Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přežije Tesla epidemii koronaviru? Bude to možná největší výzva

Epidemie nového koronaviru zřejmě pořádně otřese celým automobilovým průmyslem, jak se ale dotkne automobilky Tesly?
Zpět na článek
12. 4. 2020 10:38
12. 4. 2020 13:50
12. 4. 2020 14:06
12. 4. 2020 14:23
12. 4. 2020 15:24
12. 4. 2020 16:39
12. 4. 2020 16:41
12. 4. 2020 18:57
12. 4. 2020 19:38
12. 4. 2020 23:25
13. 4. 2020 19:59
13. 4. 2020 20:28
12. 4. 2020 18:35
12. 4. 2020 21:19
12. 4. 2020 23:48
13. 4. 2020 08:05
13. 4. 2020 17:46
13. 4. 2020 20:01
13. 4. 2020 08:58
13. 4. 2020 09:53
13. 4. 2020 10:15
13. 4. 2020 11:08
12. 4. 2020 16:01
12. 4. 2020 16:06
12. 4. 2020 17:21
12. 4. 2020 19:32
12. 4. 2020 21:07
13. 4. 2020 15:50
12. 4. 2020 19:33
13. 4. 2020 10:03
13. 4. 2020 19:11
13. 4. 2020 19:24
13. 4. 2020 19:58
14. 4. 2020 15:09
14. 4. 2020 17:35
14. 4. 2020 19:37
14. 4. 2020 20:32
14. 4. 2020 19:44
14. 4. 2020 19:47
14. 4. 2020 20:36
12. 4. 2020 20:11
12. 4. 2020 21:24
13. 4. 2020 00:13
13. 4. 2020 09:46
13. 4. 2020 19:54
13. 4. 2020 20:27
13. 4. 2020 19:55
13. 4. 2020 15:57
14. 4. 2020 14:05
14. 4. 2020 01:13
14. 4. 2020 11:58
13. 4. 2020 15:55
14. 4. 2020 13:58
14. 4. 2020 14:00
12. 4. 2020 10:38
Hezký článek
"Díky zkušenostem společnosti z minulých let, Muskově tahu na branku a skvělému vedení se však dá očekávat, že Tesla blížící se krizi spíše přežije."
Rozbalit vlákno
11
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 11:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 4. 2020 12:04
Re: Hezký článek
Tá realita je zvlášť krutá u teba. Veľké reči ale prázdna hlava... ;-\
Avatar - fostek
12. 4. 2020 13:17
Re: Hezký článek
Čobolskej mravokárce a nejmoudřejší kazatel všeho dobra s pravomocí udělovat urážky z pozice svého majestátu (je to Král sranců).
Sám Kla Kla Kla klaudius.
:-!
FOSTEK RULEZ
A ty jsi červ.
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
12. 4. 2020 16:30
Re: Hezký článek
teba sa to nejako dotklo pocuvaj.... a pritom ani nejde o teba.... :-[] :-O
Avatar - fostek
12. 4. 2020 16:38
Re: Hezký článek
A ani s těma čobolákama to tak nemyslím.
Ne, Klaudius je šašek. Ani se mě to nedotklo. Spíš to je jako když vyběhne prašivaj vořech ze vrat a začne poštěkávat - tak prostě zadupeš.
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 22:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 18:21
Re: Hezký článek
Co ty jsi za arogantního sráče, to se jen tak nevidí ... V palicí vymeteno, drzé čelo, a o to více samolibosti, křupanství a drzosti... Tragédi jako ty Klaudiovi max.leští galoše ...
12. 4. 2020 13:10
Re: Hezký článek
Tesla zacala prodavat Roadster v dobe krize, a tehdy to byla neznama nova automobilka, co chtela obrovske penize predem za nevyzkousenou techniku, jestli prezili tehdy tak prezijou i ted. Lehke to ale nebude a nemyslim si, ze klasicke automobilky na tom budou lepe.
12. 4. 2020 13:58
Re: Hezký článek
Urcite prezije aj ked hate-ri Tesly by si priali opak.
Urcite aj klasicke automobilky to pocitia,ale uz aspon na Slovensku sa vracaju spat do vyroby aut.
Kia uz maka a Peugeot chce obnovit prevadzku od utorka.
Ratam,ze do tyzdna to spusti aj VW Bratislava.
Niekto tu uz raz pisal,ze tato kriza odoznie rychlejsie ako ta ekonomicka v roku 2009 a ja s tym plne suhlasim.Ludia rychlejsie nastartuju ekonomiku vdaka "vitazstvu" nad virusom,ktory na par mesiacov ochromil ekonomiku sveta.
Avatar - fostek
12. 4. 2020 14:03
Re: Hezký článek
To né blbe.
Já jsem hater Tesly, ale nepřeju jí aby zkrachovala kvůli koroně.
Ale to ty nemůžeš pochopit.
Avatar - fostek
12. 4. 2020 13:15
Jedna zajímavější věc než vaše řeči o Tesle
Bohužel...
Zemřel S.Moss.
Jestli teda obecenstvo sdružené pod článkem o Tesle ví, kdo to byl.
Rozbalit vlákno
4
12. 4. 2020 16:58
Re: Jedna zajímavější věc než vaše řeči o Tesle
Nech odpočíva v pokoji. Legendy sa málokedy dožívajú takého veku.
Avatar - CICERO
12. 4. 2020 22:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 4. 2020 15:01
Re: Jedna zajímavější věc než vaše řeči o Tesle
Blb ostane blbom.
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 18:32
Re: Jedna zajímavější věc než vaše řeči o Tesle
Od kdy se realizuje rozmáchlý latinský rétor na stránkách barbarského římského příhraničí ( vzhledem k odhaleným stanovištím legií v Rakousích, a dokonce na Moravě ) jako národnostní cenzor, místo aby si na svém punském písečku vyřvával cosi o tom, že Kartágo musí být zničeno ???
Kruci, to je z toho tady šovinistický plátek, nebo co ???
12. 4. 2020 13:50
peníze
Jedna věc se v článku vůbec neprobírala a myslím, že je to chyba - peníze.

Tesla sice nikdy neměla zisk dlouhodobě, nejvýš tak dva kvartály za sebou a nikdy ziskový rok, ale postupně si budovala slušné zásoby hotovosti. Tato krize ji zastihla ve stavu, kdy je schopna jen s finančními zásobami hotovosti kolem 3 miliard dolarů přežit pět kvartálů s omezenou výrobou. Více než rok je dost dlouhá doba, aby se tato krize přehnala, otázkou zůstává, v jakém stavu bude po krizi zbytek světa. Tedy ne jestli Tesla přežije toto období, ale jestli po krizi bude dost zákazníků, aby jim mohla prodávat.

