Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Diesely v USA: nastávají růžové časy?

Dieselová Amerika? Nesmysl možná jen na první pohled.
Zpět na článek
2. 1. 2008 09:25
neregistrovaný "urraco"
2. 1. 2008 09:54
anonym
2. 1. 2008 10:04
neregistrovaný "Chris K."
2. 1. 2008 10:21
anonym
2. 1. 2008 10:21
neregistrovaný "em.tom"
2. 1. 2008 10:25
2. 1. 2008 10:56
neregistrovaný "otoman"
2. 1. 2008 11:04
2. 1. 2008 11:12
neregistrovaný "otoman"
2. 1. 2008 11:16
neregistrovaný "vladim7"
2. 1. 2008 11:24
neregistrovaný "Otoman"
2. 1. 2008 11:27
2. 1. 2008 12:34
anonym
2. 1. 2008 12:41
2. 1. 2008 11:25
2. 1. 2008 19:33
neregistrovaný "povaleč"
2. 1. 2008 21:00
2. 1. 2008 21:06
neregistrovaný "urraco"
3. 1. 2008 22:36
neregistrovaný "Ada je zase tady"
2. 1. 2008 11:42
neregistrovaný "Johnnn"
2. 1. 2008 10:26
2. 1. 2008 10:35
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
2. 1. 2008 10:43
2. 1. 2008 10:52
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
2. 1. 2008 10:54
neregistrovaný "vladim7"
2. 1. 2008 19:46
neregistrovaný "povaleč"
3. 1. 2008 05:45
neregistrovaný "sportcar"
3. 1. 2008 22:39
neregistrovaný "Ada je zase tady"
2. 1. 2008 11:52
neregistrovaný "D."
2. 1. 2008 10:06
neregistrovaný "branoza"
2. 1. 2008 10:51
neregistrovaný "Sunodennis"
2. 1. 2008 12:49
neregistrovaný "Chris K."
2. 1. 2008 11:34
neregistrovaný "ZocelenyDrapalik"
2. 1. 2008 11:44
neregistrovaný "Johnnn"
2. 1. 2008 11:53
neregistrovaný "D."
2. 1. 2008 12:54
neregistrovaný "Chris K."
2. 1. 2008 16:41
neregistrovaný "Pavel F:"
2. 1. 2008 17:36
anonym
2. 1. 2008 20:41
neregistrovaný "Pavel F."
3. 1. 2008 01:56
neregistrovaný "ZocelenyDrapalik"
3. 1. 2008 14:37
neregistrovaný "Pavel F."
3. 1. 2008 05:48
neregistrovaný "sportcar"
3. 1. 2008 12:01
neregistrovaný "mac2"
3. 1. 2008 15:12
neregistrovaný "Pavel F."
2. 1. 2008 11:56
anonym
2. 1. 2008 12:26
neregistrovaný "MajoX"
2. 1. 2008 17:52
anonym
2. 1. 2008 13:50
neregistrovaný "gld"
2. 1. 2008 21:10
neregistrovaný "urraco"
2. 1. 2008 18:27
anonym
2. 1. 2008 22:53
neregistrovaný "Karim."
3. 1. 2008 12:27
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 12:26
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 22:46
neregistrovaný "Ada je zase tady"
neregistrovaný "urraco"
2. 1. 2008 09:25
Dvě normy
A to je právě ono v Evropě jsou dvě normy. A v tom je podle mně problém. Copak majitelé dieslů dýchají jiný vzduch? Copak dieslové auto není určeno primárně k dopravě osob nebo nákladu z A do B anebo má snad proboha vyšší poslání, že mu vycházejí normy vstříc? Evropa vlastně dvojí normou zvýhodňuje ekologicky méně šetrnou dopravu. Takže proč má mít majitel nafťáku výhodu levnějšího paliva (už se to mění, ale všeobecně to stále platí), nižší spotřeby (dána technicky) a jeho jedinou nevýhodu je vyšší pořizovací cena a dejme tomu vyšší povinné ručení (na stejný výkon vyšší objem motoru oproti benzínu - taky už není podmínkou) a přitom vyplyve do vzduchu víc sajrajtu než někdo se silným benzínem, který má v ruce černého Petra v podobě dražšího paliva a cejchu ekologicky nešetrného prasete? Nejvyšší čas začít posuzovat motory jedním metrem podle toho co lítá vzadu z výfuku! Všichni jsme na jedné lodi, dýcháme stejný vzduch a ledovce nám pod zadkem také tají všem.
