Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přežije Tesla epidemii koronaviru? Bude to možná největší výzva

Epidemie nového koronaviru zřejmě pořádně otřese celým automobilovým průmyslem, jak se ale dotkne automobilky Tesly?
Zpět na článek
12. 4. 2020 15:24
Re: peníze
Snad by si nechcel od pomateneho schizofrenika Fosteka (Cicera) ,aby ti dal rozumnu odpoved?Tento jednoduchy clovek chudy duchom sa na nic ine ako na urazanie inych nezmoze a inteligentnu odpoved od neho nikdy necakaj.
12. 4. 2020 12:04
Re: Hezký článek
Tá realita je zvlášť krutá u teba. Veľké reči ale prázdna hlava... ;-\
12. 4. 2020 13:50
peníze
Jedna věc se v článku vůbec neprobírala a myslím, že je to chyba - peníze.

Tesla sice nikdy neměla zisk dlouhodobě, nejvýš tak dva kvartály za sebou a nikdy ziskový rok, ale postupně si budovala slušné zásoby hotovosti. Tato krize ji zastihla ve stavu, kdy je schopna jen s finančními zásobami hotovosti kolem 3 miliard dolarů přežit pět kvartálů s omezenou výrobou. Více než rok je dost dlouhá doba, aby se tato krize přehnala, otázkou zůstává, v jakém stavu bude po krizi zbytek světa. Tedy ne jestli Tesla přežije toto období, ale jestli po krizi bude dost zákazníků, aby jim mohla prodávat.

Paradoxně, když si vzpomenu na produkční peklo více než před rokem, tehdy se se spíš vsázelo na krach. Jenže teď se na Teslu a Muska se usmálo štěstí v načasování krize. Zrovna otevřel továrnu na jiném světadílu a když musel na chvíli Šanghaj zavřít, vyráběl ve Fremontu, teď zavírá Fremont, ale Šanghaj jede naplno. Přijít tohle o půl roku dřív, byl by konec.
12. 4. 2020 13:58
Re: Hezký článek
Urcite prezije aj ked hate-ri Tesly by si priali opak.
Urcite aj klasicke automobilky to pocitia,ale uz aspon na Slovensku sa vracaju spat do vyroby aut.
Kia uz maka a Peugeot chce obnovit prevadzku od utorka.
Ratam,ze do tyzdna to spusti aj VW Bratislava.
Niekto tu uz raz pisal,ze tato kriza odoznie rychlejsie ako ta ekonomicka v roku 2009 a ja s tym plne suhlasim.Ludia rychlejsie nastartuju ekonomiku vdaka "vitazstvu" nad virusom,ktory na par mesiacov ochromil ekonomiku sveta.
Avatar - Katikakus
13. 4. 2020 07:27
Budeme si všichni držet palce...
... a věřit, že ekologický, ekonomický a technologický nesmysl jménem elektromobil s bateriemi nabíjenými z el. sítě konečně poputuje tam, kam patří - na smetiště dějin, odkud ho Musk po 130 vykopal a touhle mrtvolou otrávil celý autoprůmysl, a že tam i jednou provždy zůstane.

Vlády budou mít jiné starosti a priority a na píč0viny naštěstí nebudou peníze.
12. 4. 2020 13:10
Re: Hezký článek
Tesla zacala prodavat Roadster v dobe krize, a tehdy to byla neznama nova automobilka, co chtela obrovske penize predem za nevyzkousenou techniku, jestli prezili tehdy tak prezijou i ted. Lehke to ale nebude a nemyslim si, ze klasicke automobilky na tom budou lepe.
12. 4. 2020 10:38
Hezký článek
"Díky zkušenostem společnosti z minulých let, Muskově tahu na branku a skvělému vedení se však dá očekávat, že Tesla blížící se krizi spíše přežije."
13. 4. 2020 21:32
Re: Čas přitvrdit
Tenhle web se jmenuje auto.cz, nikoli spoalovacíauto.,cz. To, že se v současnosti věnuje hlavně spalovákům, je dané tím, že elektromobilů je zatím málo a jejich celková produkce je zlomkem celkové produkce spalováků. To se bude časem měnit. Nevidím důvod, proč by se auto.cz mělo elektromobilům vyhýbat. Kromě toho - diskutujeme pod článkem o elektromobilech.

No a hádání? Nemyslím, že zrovna my jsme byli nějak ve sporu. Já obecně nemám rád, když někdo píše nesmysly, třeba jen z neznalosti, nebo přímo lži. Myslím si, že pravda stojí za to, aby se člověk pohádal. A když napíšu příspěvek a někdo na něj zareaguje, tak mu odpovím.

A popravdě - dlouho jsem na tomto serveru nebyl a překvapuje mne úroveň místní diskuze. Tedy jak je nízká. Hodně lidí se sem chodí víceméně vyblejt.
12. 4. 2020 14:23
Re: peníze
A něco k tomu, co jsem napsal já byste tam neměl?
13. 4. 2020 00:13
Re: :D..
To s těmi částicemi z pneumatik byl poslední dobou takový hodně šířený blábol. Nějaká studie uváděla, kolik gramů částic vyprodukují pneumatiky na 1 km a když to člověk přepočítal na nájezd, který pneumatiky běžně zvládnou, tak to vycházelo, že by jedna guma musela za tu dobu ztratit kolem 50 kg. To je samozřejmě blbost. Realita je taková, že měřili proste prachové částice zvířené za vozidlem, což ale udělá i lehký vánek.
12. 4. 2020 18:57
Re: peníze
No vidíte, já se slušně zeptal, jestli nemáte něco podnětného k tématu článku, ke kterému jsem se vyjádřil. Teď píšete, že vám moje názory nevadí a vzápětí mne urážíte (upocená kousavost?).

Dlouho jsem tady v diskuzích nebyl, osazenstvo se tu dost vyměnilo, takže tu už skoro nikoho neznám. Příležitost udělat si názor na vás jste mi dal rychle.
12. 4. 2020 18:35
Re: peníze
Už teraz je jasné, že existuje výrazná korelácia medzi znečistením ovzdušia a smrtnosťou na covid-19 (poškodené pľúca, znížená imunita, astma ...) a takisto medzi znečistením ovzdušia a počtom nakazených na covid-19 (prachové častice pomáhajú prenosu). Ak sa dá po tejto korona-kríze niečo očakávať, tak je to len sprísnenie emisných noriem.
13. 4. 2020 22:29
Re: Čas přitvrdit
Wtf, Karle.

Všiml sis o čem je článek pod kterým diskutujeme?
Jestli se tedy tak da nazvat tvuj prispevek.
12. 4. 2020 19:33
Re: :D..
K bodu 2 - vidím dost zásadní rozdíl mezi závislostí při výrobě výrobku nebo při jeho celém užívání.Tedy jednorázová záležitost nebo trvalá. Kromě toho Čína není jediný výrobce baterií, materiály na výrobu baterií taky nemusíte koupit od Číňanů, ale prostě na světovém trhu. A já bych dnes stále ještě čínské auto nekoupil a čínskými bateriemi taky raději ne.
13. 4. 2020 15:01
Re: Jedna zajímavější věc než vaše řeči o Tesle
Blb ostane blbom.
13. 4. 2020 08:05
Re: peníze
Ako píše Koloss, veľkosťou a výkonom porovnateľne EV a ICE sa hmotnostne príliš nelíšia. Prachové častice ale vznikajú aj v brzdách, a v tomto smere majú EV vďaka rekuperácii zasa výraznú výhodu oproti ICE.
12. 4. 2020 23:25
Re: peníze
Nemám ve zvyku před hlupáky utíkat.
12. 4. 2020 19:23
Re: budou dotace ?
Zajímavé otázky, ale zastavím se u toho závěru.

Prodejnost EV - vzhledem k tomu, jak pokřivený je momentálně trh s elektromobily, tak nelze jednoznačně prohlásit, že je elektromobil bez dotací neprodejný. Tesla nejvíce elektromobilů prodala v USA. Tam jsou dotace, ale vesměs realizované formou daňových úlev. Tedy při koupi vozidla nedostanete žádné peníze na jeho zaplacení, ale až budete platit daně z toho, co jste vydělal, tak si něco odečtete. Navíc tahle výhoda postupně klesá pro jednotlivé výrobce s počty prodaných kusů. Je to tedy jednoznačně podpora rozjezdu výroby, časem se bude muset výrobce prosadit i bez dotací. Tohle už pro Teslu platí od roku 2020, do prodejních čísel už ovšem zasáhl koronavirus.

http://www.hybrid.cz/…federalni-dotace

Druhý bod - elektromobil jako ojetina. Nevím, jestli je to nesmysl. Baterie je součást, která bude s časem nejvíce problematická. Ovšem než se z elektromobilu stane masová ojetina, tak bude zřejmé, jak si baterie různých výrobců vedou po určitém čase a nájezdu. Jinak celý elektromobil je proti spalováku výrazně jednodušší, v elektromotoru se nemá téměř co pokazit, žádná převodovka, spojka, dvouhmotový setrvačník, katalyzátor, DPF filtr, startér, alternátor, rezavějící výfuk. Prostě u elektrické ojetiny si zjistím celkovou pověst a u vybraného kusu si vyzkouším nabíjení a dojezd. Spalovací motor bych musel rozebrat, abych zjistil, jak na tom ve skutečnosti je.
13. 4. 2020 17:42
Re: Čas přitvrdit
Staci jednoducha otazka - proc Henry Ford prodal tolik aut ? Podarilo se mu stlacit cenu na 100$, takze si automobil mohlo poridit velke mnozstvi lidi, praci pak dostalo vice dlniku atd. a ekonomice to delalo jen radost. Pri soucasnych cenach EV aut by zakaz spalovaku znamenalo pokles prodeje na 50% soucasne produkce a mozna i mene. Takze to mame nekolik milionu lidi bez prace a pro vsechny se najde jina prace ? Automobilky budou generovat mene na danich atd. Osobne tyhle vykriky se zakazy spalovaku jsou jen populisticke kecy, ktere se moghou pronaset jen v urcite dobe. Aktualne po tom ani nestekne pes.
Penize jsou na prvnim miste.
13. 4. 2020 16:31
Re: Čas přitvrdit
To by se mi, ale nesměla otvírat kudla v kapse pokaždé když vidím fotku největšího lháře a podvodníka dneška, Elona Muska. Největší problém Tesly je právě Musk.
13. 4. 2020 09:46
Re: :D..
No ale takto presne se siri dezinformace.

