Čobolskej mravokárce a nejmoudřejší kazatel všeho dobra s pravomocí udělovat urážky z pozice svého majestátu (je to Král sranců).
Sám Kla Kla Kla klaudius. :-!
FOSTEK RULEZ
A ty jsi červ.
A ani s těma čobolákama to tak nemyslím.
Ne, Klaudius je šašek. Ani se mě to nedotklo. Spíš to je jako když vyběhne prašivaj vořech ze vrat a začne poštěkávat - tak prostě zadupeš.
Co ty jsi za arogantního sráče, to se jen tak nevidí ... V palicí vymeteno, drzé čelo, a o to více samolibosti, křupanství a drzosti... Tragédi jako ty Klaudiovi max.leští galoše ...
Tesla zacala prodavat Roadster v dobe krize, a tehdy to byla neznama nova automobilka, co chtela obrovske penize predem za nevyzkousenou techniku, jestli prezili tehdy tak prezijou i ted. Lehke to ale nebude a nemyslim si, ze klasicke automobilky na tom budou lepe.
Urcite prezije aj ked hate-ri Tesly by si priali opak.
Urcite aj klasicke automobilky to pocitia,ale uz aspon na Slovensku sa vracaju spat do vyroby aut.
Kia uz maka a Peugeot chce obnovit prevadzku od utorka.
Ratam,ze do tyzdna to spusti aj VW Bratislava.
Niekto tu uz raz pisal,ze tato kriza odoznie rychlejsie ako ta ekonomicka v roku 2009 a ja s tym plne suhlasim.Ludia rychlejsie nastartuju ekonomiku vdaka "vitazstvu" nad virusom,ktory na par mesiacov ochromil ekonomiku sveta.
Od kdy se realizuje rozmáchlý latinský rétor na stránkách barbarského římského příhraničí ( vzhledem k odhaleným stanovištím legií v Rakousích, a dokonce na Moravě ) jako národnostní cenzor, místo aby si na svém punském písečku vyřvával cosi o tom, že Kartágo musí být zničeno ???
Kruci, to je z toho tady šovinistický plátek, nebo co ???
Jedna věc se v článku vůbec neprobírala a myslím, že je to chyba - peníze.
Tesla sice nikdy neměla zisk dlouhodobě, nejvýš tak dva kvartály za sebou a nikdy ziskový rok, ale postupně si budovala slušné zásoby hotovosti. Tato krize ji zastihla ve stavu, kdy je schopna jen s finančními zásobami hotovosti kolem 3 miliard dolarů přežit pět kvartálů s omezenou výrobou. Více než rok je dost dlouhá doba, aby se tato krize přehnala, otázkou zůstává, v jakém stavu bude po krizi zbytek světa. Tedy ne jestli Tesla přežije toto období, ale jestli po krizi bude dost zákazníků, aby jim mohla prodávat.
Paradoxně, když si vzpomenu na produkční peklo více než před rokem, tehdy se se spíš vsázelo na krach. Jenže teď se na Teslu a Muska se usmálo štěstí v načasování krize. Zrovna otevřel továrnu na jiném světadílu a když musel na chvíli Šanghaj zavřít, vyráběl ve Fremontu, teď zavírá Fremont, ale Šanghaj jede naplno. Přijít tohle o půl roku dřív, byl by konec.
Ještě jedna věc se nevzpomenula v článku (Mára by se neměl pouště do takovýchto anylýz a zůstat u oslintávání Supry)
Sce: Jestli bude krize, je otázkou, jak bude velká ochota vlád naslouchat ekofašistům a pomatencům a hlavně jaká bude chuť dál subvencovat nekomrenceschooné EV. Nebo do jaké míry budou trvat na emisních normách, které je tlačí dopředu (pokutováním a zdražováním klasických aut nebo ať formou pokut nebo zástavbou hybridní techniky)
Snad by si nechcel od pomateneho schizofrenika Fosteka (Cicera) ,aby ti dal rozumnu odpoved?Tento jednoduchy clovek chudy duchom sa na nic ine ako na urazanie inych nezmoze a inteligentnu odpoved od neho nikdy necakaj.