Rozbalit vlákno
28
anonym
2. 1. 2008 09:54
Re: Dvě normy
:yes:
neregistrovaný "Chris K."
2. 1. 2008 10:04
Re: Dvě normy
absolutny suhlas, dieselove splodiny obsahuju viac karcinogennych latok ako benzinove, lokalne znecistenie je ovela vacsie ako pri benzinovych motoroch (a nepomoze ani filter pevnych castic)
a dalsia vec - majitelov dieselov treba naucit jazdit. Podradit sa totiz da aj bez toho, aby motor vychrstol do vzduchu oblak cierneho dymu
anonym
2. 1. 2008 10:21
Re: Dvě normy
S tímhle nelze než souhlasit. Navíc, přidám jeden postřeh: Až se tady bude někdo ohánět tím, že naftový motor stačí pouze (do)vybavit filtry a podobnými PŘÍDAVNÝMI zařízeními, tak se ho bude třeba zeptat, proč je vůbec třeba je vyrábět. Každá věc, co se vyrobí poškodí už svou výrobou životní prostředí. Takže nevím, proč vyrábíme konstrukčně mnohem složitější a tím pádem dražší motory, než vůbec potřebujeme?
neregistrovaný "em.tom"
2. 1. 2008 10:21
Re: Dvě normy
S tímhle nelze než souhlasit. Navíc, přidám jeden postřeh: Až se tady bude někdo ohánět tím, že naftový motor stačí pouze (do)vybavit filtry a podobnými PŘÍDAVNÝMI zařízeními, tak se ho bude třeba zeptat, proč je vůbec třeba je vyrábět. Každá věc, co se vyrobí poškodí už svou výrobou životní prostředí. Takže nevím, proč vyrábíme konstrukčně mnohem složitější a tím pádem dražší motory, než vůbec potřebujeme?
2. 1. 2008 10:25
Re: Dvě normy
Je otázkou, který druh pohonu je větší zátěží pro životní prostředí, zda dieselový motor emitující vyšší obsah oxidu dusíku, nebo benzínový motor s obecně asi o třetinu vyšší spotřebou, kladoucí vyšší nároky na přírodní zdroje.
neregistrovaný "otoman"
2. 1. 2008 10:56
Re: Dvě normy
Odkdy mají benzínové motory vyšší spotřebu? Pokud se spotřeba bude počítat v kg, tak bude naprosto vyrovnaná: 1l benálu=0,7kg ; 1l nafty=0,95kg!!!
2. 1. 2008 11:04
Re: Dvě normy
Obecně mají vznětové motory nižší měrnou spotřebu a to je fakt, který se dočtete i v základní technické literatuře:) A mimochodem, správné hodnoty hustoty jsou: pro benzin 700-750 a pro naftu 800-880 kg/m3
neregistrovaný "otoman"
2. 1. 2008 11:12
Re: Dvě normy
To sice mají, ale když spálíš 1l benálu, tak vypustíš asi 2,4kg CO2, u nafty 3kg. Protože nafta je těžší a má tudíž nižší obsah energie v ní uložené. Proto to vypádá, že nafťáky mají nižší spotřebu, ale energetická bilance je shodná! Akorát dieslové motory mají mnohonásobně vyšší emise.
neregistrovaný "vladim7"
2. 1. 2008 11:16
Re: Dvě normy
Ale kdeže, pletieš hrušky s jablkami účinnosť naftového motora je 30-45%, benzínový má okolo 25%, preto tá nižšia spotreba.
neregistrovaný "Otoman"
2. 1. 2008 11:24
Re: Dvě normy
ANO, ANO a zase ANO!!! Nafťák má vyšší účinost, protože nafta je těžší! Má vyšší hustotu energie!