A presto, ze je to uplna hloupost, lidem kterym se to hodi jako argument to siri dal...

Stejne tak, jako ze dieselova auta cisti vzduch. :no:
Avatar - Ham.
12. 4. 2020 17:21
Re: :D..
1. Elekromobilita nebude mít problém naopak ve vyšších cenových patrech, protože je mnoha krizemi prokázáno, že chudí se v nich stávají ještě chudší a bohatí ještě bohatší. Logický důsledek je, že drahá auta (s nějakým výpadkem kdy se nevyrábí a neprodávají) pojedou stejně dobře jako před krizí i po krizi, protože jejich klientela na to bude přirozeně mít. Naopak v levných cenových patrech nastane boj na život a na smrt, který ustojí jen ti co dokáží nabídnout co nejnižší cenu a zároveň při tom nezkrachovat. V těchto patrech totiž bude ještě daleko víc rozhodovat cena než rozhoduje dnes, protože řada lidí vypadne z množiny kandidátů na jakékoliv nové auto a zbytek bude mít tak velké problémy, že prakticky vše rozhodne cena. A cena je pořád největší slabina elektroaut.
2. Vyměnit závislost na ropě a šejcích za závislost na Číně vyjde asi tak nastejno jako vyměnit smrt jedem za smrt na gilotině.
3. I kdybychom ropu přestali používat v autech, tak ji používáme v tolika zásadních odvětvích, že se stejně žádné závislosti na ropě nezbavíme. Za všechny jmenujme třeba výrobu léčiv, drtivá většina výroby preparátů je životně závislých na ropných derivátech nemluvě o dalších zásadních oblastech života jako je zemědělství/výroba potravin (kde je potřeba vyrábět hnojiva), což jsou všechno oblasti bez kterých prostě pochcípáme. Takže jenom naivka může žít v představě, že ukončením spotřeby ropy v autech se zbavíme závislosti na šejcích, pouze dosáhneme stavu, kdy budeme závislí na šejcích i čínských komančích zároveň.
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 10:20
Čas přitvrdit
Aby to nakonec nedopadlo naopak, než si zdejší diskutéři myslím a EU naopak neposlala fosily do kopru, protože je do kopru pošle tak jako tak, jen to díky koronaviru udělá rychleji :-[] Aneb proč budu podporovat něco, co stejně bude do pár let končit? Vzpomínáte na šrotovné? A umíte si představit v kontextu dnešní doby šrotovné na ICE? Ne? A co sešrotuj svého fosila a dostaneš podporu na BEV a tím podpoříme automotive 21. století? :-[] :-[]

Už také začínají chápat pocit nezávislosti na ruské ropě a také množství pracovních míst spojených s elektrifikací dopravy a obnovitelnými zdroji energie instalovaných na evropské půdě pomocí evropských technologií. Lokální produkce energie je správná cesta, proč vyvážet stovky miliard do Ruska a Saudské Arábie?

Nakonec tedy může být fosilní automotive pacient na JIP odpojený od přístrojů v důsledku koronavirové nákazy, aby uvolnil místo pro mladší :-[]
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 18:21
Re: Hezký článek
Co ty jsi za arogantního sráče, to se jen tak nevidí ... V palicí vymeteno, drzé čelo, a o to více samolibosti, křupanství a drzosti... Tragédi jako ty Klaudiovi max.leští galoše ...
13. 4. 2020 20:28
Re: peníze
To jste se ale opravdu mohutně rozkřičel, hlupáku. Nic lepšího nevymyslíte? Já vím že ne, vaše příspěvky o tom svědčí.
12. 4. 2020 23:48
Re: peníze
Zdanění pneumatik, klidně. Nicméně - Tesla Model 3 váží 1730 kg, tedy podobně jako BMW 330i xDrive - 1640 kg.
13. 4. 2020 20:31
Re: Budeme si všichni držet palce...
No narozdíl od vás já přemýšlím, vy toho nejste schopen. Takže kam si mne zařadíte vy, to je mi opravdu srdečně jedno. Běžte se nadýchat vzduchu vyčištěného vaším dieslem.
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 18:45
Re: Budeme si všichni držet palce...
Trefa :yes: , kéž by ... Jenže je v tom již příliš mnoho zájmů = peněz, očekávaných zisků ... To vše provázáno jako vždy s politickými ***mi všech barev ... Bohužel tento účet zaplatí daňoví poplatníci a zákazníci - a to ekologičtí demagogové drží kušny o nutných eko investicích jak při těžbě, výrobě, tak během ziv.cyklu a konečně po jeho ukončení ...
Otázka zní: čeho v sousedství se dříve zbavíme - vrakoviště, nebo skládky vysloužilých baterií ???
Avatar - Ham.
12. 4. 2020 21:07
Re: :D..
1. Závislost se píše s měkkým.
2. Evropa na Číně závislá je a zdá se, že i chce být závislá, v poslední době se to ukázalo v plné nahotě
3. Závislost na šejcích také není absolutní, ropu umí těžit Norové, Američané a další země a navíc šejky má západní svět do určité míry pod kontrolou, Čínu jako jadernou mocnost ani omylem.
4. To, že se léčiva dováží z Číny nic nemění na skutečnosti, že jejich výroba (v Číně nebo kdekoliv jinde) je závislá na ropě.
5. Na šejcích závislí jsme, protože i když budeme dovážet ropu z Ruska, Norska nebo USA, tak její cenu určují z největší části právě šejci, v posledních týdnech se to krásně ukázalo, když šejci zavelí a roztočí kohouty, tak ostatní země mohou dělat co chtějí a cena jde prudce dolů a když si zítra usmyslí, tak cenu klidně vyšroubují na trojnásobek.
6. S cenou surovin pro výrobu baterií a jejich výrobou je to podobné jako s šejky a ropou. i když si můžeme nakopat lithium třeba v Jáchymově, tak ceny jak surovin, tak vlastní výroby určuje Čína, protože má pod palcem jak nejlevnější zdroje surovin tak i levnou lidskou práci.
13. 4. 2020 15:57
Re: :D..
s tema pneu je to nesmysl, citujes vesmes studii kde pneupatiky drtili natolik ze vydrzeli vesmes jen par desitek km, aneb totalni nesmysl, ale je me jasne ze dementi jako ty se toho musej chytit a delat ze sebe jeste vetsi blbce nez jsou, jo dari se ti to :yes:
12. 4. 2020 16:01
budou dotace ?
Cele je otazka, jestli budou vyhlasene dotace, kdyz schodky statnich rozpoctu pujdou hluboko do minusu, takze zajem koupit si za 2+ miliony auto bude minimalni. Dale je otazka jak to bude s pokutami za limity CO2, nebo jak se cely ten nesmysl jmenuje, zda se odlozi atd. Postupne se vse vrati do ,,normalu", ale jaka bude ochota kupovat si nove auto, kdyz nemusime mit jistotu zamestnani ?
Uprimne si myslim, ze EV vozidel na trhu nen imalo, ale ukazuje se, ze bez dotaci je to neprodejne a jako ojetina uplny nesmysl.
12. 4. 2020 20:11
Re: :D..
Takže u nás máme nejčistší vzduch v Evropě. No tak to jsem rád. Já čekal kdy přijde někdo s tím že na koronavirus se umírá kvůli automobilové dopravě a dočkal jsem se. :-)

On tu někdo nemá ropu? Já teď bral plnou a nezdálo se mi to jako nedostatkové zboží.

Myslim že na autorevue ti to slušelo víc.
12. 4. 2020 16:06
:D..
v pravde spis usmevne jak se nekteri snazi zase predpovidat krach Tesly

takze, z pozice cloveka ktery vidi jak reaguji jeho klienti ted v dobe krize/epidemii si nemyslim ze by elektromobilita v tech vyzsich cenovych patrech mela mit problemy se ziskavanim zakazniku, spise naopak

soucasna krize/epidemie jiz stihla zacit generovat jiste studie na to proc a jak se siri a proc a kde se dari koronavirove epidemii, a proc a kde lide vice na nasledky teto nakazy umiraji, a celkem casto se tam objevuji 2 faktory, stres a dlouhodobe vystaveni, neboli ziti v oblasti s vetsi hustotou emisi v atmosfere, kde se zminuje i velikost emisnich castic ktere jak vidno nejvice generuje prave automobilova doprava.....hmmm, tak a ted co? schvalne co udelaj vlady az se tyhle studie nejak sesumiruji, vazne nekdo ocekava ze snaha Evropskych zemi bude nadale tlacit fosilni motorizace? ale notak :D pojede to ve stejnych kolejich jako doted, zadne zruseni emisnich limirtu se nebude konat na zadnem vyznamnem automobilovem trhu, jestli si nekdo mysli opak, tak je extremne naivni jedinec ;-) naopak se da celkem vyrazne ocekavat ze snaha samosprav nejen v Evrope bude mit jeste vetsi snahy zavadet opatreni aby jim do mest prestalo zase jezdit dalsi procento spalovaku

prostoze tahla epidemii ukazala celemu svetu hlevne jeden dulezity bod, nikde na to nebyli pripraveni a ukazalo se ze bejt zavislej v necem dulezitem na strategickem vyrobku je velkej problem, a na cem je Evropa zavysla dovozne nejvice ? zeby ropa ;-) docvaklo vam co to asi znamena v rozhodovani dobudoucna ohledne Evropskych statu?
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 11:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 4. 2020 14:33
Re: Čas přitvrdit
Ja uz jsem ti psal, abys na me nereagoval. Nehodlam diskutovat s nekym, kdo siri poplasne zpravy a podobny hoaxy.

