Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Finále dlouhodobého testu – Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Půl roku si u nás pobyla, a i když to nebylo bezpřipomínkový pobyt, ve finále o svých kvalitách výrazně přesvědčila.
Zpět na článek
10. 4. 2020 09:08
10. 4. 2020 09:43
10. 4. 2020 09:52
10. 4. 2020 10:06
10. 4. 2020 10:15
10. 4. 2020 10:41
10. 4. 2020 10:44
11. 4. 2020 00:28
10. 4. 2020 10:09
10. 4. 2020 10:43
10. 4. 2020 11:11
10. 4. 2020 12:35
10. 4. 2020 14:08
11. 4. 2020 13:28
10. 4. 2020 13:12
10. 4. 2020 14:11
10. 4. 2020 14:16
10. 4. 2020 17:50
10. 4. 2020 21:58
10. 4. 2020 10:44
10. 4. 2020 11:09
10. 4. 2020 12:39
11. 4. 2020 10:52
10. 4. 2020 11:16
10. 4. 2020 14:42
14. 4. 2020 09:26
10. 4. 2020 12:15
10. 4. 2020 16:41
11. 4. 2020 10:48
10. 4. 2020 23:11
10. 4. 2020 11:00
10. 4. 2020 11:12
10. 4. 2020 12:53
10. 4. 2020 14:49
10. 4. 2020 18:47
10. 4. 2020 14:00
10. 4. 2020 19:16
10. 4. 2020 21:28
11. 4. 2020 08:35
11. 4. 2020 12:12
12. 4. 2020 21:35
11. 4. 2020 14:20
11. 4. 2020 16:44
14. 4. 2020 11:06
11. 4. 2020 11:46
12. 4. 2020 17:29
12. 4. 2020 17:44
12. 4. 2020 18:17
10. 4. 2020 08:26
Utlučené podvozky
Zvláštní jak se nedaří udělat automobilkám tiché podvozky. Dost často je to utlučené a nejde jen o velká kola. Je to až ostudné....No je co zlepšovat.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
10. 4. 2020 09:30
Re: Utlučené podvozky
Zkus tuto Corollu s 1.2T, je tedy měkčí, ale takhle plavný až "francouzský" podvozek jsem dlouho nezažil v této třídě, kdo se nehoní v zatáčkách a nehledá co nejpřesnější řízení, je příjemné rodinné kombi :) Škoda jen přeposilovaného řízení.
10. 4. 2020 10:43
Re: Utlučené podvozky
Nebude to trochu aj tým, že podvozky sú robené pre kvalitné cesty a na našich výtlkoch je to proste ubúchanejšie a hlučnejšie? Väčšinou len chýba lepšia zvukoizolácia od podbehov.
10. 4. 2020 10:52
Re: Utlučené podvozky
Když dobrý podvozek je schopen zvládnout obojí. Šetří se na nápravách, závěsech, tlumičích atd...
Avatar - Ozzman
10. 4. 2020 10:55
Re: Utlučené podvozky
Zde i na váze, protože je to hybrid a ten musí mít malou spotřebu :D
Avatar - Mikesus
10. 4. 2020 13:09
Re: Utlučené podvozky
No ale máš pravdu, Třeba hybrid má i méně tlumících hmot než nehybrid.
Avatar - bystron
10. 4. 2020 11:03
Re: Utlučené podvozky
Mladí chytří kluci sedí za CAD systémy a kreslí, rychle, levně, efektivně. Ale nemají páru o tom jak funguje automobil. Kde jsou ty časy kdy auta z větší části stavěli závodníci a lidé od volantu. Dnes um není třeba, většinu chyb pochytá elektronika. Na výsledku je to ale znát. Proto třeba většinu moderních vozů řídím nerad.
10. 4. 2020 11:12
Re: Utlučené podvozky
Ešte keby si tušil, o čom píšeš.
Avatar - Beefcake
10. 4. 2020 22:02
Re: Utlučené podvozky
To su ale riadne naivne krcmove reci.
10. 4. 2020 09:08
Corolla
Tých nedostatkov za túto cenu je trochu viac.Pri nastupovaní si šofér rozbije koleno/ostrá hrana trčiaca z prístrojovky/ Corolla je nízka takže nad hlavou je málo miesta a tak isto aj vzadu,zamykanie dverí z vnútra je riešené trapnym kolískovym červeným pičusom na dverách /to sú osemdesiate roky/ ale ináč je velmi pekná.Konečne Toyota neurobila auto len pre penzistov.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - xxc
10. 4. 2020 09:43
Re: Corolla
Ja som tak rozbil koleno pri nastupovani do Skody :-) Normalne som este 5 minut v bolestiach sedel, kym som bol schopny nastartovat. A potom, preco ludia kupuju suv.
10. 4. 2020 09:52
Re: Corolla
:-O A přežils to??? :-O
Avatar - xxc
10. 4. 2020 10:06
Re: Corolla
Ano, nasledky snad ziadne :-) Ale aj to prinasa zivot pri relativne jednoduchej cinnosti.
Avatar - Ozzman
10. 4. 2020 10:15
Re: Corolla
Jsi si jistý, že žádné ?:D
Avatar - xxc
10. 4. 2020 10:41
Re: Corolla
Buchol som koleno, nie hlavu :-)
10. 4. 2020 10:44
Re: Corolla
A si si istý, že to, čím obvykle premýšľaš, máš v hlave a nie v kolene?
Avatar - Sumi2000
11. 4. 2020 00:28
Re: Corolla
Taky raději mám vyšší auta , kombíky nyní připomínají plazící se jezevčíky...dlouhý a nízký ! :-(