2. 1. 2008 11:27
Re: Dvě normy
a mimochodem výhřevnost nafty a benzínu je přibližně stejná:)
anonym
2. 1. 2008 12:34
Re: Dvě normy
jo, protože výhřevnost se počítá na kilogram
2. 1. 2008 12:41
Re: Dvě normy
a co je na tom tak objevného?:)
2. 1. 2008 11:25
Re: Dvě normy
Neni nutné sem plést litry, protože měrná spotřeba se uvádí v [mg/kW.h]. A i v tomto případě má vznětový motor menší spotřebu. Důvod naleznete v rozdílech v termodynamických cyklech. A ta výše emisí je poněkud diskutabilní, jak mužete vyčíst z jiných příspěvků:)
neregistrovaný "povaleč"
2. 1. 2008 19:33
Re: Dvě normy
To se ti divím,že jimto vysvětluješ.Oni si myslí, že třeba v EU je jediným a výlučným vozidlem osobní automobil na naftu,ale že existují nějaké tahače,zeměď.stroje,traktory,stavební stroje atd...je prostě nezajímá.Holt by to chtěli na benzín. Já bych jim to vyráběl s benzínovými motory viz známé sovětské ZILy aj.skvosty a moc nižší spotřeby by to nemělo, než 100/100...To by pak ječeli,že platí drahý provoz.Vysvětlovat někomu nějaké char. motorů vs. odstupňování převodovek je házení perel,když přitvrdím...za těch pár let už stačí vidět nadpis a je jasné,o čem to celé pod článkem bude.V poho,stačí vyrobit,prodat auta s 15-20.litrovými zážehovými motory- myslím např. tahače a třeba se to uchytne...co my víme...Mně spíš vadí,že česká STK pustí každý vrak.Jedna stará šáde 105 nadělá víc sra*ček než 20 současných HDI,ale proč je přesvědčovat,že jo... :-!
neregistrovaný "urraco"
2. 1. 2008 21:06
Re: Dvě normy
Ale to je přeci blbost co píšeš. V nákladních autech, strojích, traktorech atd. má samozřejmě naftový motor smysl, právě díky svým vlastnostem. A právě z důvodů hospodářských se cena nafty uměle udržuje níž než benzínu (anebo alespoň udržovala). Mně přijde jako blbost mít s nafťákem osobák. A na začátku o tm píšu - všicni co maj naftu v osobáku kašlou na ekologii jim jde o levnější provoz to je vše a zpochybňuju dvojí normu pro benál a naftu. Proč dvě normy, když dejcháme stejnej vzduch. Jinak souhlasím hejna vraků na našich silnicích jsou problém a vždycky šílím, když předemnou něco takového jede a je fuk jestli čoudící benzínová Š105 anebo neméně čoudící 30 let starej nafťák.
neregistrovaný "Ada je zase tady"
3. 1. 2008 22:36
Re: Dvě normy
Lide su kupuji osobni auto s dieselem, protoze se s nim lepe jezdi. Ekologie je pro prumerneho spotrebitele nezajimava.
neregistrovaný "Johnnn"
2. 1. 2008 11:42
Re: Dvě normy
"Protože nafta je těžší a má tudíž nižší obsah energie v ní uložené."
:-) :no:
Tak to je dobrý fór
2. 1. 2008 10:26
Re: Dvě normy
Jen tak pro vyváženost se podívejte, které motory jsou zvýhodněny dle emisí CO :-)
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
2. 1. 2008 10:35
Re: Dvě normy
Ono bude dobre se podivat na ty normy jako celek. Jsou totiz asymetricke v obou smerech NOx: diesel 0.18 g/km - benzin 0.06 g/km, CO2: diesel 0.5 g/km - benzin 1 g/km.
