Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda MX-30 odhaluje kompletní český ceník. Elektrický crossover stojí od 854.900 Kč

Elektromobil Mazda MX-30 dosud prozradil jen ceny úvodní edice First Edition. Nyní však zveřejňuje kompletní ceník.
Zpět na článek
16. 4. 2020 12:44
A toto je co?
Tohle auto myslí Mazda jako vážně? Není na něm nic zajímavého ani praktického:

- nezajímavý design, v podstatě zkosená krabice bez nápadu, návrhy vypadají lépe
- otevírání zadních dveří - jako proč? Hraje si na CrossCoupé nebo jen slepě kopíruje i3
- ovládání klimy přes tablet
- dojezd jen 200km (reálně 150km?), maximálka 140km/h
- cena od 850tis Kč? Jako vážně?

Vážně nevím, pro koho je tohle auto určeno... ;-\
Avatar - KANKUNEN
16. 4. 2020 10:38
Dobrý den jednu ekologickou igelitku
za cenu cestovního značkového kufru.
Avatar - Dzakobo
16. 4. 2020 11:36
Re: hmm
Tak budeme kupovat Hondy, tam vědí, že není nad tlačítka (minimálně co se ovládání ventilace týká). :-)
Avatar - speedfred
16. 4. 2020 10:43
Re: Porovnám-li s i3...
Táto Mazda celkom vypadá k svetu ale mne sa celkom páči aj i3 (asi som iný :*) ).
Po 3 dňoch s i3 za mňa tieto autá zmysel majú, hlavne okolo komína je to perfekt.
Ešte niečo spraviť s cenou a je to v cajku.
17. 4. 2020 09:04
Re: Co všechno s touhle Mazdou neřeším
No vidíš, a přesto si minimálně 95 % lidí takový drahý elektronesmysl nikdy nekoupí! ;-)
17. 4. 2020 07:35
Re: A toto je co? Bezemisni, ticha... - budoucnost
Pěkně si to sepsal, tak já taky v bodech:
1.) Ano Golf jsem viděl a nadšený z něj opravdu nejsem, nicméně pořád je dál než tahle cihla
2.) s Coupé RX8 si děláš srandu že jo? Je koncepčně úplně jinde a dávno skončila, MX-30 je krabice bez nápadu a má k i3 blíže než k RX8, koncepcí, pohonem atd.
3.) Standard se z to někdo snaží udělat, ale je to nepraktické a řekl bych i za jízdy nebezpečné, starší ročníky to nedají, tj pokud automobilky nebudou chtít přijít o prodeje, musí to změnit...
4.) Soudíš podle sebe? Jsi evidentně minorita, normální člověk si nekoupí auto na 1 denní použití, aby ho večer muset dát nabít jako mobil - většinou ani nemá kde...
5.) Cena? Tak když si vytáhl T-Cross je od 467tis (za mě drahý), ale i s tímhle holátkem ujedeš na jedno natankování min 700km, tj 14 dní z práce a do práce, aniž by si musel tankovat. Neotravuje tě, nemusíš nad tím přemýšlet ;-)
16. 4. 2020 11:03
Re: Porovnám-li s i3...
Mě se upřímně zpočátku i3 nelíbilo, ale postupně jsem mu přišel na chuť ;-) Ale cena je prostě vyšší o 200k i se slevou a to je hodně.
16. 4. 2020 09:42
Porovnám-li s i3...
...tak je sice o něco delší, pravděpodobně dle videí o něco menší ve druhé řadě, ale celkově modernější a i koukatelnější. Jako EV do města se mi líbí :yes:
Avatar - donPedro
17. 4. 2020 09:33
Na psí kšíry, na kočičí svědomí
Tož okolokomínoví bypiloti mohou hýkati blahem, dál nežli na vzdálenost psího vodítka s tím nedojedou. Aneb nákupní taška za osmsetpade, a to se přece vyplatí! :-[]
16. 4. 2020 12:17
Re: hmm
Aspoň je na tom panelu podle všeho pořád, ne že se musíš prokličkovat menu.
16. 4. 2020 13:57
Wankel
Do města a kolem města je ten dojezd v pohodě. Na delší cesty si to bude chtít počkat na MX-30 s wankelem jako generátorem elektřiny. Tato verze by mohla dorazit ještě tento rok ;-)
17. 4. 2020 15:17
Re: Co všechno s touhle Mazdou neřeším
Samozřejmě. Ani půl milionu bych za takové vozidlo určitě nedal. ;-)
17. 4. 2020 13:57
Re: Co všechno s touhle Mazdou neřeším
Přání otcem myšlenky?
Tím se chlálcholíš? :-)