Fajn je víceprvek vzadu !!! :yes:

A čudlíky na klimu i radio ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2020 10:09
Re: Corolla
povedal by som ze je to taka typicka "japonska moderna" .... kde niektore veci su fakt naslapane az to clovek nechape v kontraste s niektorymi "starsimi" ( nazvime to osvedcenymi ) rieseniami az to clovek nechape opat ... ale to je proste japonsky styl stavajuci na praktickosti spolahlivosti a denno dennej funkcnosti ( ten cerveny picus prezije aj desatrocie bez poruchy a je aj megaprakticky ) .... mne sa sice viac paci hatchback ale je fajn ze aj tento kombik posobi podobne ako hatch vcelku sportovo a relativne stihlo... tu mu k tomu dopomohla zrejme aj ta tmava farba .. sedi mi tu.. je moc pekna.. rovnako aj disky.... uz je len otazka ci ten hybrid v praxi clovek bude vediet "vyuzit" tak aby sa mu to vyplatilo.... ale pri kuske snahy a pociatocnom zoznameni sa s autom casom urcite clovek najde s nim spolocnu rec a ta spotreba bude prijemna .... za mna je corolla momentalne jedno z top aut v segmetne ... najkrajsi je asi novy leon pre mna.. ale technicky a co sa aj ponukaneho hybridu tyka tak tu vidim nadalej corollu na vrchole mojho pomyselneho rebricka ... paci sa mi zo dna na den coraz viac :yes:
Avatar - xxc
10. 4. 2020 10:43
Re: Corolla
Top ako top, do mesta je benzin zbytocnost a na dialnici huci :-) Mozno pre tych, co jazdia mesto nonstop a nemaju cas nabit.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2020 11:11
Re: Corolla
do mesta na nakupy jedine el. kolobezku ... vsetko ostatne su tu kktiny.. no jo no 8-s
Avatar - xxc
10. 4. 2020 12:35
Re: Corolla
Aj elektricke auto je dobre do mesta. Na vacsi nakup a rychly presun. Na dialky je zase lepsi diesel. Ako kompromis je to dobre, ale urcite nie top volba.
10. 4. 2020 14:08
Re: Corolla
S tým Leonom musím súhlasiť aspoň podla fotiek vyzerá super.Keď sa otvoria predajne a bude vystavený pôjdem ho omrknúť.V segmente C je momentálne pre mňa Leon top 1.
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2020 13:28
Re: Corolla
Ale je to sranda, s těmi Japonci. Jakkoli je jinak interiér ergonomicky i kvalitativně na úrovni, můžeš se spolehnout, že uprostřed budou kolébkové ovladače vyhřívaných sedaček z roku 1980. Je fajn, že se neženou do rádoby trendy ergonomických přešlapů, jaké dnes předvádí třeba koncern, ale občas by nebylo od věci přehoupnout se do nového milénia.
Avatar - Mikesus
10. 4. 2020 13:12
Re: Corolla
Tak do hlavy se při nastupování prákrát už někdo praštil, kdo nebyl zvyklý na docela nízko položenou sedačku, protože není zvyklý dát hlavu o tolik dolu. Ale koleno si nenarazil ještě nikdo. Že ty jsi do toho jen jednou sedl a tohle tě napadlo?
10. 4. 2020 14:11
Re: Corolla
Nie len napadlo ale som si aj drbol riadne koleno.A vzadu bolo teda naozaj dosť tesno a to mám len konfekčných 187 cm.
Avatar - Mikesus
10. 4. 2020 14:16
Re: Corolla
mám taktéž jen 186, vzadu je tedy u mne trochu obtíž nad hlavou kvůli panoramě, ale ta je pro děti, tedy nikdo jiný než ony tam nejezdí. Takže nad hlavou je to fuk. A na kolena tedy problém nemám ani sám za sebe. Ale souhlasím, že pro vyšší lidi to opravdu není. Kamarád se 196 už byl hodně nekomfortně usazen i vpředu. Ale ani ten neměl problém s koleny.
10. 4. 2020 17:50
Re: Corolla
Ale každopádne je to obrovský posun v designe a je naozaj velmi pekná a hlavne keď sa skombinuje s dvojfarebnou karoseriou a na 18" kolesách.Mne by osobne stačila krátka a tam je další problém že má menší rázvor ako Combi.A škoda že neponúkajú trošku silnejší turbobenzín lebo to by bol môj favorit na motor napr.taká 1.4 alebo 1.5 s turbom výkon okolo 150-170k.Tá 1.2 turbo sa mi zdá slabá.
10. 4. 2020 21:58
Re: Corolla
No, pěkná docela je, ovšem až na ten otřesně vykousnutý tvar světel. Sedan je má mnohem hezčí! :'-(
10. 4. 2020 09:22
Kde je smysl hybridu?
Se spotřebou 6 l. nevidím důvod připlácet za hybrid, mít baterie atd. Spotřeba s dieselem je nastejno.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Ozzman
10. 4. 2020 09:32
Re: Kde je smysl hybridu?
Machi s tím jen neumí jezdit :D Fakt, s tímhle jsem i já, který s 1.9TDI jezdil za 6,5, uměl jet kolem 5 na sto.