2. 1. 2008 10:43
Re: Dvě normy
pro upresneni, jde o CO, ne CO2
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
2. 1. 2008 10:52
Re: Dvě normy
No jo, sakra. ( A to jsem mival z chemie jednicku. :-( )
neregistrovaný "vladim7"
2. 1. 2008 10:54
Re: Dvě normy
Tak potom nech dajú rovnake podmienky aj lodiam, vlakom, tepelným elektrárňam a vôbec všetkým výrobcom splodín. To by sme sa nedoplatili za tie investície. Určite treba vkladať peniaze do vývoja, šetriť životné prostredie, ale s rozumom. Netajím sa tým, že som priaznivcom dieslov a naštvite sa na mňa. Ale tento motor umožnil rozvoj automobilovej dopravy aj celkového hospodárstva, keby sa nákladné autá poháňali benzínom, tak by sme sa asi veľmi nenajedli, čo myslíte, koľko by stáli základné potraviny. A čo sa týka toho roztápania ľadovcov, tak to tu bolo už viackrát aj bez pričinenia človeka. Nie som si taký istý, či skutočne dochádza k otepleniu, sú aj názory o prechodnom oteplení pred novou dobou ľadovou...No tak si vyberte.
neregistrovaný "povaleč"
2. 1. 2008 19:46
Re: Dvě normy
S oteplování nevím,asi spíš je jak není, nicméně se zbytkem naprostou souhlasím. Ono se to kecá od compu a v teple...
neregistrovaný "sportcar"
3. 1. 2008 05:45
Re: Dvě normy
mozno keby sa dalo do vyvoja benzinoveho motoru pripadne hybridneho pohonu tolko co sa za posledne roky dalo do vyvoja dieselu vyzeralo by to zase inac..
Diesely smrdia to mi nikto nevyvrati a je uplne jedno ci su nove alebo stare vypustaju do ovzusia daleko viac karcinogenov...
BTW. pri nakladakoch podla mojich mozno nie spravnych info na slovensku emisie nikto nekotroluje...
Samzrejme najvacsi znecistovalia ovzdusia (v preprave) su lietadla lode atd. ale aspon mi pri necmudia priamo do nosa karcinogeny.

ALE SUHLASIM NAFTOVY MOTOR MA VYZNAM V LODI, NAKLADAKU, PRIPADNE V TRAKTORE....

v osobnom aute je to na uvazenie, este pochopim ked si niekto kupi naftove SUV ale napriklad pri takej toyote aygo kde je navratnost diesloveho motoru po 270tisic km sa mi zda trosicku zbytocne...
neregistrovaný "Ada je zase tady"
3. 1. 2008 22:39
Re: Dvě normy
Jeste jednou - koupi si diesel, protoze se s nim lepe jezdi. Auto se s dieselem chova jako auto a ne jako zubni vrtacka.
neregistrovaný "D."
2. 1. 2008 11:52
Re: Dvě normy
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "branoza"
2. 1. 2008 10:06
bariera??
vzdyt aj smrdi, drnči a chrochtaji
co na tom nieje pravda? :-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Sunodennis"
2. 1. 2008 10:51
Re: bariera??
Ale ty si *, a benzin podla teba nesmrdi? Hlavne nezahriaty. A dalsia vec, v USA som bol asi 15x a priemerny benzinovy motor americkej automobilky smrdi aj zahriaty a s kultivovanostou tiez na tom nejsu dobre. Takze kym nieco povies si to over, autor vedel o com hovori.
neregistrovaný "Chris K."