No vidíte, já se slušně zeptal, jestli nemáte něco podnětného k tématu článku, ke kterému jsem se vyjádřil. Teď píšete, že vám moje názory nevadí a vzápětí mne urážíte (upocená kousavost?).
Dlouho jsem tady v diskuzích nebyl, osazenstvo se tu dost vyměnilo, takže tu už skoro nikoho neznám. Příležitost udělat si názor na vás jste mi dal rychle.
Už teraz je jasné, že existuje výrazná korelácia medzi znečistením ovzdušia a smrtnosťou na covid-19 (poškodené pľúca, znížená imunita, astma ...) a takisto medzi znečistením ovzdušia a počtom nakazených na covid-19 (prachové častice pomáhajú prenosu). Ak sa dá po tejto korona-kríze niečo očakávať, tak je to len sprísnenie emisných noriem.
A také existuje jasná korelace mezi hmotností vozidel a obroušením pneumatik.
To žádné emisní normy nevyřeší a tato prachovém částice emitují hlavně EV, protože jsou to velmi těžká vozidla.
V Belgii chtějí dokonce zdanit pneumatiky - máš těžké auto, spotřebuješ víc pneumatik, platíš.
Ako píše Koloss, veľkosťou a výkonom porovnateľne EV a ICE sa hmotnostne príliš nelíšia. Prachové častice ale vznikajú aj v brzdách, a v tomto smere majú EV vďaka rekuperácii zasa výraznú výhodu oproti ICE.
Ty na to potřebuješ laboratoř, mně stačí zdravý selský rozum, který zjevně postrádáš.
A říkám Ti, nebyl bys spokojený ani kdyby to nějaká laboratoř potvrdila.
Eko-elektrošílenci nikdy nepřiznají že může mít pravdu někdo s odlišným názorem.
Cele je otazka, jestli budou vyhlasene dotace, kdyz schodky statnich rozpoctu pujdou hluboko do minusu, takze zajem koupit si za 2+ miliony auto bude minimalni. Dale je otazka jak to bude s pokutami za limity CO2, nebo jak se cely ten nesmysl jmenuje, zda se odlozi atd. Postupne se vse vrati do ,,normalu", ale jaka bude ochota kupovat si nove auto, kdyz nemusime mit jistotu zamestnani ?
Uprimne si myslim, ze EV vozidel na trhu nen imalo, ale ukazuje se, ze bez dotaci je to neprodejne a jako ojetina uplny nesmysl.
Prodejnost EV - vzhledem k tomu, jak pokřivený je momentálně trh s elektromobily, tak nelze jednoznačně prohlásit, že je elektromobil bez dotací neprodejný. Tesla nejvíce elektromobilů prodala v USA. Tam jsou dotace, ale vesměs realizované formou daňových úlev. Tedy při koupi vozidla nedostanete žádné peníze na jeho zaplacení, ale až budete platit daně z toho, co jste vydělal, tak si něco odečtete. Navíc tahle výhoda postupně klesá pro jednotlivé výrobce s počty prodaných kusů. Je to tedy jednoznačně podpora rozjezdu výroby, časem se bude muset výrobce prosadit i bez dotací. Tohle už pro Teslu platí od roku 2020, do prodejních čísel už ovšem zasáhl koronavirus.
Druhý bod - elektromobil jako ojetina. Nevím, jestli je to nesmysl. Baterie je součást, která bude s časem nejvíce problematická. Ovšem než se z elektromobilu stane masová ojetina, tak bude zřejmé, jak si baterie různých výrobců vedou po určitém čase a nájezdu. Jinak celý elektromobil je proti spalováku výrazně jednodušší, v elektromotoru se nemá téměř co pokazit, žádná převodovka, spojka, dvouhmotový setrvačník, katalyzátor, DPF filtr, startér, alternátor, rezavějící výfuk. Prostě u elektrické ojetiny si zjistím celkovou pověst a u vybraného kusu si vyzkouším nabíjení a dojezd. Spalovací motor bych musel rozebrat, abych zjistil, jak na tom ve skutečnosti je.
Muzeme se bavit o tom, ze 10+ let stary spalovak uz predstavuje urcxite riziko neplanovanych investic a je potreba vybirat peclive. Ale ty dily o kterych pisdes, to uz je prehnane. Pokud se budeme bavit o 5 let starem aute, najezd kolem 100 tKm, tam ty rizika nejsou tak velka - vyfuk bude jeste dlouho slouzit, alternator auto prezije, spojka se dale kolm 250 tKm, prevodovka je tezce v pohode, DPF je uz vychytane, katalyzator auto prezije. Nicmene vykon stale stejny, dojezd stejny.
A ted si predstav 5 let stary EV, najeto 100 tKm - opotrebovani podvozku defacto stejne jako u spalovaku, baterie kapacita 80 - 90% a obrovska otazka je cena, ktera bude dvakrat vetsi nez u spalovaku.
Zkuste najít nějakého automechanika a zeptejte se, jak katalyzátor auto přežije. To jen hodně špatné auto, které umře hodně brzo a nevyplatí se ho jako ojetinu kupovat. Je to spotřební materiál, v některém autě vydrží více, v jiném méně. Spojka - záleží na tom, kde se jezdí, ve městě moc nevydrží. DPF je vychytané podle toho, jak se jezdí, ve městě se regenerace moc nedaří. Výkon stejný taky s věkem nebude, tedy najdou se možná vyjímky, ale obecně se opotřebení na motoru projeví. Mimochodem - moderní oturbené minimotory se často podělají už v záruce, VW by mohl vyprávět a Ford má taky své modely.
Cena ojetého EV bude taková, aby se prodalo. Tedy když nebude zájem, tak nízká, pokud ano, tak vyšší. To je trh, nemá cenu se nad tím nějak zalamovat. V Číně jsou ojeté elektromobily obecně téměř neprodejné. Tedy ty čínské výroby, jako ojetina si tam drží cenu jen Tesla.
To je pravda, ale ojetina se prodává dříve než tyhle opravy přijdou, takže čekají na kupce. A problém je, že jejich stav se téměř nedá zjistit. U té baterie se to zjistit dá a pak už je jen potřeba znát pověst modelu.
v pravde spis usmevne jak se nekteri snazi zase predpovidat krach Tesly
takze, z pozice cloveka ktery vidi jak reaguji jeho klienti ted v dobe krize/epidemii si nemyslim ze by elektromobilita v tech vyzsich cenovych patrech mela mit problemy se ziskavanim zakazniku, spise naopak
soucasna krize/epidemie jiz stihla zacit generovat jiste studie na to proc a jak se siri a proc a kde se dari koronavirove epidemii, a proc a kde lide vice na nasledky teto nakazy umiraji, a celkem casto se tam objevuji 2 faktory, stres a dlouhodobe vystaveni, neboli ziti v oblasti s vetsi hustotou emisi v atmosfere, kde se zminuje i velikost emisnich castic ktere jak vidno nejvice generuje prave automobilova doprava.....hmmm, tak a ted co? schvalne co udelaj vlady az se tyhle studie nejak sesumiruji, vazne nekdo ocekava ze snaha Evropskych zemi bude nadale tlacit fosilni motorizace? ale notak :D pojede to ve stejnych kolejich jako doted, zadne zruseni emisnich limirtu se nebude konat na zadnem vyznamnem automobilovem trhu, jestli si nekdo mysli opak, tak je extremne naivni jedinec ;-) naopak se da celkem vyrazne ocekavat ze snaha samosprav nejen v Evrope bude mit jeste vetsi snahy zavadet opatreni aby jim do mest prestalo zase jezdit dalsi procento spalovaku
prostoze tahla epidemii ukazala celemu svetu hlevne jeden dulezity bod, nikde na to nebyli pripraveni a ukazalo se ze bejt zavislej v necem dulezitem na strategickem vyrobku je velkej problem, a na cem je Evropa zavysla dovozne nejvice ? zeby ropa ;-) docvaklo vam co to asi znamena v rozhodovani dobudoucna ohledne Evropskych statu?