S dieslem nepojedeš na stejno s výjímkou dálnice, přeměřovali jsme to mockrát, dokonce i hybrid vs diesel ve stejném autě. Mrkni na blog...
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2020 10:30
Re: Kde je smysl hybridu?
v tomto su hybridy sikovne suhlas... za 5 sa da jazdit jak s corollou tak aj s nirom ktore ma rovnaky razvor a skoro aj na chlp rovnake rozmery kasne ( okrem vysky ) ako corolla hatch ...

rovnako ako pises vyssie ..u corolly moze byt ( aj za mna ) zaujimava aj ta "zakladna" motoricka verzia... teda ta s 1,2T ... sice to uz nebude hybrid ale aj to 1,2T spotrebou nadalej nezozerie penazenku a pritom vyzera uz celkom dostupne ( voci podstatne drahsiemu hybridu ) a uz aj vykonovo dostacujuco na bezne potreby.... za mna ma corolla teraz velmi silne portfolio v eu .. aj sikovne hybridy aj sikovny 4 valec turbo idealne posadeny... k tomu 3 karosarske varianty... tak ponukou silna corolla aka je dnes uz tu davno nebola.. ak vobec .. :yes:
Avatar - Mikesus
10. 4. 2020 13:13
Re: Kde je smysl hybridu?
nebo v pražské špičce stylem krok-sun-krok za 4,2
Avatar - xxc
10. 4. 2020 09:45
Re: Kde je smysl hybridu?
Prave naopak, nic horsie od hybridu nema vyznam platit. Potom clovek trpi, ked zisti, kolko energie vyhodil do vzduchu pri jazde.
10. 4. 2020 10:05
Re: Kde je smysl hybridu?
Je to jen o tom, kde jezdíš. Pokud budeš dávat 60tis km ročně na dálnici, tak je diesel jasnej. Ale když potřebuješ jezdit hlavně město v klasickým režimu dětský taxi a párkrát ročně to vytáhnes někam na dovolenou, pak ten hybrid smysl dává. Mně třeba to rachtani ve městě vadí. A proto mám dva diesely :D
Avatar - Ozzman
10. 4. 2020 10:13
Re: Kde je smysl hybridu?
Na té dálnici to taky není tak strašné, pokud se jede v rámci předpisů kolem 130 km/h, tak 2 hybridy, které jsem jezdil nejvíc (tato Corolla a Mondeo HEV) si neřeknou o tolik víc, jezdí kolem 6-7 dle provozu. To si 180k diesel s automatem vezme taky... rozdíl je pak při tom, když držíš hybrid pod krkem.
Avatar - Mikesus
10. 4. 2020 13:15
Re: Kde je smysl hybridu?
trochu bych to upřesnil. nad 140 už držíš hybrid pod krkem pořád, narozdíl od toho dieselu. Ten rozdíl 140 a 160 moc nepozná.
10. 4. 2020 13:25
Re: Kde je smysl hybridu?
- nechrochtá
- neřešíš zahřívání, dochlazovani
- dobrý do města
- a nechrochtá:)
Avatar - _Karel_
10. 4. 2020 13:34
Re: Kde je smysl hybridu?
Atmo motory se nemusí zahřívat?
10. 4. 2020 14:12
Re: Kde je smysl hybridu?
elektromotor? neeee ;-)
Avatar - _Karel_
10. 4. 2020 14:21
Re: Kde je smysl hybridu?
Tohle je ale hybrid s malou baterkou, ne EV ;-)
10. 4. 2020 14:42
Re: Kde je smysl hybridu?
Atmosférický motor je na tom daleko líp, než turbomotor, co se týče konstrukční jednoduchosti i odolnosti a s ní souvisejícími menšími požadavky na ohleduplné zacházení. Nevím, v kolika km se připojuje spalovací motor ale pokud nebydlíš hned u nájezdu na dálnici tak nevidím problém. Servisní náklady budou taky nižší.