A uvedom si, ze jsi v diskuzi o Tesla.

Kdyz uz chces neco psat, tak zkus zapojit mozek.
13. 4. 2020 19:58
Re: :D..
Jo, to co Němci vyráběli za války jako náhražku byl strašný sajrajt, na ekologii se za války moc nehledělo. Taky nic jiného nezbývalo. Nicméně i tak - bylo toho málo a efektivita výroby mizerná.

Mnohem lepší je vyrobit elektřinu. Ať už z jádra nebo uhlí, plynu. Sice je efektivita turbíny něco kolem 36%, ale je to efektivita trvalá, jede se v ustáleném režimu. Spalovací motor má sice efektivitu podobnou, ale je to jen špičková efektivita a průměrná je mnohem nižší, ve městském provozu dokonce pod 10%. Odpadní teplo z elektráren lze použít k vytápění, odpadní teplo ze spalováků jen ohřívá atmosféru.
13. 4. 2020 20:27
Re: :D..
O tom, kdo je tu idiot mám já po tomhle příspěvku docela jasno. Ty skvělé DPF a GPF (tak se to správně jmenuje) zachycují částice do nějakého rozměru. Čím větší částice, tím snadněji si s nimi lidský dýchací systém poradí. Zachytí se v hlenu a člověk je normálně vykašle. Ovšem ty nejmenší, které projdou těmi filtry, ty se dostanou až do krevního oběhu a už se z těla nedostanou. Myslet si, že spalovací motor čistí vzduch, to může jen opravdový idiot.

Vyšší hmotnost elektromobilu nemá na životnost brzdových destiček víceméně vliv, on je ten rozdíl hmotností navíc poměrně malý. Inteligentní řidič dokáže většinu brždění zajistit rekuperací. Jedním z důvodů, proč mají elektromobily tak výkonné motory je právě to, že silnější motor také lépe rekuperuje. Klidně i tak silně, že se při tom z důvodu bezpečnosti rozsvěcejí brzdová světla. To že se výkon hodí na okreskách při předjíždění je jen plus. Jeden řidič z Kanady rekuperaci Tesly využíval tak dobře, až mu klasické brzdy zatuhly a musel s tím do servisu. To, že brzdy v elektromobilech obecně vydrží déle než v klasickém autě, je praxí ověřená věc.
13. 4. 2020 19:11
Re: :D..
Nic jsem o globalizaci nepsal a ani o ukončení dovozu. Jen jsem upozornil na rozdíl mezi tím si výrobek vyrobit nebo koupit a tím, jestli mi někdo dodá prostředky pro jeho používání. Problém závislosti se neprojeví v době, kdy běžně kupujeme, ale v okamžiku problémů. Když přijde ropná krize, uvrhne nás do těžkých problémů a nijak nám nepomůže, že si vozidlo vyrobíme sami. Prostě jezdit nebudeme. Elektřinu si vyrobíme sami, takže pokud elektromobily mít budeme, budeme jezdit.
14. 4. 2020 10:44
Re: Čas přitvrdit
Ne, nikdo nechce nicit Evropu. Evropa bohuzel do ted zaostavala svoji preferenci dieselu.

Ani lidi bez domova a bez prace.

Konec spalovaciho motoru neznamena konec individualni dopravy.
14. 4. 2020 09:05
Re: Čas přitvrdit
Myslel jsem, ze podobne hloupe komenty s uspechem Tesly a s tim, ze se stala druhou nejhodnotnejsi automobilkou sveta skonci.

Byl jsem naivni. Ty a tobe podobni tu budete hlasat nesmysly dal.

A Win k tomu prida urazky a droleni pneumatik :no:

Jste nepoucitelni.
13. 4. 2020 00:05
Re: budou dotace ?
Zkuste najít nějakého automechanika a zeptejte se, jak katalyzátor auto přežije. To jen hodně špatné auto, které umře hodně brzo a nevyplatí se ho jako ojetinu kupovat. Je to spotřební materiál, v některém autě vydrží více, v jiném méně. Spojka - záleží na tom, kde se jezdí, ve městě moc nevydrží. DPF je vychytané podle toho, jak se jezdí, ve městě se regenerace moc nedaří. Výkon stejný taky s věkem nebude, tedy najdou se možná vyjímky, ale obecně se opotřebení na motoru projeví. Mimochodem - moderní oturbené minimotory se často podělají už v záruce, VW by mohl vyprávět a Ford má taky své modely.

Cena ojetého EV bude taková, aby se prodalo. Tedy když nebude zájem, tak nízká, pokud ano, tak vyšší. To je trh, nemá cenu se nad tím nějak zalamovat. V Číně jsou ojeté elektromobily obecně téměř neprodejné. Tedy ty čínské výroby, jako ojetina si tam drží cenu jen Tesla.
13. 4. 2020 19:33
Re: Čas přitvrdit
Z vašeho nicku je zjevné, čím se zabývá váš mozek a je jasné, že na myšlení v něm nic nezbývá. Musk dokázal vybudovat dvě firmy, které ukázaly těm velkým hráčům ve svých oborech, že věci se dají dělat jinak a lépe. SpaceX je dnes největší a nejlevnější dopravce na oběžnou dráhu, který disponuje také nejvýkonnější raketou současnosti. Tesla je největší výrobce elektromobilů, který má svou produkci prodanou. Její vozy jsou nejefektivnější ve svých kategoriích.

Žádný podvod, ale hmatatelná realita. Jestli tu někdo lže, tak jedině vy.
13. 4. 2020 20:34
Re: Čas přitvrdit
Musk si hodně příznivců získal svými výsledky. Co na tom, že ti příznivci se obecně vyznačují schopností přemýšlet. K nenávisti není potřeba nic, ani znalosti, ani schopnost myslet.
13. 4. 2020 19:22
Re: Budeme si všichni držet palce...
Kéž by? Řekněte mi, jaký účet platím svými plícemi, když stojím na zastávce MHD a kolem jezdí proudy smradometů? Nemusím být ekolog, aby se mi zvedl kufr pokaždé, když projede "čistý" diesel a já stojím v oblaku jeho zplodin.

Kdybyste přemýšlel, tak vysloužilé baterie z elektromobilů se budou recyklovat. Jsou v nich cenné materiály a získat je z baterií je jednodušší než z hornin. A ten budoucí čas je proto, že většina baterií moderních elektromobilů ještě slouží. Není jich zatím dost, aby se to hodilo pro masovou recyklaci, nicméně i tak se už recyklace dělá a pracuje se na co nejefektivnějších postupech. Bude to byznys podobný jako je dnes těžba.
13. 4. 2020 18:54
Re: Čas přitvrdit
Dobry primer ke 100$ :yes:

Musk se brzy dostane na 100$ kWh baterky :yes:

Zatim cenove valcuje konkurenci...
13. 4. 2020 15:50
Re: :D..
zvlastni, ja se ve vyrobe baterii pohybuju jako v castecnem businessu, a to co pises tam teda nepozoruju, spise je to presnej opak toho co pises, ale tak alespon je videt jak uzasne se dokazou netem sirit dezinformace a jeste tomu lidi jasave tleskaji :yes: divi se pak nekdo ze to v CR vypada jak to vypada?
Avatar - 3_diamanty
12. 4. 2020 16:30
Re: Hezký článek
teba sa to nejako dotklo pocuvaj.... a pritom ani nejde o teba.... :-[] :-O
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 10:15
Re: peníze
Zkus si něco nastudovat o fenoménu inflační ekonomika a pak to možná celé pochopíš... Bohužel zatím nikdo nic lepšího nevymyslel.
13. 4. 2020 09:50
Re: Budeme si všichni držet palce...
No podle dnesnich lobbystickych navrhu se zda, ze by krize mohla elektromobilite pomoci.

Protoze jestli bude neco jako srotovne, tak urcite ne na Touareg V8 TDI :yes:
12. 4. 2020 16:38
Re: Hezký článek
A ani s těma čobolákama to tak nemyslím.
Ne, Klaudius je šašek. Ani se mě to nedotklo. Spíš to je jako když vyběhne prašivaj vořech ze vrat a začne poštěkávat - tak prostě zadupeš.
12. 4. 2020 14:06
Re: peníze
Ještě jedna věc se nevzpomenula v článku (Mára by se neměl pouště do takovýchto anylýz a zůstat u oslintávání Supry)
Sce: Jestli bude krize, je otázkou, jak bude velká ochota vlád naslouchat ekofašistům a pomatencům a hlavně jaká bude chuť dál subvencovat nekomrenceschooné EV. Nebo do jaké míry budou trvat na emisních normách, které je tlačí dopředu (pokutováním a zdražováním klasických aut nebo ať formou pokut nebo zástavbou hybridní techniky)
12. 4. 2020 13:15
Jedna zajímavější věc než vaše řeči o Tesle
Bohužel...
Zemřel S.Moss.
Jestli teda obecenstvo sdružené pod článkem o Tesle ví, kdo to byl.
12. 4. 2020 13:17
Re: Hezký článek
Čobolskej mravokárce a nejmoudřejší kazatel všeho dobra s pravomocí udělovat urážky z pozice svého majestátu (je to Král sranců).
Sám Kla Kla Kla klaudius.
:-!
FOSTEK RULEZ
A ty jsi červ.
15. 4. 2020 00:46
Re: Čas přitvrdit
Ty nové možnosti těžby ropy s sebou ovšem nesou stále větší náklady a hrozí daleko větší ekologické havárie. A já jsem nepsal, že ropa úplně dojde, ale že jednou bude ta těžba tak náročná a nákladná, že bude na spalování prostě drahá.

