Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo začíná omezovat maximální rychlost svých modelů

V rámci boje za bezpečnější silnice začala automobilka Volvo vybavovat většinu svých nových vozů elektronickým omezovačem rychlosti na 180 km/h.
Zpět na článek
15. 4. 2020 15:30
Re: Dislike
Prepis si nick z Mig_35 na Trabant
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 14:36
Dislike
Že prý "chceme vyvolat diskusi". Zkrátka zákazníky bez diskuse omezili. Pro mě tím Volvo končí, auto mi má sloužit, ne vychovávat. :no:
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 16:32
Re: Dislike
250+ je rychlost, kterou objektivně můžeš jet v provozu bezpečně jen výjimečně a auto vč. pneu na ni musí být připraveno, tudíž ještě s přivřením oka chápu, že bývá ekonomičtější na této široce přijímané hodnotě rychlost omezit. Omezení na 180 chápu v podělaném Priusu, který by jinak vybuchl, ne v prémiovém sedanu.
15. 4. 2020 15:48
Greténismus se projevuje...
...a Švédsko nepřestává překvapovat.

Ne pane, prodám vám maximálně 3 rohlíky. Pokud jich sníte víc, již překročíte denní normu. Ve Volvu se evidentně nudí a ukazují to, že když vymyslím nesmysl, tak se ho ještě zkusím prosadit do legislativy, aby tak svou hloupostí netrčel mezi ostatními.
15. 4. 2020 15:30
Re: vyplneny zbytocny predmet prispevku
Dost pro tebe, ale ne pro miliony jinych...
Avatar - KANKUNEN
15. 4. 2020 16:39
Re: Nerozčilujte se.
Já už to udělal. Poslední dobou to tady vypadá ve stylu: jak žvanit na steakovém webu o mase z hrášku.
Avatar - Emel
15. 4. 2020 16:04
Re: Dislike
Zoufalý. Doufám, že jim to trh dá sežrat.
Ještě nafta bude bez omezení... to už je fakt fraška.
Avatar - Emel
15. 4. 2020 16:15
Re: Dislike
Vadilo by mi to ve chvíli, kdy bych si kupoval auto, které by schopnostma stačilo na výrazně vyšší rychlost, ale bylo uměle omezené - dejme tomu nějaké Ferrari s omezovačem na 250 by mi vadilo. Nicméně bohužel musím konstatovat, že si reálně takový auta nekupuju :-(

Stejnej princip i pro těch 180 - u nějaký Fabie 1.0TSI by mi to asi moc nevadilo, u Corolly bych to kousnul, u S90 s 200kW už by mě to štvalo.

PS: spekulovalo se, že Octavia RS údajně měla mít omezovač na 250km/h. Na tachometru jsem viděl 258km/h, na autoforu se kdysi objevilo nějaký video, kde se auto jakoby "zaseklo" na 260 nebo kolika a dál nezrychlovalo, někdo naznačoval, že to je snad ten omezovač na GPS 250... no nevím, mě to moc nepřesvědčilo, podle mě to prostě už víc nejelo a žádnej omezovač tam nebyl :-D . Každopádně mi to teda nevadilo... ale 250 není 180, 180 není 130... a bůh ví, kde se to zastaví.
15. 4. 2020 18:52
Re: Tohle mohou dobrovolně udělat
Mozna na zapade k nam tahle moda zatim nedorazi.
15. 4. 2020 17:36
Volvo se odkopalo
Holt Švédský model chování v realitě. My řekneme, co je korektní a vy zákazníci to zaplaťte a držte hubu ;-)

Takže milé Volvo, strč si tento přístup do míst, kde slunce nesvítí. Je tu ještě naštěstí konkurence :D
15. 4. 2020 16:37
Tohle mohou dobrovolně udělat
jen Švédi :-(
I když v dnešní hyperkorektní době bych se nedivil, kdyby to napadlo třeba A. Merkelovou... Mohla by národu doporučit, aby šestiválcová BMW vyměnil za tříválcová s omezovačem na 125 km/h, aby se Gréta tolik nezlobila!
Wir schaffen das!
15. 4. 2020 15:49
Re: vyplneny zbytocny predmet prispevku
Není i chůze nebezpečná?
15. 4. 2020 19:46
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Taky nevidím důvod, abych platil soukromé společnosti za to, že mě bude svým produktem v něčem omezovat. Přesně tak, jak píšeš, jsem svéprávný člověk a rozhodnu se sám, ne auto za mě :no:
15. 4. 2020 17:38
Re: vyplneny zbytocny predmet prispevku
Vytáhni si hlavu z prde...le, ***.
15. 4. 2020 17:20
No nevím
"Do budoucna Volvo plánuje zavést i tzv. „chytrý omezovač rychlosti“, který by měl být schopen omezit maximální rychlost v závislosti na stavu vozovky nebo oblasti, kterou se vůz pohybuje."