1. Elekromobilita nebude mít problém naopak ve vyšších cenových patrech, protože je mnoha krizemi prokázáno, že chudí se v nich stávají ještě chudší a bohatí ještě bohatší. Logický důsledek je, že drahá auta (s nějakým výpadkem kdy se nevyrábí a neprodávají) pojedou stejně dobře jako před krizí i po krizi, protože jejich klientela na to bude přirozeně mít. Naopak v levných cenových patrech nastane boj na život a na smrt, který ustojí jen ti co dokáží nabídnout co nejnižší cenu a zároveň při tom nezkrachovat. V těchto patrech totiž bude ještě daleko víc rozhodovat cena než rozhoduje dnes, protože řada lidí vypadne z množiny kandidátů na jakékoliv nové auto a zbytek bude mít tak velké problémy, že prakticky vše rozhodne cena. A cena je pořád největší slabina elektroaut.
2. Vyměnit závislost na ropě a šejcích za závislost na Číně vyjde asi tak nastejno jako vyměnit smrt jedem za smrt na gilotině.
3. I kdybychom ropu přestali používat v autech, tak ji používáme v tolika zásadních odvětvích, že se stejně žádné závislosti na ropě nezbavíme. Za všechny jmenujme třeba výrobu léčiv, drtivá většina výroby preparátů je životně závislých na ropných derivátech nemluvě o dalších zásadních oblastech života jako je zemědělství/výroba potravin (kde je potřeba vyrábět hnojiva), což jsou všechno oblasti bez kterých prostě pochcípáme. Takže jenom naivka může žít v představě, že ukončením spotřeby ropy v autech se zbavíme závislosti na šejcích, pouze dosáhneme stavu, kdy budeme závislí na šejcích i čínských komančích zároveň.
na Cine je zavyslej jen ten, kdo na ni chce bejt zavyslej, v tomto pripade je vetsina vyrobcu BEV v Evrope zavysla spise na Korejcich, nejvetsi podil na bateriich pro BEV v Evropskych automobilkach ma LG Chem a Samsung SDI
a neni to o tom prestat pouzivat ropu uplne, je to o tom, snazit se snizovat zavyslost na ni a obory na ni zavysle je dobre mit "jistene" rovnomerne z ruznych zdroju, Evropa je na Rope zavysla z cca 80%, EU pak z cca 98% co se dovozu tyce, idelanim milnikem by bylo tak 50%, to je chvile kdy se do par mesicu nezastavi vesmes vse
leciva jsou casto zminovana oblast zavysla na rope, pritom je to naprostej nesmysl, vyroba vetsiny leciv pro EU se neprovadi v EU ale v Cine, ano prez 75% leku se do EU vozi z Ciny, co se antibiotik tyce jsme na Cine zavysli z vice nez 95% ;-) a ta vyroba leciv a kosmetiky co v EU je, tak by utahla vpohode i tezba ropy ktera je jen v CR ;-) pritom je tak snadne si tyto udaje dohledat
kdy panove prestanete pouzivat ono nesmyslne spojeni "že ukončením spotřeby ropy v autech se zbavíme závislosti na šejcích", do CR se z Arabskych zemi "dovazi" smesne necele 4% ropy ;-) ne na sejcich opravdu zavysli s ropou nejsme ;-)
1. Závislost se píše s měkkým.
2. Evropa na Číně závislá je a zdá se, že i chce být závislá, v poslední době se to ukázalo v plné nahotě
3. Závislost na šejcích také není absolutní, ropu umí těžit Norové, Američané a další země a navíc šejky má západní svět do určité míry pod kontrolou, Čínu jako jadernou mocnost ani omylem.
4. To, že se léčiva dováží z Číny nic nemění na skutečnosti, že jejich výroba (v Číně nebo kdekoliv jinde) je závislá na ropě.
5. Na šejcích závislí jsme, protože i když budeme dovážet ropu z Ruska, Norska nebo USA, tak její cenu určují z největší části právě šejci, v posledních týdnech se to krásně ukázalo, když šejci zavelí a roztočí kohouty, tak ostatní země mohou dělat co chtějí a cena jde prudce dolů a když si zítra usmyslí, tak cenu klidně vyšroubují na trojnásobek.
6. S cenou surovin pro výrobu baterií a jejich výrobou je to podobné jako s šejky a ropou. i když si můžeme nakopat lithium třeba v Jáchymově, tak ceny jak surovin, tak vlastní výroby určuje Čína, protože má pod palcem jak nejlevnější zdroje surovin tak i levnou lidskou práci.
zvlastni, ja se ve vyrobe baterii pohybuju jako v castecnem businessu, a to co pises tam teda nepozoruju, spise je to presnej opak toho co pises, ale tak alespon je videt jak uzasne se dokazou netem sirit dezinformace a jeste tomu lidi jasave tleskaji :yes: divi se pak nekdo ze to v CR vypada jak to vypada?
K bodu 2 - vidím dost zásadní rozdíl mezi závislostí při výrobě výrobku nebo při jeho celém užívání.Tedy jednorázová záležitost nebo trvalá. Kromě toho Čína není jediný výrobce baterií, materiály na výrobu baterií taky nemusíte koupit od Číňanů, ale prostě na světovém trhu. A já bych dnes stále ještě čínské auto nekoupil a čínskými bateriemi taky raději ne.
Můžeš mi vysvětlit, jak si představuješ konec globalizace? Nechceš nic dovážet a celkem logicky by jsi asi také nechtěl nic z Evropy a ČR vyvážet. Jak to chceš udělat?
Nic jsem o globalizaci nepsal a ani o ukončení dovozu. Jen jsem upozornil na rozdíl mezi tím si výrobek vyrobit nebo koupit a tím, jestli mi někdo dodá prostředky pro jeho používání. Problém závislosti se neprojeví v době, kdy běžně kupujeme, ale v okamžiku problémů. Když přijde ropná krize, uvrhne nás do těžkých problémů a nijak nám nepomůže, že si vozidlo vyrobíme sami. Prostě jezdit nebudeme. Elektřinu si vyrobíme sami, takže pokud elektromobily mít budeme, budeme jezdit.
To není pravda, benzín i naftu lze vyrobit z uhlí (v době dostatku ropy se to nedělá jenom kvůli ceně), za druhé světové války to Němci používali zcela běžně.
Jo, to co Němci vyráběli za války jako náhražku byl strašný sajrajt, na ekologii se za války moc nehledělo. Taky nic jiného nezbývalo. Nicméně i tak - bylo toho málo a efektivita výroby mizerná.
Mnohem lepší je vyrobit elektřinu. Ať už z jádra nebo uhlí, plynu. Sice je efektivita turbíny něco kolem 36%, ale je to efektivita trvalá, jede se v ustáleném režimu. Spalovací motor má sice efektivitu podobnou, ale je to jen špičková efektivita a průměrná je mnohem nižší, ve městském provozu dokonce pod 10%. Odpadní teplo z elektráren lze použít k vytápění, odpadní teplo ze spalováků jen ohřívá atmosféru.
Jinak mě vodu ohřívá tepelné čerpadlo, takže vodu z odpadního tepla elektrárny fakt nepotřebuju. Kdybych neměl čerpadlo, budu mít bojler, který mi ohřeje elektřina vyrobená z atomu, paroplynky nebo uhlí.
Opět nepotřebuju vaše větrníky a fotovoltaiky, nestabillní zdroje energie na jejich výroby je nutno vypustit stovky tun emisí. Ale není u to u vás v Lhotě POKRYTCI, je to v Africe, Číně, Rusku, Mongolsko atd
To je Vám jedno že.
Pravidla se v EU měnila, tak rychle, že se na ně nikdo nemohl připravit. Politiky vůbec nezajímala realita a jejich voličům to dojde jen až dojde na placení.
Tak trochu se připravit dalo, ale souhlasím, že zpřísňování emisních limitů je příliš strmé.
