Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Tonale QV nejspíš nedorazí, náhradou bude plug-in hybrid

Stanislav Kolman
Diskuze (49)

Italské kompaktní SUV Tonale se má v sériové podobě představit ještě letos. Podle všeho bychom ale výkonnou verzi QV vyhlíželi marně. Přednost má elektrifikace.

Těšili jsme se. Mnoho z nás bralo příjezd Tonale QV, tedy nejsportovnějšího a nejvýkonnějšího provedení kompaktního crossoveru, jako hotovou věc. Dávalo by to smysl, vždyť emblém čtyřlístku, který tuto výjimečnou verzi symbolizuje, dostává i větší a těžší SUV Stelvio, kde se Alfa s protiklady v podobě SUV a sportovního svezení poprala statečně. A to nehovoříme o Giulii QV, na jejíž test dodnes rádi vzpomínáme.

Podle italských zdrojů se ale Tonale nasupené verze nedočká. Techniku má přitom Alfa brilantní, kupříkladu 2,9litrový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který Stelvio dostává naladěný na 375 kW a 600 newtonmetrů točivého momentu. Jenže...

Tamní tisk informuje, že italská automobilka přehodnocuje své komerční cíle a zaměřuje se na přilákání prémiových zákazníků, kteří milují italský design a efektivní produkty. Jinými slovy chce skupina FCA dosáhnout ziskovosti, aniž by se u svých nejnovějších modelů vystavovala zbytečným rizikům. A přiznejme si, takové Tonale QV by se nám sice moc líbilo, ve skutečnosti by ale šlo jen o okrajovou záležitost.

Podrobnosti o technice Tonale zatím zůstávají tajemstvím, něco málo ale můžeme rozklíčovat už z toho, že crossover bude základy sdílet s Jeepem Renegade. Proto je téměř jisté nasazení plug-in hybridního pohonu, stejně jako dalších elektrifikovaných jednotek prostřednictvím 48V palubní sítě.

Přípravy na příjezd novinky Alfy v italském závodě Pomigliano d’Arco jsou v plném proudu a zatím to vypadá, že by původní harmonogram neměla narušit ani aktuální pandemie. V sériovém provedení se má vůz představit koncem roku 2020, k prvním zákazníkům by pak mohl zamířit již v průběhu prvního čtvrtletí roku následujícího. Alfa už dříve potvrdila, že svou novinku chce na evropské silnice dostat co možná nejdříve.

Videem níže si můžete připomenout, jak jsme Alfu Romeo Giulia QV prohnali na mosteckém autodromu...

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (49)

Doporučujeme

Avatar - Avanti
15. 4. 2020 22:56
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Je to tak, 1.5 GSE mal debutovať už v Giulii MY2020.
15. 4. 2020 15:43
Re: Re: Re: Re: Že by AR techniku neměla?
S tou platformou jsi mimo. C-EVO je určitě lepší platforma než B-WIDE WIDE. Používá daleko více ultravysokopevnostni oceli než B-WIDE platforma. Jsou na ni též používány komponenty z hliníku a jiných ušlechtilejsich materiálů. Vejde se do ni i 6ti válec napříč. Ta platforma by se též mohla elektrifikovat jenže FCA chce ušetřit. A C-EVO je daleko dražší platforma a samozřejmě lepší než B-WIDE platforma.
15. 4. 2020 12:25
Re: Re: Že by AR techniku neměla?
V tom jsme ve shodě. Ale já jsem psal o něčem jiném.
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 10:10
Re: Re: Re: Že by AR techniku neměla?
Mno platforma giulietty má už najlepšie roky dávno za sebou. Táto nová bude určite od začiatku koncipovaná pre zástavbu bateriek pre hybridy či EV. Nehovoriac o tom, že takto na jednej platforme a technike vedia postaviť viac modelov. Akurát im to trvá to zjednocovanie platforiem akosi dlho.
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 10:07
Re: Že by AR techniku neměla?
tak vieš, on xxc nevidí ani cez bočné sklá a zrkadlá keď prší, resp. je mokro. :) Inak ja tiež ten zadný stierač používam max. pri parkovaní, za jazdy si málokedy spomeniem že tam vôbec je. :)