Paradoxně, když si vzpomenu na produkční peklo více než před rokem, tehdy se se spíš vsázelo na krach. Jenže teď se na Teslu a Muska se usmálo štěstí v načasování krize. Zrovna otevřel továrnu na jiném světadílu a když musel na chvíli Šanghaj zavřít, vyráběl ve Fremontu, teď zavírá Fremont, ale Šanghaj jede naplno. Přijít tohle o půl roku dřív, byl by konec.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - fostek
12. 4. 2020 14:06
Re: peníze
Ještě jedna věc se nevzpomenula v článku (Mára by se neměl pouště do takovýchto anylýz a zůstat u oslintávání Supry)
Sce: Jestli bude krize, je otázkou, jak bude velká ochota vlád naslouchat ekofašistům a pomatencům a hlavně jaká bude chuť dál subvencovat nekomrenceschooné EV. Nebo do jaké míry budou trvat na emisních normách, které je tlačí dopředu (pokutováním a zdražováním klasických aut nebo ať formou pokut nebo zástavbou hybridní techniky)
12. 4. 2020 14:23
Re: peníze
A něco k tomu, co jsem napsal já byste tam neměl?
12. 4. 2020 15:24
Re: peníze
Snad by si nechcel od pomateneho schizofrenika Fosteka (Cicera) ,aby ti dal rozumnu odpoved?Tento jednoduchy clovek chudy duchom sa na nic ine ako na urazanie inych nezmoze a inteligentnu odpoved od neho nikdy necakaj.
Avatar - fostek
12. 4. 2020 16:39
Re: peníze
Napsal jsem tady tolik věcí a informací, keré tisíckrát převyšují tvé znalosti z oblasti motorismu.
Jsi ubožák.
:-!
Avatar - fostek
12. 4. 2020 16:41
Re: peníze
Ne, přečetl jsem to prostě a napsal jsem něco za sebe.
Tvoje názory mi nevadí a na nic si se neptal.
Čili nechápu tu upocenou kousavost.
:-!
12. 4. 2020 18:57
Re: peníze
No vidíte, já se slušně zeptal, jestli nemáte něco podnětného k tématu článku, ke kterému jsem se vyjádřil. Teď píšete, že vám moje názory nevadí a vzápětí mne urážíte (upocená kousavost?).

Dlouho jsem tady v diskuzích nebyl, osazenstvo se tu dost vyměnilo, takže tu už skoro nikoho neznám. Příležitost udělat si názor na vás jste mi dal rychle.
Avatar - fostek
12. 4. 2020 19:38
Re: peníze
Tak bude nejlíp, když zase na as vypadneš, strupe.
A už mě neobtěžuj.
Čas, který jsem ti během svého života hodlal věnovat je už vyčerpán. :-[]
12. 4. 2020 23:25
Re: peníze
Nemám ve zvyku před hlupáky utíkat.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:59
Re: peníze
Hlupák vykřikuje - před hlupáky neutíkám !!!!!
13. 4. 2020 20:28
Re: peníze
To jste se ale opravdu mohutně rozkřičel, hlupáku. Nic lepšího nevymyslíte? Já vím že ne, vaše příspěvky o tom svědčí.
12. 4. 2020 18:35
Re: peníze
Už teraz je jasné, že existuje výrazná korelácia medzi znečistením ovzdušia a smrtnosťou na covid-19 (poškodené pľúca, znížená imunita, astma ...) a takisto medzi znečistením ovzdušia a počtom nakazených na covid-19 (prachové častice pomáhajú prenosu). Ak sa dá po tejto korona-kríze niečo očakávať, tak je to len sprísnenie emisných noriem.
Avatar - WinDiesel
12. 4. 2020 21:19
Re: peníze
A také existuje jasná korelace mezi hmotností vozidel a obroušením pneumatik.
To žádné emisní normy nevyřeší a tato prachovém částice emitují hlavně EV, protože jsou to velmi těžká vozidla.
V Belgii chtějí dokonce zdanit pneumatiky - máš těžké auto, spotřebuješ víc pneumatik, platíš.
12. 4. 2020 23:48
Re: peníze
Zdanění pneumatik, klidně. Nicméně - Tesla Model 3 váží 1730 kg, tedy podobně jako BMW 330i xDrive - 1640 kg.
13. 4. 2020 08:05
Re: peníze
Ako píše Koloss, veľkosťou a výkonom porovnateľne EV a ICE sa hmotnostne príliš nelíšia. Prachové častice ale vznikajú aj v brzdách, a v tomto smere majú EV vďaka rekuperácii zasa výraznú výhodu oproti ICE.
13. 4. 2020 17:46
Re: peníze
NIc takoveho nikdo nepotverdil, vsechno je to zalozene na statisticvkych datech. Zadna laborator nebo lekarsky vyzkum nic takoveho nepotvrdil. Lzes !
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 20:01
Re: peníze
Ty na to potřebuješ laboratoř, mně stačí zdravý selský rozum, který zjevně postrádáš.
A říkám Ti, nebyl bys spokojený ani kdyby to nějaká laboratoř potvrdila.
Eko-elektrošílenci nikdy nepřiznají že může mít pravdu někdo s odlišným názorem.
Avatar - _Karel_
13. 4. 2020 08:58
Re: peníze
Hlavní země eurozóny naopak mají pocit, že je to ideální čas vytrvat a přitvrdit v eko opatřeních.
13. 4. 2020 09:53
Re: peníze
Oni tem pocit mají jen pokud se jich to nijak nedotkne. Ale i oni se jednou probudí do reality a zjistí,že na dluh nemohou žít věčně.
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 10:15
Re: peníze
Zkus si něco nastudovat o fenoménu inflační ekonomika a pak to možná celé pochopíš... Bohužel zatím nikdo nic lepšího nevymyslel.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 13:55
Re: peníze
Kde nic není a čert nebere, oni se budou divit až EU krachne. A bude to brzy :-)
Avatar - _Karel_
13. 4. 2020 11:08
Re: peníze
Mě to docela děsí, čeho jsou ti blbové schopní. Uvidíme.
12. 4. 2020 16:01
budou dotace ?
Cele je otazka, jestli budou vyhlasene dotace, kdyz schodky statnich rozpoctu pujdou hluboko do minusu, takze zajem koupit si za 2+ miliony auto bude minimalni. Dale je otazka jak to bude s pokutami za limity CO2, nebo jak se cely ten nesmysl jmenuje, zda se odlozi atd. Postupne se vse vrati do ,,normalu", ale jaka bude ochota kupovat si nove auto, kdyz nemusime mit jistotu zamestnani ?
Uprimne si myslim, ze EV vozidel na trhu nen imalo, ale ukazuje se, ze bez dotaci je to neprodejne a jako ojetina uplny nesmysl.
Rozbalit vlákno
5
12. 4. 2020 19:23
Re: budou dotace ?
Zajímavé otázky, ale zastavím se u toho závěru.