2. 1. 2008 12:49
Re: O kultivovanisti americkych motorov
Nuz, v statoch som mal od Hertza na par tyzdnov pozicany trojlitrovy Ford Taurus. Benzin, V6, automat. Priemerna spotreba pocas 2500 mil bola 8 litrov na sto kilometrov. Sam som tomu po prvych tankovaniach neveril. A nejazdil som na spotrebu. OK, motor nebol prehliadkou najnovsich vykrikov techniky, ale rozhodne bol kultivovany a tichy, a presne splnal ucel, na ktory bol urceny hodil. A zvladal aj mix benzin-etanol, tomu som sa radsej vyhybal. Jazdil som v horskych oblastiach, v prepchatych mestach, pustiach, klimatizacia bola stale zapnuta. Dvaja ludia a poriadna batozina.
anonym
2. 1. 2008 13:12
Re: O kultivovanisti americkych motorov
este mi povedz, co na mojom prispevku nieje pravda.
nesmrdi?
nechrochta?
nedrnci?

ja myslim ze ano, tak ako kazdy motor, na plyn, na benzin, na etanol, ci na rastlinny olej :-)

len som proste nespomenul benzinak, ty mudrlante
neregistrovaný "ZocelenyDrapalik"
2. 1. 2008 11:34
Pravy opak je pravda
Nastane prave opacny proces, nez se nam snazi vnutit autor clanku. Zrada se totiz skryva ve vete "dnešní malé dieselové agregáty .... mají nižší spotřebu pohonných hmot ... nez Toyota Prius". V cem je problem? Totiz v tom, ze se autor snazi srovnavat DNESNI dizly s 10 LET STAROU a v podstate uz VYBEHOVOU Toyotou Prius. A protoze tlak na nizsi emise se bude dale stupnovat a cena ropy dale raketove poroste, nastupuje nevyhnutelne v tomto nebo zacatkem pristiho roku nova generace plug-in hybridnich pohonu se spotrebou nizsi, emisemi radove nizsimi a cenou podobnou dnesnim dizlum. Potom si muzeme o budoucnosti dizlu popovidat. Pomazlete se se svymi cmoudivymi chrchlaky, protoze se rychle blizi den jejich smrti.I kdyby dizlova PR sesmolila tisice podobnych clanku.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Johnnn"
2. 1. 2008 11:44
Re: Pravy opak je pravda
:yes:
Dobrý postřeh
neregistrovaný "D."
2. 1. 2008 11:53
Re: Pravy opak je pravda
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Chris K."
2. 1. 2008 12:54
Re: Pravy opak je pravda
V Kalifornii, v najekologickejsom americkom state, je Mazda 6 (2.3 litrovy BENZINOVY motor) v rovnakej emisnej kategorii ako Prius - Ultra Clean Partially Zero Emission Vehicle.
neregistrovaný "Pavel F:"
2. 1. 2008 16:41
Re: Pravy opak je pravda
Toyota Prius je těžko výběhová, když se už připravuje k releasu 3. generace.
Většina lidí totiž nechápe, že Prius nevlastníte kvůli nízké spotřebě (ve městě má i tak stále nižší spotřebu než i malé diesely), ale kvůli emisím a proto patří v US do kategorie SULEV - Super Ultra Low Emission Vehicle. Přesná čísla neznám, ale "prý" Prius splňuje 20% z limitů EURO5, který teprve vejde v platnost.
Jediné co zajímá naše řidiče je spotřeba, jelikož výfuk je až vzadu. Že otravují vzduch zbytečnými jedy, to už je nezajímá, to dýchá až ten za nima.