EV se prodávají i bez dotací, třeba v USA už Tesla prodala tolik vozů, že od roku 2020 dotace nemá. Jak se to promítne do prodejů, to se nejlépe dozvíme až po úplném odeznění korona krize.

Jezdím v autě, které jako nové stálo 800 tisíc. Někdo si ho před lety koupil, tak asi na to budou mít někteří lidi i dnes.
15. 4. 2020 00:35
Re: Čas přitvrdit
Teď jsi mě pobavil, benzín ti voní, proto máš V8 na LPG. Asi nějaká social edition. :D
15. 4. 2020 00:33
Re: Čas přitvrdit
Se vzpamatuj, opakuješ báchorky z počátků výroby, doba se dávno změnila.

Tesla Model S opravdu nestojí 400 tisíc, ale Taycan stojí 4-5 mega, to je auto, se kterým Model S porovnáváme, jestli sis nevšiml.

A i ten Taycan má problémy se zpracováním, abys měl tu německou kvalitu.

https://elektrickevozy.cz/…-k-sobe-nelicuji
15. 4. 2020 00:27
Re: Čas přitvrdit
O mých kamarádech víš naprostý houby. Já jsem pro jádro jednoznačně, dokud se nenajde něco lepšího, je to jediná rozumná cesta.

A ti Němci jsou tvoje modla nebo co? Tak se tam odstěhuj, já žiju v Česku.
15. 4. 2020 00:24
Re: Čas přitvrdit
Ale jo, okolí nás jistě ovlivní, ovšem 30x je totální kravina.

Přechodový stav k stabilnímu bydlení mě nezajímá. Je to dočasné.

A Němci si také plánují náhrady za vypínané elektrárny. Není to sice ideální, ale obnovitelné zdroje taky elektřinu vyrábějí a oni jich mají dost a staví další. Kromě toho - plynová elektrárna oproti uhelné vyprodukuje polovinu emisí a tak to není úplně mizerná varianta.
15. 4. 2020 00:19
Re: Čas přitvrdit
Roskosmos prodává Američanům křeslo v Sojuzu za 120 miliónů dolarů. To je rozhodně dost významný příspěvek do rozpočtu. Jsem zvědav, za jaké ceny bude vynášet SpaceX v sedmimístné kabině.
14. 4. 2020 23:27
Re: Čas přitvrdit
Žijeme snad v Česku, Helmut ať si řeší svoje problémy sám. A on je řeší, výroba z OZE v Německu stoupá, takže asi myslí i na budoucnost.

I kdyby zavedli spotřební daň na elektřinu, třeba 30%, tak cena stoupne z 2 kč na 2.60 kč. Pořád dobrý.

V Česku se stále plánují další rektory jako náhrada za dosluhující. Nehodlám řešit problémy celého světa.

Mě zajímají ceny co platím doma. Nepoužívám stavební proud.
14. 4. 2020 20:52
Re: Čas přitvrdit
Takže ses přiznal - jsi ropný fanatik. A navíc bez špetky rozumu. Běž se nadýchat z výfuku svého dieslu, aby ses uklidnil. Nějaké poškození mozkových buněk u tebe nehrozí, žádné nemáš.
14. 4. 2020 20:49
Re: Čas přitvrdit
Proboha to jsou bláboly opravdu na hranici šíření poplašné zprávy. Jak jsi prosímtě přišel na to, že by elektřina měla podražit 6-30x? K zdražování není nejmenší důvod. Česko má dnes dostatek zdrojů, aby ze dne na den mohlo nabíjet 5 miliónů elektromobilů. Jde to snadno spočítat, pro náhradu osobních vozidel stačí nějakých 18 TWh elektřiny ročně. Dnes vyvážíme přibližně 13 TWh za rok a když se k tomu započítá, že v noci se dnes výroba snižuje o 20% (nejedou podniky a lidi spí), tak se to krásně doplňuje s nočním nabíjením. Tolik elektromobilů tu samozřejmě ze dne na den nebude, takže je dost času i na náhradu uhelných elektráren za jaderné, nebo aspoň plynové.

Dnes je to tak, že větší odběr díky nabíjení elektromobilů umožní odběratelům dosáhnout na lepší sazby pod 2 kč za 1 kWh.
14. 4. 2020 20:40
Re: Čas přitvrdit
Pracují na tom. Ale za těch pár let, co se v oboru pohybují, dokázali Rusům sebrat dost zakázek. A to díky ceně, kterou mají citelně nižší. Až Roskosmos přijde o štědře placená křesla pro dopravu na ISS, tak bude veselo. První let Crew Dragonu s posádkou se blíží.
14. 4. 2020 20:36
Re: :D..
Tak trochu se připravit dalo, ale souhlasím, že zpřísňování emisních limitů je příliš strmé.

Ovšem - kdyby se takový VW nezabýval tolik hledáním způsobů, jak podvádět při měření emisí a místo toho alespoň část snahy investoval do výzkumu a výroby hybridů, tak na tom mohl být dnes o něco lépe. Ne tak dobře, jako Toyota, která hybridy vyrábí snad 20 let, ale byl by na tom lépe.
14. 4. 2020 20:32
Re: :D..
Nic to nemění na faktu, že ta elektrárna má stále v reálu 3x (v létě) až 4x (v zimě) vyšší účinnost než spalovací motor v běžném provozu.

Dost velký nepoměr, že :-)
14. 4. 2020 17:35
Re: :D..
Patrně se doma umýváš studenou vodou. Není se co divit, že se ti v pravěku líbí.
14. 4. 2020 17:19
Re: O Teslu strach nemám...
A jaký idiot bude porovnávat jednu značku se zbytkem trhu? To může napadnout jedině tebe. Když se mluví o jedničce na trhu, vždycky se berou jednotlivé značky zvlášť.
14. 4. 2020 15:17
Re: O Teslu strach nemám...
Tak schválně - která čínská značka, kterou ani neznáme, prodá 15x tolik mobilů, co Apple. Předveď nějaké podklady pro své tvrzení. Třeba něco takového.

https://www.counterpointresearch.com/…martphone-share/
14. 4. 2020 15:09
Re: Čas přitvrdit
Patrně jsi majitelem křišťálové koule a nebo hulíš dost hustej matroš.
14. 4. 2020 15:06
Re: Čas přitvrdit
Ano, ona je nabídla zadarmo, ale je to spojené s nějakými podmínkami, které nikdo nechtěl plnit. Ne že by ty patenty za to nestály, baterie Tesly jsou v elektromobilech současnosti špička. Prostě to bylo něco za něco.
14. 4. 2020 13:37
Re: Čas přitvrdit
Zjevně jsi mě nepochopil. Vůbec nechci nikoho zničit. Ten poslední odstavec je holé konstatování faktu - jezdit na ropu se nedá věčně. Kdo si to neuvědomí, sám sebe zničí, protože přijdou jiní, co to pochopí a zareagují.

Já vůbec nemám radost, že VW tak zaostal, naopak. Mám raději tradičnější auta, než ten tablet uprostřed palubky. Mám raději tlačítka přímo pro klimatizaci, rádio ať je jen rádio. Přihrádka před spolujezdcem se nemá otvírat přes dotykový displej. Tesla dělá auta po svém a není to úplně můj šálek kávy. Jenže když třeba Ford nepřijde se svým modelem, který bude po elektrické stránce alespoň stejně dobrý jako Tesla, tak mi to nebude k ničemu. Nechci auto s dvojnásobnou spotřebou oproti Tesle, protože stejně velká baterie znamená poloviční dojezd. Tak je to třeba u Audi e-tron proti Tesle Model 3. Já chci elektromobil s bateriemi, které budou přijatelně sloužit deset let. Dnes jsou podobné zkušeností jen s Teslou, VW nemá vlastní továrnu a tak se ani nedovím, kdo mu ty baterie dodal, jestli LG Chem nebo CATL. A to je dost zásadní informace, když baterie stojí 70% ceny celého auta.

Za svého života si koupím ještě tak dvě tři auta. Takže když Evropa nedodá dobrý elektromobil, tak nakonec koupím Teslu, i když k ní mám své výhrady.

Fakt nemám radost, že Evropa zaspala.
13. 4. 2020 23:55
Re: Čas přitvrdit
Automobilka, která tu před deseti lety vlastně nebyla.
Dnes největší výrobce elektromobilů na světě.
Vyrábí elektromobily, jaké nejsou schopné tradiční automobilky ani napodobit.
Technologicky utekla firmám v jejich oboru (baterie a řídící systémy) o pět až šest let.
Prodej akcií je standardní postup u akciových společností (proboha ty jsi idiot).
Milión prodaných vozidel.
Jak se proboha dá jezdit ve falešném autě? Máš ty vůbec nějaký mozek?
Jediná automobilka, která si postavila vlastní síť nabíječek.
Jediná automobilka, která má vlastní továrnu na baterie (i když ve spolupráci s Panasonicem).
13. 4. 2020 19:49
Re: Čas přitvrdit
Já souhlasím, že rychlý zákaz prodeje spalováků nebude dávat smysl, když nebude možné současně koupit dostatečné množství odpovídajících elektromobilů. Problém je hlavně u malých vozů, kde elektromobily nebudou konkurenceschopně ještě dlouho. A už úplně považuju za chybu, že v emisních limitech jsou zvýhodňována velká vozidla před malými.

