Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo Tonale QV nejspíš nedorazí, náhradou bude plug-in hybrid

Italské kompaktní SUV Tonale se má v sériové podobě představit ještě letos. Podle všeho bychom ale výkonnou verzi QV vyhlíželi marně. Přednost má elektrifikace.
Zpět na článek
14. 4. 2020 12:52
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Pane redaktore můžete mi říct jak by dostali 2.9v6 motor na platformu 500x? To snad ani nemůžete myslet vážně ne? Motory jsou dané. 1.3 firefly 150k 180k a plug in 190k a 240k
Avatar - speedfred
14. 4. 2020 17:26
Re: Že by AR techniku neměla?
no social edition, no. sorry na stierač už neostalo.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 4. 2020 20:49
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
A to je právě ten rozdíl: já znám Taliány jako jedno z posledních míst, kde vyrábí auta, co se fajn řídí...
Že občas něco není úplně ideál? Nobody is perfect... except me.
:-)
14. 4. 2020 16:39
Re: Že by AR techniku neměla?
E-Pace je technicky ludra za hrozné peníze, prodeje podle toho vypadají. Štěstí pro JLR, že použilo zaplacenou a obstarožní platformu.
Avatar - speedfred
14. 4. 2020 16:20
Re: Že by AR techniku neměla?
bol som a kupil som aj tebou zatracovaný sedan bez zadného stierača.
14. 4. 2020 14:55
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
To by na to alfa musela mít peníze aby se jí do toho vůbec chtělo přestavět 2.0 na příčinou zástavbu. To auto musí nejdřív dokazat že se bude prodávat. Až tuto základní věc zvládne mohou potom dále přemýšlet o dalších verzích Veloce Qv atp.
14. 4. 2020 14:52
Re: Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Místa nemístná. O to nejde. Ta platforma na to není přizpůsobena
14. 4. 2020 13:06
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Podle clubalfa.it by mělo Tonale dostat i zbusunovou 1.5 Firefly.
14. 4. 2020 12:51
Re: Že by AR techniku neměla?
Můžou se zeptat v Jaguaru, co udělá napálená cena s E-Pace ;-)
14. 4. 2020 12:44
Re: Tak aby se v AR nedivili ....
Tonale bude mít příčně umístěnou pohonnou jednotku, jaké varianty by tedy pro něj byly? Naopak vidím PHEV jako jedinou kořnodt dostat se někam k +200HP.
Mimochodem, PHEV od BMW nebo MB fungují velmi dobře. Do 5er půjde po FL dokonce 400HP verze s R6 benzín, kterou má teď 7er.
Avatar - Avanti
15. 4. 2020 22:56
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Je to tak, 1.5 GSE mal debutovať už v Giulii MY2020.
15. 4. 2020 15:43
Re: Re: Re: Re: Že by AR techniku neměla?
S tou platformou jsi mimo. C-EVO je určitě lepší platforma než B-WIDE WIDE. Používá daleko více ultravysokopevnostni oceli než B-WIDE platforma. Jsou na ni též používány komponenty z hliníku a jiných ušlechtilejsich materiálů. Vejde se do ni i 6ti válec napříč. Ta platforma by se též mohla elektrifikovat jenže FCA chce ušetřit. A C-EVO je daleko dražší platforma a samozřejmě lepší než B-WIDE platforma.
15. 4. 2020 12:25
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
V tom jsme ve shodě. Ale já jsem psal o něčem jiném.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 4. 2020 21:02
Re: 1.5 Firefly
Jo. I když na tom odkaze toho moc nepíšou... ale obecně to nezní vůbec špatně: čtyřválec, stále s vrtáním 70 mm, ale zvětšeným zdvihem... optimalizované pro hybridní pohony.

Větší zdvih by měl poct průběhu momentu, už tak fajn u atmosféry s multiairem... skyším o tom poprvé, ale když jsem zagůglil, tak to vlastně vůbec nezní špatně.
14. 4. 2020 19:19
Re: Re: Re: Že by AR techniku neměla?