Prodejnost EV - vzhledem k tomu, jak pokřivený je momentálně trh s elektromobily, tak nelze jednoznačně prohlásit, že je elektromobil bez dotací neprodejný. Tesla nejvíce elektromobilů prodala v USA. Tam jsou dotace, ale vesměs realizované formou daňových úlev. Tedy při koupi vozidla nedostanete žádné peníze na jeho zaplacení, ale až budete platit daně z toho, co jste vydělal, tak si něco odečtete. Navíc tahle výhoda postupně klesá pro jednotlivé výrobce s počty prodaných kusů. Je to tedy jednoznačně podpora rozjezdu výroby, časem se bude muset výrobce prosadit i bez dotací. Tohle už pro Teslu platí od roku 2020, do prodejních čísel už ovšem zasáhl koronavirus.

http://www.hybrid.cz/…federalni-dotace

Druhý bod - elektromobil jako ojetina. Nevím, jestli je to nesmysl. Baterie je součást, která bude s časem nejvíce problematická. Ovšem než se z elektromobilu stane masová ojetina, tak bude zřejmé, jak si baterie různých výrobců vedou po určitém čase a nájezdu. Jinak celý elektromobil je proti spalováku výrazně jednodušší, v elektromotoru se nemá téměř co pokazit, žádná převodovka, spojka, dvouhmotový setrvačník, katalyzátor, DPF filtr, startér, alternátor, rezavějící výfuk. Prostě u elektrické ojetiny si zjistím celkovou pověst a u vybraného kusu si vyzkouším nabíjení a dojezd. Spalovací motor bych musel rozebrat, abych zjistil, jak na tom ve skutečnosti je.
12. 4. 2020 20:43
Re: budou dotace ?
Muzeme se bavit o tom, ze 10+ let stary spalovak uz predstavuje urcxite riziko neplanovanych investic a je potreba vybirat peclive. Ale ty dily o kterych pisdes, to uz je prehnane. Pokud se budeme bavit o 5 let starem aute, najezd kolem 100 tKm, tam ty rizika nejsou tak velka - vyfuk bude jeste dlouho slouzit, alternator auto prezije, spojka se dale kolm 250 tKm, prevodovka je tezce v pohode, DPF je uz vychytane, katalyzator auto prezije. Nicmene vykon stale stejny, dojezd stejny.
A ted si predstav 5 let stary EV, najeto 100 tKm - opotrebovani podvozku defacto stejne jako u spalovaku, baterie kapacita 80 - 90% a obrovska otazka je cena, ktera bude dvakrat vetsi nez u spalovaku.
13. 4. 2020 00:05
Re: budou dotace ?
Zkuste najít nějakého automechanika a zeptejte se, jak katalyzátor auto přežije. To jen hodně špatné auto, které umře hodně brzo a nevyplatí se ho jako ojetinu kupovat. Je to spotřební materiál, v některém autě vydrží více, v jiném méně. Spojka - záleží na tom, kde se jezdí, ve městě moc nevydrží. DPF je vychytané podle toho, jak se jezdí, ve městě se regenerace moc nedaří. Výkon stejný taky s věkem nebude, tedy najdou se možná vyjímky, ale obecně se opotřebení na motoru projeví. Mimochodem - moderní oturbené minimotory se často podělají už v záruce, VW by mohl vyprávět a Ford má taky své modely.

Cena ojetého EV bude taková, aby se prodalo. Tedy když nebude zájem, tak nízká, pokud ano, tak vyšší. To je trh, nemá cenu se nad tím nějak zalamovat. V Číně jsou ojeté elektromobily obecně téměř neprodejné. Tedy ty čínské výroby, jako ojetina si tam drží cenu jen Tesla.
Avatar - _Karel_
13. 4. 2020 09:02
Re: budou dotace ?
Ceny katů a spojek jsou většinou v tisících, na rozdíl od baterky za +100t.
13. 4. 2020 19:01
Re: budou dotace ?
To je pravda, ale ojetina se prodává dříve než tyhle opravy přijdou, takže čekají na kupce. A problém je, že jejich stav se téměř nedá zjistit. U té baterie se to zjistit dá a pak už je jen potřeba znát pověst modelu.
12. 4. 2020 16:06
:D..
v pravde spis usmevne jak se nekteri snazi zase predpovidat krach Tesly

takze, z pozice cloveka ktery vidi jak reaguji jeho klienti ted v dobe krize/epidemii si nemyslim ze by elektromobilita v tech vyzsich cenovych patrech mela mit problemy se ziskavanim zakazniku, spise naopak

soucasna krize/epidemie jiz stihla zacit generovat jiste studie na to proc a jak se siri a proc a kde se dari koronavirove epidemii, a proc a kde lide vice na nasledky teto nakazy umiraji, a celkem casto se tam objevuji 2 faktory, stres a dlouhodobe vystaveni, neboli ziti v oblasti s vetsi hustotou emisi v atmosfere, kde se zminuje i velikost emisnich castic ktere jak vidno nejvice generuje prave automobilova doprava.....hmmm, tak a ted co? schvalne co udelaj vlady az se tyhle studie nejak sesumiruji, vazne nekdo ocekava ze snaha Evropskych zemi bude nadale tlacit fosilni motorizace? ale notak :D pojede to ve stejnych kolejich jako doted, zadne zruseni emisnich limirtu se nebude konat na zadnem vyznamnem automobilovem trhu, jestli si nekdo mysli opak, tak je extremne naivni jedinec ;-) naopak se da celkem vyrazne ocekavat ze snaha samosprav nejen v Evrope bude mit jeste vetsi snahy zavadet opatreni aby jim do mest prestalo zase jezdit dalsi procento spalovaku

prostoze tahla epidemii ukazala celemu svetu hlevne jeden dulezity bod, nikde na to nebyli pripraveni a ukazalo se ze bejt zavislej v necem dulezitem na strategickem vyrobku je velkej problem, a na cem je Evropa zavysla dovozne nejvice ? zeby ropa ;-) docvaklo vam co to asi znamena v rozhodovani dobudoucna ohledne Evropskych statu?
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Ham.
12. 4. 2020 17:21
Re: :D..
1. Elekromobilita nebude mít problém naopak ve vyšších cenových patrech, protože je mnoha krizemi prokázáno, že chudí se v nich stávají ještě chudší a bohatí ještě bohatší. Logický důsledek je, že drahá auta (s nějakým výpadkem kdy se nevyrábí a neprodávají) pojedou stejně dobře jako před krizí i po krizi, protože jejich klientela na to bude přirozeně mít. Naopak v levných cenových patrech nastane boj na život a na smrt, který ustojí jen ti co dokáží nabídnout co nejnižší cenu a zároveň při tom nezkrachovat. V těchto patrech totiž bude ještě daleko víc rozhodovat cena než rozhoduje dnes, protože řada lidí vypadne z množiny kandidátů na jakékoliv nové auto a zbytek bude mít tak velké problémy, že prakticky vše rozhodne cena. A cena je pořád největší slabina elektroaut.
2. Vyměnit závislost na ropě a šejcích za závislost na Číně vyjde asi tak nastejno jako vyměnit smrt jedem za smrt na gilotině.
3. I kdybychom ropu přestali používat v autech, tak ji používáme v tolika zásadních odvětvích, že se stejně žádné závislosti na ropě nezbavíme. Za všechny jmenujme třeba výrobu léčiv, drtivá většina výroby preparátů je životně závislých na ropných derivátech nemluvě o dalších zásadních oblastech života jako je zemědělství/výroba potravin (kde je potřeba vyrábět hnojiva), což jsou všechno oblasti bez kterých prostě pochcípáme. Takže jenom naivka může žít v představě, že ukončením spotřeby ropy v autech se zbavíme závislosti na šejcích, pouze dosáhneme stavu, kdy budeme závislí na šejcích i čínských komančích zároveň.
12. 4. 2020 19:32
Re: :D..
na Cine je zavyslej jen ten, kdo na ni chce bejt zavyslej, v tomto pripade je vetsina vyrobcu BEV v Evrope zavysla spise na Korejcich, nejvetsi podil na bateriich pro BEV v Evropskych automobilkach ma LG Chem a Samsung SDI