Jinak, z mého osobního pohledu je hybrid pro ekologicky uvědomělého člověka a s ekonomikou provozu má málo společného, viz můj oblíbený příklad s tepelným čerpadlem - šetříš, protože jsi na začátku zaplatil víc /a třeba se to někdy i vrátí:)
10. 4. 2020 15:57
Re: Kde je smysl hybridu?
Jenomže tahle atmosféra už je moderní přímovstřik, takže taková ta poučka o jednoduchosti a odolnosti tu už moc neplatí.
10. 4. 2020 18:24
Re: Kde je smysl hybridu?
Ma to AJ priame vstrekovanie, ktore pouziva pri vacsej zatazi, inak idea na nepriame vstrekovanie. Rozhodne je to najtrvacnejsi pohon na trhu.
Avatar - Mikesus
10. 4. 2020 21:15
Re: Kde je smysl hybridu?
Přímovstřik ale není problém ohledně spolehlivosti narozdíl od turba. Nicméně tenhle motor není přímovstřik, ale kombinace přímého a nepřímého. V nízké a střední zátěži jede nepřímo a v větší přímovstřik. To dle mého je již docela komplikované a uvidíme jak to bude se spolehlivostí. Je to i důvod, proč některé první dvoulitry nemají filtr pevných částic. nejsou potřeba na splnění limitů, nicméně Toyota již dává dobrovolně do všch motorizací.
11. 4. 2020 11:50
Re: Kde je smysl hybridu?
Přímovstřik je z hlediska spolehlivosti větší problém než samotné turbo.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 4. 2020 18:36
Re: Kde je smysl hybridu?
To je fakt... ne jako že přestane vstřikovat, ale co dělá karbonování motoru a tepelná zátěž pístů.
Avatar - _Karel_
10. 4. 2020 16:55
Re: Kde je smysl hybridu?
Já ziju v tom, že zahřívání studeného motoru je kvůli vůli písní kroužky/válce+mazání. Což moc nesouvisí s typem motoru. Naplno v zimě můžeš vyrazit s čímkoli, nejsi-li ale prase, tak s ničím.

Hybridy Toyoty stojí z mého pohledu totéž, co zbytek trhu, tudíž za pohon nepřiplácím, tudíž TČ není totéž. ;-)
10. 4. 2020 18:54
Re: Kde je smysl hybridu?
hybrid stojí totéž co 1,6 benzín bez hybridu?
jak říkám, kdybys bydlel u dálničního přivaděče a sotva se rozjedeš, dáš cihlu na plyn tak to chápu, ale u hybridu, kde se motor rozjede až v nějaké rychlosti si myslím, že to nějak moc nehrozí.
Avatar - _Karel_
10. 4. 2020 19:04
Re: Kde je smysl hybridu?
Bože Migu ty si snad děláš kozy.
320i stojí totéž, co 340i?
Argument s dálniční privaděčem neplatí pro jiné motory úplně stejně? Máš pocit, že s naftou nebo turbem obecně jedeš v zimě 5km dvacítkou? V jaké rychlosti se motor připojí je irelevantní, zahřát v nižších otáčkách bys měl každej.
10. 4. 2020 20:57
Re: Kde je smysl hybridu?
V klidu Karle. Diskutujeme. Netuším vůbec, kolik stojí hybrid vs obyč benzín a skutečně mě to zajímalo. Píšeš, že stojí totéž co zbytek trhu, což je samo o sobě nonsens, aut je milion. Samozřejmě, že pokud Toyota nabízí nějaký benzín a potom tentýž benzín s hybridem, nepochybně bude stát víc. Teda nevím, nedíval jsem se do ceníku.
A s těmi "si děláš kozy" bych byl opatrný jakožto autor výroku o filtru pevných částic jakožto lapači NOx. Protože filtr pevných částic co lape plyn to mi trochu cuká v koutku ;-)
edit: tak jsem sjel ceník, podobně výkonný 1,2 turbo benzín a 1,8 hybrid - rozdíl sto tisíc. ale srovnávat to asi moc nelze... nebo ne úplně. každopádně, běžný uživatel asi vystačí s tím prvním..
Avatar - Mikesus
10. 4. 2020 21:23
Re: Kde je smysl hybridu?
1,8 má již navíc automat, nějakou výbavu navíc a k tomu téměř poloviční spotřebu.
Jinak těch 100 tisíc jsi vzal kde? Když vezmu základ
1.2 MT: 524 900
1.2 AT: 559 900
1.8 AT: 594 900