Nicméně výrobci jsou motivováni k výrobě EV tím, že elektromobil se ve flotilových emisních průměrech zohledňuje dvakrát. Možná by více pomohlo, že by se započítávaly 3x nebo 4x a tento násobek se teprve časem s rostoucím objemem výroby snižoval. Pak by je to víc motivovalo k výrobě prodejných elektromobilů, než ve zdokonalování stále složitějších a choulostivějších spalovacích motorů a podvodům při měření emisí.

Přiznejme si jednoduchou pravdu - ropa bude jednou příliš drahá pro spalování v neefektivních motorech. Její těžba bude stále více nákladná a stále více bude zatěžovat životní prostředí. Z tohoto pohledu jsou spalovací motory prostě slepá ulička, možná někteří ten konec nevidí nebo jen vidět nechtějí, ale je to tak. A jestli nebude připravena alternativa v okamžiku, kdy budeme na konci, tak prostě ze dne na den skončí doprava jak ji známe. A to jen proto, že jsme byli pohodlní.
Avatar - jozephko
14. 4. 2020 00:52
O Teslu strach nemám...
O Teslu nemám žiadny strach. Dnes napr. burzy klesali, ale Tesla si pripísala vyše 20 % zisku.
Obavy vám však o štandardných "dinosaurích" automobilkách ako je napr. VW. Ukazuje sa totiž, že hardware pri elektromobiloch nie je to najdôležitejšie. Tým je software. A ten má tesla zmáknutý super. Určité problémy s kvalitou hardwaru si Tesla časom vyrieši, minimálne v Európe závodom v Nemecku.
Treba si uvedomiť, že Tesla je americká firma, a tam je kvalita áut trochu horšia.
Najväčšou hodnotou Tesly je goodwill - dobré meno. Niečo ako značka Coca-Cola alebo Apple. Plus samozrejme osoba E.Muska. Tesla by mohla mať problémy asi len, ak by sa niečo vážneho stalo E.Muskovi.
Pri výrobe elektromobilov hrá Tesla svoju vlastnú ligu. Niečo ako Apple v mobiloch a počítačoch.
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 20:48
Re: Čas přitvrdit
Položme si otázku v čem ***milovi mohl tak moc lhát, že se cítí takto podvedený :-[]
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 20:46
Re: Čas přitvrdit
Tržní hodnota společností SpaceX a Tesla myslím hovoří za vše... :-! :yes:
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 20:45
Re: Čas přitvrdit
Stoupni si před zrcadlo a řekni: "tak co jsi dokazal ty, frajere?" :-[] :-[] :-[] :-[]
14. 4. 2020 09:41
Re: Čas přitvrdit
Přiznejme si pravdu. Chceš zničit Evropu. Chceš milióny lidí bez práce a děti bez domova. Chceš konec individuální dopravy.
Avatar - _Karel_
13. 4. 2020 08:58
Re: peníze
Hlavní země eurozóny naopak mají pocit, že je to ideální čas vytrvat a přitvrdit v eko opatřeních.
12. 4. 2020 20:43
Re: budou dotace ?
Muzeme se bavit o tom, ze 10+ let stary spalovak uz predstavuje urcxite riziko neplanovanych investic a je potreba vybirat peclive. Ale ty dily o kterych pisdes, to uz je prehnane. Pokud se budeme bavit o 5 let starem aute, najezd kolem 100 tKm, tam ty rizika nejsou tak velka - vyfuk bude jeste dlouho slouzit, alternator auto prezije, spojka se dale kolm 250 tKm, prevodovka je tezce v pohode, DPF je uz vychytane, katalyzator auto prezije. Nicmene vykon stale stejny, dojezd stejny.
A ted si predstav 5 let stary EV, najeto 100 tKm - opotrebovani podvozku defacto stejne jako u spalovaku, baterie kapacita 80 - 90% a obrovska otazka je cena, ktera bude dvakrat vetsi nez u spalovaku.
13. 4. 2020 15:55
Re: :D..
z hledsika emisi z dopravy ma CR velice dobre vysledky co se Evropy tyce, ano CR ma emisne jedno z nejcisich prostredi v Evrope, jsme na tretim miste, po Litve a irsku ;-) na znecisteni ovzdusi se v CR automobilo doprava podili cca jen 22% ;-) prumer EU je pritom prez 32%
12. 4. 2020 16:58
Re: Jedna zajímavější věc než vaše řeči o Tesle
Nech odpočíva v pokoji. Legendy sa málokedy dožívajú takého veku.
13. 4. 2020 18:52
Re: Čas přitvrdit
To vis, Musk neni K.Nda :-)

Nebo slovy prezidenta pasy.
Avatar - WinDiesel
12. 4. 2020 21:19
Re: peníze
A také existuje jasná korelace mezi hmotností vozidel a obroušením pneumatik.
To žádné emisní normy nevyřeší a tato prachovém částice emitují hlavně EV, protože jsou to velmi těžká vozidla.
V Belgii chtějí dokonce zdanit pneumatiky - máš těžké auto, spotřebuješ víc pneumatik, platíš.
12. 4. 2020 19:32
Re: :D..
na Cine je zavyslej jen ten, kdo na ni chce bejt zavyslej, v tomto pripade je vetsina vyrobcu BEV v Evrope zavysla spise na Korejcich, nejvetsi podil na bateriich pro BEV v Evropskych automobilkach ma LG Chem a Samsung SDI

a neni to o tom prestat pouzivat ropu uplne, je to o tom, snazit se snizovat zavyslost na ni a obory na ni zavysle je dobre mit "jistene" rovnomerne z ruznych zdroju, Evropa je na Rope zavysla z cca 80%, EU pak z cca 98% co se dovozu tyce, idelanim milnikem by bylo tak 50%, to je chvile kdy se do par mesicu nezastavi vesmes vse

leciva jsou casto zminovana oblast zavysla na rope, pritom je to naprostej nesmysl, vyroba vetsiny leciv pro EU se neprovadi v EU ale v Cine, ano prez 75% leku se do EU vozi z Ciny, co se antibiotik tyce jsme na Cine zavysli z vice nez 95% ;-) a ta vyroba leciv a kosmetiky co v EU je, tak by utahla vpohode i tezba ropy ktera je jen v CR ;-) pritom je tak snadne si tyto udaje dohledat

kdy panove prestanete pouzivat ono nesmyslne spojeni "že ukončením spotřeby ropy v autech se zbavíme závislosti na šejcích", do CR se z Arabskych zemi "dovazi" smesne necele 4% ropy ;-) ne na sejcich opravdu zavysli s ropou nejsme ;-)
Avatar - WinDiesel
12. 4. 2020 21:24
Re: :D..
25,90 je slušná cena
Ovšem ty pevné částice dnes generují hlavně pneumatiky, a EV jich generují víc.
A je to k possrání - diesely mají DPF, benzíny mají BPF a vzduch od těchto částic čistí, zachycují.
Takže EV jsou čistými producenty pevných částic.
12. 4. 2020 16:41
Re: peníze
Ne, přečetl jsem to prostě a napsal jsem něco za sebe.
Tvoje názory mi nevadí a na nic si se neptal.
Čili nechápu tu upocenou kousavost.
:-!
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 10:30
Re: Budeme si všichni držet palce...
A proč by nemohlo být šrotovné na Touareg V8 TDI? Přece je to jednoduché, sešrtouješ turka a dostaneš 1000 eur na elektromobil :-[] :-[] :yes: :yes:
12. 4. 2020 14:03
Re: Hezký článek
To né blbe.
Já jsem hater Tesly, ale nepřeju jí aby zkrachovala kvůli koroně.
Ale to ty nemůžeš pochopit.
14. 4. 2020 23:47
Re: Čas přitvrdit
Co se týče spotřeby, tak je Taycan opravdu špatný. Jako důvěryhodné měření beru jedině EPA, tam jsou naměřené výsledky v reálu opravdu dosažitelné, potvrzují to i uživatelé.

https://techcrunch.com/…ge-of-201-miles/

V tom článku provedený test spotřeby je cíleně udělaný špatně. V testu jeli ustálenou rychlostí po okruhu, takže naprosto žádná rekuperace se nekonala. To je způsob, jak eliminovat největší slabinu Porsche. Není se co divit, že o provedení testu na autoforum.cz taktně pomlčeli, je to patrné jen na té tabulce s grafem dojezdu. Jakmile dojde na skutečný provoz, tak je to opravdu mizerné. Tesla Model S má 20 kWh/100 km, Taycan 30 kWh/100 km a Jaguar 27 kWh/100 km.

A nutno dodat, že základem Modelu S je už 7 let stará konstrukce, stále ještě nemá nejnovější baterie 2170 jako Model 3, synchronní motor je jen na přední nápravě, vzadu je asynchronní. Takže jestli u Porsche mají nejnovější techniku se spotřebou 1,5x vyšší, tak asi někde udělali soudruzi v NDR chybu.

Ohledně dynamických parametrů je to jinak, Porsche má dvoustupňovou převodovku a tak v nižších rychlostech je schopno poslat na kola větší krouťák a díky tomu Tesle ujede. Ale znovu - Porsche si honí triko, že trhla 7 let starý model.
14. 4. 2020 17:33
Re: Čas přitvrdit
Ty jsi jako ten VW, který si myslel, že až bude potřeba, tak prostě vyrobí elektromobil, který Teslu převálcuje. Teprve až to zkusil, tak zjistil, že to tak lehké není. Sice začal dělat elektromobily, ale Audi e-tron a Porsche Taycan jsou co se týče spotřeby nejhorší ze všech. ID.3 na tom možná bude líp, ale zatím nedokázali napsat software, aby se dal vůbec používat. Teď začíná pohlavárům VW docházet, že žádné předhánění se konat nebude, že budou rádi,.když se udrží vůbec na dohled.