a neni to o tom prestat pouzivat ropu uplne, je to o tom, snazit se snizovat zavyslost na ni a obory na ni zavysle je dobre mit "jistene" rovnomerne z ruznych zdroju, Evropa je na Rope zavysla z cca 80%, EU pak z cca 98% co se dovozu tyce, idelanim milnikem by bylo tak 50%, to je chvile kdy se do par mesicu nezastavi vesmes vse

leciva jsou casto zminovana oblast zavysla na rope, pritom je to naprostej nesmysl, vyroba vetsiny leciv pro EU se neprovadi v EU ale v Cine, ano prez 75% leku se do EU vozi z Ciny, co se antibiotik tyce jsme na Cine zavysli z vice nez 95% ;-) a ta vyroba leciv a kosmetiky co v EU je, tak by utahla vpohode i tezba ropy ktera je jen v CR ;-) pritom je tak snadne si tyto udaje dohledat

kdy panove prestanete pouzivat ono nesmyslne spojeni "že ukončením spotřeby ropy v autech se zbavíme závislosti na šejcích", do CR se z Arabskych zemi "dovazi" smesne necele 4% ropy ;-) ne na sejcich opravdu zavysli s ropou nejsme ;-)
Avatar - Ham.
12. 4. 2020 21:07
Re: :D..
1. Závislost se píše s měkkým.
2. Evropa na Číně závislá je a zdá se, že i chce být závislá, v poslední době se to ukázalo v plné nahotě
3. Závislost na šejcích také není absolutní, ropu umí těžit Norové, Američané a další země a navíc šejky má západní svět do určité míry pod kontrolou, Čínu jako jadernou mocnost ani omylem.
4. To, že se léčiva dováží z Číny nic nemění na skutečnosti, že jejich výroba (v Číně nebo kdekoliv jinde) je závislá na ropě.
5. Na šejcích závislí jsme, protože i když budeme dovážet ropu z Ruska, Norska nebo USA, tak její cenu určují z největší části právě šejci, v posledních týdnech se to krásně ukázalo, když šejci zavelí a roztočí kohouty, tak ostatní země mohou dělat co chtějí a cena jde prudce dolů a když si zítra usmyslí, tak cenu klidně vyšroubují na trojnásobek.
6. S cenou surovin pro výrobu baterií a jejich výrobou je to podobné jako s šejky a ropou. i když si můžeme nakopat lithium třeba v Jáchymově, tak ceny jak surovin, tak vlastní výroby určuje Čína, protože má pod palcem jak nejlevnější zdroje surovin tak i levnou lidskou práci.
13. 4. 2020 15:50
Re: :D..
zvlastni, ja se ve vyrobe baterii pohybuju jako v castecnem businessu, a to co pises tam teda nepozoruju, spise je to presnej opak toho co pises, ale tak alespon je videt jak uzasne se dokazou netem sirit dezinformace a jeste tomu lidi jasave tleskaji :yes: divi se pak nekdo ze to v CR vypada jak to vypada?
12. 4. 2020 19:33
Re: :D..
K bodu 2 - vidím dost zásadní rozdíl mezi závislostí při výrobě výrobku nebo při jeho celém užívání.Tedy jednorázová záležitost nebo trvalá. Kromě toho Čína není jediný výrobce baterií, materiály na výrobu baterií taky nemusíte koupit od Číňanů, ale prostě na světovém trhu. A já bych dnes stále ještě čínské auto nekoupil a čínskými bateriemi taky raději ne.
13. 4. 2020 10:03
Re: :D..
Můžeš mi vysvětlit, jak si představuješ konec globalizace? Nechceš nic dovážet a celkem logicky by jsi asi také nechtěl nic z Evropy a ČR vyvážet. Jak to chceš udělat?
13. 4. 2020 19:11
Re: :D..
Nic jsem o globalizaci nepsal a ani o ukončení dovozu. Jen jsem upozornil na rozdíl mezi tím si výrobek vyrobit nebo koupit a tím, jestli mi někdo dodá prostředky pro jeho používání. Problém závislosti se neprojeví v době, kdy běžně kupujeme, ale v okamžiku problémů. Když přijde ropná krize, uvrhne nás do těžkých problémů a nijak nám nepomůže, že si vozidlo vyrobíme sami. Prostě jezdit nebudeme. Elektřinu si vyrobíme sami, takže pokud elektromobily mít budeme, budeme jezdit.
Avatar - Ham.
13. 4. 2020 19:24
Re: :D..
To není pravda, benzín i naftu lze vyrobit z uhlí (v době dostatku ropy se to nedělá jenom kvůli ceně), za druhé světové války to Němci používali zcela běžně.
13. 4. 2020 19:58
Re: :D..
Jo, to co Němci vyráběli za války jako náhražku byl strašný sajrajt, na ekologii se za války moc nehledělo. Taky nic jiného nezbývalo. Nicméně i tak - bylo toho málo a efektivita výroby mizerná.

Mnohem lepší je vyrobit elektřinu. Ať už z jádra nebo uhlí, plynu. Sice je efektivita turbíny něco kolem 36%, ale je to efektivita trvalá, jede se v ustáleném režimu. Spalovací motor má sice efektivitu podobnou, ale je to jen špičková efektivita a průměrná je mnohem nižší, ve městském provozu dokonce pod 10%. Odpadní teplo z elektráren lze použít k vytápění, odpadní teplo ze spalováků jen ohřívá atmosféru.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 15:09
Re: :D..
Co budeš vytápět v létě? že by skelníky, jejihž počet klesl ve srovnání s rokem 1989 o 600% ?

Asi ne vid :-)
14. 4. 2020 17:35
Re: :D..
Patrně se doma umýváš studenou vodou. Není se co divit, že se ti v pravěku líbí.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 19:37
Re: :D..
Kolik se spotřebuje teplé vody v období duben-září a kolik ses potřebuje toho odpadního tepla na topení říjen-březen?

Lehký nepoměr že :-)
14. 4. 2020 20:32
Re: :D..
Nic to nemění na faktu, že ta elektrárna má stále v reálu 3x (v létě) až 4x (v zimě) vyšší účinnost než spalovací motor v běžném provozu.

Dost velký nepoměr, že :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 19:44
Re: :D..
Jinak mě vodu ohřívá tepelné čerpadlo, takže vodu z odpadního tepla elektrárny fakt nepotřebuju. Kdybych neměl čerpadlo, budu mít bojler, který mi ohřeje elektřina vyrobená z atomu, paroplynky nebo uhlí.

Opět nepotřebuju vaše větrníky a fotovoltaiky, nestabillní zdroje energie na jejich výroby je nutno vypustit stovky tun emisí. Ale není u to u vás v Lhotě POKRYTCI, je to v Africe, Číně, Rusku, Mongolsko atd
To je Vám jedno že.
14. 4. 2020 19:47
Re: :D..
Pravidla se v EU měnila, tak rychle, že se na ně nikdo nemohl připravit. Politiky vůbec nezajímala realita a jejich voličům to dojde jen až dojde na placení.
14. 4. 2020 20:36
Re: :D..
Tak trochu se připravit dalo, ale souhlasím, že zpřísňování emisních limitů je příliš strmé.