Takže rozdíl oproti manuálu je 70 tis, oproti automatu 35tis.
Navíc dostaneš automatickou klimu a startování tlačítkem. Mně to tedy přijde prakticky stejné.
10. 4. 2020 23:03
Re: Kde je smysl hybridu?
otevřel jsem si PDF ceník Corolly. byly tam jiné čísla. mám to znovu otevřít?
Avatar - _Karel_
10. 4. 2020 22:11
Re: Kde je smysl hybridu?
Ale však diskutujem, já krev v očích nemám. Tahle Corolla v plné stojí přes osm set - je to v rámci kategorie něco extra? Neřekl bych.
S NOX jsem si naběhl, to jo. Pokud ti cuká v koutku, tak to mě taky. Naftové filtry pevných částic "nelapou plyn"? A jakožto autor výroku "benzínový motor emise řešit nemusí" by ses měl červenat podobně jako já za nox. ;-)
10. 4. 2020 23:05
Re: Kde je smysl hybridu?
to jsi trochu pomotal Karlíku. proto kopíruji:

já: z opačného pohledu, benzínový Touareg má emise CO2 205 g/km a NOX nula...

ty: Benzín má NOX nula?

já: Mas pravdu nemá. Ale jsou tak nízké, ze se nemusí nijak řešit.

nebo se mýlím a chystá se dolívání močoviny do aut s benzínovým motorem? měj se ;-)

a plyn asi nemá pevné skupenství, jestli si něco pamatuju z obecné školy...
11. 4. 2020 20:11
Re: Kde je smysl hybridu?
Cena je největší problém. 2.0 Hybrid je drahý. 1.2T a 1.8 Hybrid jsou slabé. Vybere si snad jen ten, který hledá alternativu k 1.0 TSI.
Avatar - Mikesus
11. 4. 2020 20:16
Re: Kde je smysl hybridu?
To mne vzdy pobaví. V porovnání s čím je to drahé?
13. 4. 2020 08:07
Re: Kde je smysl hybridu?
V porovnání s kombíky nižší střední ...
10. 4. 2020 10:44
Zkušenosti
Mám Corollu s tímto motorem od loňského srpna, tak, si dovolím pár postřehů:
Dojezd ukazuje do rezervy, což není ideální, ale není potřeba se rosit, když se blíží nula. V nádrží zbývá ještě 5 litrů benzínu.
Při prudší akceleraci se motor ozve, na druhou stranu i ve 130 na dálnici po rovině umí točit 1500 ot. To je pak krásně tichý, a bez diesloveho dunění.

Spotřeba záleží na jízdním stylu, nedávno jsem jel přes Prahu (z Hostivaře do Kobylis a zpět) se spotřebou 4,1. V létě by to bylo i nižší (zimní gumy a zahřátí na začátku jsou znát).
Po okreskách jsem ještě na letních gumách jel 150km z Vysočiny přes Kolín do Prahy za 3,5l/100km.
Hned s novým autem (při výjezdu najeto míň než 1000km) jsem jel do Chorvatska a zpět, 4 lidi, naložený kufr, většinu cesty na adaptivní tempomat nastavený na 135km/h. S výletem v Alpách. Všechna tankování byla pod 5l/100km.
Celkové se mi v létě tankování vždy vešlo do 5l/100km, v zimě do 6l, a to jezdím taky dost dálnice, víceméně predpisovou rychlostí. Uvidíme, co bude teď po přezutí na letní gumy.
Jen kufr by mohl být větší, ten uváděný objem je myslím včetně prostoru na rezervu.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - lamal
10. 4. 2020 11:09
Re: Zkušenosti
Vacsina ludi, kt. maju auto na sukromne ucely urobi nizsie spotreby, dlhodoby test nie je o spotrebach, resp. je o spotrebe ked na nu nehladis a auto normalne vyuzivas. Pocas toho ako im to sluzi ako pracant, nebudu jazdit ako ty, ked hybrid a vlastna kapsa su kamosi, motivacia sa oplati.

Inak vsimol som s tiez, ze aj hybridom vadi ten studeny motor, zimne studene starty to dvihaju vyznamne, musis najazdit pak aspon nejaky min. okruh aby to kleslo na pekne cislo, inak sa kratke poskakovanie v zime po meste so studenym motorom premietne na nejakych 6,7l. Bavim sa ale o Aurise 1.8 r 2018. Samo o sebe to nie je velka spotreba, aj studeny diesel na kratke trasy vezme 6-7l po meste... ten uspornejsi ako 1.6TDi.
10. 4. 2020 11:45
Re: Zkušenosti
Ano, jak jsem psal, je to o jízdním stylu. Mně to vyhovuje, ale každému nemusí. I dřív s benzínovým Focusem jsem byl zvyklý jezdit plynule - Brzdové destičky mi vydržely 140 000km.
Psal jsem to tu spíš jako doplnění k článku, protože u testu bývají spotřeby většinou vyšší.