To sice ano ALE to je platforma giulietty. Tedy C-EVO. Tonale ma být na B-WIDE. Vůbec tomu nerozumím proč ho nepostaví na giulietě.
14. 4. 2020 18:44
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
No to jo. Ale Lancii už odepsali nebo aspoň víceméně hybernovali. Ale do Alfy nacpali peníze. Postavili Giulii a Stelvio QV, teď navíc Giu GTA. Tak by Tonale aspoň ten dvoulitr dostat mohlo, jinak to bude auto na úrovni F500x. Dvoulitr není zas taková okrajovka, aby ho sportovně laděné kompaktní SUV nemohlo dostat.

Jenomže známe Taliány. Postaví dobré auto a pak jeho prodeje sabotují řadou nepochopitelných rozhodnutí.
14. 4. 2020 17:57
Re: Že by AR techniku neměla?
To uz se rikalo u Giulie a pak Stelvia ze to je posledni sance.... a jak to dopadlo, prodava se to blbe, Alfa je jak jinak v minusu, ale zijeme a jeste jsme vstoupili do F1 :-! Takze ted bude Tonale, FCA na to vydoji prachy z USA a jedem dal.... ;-)
14. 4. 2020 16:07
Re: Re: Re: Že by AR techniku neměla?
https://www.clubalfa.it/125845-fca-a-termoli-partono-i-lavori-di-ristrutturazione-per-i-nuovi-motori-firefly
14. 4. 2020 16:07
1.5 Firefly
https://www.clubalfa.it/125845-fca-a-termoli-partono-i-lavori-di-ristrutturazione-per-i-nuovi-motori-firefly

Linka už se předělává.
14. 4. 2020 14:42
Re: Že by AR techniku neměla?
Tak Alfa má přece ještě 2,0t, co je v Giulii a Stelviu. Podle mě by neměl být problém ho zastavět příčně.
Avatar - 3_diamanty
14. 4. 2020 15:14
Re: Že by AR techniku neměla?
tak ono alfa nie je jaguar .... u jagu aj vyssia cena sa akceptuje zakaznikom podla mna skor ako u alfy....

tonale potrebuje fakt sikovne a konkurencieschopne nastavenu cenu.. inak aj ja sa obavam ze z navonok sikovneho auta to moze byt dalsia premrhana sanca ... tentokrat si uz neuspech nemozu dovolit... ide jej pri tomto aute defakto uz o vsetko... ak sa tonale neuchyti tak to moze byt uz fakt pruser ... snad sa ale konecne uchyti.. aj to PHEVecko by malo pomoct.. to je za mna urcite zmysluplnejsi kusok ako nahananie casov na ringu s nejakym stvorlistkovym vytunenym kuskom.... s tym PHEVckom uz konecne v alfe akoby aj zacinali vnimat co sa okolo nich deje a to je tiez prve dobre znamenie :yes:
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2020 12:02
Tak aby se v AR nedivili ....
… když to nikdo nebude kupovat.
Již dávno se ví že se PHEV nedá naladit zákaznicky příjemně. Prostě si elektrický motor nebude nikdy dokonale rozumět s ICE. Navíc se k elektromotoru montují spíše motůrky než motory ….
PHEV s 1,0, 1,2, 1,5 vypadá hrdě.
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 10:10
Re: Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Mno platforma giulietty má už najlepšie roky dávno za sebou. Táto nová bude určite od začiatku koncipovaná pre zástavbu bateriek pre hybridy či EV. Nehovoriac o tom, že takto na jednej platforme a technike vedia postaviť viac modelov. Akurát im to trvá to zjednocovanie platforiem akosi dlho.
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 10:07
Re: Že by AR techniku neměla?
tak vieš, on xxc nevidí ani cez bočné sklá a zrkadlá keď prší, resp. je mokro. :) Inak ja tiež ten zadný stierač používam max. pri parkovaní, za jazdy si málokedy spomeniem že tam vôbec je. :)
15. 4. 2020 09:10
Re: Že by AR techniku neměla?