Ovšem - kdyby se takový VW nezabýval tolik hledáním způsobů, jak podvádět při měření emisí a místo toho alespoň část snahy investoval do výzkumu a výroby hybridů, tak na tom mohl být dnes o něco lépe. Ne tak dobře, jako Toyota, která hybridy vyrábí snad 20 let, ale byl by na tom lépe.
12. 4. 2020 20:11
Re: :D..
Takže u nás máme nejčistší vzduch v Evropě. No tak to jsem rád. Já čekal kdy přijde někdo s tím že na koronavirus se umírá kvůli automobilové dopravě a dočkal jsem se. :-)

On tu někdo nemá ropu? Já teď bral plnou a nezdálo se mi to jako nedostatkové zboží.

Myslim že na autorevue ti to slušelo víc.
Avatar - WinDiesel
12. 4. 2020 21:24
Re: :D..
25,90 je slušná cena
Ovšem ty pevné částice dnes generují hlavně pneumatiky, a EV jich generují víc.
A je to k possrání - diesely mají DPF, benzíny mají BPF a vzduch od těchto částic čistí, zachycují.
Takže EV jsou čistými producenty pevných částic.
13. 4. 2020 00:13
Re: :D..
To s těmi částicemi z pneumatik byl poslední dobou takový hodně šířený blábol. Nějaká studie uváděla, kolik gramů částic vyprodukují pneumatiky na 1 km a když to člověk přepočítal na nájezd, který pneumatiky běžně zvládnou, tak to vycházelo, že by jedna guma musela za tu dobu ztratit kolem 50 kg. To je samozřejmě blbost. Realita je taková, že měřili proste prachové částice zvířené za vozidlem, což ale udělá i lehký vánek.
13. 4. 2020 09:46
Re: :D..
No ale takto presne se siri dezinformace.

A presto, ze je to uplna hloupost, lidem kterym se to hodi jako argument to siri dal...

Stejne tak, jako ze dieselova auta cisti vzduch. :no:
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:54
Re: :D..
Takže se wole pneumatiky ani brzdové destičky neobrušují.
A už vůbec se neobrušují z EV které nejsou o stovky kilogramů těžší.
A benzíny a diesely vůbec nemají BPF a DPF přes které nenasávají vzduch a pevné částice obsažené v nasávaném vzduchu následně nezachycují a nespalují.
JSI IDDIOT a ještě se tím chlubíš.
13. 4. 2020 20:27
Re: :D..
O tom, kdo je tu idiot mám já po tomhle příspěvku docela jasno. Ty skvělé DPF a GPF (tak se to správně jmenuje) zachycují částice do nějakého rozměru. Čím větší částice, tím snadněji si s nimi lidský dýchací systém poradí. Zachytí se v hlenu a člověk je normálně vykašle. Ovšem ty nejmenší, které projdou těmi filtry, ty se dostanou až do krevního oběhu a už se z těla nedostanou. Myslet si, že spalovací motor čistí vzduch, to může jen opravdový idiot.

Vyšší hmotnost elektromobilu nemá na životnost brzdových destiček víceméně vliv, on je ten rozdíl hmotností navíc poměrně malý. Inteligentní řidič dokáže většinu brždění zajistit rekuperací. Jedním z důvodů, proč mají elektromobily tak výkonné motory je právě to, že silnější motor také lépe rekuperuje. Klidně i tak silně, že se při tom z důvodu bezpečnosti rozsvěcejí brzdová světla. To že se výkon hodí na okreskách při předjíždění je jen plus. Jeden řidič z Kanady rekuperaci Tesly využíval tak dobře, až mu klasické brzdy zatuhly a musel s tím do servisu. To, že brzdy v elektromobilech obecně vydrží déle než v klasickém autě, je praxí ověřená věc.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:55
Re: :D..
A EV pneumatiky vůbec neobrušují takže my všichni ostatní blábolíme jen ty jsi wůl a korunovaný.
13. 4. 2020 15:57
Re: :D..
s tema pneu je to nesmysl, citujes vesmes studii kde pneupatiky drtili natolik ze vydrzeli vesmes jen par desitek km, aneb totalni nesmysl, ale je me jasne ze dementi jako ty se toho musej chytit a delat ze sebe jeste vetsi blbce nez jsou, jo dari se ti to :yes:
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:05
Re: :D..
Von třeba vůbec nikdo nedriftuje, nejezdí bokem, nedopálí to z křižovatky, nikdy si nikoho takovýho neviděl vid.

Co částice z brzd, elektromobily brzdy nemaj vid, místo kotoučů jsou tam květináče s kytičkama :-)

Co miliony tun emisí při těžbě, výstavbě továren a výrobě - nabíček, wall boxů, elektroaut, fotovoltaiky, větrníků, celé infrastruktury k tomu + dorpava a instalace. Emise nula vid.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - _Karel_
14. 4. 2020 11:58
Re: :D..
Fajn článek. Takže mě z něj plyne, že částic z pneu není 1000x víc, než emisí z motoru, ale nejmíň 10x víc, nejspíš 50-100x. Pořád to tedy nevyvrací tezi, že pneu dělají bordel a pneu EV o něco víc, než u ICE.
Za povšimnutí (pro některé natvrdlé diskutéry, netvrdím, že ty) stojí věta: " I díky ní jsme viděli, že Dieselgate nebyla zvláštnost Volkswagenu"
13. 4. 2020 15:55
Re: :D..
z hledsika emisi z dopravy ma CR velice dobre vysledky co se Evropy tyce, ano CR ma emisne jedno z nejcisich prostredi v Evrope, jsme na tretim miste, po Litve a irsku ;-) na znecisteni ovzdusi se v CR automobilo doprava podili cca jen 22% ;-) prumer EU je pritom prez 32%
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 13:58
Re: :D..
Stres maj lidi z hádek, talku v zaměstnání, úspoěchané době, někteří i z dětí, nedostatku peněz, psychických problémů a až někde hodně vzadu za tím jsou nějaké emise :-) :-) :-)

Můžeš si tu blábolit co chceš.


Jen at jedou green deal dál, až lidi nebudou mít co do pusy, umlátí je čepicema nebo to celé krachne protože na soc. dávkách bude 25% lidí :-)
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:00
Re: :D..
Jojo, takže místo ropy budeme závislí na výkyvech počasí, když bude málo svítit nebude fotovoltaika nic vyrábět, když bude foukat moc a budou tornáda a větrné bouře, tak vám to zlikviduje přenosovou sít natotaa a máš klidně 100 milionů lidí bez proudu. Super ne.

Ste trapní komedianti a fanatici.
Avatar - Katikakus
13. 4. 2020 07:27
Budeme si všichni držet palce...
... a věřit, že ekologický, ekonomický a technologický nesmysl jménem elektromobil s bateriemi nabíjenými z el. sítě konečně poputuje tam, kam patří - na smetiště dějin, odkud ho Musk po 130 vykopal a touhle mrtvolou otrávil celý autoprůmysl, a že tam i jednou provždy zůstane.

Vlády budou mít jiné starosti a priority a na píč0viny naštěstí nebudou peníze.
Rozbalit vlákno
10
13. 4. 2020 09:50
Re: Budeme si všichni držet palce...
No podle dnesnich lobbystickych navrhu se zda, ze by krize mohla elektromobilite pomoci.