A co tohle znamená? Jestli se neproberou, tak v roce 2070 budou tak leda chodit pěšky, jezdit vlakem a možná ti zdatnější jezdit na kole. Já jsem nikde nepsal, do kdy se přejde na elektrickou dopravu, ale začít se musí teď a nic na tom nezmění tvé přání zůstat v pravěku, dinosaure.
14. 4. 2020 13:24
Re: Čas přitvrdit
Já věděl, že idiota nemá smysl poučovat, ty jsi toho jasným příkladem. Je až neuvěřitelné, jaká spodina se tu dá najít.

Zkusím ti vysvětlit, jak je to třeba s těmi bateriemi. Panasonic dodal do Gigafactory pouze svou výrobní technologii. Tedy stroje, které z dodaných materiálů vyrobí bateriový článek, tedy tu větší tužkovku označovanou 18650. Je to jako by dodali pivovaru linku na stáčení lahví. Tesla už do toho vstoupila s tím, že přišla s výhodnějším formátem 2170, který používá v Modelu 3. První výhoda pro Teslu. Ovšem tím to nekončí, Tesla provádí vlastní vývoj chemického složení, vlastní řadu patentů (ty se nerozdávají za blbé kecy), pracuje pro ni například Jeff Dahn, jeden z nejlepších odborníků na li-ion baterie. Díky tomu všemu má Tesla jiné chemické složení baterií než zbytek světa a baterie se značkou Panasonic vyrobené jinde jsou uvnitř něco jiného. Znovu příměr - plnící linka od stejného výrobce, ale jednou se do lahví plní Gambrinus a jednou Starobrno. Každý pivař ví, že to není totéž. Tomu bys mohl rozumět, zjevně svá moudra sbíráš po hospodách.

Takhle to vypadá, když si něco zjistíš o problematice, ke které se chceš vyjádřit. To ty neděláš a přesto máš potřebu šířit svá "moudra". A že ze sebe děláš přede všemi hlupáka, to většině hlupáků nedochází.

Takže teď jsem ti věnoval trochu svého času, kdybys měl špetku rozumu, tak se nad tím zamyslíš. Ale je mi jasné, že to nakonec bude jen "házení perel sviním".
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 18:32
Re: Jedna zajímavější věc než vaše řeči o Tesle
Od kdy se realizuje rozmáchlý latinský rétor na stránkách barbarského římského příhraničí ( vzhledem k odhaleným stanovištím legií v Rakousích, a dokonce na Moravě ) jako národnostní cenzor, místo aby si na svém punském písečku vyřvával cosi o tom, že Kartágo musí být zničeno ???
Kruci, to je z toho tady šovinistický plátek, nebo co ???
13. 4. 2020 19:01
Re: budou dotace ?
To je pravda, ale ojetina se prodává dříve než tyhle opravy přijdou, takže čekají na kupce. A problém je, že jejich stav se téměř nedá zjistit. U té baterie se to zjistit dá a pak už je jen potřeba znát pověst modelu.
13. 4. 2020 10:03
Re: :D..
Můžeš mi vysvětlit, jak si představuješ konec globalizace? Nechceš nic dovážet a celkem logicky by jsi asi také nechtěl nic z Evropy a ČR vyvážet. Jak to chceš udělat?
Avatar - _Karel_
13. 4. 2020 21:14
Re: Čas přitvrdit
Přemýšlím, proč tolik lidí jako ty chodí na web zabývající se zejména spalovacími auty. Hádat se?
Nebo trpíte syndromem Ježíše a chcete obracet ostatní na víru? Smrdíte tu víc, než nafta v centru Prahy.
12. 4. 2020 19:38
Re: peníze
Tak bude nejlíp, když zase na as vypadneš, strupe.
A už mě neobtěžuj.
Čas, který jsem ti během svého života hodlal věnovat je už vyčerpán. :-[]
12. 4. 2020 16:39
Re: peníze
Napsal jsem tady tolik věcí a informací, keré tisíckrát převyšují tvé znalosti z oblasti motorismu.
Jsi ubožák.
:-!
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:44
Re: Čas přitvrdit
A ty zatím válcuješ ostatní elektrowoly swojí extrémní elektroblbostí….
Sekta Elona Muska se vyznačuje tím že po něm opakujete blbosti a to zdarma :-[] :-! :D
Avatar - _Karel_
13. 4. 2020 11:08
Re: peníze
Mě to docela děsí, čeho jsou ti blbové schopní. Uvidíme.
14. 4. 2020 07:20
Re: Čas přitvrdit
Ten mozek nemáš ty:
- Technologicky utekla firmám v jejich oboru vs ve spolupráci s Panasonicem :-[]
- Akcie prodávali insaideři, jestli víš co to je.
- Milion aut za 10let. :-[]
- Kvalita aut chce nějaký čas, většinou provozují fandové co si auto dodělávají doma nebo za něj už díky ND zaplatili 2x.
- Nabíječky asi museli když prodávají el. auta. :-[]
- Doporučuji se zbavit akcií pokud ještě mají nějakou cenu.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:50
Re: Budeme si všichni držet palce...
Těmi smradomety jsi se úspěšně zařadil mezi eko-elektrowoly. Gratuluji. :yes: :no:
13. 4. 2020 22:17
Re: Čas přitvrdit
Automobilka v mínusu, roční produkce jako VW za měsíc, nebo stejná jako Škodovka, nedodělanej šrot, firma co prodává vlastní akcie. Firma co se veze na vlně nesmyslný ekologizace falešnýma autama.
14. 4. 2020 19:47
Re: :D..
Pravidla se v EU měnila, tak rychle, že se na ně nikdo nemohl připravit. Politiky vůbec nezajímala realita a jejich voličům to dojde jen až dojde na placení.
14. 4. 2020 15:02
Re: Čas přitvrdit
Když Tesla naposledy nabídla patenty, tak je nikdo nechtěl ani zadarmo.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 15:06
Re: Čas přitvrdit
Toje základní cíl neomarxistů a ekobolševiků - jiná "lepší společnost".
Tentokrát ne beztřídní, ale bezemisní.

V tichosti si přejí, aby zdechli všichni starší a všechni "fosilové" odmítající elektrománii a zbyli jen ti uvědomělí, co zachrání planetu. Jinak řečeno zmanipulované ovce s vymýtým zeleným mozkem. Jezdící MHD a na kole. A co jedí kořínky a tofu, Nemléko, nemaso atd.

Bude to zas trvat desítky let, pokud se to nezastaví čas, než to celé krachne a zanechá to za sebou miliardy mrtvých a zplundrovanou Evropu.

Historie se opakuje, kdo se z ní není schopen poučit, musí si jí zopakovat. V jiné formě. Jedno jestli je hnědá, rudá nebo zelená. Je to furt to samé.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 20:01
Re: peníze
Ty na to potřebuješ laboratoř, mně stačí zdravý selský rozum, který zjevně postrádáš.
A říkám Ti, nebyl bys spokojený ani kdyby to nějaká laboratoř potvrdila.
Eko-elektrošílenci nikdy nepřiznají že může mít pravdu někdo s odlišným názorem.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:49
Re: Čas přitvrdit
Šrotovné pane Blbečku bylo, jestli o tom nevíte, využito na nákup těch nejlevnějších benzínových aut, dražší diesely nešly na odbyt šrotovné nešrotovné.
Takže se prodávaly auta za 200 až 300 000 s dodatečnou slevou 50 až 100 000.
Pokud vím, elektromobily startují na 500 000 což je 2x tolik.
Žádné šrotovné nikoho nenaláká ke koupi předražených i když už zlevněných EV, na kterých výrobci tratí.
Jsou tady blouznivci jako ty ale teď promluví realita - státy budou finančně vyčerpány a šrotovné si nebudou moci dovolit a když ho přece jen vypíšou a jen na EV, bude zakoupeno jen pár kusů.
Avatar - Ham.
13. 4. 2020 19:24
Re: :D..
To není pravda, benzín i naftu lze vyrobit z uhlí (v době dostatku ropy se to nedělá jenom kvůli ceně), za druhé světové války to Němci používali zcela běžně.
Avatar - _Karel_
13. 4. 2020 09:02
Re: budou dotace ?
Ceny katů a spojek jsou většinou v tisících, na rozdíl od baterky za +100t.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:54
Re: :D..
Takže se wole pneumatiky ani brzdové destičky neobrušují.
A už vůbec se neobrušují z EV které nejsou o stovky kilogramů těžší.
A benzíny a diesely vůbec nemají BPF a DPF přes které nenasávají vzduch a pevné částice obsažené v nasávaném vzduchu následně nezachycují a nespalují.
JSI IDDIOT a ještě se tím chlubíš.
13. 4. 2020 09:53
Re: peníze
Oni tem pocit mají jen pokud se jich to nijak nedotkne. Ale i oni se jednou probudí do reality a zjistí,že na dluh nemohou žít věčně.
16. 4. 2020 19:13
Re: Čas přitvrdit
Nové emisní normy a další všemožné restrikce jsou větší problém než nějaké dotace. Pokud bude pár miliónů lidí bez práce, tak často půjde o lidi mimo automotive.
16. 4. 2020 17:12
Re: Čas přitvrdit
Jestli půjdou do kytek evropské automobilky, tak je to jen jejich problém. Stát nabízí ty zlé dotace a takový VW místo aby v tom viděl příležitost a nabídl zákazníkům auto, které by se prodalo, tak raději podvádí při emisích a tváří se, že on to přece umí. Blbost. Mohl si rozjet výrobu elektromobilů za dotované prachy a místo toho zaspal. Takže jestli v Evropě přijdou o práci zaměstnanci v automobilovém průmyslu, tak nadávejte na vedení těch evropských automobilek. :no:

Tesla za to fakt nemůže. Že doprava špiní vzduch, to se ví dávno. Že ve špinavém vzduchu žijící lidé jsou více nemocní, to se taky ví dávno. Státy začaly dotovat čistou dopravu a evropské automobilky si ty prachy nechaly utéct. A teď pláčou nad rozlitým mlékem.
16. 4. 2020 17:05
Re: Čas přitvrdit
EV nebo větrníky jako takové zemědělství nijak nepoškozují. Když se dělá fotovoltaika na orné půdě, je to blbost, to se přít nebudu.

