupí... ale o lidech, co to vyvíjeli.
Každé auto má svou "cílovou skupinu" a ano, často si ho kupuje i někdo mimo tuhle skupinu, jako výsledek kompromisu.
Nerozumím cílové skupině tohoto auta.
To je celé. ;-)
Tak asi ľudia, ktorí auto chcú pomerne všestranné auto s dobrým pomerom výkon/spotreba? Rodiny s deťmi, firmy vo väčších mestách, chalupári, ľudia čo denne jazdia 50+ km do práce nie po diaľnici, všetci ľudia, ktorí auto považujú len za prostriedok prepravy z bodu A do bodu B. Proste keď porovnáš s Octaviou 2,0TDI s Corollou HSD tak v Corolle robíš väčší kompromis pri dynamickej jazde a špecifickej jazde na diaľnici a TDI robíš kompromis viac v meste/prímeste a pri kľudnej jazde - ja na tom nič nepochopiteľné nevidím.
Napríklad minule sa ma na radu pýtali známi - 50-60 deti odrastené, mali benzínové CR-V ale denne max 15km cez víkendy výlety. Spoteba 8-9l prišlo im to veľa ale nafty sa báli kvôli prevahe krátkych trás - už jazdia na hybridnom CR-V a nadmieru spokojní.
Kamarát právnik autá ho vôbec nezaujímajú potrebuje jazdiť vo veľkom meste v zápchach hlavne do práce a 3-4x do roka západná Európa -> SK - tak som mu doporučil Corollu 1,8HSD čo iné?
Takisto ten Rapid 1,6TDI čo sa v práci trápil len po Prahe vlastne by vedela lepšie zastúpiť Corolla 1,8HSD.
1) absurdní myšlenka, už proto, že diesel nijak zásadně nekonkuruje elektromobilu.
2) Müller zajisté počítá s tím, že se dotace přesměrují do EV. Nedivím se, i.d. jinak smrdí průserem.
3) kdo jsi?
Cieľová skupina sú ľudia čo nemajú 12 aut a potrebujú pravidelne prechádzať husto osídlenou oblasťou a zároveň sa občas potrebujú autom dostať na dovolenku.
Ja konkrétne nemám pri firme problém s parkovaním, ale každý deň prechádzam cele 80 tisícové mesto, kde je infraštruktúra dosť sfušovaná.
Mně to smysl dává. Možná to teda začíná tím, co říkal Karel - taky dost dám na první dojem a Corolla se mi líbí, možná nejvíc ze všech Toyot za delší dobu.
Hlavně ale - je to konečně hybrid s tou "kapkou výkonu pro radost navíc", kterou já u aut dost vyhledávám. Jezdí za málo, prostorově je tak akorát. Jasně, jsou tam i kompromisy... ale za mě solidní mix.
Jediný otazník je cena... za těch 700 je to ještě docela děravé, za 800 ten GR Sport mi asi vychází nejlíp, ale pořád je to třeba auto bez adaptivních LED a pár dalších bonbonků. To je teda celkem dost, ale třeba v TCO za prvních pár let se to trošku srovná...
Nějak mi to nedalo a šel jsem se znovu podívat na to chybějící místo pro kolena.
Mám 186 cm, sedačku nastavenou na sebe a sedl jsem si za sebe. Před koleny mám ještě místo na 4 prsty. https://moje.auto.cz/?…
Tohle je podle Vás málo místa? Kdybyste řekli že nad hlavou, tak to souhlasím, tam to mám tak akorát a vyšší člověk bude mít problém.
To si musí někdo vymýšlet? Co je podle Vás dostatek prostoru pro kolena?
kamarát mal tuto Corollu hybrid v krátkej verzii, s tym hlukom vzadu to bolo strašne niečo. naštastie sa mu podarilo toho zbaviť po 3 x závade v záruke po 8 masiacoch . išli sme obaja do aktual Ceed Combi- mne sa toho črepu podarilo po 7 mesiacoch zbaviť, on oblepil zvnútra kufor, dvere, dal ďalšie podblatniky vzadu, hukot vzadu neskutocny, ešte popri iných chybách. v tejto dobe nepredajne, tak to môže tak zo skaly zhodiť.mne sa podarilo dobre kúpiť Golf 7 kombi, som ho zviezol- neveril vlastným ušiam jaky je tam rozdiel v hluku od kolies-celkovo. tichý je aj Peugeot 308 - skúšal som kolegov a aj Renault je tichý.tam tá izolácia proste je. bracho keď kupoval teraz auto skúsil Vitaru-hluk podvozku, motora, radšej kúpil Kadjara.Japonci a Kórea nielen ze nedávajú žiadnu izoláciu, ale tam je aj problém prenosu hluku cez karosériu. Lexus je úplne iná liga, tam si to nemôžu dovoliť-by nič nepredali.
Na hlukovej izolácii šetria aj prémiové značky. Manželka si pred dvomi rokmi kupovala MB - triedu B. Po otvorení prednej kapoty som zistil, že tam nie je žiadna protihluková izolácia. Proste holé plechy znvútra. Auto za takmer 30 tisíc, a nie je tam taká elementárna vec. Som to musel dokúpiť ako náhradný diel a nasadiť. S Mercedesom to už ide tiež dolu vodou.
tak A,B od MB nieje žiadna prémiovka- je to len predražene obyčajne auto so znakom MB. za 30 tis si mal kúpiť Passat,Superb, Mondeo, Insigniu, atd a to by bolo pohodlne tichučke vozenie a nie tu krabicu. keď vyssie sedenie ,za tie prachy by som už kúpil Tiguana, Karoq, atd. mam známeho čo robí dlho v mercedese a sám povedal , ze keby tam nerobil , nikdy by si MB nekúpil. prémiovka v MB ako tak začína pri C a vyššie
Dobrý den, víte, zda jsou přední a zadní nárazníky plechové? Protože v jedněch z prvních testů této generace na to novináři upozorňovali. No a protože hlavně ten přední nárazník (celý díl pod přední kapotou kolem SPZ) je dost exponovaný, třeba na škrábance při parkování u chodníku, tak mi to přišlo zvláštní, proč to dělat z náchylného plechu, když u většiny aut dává smysl právě plast, který i když se škrábne, aspoň nerezne.