Protoze jestli bude neco jako srotovne, tak urcite ne na Touareg V8 TDI :yes:
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 10:30
Re: Budeme si všichni držet palce...
A proč by nemohlo být šrotovné na Touareg V8 TDI? Přece je to jednoduché, sešrtouješ turka a dostaneš 1000 eur na elektromobil :-[] :-[] :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:19
Re: Budeme si všichni držet palce...
Taky se může vyhlásit akce znič 50 000 nabíječek nebo akce diverzní akce proti fotovoltaice a větrníkům.

To bude srandy vid :-) :-) :-)
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 18:45
Re: Budeme si všichni držet palce...
Trefa :yes: , kéž by ... Jenže je v tom již příliš mnoho zájmů = peněz, očekávaných zisků ... To vše provázáno jako vždy s politickými ***mi všech barev ... Bohužel tento účet zaplatí daňoví poplatníci a zákazníci - a to ekologičtí demagogové drží kušny o nutných eko investicích jak při těžbě, výrobě, tak během ziv.cyklu a konečně po jeho ukončení ...
Otázka zní: čeho v sousedství se dříve zbavíme - vrakoviště, nebo skládky vysloužilých baterií ???
13. 4. 2020 19:22
Re: Budeme si všichni držet palce...
Kéž by? Řekněte mi, jaký účet platím svými plícemi, když stojím na zastávce MHD a kolem jezdí proudy smradometů? Nemusím být ekolog, aby se mi zvedl kufr pokaždé, když projede "čistý" diesel a já stojím v oblaku jeho zplodin.

Kdybyste přemýšlel, tak vysloužilé baterie z elektromobilů se budou recyklovat. Jsou v nich cenné materiály a získat je z baterií je jednodušší než z hornin. A ten budoucí čas je proto, že většina baterií moderních elektromobilů ještě slouží. Není jich zatím dost, aby se to hodilo pro masovou recyklaci, nicméně i tak se už recyklace dělá a pracuje se na co nejefektivnějších postupech. Bude to byznys podobný jako je dnes těžba.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:50
Re: Budeme si všichni držet palce...
Těmi smradomety jsi se úspěšně zařadil mezi eko-elektrowoly. Gratuluji. :yes: :no:
13. 4. 2020 20:31
Re: Budeme si všichni držet palce...
No narozdíl od vás já přemýšlím, vy toho nejste schopen. Takže kam si mne zařadíte vy, to je mi opravdu srdečně jedno. Běžte se nadýchat vzduchu vyčištěného vaším dieslem.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:08
Re: Budeme si všichni držet palce...
Ty cenné materiály v nich byly už před 20 lety, přesto se to válelo na skládkách, nacpané v halách, venku na betonu na dešti. Pak to nejlépe někdo zapálil, to byla ekologie vid.

Asi jako počítače, tam sou taky cenný materiály, tuhle sem byl ve firmě, tam jich měli na dorku naházených na sobě 6, ovšem 6 000 ks!

že to nikdo nerecykluje a nevybírá vzácné materiály když je to tak výhodné. Orezlé case hovořily jasně, jak dlouho to tam leží.
14. 4. 2020 16:14
Re: Budeme si všichni držet palce...
Kdyz stojim na zasdtavce MHD, zavidim vsem co jsou v autech,kde maji vetsi pohodli, nastavenou prijemnou teplotu, nastavenou prijemnou muziku, nikdo se na ne netlaci, nikdo na me nekasle. Proto uz jezdim take autem a dlouho budu.
Recyklace baterii je tak uzasna, ze defacto neexistuje. Ono se to tak nejak nevyplati a dotovat to nikdo nechce - proc taky.
Mimochodem podivej se na tezbu lithia, to je takove hezka cista prace .....
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 10:20
Čas přitvrdit
Aby to nakonec nedopadlo naopak, než si zdejší diskutéři myslím a EU naopak neposlala fosily do kopru, protože je do kopru pošle tak jako tak, jen to díky koronaviru udělá rychleji :-[] Aneb proč budu podporovat něco, co stejně bude do pár let končit? Vzpomínáte na šrotovné? A umíte si představit v kontextu dnešní doby šrotovné na ICE? Ne? A co sešrotuj svého fosila a dostaneš podporu na BEV a tím podpoříme automotive 21. století? :-[] :-[]

Už také začínají chápat pocit nezávislosti na ruské ropě a také množství pracovních míst spojených s elektrifikací dopravy a obnovitelnými zdroji energie instalovaných na evropské půdě pomocí evropských technologií. Lokální produkce energie je správná cesta, proč vyvážet stovky miliard do Ruska a Saudské Arábie?

Nakonec tedy může být fosilní automotive pacient na JIP odpojený od přístrojů v důsledku koronavirové nákazy, aby uvolnil místo pro mladší :-[]
Rozbalit vlákno
78
13. 4. 2020 16:31
Re: Čas přitvrdit
To by se mi, ale nesměla otvírat kudla v kapse pokaždé když vidím fotku největšího lháře a podvodníka dneška, Elona Muska. Největší problém Tesly je právě Musk.
13. 4. 2020 18:52
Re: Čas přitvrdit
To vis, Musk neni K.Nda :-)

Nebo slovy prezidenta pasy.
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 20:48
Re: Čas přitvrdit
Položme si otázku v čem ***milovi mohl tak moc lhát, že se cítí takto podvedený :-[]
13. 4. 2020 19:33
Re: Čas přitvrdit
Z vašeho nicku je zjevné, čím se zabývá váš mozek a je jasné, že na myšlení v něm nic nezbývá. Musk dokázal vybudovat dvě firmy, které ukázaly těm velkým hráčům ve svých oborech, že věci se dají dělat jinak a lépe. SpaceX je dnes největší a nejlevnější dopravce na oběžnou dráhu, který disponuje také nejvýkonnější raketou současnosti. Tesla je největší výrobce elektromobilů, který má svou produkci prodanou. Její vozy jsou nejefektivnější ve svých kategoriích.

Žádný podvod, ale hmatatelná realita. Jestli tu někdo lže, tak jedině vy.
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 20:45
Re: Čas přitvrdit
Stoupni si před zrcadlo a řekni: "tak co jsi dokazal ty, frajere?" :-[] :-[] :-[] :-[]
13. 4. 2020 17:42
Re: Čas přitvrdit
Staci jednoducha otazka - proc Henry Ford prodal tolik aut ? Podarilo se mu stlacit cenu na 100$, takze si automobil mohlo poridit velke mnozstvi lidi, praci pak dostalo vice dlniku atd. a ekonomice to delalo jen radost. Pri soucasnych cenach EV aut by zakaz spalovaku znamenalo pokles prodeje na 50% soucasne produkce a mozna i mene. Takze to mame nekolik milionu lidi bez prace a pro vsechny se najde jina prace ? Automobilky budou generovat mene na danich atd. Osobne tyhle vykriky se zakazy spalovaku jsou jen populisticke kecy, ktere se moghou pronaset jen v urcite dobe. Aktualne po tom ani nestekne pes.
Penize jsou na prvnim miste.
13. 4. 2020 18:54
Re: Čas přitvrdit
Dobry primer ke 100$ :yes:

Musk se brzy dostane na 100$ kWh baterky :yes:

Zatim cenove valcuje konkurenci...
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2020 19:44
Re: Čas přitvrdit
A ty zatím válcuješ ostatní elektrowoly swojí extrémní elektroblbostí….
Sekta Elona Muska se vyznačuje tím že po něm opakujete blbosti a to zdarma :-[] :-! :D
13. 4. 2020 20:34
Re: Čas přitvrdit
Musk si hodně příznivců získal svými výsledky. Co na tom, že ti příznivci se obecně vyznačují schopností přemýšlet. K nenávisti není potřeba nic, ani znalosti, ani schopnost myslet.
Avatar - elektrikar
13. 4. 2020 20:46
Re: Čas přitvrdit
Tržní hodnota společností SpaceX a Tesla myslím hovoří za vše... :-! :yes:
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:17
Re: Čas přitvrdit
Už umí vynést do vesmíru náklad, co uměli sověti v roce 1986 s raketou Energija?