anonym
2. 1. 2008 17:36
Re: Pravy opak je pravda
Vybehova je v tom smyslu, ze ve 3. generaci ktera letos ci pristi rok prijde, bude hybridni cast zcela prepracovana a jeji parametry budou radikalne lepsi. Za 1. - uvadi se kapacita baterii pri srovnatelne cene zhruba 10ti nasobna (ciste elektricky dojezd okolo 20ti km). To umozni udelat auto plug-in - schopne dobijeni ze site a vetsina mestskeho jezdeni tak bude na elektrinu. Za 2. zvysena kapacita baterii umozni zapinat elektrickou cast behem kazdeho zrychlovani - tj. vyznamne se snizi spotreba i mimo mesto a na dalnici, coz u soucasneho modelu nebylo. Pokud tedy Japonci splni, to co inzeruji, bude benzinovy (ci lihovy) hybrid ve vsech parametrech vyrazne lepsi nez dyzl, ale hlavne bude mit perspektivu dalsiho zlepsovani, schopnost splnit i budouci emisni limity a perspektivu nenasilneho konstrukcniho prerodu do pricipielne novych druhu pohonu zalozenych na elektrine, coz se o naftaku rici neda. I kdyby pripojili za kazdy naftak malou chemickou tovarnu, tak na emisnich predpisech drive ci pozdeji skonci.
neregistrovaný "Pavel F."
2. 1. 2008 20:41
Re: Pravy opak je pravda
IMHO čekáte od nové generace Priusu neočekávatelné. Za 4 roky takové převraty nemají ani Japonci. (Současný Prius je z 2004)
ad 1) Tomu nevěřím, takový pokrok nenastal. To byste v mobilu měl místo 750mAh baterek vysokokapacitní 7,5Ah, jaký by to byl pokrok. Dokonce uvažované Li-Ion baterky byly nahražené u 3. gen. současnými Ni-MH, které jsou za vyšších teplot stabilnější. Zvýšení kapacity může nastat mírným zvýšením hustoty energie současným Ni-MH akumulátorů v rámci technických možností nebo několikanásobně větší baterkou. Ta současná baterka váží 40kg a Prius váží kolem 1,7 tuny. Nedokáži si představit, kam by narvali 10x větší baterku, to už by to bylo bez kufru a vážilo víc jak ta kráva Q7.
ad 2) El. motor už pracuje prakticky při každém zrychlení už v současné generaci. Samozřejmě pokud budu 10x za sebou zrychlovat na dálnici ze 100kmh na 180kmh a hned brzdit a tak dokola, tak nakonec šťáva dojde, ale při normálním používání je vždycky nějaká ta šťáva, která vypomůže se zrychlením.
Na dálnici při ustálené jízdě bude mít bohužel pořád navrch diesel, protože platí stále zákon o zachování energie a efektivita "spalování nafty->přeměna na mechanickou energii" při ustálené rychlosti bude větší než u benzínu, který ještě trochu upustí energie generátoru a který se ztrátami vyrobí ještě méně energie aby s ještě většími ztrátami elektromotor vyrobil něco málo mechanické energie.
Hybridy mají prostě smysl především ve vykrývání energetických š***k (rozjíždění ve městě, atd.), ne při ustáleném provozu na dálnici, kde auto jede svých stálých 130kmh.
neregistrovaný "ZocelenyDrapalik"
3. 1. 2008 01:56
Re: Pravy opak je pravda
To myslim nemate pravdu. Hybridni cast ma svuj puvod jeste v 90tych letech a v roce 2004 prodelala pouze drobne upravy. Nyni pujde o zasadni zmenu. Prohlaseni o elektrickem dojezdu cca 18km je primo od Toyoty takze brzo uvidime, kam tu baterku narvali. Doufam, ze se nepletu, ale soucasny model vypina kvuli male kapacite baterek elektricky pohon vzdy nad cca 60km/h, takze mimo mesto je zcela "mimo". I jizda na dalnici sestava z mnoha zrychleni a zpomaleni (obzvlaste na D1). Kdyz diky elmotoru eliminujeme hlavni "zrout" paliva - akceleraci, zustane nam ustaleny chod, kde rozdil spotreb nafty a benzinu uz neni zdaleka tak vyrazny. Takze budete mit auto, ktere na dalnici v ustalenem chodu zere o par deci vice nez nafta ale pri dalnicni akceleraci vyrazne mene nez nafta. Coz vysledne muze dat na dalnici treba i stejnou spotrebu jako nafta (zalezi na hustote provozu). Ve meste pak v podstate nebudete benzinku potrebovat. Provoz na elektrinu zatim vychazi o poznani levnejsi. Pro vetsinu lidi to proto bude vyhodnejsi a perspektivnejsi pohon. Myslim, ze vsichni budou prekvapeni, jak moc je srovnavani dyzlu se soucasnou generaci Priusu zavadejici.
neregistrovaný "Pavel F."