V té zimě to mohu potvrdit. Prostě dokud se motor neohřeje, tak ho logicky nevypne, pokud ještě vytápí interiér, tak to trvá ještě déle. Proti dizlu se ohřívá rychle, ale pořád je to rozdíl proti létu. Ale aspoň při tom ten motor dobíjí baterku, takže úplně vniveč ta energie nepřijde 🙂
Avatar - xxc
10. 4. 2020 12:39
Re: Zkušenosti
Vsetko je o jazdnom style. Ja viem tiez chodit za 10 kwh aj za 24 kwh/ 100 km. Ide o to, co najmenej brzdit ostatnych :-) Lebo na ceste nie sme sami.
Avatar - lamal
11. 4. 2020 10:52
Re: Zkušenosti
Jasne, aj kvoli dobijaniu ma vysssiu spotrebu za studena, ovsem potom zapne EV kde sa da, takze vo finale to je asi vyhodnejsie.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2020 11:10
Re: Zkušenosti
je jasne ze je to pecka kusok... a aj tie nizke otacky na dialnici klobuk dole....

navyse po prezuti na letne pneu... ti ta tvoja spotreba este o kusok urcite klesne :yes:
Avatar - lamal
10. 4. 2020 11:16
Re: Zkušenosti
Si nemysli, ze tych 1500 tam vidis furt... pripajanie na dialnicny pruh je extremne typicka situacia, kde hybrid nevie pretavit svoj potencial, to mam overene na viac autach s tymto pohohom. Tam su tie vyssie otacky nutnost a aj hlucnost, ovsem na chvilu si zahuci a potom je klud... mne osobne to nevadi, je to automat, aj DSG s dieslom ked stupis viac podradi, je lepsie riaditelna plynom a diesel ma krutiak dole na rozdiel od hybridu, ale musis byt s prevodovkou kamarat, nie vzdy to ide tak lahko... oproti tymto pataliam je obcasne zahucanie hybridu uplne v pohode, lebo proste vies ze to spravi a potom ti da pokoj. Fair enough.

Ked mas mustanga V8 5.0 ten si pri najazde tiez zahuci, akurat krajsim zvukom a bude tak o 400% rychlejsi... ale preco je mu to odpustene !! :D
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2020 11:53
Re: Zkušenosti
jasne ... chapem... primarne by som ani hybrid ako dialnicny kusok nebral to mi je jasne... jeho revirom je skor mesto ... avsak pri ustalenej rychlosti aj na dialnici vie byt relativne usporny co moze byt fakt zaujimave pre niekoho kto prave sa pohybuje povacsinou v meste a obcas teda po dialnici a zaroven sa nikde "nenahana" a neplasi... teda vyuziva skutocne tie vyhody hybridu ako takeho.... popravde ja pri mojom najazde by som skor viac vyuzil 1,2T corollu ako uz tu hybridnu ale v buducnosti sa uz mozno hybridom aj tak nevyhneme bez ohladu na najazd a lokalitu prejdenych km ( mesto dialnica okrska ) ... no ja u nas obcas vidim jednu audinu R8 jazdit a ta ma tak krasny zvuk ... a co je zaujimave tak na rozdiel od nejakej vytunenej imprezy ma tento zvuk R8 ani vobec neobtazuje ale je to skor taky ten "zdravy" zvuk :yes:
Avatar - xxc
10. 4. 2020 14:42
Re: Zkušenosti
Nesúhlasím s krásnym zvukom R8, včera som zadriemal na terase a sused ma normálne tým zobudil. Nevravím, že jazda nie je zážitok, ale otravovať tým ulicu v nižších otáčkach je odporné. Normálne som pozeral, kto motorovú pílu štartuje a to bolo audi R8 :-)
Avatar - trapid
14. 4. 2020 09:26
Re: Zkušenosti
Studený běh R8 po startu je opravdu hlučný, ale mě se líbí. Ten vysoký volnoběh a specifický hluk mi hodně připomíná čistokrevné závodní motory.
Každý to holt slyší jinak.
To se ale bavím o V8. V10 za studena neznám, ale jinak je ten zvuk hotová extáze. Ne nadarmo se o zvuku Lambácké V10 (shodou okolností v R8) vyjádřil Jeremy Clarkson, jako o nejkrásnějším zvuku motoru vůbec.
10. 4. 2020 11:57
Re: Zkušenosti
Přesně tak, když je potřeba, klidně pošle otáčky k červeném poli. Ale ten atmosférický dvoulitr má celkem hezký zvuk 🙂