Já že po 35 letech, kdy technologie šly o stovky procent kupředu by to bylo fajn kdyby se jim to povedlo ZOPAKOVAT :-) :-) :-) :-)
14. 4. 2020 20:40
Re: Čas přitvrdit
Pracují na tom. Ale za těch pár let, co se v oboru pohybují, dokázali Rusům sebrat dost zakázek. A to díky ceně, kterou mají citelně nižší. Až Roskosmos přijde o štědře placená křesla pro dopravu na ISS, tak bude veselo. První let Crew Dragonu s posádkou se blíží.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 22:46
Re: Čas přitvrdit
Roskomos neživí cesty k ISS ale státní rozpočet a komerční vynášení satelitů a dalších objektů pro zahraniční zákazníky.
15. 4. 2020 00:19
Re: Čas přitvrdit
Roskosmos prodává Američanům křeslo v Sojuzu za 120 miliónů dolarů. To je rozhodně dost významný příspěvek do rozpočtu. Jsem zvědav, za jaké ceny bude vynášet SpaceX v sedmimístné kabině.
Avatar - _Karel_
13. 4. 2020 21:14
Re: Čas přitvrdit
Přemýšlím, proč tolik lidí jako ty chodí na web zabývající se zejména spalovacími auty. Hádat se?
Nebo trpíte syndromem Ježíše a chcete obracet ostatní na víru? Smrdíte tu víc, než nafta v centru Prahy.
13. 4. 2020 21:32
Re: Čas přitvrdit
Tenhle web se jmenuje auto.cz, nikoli spoalovacíauto.,cz. To, že se v současnosti věnuje hlavně spalovákům, je dané tím, že elektromobilů je zatím málo a jejich celková produkce je zlomkem celkové produkce spalováků. To se bude časem měnit. Nevidím důvod, proč by se auto.cz mělo elektromobilům vyhýbat. Kromě toho - diskutujeme pod článkem o elektromobilech.

No a hádání? Nemyslím, že zrovna my jsme byli nějak ve sporu. Já obecně nemám rád, když někdo píše nesmysly, třeba jen z neznalosti, nebo přímo lži. Myslím si, že pravda stojí za to, aby se člověk pohádal. A když napíšu příspěvek a někdo na něj zareaguje, tak mu odpovím.

A popravdě - dlouho jsem na tomto serveru nebyl a překvapuje mne úroveň místní diskuze. Tedy jak je nízká. Hodně lidí se sem chodí víceméně vyblejt.
13. 4. 2020 22:29
Re: Čas přitvrdit
Wtf, Karle.

Všiml sis o čem je článek pod kterým diskutujeme?
Jestli se tedy tak da nazvat tvuj prispevek.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:18
Re: Čas přitvrdit
Běž si oxidovat k Eletro dědkovi a Tesláčkovi, už ti to tady psalo víc lidí :-)
14. 4. 2020 14:33
Re: Čas přitvrdit
Ja uz jsem ti psal, abys na me nereagoval. Nehodlam diskutovat s nekym, kdo siri poplasne zpravy a podobny hoaxy.

A uvedom si, ze jsi v diskuzi o Tesla.

Kdyz uz chces neco psat, tak zkus zapojit mozek.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 14:52
Re: Čas přitvrdit
Ten zapoj ty, neo marxisto a zelenej fanatiku :-)
13. 4. 2020 19:49
Re: Čas přitvrdit
Já souhlasím, že rychlý zákaz prodeje spalováků nebude dávat smysl, když nebude možné současně koupit dostatečné množství odpovídajících elektromobilů. Problém je hlavně u malých vozů, kde elektromobily nebudou konkurenceschopně ještě dlouho. A už úplně považuju za chybu, že v emisních limitech jsou zvýhodňována velká vozidla před malými.

Nicméně výrobci jsou motivováni k výrobě EV tím, že elektromobil se ve flotilových emisních průměrech zohledňuje dvakrát. Možná by více pomohlo, že by se započítávaly 3x nebo 4x a tento násobek se teprve časem s rostoucím objemem výroby snižoval. Pak by je to víc motivovalo k výrobě prodejných elektromobilů, než ve zdokonalování stále složitějších a choulostivějších spalovacích motorů a podvodům při měření emisí.

Přiznejme si jednoduchou pravdu - ropa bude jednou příliš drahá pro spalování v neefektivních motorech. Její těžba bude stále více nákladná a stále více bude zatěžovat životní prostředí. Z tohoto pohledu jsou spalovací motory prostě slepá ulička, možná někteří ten konec nevidí nebo jen vidět nechtějí, ale je to tak. A jestli nebude připravena alternativa v okamžiku, kdy budeme na konci, tak prostě ze dne na den skončí doprava jak ji známe. A to jen proto, že jsme byli pohodlní.
14. 4. 2020 09:41
Re: Čas přitvrdit
Přiznejme si pravdu. Chceš zničit Evropu. Chceš milióny lidí bez práce a děti bez domova. Chceš konec individuální dopravy.
14. 4. 2020 10:44
Re: Čas přitvrdit
Ne, nikdo nechce nicit Evropu. Evropa bohuzel do ted zaostavala svoji preferenci dieselu.

Ani lidi bez domova a bez prace.

Konec spalovaciho motoru neznamena konec individualni dopravy.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 15:02
Re: Čas přitvrdit
Konec spalovícho motoru, konec uhlí a atomu znamená ztrátu stovek milionů pracovních míst, zchudnutí obvyvatel díky tomu, že elektřina podraží někde mezi 6-30x, totální závislost na počasí, které má extrémní výkyvy, dneska může být 20, za týden -5 , za 14 dní vičchřice 110-170 m/s, za 3 dny krupobití a za 14 dní třeba týden trvající mlhy.

Dále extrémní závisost na Číně a Korey, kter se dělá 70% chipů, elektroniky, baterií, panelů a dalších komponetů těch elektrovolovin :-)

Dále se jedná o omezení základních svobod, omezení individuální dopravy, tahání peněz z kapes lidí na přechdo na jiné topení, dopravu, diskomfort, omezení, krach průmyslu atd.
14. 4. 2020 20:49
Re: Čas přitvrdit
Proboha to jsou bláboly opravdu na hranici šíření poplašné zprávy. Jak jsi prosímtě přišel na to, že by elektřina měla podražit 6-30x? K zdražování není nejmenší důvod. Česko má dnes dostatek zdrojů, aby ze dne na den mohlo nabíjet 5 miliónů elektromobilů. Jde to snadno spočítat, pro náhradu osobních vozidel stačí nějakých 18 TWh elektřiny ročně. Dnes vyvážíme přibližně 13 TWh za rok a když se k tomu započítá, že v noci se dnes výroba snižuje o 20% (nejedou podniky a lidi spí), tak se to krásně doplňuje s nočním nabíjením. Tolik elektromobilů tu samozřejmě ze dne na den nebude, takže je dost času i na náhradu uhelných elektráren za jaderné, nebo aspoň plynové.