Když tohle to auto udělá např. při předjíždění, tak to může být nebezpečnější než samotný stav vozovky.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 19:34
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Ano, budu tě "kamenovat", protože a) máme schengen, b) může nastat krajní nouze c) nepotřebuji od svého auta, aby mě vychovávalo. Jsem svéprávný člověk.
Avatar - Emel
15. 4. 2020 17:12
Re: Dislike
Takhle se aspoň může zákazník rozhodnout, že si takový auto nekoupí - takovou formu diskuse jim škodolibě přeju.
Gól by byl, kdyby to formou aktualizace nahráli do dříve prodaných aut :-)
Avatar - Emel
15. 4. 2020 16:25
Re: Nerozčilujte se.
Spíš mě svrbí prsty jít spálit nějakej levnej benzín při "nekompromisních" rychlostech :-[]
15. 4. 2020 15:50
Re: Dislike
Ale oni nestojí o diskuzi se zákazníky, nýbrž s legislativci, aby jim to posvětili jako skvělý nápad.
15. 4. 2020 19:04
Re: Greténismus se projevuje...
No jasně, ale to jsou auta s aerodynamikou cihly a hmotností přes 2,5 tuny... :-[]
15. 4. 2020 18:42
Re: Dislike
Zatimco 180 jede skoro kazdy auto tak 250 jede malo ktery. Osobne jsem takovy nemel. Cili vetsina ridicu je limitovana vykonem motoru a ne omezovacem. 180 by me celkem vadilo preci jen to je rychlost kterou sem tam prekrocim kdyz se mi chce a je moznost.
15. 4. 2020 15:27
Re: Dislike
a nevadí ti, že většina automobilek limitovala rychlost na 250 km/h? to omezování nebylo? obě rychosti jsou vysoce nad maximální povolenou ve většině světa:)
16. 4. 2020 08:17
Re: Dislike
Nó akorát ti tam nesmí přeběhnout srnka, ale fakt je že to je krásnej úsek kde by se dalo letět 200 jako prd. A neměřívaj tam takhle náhodou občas? Aby si nebyl na Nově ve večerních zprávách. Krásná reportáž jak to Nova umí. Policajti tě budou *** u auta a kolem tebe bude poskakovat nějakej nablblej redaktor a ptát se tě proč si jel tak rychle a jestli víš, že se tam tak rychle jezdit nemá :D
15. 4. 2020 21:04
Proč
Jakožto fanda švédské značky musím uznat, že toto je trochu moc i na mě.
Na jednu stranu je pravda, že rychleji než 180 jedu párkrát za rok, ale proč bych měl dávat 70 tis eur za v90, když za ty prachy můžu mít prémii i po technické stránce a bez blbych restrikci.
Design nových Volv je pro mě bezkonkurenční, ale zatloukaji si do rakve jeden hřebík za druhým.
Avatar - Ham.
15. 4. 2020 20:11
Re: Greténismus se projevuje...
To by ničemu nevadilo, ale stará Gčka měla podvozek, který už při 150 pěkně "plaval", takže to omezení bylo spíše bezpečnostní opatření výrobce aby si s tím někdo nenabil ústa, dnešní SUV zvládají 250 s prstem v nose i když jsou podobně těžká a neaerodynamická.
15. 4. 2020 16:22
Nerozčilujte se.
Rozviňte svůj klid a buďte dobří. :-)
15. 4. 2020 22:18
Velký špatný
Tady vidím velký špatný. Ne, že bych potřeboval jezdit víc, jak 180, ale ta mentalita za tím je děsivá. Snad jim zákazníci dají najevo, že tudy tedy ne, přátelé!
Avatar - _Karel_
15. 4. 2020 21:56
Volvo
Mě to od Volva přijde super nápad a doufám, že se přihlásí do tendru na auta pro dálniční policii.
15. 4. 2020 20:44
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Mícháš jablka a hrušky, omezovač otáček tam máš, abys nezničil motor. Umělé omezení rychlosti je rozhodnutí superkorektních manažerů Volva, nikoli technických možností motoru ;-)
15. 4. 2020 18:45
Re: Volvo se odkopalo
Ne, nejsem. Tenhle přístup, “my víme, co je nejlepší”, mi opravdu nesedí ;-)
Avatar - speedfred
15. 4. 2020 18:20
Re: Skusenosti s obmedzovacmi
Na BMW 260 tacho (250 real ?) a finiš,Kia Stinger mi ušla . :-!
Tak som si potom kúpil radšej auto bez limiteru. :-[] :-[] :-[]
Švédom ale celkovo “troška” hrabe. Krajina krásna ale tá ich politika. :-(
Avatar - xxc
15. 4. 2020 17:38
Re: vyplneny zbytocny predmet prispevku
cize obmedzime na 25 km/h?
Avatar - xxc
15. 4. 2020 17:35
Re: vyplneny zbytocny predmet prispevku
Uz je asi jedno, ci do stromu vrazi pri 130ke, alebo 200ke :-) Mali to dat ako volitelnu bezplatnu vybavu (nieco ako "bez oznacenia motorizacie") a ten, kto by sa obmedzil, mohol dostat zeleny kvietok dozadu na zadne dvere. Iny vyznam to nema :-)
15. 4. 2020 18:43
Omezovač rychlosti - asi ano
Pokud mám možnost a je to bezpečné, rád se svezu 250 na německé dálnici. Ale po pravdě tak 1/4 hodiny, pak se zase "sklidním" pod 200. Že bych přejel Německo na plný céres, to si nedovedu představit. A tím to končí, neboť všude jinde v Evropě je to dle zákonů do max. 140.

A teď mně budete kamenovat - ale proč stavět auta, která svými parametry výrazně překračují maximální hodnoty dané zákonem a trestané ? A pokud se někdo chce projet rychle, tak speciální auto a uzavřené tratě.

Když zákonodárci povolí neomezenou rychlost, tak to je o něčem jiném, jenže to se už nikdy nestane, tak co.
15. 4. 2020 16:26
Re: vyplneny zbytocny predmet prispevku
vzhladom na to ze mimo nemecka je vsade na dialniciach max rychlost 120-140km/h, tak to je to naozaj dost aj na predbiehanie.
***kom permanenthe porusujucich pravidla treba srotovat nielen vodicaky ale aj auta.
Avatar - lyon667
16. 4. 2020 10:16
Re: není problém
Kdo dobrovolně strčí hlavu do totalitní oprátky, je u mě psychopat. Nikoli inteligentní a vyrovnaný člověk.
15. 4. 2020 22:18
Je to snizovani nakladu
Jsou to jenom uspory zabalene do omacky o bezpecnosti.
Auto s maximalkou 180 misto 250 ma nizsi vyvojove i vyrobni naklady.
A jako bonus muzou chlazeni dimenzovat na nizsi rychlost=>lepsi aerodynamika=>nizsi CO2=>mensi pokuty.

Cekam kdy se toho chytnou ostatni vyrobci :-/
15. 4. 2020 21:23
Re: Proč
a to je právě moment, kdy zákazník přemýšlí, jestli mu to stojí za to. mě se takhle snaží BMW vypéct s absencí manuálních převodovek a naopak vnucováním x-drive. ačkoliv mám pocit, že zákazníci Volva takové věci opravdu neřeší.
a souhlas, design Volva je naprosto famózní - ale všechno jiné než sportovní a dynamický. takže mi to k těm autům docela pasuje.
Avatar - Mikesus
15. 4. 2020 18:54
Re: Dislike
Podle mého to omezili především kvůli hybridní technologii. Prostě ty otáčky elektromotoru už by byly neúměrně vysoké, tak to prostě zaobalili jako snahu o nulová úmrtí.
15. 4. 2020 18:38
Re: Skusenosti s obmedzovacmi
Myslím, že leda tak z kopce ti to mohlo zapípat. :D
16. 4. 2020 09:28
Re: Dislike
Znovu, 180 km/h je s velkou rezervou dostatečná rychlost pro všechny druhy předjíždění...
To o čem píšeš už je v Maďarsku, všechny mýtné brány mají v sobě radar. Od loňska. Kluci se co se vraceli z Bosny se nestačili divit, když jim přišlo třeba šest pokut:)
16. 4. 2020 08:46
Re: Dislike
defaultní omezení je 130 km/h. dovoláváš se práva porušovat zákon:)
16. 4. 2020 08:39
Hnusná urážka zákazníků..
...co jiného lze k tomuto idiotskému levičáckému opatření napsat? Po Volvu jsem nikdy netoužil, ale pokud bych byl jejich zákazníkem, už bych si auto této značky nikdy nekoupil! :-( :no:
Avatar - Dinar
16. 4. 2020 07:48
Re: Začátek
Vidím to úplně stejně. ;-)
16. 4. 2020 04:36
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Nechápu, že vytahuješ vždy absurdní argumenty. To co píšeš je opět nesmysl, ve svém věku a trollem? ;-)
16. 4. 2020 04:34
Re: Greténismus se projevuje...
Můžeš jmenovat jeden offroad Volva na rámu?
16. 4. 2020 04:31
Re: Dislike
Před Nymburkem od Poděbrad? Jako fík ;-)
Avatar - Emel
15. 4. 2020 22:49
Re: Dislike
Výjimečně jo... když je dokonalej rozhled a nic tam nejede ani v jednom směru... tak jo. Standardně se snažím vejít do +50... zatím mám 0 bodů, tak bych jeden přestupek v týhle sazbě ještě ustál (a pak asi trošku zpomalil :-) ).
15. 4. 2020 20:37
Začátek
Konec článku přesně vystihuje můj obrovský problém s tímto krokem. Děsím se co bude příště. Technologie rozhodně není na úrovni aby splnila účel toho o čem se tam píše. Nehledě na to, že můžu jet kolem chodníku s dětmi 30 km/h a nějaké pod kola stejně může spadnout. Je to utopie, fandím tomu tyhle problémy řešit, ale ne takhle restriktivně. Nemá smysl to tady rozepisovat, napadá mě opravdu velké množství důvodů proč je to špatně a hlavně nereálné a kontraproduktivní.