Jenže jak má stát investovat do reformy zemědělství, když je to vesměs soukromá záležitost. A i zemědělci chtějí vydělávat, takže je zajímá jen zisk a nějaké postupy, které by zadržely vlhkost v krajině, to je nezajímá. Stojí to prachy.
16. 4. 2020 17:01
Re: Čas přitvrdit
Tak si zkus představit, že jsou lidé, co si myslí opak. A není jich málo. Koneckonců - podle zjištění google klesla v Česku doprava díky koronaviru o 46%. Jak se to projevilo na čistotě ovzduší, to je vidět na mnoha srovnáních se stejným obdobím minulého roku. To že se ti zdá vzduch průhledný ještě neznamená, že je čistý. Takové NOx jse rakovinotvorné svinstvo.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 21:34
Re: Čas přitvrdit
Když si takovej ekolog, tak co tohle https://nazory.aktualne.cz/…c800cc47ab5f122/?…

Co ty miliardy na nesmyslná Ev auta, větrníky a fotovoltaiku investovat do reformy zemědělství, do zachytávání vody, do toho aby se neustále nebetonovalo a neasfaltovalo....nikdo to neřeší, není to ten správej byznys že
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 21:29
Re: Čas přitvrdit
Jaguar byl na benzín, v Jaguaru nebyly motory HEMI. Ten mam v Dodge Charger.

Je vidět že se v autech hodně vyznáš :-) :-) :-)
15. 4. 2020 15:17
Re: Čas přitvrdit
No výborně. Tak kdyby ses příště nad každým příspěvkem zamyslel dříve než ho napíšeš, odpustil si urážky, tak by se dalo i mluvit o diskuzi. Taky by pomohlo, kdybys přestal spekulovat o tom, co si kdo myslí a normálně slušně se na to zeptal.

Třeba u mě by ses dozvěděl, že větrníky a fotovoltaiku sice nezavrhuju, ale musí se to dělat správně.

Ohledně dotací na nákup elektromobilů - tak ty nijak zvlášť nepodporuju, ale byl bych rád, kdyby stát nějak podpořil výstavbu veřejných nabíječek a jednotný způsob úhrady pro všechny, aby se potenciální kupci elektromobilů nemuseli bát, že to auto nepůjde použít.

Restrikce emisí ve městech je nutná, ale taky se to musí dělat dobře.Třeba zavřít jednu ulici a pak se divit, že se emise nesnížily. No bodejť, když se ta omezená doprava přesunula o ulici dál a díky větším zácpám je pomalejší a vyprodukuje emisí mnohem více. Tedy - zavřít celý střed města a vymyslet takový systém, aby se tam dalo žít a doprava se opravdu omezila. To se zatím nikde nepodařilo. Až koronavirus ukázal. že pořádné omezení dopravy opravdu přinese čistší vzduch. Je to vidět na měřeních za poslední měsíc v porovnání se stejným obdobím loni.

A já rozhodně dýchat čistší vzduch chci. Když někdo bude jezdit elektromobilem, tak ho není potřeba omezovat v pohybu ve městě.
15. 4. 2020 15:00
Re: Čas přitvrdit
Vzhledem k tomu, reagujete na příspěvek, který jsem nepsal vám, tam vám na vaše bláboly odpovídat nemusím. Mimochodem - socka s Jaguarem na LPG, opravdu se potřebujete chlubit?
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 13:50
Re: Čas přitvrdit
Němce nesnáším, mohou za všechny průšvihy Evropy za posledních 300 let. Ale jejich kroky ovlivní celou Evropu, bohužel, stejně jako v minulosti.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 13:48
Re: Čas přitvrdit
No vida, aspoň na jádru se shodneme. Sláva. Na paroplynu asi taky.

Takže se neshodneme akorát na větrníkách, fotovoltaice, dotací elektromobilů a eko daních a restrikcích, co chystá EU. Aspon něco.

Jsou tu i tací, co nechtějí ani to jádro a plyn. to je ještě vyšší level eko fanatismu.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 13:45
Re: Čas přitvrdit
Haha, samozřejmě přestavba 5,7 HEMI na LPG. LPG aktuálně za 9,50 a má to o 23% menší emise jak na benzín. takže sem vlastně ekolog ne :-)

Jezdím za méně než franta odvedle s 3,0 TDI tankující u MOLky a benziny, kde je naftička pořád za 27-29 Kč. Sranda vid.
16. 4. 2020 10:08
Re: Čas přitvrdit
K čemu ti bude čistší vzduch, když budou lidé bez práce? V USA tento nesmysl neprošel. A to byl v mnohem mírnější formě. Navíc doprava ve městě by se měla řešit kvalitnější veřejnou dopravou.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 21:31
Re: Čas přitvrdit
My ale žádný restrikce a omezení a zákazy vjezdu nechceme. A vzduch je čistý dost i v Praze.
15. 4. 2020 15:01
Re: Čas přitvrdit
Bla bla bla. Tohle má úplně stejnou hodnotu jako váš příspěvek.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 13:46
Re: Čas přitvrdit
Žádný báchorky, Tesla má s kvalitou výroby problémy pořád, týká se to i modelu 3. Všechny modely maj kvalitu zpracování a kompletace na úrovni Chevroletu Sonic, bohužel stojí 2,5-6x tolik :-)
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 13:42
Re: Čas přitvrdit
Zase sme u jednou, jednou milý mladý pionýre, pojedeš do práce atomovým vlakem....

To známe, tyhle utopie. to už tu bylo, opakujete se.

Ted to chce to realitu.

Ropy jsou obrovské přebytky, poptávka už před koronavirem byla slabá, ted bude tuplem slabá prtože spouta lidí přijde o práci nebo budou mít jiné priority než trajdat přes půl světa po vejletech atd atd.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 13:40
Re: Čas přitvrdit
Já sem jezdil v autě, co stálo jako nové 3 mega. Jaguar XJ Super V8 4,2 kompresor a co má jako být.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 22:44
Re: Čas přitvrdit
Není důvod, co až vypne helmut jaderné elektrárny? Čím to nahradí a kolik to bude stát? Soupne poptávka na burze po elektrice, nakoupí jí z ciziny a okamžitě stoupnou ceny. Čím větší bude spotřeba elektřiny, tím stoupnou ceny a po výpadku spotřební daně z paliv uvalí navíc spotřební dan na nabíjení EV.


Pokud by tde svět vypnul všechny atomovky, tak musíš zítra postavit 5 milionů větrníků. Životnost moderního reaktoru je 70-110 let, kolik má životnost větrník a fotovoltaika? Max 25 vid, hahaha

Jasně, 2 kč za Kwh a oni chystaj zdražení na 4-5 stavební proud na cca 7-10. komiku
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 19:41
Re: Čas přitvrdit
Za pravěk budeme bojovat všemi dostupnými prostředky, všemi. A je nás dost. A bude nás ještě víc. Když to nepůjde jinak, pokud EU nezmění své názory tak i vystoupením z EU.
Je na čase tento ekomarixistický zelený moloch budto zreformovat nebo opustit. Třetí cesta neexistuje.

Počítej s tím a ten boj bude namířen i proti Vám, zeleným přikyvovačům. Lidi vaše ekonesmysly nechtěj.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:13
Re: O Teslu strach nemám...
Tak, Apple je jednička, oproto všichni čínští výrobci mobilů, jejichž některé značky ani neznáš prodají 15x tolik co Apple. :-) A v sítových prvcích, routerech, modemech má Huaweii v Asii a v Evropě podíl mezi 45-75% :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 23:52
Re: Čas přitvrdit
A už umí u Tesly aut co nereznou, slícování je lepší jak u 1978 Firebirdu :-) :-) a nechyb jim tam části auta při finální montáži? Nepraskaj jim skla atd

Zatím sem si nějak nevšiml....

Tesla S nestojí 400 tis, bohužel zpracování tomu odpovídá. Dáš 3 mega a dostaneš Chevrolet Sonic kvalitou zpracování :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 23:48
Re: Čas přitvrdit
To co dělají naši sousedi nás neovlivní? Si tak naivní nebo to jen hraješ?
Stavební proud nebo základní sazbu používá každej kdo třeba staví novej barák nebo si kupuje novej a čeká až mu přepíšou sazby.

2,60 to fakt stát nebude, až němci vypnou JE. Na to zapomen. a čím víc lidí topící dřevem a uhlím bude nuceno přejít na elektřinu neb jim na to EU napálí ekodaně, a čím více bude EV aut, tím víc to bude stoupat.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 22:50
Re: Čas přitvrdit
Až vypnou eko fanatici uhlí a skoční životnost Temelínu a Dukovanům, jsme okamžitě z vývozce dovozcem. A za těžké prachy.
Proto Čína, Rusko a Indie staví jednu atomovku za druhou a tady se staví větrníky a fotovoltika.

Kdo umí umí, kdo je debil čumí.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 22:46
Re: Čas přitvrdit
Roskomos neživí cesty k ISS ale státní rozpočet a komerční vynášení satelitů a dalších objektů pro zahraniční zákazníky.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 22:39
Re: Čas přitvrdit
žádnej diesel nemam, šašulo, mam benzíny. V8 na LPG a V6 čistě benzín.