Jasné narážku jsem pochopil. Ale jinak mi to stále není moc jasné. Protože já třeba u kombi používám zadní stěrač zásadně ráno, když couvám z parkoviště a na okně je voda / vlhkost. Což mi přijde, že není dáno tvarem karosérie. Za jízdy ho nepoužívám skoro nikdy (člověk musí být rychlejší než ostatní, pak nepotřebuje koukat dozadu :-! )
Avatar - speedfred
15. 4. 2020 08:57
Re: Že by AR techniku neměla?
Sedan je karoséria ktorá potrebuje zadný stierač najmenej, prip ho nepotrebuje vôbec. Aero počas jazdy tu vodu stiahne a zadné okno sa vôbec nešpiní. To hore bola iba narážka na XXXXX
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 08:25
Re: Re: Hlavně ne hybrid!!!
Takže tak, vráť sa na začiatok a zamysli sa nad tým čo za hlúposť si napísal vo svojom prvom príspevku. Darmo sa tu teraz krútiš a ťaháš sem úprimných predajcov a predaje všeobecne.
"auto bylo těžké a nemohlo by mít manuální převodovku - tj. duch Alfy, resp. její jedinečná ovladatelnost, hravost a mrštnost by byla zničena! "
Suzuki nasadilo mildhybridy a nič z toho neplatí. Nevidím dôvod prečo by to u Alfy malo byť inak.
15. 4. 2020 08:21
Re: Že by AR techniku neměla?
Tak ze sebe zase udělám troubu, ale jak ono to vlastně je s tím zadním stěračem u sedanu? Já to nikdy nepochopil :-( Vždyť tam snad musí být ze všech karosářských variant vody nejvíce...nebo díky sklopení skla stejně není vidět ven, tak se to neřeší? :-)
14. 4. 2020 23:12
Re: Re: Hlavně ne hybrid!!!
Chlapci, chlapci, je mi z vás smutno. Tomu se říká kapitulace... ;-\
14. 4. 2020 23:11
Re: Re: Hlavně ne hybrid!!!
Každý upřímný prodejce Suzuki ti potvrdí, jaký prodejní průser ty nové pseudohybridní motorizace jsou a jak by jim zákazníci utrhali ruce, kdyby ještě měli na prodej vysoce žádané, levné a technicky skoro nesmrtelné atmosféry 1,6 l! Ale doby, kdy v Evropě mohli výrobci prodávat podle poptávky zákazníků, jsou bohužel kvůli ekoterorismu EU už pryč... :-( :no: :no: :no:
Avatar - Ja Prvni 123
14. 4. 2020 22:18
Re: Re: Hlavně ne hybrid!!!
A dokonce prý i nová 500L Cross... a na to jsem zvědavej.
S atmo 1.5 a tímhle systémem by to nemuselo stát čerta... a mohlo by to stačit na sníh na Vysočině.
14. 4. 2020 21:19
Re: Re: Hlavně ne hybrid!!!
A compass. A takhle to bude mít i tonale
Avatar - Ja Prvni 123
14. 4. 2020 20:52
Re: Hlavně ne hybrid!!!
Já Ti nevím... ale asi mi hybrid úplně nevadí.
A zvlšť ne v tom pojetí e-4x4... takže předek žene normální benzín přes manuální převodovku... a na zadní kola jde pohon od elektromotoru.
A na palubce máš přepínač - podpora za jízdy... a nebo "vyprošťovací 1:1.

A tak nějak to má novej Renegád...
Avatar - Ja Prvni 123
14. 4. 2020 20:45
Re: Že by AR techniku neměla?
Teda spíš "světluška" 1.3 turbo... ale jinak souhlas.
Avatar - wakantanka
14. 4. 2020 20:39
Re: Re: Hlavně ne hybrid!!!
Suzuki hlavne úspešne vyvracia tvoje tvrdenie že by to auto bolo ťažké a nemohlo mať manuálnu prevodovku. Po predajoch som nepátral, ale pokým to korona nezavrela, tak nemám pocit, že by nových Suzuki pribúdalo nejak menej.