Každopádně ani s tou 180 km/h nesouhlasím a trochu i podezřívám Volvo, že tím jednak lezou lobbingem někomu v EU do zadku a druhak otevírají potenciál k šetření nákladů na mnoha frontách. Samozřejmě to hezky zamaskuje nekonkurenceschopnost motorů vůči prémii. Na stovku ty jejich hybridy zrychlení mají, ale na dálnici se mince krutě obrací a tam kde Volvo končí, prémie začíná. Primárně u SUV modelů. Brzdy, podvozek, odhlučnění atd. atd.

S tím šetřením mě napadá reálně nevypovídající, ale příhodná perlička na toto téma :D Viděli jste někdo Top Gear kde bylo nové Volvo XC60? Dělali tam nesmysly s těmi auty, jasný, ale že u dvou Volvo kousků se postupně utrhl motor a ostatní to vydrželi... nějak to vystihlo moje subjektivní dojmy, ale nikomu to necpu, jenom za mě se to nedá s D3 srovnávat.
Avatar - Emel
15. 4. 2020 20:30
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Však jo, máme se fajn... mimo jiné i proto, že nemusíme kupovat Volvo :-)
Avatar - Emel
15. 4. 2020 18:55
Re: Nerozčilujte se.
400g je asi 15l/100... to není tak zlý :-)
15. 4. 2020 18:51
Re: Nerozčilujte se.
Me covece napadlo to samy :yes: :D Minule jsem dostal podobnou chut a zkousel jsem co da Superb a z Liberce po dalnici na Hodkovice Jsem ho rozdejchal na 210. Jeste ze nema omezovac na 180 ;-) Jsem mel v tu chvili emise CO2 tak 400 gramu na km. To by nejakej Gretista mel asi radost :D :D

Preju hezkou projizdku a hodne vypustenych emisi :yes:
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 18:37
Re: Re: Dislike
Kto bude chcieť, tak im to crackne a vybavené. 🙂 Ale apriori je to blbosť a populizmus na ntú.
Avatar - KANKUNEN
15. 4. 2020 17:54
Re: Skusenosti s obmedzovacmi
Já měl pípnutí na 160,ale furt to pípalo, tak jsem to dal na 180.
Avatar - CHerokee
16. 4. 2020 00:35
Re: Dislike
Souhlas :-) . Volvo u mě taky skončilo.
15. 4. 2020 18:43
Re: Tohle mohou dobrovolně udělat
Správně tušíš, že rychlost půjde všude dolů a bude se to hlídat důsledně na každém metru,
15. 4. 2020 17:57
Re: Nerozčilujte se.
Ideální způsob, jak vyhlásit klimatickou nouzi. :yes:
15. 4. 2020 14:49
vyplneny zbytocny predmet prispevku
180 je dost, vacsina vodicov tak rychlo nikdy nepojde, ani niektori nemci. takze je otazne ci to vobec ma nejaky prinos k bezpecnosti, ked smrtelna rychlost pri nepriputani a naraze moze byt uz 30km/h.
crash testy sa robia pri 64, ta rychlost sa nezvysovala desiatky rokov.. preco asi? nema zmysel ju tahat hore, pri vyssej rychlosti uz nieje technicky mozne(pri zachovani rozumnych nakladov a rozmerov auta) spravit auto bezpecne.je vcelu jedno ci vas zabije 80 do stromu, alebo 250 do stromu.
16. 4. 2020 19:22
Re: Dislike
Proč? Je to jen další stupeň.
16. 4. 2020 13:59
Re: Dislike
už ti někdy vběhla do silnice srna pane vyzrálý řidiči? neuděláš ani ho...
16. 4. 2020 12:33
Re: Dislike
Jezdím 55-60,110-120,150-180. upřímně, nedodržuju vlastně žádnou povolenou rychlost a kdyby se to vymáhalo striktně, krutě bych zaplakal. jenomže se to neděje. za to jsem vděčný. kdyby mi na oplátku vzali možnost jezdit rychlostmi nad 200 km/h bral bych to jako rozumnou dohodu. tohle mi vážně neschází.
16. 4. 2020 09:45
Re: Greténismus se projevuje...
Jeden z mých architektů má XC70, druhý X6, třetí pak 535d kombík. Takže pro někam nasměrovat i podle tohoto lze velmi těžko.
16. 4. 2020 09:15
Re: Dislike
a kolik sis jich v životě koupil? já třeba ani jedno, protože celkově mě svojí filozofií totálně míjí... a přitom jsou to nádherné auta.
Avatar - Mikesus
16. 4. 2020 08:54
Re: Dislike
Teď ne, ale jakou formu hybridní soustavy vyvíjí a vypadá to lépe, když e to nasazuje dříve než prostě mávnutím proutku s novou technikou.
Samozřejmě že to jde, ale ty nároky na hybridní soustavu jsou pak hodně vysoké a tím pádem i drahé. Prostě to komentujeme na méně a můžeme dát levnější součásti.
16. 4. 2020 08:30
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
vzpomínám, kdy jsem naposled viděl jet řidiče Volva nějakým dynamickým způsobem. co jsem slyšel od majitelů, tak "Volvíčkáři nezávodí". už se opakuju, ale chtěl bych vidět, pro kolik potenciálních kupců bude tohle zásadní argument proti a místo toho si půjdou koupit auto někam úplně jinam...
16. 4. 2020 08:20
Re: Dislike
Takový radosti si můžeš dopřávat jen ve chvílích kdy za tebou a před tebou žádný auto nejede. Jet takhle v provozu kdy míjím auta bych si nedovolil už z bezpečnostních důvodů. Nikdy nevíš jakej střelec se rozhodne vyrazit ve 110 do levýho pruhu.
16. 4. 2020 02:59
Re: Velký špatný
Proč snad? Ať to rozhodne trh.
Avatar - speedfred
15. 4. 2020 21:42
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Na okruhoch sa nezvezieš tak rýchlo ako na dialnici (keď chce niekto vidieť top speed), ale na druhej strane keď máš hodne rýchle auto tak je na to stavaný aj podvozok či brzdy a svojim spôsobom je to aktívna bezpečnosť.
15. 4. 2020 20:36
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
řeknu to takhle: nikdo, kdo se v téhle diskusi rozčiluje Volvem nejezdí, a naopak reální kupci s tím podle mého budou mít jen ten nejmenší problém.
až si jednou pořídím toho Defendera, to bude teprve zkouška pevné vůle - nejede víc než 130:)
Avatar - Ja Prvni 123
15. 4. 2020 20:10
Re: Dislike
No, hlavně a především musí být připraven řidič...
Avatar - lyon667
16. 4. 2020 09:42
Re: Hnusná urážka zákazníků..
Švédové poslední dobou ukazují, že experimenty na vlasních lidech či zákaznících jim nejsou cizí. A Volvo to svými totalitními choutkami jen podtrhuje.
Avatar - Emel
16. 4. 2020 09:26
Re: Nerozčilujte se.
Pro benzín to vychází drobně jinak... ale zhruba tak to asi bude :-)
Avatar - Emel
16. 4. 2020 09:25
Re: Dislike
I když se to omezení týká třeba 1% času, pořád to omezení je.