A mě benzín voní.

Jsem fanatik stabilních zdrojů nezávislých na počasí , nepotřebující dotace a fungující od Omjakonu po poušt Gobi.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 19:44
Re: :D..
Jinak mě vodu ohřívá tepelné čerpadlo, takže vodu z odpadního tepla elektrárny fakt nepotřebuju. Kdybych neměl čerpadlo, budu mít bojler, který mi ohřeje elektřina vyrobená z atomu, paroplynky nebo uhlí.

Opět nepotřebuju vaše větrníky a fotovoltaiky, nestabillní zdroje energie na jejich výroby je nutno vypustit stovky tun emisí. Ale není u to u vás v Lhotě POKRYTCI, je to v Africe, Číně, Rusku, Mongolsko atd
To je Vám jedno že.
14. 4. 2020 16:14
Re: Budeme si všichni držet palce...
Kdyz stojim na zasdtavce MHD, zavidim vsem co jsou v autech,kde maji vetsi pohodli, nastavenou prijemnou teplotu, nastavenou prijemnou muziku, nikdo se na ne netlaci, nikdo na me nekasle. Proto uz jezdim take autem a dlouho budu.
Recyklace baterii je tak uzasna, ze defacto neexistuje. Ono se to tak nejak nevyplati a dotovat to nikdo nechce - proc taky.
Mimochodem podivej se na tezbu lithia, to je takove hezka cista prace .....
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 15:56
Re: Čas přitvrdit
Ropy sou aktuálně tak šílené přebytky, že jí není kam uskladnovat a i v době před koronavirem byli světoví těžaři schopni nabídnout na trh měsíčně asi o 25% víc ropy, jaká byla poptávka, a to nejede ani zdaleka naplno Venezuela, Irán, Irák, Libye + je několik nových nalezišt + břidlice. Kanada jich má tolik, že kdyby pokryla POUZE vlastní spotřebu a nic nevyvezla, vystačí si 350 let :-)

Takže strašit nedostatekm ropy je fakt úsměvné.
Avatar - _Karel_
14. 4. 2020 15:52
Re: Čas přitvrdit
Navíc některé vrty vyčerpané a prázdné jsou náhle opět plné.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 15:49
Re: O Teslu strach nemám...
Umíš číst? Všechny čínské značky, vč. těch jejichž jméno jsi neslyšel prodaj 15 x tolik jak Apple. VŠECHNY dohromady - nikoliv jedna. A slovo nadsázka taky neznáš vid.

zační počítat

Huawei
Honor,
Xiaomi
Lenovo
Motorola
Realme
Asus
atd atd
14. 4. 2020 15:42
Re: Čas přitvrdit
Uz 30 let posloucham, ze jednou dojde ropa a porad nic - spise ctu o novych moznostech nebo nalezistich ropy.
Uz samotny fakt, ze EV auta se bez dotaci neprodavaji dava najevo fakt, ze je to cele nesmysl a jsou to jen hracky pro bohate. Kolik lidi je schopno si koupit auto za 800 tKc ?
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 15:09
Re: :D..
Co budeš vytápět v létě? že by skelníky, jejihž počet klesl ve srovnání s rokem 1989 o 600% ?

Asi ne vid :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:57
Re: Čas přitvrdit
Evropa nezostala, možná leda v těch spalovkách vůči americe, Evropa produkuje spalováky a ještě je tak 30 let produkovat bude a zbytek světa tak 60-150 let, s tím se budeš muset smířit.

Elektro je krásný nesmysl, ale bohužel funguje jen za ideálních podmínek... a ty na půlce světa nejsou :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:52
Re: Čas přitvrdit
Ten zapoj ty, neo marxisto a zelenej fanatiku :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:17
Re: Čas přitvrdit
Už umí vynést do vesmíru náklad, co uměli sověti v roce 1986 s raketou Energija?

Já že po 35 letech, kdy technologie šly o stovky procent kupředu by to bylo fajn kdyby se jim to povedlo ZOPAKOVAT :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:14
Re: Čas přitvrdit
Vy zelení bolševici jste nepoučitelní. Fanatičtí zelení bolševici a utopističtí snílkové o nové lepší společnosti.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:11
Re: Čas přitvrdit
to by je museli mít lidi dát sešrotovat za co nebo by dotace musela tvoři 40-70% ceny té EV plečky. Takže zas BOLSEVICKA UTOPIE vid, neomarixstickej zelenej mozku :-)

Ten poslední odstavec komentovat nebudu, jsi totálně ubohej neomarxistickej chudák.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:08
Re: Budeme si všichni držet palce...
Ty cenné materiály v nich byly už před 20 lety, přesto se to válelo na skládkách, nacpané v halách, venku na betonu na dešti. Pak to nejlépe někdo zapálil, to byla ekologie vid.

Asi jako počítače, tam sou taky cenný materiály, tuhle sem byl ve firmě, tam jich měli na dorku naházených na sobě 6, ovšem 6 000 ks!

že to nikdo nerecykluje a nevybírá vzácné materiály když je to tak výhodné. Orezlé case hovořily jasně, jak dlouho to tam leží.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:05
Re: :D..
Von třeba vůbec nikdo nedriftuje, nejezdí bokem, nedopálí to z křižovatky, nikdy si nikoho takovýho neviděl vid.

Co částice z brzd, elektromobily brzdy nemaj vid, místo kotoučů jsou tam květináče s kytičkama :-)

Co miliony tun emisí při těžbě, výstavbě továren a výrobě - nabíček, wall boxů, elektroaut, fotovoltaiky, větrníků, celé infrastruktury k tomu + dorpava a instalace. Emise nula vid.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:00
Re: :D..
Jojo, takže místo ropy budeme závislí na výkyvech počasí, když bude málo svítit nebude fotovoltaika nic vyrábět, když bude foukat moc a budou tornáda a větrné bouře, tak vám to zlikviduje přenosovou sít natotaa a máš klidně 100 milionů lidí bez proudu. Super ne.

Ste trapní komedianti a fanatici.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 13:58
Re: :D..
Stres maj lidi z hádek, talku v zaměstnání, úspoěchané době, někteří i z dětí, nedostatku peněz, psychických problémů a až někde hodně vzadu za tím jsou nějaké emise :-) :-) :-)

Můžeš si tu blábolit co chceš.


Jen at jedou green deal dál, až lidi nebudou mít co do pusy, umlátí je čepicema nebo to celé krachne protože na soc. dávkách bude 25% lidí :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 13:55
Re: peníze
Kde nic není a čert nebere, oni se budou divit až EU krachne. A bude to brzy :-)
Avatar - _Karel_
14. 4. 2020 11:58
Re: :D..
Fajn článek. Takže mě z něj plyne, že částic z pneu není 1000x víc, než emisí z motoru, ale nejmíň 10x víc, nejspíš 50-100x. Pořád to tedy nevyvrací tezi, že pneu dělají bordel a pneu EV o něco víc, než u ICE.
Za povšimnutí (pro některé natvrdlé diskutéry, netvrdím, že ty) stojí věta: " I díky ní jsme viděli, že Dieselgate nebyla zvláštnost Volkswagenu"
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 23:41
Re: Čas přitvrdit
Tvoji zelení kamarádi jsou proti tomu aby se to stavělo a snaží se tomu házet klacky pod nohy? To víš že.

I jakej je postoje Německa k jádru.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 19:37
Re: :D..
Kolik se spotřebuje teplé vody v období duben-září a kolik ses potřebuje toho odpadního tepla na topení říjen-březen?

Lehký nepoměr že :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 15:13
Re: Čas přitvrdit
Jsem realista. Kompletní přechod na elektřinu před rokem 2070 v Evropě a 2150 ve světe je totální utopie na úrovni bolševického ABC roku 1960 "Milý mladý pionýre, až ti bude 40, poletíš na dovolenou na Mars" :-)

Tyhle utopie Vám eko bolševikům jdou. Ono je to furt stejný akorát beztřídní společnost vystřídala bezemisní vid :-)


S Green deal navíc čeká EU rozpad a totální krach.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 15:02
Re: Čas přitvrdit
Konec spalovícho motoru, konec uhlí a atomu znamená ztrátu stovek milionů pracovních míst, zchudnutí obvyvatel díky tomu, že elektřina podraží někde mezi 6-30x, totální závislost na počasí, které má extrémní výkyvy, dneska může být 20, za týden -5 , za 14 dní vičchřice 110-170 m/s, za 3 dny krupobití a za 14 dní třeba týden trvající mlhy.

Dále extrémní závisost na Číně a Korey, kter se dělá 70% chipů, elektroniky, baterií, panelů a dalších komponetů těch elektrovolovin :-)

Dále se jedná o omezení základních svobod, omezení individuální dopravy, tahání peněz z kapes lidí na přechdo na jiné topení, dopravu, diskomfort, omezení, krach průmyslu atd.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:19
Re: Budeme si všichni držet palce...
Taky se může vyhlásit akce znič 50 000 nabíječek nebo akce diverzní akce proti fotovoltaice a větrníkům.

To bude srandy vid :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:18
Re: Čas přitvrdit
Běž si oxidovat k Eletro dědkovi a Tesláčkovi, už ti to tady psalo víc lidí :-)
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:59
Re: peníze
Hlupák vykřikuje - před hlupáky neutíkám !!!!!
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:55
Re: :D..
A EV pneumatiky vůbec neobrušují takže my všichni ostatní blábolíme jen ty jsi wůl a korunovaný.
13. 4. 2020 17:46
Re: peníze
NIc takoveho nikdo nepotverdil, vsechno je to zalozene na statisticvkych datech. Zadna laborator nebo lekarsky vyzkum nic takoveho nepotvrdil. Lzes !
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 22:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 22:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.