Ovšem - kdyby se takový VW nezabýval tolik hledáním způsobů, jak podvádět při měření emisí a místo toho alespoň část snahy investoval do výzkumu a výroby hybridů, tak na tom mohl být dnes o něco lépe. Ne tak dobře, jako Toyota, která hybridy vyrábí snad 20 let, ale byl by na tom lépe.
Takže u nás máme nejčistší vzduch v Evropě. No tak to jsem rád. Já čekal kdy přijde někdo s tím že na koronavirus se umírá kvůli automobilové dopravě a dočkal jsem se. :-)
On tu někdo nemá ropu? Já teď bral plnou a nezdálo se mi to jako nedostatkové zboží.
25,90 je slušná cena
Ovšem ty pevné částice dnes generují hlavně pneumatiky, a EV jich generují víc.
A je to k possrání - diesely mají DPF, benzíny mají BPF a vzduch od těchto částic čistí, zachycují.
Takže EV jsou čistými producenty pevných částic.
To s těmi částicemi z pneumatik byl poslední dobou takový hodně šířený blábol. Nějaká studie uváděla, kolik gramů částic vyprodukují pneumatiky na 1 km a když to člověk přepočítal na nájezd, který pneumatiky běžně zvládnou, tak to vycházelo, že by jedna guma musela za tu dobu ztratit kolem 50 kg. To je samozřejmě blbost. Realita je taková, že měřili proste prachové částice zvířené za vozidlem, což ale udělá i lehký vánek.
Takže se wole pneumatiky ani brzdové destičky neobrušují.
A už vůbec se neobrušují z EV které nejsou o stovky kilogramů těžší.
A benzíny a diesely vůbec nemají BPF a DPF přes které nenasávají vzduch a pevné částice obsažené v nasávaném vzduchu následně nezachycují a nespalují.
JSI IDDIOT a ještě se tím chlubíš.
O tom, kdo je tu idiot mám já po tomhle příspěvku docela jasno. Ty skvělé DPF a GPF (tak se to správně jmenuje) zachycují částice do nějakého rozměru. Čím větší částice, tím snadněji si s nimi lidský dýchací systém poradí. Zachytí se v hlenu a člověk je normálně vykašle. Ovšem ty nejmenší, které projdou těmi filtry, ty se dostanou až do krevního oběhu a už se z těla nedostanou. Myslet si, že spalovací motor čistí vzduch, to může jen opravdový idiot.
Vyšší hmotnost elektromobilu nemá na životnost brzdových destiček víceméně vliv, on je ten rozdíl hmotností navíc poměrně malý. Inteligentní řidič dokáže většinu brždění zajistit rekuperací. Jedním z důvodů, proč mají elektromobily tak výkonné motory je právě to, že silnější motor také lépe rekuperuje. Klidně i tak silně, že se při tom z důvodu bezpečnosti rozsvěcejí brzdová světla. To že se výkon hodí na okreskách při předjíždění je jen plus. Jeden řidič z Kanady rekuperaci Tesly využíval tak dobře, až mu klasické brzdy zatuhly a musel s tím do servisu. To, že brzdy v elektromobilech obecně vydrží déle než v klasickém autě, je praxí ověřená věc.
s tema pneu je to nesmysl, citujes vesmes studii kde pneupatiky drtili natolik ze vydrzeli vesmes jen par desitek km, aneb totalni nesmysl, ale je me jasne ze dementi jako ty se toho musej chytit a delat ze sebe jeste vetsi blbce nez jsou, jo dari se ti to :yes:
Von třeba vůbec nikdo nedriftuje, nejezdí bokem, nedopálí to z křižovatky, nikdy si nikoho takovýho neviděl vid.
Co částice z brzd, elektromobily brzdy nemaj vid, místo kotoučů jsou tam květináče s kytičkama :-)
Co miliony tun emisí při těžbě, výstavbě továren a výrobě - nabíček, wall boxů, elektroaut, fotovoltaiky, větrníků, celé infrastruktury k tomu + dorpava a instalace. Emise nula vid.