Dnes je to tak, že větší odběr díky nabíjení elektromobilů umožní odběratelům dosáhnout na lepší sazby pod 2 kč za 1 kWh.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 22:44
Re: Čas přitvrdit
Není důvod, co až vypne helmut jaderné elektrárny? Čím to nahradí a kolik to bude stát? Soupne poptávka na burze po elektrice, nakoupí jí z ciziny a okamžitě stoupnou ceny. Čím větší bude spotřeba elektřiny, tím stoupnou ceny a po výpadku spotřební daně z paliv uvalí navíc spotřební dan na nabíjení EV.


Pokud by tde svět vypnul všechny atomovky, tak musíš zítra postavit 5 milionů větrníků. Životnost moderního reaktoru je 70-110 let, kolik má životnost větrník a fotovoltaika? Max 25 vid, hahaha

Jasně, 2 kč za Kwh a oni chystaj zdražení na 4-5 stavební proud na cca 7-10. komiku
14. 4. 2020 23:27
Re: Čas přitvrdit
Žijeme snad v Česku, Helmut ať si řeší svoje problémy sám. A on je řeší, výroba z OZE v Německu stoupá, takže asi myslí i na budoucnost.

I kdyby zavedli spotřební daň na elektřinu, třeba 30%, tak cena stoupne z 2 kč na 2.60 kč. Pořád dobrý.

V Česku se stále plánují další rektory jako náhrada za dosluhující. Nehodlám řešit problémy celého světa.

Mě zajímají ceny co platím doma. Nepoužívám stavební proud.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 23:48
Re: Čas přitvrdit
To co dělají naši sousedi nás neovlivní? Si tak naivní nebo to jen hraješ?
Stavební proud nebo základní sazbu používá každej kdo třeba staví novej barák nebo si kupuje novej a čeká až mu přepíšou sazby.

2,60 to fakt stát nebude, až němci vypnou JE. Na to zapomen. a čím víc lidí topící dřevem a uhlím bude nuceno přejít na elektřinu neb jim na to EU napálí ekodaně, a čím více bude EV aut, tím víc to bude stoupat.
15. 4. 2020 00:24
Re: Čas přitvrdit
Ale jo, okolí nás jistě ovlivní, ovšem 30x je totální kravina.

Přechodový stav k stabilnímu bydlení mě nezajímá. Je to dočasné.

A Němci si také plánují náhrady za vypínané elektrárny. Není to sice ideální, ale obnovitelné zdroje taky elektřinu vyrábějí a oni jich mají dost a staví další. Kromě toho - plynová elektrárna oproti uhelné vyprodukuje polovinu emisí a tak to není úplně mizerná varianta.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 13:50
Re: Čas přitvrdit
Němce nesnáším, mohou za všechny průšvihy Evropy za posledních 300 let. Ale jejich kroky ovlivní celou Evropu, bohužel, stejně jako v minulosti.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 22:50
Re: Čas přitvrdit
Až vypnou eko fanatici uhlí a skoční životnost Temelínu a Dukovanům, jsme okamžitě z vývozce dovozcem. A za těžké prachy.
Proto Čína, Rusko a Indie staví jednu atomovku za druhou a tady se staví větrníky a fotovoltika.

Kdo umí umí, kdo je debil čumí.
Avatar - Barrichello
14. 4. 2020 23:41
Re: Čas přitvrdit
Tvoji zelení kamarádi jsou proti tomu aby se to stavělo a snaží se tomu házet klacky pod nohy? To víš že.

I jakej je postoje Německa k jádru.
15. 4. 2020 00:27
Re: Čas přitvrdit
O mých kamarádech víš naprostý houby. Já jsem pro jádro jednoznačně, dokud se nenajde něco lepšího, je to jediná rozumná cesta.

A ti Němci jsou tvoje modla nebo co? Tak se tam odstěhuj, já žiju v Česku.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 13:48
Re: Čas přitvrdit
No vida, aspoň na jádru se shodneme. Sláva. Na paroplynu asi taky.

Takže se neshodneme akorát na větrníkách, fotovoltaice, dotací elektromobilů a eko daních a restrikcích, co chystá EU. Aspon něco.

Jsou tu i tací, co nechtějí ani to jádro a plyn. to je ještě vyšší level eko fanatismu.
15. 4. 2020 15:17
Re: Čas přitvrdit
No výborně. Tak kdyby ses příště nad každým příspěvkem zamyslel dříve než ho napíšeš, odpustil si urážky, tak by se dalo i mluvit o diskuzi. Taky by pomohlo, kdybys přestal spekulovat o tom, co si kdo myslí a normálně slušně se na to zeptal.

Třeba u mě by ses dozvěděl, že větrníky a fotovoltaiku sice nezavrhuju, ale musí se to dělat správně.

Ohledně dotací na nákup elektromobilů - tak ty nijak zvlášť nepodporuju, ale byl bych rád, kdyby stát nějak podpořil výstavbu veřejných nabíječek a jednotný způsob úhrady pro všechny, aby se potenciální kupci elektromobilů nemuseli bát, že to auto nepůjde použít.

Restrikce emisí ve městech je nutná, ale taky se to musí dělat dobře.Třeba zavřít jednu ulici a pak se divit, že se emise nesnížily. No bodejť, když se ta omezená doprava přesunula o ulici dál a díky větším zácpám je pomalejší a vyprodukuje emisí mnohem více. Tedy - zavřít celý střed města a vymyslet takový systém, aby se tam dalo žít a doprava se opravdu omezila. To se zatím nikde nepodařilo. Až koronavirus ukázal. že pořádné omezení dopravy opravdu přinese čistší vzduch. Je to vidět na měřeních za poslední měsíc v porovnání se stejným obdobím loni.

A já rozhodně dýchat čistší vzduch chci. Když někdo bude jezdit elektromobilem, tak ho není potřeba omezovat v pohybu ve městě.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 21:31
Re: Čas přitvrdit
My ale žádný restrikce a omezení a zákazy vjezdu nechceme. A vzduch je čistý dost i v Praze.
16. 4. 2020 17:01
Re: Čas přitvrdit
Tak si zkus představit, že jsou lidé, co si myslí opak. A není jich málo. Koneckonců - podle zjištění google klesla v Česku doprava díky koronaviru o 46%. Jak se to projevilo na čistotě ovzduší, to je vidět na mnoha srovnáních se stejným obdobím minulého roku. To že se ti zdá vzduch průhledný ještě neznamená, že je čistý. Takové NOx jse rakovinotvorné svinstvo.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2020 21:34
Re: Čas přitvrdit
Když si takovej ekolog, tak co tohle https://nazory.aktualne.cz/…c800cc47ab5f122/?…

Co ty miliardy na nesmyslná Ev auta, větrníky a fotovoltaiku investovat do reformy zemědělství, do zachytávání vody, do toho aby se neustále nebetonovalo a neasfaltovalo....nikdo to neřeší, není to ten správej byznys že
16. 4. 2020 17:05