14. 4. 2020 19:09
Re: Hlavně ne hybrid!!!
Hele, zeptej se u Suzuki, jaký mají lidé o tyto zbytečně složité motorizace zájem! Navíc, když si taové auto strčíš na byť jen třeba na 2 měsíce do garáže, nenávratně se zničí pomocný akumulátor. Stačí si srovnat vývoj prodejů Suzuki loni a letos za 1. 3 měsíce (tedy ještě před koronakrizí) a hned uvidíš, jak tyto motorizace Suzuki "pomohly"!.
Avatar - wakantanka
14. 4. 2020 19:01
Re: Hlavně ne hybrid!!!
Ale nekecaj, Suzuki prezbrojilo na mildhybridy a fungujú v pohode aj manuálnou prevodovkou či ručnou brzdou. A taký mildhybrid pridá pár kíl ktoré si ani nevšimneš.
14. 4. 2020 18:00
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
2.0T od Alfy uz je Jeepu Cherokee ne? A podle me napric.... nevim, z mobilu to nevyguglim....
14. 4. 2020 17:57
Hlavně ne hybrid!!!
Jedno je jasné - pokud by hybridizace u Tonale postihla všechny silnější verze, byla by to katastrofa, protože by auto bylo těžké a nemohlo by mít manuální převodovku - tj. duch Alfy, resp. její jedinečná ovladatelnost, hravost a mrštnost by byla zničena! :-( :no:
Avatar - woody-alien
14. 4. 2020 17:09
Re: Že by AR techniku neměla?
Dešti přece ujede, na co stěrač ? :D
14. 4. 2020 16:42
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Podívej kde končí Lancia (byť přes všechny proklamace stále vyrábí). ;-)
14. 4. 2020 16:41
Re: Že by AR techniku neměla?
Ty máš auto bez zadního stěrače? Nepochopitelné! :no: :-[]
14. 4. 2020 15:08
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Tak pro příčnou zástavbu by se ten motor hodil i do jiných aut, třeba do Jeepů. Jinak Tonale si jako Alfa Romeo podle mě nemůže dovolit končit na 1,3t když i třeba takový Karoq má dvoulitr.
Avatar - Martin911Turbo
14. 4. 2020 14:22
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Mám renegade s 2.0 Multijet a pod kapotou je tolik místa volného, že by větší motor neměl problém a sakra bych ho potřeboval, aspoň 250 koníků...
14. 4. 2020 14:14
Re: Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Tak to je pro mě novinka. O 1.5 firefly nevím
Avatar - speedfred
14. 4. 2020 13:28
Re: Že by AR techniku neměla?
Možno ceníkovou cenou, ale zjednávať sa tam dá.
Tonale by malo byť ako píšeš Ren či 500X.
Avatar - wakantanka
14. 4. 2020 12:45
Re: Že by AR techniku neměla?
nestojí to na rovnakej, možno mierne upravenej platforme ako Renegade a 500X ? Ja mám taký pocit, že áno. Takže ak sa pozrieme čo ponúka Jeep či Fiat pod kapotu, tak plus mínus vieme čo očakávať. Ja sa najviac bojím, že to tradične zabijú cenou.
Avatar - xxc
14. 4. 2020 15:30
Re: Že by AR techniku neměla?
len kto pojde zjednavat, ked vidi v cenniku nezmyselne ceny :-) vacsinu to odradi a nepojdu pozriet vobec
14. 4. 2020 12:41
Že by AR techniku neměla?
Stando, jsi si jistý, že Tonale bude mít stejné uspořádání pohonné jednotky pod kapotou jako principiálně RWD modely Giulia a Stelvio? Já si tím nejsem vůbec jistý a proto zmínka o V6 bude spíš úsměvná.
Tonale bude tedy dle mého reálně končit na 1,4T. A vzhledem k ukončení výroby 1,8T by ani stejně nebylo kam sáhnout. Ale možná se mýlím. ;-)