3. 1. 2008 14:37
Re: Pravy opak je pravda
Oproti Vám Toyotu Prius vlastním, takže Vám mohu potvrdit, že když zmáčknu plyn, tak elektromotor pomáhá až do maximálky bez přerušení. To co píšete je případ, kdy manuálně přepnu auto do full EV režimu, kdy to jede pouze na baterky. A tento režim se automaticky vypíná nad 50 kmh.
A rozdíl spotřeby nafty-benzín vzrůstá s rychlostí, kdy se čtvercem rychlosti vzrůstá čelní odpor a proto na dálnici při ustálené rychlosti bude mít nafta stále navrch.
Jinak co se týče nové generace, zkuste trochu googlit. Prohlášení jsou krásná věc, ale realitu neokecáte. Pokud začnou prodávat nový Prius se stávající baterkou, výrazné zlepšení neočekávám. Takže bych brzdil slova o zásadních změnách a že v roce 2004 se prodělali pouze drobné úpravy. Půjde stále o evoluci, ne revoluci.
Až vyjde nová generace Priusu , určitě půjdu do něj, protože mi skončí leasing na současný. A pokud nesplní věci, které nyní prohlašujete, tak mi celé auto zaplatíte. OK? >:D
neregistrovaný "sportcar"
3. 1. 2008 05:48
Re: Pravy opak je pravda
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-)
neregistrovaný "mac2"
3. 1. 2008 12:01
Re: Pravy opak je pravda
Plug-in hybridy jsou v podstatě k ničemu. Tu elektřinu musíš taky zaplatit a její cena roste (minimálně u nás) ještě víc než cena benzínu. A navíc - když dáš do auta velkou baterii, budeš s sebou tahat velkou hmotnost a bude to stát spoustu peněz. Vždyť třeba u Priuse, který má na hybrid hodně velkou baterku, se udává dojezd na baterii asi 5 km.
neregistrovaný "Pavel F."
3. 1. 2008 15:12
Re: Pravy opak je pravda
A ten benzínový či naftový motor co máte pod kapotou neváží nic? ;-)
Není to o váze, ale o hustotě energie, kterou "navážete" na hmotnost a objem poháněného ústrojí, zatím plná nádrž benzínu a motor vedou nad elektrikou. Snad se to ale časme změní.
anonym
2. 1. 2008 11:56
Plug-iny
..to asi prevalcujou, coz je dobre pro ziv. prostredi. Moc velka zabava je ridit asi nebude.. Ale to v tech mestskych zacpach neni ani s benzinem, ani s dieslem..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MajoX"
2. 1. 2008 12:26
Hybridy a plug-in
toto ale predsa nic podstatne neriesi. Otazkou ostane, ci je vykon na motore a ucinnost premeny paliva na otcanie kolesami oproti vykonu na kolesach lepsie alebo nie ako premena paliva v optimalnom rezime na vyrobu el energie a jej prenos (a straty) na elektromotor na kolese a ucinnost tohto elektromotora s pripocitanim moznosti priamej rekuperacie brzdenim atd. plug-in, nove "lion-ky" baterky, a dalsie serepeticky su len okrasy a marketingove tahy. ide o hustotu ulozenej energie v niecom a moznost jej co mozno najmenej stratovej premeny na pohyb vozidlom. Co sa tyka hustoty ulozenia je benzin/nafta stale daleko pred baterkami ale aj vodikom. to na co by sa mali vsetci zamerat je efektivnost jej premeny na pohyb vozidla nie len ucinnost motora. preco sa tak nedeje je otazkou. myslim ze toto zdokonalit dokazeme radovo v rokoch cize mozno aj o desatrocia skor ako hustejsie ulozenie energie.