Fajn článek. Takže mě z něj plyne, že částic z pneu není 1000x víc, než emisí z motoru, ale nejmíň 10x víc, nejspíš 50-100x. Pořád to tedy nevyvrací tezi, že pneu dělají bordel a pneu EV o něco víc, než u ICE.
Za povšimnutí (pro některé natvrdlé diskutéry, netvrdím, že ty) stojí věta: " I díky ní jsme viděli, že Dieselgate nebyla zvláštnost Volkswagenu"
z hledsika emisi z dopravy ma CR velice dobre vysledky co se Evropy tyce, ano CR ma emisne jedno z nejcisich prostredi v Evrope, jsme na tretim miste, po Litve a irsku ;-) na znecisteni ovzdusi se v CR automobilo doprava podili cca jen 22% ;-) prumer EU je pritom prez 32%
Stres maj lidi z hádek, talku v zaměstnání, úspoěchané době, někteří i z dětí, nedostatku peněz, psychických problémů a až někde hodně vzadu za tím jsou nějaké emise :-):-):-)
Můžeš si tu blábolit co chceš.
Jen at jedou green deal dál, až lidi nebudou mít co do pusy, umlátí je čepicema nebo to celé krachne protože na soc. dávkách bude 25% lidí :-)
Jojo, takže místo ropy budeme závislí na výkyvech počasí, když bude málo svítit nebude fotovoltaika nic vyrábět, když bude foukat moc a budou tornáda a větrné bouře, tak vám to zlikviduje přenosovou sít natotaa a máš klidně 100 milionů lidí bez proudu. Super ne.
... a věřit, že ekologický, ekonomický a technologický nesmysl jménem elektromobil s bateriemi nabíjenými z el. sítě konečně poputuje tam, kam patří - na smetiště dějin, odkud ho Musk po 130 vykopal a touhle mrtvolou otrávil celý autoprůmysl, a že tam i jednou provždy zůstane.
Vlády budou mít jiné starosti a priority a na píč0viny naštěstí nebudou peníze.
Trefa :yes: , kéž by ... Jenže je v tom již příliš mnoho zájmů = peněz, očekávaných zisků ... To vše provázáno jako vždy s politickými ***mi všech barev ... Bohužel tento účet zaplatí daňoví poplatníci a zákazníci - a to ekologičtí demagogové drží kušny o nutných eko investicích jak při těžbě, výrobě, tak během ziv.cyklu a konečně po jeho ukončení ...
Otázka zní: čeho v sousedství se dříve zbavíme - vrakoviště, nebo skládky vysloužilých baterií ???
Kéž by? Řekněte mi, jaký účet platím svými plícemi, když stojím na zastávce MHD a kolem jezdí proudy smradometů? Nemusím být ekolog, aby se mi zvedl kufr pokaždé, když projede "čistý" diesel a já stojím v oblaku jeho zplodin.
Kdybyste přemýšlel, tak vysloužilé baterie z elektromobilů se budou recyklovat. Jsou v nich cenné materiály a získat je z baterií je jednodušší než z hornin. A ten budoucí čas je proto, že většina baterií moderních elektromobilů ještě slouží. Není jich zatím dost, aby se to hodilo pro masovou recyklaci, nicméně i tak se už recyklace dělá a pracuje se na co nejefektivnějších postupech. Bude to byznys podobný jako je dnes těžba.
No narozdíl od vás já přemýšlím, vy toho nejste schopen. Takže kam si mne zařadíte vy, to je mi opravdu srdečně jedno. Běžte se nadýchat vzduchu vyčištěného vaším dieslem.
Ty cenné materiály v nich byly už před 20 lety, přesto se to válelo na skládkách, nacpané v halách, venku na betonu na dešti. Pak to nejlépe někdo zapálil, to byla ekologie vid.
Asi jako počítače, tam sou taky cenný materiály, tuhle sem byl ve firmě, tam jich měli na dorku naházených na sobě 6, ovšem 6 000 ks!