To logicky namítnout může. Může se i logicky ptát, jestli vůbec mám mít právo jezdit sám v osobním autě a pálit v něm drahocennou ropu.

Já si to zatím s dovolením posoudím sám.
(a pokud to jde, tak klidně jedu vlakem do Krakova, po Praze z 99% MHD...)
16. 4. 2020 09:23
Re: Dislike
Asi ano, já pak jsem rozhodně něčím méně a proto mi přijde tohle ohánění diskuzemi Volva ohledně omezení, aby se stalo jakousi normou vadné.
16. 4. 2020 09:20
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Možná proto, že u dražších aut se ty náklady rozmělní lépe?
Možná proto, že si většina lidí zvykla na automaty a manuál nekupují?
Možná se zeptej, proč ty nutíš někomu co nechce?

Když vezmu MB jako nejbližšího konkurenta, pak je jediný rozdíl v tom, že má manuál k nejslabšímu benzínu a dvěma naftám, 4-Matic kopíruje x-drive a C chybí R6 nafty.

Pobuřují? To možná v tvých očích, pohony Volva jsou při schopnostech konkurence za ty ceny neadekvátní. To je z mého pohledu vše. Ať si každý jezdí s čím chce. ;-)
16. 4. 2020 09:19
Re: Greténismus se projevuje...
Volvo měl architekt, co nám projektoval dům. Ten s ním nejel snad ani 130. Když jsem se ho ptal, proč si ho koupil, říkal, že hodně jezdí a kvůli bezpečí. Přemýšlím, jestli jsem někdy řešil jak je auto bezpečné. Na tenhle aspekt jsem asi nikdy vůbec nepomyslel. Zkrátka, Volvo mě dokonale míjí, už jsem si říkal, že bych se jel projet T6kou V90, ale asi po ní tak moc netoužím, protože se to ještě nestalo.
Avatar - Emel
16. 4. 2020 09:17
Re: Dislike
Formálně máš samozřejmě pravdu, stát má právo vynucovat dodržování zákona. A já jsem spokojený s tím, že to u nás nedělá nějak extra horlivě - na rozdíl třeba od Švýcarska, kde se mi jezdí blbě. Ono by úplně stačilo zavést úsekové měření plošně na všech dálnicích... ale je vidět, že ani stát o to moc nestojí.

Kdyby se měl zákon absolutně dodržovat, pak na běžné silnici bezpečně nepředjedeš náklaďák. Možná je ten zákon postavený špatně, možná i zákonodárce počítá s jeho porušováním. Což se nakonec občas i projeví... když se diskutuje o zvýšení povolené rychlosti na dálnici, často zaznívá argument - no ono se dneska stejně jezdí 150, kdybychom to zvýšili na 150 tak se bude jezdit 170.
16. 4. 2020 09:12
Re: Dislike
Pájo, já zákon porušuju stejně jako ty. Jen netvrdím, že je to správné. Když mě naměří, zaplatím a nediskutuju. To je postavené na hlavu, rozčilovat se nad tímhle. Jsem snad něco víc?
16. 4. 2020 09:09
Re: Dislike
Pájo, z jistých důvodů nemůžu být vegetarián, ale kdyby ty důvody pominuly, vegetariánem bych se stal. Nicméně už roky nejím telecí, jehněčí, selečí - nejím mláďata, ekluje se mi to.
edit: a maso je prokázaný karcinogen, nad 50 let věku se značně nedoporučuje.
16. 4. 2020 09:06
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
když se to neprodává, tak proč se nabízí 840i RWD?
proč se manuál nabízí jen k nejslabšímu dieselu?
a proč mi někdo nutí něco co nechci?
Maserati, Lexus, nakonec i Mercedes pořád nabízí zadokolky... jenom BMW je "napřed".

a k tomu Volvu - stejně jako vás pobuřují "jen čtyřválce" a přitom těch aut potkávám mraky /čínské auta/ a reálným kupcům je to úplně jedno...
16. 4. 2020 09:02
Re: Dislike
Doufám, že si podobné otázky kladeš když si dáváš hovězí flákotu a zkoumáš, zda-li jsi nemohl vypěstováním vlastního eko tuřínu zasytit svůj žaludek bez zvýšení uhlíkové stopy. ;-)
16. 4. 2020 09:00
Re: Dislike
Jsem rád, že hážeš kamenem. Jsi holt bílá vrána. :yes: :-!
16. 4. 2020 08:58
Re: Greténismus se projevuje...
Znovu, byla by to teorie. Dokud nekupuješ. Nicméně druhé auto má XJ, to by pravděpodobně za S90 s omezenou na 180 nevyměnil.
16. 4. 2020 08:56
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Mě Volvo nerozčiluje tím, že dobrovolně omezí svá auta. Není to moje cílovka. Vadí mi zmínka o širší diskuze, která nebude se zákazníky (proč taky), ale s legislativci.
Nebo to snad bude diskuze s Polestarem, že za 1kEUR omezovač odstraní?

Když už tedy zmiňuješ x-drive. Jistěže by se mi líbilo 340i bez něj, třeba i s manuálem. Problém je, že se ta auta takto nakonfigurovaná neprodávají. Přes všechny plky na forech (speciálně autoforum, které sice nejezdí, netestuje, ale jen dutě plká) na odbyt nejdou. Pokud srovnám jak jezdily a hlavně jak se řídily modely s x-drive před 10-ti lety a teď, tak je rozdíl do plusu obrovský. Na suchu to 99% lidí v řízení nepozná (pokud nebudou na okruhu) a na mokru jedině ocení.
To mě spíš vadí to, že řídit Z4 M40i není z hlediska pocitu ve volantu nijak zásadně lepší než 3er s x-drive. Na BMW se mi líbí podvozky, motory, ale řízení je za MB o AR nebo Jagu se ani nebavím. Přitom by to stačilo jen přeladit.
MB umí být ve volantu hladké, konzistentní a přirozené, BMW tam má prostě rušivý element. To vše hlavně 3er vs C. E oproti 5er mají každý něco oproti tomu druhému. A gazíky má líp naladěno BMW.
16. 4. 2020 08:47
Re: Greténismus se projevuje...
tak se ho zkus zeptat :yes:
16. 4. 2020 08:45
Re: Dislike
a těch plus 50 je 180 km/h... jak říkám, kdybych bydlel v Německu, tak by mě to nějakým způsobem svazovalo, u nás to ani nepoznám.
jsou svobody a svobody. mám dost hlučné auto a dokážu si představit, že v tom příštím už nebudou performance laufy. a dokážu si představit, že krom lidí, kterým se ten zvuk líbí jsou takoví, pro které je to prostě jenom kravál. jízda 200 za hodinu už produkuje daleko větší emise než ta předpisová... a tvoje svoboda jet takhle rychle se projeví tím, že ti někdo může logicky namítnout, kde bereš právo vypouštět tolik sajrajtu do vzduchu... je víc pohledů na jednu věc.
16. 4. 2020 08:43
Re: Greténismus se projevuje...
Jeho XC90 omezovač na 180 nemá, jestli by si ho koupil i s ním těžko reálně říct. jednat věc je bychařit, druhá to reálně udělat.
16. 4. 2020 08:42
Re: Dislike
Bavíme se o defaultním omezení na 180kph. Přijde mi, že se musely dělat snad předpisy podle tvé jízdy a jinak jsi přímo Mirek Dušín. ;-)
16. 4. 2020 08:26
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
hybridní Lexusy taky nejedou víc, než 180. A přece je lidi kupují. Nechápu, proč se rozčilují zcela odlišné typy řidičů, než ti, co Volva reálně kupují.... to je absurdní:)

když BMW nacpe x-drive povinně prakticky do všech motorizací, Dinar napíše - ale ne, je to super, x-drive nijak zábavu neomezuje. taky se adaptoval. přitom je to totální nesmysl... tohle by vás mělo rozčilovat víc, než omezovač u Volva...
16. 4. 2020 08:19
Re: Greténismus se projevuje...
zeptej se svého bratrance /pravděpodobně klidný řidič - a zároveň reálný kupec Volva/, jestli se ho to nějak dotkne... a příště si půjde koupit jiné auto, se kterým může lítat 250:)
16. 4. 2020 08:18
Re: Dislike
Na okresce jsem nikdy 250 nejel:) Na dálnici třeba za Lipníkem, kde jsou tři pruhy, jedu chvilku třeba 200-220 ale je mi jasné, jak by to dopadlo, kdyby tam bylo civilní policejní auto. 250 jsem nejel ani nepamatuju. Už jsem jednou ve tři ráno na motorce projel červenou, protože široko daleko nikdo nebyl a pak jsem se nestačil divit. S 10 trestnýma bodama není život nic moc... Kdyby mi někdo omezil maximálku na 180, asi by se vůbec nic nestalo. Zážitky za volantem hledám jinde...
16. 4. 2020 08:13
Re: Dislike
To nikdo nerozporuje, že takovýma rychlostma můžeš jet jen po dálnici. Nejsem sebevrah a jezdím v rámci možností bezpečně. Ani by mě nenapadlo něco takovýho zkoušet na okresce.
Avatar - Dinar
16. 4. 2020 07:32
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Jak píše webpaja, v této diskusi už předvádíš regulérní trolling. :no:
16. 4. 2020 04:33
Re: Greténismus se projevuje...
V60, V90...ale budou to i sedany S. Nechápu poznámku s MB G-Klasse.
16. 4. 2020 04:30
Re: Dislike
Přijde mi, že ty jsi to nikdy neudělal... ;-)
Avatar - Emel
15. 4. 2020 22:51
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Hele nevím. Kupci naftovýho SUV asi ne. Ale co ti, co kupují silný benzín? Nebude je štvát, že nafta jede rychleji například? Když už si za ten silnej benzín připlatili...
Avatar - speedfred
15. 4. 2020 21:37
Re: Nerozčilujte se.
tak potom na okruhu mám 1200g/km :-[]
15. 4. 2020 21:13
Re: Dislike
máš na to koule překročit rychlost třeba o víc než 70? podle mého je to stejně bezpečné jako jezdit ožralý.... papíry potřebuju, bez nich neumím existovat, takový hazard rozhodně nepokouším... zrovna tuhle předjížděl motorkář přes plnou civilní auto, ze kterého se vyklubalo policejní...
15. 4. 2020 21:09
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
manuální převodovka tě nechá mít vytočený rychlostní stupeň a pokud nepřeřadíš, otáčky zůstanou na stejné úrovni. automat ti přeřadí, to tě taky omezuje:)
Avatar - Emel
15. 4. 2020 20:38
Re: Dislike
Tak mezi rovnou prázdnou dálnicí a klikatou okreskou je ještě spousta mezistupňů... namátkou třeba taková rovinka za Vlkovem cestou z Motobydla :-!
https://shorturl.at/htzAI
15. 4. 2020 20:35
Re: Greténismus se projevuje...
nové Géčka mají stejnou rámovou konstrukci anebo se něco změnilo? jsou to offroady. o co mi šlo bylo, že Mercedes už takovéto "zavrženíhodné" rozhodnutí udělal dávno před Volvem.
Avatar - Emel
15. 4. 2020 20:32
Re: Dislike
To si nemyslím... až do teď s tím žádnej problém neměli...
Avatar - Emel
15. 4. 2020 20:28
Re: Dislike
Ten, kdo takovou rychlostí jede, musí být připravený myslet i za ostatní. Zejména na tý dálnici to ale takovej problém není... těch situací, kdy máš před sebou kilometr prázdný dálnice, já osobně pořád zažívám docela dost. Když se provoz zahustí, no tak zpomalíš... ale jinak... všímáš si, že různé experimenty ukazují, že bezpečnost na dálnicích s rychlostí moc nesouvisí?

No, dokud je to o svobodném trhu... ať si tam klidně montujou inteligentní omezovač a krevní rozbor před jízdou.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 4. 2020 20:23
Re: Skusenosti s obmedzovacmi
No tý brďo.. mě kdyby předjíždělo Citigo, tak se taky strašně leknu!
Avatar - Emel
15. 4. 2020 17:10
Re: Tohle mohou dobrovolně udělat
Spíš trojky za í trojky a model trojky.
16. 4. 2020 08:40
Re: Dislike
Trochu oklikou.
U nás jsou zakázány zbraně, které umožňují střílet dávkama. Můžeš mít samopal, ale se zablokovanou automatickou palbou. Omlouvám se, jestli používám špatnou terminologii, nejsem odborník. Vím to, protože známej shodou okolností jeden má a tuším, že i odblokovaný.
Elektrokola mají taky omezovač rychlosti, a hlavně v zahraničí už se to celkem tvrdě postihuje, když je má někdo "načipované" a můžou jet rychleji.
Kdyby někdo začal montovat do aut zařízení, které na základě toho, kde se auto právě nachází, limitoval jejich rychlost, no prostě 50/90/130 s mírnou rezervou pro překročení, asi by se nedalo vůbec nic namítat, protože by situace byla úplně stejná jako v předchozích dvou případech - prostě tě jen někdo nutí dodržovat zákon. Otázka zní - je právem jedince zákon porušovat?
16. 4. 2020 08:23
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Asi ano, je to absurdní.
Jednoduchý argument zní - proč nás dopravní předpisy svazují omezenou rychlostí? Není to zásah do svobody? Proč se jim podřizuješ? Proč se tě někdo snaží vychovávat?
16. 4. 2020 03:03
Re: Je to snizovani nakladu
Určitě to taky bude hrát roli.
Ale ono to svým způsobem dává smysl. Proč například navrhovat to chlazení na 250 km/h, když takovou rychlostí pak v podstatě stejně nikdo nejezdí?
Avatar - Ja Prvni 123
15. 4. 2020 20:09
Re: Dislike
Ber to z druhé strany: bezpečnost je hlavně o tom, aby nikdo nejel výrazně jinou rychlostí.
Drtivá většina řidičů nezvládá včas reagovat ani ve 150... podstatné % ani v těch 130.
Je nás prostě hodně. A abychom se na silnice vešli, asi budeme muset akceptovat jistá omezení, protože moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného.

Takže ano. Než potroublý elektroauta, je pro mě měnší zlo rozumně měnší auto, s přiměřeně nižším výkonem... a s maximálkou klidně i jen 150.
Míň už by to asi dobrý nebylo...
A než přijít i o zrychlení, tak je lepší mít výkonu dost i na víc - a rychlost "uměle omezenou".
15. 4. 2020 19:13
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Když si vezmu, že celé USA a Austrálie jezdí na highwayi stovkou... v Africe zase není cesta, kde by se dalo jet aspoň 80... hoši přestaňte si stěžovat, máme se jak prasata v žitě....
15. 4. 2020 19:12
Re: Greténismus se projevuje...
Volva nejsou nic moc auta ve stylu určení pro dynamickou jízdu. V článku se zmiňují modely jako XC90 a XC60. Tam mi to nepřijde nijak zásadně omezující.
15. 4. 2020 18:40
Re: Volvo se odkopalo
Ty asi zrovna nejsi zákazník, na kterého by volvo cílilo. A stejně za chvíli budou všude radary a rychlost 120, dokud nám řízení neseberou.
Avatar - 3_diamanty
15. 4. 2020 15:37
Re: Dislike
akurat v nemecku im nemuseli obmedzovat maximalku ... u nas je to fakt jedno toto riesit ale v nemecku im kludne mohli ponechat tu povodnu "prirodzenu" maximalku....

navyse ked aj pri 200 sa vo volve budes citit na nemeckej dialnici naprosto bezpecne a pohodlne ( ja som tam siel v nemecku presne takto pred dvoma rokmi bezne na ich dialniciach okolo 180 na svokrovom golfe 6 v dizli a pohoda .. ziadna smrt v ociach... nic.. len plynula svizna jazda ak osa patri... aj to nas este domace audiny a passaty a ine kusky predbiehali sem tam ... takze v nejakom takom velkom S90 volve to musi byt doslvoa brnkacka s prstom v nose aj nejaka 200vka na autobahne ) tak preco ju znizovat ... skoda tohto unahleneho kroku... ale ono uz dlhsi cas auta nejdu moc idealnym smerom co sa "radosti z jazdy " tyka za mna .. vsade uz same prikazy zakazy a limity .. vsetko vsade same ucelove riesenia.. ta radost z aut ako takych sa uz pomaly ale isto vytraca ... a lepsie uz asi fakt nebude toho sa obavam .. skor uz len horsie

PS: este raz .... tento krok je len dalsi dokaz toho ze volvo ma k premii coraz dalej ... ved coskoro aj bezna mainstreamova konkurencia mu doslova "utecie" .... a pritom tak som mal kedysi volva rad ... :'-(
15. 4. 2020 20:37
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
co omezovač otáček? nemrzí tě, že nemůžeš motor vytočit tak, abys ho zrušil?:)
15. 4. 2020 18:57
Re: Greténismus se projevuje...
Omezovač na 180 měly i AMG verze Géčka. A to byly auta s výkonem 500 hp+
15. 4. 2020 16:27
Re: vyplneny zbytocny predmet prispevku
nie. ale naraz hlavy do tvrdeho moze byt smrtelny uz pri 30km/h
15. 4. 2020 18:54
Re: Dislike
Taková rychlost se dá dosáhnout pouze na dálnici, na rovném prázdném úseku. A nemá to nic společného s řidičským uměním, dokáže to prakticky každý. Zkus jet těch 180 na klikaté okresce... dokážu pochopit, že to může trápit někoho s trvalým pobytem v Německu, blíž k francouzským hranicím, kde ještě nějaké úseky s neomezenou jsou. Tady u nás je taková rychlost využitelná prakticky jen ve tři ráno...
15. 4. 2020 18:37
není problém
Myslím, že zrovna volvo řídí inteligentní a vyrovnaní lidé a omezení na 180 jim vadit nebude. Nad 160 se stejně jezdí málokdy, to je už jen pro magory.
20. 4. 2020 07:57
Re: Je to snizovani nakladu
Az sa to dostane do stavu ad absurdum ako v skodovke - nepriplatis za pripravu na tazne, dostanes zakladny a nedostatocny chladic, ktory nic nevydrzi. Lepsie chladenie predsa zvysuje zivotnost aj za beznej prevadzky.
17. 4. 2020 12:48
Re: není problém
Cože? Rychlost nad 160 km/h je pro magory?? Nepleteš si náhodou web?? Tady to není o zahrádkaření, ale o autech :-D
17. 4. 2020 12:15
Re: Dislike
Ja nastesti jeste neprejel nikdy nic. Musim to zaklepat. Nicmene z toho co pises vyplyva ze je jedno jestli jedes rychle nebo pomalu. Srazit srnu muzes stejne.
17. 4. 2020 12:13
Re: Dislike
Logicky nekdo muze namitnout ze se mu nelibi kolik ceho moje auto vypousti kdyz jedu rychle. A ja mu zcela logicky reknu ze me jeho nazor a postoje jsou uplne ukradeny a vysmeju se mu do ksichtu.
16. 4. 2020 22:13
Re: Dislike
Nejde o právo jedince porušovat zákon, ale o právo jedince rozumně a svobodně vyhodnocovat situace, ve kterých se nachází a nést za ně svou vlastní odpovědnost. Ony totiž tyhle omezení dělají ve výsledku ze společnosti nemyslící idioty - prostě se odevzdáš systému, ten to za tebe přece zařídí. Každý takový to krok jen přispívá k celkové debilizaci společnosti. Příklad - když jezdíš po Asii, nebo v EU třeba po Římě, tak tam lidi jezděj jako pankáči. Máš strach, červená a zelená, jsou jen barvy, ale ono jim to funguje. Přemýšlejí u toho, rozhlížejí se. Nikdy jsem se tam nebál, že mě někdo nabourá, nebo případně srazí, jako chodce. Přijedeš do ČR a málem tě zabijí na prvním kruháči. Bojíš se vejít na přechod co nemá semafory. Na křižovatce lidi startují už na žlutou bez rozhlídnutí, protože je prostě na řadě. Bez ohledu jestli tam někdo ještě nevjel, nezůstal v odbočovacím atp... Tedy ne. Člověk nemá právo na to, porušovat zákon, pokud se ten zákon v praktické aplikaci nesetká s vlastní nesmyslností. Pokud mám úplně volnou dálnici, tak po ni nepojedu 130, je to nesmysl. Žádný systém by ve zdravé myslící společnosti neměl mít právo hrát si na vševěda. Politika Volva začíná spíše smrdět čínskými restrikcemi, než bezpečností. Každé jejich nové prohlášení spíše vypadá, že Volvo budoucnosti bude cílit na lidi v domácím vězení.
16. 4. 2020 19:28
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
To já leda umím šlápnout na rovince samozřejmě na plyn. Nahoře píšeš jak lítáš 180 a zřejmě když ty, tak nikdo víc definitivně nesmí?
16. 4. 2020 17:17
Re: Dislike
jezdím dvacet let a dvě srny, jeden pes, jedno kotě. když se to stane, většinou nenaděláš nic. a to nebyly žádné šílené rychlosti.
16. 4. 2020 16:31
Re: Dislike
Oslovení "pane vyzrlálý řidiči" mi tak znělo.

Stejně si ale myslím, že moje věta:

Letět jako prase v místě kde nemáš dostatečný přehled o situaci na silnici, tak to je právě o vyzrálosti řidiče.

snad není nic s čím by měl mít někdo problém.

A jestli ti na dálnici vběhne před auto srna jak zmiňuješ, tak to je průser. To ale ani sebelepší řidič nijak neovlivní. Nicméně co tak pozoruju, tak už hodně dálničních úseků je u nás oplocených.
16. 4. 2020 16:16
Re: Dislike
Protože jsi mluvil o řidičské vyzralosti. Která s tím imho moc nesouvisí. Takové rychlosti patří na okruh, kde tyhle rizika jsou eliminovány.
Arogantní jsem myslím nebyl.
16. 4. 2020 14:11
Re: Dislike
Nech si ten arogantní tón.
Už nějakej pátek jezdím, takže jo srna je riziko se kterým holt musíš počítat. Dokážeš ho všemožně minimalizovat ale nikdy ne vyloučit. Jasně že ti může vlítnout pod auto, ale to kvůli tomu přestanu jezdit autem nebo co si mi tím ty inteligente chtěl sdělit? Psal jsem o ostatních účastnících silničního provozu to dokážeš ještě nějak pohlídat a předvídat jejich chování případně si na ně dávat bacha. Zvěř skákající do vozovky tam s tím neuděláš nic. Buď ji potkáš nebo ne. Nedělám si iluze o tom, že bych něco dobrzdil nebo se jí nedejbože snažil vyhýbat. Ale pan vyzrálý řidič jezdí rychle jen tam kde vidí a ne tam kde se to vyloženě nehodí. Srazit srnu může i mistr světa. Proč to sem vůbec taháš?
16. 4. 2020 14:01
Re: Greténismus se projevuje...
Tak ten můj má třetí Volvo po sobě a kdyby to šlo, koupí Saaba. Ten si tahle sorta /herci, architekti, doktoři/ dřív kupovali...
16. 4. 2020 13:16
Re: Dislike
To je ono. Letět jako prase v místě kde nemáš dostatečný přehled o situaci na silnici, tak to je právě o vyzrálosti řidiče. Chce to na silnici neustále předvídat a čekat co ti kdo vyvede. A pokud nikoho kolem sebe nemáš tak proč na to zase nešlápnout. ;-)
Avatar - Emel
16. 4. 2020 13:05
Re: Dislike
Co do otáček jo, tam šla u manuálu pětka do 230-240, pak už jsi musel řadit šestku a ta by teoreticky dala 290... ani to moc nevadilo, vzhledem k tomu, že maximální výkon byl 4500-6200 a nebyl problém motor v tom spektru udržet.

Přijde mi to dost divný teda... že by automobilka dala omezovač a ještě k tomu ne na základě tachometru, ale na základě GPS... kterou ale reálně neměří... no dobře, beru tvou zkušenost na vědomí, ale dál úplně nevím čemu věřit.
16. 4. 2020 12:36
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
přesně tak. koho svrbí, ten se škrábe. když zavedli EET, spousta podnikatelů se domáhala osobní svobody /krást:) já takové rychlosti k životu nepotřebuju, tak asi proto mi to nevadí, sportovní vyžití za volantem hledám jinde. třeba tak, že se chci občas sklouznout v zatáčce.
16. 4. 2020 12:31
Re: Dislike
zrovna teď dva motorkáři do sebe, jeden letěl jako prase, druhý se otáčel, oba mrtví na místě...
16. 4. 2020 12:30
Re: Dislike
benevolence především naší policie je poměrně značná... buďme rádi za to.
Avatar - Emel
16. 4. 2020 11:30
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
A tak to já zase jo. Bratranec má načipovanou V70 třeba. Ale je fakt, že ji nekupoval novou, takže se možná nepočítá :-) .
Každopádně jak bylo řečeno... Volvo ať si dělá co chce, jen bych nerad, aby se toho chytl někdo další, nedej bože EU.
Avatar - Emel
16. 4. 2020 11:27
Re: Nerozčilujte se.
Aha... no, v benzínu je 400g asi 17l myslím. Benzín si pod plným plynem ale asi pápne víc.
Avatar - Emel
16. 4. 2020 11:26
Re: Dislike
A když ten kamion jede třeba 80? Budeš ho předjíždět 90?
Hele... moje pozice je asi jasná, asi se v tom už zbytečně plácáme.
Avatar - speedfred
16. 4. 2020 11:08
Re: Volvo se odkopalo
...a záujme nášho (vyšších plánov) blaha to Volvo takto vymyslelo . Švédom to asi vyhovuje pretože ideš rýchlejšie ako je okolná premávka a sú schopný ťa ihneď nabonzovať.
16. 4. 2020 11:06
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
To by mi vadilo, ale nejsou.
16. 4. 2020 11:05
Re: Greténismus se projevuje...
Ten co má X6 přesedal z Avensisu, ten s XC70 má už druhou po sobě a ten s 535 měl předtím Mazdu6. Je to různý ;-)
Avatar - speedfred
16. 4. 2020 10:54
Re: Nerozčilujte se.
myslím že aj Riči má benzínového Supa.
16. 4. 2020 10:26
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
já nikomu nic nenutím. já se jen ptám, proč automobilka, která si tímhle přístupem získala zákazníky jim to teď najednou odpírá... až budou předokolky od jedničky do osmičky, taky ti to nebude vadit?
16. 4. 2020 10:24
Re: Greténismus se projevuje...
To ani netvrdím. Jen jsem popsal někoho z okolí, koho znám a jezdí Volvem. Moc jich teda neznám. Všichni touží po BMW/MB/Audi.
16. 4. 2020 10:21
Re: Dislike
Když auto před tebou jede předpisovou maximální povolenou rychlostí, tak ho de facto nemáš důvod předjíždět.
Pokud teda nespěcháš zachránit lidský život, na to se tuším v zákoně taky myslí.
Avatar - JirkaVejrazka
16. 4. 2020 10:18
Re: Dislike
Nevybuchl, on takovou rychlost da pouze pri letu z utesu dolu, takze vybuchuje az pri dopadu ;-). Alespon ten muj, ma maximalku okolo 165. Ale stejne nejakym zahadnym zpusobem patrim mezi rychlejsi ridice na ceskych dalnicich...
Avatar - lyon667
16. 4. 2020 09:57
Re: Dislike
"někdo může logicky namítnout, kde bereš právo vypouštět tolik sajrajtu do vzduchu."

Stejným způsobem bys mohl dojít k námitce, kde bereš právo vypouštět tolik sajrajtu z vlastních plic a určitě se najdou ekofašisti, kterým i tato myšlenka nepřestane vrtat hlavou. To ovšem neznamená, že musíme podobně smýšlející extremisty tolerovat, nebo dokonce připouštět...
Avatar - Emel
16. 4. 2020 09:50
Re: Dislike
Ale jo, těch 180 ok... ty jsi psal o omezovači 50/90/130... a o nějakých principech. Podle těch principů je limit 90 a žádná výjimka pro předjíždění v tom zákoně není. A pokud teda není právem jedince zákon porušovat, pak holt mimo dálnice max 90 a ani ťuk navíc?

Teoreticky jo, ale já jsem teda proti.
16. 4. 2020 09:45
Re: Volvo se odkopalo
Sorry teda, uplatňuješ predsa rovnaký prístup. ;-) Rovnako ako oni veria, že robia dobre, tak ty argumentuješ, že nie. Je to 1 : 1 .
15. 4. 2020 20:36
Re: Dislike
U O3 RS je to přesně tak - na 262-3 tacho to je utnutý a dál ani nudli i když motor i převodovka by ještě měly rezervu. Jestli je to 250GPS nevím a ano, musí to být dlouhá rovina z kopce, aby to nastalo, ale je to tam..
Avatar - Ja Prvni 123
15. 4. 2020 20:17
Re: Omezovač rychlosti - asi ano
Souhlas.
Píšu to nahoře: je nás na silnici moc, takže nějakým omezením se nevyhneme.
Pořád lepší, než potrhlý elektro je auto, určené k rozumné přepravě... sport nechť zůstane na uzavřené trati.
16. 4. 2020 12:30
Re: Dislike
tohle je trochu extrém, nemyslíš?
Avatar - speedfred
15. 4. 2020 21:30
Re: Dislike
kľudne dvepädesiat či viac ale to riziko "niečoho" je vysoké.
Avatar - Emel
15. 4. 2020 20:31
Re: No nevím
No to dost pochybuju. Minimálně těch 180 limit bude tvrdej.
Avatar - kari.laz
15. 4. 2020 20:19
Re: Skusenosti s obmedzovacmi
Jenže ty s prominutím nemáš auto, ale mixer. Tam se ten kuchyňský pohon chová jinak, než normální spalovací motor. Popravdě jsem omezovač v mixéru na silnici nezkoušel, ale odhaduji, že to přesně tím bude.
Avatar - xxc
15. 4. 2020 17:45
Skusenosti s obmedzovacmi
Inak ake mate skusenosti s obmedzovacmi? Na Citigu mam obmedzovac na 130 km/h, podla gps to ide 132 a dost neprijemne to seka pri obmedzovani. Hlavne na ceste dole kopcom by auto este slo, len to zacne "sekat". Bude to takto robit aj Volvo? Hlavne to moze byt neprijemne pri obiehani, ludia su debili, dost zle reaguju a neradi sa davaju obiehat Citigom.
Avatar - xxc
15. 4. 2020 17:33
Re: No nevím
Vzdy sa to da plynom zrusit. Aj ked urcity vypadok vykonu moze nastat.
Avatar - xxc
15. 4. 2020 17:37
Re: Dislike
Obmedzovat mozu, ale merat by nemali :-) Aj v Chorvatsku sa da ist pekne, pokial premavka dovoli.