Rozbalit vlákno
2
anonym
2. 1. 2008 17:52
Re: Hybridy a plug-in
Protoze proste neexistuje jediny parmatr, ktery by odpovedel na vsechno. V realnem zivote je vzdy hromada parametru, ktere rozhoduji o uspesnosti technologie. Efektivnost celku je jedna vec, ale zivotnost, cena, snadnost a "komfort" manipulace, dostupnost masovych vyrobnich kapacit a nakonec i otazky psychologicke - napr. strach z vodiku. To vse rozhodne o tom, ktera technologie v budoucnu zvitezi. Nikoliv jenom efektivnost. Nebylo by to poprve, kdy by se technicky i ekonomicky lepsi system na trhu neprosadil.
2. 1. 2008 20:28
Re: Hybridy a plug-in
Strašně by mě zajímal ekvivalent spotřeby elektromobilu při započítání cesty Elektrárna (LTO, uhlí) - přenosová soustava (slušné ztáty) - domácí zásuvka - baterie elektromobilu (další ztráty).....
neregistrovaný "gld"
2. 1. 2008 13:50
Diesely
Kurňa ľudia ak by neexistovali diesely tak by VŠETKO čo sa musí prepravovať v dodávkach a kamiónoch stálo asi tak 5x viac, takže dávajte pozor čo kydáte predtým než odsúdite diesely.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "urraco"
2. 1. 2008 21:10
Re: Diesely
viz výše. Diesel v náklaďáku má smysl (pak má smysl i nižší cena paliva) ale v osobáku: ???
anonym
2. 1. 2008 18:27
radis
aby se všichni nepodělali z té debilní ekologie, podívejte se kdo nám to diktuje ty normy euro 4,5 za chvílí 20, ti co to vymýšlí mají všichni politici 5 litry audi, bmw atd.......a nás chudáky čim dál víc utlačují, zlatá amerika 5l tam není problém ale u nás mět 5l :-) :-) tak bydlím pod mostem
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Karim."
2. 1. 2008 22:53
Auta nie su hlavnym problemom
Viete, co sa mi paci. Ze vselijake urady tu hadzu na automobilky niekedy az nesplnitelne normy, pretoze Auta znecistuju prostredie. Ale pozrime sa na to s otvorenymi ocami. Ak sa pozriete na tabulku automobili z tych 100percent tvoria 10 az 12 percent tych ktori znecistuju prostredie. Preco sa nehadzu normy na elektrarne a velkomonopoly ktore do vzduchu vypustia ovela viac splodin. Myslim ze ak budem triedit odpad a budem setrit energiou v domacnosti pomozem viac zivot. prostrediu ako ked tam prednost Toyote Prius pred Porsche Cayenne. Jednoducho ti co sedia tam hore kde my nevidime chcu skor uchranit svoje zaujmy a obchody. Podla mojho nazoru my ktori milujeme auta a jazdu by sme sa nemali ukracovat o potesenie, ktore nam prinasaju a 3l naviac urcite nespasi cely svet.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 12:27
Re: Auta nie su hlavnym problemom
no ale ve městech jsou lokálně auta opravdu hlavní problém - zejména potom ta dieselová (což je asi tak 90% po Praze jezících aut)
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2008 12:26
problém je:
že chudák majitel Priusu musí dýchat vzduch z okolo jedoucích smrdutých nafťáků. Kdyby tak každý dýchal své vlastní smrady - to by bylo >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ada je zase tady"
3. 1. 2008 22:46
Re: problém je:
U nove generace Toyoty Prius bude vyfuk zaveden do komory ridice. Tento system se jiz v praxi osvedcil.