Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia zvažuje přerušení výroby v jihokorejských závodech, vozy nejdou na odbyt

Ondřej Mára Ondřej Mára 14. 4. 2020 • 22:25
63
9
Zobrazit náhledy (63)
Kia Xceed PHEV Kia Xceed PHEV Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia XCeed Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia e-Niro Kia e-Niro Kia e-Niro Kia e-Niro Kia e-Niro Kia e-Niro Kia e-Niro Kia e-Niro Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento

Automobilka Kia zvažuje pozastavení výroby ve třech svých jihokorejských závodech. Důvodem je výrazný pokles odbytu, který způsobila současná pandemie.

Jihokorejská automobilka Kia Motors měla zahájit jednání s odborovými svazy v Jižní Koreji, které se týká dočasného přerušení výroby ve třech místních závodech. Důvodem je výrazný pokles exportu způsobený pandemií onemocnění COVID-19 v Evropě a USA.

Podle agentury Reuters, která na probíhající jednání upozornila, by měl být provoz tří jihokorejských závodů přerušen v datu od 23. do 29. dubna. O tom, zda odbory plán podpoří, zatím nebylo rozhodnuto. Mezi zástupci odborů a automobilky by totiž stále měla probíhat jednání o detailech.

Sama automobilka měla v prohlášení uvést následující: „Kia Motors v současnosti zvažuje přerušení výroby v některých korejských závodech v reakci na pokles globální poptávky způsobený COVID-19. Rozhodnutí však prozatím nebylo učiněno.

Podobným úvahám se přitom nelze divit. Podle dat Reuters se jihokorejský export za prvních 10 dnů dubna propadl v meziročním srovnání o 18,6 %. Export vozidel měl za dané období klesnout o 7,1 % a export automobilových komponent se měl propadnout o 31,8 %.

K pozastavení produkce některých modelů nedávno přistoupila i korejská automobilka Hyundai, pod kterou Kia patří. Ta v období 13. do 17. dubna pozastavila výrobní linku modelu Tucson v jednom ze svých závodů ve městě Ulsan. Obě automobilky navíc již dříve pozastavily výrobu téměř ve všech svých světových závodech mimo Jižní Koreu a Čínu.

Související články

Témata
16. 4. 2020 03:33
Re: kia nepatrí pod hyundai
Paradny rozbor. zaujimavsia a koncentrovanejsia info, nez byvaju tunajsie clanky :yes:
15. 4. 2020 10:10
Re: Ať jdou auta konečně k čertu
Myslím, že MHD patří taky do osobní dopravy.

Co chcete? Nic
Co děláte? Nic

Typické ;-)
15. 4. 2020 08:51
Re: kia nepatrí pod hyundai
Princip fungování je stejný jako u všech průmyslových konglomerátů, Hyundai Motor Group (což je obdoba VAG) vlastní v KIA (a v dalších firmách jako jsou třeba výrobci dílů) rozhodující podíl, pomocí kterého řídí tyto společnosti včetně KIA. Hyundai Motor Group pak majoritně vlastní rodina CEO Chung Mong-koo (51,38%), což se velmi podobá vlastnické struktuře VAG, kde přes 50% vlastní rodina Porsche-Piech. Jediný rozdíl je ten, že Korejci tomu neříkají koncern (to slovo v Korejštině ani není) ani korporace ani jiný anglosaský název, ale nazývají to "chaebol" což je zase pro změnu slovo, které nemá přímý ekvivalent v našich jazycích. Nicméně jestli koncern, konglomerát, korporace, nebo chaebol princip fungování je vždy stejný, přes majetkové podíly ovládající subjekt ovládá/řídí vlastněné subjekty. Zcela naplacato řečeno tak jako Škoda musí poslouchat a plnit to co požadují vlastníci VAG tak KIA musí poslouchat a plnit to co požadují vlastníci HMG. U HMG je to dokonce ještě přímější cesta, protože Chung Mong-koo je vedle své vlastnické role (u nás by se řeklo něco jako předseda dozorčí rady) zároveň nejvyšších výkonným ředitelem HMG (u nás něco jako CEO). Takže co si Chung Mong-koo jako předseda dozorčí rady usmyslí, to také Chung Mong-koo jako CEO ihned vykoná. U evropských nebo US korporací ta cesta je trochu komplikovanější, protože většinou funkce předsedy dozorčí rady a výkonného šéfa je rozdělená kvůli tomu aby nedocházelo k poškozování minoritních akcionářů..
Avatar - kari.laz
15. 4. 2020 08:46
Re: Ať jdou auta konečně k čertu
co na tomhle webu, ale co dělá vůbec :D
Asi jezdí jen MHD, které mu evidentně nevadí a nebo naopak má soukromé letadlo a vrtulník, jinak si to nedovedu představit :D
14. 4. 2020 23:21
kia nepatrí pod hyundai
Chcelo by to si naštudovať ich vzájomne vzťahy.
Rozhodne to nie je kópia vw koncernu.
Korejci fungujú inak

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku