Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia zvažuje přerušení výroby v jihokorejských závodech, vozy nejdou na odbyt

Automobilka Kia zvažuje pozastavení výroby ve třech svých jihokorejských závodech. Důvodem je výrazný pokles odbytu, který způsobila současná pandemie.
Zpět na článek
14. 4. 2020 18:14
14. 4. 2020 20:25
Avatar - zaplosak
14. 4. 2020 18:14
kia
nebude zdaleka jediná, bohužel...
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2020 20:25
Re: kia
to vsetci vieme, len niektorym automobilkam to este nedoslo... alebo sa aspon tak tvaria... 2020 a 2021 mozno bude idealny cas na kupu nového auta...
14. 4. 2020 20:26
Ať jdou auta konečně k čertu
Napište až budou zavírat natrvalo. Tohle je jen taková vlnka a až se přežene, budou dělat 36 hodin denně, aby to dohnali. Už by ta zkur vená éra osobních dopravních prostředků mohla jít tam, kde měla už dávno být, aby se dalo normálně žít.
Rozbalit vlákno
3
14. 4. 2020 23:01
Re: Ať jdou auta konečně k čertu
Hele, jen skromný dotaz: Co vlastně děláš na tomto webu? Vždyť tady musíš nevýslovně trpět! :D :D :D
Avatar - kari.laz
15. 4. 2020 08:46
Re: Ať jdou auta konečně k čertu
co na tomhle webu, ale co dělá vůbec :D
Asi jezdí jen MHD, které mu evidentně nevadí a nebo naopak má soukromé letadlo a vrtulník, jinak si to nedovedu představit :D
15. 4. 2020 10:10
Re: Ať jdou auta konečně k čertu
Myslím, že MHD patří taky do osobní dopravy.

Co chcete? Nic
Co děláte? Nic

Typické ;-)
14. 4. 2020 23:21
kia nepatrí pod hyundai
Chcelo by to si naštudovať ich vzájomne vzťahy.
Rozhodne to nie je kópia vw koncernu.
Korejci fungujú inak
Rozbalit vlákno
2
15. 4. 2020 08:51
Re: kia nepatrí pod hyundai
Princip fungování je stejný jako u všech průmyslových konglomerátů, Hyundai Motor Group (což je obdoba VAG) vlastní v KIA (a v dalších firmách jako jsou třeba výrobci dílů) rozhodující podíl, pomocí kterého řídí tyto společnosti včetně KIA. Hyundai Motor Group pak majoritně vlastní rodina CEO Chung Mong-koo (51,38%), což se velmi podobá vlastnické struktuře VAG, kde přes 50% vlastní rodina Porsche-Piech. Jediný rozdíl je ten, že Korejci tomu neříkají koncern (to slovo v Korejštině ani není) ani korporace ani jiný anglosaský název, ale nazývají to "chaebol" což je zase pro změnu slovo, které nemá přímý ekvivalent v našich jazycích. Nicméně jestli koncern, konglomerát, korporace, nebo chaebol princip fungování je vždy stejný, přes majetkové podíly ovládající subjekt ovládá/řídí vlastněné subjekty. Zcela naplacato řečeno tak jako Škoda musí poslouchat a plnit to co požadují vlastníci VAG tak KIA musí poslouchat a plnit to co požadují vlastníci HMG. U HMG je to dokonce ještě přímější cesta, protože Chung Mong-koo je vedle své vlastnické role (u nás by se řeklo něco jako předseda dozorčí rady) zároveň nejvyšších výkonným ředitelem HMG (u nás něco jako CEO). Takže co si Chung Mong-koo jako předseda dozorčí rady usmyslí, to také Chung Mong-koo jako CEO ihned vykoná. U evropských nebo US korporací ta cesta je trochu komplikovanější, protože většinou funkce předsedy dozorčí rady a výkonného šéfa je rozdělená kvůli tomu aby nedocházelo k poškozování minoritních akcionářů..
16. 4. 2020 03:33
Re: kia nepatrí pod hyundai
Paradny rozbor. zaujimavsia a koncentrovanejsia info, nez byvaju tunajsie clanky :yes: