Bezpečnost
180 je dost, vacsina vodicov tak rychlo nikdy nepojde, ani niektori nemci. takze je otazne ci to vobec ma nejaky prinos k bezpecnosti, ked smrtelna rychlost pri nepriputani a naraze moze byt uz 30km/h.
crash testy sa robia pri 64, ta rychlost sa nezvysovala desiatky rokov.. preco asi? nema zmysel ju tahat hore, pri vyssej rychlosti uz nieje technicky mozne(pri zachovani rozumnych nakladov a rozmerov auta) spravit auto bezpecne.je vcelu jedno ci vas zabije 80 do stromu, alebo 250 do stromu.
crash testy sa robia pri 64, ta rychlost sa nezvysovala desiatky rokov.. preco asi? nema zmysel ju tahat hore, pri vyssej rychlosti uz nieje technicky mozne(pri zachovani rozumnych nakladov a rozmerov auta) spravit auto bezpecne.je vcelu jedno ci vas zabije 80 do stromu, alebo 250 do stromu.
Dost pro tebe, ale ne pro miliony jinych...
Není i chůze nebezpečná?
...a Švédsko nepřestává překvapovat.
Ne pane, prodám vám maximálně 3 rohlíky. Pokud jich sníte víc, již překročíte denní normu. Ve Volvu se evidentně nudí a ukazují to, že když vymyslím nesmysl, tak se ho ještě zkusím prosadit do legislativy, aby tak svou hloupostí netrčel mezi ostatními.
Ne pane, prodám vám maximálně 3 rohlíky. Pokud jich sníte víc, již překročíte denní normu. Ve Volvu se evidentně nudí a ukazují to, že když vymyslím nesmysl, tak se ho ještě zkusím prosadit do legislativy, aby tak svou hloupostí netrčel mezi ostatními.
Omezovač na 180 měly i AMG verze Géčka. A to byly auta s výkonem 500 hp+
No jasně, ale to jsou auta s aerodynamikou cihly a hmotností přes 2,5 tuny... 😒]
Volva nejsou nic moc auta ve stylu určení pro dynamickou jízdu. V článku se zmiňují modely jako XC90 a XC60. Tam mi to nepřijde nijak zásadně omezující.
To by ničemu nevadilo, ale stará Gčka měla podvozek, který už při 150 pěkně "plaval", takže to omezení bylo spíše bezpečnostní opatření výrobce aby si s tím někdo nenabil ústa, dnešní SUV zvládají 250 s prstem v nose i když jsou podobně těžká a neaerodynamická.
nové Géčka mají stejnou rámovou konstrukci anebo se něco změnilo? jsou to offroady. o co mi šlo bylo, že Mercedes už takovéto "zavrženíhodné" rozhodnutí udělal dávno před Volvem.
Můžeš jmenovat jeden offroad Volva na rámu?
zeptej se svého bratrance /pravděpodobně klidný řidič - a zároveň reálný kupec Volva/, jestli se ho to nějak dotkne... a příště si půjde koupit jiné auto, se kterým může lítat 250😊
Jeho XC90 omezovač na 180 nemá, jestli by si ho koupil i s ním těžko reálně říct. jednat věc je bychařit, druhá to reálně udělat.
tak se ho zkus zeptat :yes:
Znovu, byla by to teorie. Dokud nekupuješ. Nicméně druhé auto má XJ, to by pravděpodobně za S90 s omezenou na 180 nevyměnil.
Volvo měl architekt, co nám projektoval dům. Ten s ním nejel snad ani 130. Když jsem se ho ptal, proč si ho koupil, říkal, že hodně jezdí a kvůli bezpečí. Přemýšlím, jestli jsem někdy řešil jak je auto bezpečné. Na tenhle aspekt jsem asi nikdy vůbec nepomyslel. Zkrátka, Volvo mě dokonale míjí, už jsem si říkal, že bych se jel projet T6kou V90, ale asi po ní tak moc netoužím, protože se to ještě nestalo.
Jeden z mých architektů má XC70, druhý X6, třetí pak 535d kombík. Takže pro někam nasměrovat i podle tohoto lze velmi těžko.
To ani netvrdím. Jen jsem popsal někoho z okolí, koho znám a jezdí Volvem. Moc jich teda neznám. Všichni touží po BMW/MB/Audi.
Rozviňte svůj klid a buďte dobří. 😄
Spíš mě svrbí prsty jít spálit nějakej levnej benzín při "nekompromisních" rychlostech 😒]
Já už to udělal. Poslední dobou to tady vypadá ve stylu: jak žvanit na steakovém webu o mase z hrášku.
Me covece napadlo to samy :yes: 😁 Minule jsem dostal podobnou chut a zkousel jsem co da Superb a z Liberce po dalnici na Hodkovice Jsem ho rozdejchal na 210. Jeste ze nema omezovac na 180 😉 Jsem mel v tu chvili emise CO2 tak 400 gramu na km. To by nejakej Gretista mel asi radost 😁 😁
Preju hezkou projizdku a hodne vypustenych emisi :yes:
Preju hezkou projizdku a hodne vypustenych emisi :yes:
400g je asi 15l/100... to není tak zlý 😄
jen Švédi 😒
I když v dnešní hyperkorektní době bych se nedivil, kdyby to napadlo třeba A. Merkelovou... Mohla by národu doporučit, aby šestiválcová BMW vyměnil za tříválcová s omezovačem na 125 km/h, aby se Gréta tolik nezlobila!
Wir schaffen das!
I když v dnešní hyperkorektní době bych se nedivil, kdyby to napadlo třeba A. Merkelovou... Mohla by národu doporučit, aby šestiválcová BMW vyměnil za tříválcová s omezovačem na 125 km/h, aby se Gréta tolik nezlobila!
Wir schaffen das!
"Do budoucna Volvo plánuje zavést i tzv. „chytrý omezovač rychlosti“, který by měl být schopen omezit maximální rychlost v závislosti na stavu vozovky nebo oblasti, kterou se vůz pohybuje."
Když tohle to auto udělá např. při předjíždění, tak to může být nebezpečnější než samotný stav vozovky.
Když tohle to auto udělá např. při předjíždění, tak to může být nebezpečnější než samotný stav vozovky.
Holt Švédský model chování v realitě. My řekneme, co je korektní a vy zákazníci to zaplaťte a držte hubu 😉
Takže milé Volvo, strč si tento přístup do míst, kde slunce nesvítí. Je tu ještě naštěstí konkurence 😁
Takže milé Volvo, strč si tento přístup do míst, kde slunce nesvítí. Je tu ještě naštěstí konkurence 😁
Ty asi zrovna nejsi zákazník, na kterého by volvo cílilo. A stejně za chvíli budou všude radary a rychlost 120, dokud nám řízení neseberou.
Inak ake mate skusenosti s obmedzovacmi? Na Citigu mam obmedzovac na 130 km/h, podla gps to ide 132 a dost neprijemne to seka pri obmedzovani. Hlavne na ceste dole kopcom by auto este slo, len to zacne "sekat". Bude to takto robit aj Volvo? Hlavne to moze byt neprijemne pri obiehani, ludia su debili, dost zle reaguju a neradi sa davaju obiehat Citigom.
Já měl pípnutí na 160,ale furt to pípalo, tak jsem to dal na 180.
Na BMW 260 tacho (250 real ?) a finiš,Kia Stinger mi ušla . :-!
Tak som si potom kúpil radšej auto bez limiteru. 😒] 😒] 😒]
Švédom ale celkovo “troška” hrabe. Krajina krásna ale tá ich politika. 😒
Tak som si potom kúpil radšej auto bez limiteru. 😒] 😒] 😒]
Švédom ale celkovo “troška” hrabe. Krajina krásna ale tá ich politika. 😒
Jenže ty s prominutím nemáš auto, ale mixer. Tam se ten kuchyňský pohon chová jinak, než normální spalovací motor. Popravdě jsem omezovač v mixéru na silnici nezkoušel, ale odhaduji, že to přesně tím bude.
Myslím, že zrovna volvo řídí inteligentní a vyrovnaní lidé a omezení na 180 jim vadit nebude. Nad 160 se stejně jezdí málokdy, to je už jen pro magory.
Pokud mám možnost a je to bezpečné, rád se svezu 250 na německé dálnici. Ale po pravdě tak 1/4 hodiny, pak se zase "sklidním" pod 200. Že bych přejel Německo na plný céres, to si nedovedu představit. A tím to končí, neboť všude jinde v Evropě je to dle zákonů do max. 140.
A teď mně budete kamenovat - ale proč stavět auta, která svými parametry výrazně překračují maximální hodnoty dané zákonem a trestané ? A pokud se někdo chce projet rychle, tak speciální auto a uzavřené tratě.
Když zákonodárci povolí neomezenou rychlost, tak to je o něčem jiném, jenže to se už nikdy nestane, tak co.
A teď mně budete kamenovat - ale proč stavět auta, která svými parametry výrazně překračují maximální hodnoty dané zákonem a trestané ? A pokud se někdo chce projet rychle, tak speciální auto a uzavřené tratě.
Když zákonodárci povolí neomezenou rychlost, tak to je o něčem jiném, jenže to se už nikdy nestane, tak co.
Když si vezmu, že celé USA a Austrálie jezdí na highwayi stovkou... v Africe zase není cesta, kde by se dalo jet aspoň 80... hoši přestaňte si stěžovat, máme se jak prasata v žitě....
Však jo, máme se fajn... mimo jiné i proto, že nemusíme kupovat Volvo 😄
řeknu to takhle: nikdo, kdo se v téhle diskusi rozčiluje Volvem nejezdí, a naopak reální kupci s tím podle mého budou mít jen ten nejmenší problém.
až si jednou pořídím toho Defendera, to bude teprve zkouška pevné vůle - nejede víc než 130😊
až si jednou pořídím toho Defendera, to bude teprve zkouška pevné vůle - nejede víc než 130😊
Hele nevím. Kupci naftovýho SUV asi ne. Ale co ti, co kupují silný benzín? Nebude je štvát, že nafta jede rychleji například? Když už si za ten silnej benzín připlatili...
vzpomínám, kdy jsem naposled viděl jet řidiče Volva nějakým dynamickým způsobem. co jsem slyšel od majitelů, tak "Volvíčkáři nezávodí". už se opakuju, ale chtěl bych vidět, pro kolik potenciálních kupců bude tohle zásadní argument proti a místo toho si půjdou koupit auto někam úplně jinam...
Ano, budu tě "kamenovat", protože a) máme schengen, b) může nastat krajní nouze c) nepotřebuji od svého auta, aby mě vychovávalo. Jsem svéprávný člověk.
Taky nevidím důvod, abych platil soukromé společnosti za to, že mě bude svým produktem v něčem omezovat. Přesně tak, jak píšeš, jsem svéprávný člověk a rozhodnu se sám, ne auto za mě :no:
co omezovač otáček? nemrzí tě, že nemůžeš motor vytočit tak, abys ho zrušil?😊
Mícháš jablka a hrušky, omezovač otáček tam máš, abys nezničil motor. Umělé omezení rychlosti je rozhodnutí superkorektních manažerů Volva, nikoli technických možností motoru 😉
manuální převodovka tě nechá mít vytočený rychlostní stupeň a pokud nepřeřadíš, otáčky zůstanou na stejné úrovni. automat ti přeřadí, to tě taky omezuje😊
Nechápu, že vytahuješ vždy absurdní argumenty. To co píšeš je opět nesmysl, ve svém věku a trollem? 😉
hybridní Lexusy taky nejedou víc, než 180. A přece je lidi kupují. Nechápu, proč se rozčilují zcela odlišné typy řidičů, než ti, co Volva reálně kupují.... to je absurdní😊
když BMW nacpe x-drive povinně prakticky do všech motorizací, Dinar napíše - ale ne, je to super, x-drive nijak zábavu neomezuje. taky se adaptoval. přitom je to totální nesmysl... tohle by vás mělo rozčilovat víc, než omezovač u Volva...
když BMW nacpe x-drive povinně prakticky do všech motorizací, Dinar napíše - ale ne, je to super, x-drive nijak zábavu neomezuje. taky se adaptoval. přitom je to totální nesmysl... tohle by vás mělo rozčilovat víc, než omezovač u Volva...
Mě Volvo nerozčiluje tím, že dobrovolně omezí svá auta. Není to moje cílovka. Vadí mi zmínka o širší diskuze, která nebude se zákazníky (proč taky), ale s legislativci.
Nebo to snad bude diskuze s Polestarem, že za 1kEUR omezovač odstraní?
Když už tedy zmiňuješ x-drive. Jistěže by se mi líbilo 340i bez něj, třeba i s manuálem. Problém je, že se ta auta takto nakonfigurovaná neprodávají. Přes všechny plky na forech (speciálně autoforum, které sice nejezdí, netestuje, ale jen dutě plká) na odbyt nejdou. Pokud srovnám jak jezdily a hlavně jak se řídily modely s x-drive před 10-ti lety a teď, tak je rozdíl do plusu obrovský. Na suchu to 99% lidí v řízení nepozná (pokud nebudou na okruhu) a na mokru jedině ocení.
To mě spíš vadí to, že řídit Z4 M40i není z hlediska pocitu ve volantu nijak zásadně lepší než 3er s x-drive. Na BMW se mi líbí podvozky, motory, ale řízení je za MB o AR nebo Jagu se ani nebavím. Přitom by to stačilo jen přeladit.
MB umí být ve volantu hladké, konzistentní a přirozené, BMW tam má prostě rušivý element. To vše hlavně 3er vs C. E oproti 5er mají každý něco oproti tomu druhému. A gazíky má líp naladěno BMW.
Nebo to snad bude diskuze s Polestarem, že za 1kEUR omezovač odstraní?
Když už tedy zmiňuješ x-drive. Jistěže by se mi líbilo 340i bez něj, třeba i s manuálem. Problém je, že se ta auta takto nakonfigurovaná neprodávají. Přes všechny plky na forech (speciálně autoforum, které sice nejezdí, netestuje, ale jen dutě plká) na odbyt nejdou. Pokud srovnám jak jezdily a hlavně jak se řídily modely s x-drive před 10-ti lety a teď, tak je rozdíl do plusu obrovský. Na suchu to 99% lidí v řízení nepozná (pokud nebudou na okruhu) a na mokru jedině ocení.
To mě spíš vadí to, že řídit Z4 M40i není z hlediska pocitu ve volantu nijak zásadně lepší než 3er s x-drive. Na BMW se mi líbí podvozky, motory, ale řízení je za MB o AR nebo Jagu se ani nebavím. Přitom by to stačilo jen přeladit.
MB umí být ve volantu hladké, konzistentní a přirozené, BMW tam má prostě rušivý element. To vše hlavně 3er vs C. E oproti 5er mají každý něco oproti tomu druhému. A gazíky má líp naladěno BMW.
když se to neprodává, tak proč se nabízí 840i RWD?
proč se manuál nabízí jen k nejslabšímu dieselu?
a proč mi někdo nutí něco co nechci?
Maserati, Lexus, nakonec i Mercedes pořád nabízí zadokolky... jenom BMW je "napřed".
a k tomu Volvu - stejně jako vás pobuřují "jen čtyřválce" a přitom těch aut potkávám mraky /čínské auta/ a reálným kupcům je to úplně jedno...
proč se manuál nabízí jen k nejslabšímu dieselu?
a proč mi někdo nutí něco co nechci?
Maserati, Lexus, nakonec i Mercedes pořád nabízí zadokolky... jenom BMW je "napřed".
a k tomu Volvu - stejně jako vás pobuřují "jen čtyřválce" a přitom těch aut potkávám mraky /čínské auta/ a reálným kupcům je to úplně jedno...
Možná proto, že u dražších aut se ty náklady rozmělní lépe?
Možná proto, že si většina lidí zvykla na automaty a manuál nekupují?
Možná se zeptej, proč ty nutíš někomu co nechce?
Když vezmu MB jako nejbližšího konkurenta, pak je jediný rozdíl v tom, že má manuál k nejslabšímu benzínu a dvěma naftám, 4-Matic kopíruje x-drive a C chybí R6 nafty.
Pobuřují? To možná v tvých očích, pohony Volva jsou při schopnostech konkurence za ty ceny neadekvátní. To je z mého pohledu vše. Ať si každý jezdí s čím chce. 😉
Možná proto, že si většina lidí zvykla na automaty a manuál nekupují?
Možná se zeptej, proč ty nutíš někomu co nechce?
Když vezmu MB jako nejbližšího konkurenta, pak je jediný rozdíl v tom, že má manuál k nejslabšímu benzínu a dvěma naftám, 4-Matic kopíruje x-drive a C chybí R6 nafty.
Pobuřují? To možná v tvých očích, pohony Volva jsou při schopnostech konkurence za ty ceny neadekvátní. To je z mého pohledu vše. Ať si každý jezdí s čím chce. 😉
já nikomu nic nenutím. já se jen ptám, proč automobilka, která si tímhle přístupem získala zákazníky jim to teď najednou odpírá... až budou předokolky od jedničky do osmičky, taky ti to nebude vadit?
To by mi vadilo, ale nejsou.
přesně tak. koho svrbí, ten se škrábe. když zavedli EET, spousta podnikatelů se domáhala osobní svobody /krást😊 já takové rychlosti k životu nepotřebuju, tak asi proto mi to nevadí, sportovní vyžití za volantem hledám jinde. třeba tak, že se chci občas sklouznout v zatáčce.
Souhlas.
Píšu to nahoře: je nás na silnici moc, takže nějakým omezením se nevyhneme.
Pořád lepší, než potrhlý elektro je auto, určené k rozumné přepravě... sport nechť zůstane na uzavřené trati.
Píšu to nahoře: je nás na silnici moc, takže nějakým omezením se nevyhneme.
Pořád lepší, než potrhlý elektro je auto, určené k rozumné přepravě... sport nechť zůstane na uzavřené trati.
Konec článku přesně vystihuje můj obrovský problém s tímto krokem. Děsím se co bude příště. Technologie rozhodně není na úrovni aby splnila účel toho o čem se tam píše. Nehledě na to, že můžu jet kolem chodníku s dětmi 30 km/h a nějaké pod kola stejně může spadnout. Je to utopie, fandím tomu tyhle problémy řešit, ale ne takhle restriktivně. Nemá smysl to tady rozepisovat, napadá mě opravdu velké množství důvodů proč je to špatně a hlavně nereálné a kontraproduktivní.
Každopádně ani s tou 180 km/h nesouhlasím a trochu i podezřívám Volvo, že tím jednak lezou lobbingem někomu v EU do zadku a druhak otevírají potenciál k šetření nákladů na mnoha frontách. Samozřejmě to hezky zamaskuje nekonkurenceschopnost motorů vůči prémii. Na stovku ty jejich hybridy zrychlení mají, ale na dálnici se mince krutě obrací a tam kde Volvo končí, prémie začíná. Primárně u SUV modelů. Brzdy, podvozek, odhlučnění atd. atd.
S tím šetřením mě napadá reálně nevypovídající, ale příhodná perlička na toto téma 😁 Viděli jste někdo Top Gear kde bylo nové Volvo XC60? Dělali tam nesmysly s těmi auty, jasný, ale že u dvou Volvo kousků se postupně utrhl motor a ostatní to vydrželi... nějak to vystihlo moje subjektivní dojmy, ale nikomu to necpu, jenom za mě se to nedá s D3 srovnávat.
Každopádně ani s tou 180 km/h nesouhlasím a trochu i podezřívám Volvo, že tím jednak lezou lobbingem někomu v EU do zadku a druhak otevírají potenciál k šetření nákladů na mnoha frontách. Samozřejmě to hezky zamaskuje nekonkurenceschopnost motorů vůči prémii. Na stovku ty jejich hybridy zrychlení mají, ale na dálnici se mince krutě obrací a tam kde Volvo končí, prémie začíná. Primárně u SUV modelů. Brzdy, podvozek, odhlučnění atd. atd.
S tím šetřením mě napadá reálně nevypovídající, ale příhodná perlička na toto téma 😁 Viděli jste někdo Top Gear kde bylo nové Volvo XC60? Dělali tam nesmysly s těmi auty, jasný, ale že u dvou Volvo kousků se postupně utrhl motor a ostatní to vydrželi... nějak to vystihlo moje subjektivní dojmy, ale nikomu to necpu, jenom za mě se to nedá s D3 srovnávat.
Jakožto fanda švédské značky musím uznat, že toto je trochu moc i na mě.
Na jednu stranu je pravda, že rychleji než 180 jedu párkrát za rok, ale proč bych měl dávat 70 tis eur za v90, když za ty prachy můžu mít prémii i po technické stránce a bez blbych restrikci.
Design nových Volv je pro mě bezkonkurenční, ale zatloukaji si do rakve jeden hřebík za druhým.
Na jednu stranu je pravda, že rychleji než 180 jedu párkrát za rok, ale proč bych měl dávat 70 tis eur za v90, když za ty prachy můžu mít prémii i po technické stránce a bez blbych restrikci.
Design nových Volv je pro mě bezkonkurenční, ale zatloukaji si do rakve jeden hřebík za druhým.
a to je právě moment, kdy zákazník přemýšlí, jestli mu to stojí za to. mě se takhle snaží BMW vypéct s absencí manuálních převodovek a naopak vnucováním x-drive. ačkoliv mám pocit, že zákazníci Volva takové věci opravdu neřeší.
a souhlas, design Volva je naprosto famózní - ale všechno jiné než sportovní a dynamický. takže mi to k těm autům docela pasuje.
a souhlas, design Volva je naprosto famózní - ale všechno jiné než sportovní a dynamický. takže mi to k těm autům docela pasuje.
Mě to od Volva přijde super nápad a doufám, že se přihlásí do tendru na auta pro dálniční policii.
Jsou to jenom uspory zabalene do omacky o bezpecnosti.
Auto s maximalkou 180 misto 250 ma nizsi vyvojove i vyrobni naklady.
A jako bonus muzou chlazeni dimenzovat na nizsi rychlost=>lepsi aerodynamika=>nizsi CO2=>mensi pokuty.
Cekam kdy se toho chytnou ostatni vyrobci 😡
Auto s maximalkou 180 misto 250 ma nizsi vyvojove i vyrobni naklady.
A jako bonus muzou chlazeni dimenzovat na nizsi rychlost=>lepsi aerodynamika=>nizsi CO2=>mensi pokuty.
Cekam kdy se toho chytnou ostatni vyrobci 😡
Určitě to taky bude hrát roli.
Ale ono to svým způsobem dává smysl. Proč například navrhovat to chlazení na 250 km/h, když takovou rychlostí pak v podstatě stejně nikdo nejezdí?
Ale ono to svým způsobem dává smysl. Proč například navrhovat to chlazení na 250 km/h, když takovou rychlostí pak v podstatě stejně nikdo nejezdí?
Tady vidím velký špatný. Ne, že bych potřeboval jezdit víc, jak 180, ale ta mentalita za tím je děsivá. Snad jim zákazníci dají najevo, že tudy tedy ne, přátelé!
...co jiného lze k tomuto ***skému levičáckému opatření napsat? Po Volvu jsem nikdy netoužil, ale pokud bych byl jejich zákazníkem, už bych si auto této značky nikdy nekoupil! 😒 :no:
Stejnej princip i pro těch 180 - u nějaký Fabie 1.0TSI by mi to asi moc nevadilo, u Corolly bych to kousnul, u S90 s 200kW už by mě to štvalo.
PS: spekulovalo se, že Octavia RS údajně měla mít omezovač na 250km/h. Na tachometru jsem viděl 258km/h, na autoforu se kdysi objevilo nějaký video, kde se auto jakoby "zaseklo" na 260 nebo kolika a dál nezrychlovalo, někdo naznačoval, že to je snad ten omezovač na GPS 250... no nevím, mě to moc nepřesvědčilo, podle mě to prostě už víc nejelo a žádnej omezovač tam nebyl 😁 . Každopádně mi to teda nevadilo... ale 250 není 180, 180 není 130... a bůh ví, kde se to zastaví.
Drtivá většina řidičů nezvládá včas reagovat ani ve 150... podstatné % ani v těch 130.
Je nás prostě hodně. A abychom se na silnice vešli, asi budeme muset akceptovat jistá omezení, protože moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného.
Takže ano. Než potroublý elektroauta, je pro mě měnší zlo rozumně měnší auto, s přiměřeně nižším výkonem... a s maximálkou klidně i jen 150.
Míň už by to asi dobrý nebylo...
A než přijít i o zrychlení, tak je lepší mít výkonu dost i na víc - a rychlost "uměle omezenou".
No, dokud je to o svobodném trhu... ať si tam klidně montujou inteligentní omezovač a krevní rozbor před jízdou.
U nás jsou zakázány zbraně, které umožňují střílet dávkama. Můžeš mít samopal, ale se zablokovanou automatickou palbou. Omlouvám se, jestli používám špatnou terminologii, nejsem odborník. Vím to, protože známej shodou okolností jeden má a tuším, že i odblokovaný.
Elektrokola mají taky omezovač rychlosti, a hlavně v zahraničí už se to celkem tvrdě postihuje, když je má někdo "načipované" a můžou jet rychleji.
Kdyby někdo začal montovat do aut zařízení, které na základě toho, kde se auto právě nachází, limitoval jejich rychlost, no prostě 50/90/130 s mírnou rezervou pro překročení, asi by se nedalo vůbec nic namítat, protože by situace byla úplně stejná jako v předchozích dvou případech - prostě tě jen někdo nutí dodržovat zákon. Otázka zní - je právem jedince zákon porušovat?
Kdyby se měl zákon absolutně dodržovat, pak na běžné silnici bezpečně nepředjedeš náklaďák. Možná je ten zákon postavený špatně, možná i zákonodárce počítá s jeho porušováním. Což se nakonec občas i projeví... když se diskutuje o zvýšení povolené rychlosti na dálnici, často zaznívá argument - no ono se dneska stejně jezdí 150, kdybychom to zvýšili na 150 tak se bude jezdit 170.
To o čem píšeš už je v Maďarsku, všechny mýtné brány mají v sobě radar. Od loňska. Kluci se co se vraceli z Bosny se nestačili divit, když jim přišlo třeba šest pokut😊
Teoreticky jo, ale já jsem teda proti.
Pokud teda nespěcháš zachránit lidský život, na to se tuším v zákoně taky myslí.
Hele... moje pozice je asi jasná, asi se v tom už zbytečně plácáme.
Přijde mi to dost divný teda... že by automobilka dala omezovač a ještě k tomu ne na základě tachometru, ale na základě GPS... kterou ale reálně neměří... no dobře, beru tvou zkušenost na vědomí, ale dál úplně nevím čemu věřit.
https😐/shorturl.at/htzAI
jsou svobody a svobody. mám dost hlučné auto a dokážu si představit, že v tom příštím už nebudou performance laufy. a dokážu si představit, že krom lidí, kterým se ten zvuk líbí jsou takoví, pro které je to prostě jenom kravál. jízda 200 za hodinu už produkuje daleko větší emise než ta předpisová... a tvoje svoboda jet takhle rychle se projeví tím, že ti někdo může logicky namítnout, kde bereš právo vypouštět tolik sajrajtu do vzduchu... je víc pohledů na jednu věc.
edit: a maso je prokázaný karcinogen, nad 50 let věku se značně nedoporučuje.
To logicky namítnout může. Může se i logicky ptát, jestli vůbec mám mít právo jezdit sám v osobním autě a pálit v něm drahocennou ropu.
Já si to zatím s dovolením posoudím sám.
(a pokud to jde, tak klidně jedu vlakem do Krakova, po Praze z 99% MHD...)
Stejným způsobem bys mohl dojít k námitce, kde bereš právo vypouštět tolik sajrajtu z vlastních plic a určitě se najdou ekofašisti, kterým i tato myšlenka nepřestane vrtat hlavou. To ovšem neznamená, že musíme podobně smýšlející extremisty tolerovat, nebo dokonce připouštět...
Už nějakej pátek jezdím, takže jo srna je riziko se kterým holt musíš počítat. Dokážeš ho všemožně minimalizovat ale nikdy ne vyloučit. Jasně že ti může vlítnout pod auto, ale to kvůli tomu přestanu jezdit autem nebo co si mi tím ty inteligente chtěl sdělit? Psal jsem o ostatních účastnících silničního provozu to dokážeš ještě nějak pohlídat a předvídat jejich chování případně si na ně dávat bacha. Zvěř skákající do vozovky tam s tím neuděláš nic. Buď ji potkáš nebo ne. Nedělám si iluze o tom, že bych něco dobrzdil nebo se jí nedejbože snažil vyhýbat. Ale pan vyzrálý řidič jezdí rychle jen tam kde vidí a ne tam kde se to vyloženě nehodí. Srazit srnu může i mistr světa. Proč to sem vůbec taháš?
Arogantní jsem myslím nebyl.
Stejně si ale myslím, že moje věta😒br />
Letět jako prase v místě kde nemáš dostatečný přehled o situaci na silnici, tak to je právě o vyzrálosti řidiče.
snad není nic s čím by měl mít někdo problém.
A jestli ti na dálnici vběhne před auto srna jak zmiňuješ, tak to je průser. To ale ani sebelepší řidič nijak neovlivní. Nicméně co tak pozoruju, tak už hodně dálničních úseků je u nás oplocených.
navyse ked aj pri 200 sa vo volve budes citit na nemeckej dialnici naprosto bezpecne a pohodlne ( ja som tam siel v nemecku presne takto pred dvoma rokmi bezne na ich dialniciach okolo 180 na svokrovom golfe 6 v dizli a pohoda .. ziadna smrt v ociach... nic.. len plynula svizna jazda ak osa patri... aj to nas este domace audiny a passaty a ine kusky predbiehali sem tam ... takze v nejakom takom velkom S90 volve to musi byt doslvoa brnkacka s prstom v nose aj nejaka 200vka na autobahne ) tak preco ju znizovat ... skoda tohto unahleneho kroku... ale ono uz dlhsi cas auta nejdu moc idealnym smerom co sa "radosti z jazdy " tyka za mna .. vsade uz same prikazy zakazy a limity .. vsetko vsade same ucelove riesenia.. ta radost z aut ako takych sa uz pomaly ale isto vytraca ... a lepsie uz asi fakt nebude toho sa obavam .. skor uz len horsie
PS: este raz .... tento krok je len dalsi dokaz toho ze volvo ma k premii coraz dalej ... ved coskoro aj bezna mainstreamova konkurencia mu doslova "utecie" .... a pritom tak som mal kedysi volva rad ... 😢
Samozřejmě že to jde, ale ty nároky na hybridní soustavu jsou pak hodně vysoké a tím pádem i drahé. Prostě to komentujeme na méně a můžeme dát levnější součásti.
Gól by byl, kdyby to formou aktualizace nahráli do dříve prodaných aut 😄
Ještě nafta bude bez omezení... to už je fakt fraška.