Italské kompaktní SUV Tonale se má v sériové podobě představit ještě letos. Podle všeho bychom ale výkonnou verzi QV vyhlíželi marně. Přednost má elektrifikace.
Pane redaktore můžete mi říct jak by dostali 2.9v6 motor na platformu 500x? To snad ani nemůžete myslet vážně ne? Motory jsou dané. 1.3 firefly 150k 180k a plug in 190k a 240k
A to je právě ten rozdíl: já znám Taliány jako jedno z posledních míst, kde vyrábí auta, co se fajn řídí...
Že občas něco není úplně ideál? Nobody is perfect... except me. :-)
To by na to alfa musela mít peníze aby se jí do toho vůbec chtělo přestavět 2.0 na příčinou zástavbu. To auto musí nejdřív dokazat že se bude prodávat. Až tuto základní věc zvládne mohou potom dále přemýšlet o dalších verzích Veloce Qv atp.
Tonale bude mít příčně umístěnou pohonnou jednotku, jaké varianty by tedy pro něj byly? Naopak vidím PHEV jako jedinou kořnodt dostat se někam k +200HP.
Mimochodem, PHEV od BMW nebo MB fungují velmi dobře. Do 5er půjde po FL dokonce 400HP verze s R6 benzín, kterou má teď 7er.
S tou platformou jsi mimo. C-EVO je určitě lepší platforma než B-WIDE WIDE. Používá daleko více ultravysokopevnostni oceli než B-WIDE platforma. Jsou na ni též používány komponenty z hliníku a jiných ušlechtilejsich materiálů. Vejde se do ni i 6ti válec napříč. Ta platforma by se též mohla elektrifikovat jenže FCA chce ušetřit. A C-EVO je daleko dražší platforma a samozřejmě lepší než B-WIDE platforma.
Jo. I když na tom odkaze toho moc nepíšou... ale obecně to nezní vůbec špatně: čtyřválec, stále s vrtáním 70 mm, ale zvětšeným zdvihem... optimalizované pro hybridní pohony.
Větší zdvih by měl poct průběhu momentu, už tak fajn u atmosféry s multiairem... skyším o tom poprvé, ale když jsem zagůglil, tak to vlastně vůbec nezní špatně.
No to jo. Ale Lancii už odepsali nebo aspoň víceméně hybernovali. Ale do Alfy nacpali peníze. Postavili Giulii a Stelvio QV, teď navíc Giu GTA. Tak by Tonale aspoň ten dvoulitr dostat mohlo, jinak to bude auto na úrovni F500x. Dvoulitr není zas taková okrajovka, aby ho sportovně laděné kompaktní SUV nemohlo dostat.
Jenomže známe Taliány. Postaví dobré auto a pak jeho prodeje sabotují řadou nepochopitelných rozhodnutí.
To uz se rikalo u Giulie a pak Stelvia ze to je posledni sance.... a jak to dopadlo, prodava se to blbe, Alfa je jak jinak v minusu, ale zijeme a jeste jsme vstoupili do F1 :-! Takze ted bude Tonale, FCA na to vydoji prachy z USA a jedem dal.... ;-)
tak ono alfa nie je jaguar .... u jagu aj vyssia cena sa akceptuje zakaznikom podla mna skor ako u alfy....
tonale potrebuje fakt sikovne a konkurencieschopne nastavenu cenu.. inak aj ja sa obavam ze z navonok sikovneho auta to moze byt dalsia premrhana sanca ... tentokrat si uz neuspech nemozu dovolit... ide jej pri tomto aute defakto uz o vsetko... ak sa tonale neuchyti tak to moze byt uz fakt pruser ... snad sa ale konecne uchyti.. aj to PHEVecko by malo pomoct.. to je za mna urcite zmysluplnejsi kusok ako nahananie casov na ringu s nejakym stvorlistkovym vytunenym kuskom.... s tym PHEVckom uz konecne v alfe akoby aj zacinali vnimat co sa okolo nich deje a to je tiez prve dobre znamenie :yes:
… když to nikdo nebude kupovat.
Již dávno se ví že se PHEV nedá naladit zákaznicky příjemně. Prostě si elektrický motor nebude nikdy dokonale rozumět s ICE. Navíc se k elektromotoru montují spíše motůrky než motory ….
PHEV s 1,0, 1,2, 1,5 vypadá hrdě.