Navic ta bezestupňová převodovka dávkuje otáčky plynule. Když se sklon silnice lehce změní, zvýší otáčky taky jen lehce, žádné skoky jako u klasické převodovky. O pohodlí pomalé jízdy při parkování ani nemluvě, tam má elektromotor jednoznačně výhodu.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2020 12:02
Re: Zkušenosti
na parkovisku sa aj RAVka v hybride pohybuje ako nejaky fantom... sranda.. minule len tak stojim pri aute a davam nakup do kufra ... a len tak tisko zasustala az som sa zlakol kedze som ju nevidel .. a zrazu bola uz prec ... ;-)
Avatar - lamal
10. 4. 2020 12:15
Re: Zkušenosti
Ten 2.0 je v pohode co sa tyka hlucnosti a ma taky dravy zvuk nad 4500ot, vodici atmosfer si spomenu na tocive japonske motory. Ovsem ten zvuk je aj dost hlasny a ukricany, trochu ma prekvapilo ako vie byt dole tichy a hore v tych najvyssich otackach fakt reve... 1.8hybrid v aurise je tichsi v max otackach, nema tak plechovy zvuk.

To je celkovo paradox, 2.0 je tichy ale nad 4500ot uz dost huci, 1.8 ma povest vysavaca, ale v tych otackach je o kus tichsi a jasne netoci ani tak vysoko, nepotrebuje lebo ma nizsi vykon... celkovo ma taky trochu hutnejsi a prijemnejsi ton, no nevravim, ze je tichy, tiez si povysava, ale o nic viac ako vytocena 4valcova nafta... fakt o nic viac.
10. 4. 2020 16:41
Re: Zkušenosti
Mně překvapuje, že je to tak moc slyšet a všichni si na to stěžují. S novinkou nemám zkušenosti, pouze s předchozím modelem s atmo 1.8 (104kW bez hybridu) v Austrálii a až po dvou třech dnech ježdění s autem jsem si všiml, že to vlastně má CVT a ne klasický automat. Prozradil to až pohled na otáčkoměr. Odhlučněné to bylo výborně.
Avatar - lamal
11. 4. 2020 10:48
Re: Zkušenosti
To je bezne, nenajdes napr. 15 ludi co by sa zhodli uplne. V hybride nebezi motor na volnobezne otacky, preto sa zda hlucnejsi lebo ma vzdy vyssie otacky, aj ked ho nakopnes studeny a dobija baterie tak bezi vyssie, to trochu meni zvukovy komfort.
10. 4. 2020 23:11
Re: Zkušenosti
Psat o tom, ze ten a ten usek jste ujel za 3.5l je u hybridu uplne nonsense. Čast energie si cucne z baterky, kterou po te nekde musi dobyt. Takze smysl ma napsat za kolik jezdite prumerne treba 3000km. V testu pisou dlouhodoba 5.9l. Pochybuju, ze budete o dost nize.
11. 4. 2020 06:50
Re: Zkušenosti
V teste je spotreb oproti ktorej je dlhodobo oveľa nižšie aj moja žena, ktorej predvídanie nič nehovorí a predpisovo tiež nejazdí. Hlavný rozdiel je v tom, že nejazdí diaľnice.
Avatar - Mikesus
11. 4. 2020 09:15
Re: Zkušenosti
jj. dálnice dokáže spotřebu vyhnat rychle nahoru.
Avatar - Mikesus
11. 4. 2020 09:14
Re: Zkušenosti
Mám aktuálně 35tis km, a spotřeba dle tankování je 4,6 a dál se snižuje každými dalšími km.
Takže pochybuju, že vůbec rozumíte hybridům
11. 4. 2020 15:16
Re: Zkušenosti
Mán na teba jednu otázku mimo tému. Dá sa na tom displeji zobraziť powermeter ako bol v predoslích hybridoch? Alebo je tam len tachometr, kontrolky a info z asistentov?
Avatar - Mikesus
11. 4. 2020 15:47
Re: Zkušenosti
Dá se zobrazit jen digitální jako má prius. Pokud je HUD, tak i na něm je digitální.
11. 4. 2020 10:11
Re: Zkušenosti
Tak hlavně ona se ta baterka nedobiji že zásuvky, ale pouze za jizdy: rekuperací při brzdění nebo motorem. A hlavně je malá. Do plna se dobije během pár km jízdy z kopce a zase se během pár km vybije k průměru. Nikdy jsem neviděl, že by nabití šlo pod cca 30 procent.
Toto není moc dělané na trvalou jízdu na elektriku. Běžně to na okresce vypíná benzín před každou zatáčkou, když dám nohu z plynu. A za zatáčkou ho zase zapne. A skoro pořád přepíná režim, kdy kola pohání benzín i elektrika, a režim, kdy benzín pohání kola a zároveň dobíjí baterku. Prostě pořád hledá nejúčinnější nastavení, aby byl motor maximálně efektivní.

Ta spotřeba na tom úseku byla neobjektivní spíš proto, že je tam velký výškový rozdíl. Vzít průměr z jízdy tam a zpět, bude to kolem čtyř litrům.

Jinak nedávno jsem jel s rakví na střeše, spotřeba 5,4l. Třetina dálnice, zbytek okresky.
Avatar - lamal
10. 4. 2020 11:00
Riadenie
Diametralne rozdiely v nazoroch je vidno vseobecne na vela veciach, hlavne na tych co sa vnimaju subjektivne. Komunikativnost riadenia je jedna z nich.

Mam pocit, ze napr. pan Machi pisal skor o trochu umelom vyvazeni a odpore riadenia, ta komunikativnost ma totiz viac atributov:

1. spatna vazba v zmysle posobiacich síl na volant smerom od kolies, tj akoby tahanie za volant a aka si prirodzena hardwarova logika tohto javu

2. prenos vibracii do volantu od kolies v zmysle informacii od vozovky, prilnavosti prednych kolies, v tomto informacnom toku totiz je citit, ze pneumatika vydava tzv vibrovanie ked je uz na limite predtym nez zacne klzat... tzv ked sa guma driape....ovsem prenasa sa tak isto informacia o hrubke asfaltu tj o povrchu vozovky a jej stave

Toto su dve zasadne odlisne veci v teme komunikativnost riadenia, pokial su obe zastuepne tej idealnej miere a hlavne obe pritomne, tak je riadenie vyborne komunikativne. O presnosti ani rychlosti riadenia to nic nehovori samozrejme. Ovsem nastavaju aj situacie ako u Corolly.

S nou mam taku skusenost, ze v bode 1. pokulhava a v bode 2. je nadpriemerna. Potom je tvrdenie, ze ma nekomunikativne riadenie take osemetne, pretoze Corolla prenasa informacii od vozovky dost, akurat jej chyba vernejsie vyvazenie odporu a vazba od prednych kolies v zmysle bodu 2. tj trochu toho zdraveho torque steeru.
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2020 11:12
nekupitelne auto
Další shit z Toyota.

1. Do mesta chcem vyššie auto.
2. Na diaľnici chcem úsporu paliva.
3. Na okresky chcem pružnosť
4. Všeobecne chcem ticho na palube.
5. Tankovanie ma obťažuje, min 800 km dojazd je nevyhnutný.
6. Pri aute za 30000€ chcem aj moderne prvky a peknú grafiku, nie sega hru z 1990.


Takze pre rozumného človeka nekupitelné.
Určite sa však pár čudákov nájde, čo si to kúpia.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - lamal
10. 4. 2020 11:18
Re: nekupitelne auto
Další ŠHlT od mekyho aka spiseme len cisto vsetky nevyhody a tvarime, sa ze su to tie najdolezitejsie vlastnosti na svete pre kazdeho a tym padom je to nepredajne a zle auto.

Troll logika
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2020 11:38
Re: nekupitelne auto
do mesta myslis ciste len kabinou vyssie auto alebo aj podvozkovo aby si mal aj lepsi vyhlad? ...

inak ked ta obtazuje tankovanie natolko ze ti treba dojazd aspon 800km tak potom to chce dizel v tvojom pripade

ono to su len a len tvoje poziadavky ... uz inemu nemusi byt absolutny problem tankovat aj kazdych 500-600km ( hybridna corolla aj tak nie je primarne dialnicny kriznik ) a aj vyska auta mu tu moze napriklad uplne vyhovovat.. ono ten dotycny zase moze povazovat za cudaka pre zmenu teba a tie tvoje "poziadavky" .... a poviem ti ze ani ja by som tu dizel nechcel a aj ked netuzim po elektre s dojazdom 200km tak az 800Km dojazd zase tiez nenahanam ( 500-600km uz plne postaci ) .. podla tejto tvojej logiky asi nas tych cudakov bude v reale hodne no ... len ty si pan normalny ... tak drzim palce nech najdes to svoje "normalne" auto a potom sa s nami podelis o dojmy s nim :yes:
Avatar - Ozzman
10. 4. 2020 11:43
Re: nekupitelne auto
No je to vidět na prodejích, jak je ta Corolla neprodejná :D
Avatar - _Karel_
10. 4. 2020 12:48
Re: nekupitelne auto
Stačí několik různých aut a máš to!
10. 4. 2020 13:09
Re: nekupitelne auto
Zaujímalo by ma na čom aktuálne jazdíš.
Avatar - Beefcake
10. 4. 2020 22:06
Re: nekupitelne auto
Na nicom. Take auto neexistuje.
P.S.
Tych minusk