že to nikdo nerecykluje a nevybírá vzácné materiály když je to tak výhodné. Orezlé case hovořily jasně, jak dlouho to tam leží.
Kdyz stojim na zasdtavce MHD, zavidim vsem co jsou v autech,kde maji vetsi pohodli, nastavenou prijemnou teplotu, nastavenou prijemnou muziku, nikdo se na ne netlaci, nikdo na me nekasle. Proto uz jezdim take autem a dlouho budu.
Recyklace baterii je tak uzasna, ze defacto neexistuje. Ono se to tak nejak nevyplati a dotovat to nikdo nechce - proc taky.
Mimochodem podivej se na tezbu lithia, to je takove hezka cista prace .....
Aby to nakonec nedopadlo naopak, než si zdejší diskutéři myslím a EU naopak neposlala fosily do kopru, protože je do kopru pošle tak jako tak, jen to díky koronaviru udělá rychleji :-[] Aneb proč budu podporovat něco, co stejně bude do pár let končit? Vzpomínáte na šrotovné? A umíte si představit v kontextu dnešní doby šrotovné na ICE? Ne? A co sešrotuj svého fosila a dostaneš podporu na BEV a tím podpoříme automotive 21. století? :-[]:-[]
Už také začínají chápat pocit nezávislosti na ruské ropě a také množství pracovních míst spojených s elektrifikací dopravy a obnovitelnými zdroji energie instalovaných na evropské půdě pomocí evropských technologií. Lokální produkce energie je správná cesta, proč vyvážet stovky miliard do Ruska a Saudské Arábie?
Nakonec tedy může být fosilní automotive pacient na JIP odpojený od přístrojů v důsledku koronavirové nákazy, aby uvolnil místo pro mladší :-[]
To by se mi, ale nesměla otvírat kudla v kapse pokaždé když vidím fotku největšího lháře a podvodníka dneška, Elona Muska. Největší problém Tesly je právě Musk.
Z vašeho nicku je zjevné, čím se zabývá váš mozek a je jasné, že na myšlení v něm nic nezbývá. Musk dokázal vybudovat dvě firmy, které ukázaly těm velkým hráčům ve svých oborech, že věci se dají dělat jinak a lépe. SpaceX je dnes největší a nejlevnější dopravce na oběžnou dráhu, který disponuje také nejvýkonnější raketou současnosti. Tesla je největší výrobce elektromobilů, který má svou produkci prodanou. Její vozy jsou nejefektivnější ve svých kategoriích.
Žádný podvod, ale hmatatelná realita. Jestli tu někdo lže, tak jedině vy.
Staci jednoducha otazka - proc Henry Ford prodal tolik aut ? Podarilo se mu stlacit cenu na 100$, takze si automobil mohlo poridit velke mnozstvi lidi, praci pak dostalo vice dlniku atd. a ekonomice to delalo jen radost. Pri soucasnych cenach EV aut by zakaz spalovaku znamenalo pokles prodeje na 50% soucasne produkce a mozna i mene. Takze to mame nekolik milionu lidi bez prace a pro vsechny se najde jina prace ? Automobilky budou generovat mene na danich atd. Osobne tyhle vykriky se zakazy spalovaku jsou jen populisticke kecy, ktere se moghou pronaset jen v urcite dobe. Aktualne po tom ani nestekne pes.
Penize jsou na prvnim miste.
A ty zatím válcuješ ostatní elektrowoly swojí extrémní elektroblbostí….
Sekta Elona Muska se vyznačuje tím že po něm opakujete blbosti a to zdarma :-[]:-!:D
Musk si hodně příznivců získal svými výsledky. Co na tom, že ti příznivci se obecně vyznačují schopností přemýšlet. K nenávisti není potřeba nic, ani znalosti, ani schopnost myslet.
Pracují na tom. Ale za těch pár let, co se v oboru pohybují, dokázali Rusům sebrat dost zakázek. A to díky ceně, kterou mají citelně nižší. Až Roskosmos přijde o štědře placená křesla pro dopravu na ISS, tak bude veselo. První let Crew Dragonu s posádkou se blíží.