Mno platforma giulietty má už najlepšie roky dávno za sebou. Táto nová bude určite od začiatku koncipovaná pre zástavbu bateriek pre hybridy či EV. Nehovoriac o tom, že takto na jednej platforme a technike vedia postaviť viac modelov. Akurát im to trvá to zjednocovanie platforiem akosi dlho.
tak vieš, on xxc nevidí ani cez bočné sklá a zrkadlá keď prší, resp. je mokro. :) Inak ja tiež ten zadný stierač používam max. pri parkovaní, za jazdy si málokedy spomeniem že tam vôbec je. :)
Jasné narážku jsem pochopil. Ale jinak mi to stále není moc jasné. Protože já třeba u kombi používám zadní stěrač zásadně ráno, když couvám z parkoviště a na okně je voda / vlhkost. Což mi přijde, že není dáno tvarem karosérie. Za jízdy ho nepoužívám skoro nikdy (člověk musí být rychlejší než ostatní, pak nepotřebuje koukat dozadu :-! )
Sedan je karoséria ktorá potrebuje zadný stierač najmenej, prip ho nepotrebuje vôbec. Aero počas jazdy tu vodu stiahne a zadné okno sa vôbec nešpiní. To hore bola iba narážka na XXXXX
Takže tak, vráť sa na začiatok a zamysli sa nad tým čo za hlúposť si napísal vo svojom prvom príspevku. Darmo sa tu teraz krútiš a ťaháš sem úprimných predajcov a predaje všeobecne.
"auto bylo těžké a nemohlo by mít manuální převodovku - tj. duch Alfy, resp. její jedinečná ovladatelnost, hravost a mrštnost by byla zničena! "
Suzuki nasadilo mildhybridy a nič z toho neplatí. Nevidím dôvod prečo by to u Alfy malo byť inak.
Tak ze sebe zase udělám troubu, ale jak ono to vlastně je s tím zadním stěračem u sedanu? Já to nikdy nepochopil :-( Vždyť tam snad musí být ze všech karosářských variant vody nejvíce...nebo díky sklopení skla stejně není vidět ven, tak se to neřeší? :-)
Každý upřímný prodejce Suzuki ti potvrdí, jaký prodejní průser ty nové pseudohybridní motorizace jsou a jak by jim zákazníci utrhali ruce, kdyby ještě měli na prodej vysoce žádané, levné a technicky skoro nesmrtelné atmosféry 1,6 l! Ale doby, kdy v Evropě mohli výrobci prodávat podle poptávky zákazníků, jsou bohužel kvůli ekoterorismu EU už pryč... :-(:no::no::no:
A dokonce prý i nová 500L Cross... a na to jsem zvědavej.
S atmo 1.5 a tímhle systémem by to nemuselo stát čerta... a mohlo by to stačit na sníh na Vysočině.
Já Ti nevím... ale asi mi hybrid úplně nevadí.
A zvlšť ne v tom pojetí e-4x4... takže předek žene normální benzín přes manuální převodovku... a na zadní kola jde pohon od elektromotoru.
A na palubce máš přepínač - podpora za jízdy... a nebo "vyprošťovací 1:1.
Suzuki hlavne úspešne vyvracia tvoje tvrdenie že by to auto bolo ťažké a nemohlo mať manuálnu prevodovku. Po predajoch som nepátral, ale pokým to korona nezavrela, tak nemám pocit, že by nových Suzuki pribúdalo nejak menej.
Hele, zeptej se u Suzuki, jaký mají lidé o tyto zbytečně složité motorizace zájem! Navíc, když si taové auto strčíš na byť jen třeba na 2 měsíce do garáže, nenávratně se zničí pomocný akumulátor. Stačí si srovnat vývoj prodejů Suzuki loni a letos za 1. 3 měsíce (tedy ještě před koronakrizí) a hned uvidíš, jak tyto motorizace Suzuki "pomohly"!.
Ale nekecaj, Suzuki prezbrojilo na mildhybridy a fungujú v pohode aj manuálnou prevodovkou či ručnou brzdou. A taký mildhybrid pridá pár kíl ktoré si ani nevšimneš.
Jedno je jasné - pokud by hybridizace u Tonale postihla všechny silnější verze, byla by to katastrofa, protože by auto bylo těžké a nemohlo by mít manuální převodovku - tj. duch Alfy, resp. její jedinečná ovladatelnost, hravost a mrštnost by byla zničena! :-(:no:
Tak pro příčnou zástavbu by se ten motor hodil i do jiných aut, třeba do Jeepů. Jinak Tonale si jako Alfa Romeo podle mě nemůže dovolit končit na 1,3t když i třeba takový Karoq má dvoulitr.
nestojí to na rovnakej, možno mierne upravenej platforme ako Renegade a 500X ? Ja mám taký pocit, že áno. Takže ak sa pozrieme čo ponúka Jeep či Fiat pod kapotu, tak plus mínus vieme čo očakávať. Ja sa najviac bojím, že to tradične zabijú cenou.
Stando, jsi si jistý, že Tonale bude mít stejné uspořádání pohonné jednotky pod kapotou jako principiálně RWD modely Giulia a Stelvio? Já si tím nejsem vůbec jistý a proto zmínka o V6 bude spíš úsměvná.
Tonale bude tedy dle mého reálně končit na 1,4T. A vzhledem k ukončení výroby 1,8T by ani stejně nebylo kam sáhnout. Ale možná se mýlím. ;-)