https://www.tesla.com/solarroof
17. 4. 2020 12:13
Re: Co všechno s touhle Mazdou neřeším
zcela jistě...do města výborná volba. Pokud to bude za 500-600k. A samozřejmě jen do doby, než budou EV tvořit natolik zajímavou část vozového parku, že na dobíjení budou zvláštní tarify. Vyšší Jasánek, vyšší!
Avatar - del42sa
17. 4. 2020 08:20
Re: A toto je co?
já myslím, že to ještě doplní ten Wankel-extender , takže se dojezd zdvojnásobí a to už bude použitelné ;-)
16. 4. 2020 22:56
Re: hmm
Nenapadlo te, ze si o ten volic muzes oprit ruku a to ovladani bude treba mnohem lepsi nez v Octavii?

V Oct. mam problem, ze si ruku nemuzu oprit, kdyz se chci trefit...
Zadavani do navigace je peklo.
Avatar - xxc
16. 4. 2020 17:30
Re: hmm
Inak pri elektromobiloch sa treba dost hrat s klimatizaciou, mam pocit, ze v zime to moze mat dost velky vplyv na spotrebu. Zatial co pri spalovacich autach je to jedno, tam to nenastavujem vobec.
Avatar - xxc
16. 4. 2020 15:30
Re: Porovnám-li s i3...
Akú normálnu? Prvé stali 17590 €, to bola dobrá cena. V Čechách stojí asi doteraz rovnako. Aj mazda je v Čechách lacnejšia o nejakých 1300 €
Avatar - lamal
16. 4. 2020 12:20
Re: hmm
ano je to display resp panel vyhradeny cisto pre klimu a nie display infotainmentu... ale aj tak mi pride, ze to trochu opusta mazdacku ideu... trebars to v reale funguje dobre
Avatar - speedfred
16. 4. 2020 12:03
Re: Porovnám-li s i3...
Prečo nie do mesta aj Cígo ale nie za tú "normálnu cenu". To si ho môžu slušne povedané nehať.
Avatar - xxc
16. 4. 2020 11:09
Re: Porovnám-li s i3...
A chudoba musi jazdit aj tak na Citigu :-D Inak chybaju trosku informacie o dobijani, keby to malo silnejsiu AC nabijacku, tak by sa dalo na Slovensku jazdit "zadarmo", pokial ma clovek v dosahu nabijacky ZSE. Rovnako o nabijani chybaju informacie aj na mazda stranke.
17. 4. 2020 09:51
Re: Co všechno s touhle Mazdou neřeším
No oni si ho taky nekteri nekupuji z toho duvodu, ze o techto vyhodach nemaji ani paru :-)

Vazne by ti to prislo jako nesmysl, kdyby to stalo 500.000Kc?
17. 4. 2020 09:46
Re: A toto je co? Bezemisni, ticha... - budoucnost
Znova už se do oprav tvých komentů pouštět nebudu.

Jen trvám na tom, že označit Mazdu, že kopíruje i3 je úplně mimo. Promiň. :-)
Mazda s tím řešením přišla mnohem dřív než i3 ne???
Takže jestli tím něco kopíruje, tak vlastní řešení - RX8!

PS Viděl jsi to auto vůbec? Třeba tvar střechy?? V čem ti konkrétně připomíná cihlu? :-)
Avatar - lamal
16. 4. 2020 12:12
Re: hmm
neviem fakt som to nepochopil... budeme odratavat automobilky... Honda, Toytota, Korea...
Avatar - lamal
16. 4. 2020 11:10
hmm
zrovna v teste Golfu som nie len ja spominal, ake ma Mazda dobre - manualne ovladanie klimy, a čo je toto ?
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2020 12:06
Re: hmm
Přesně tak. TOhle má být ten nový přístup Mazdy??
https://www.auto.cz/…ji-od-854-900-kc?…

Jak mám navíc ten display ovládat přes ten volič převodovky?? Opravdu skvělá ergonomie Mazdy... Ještě budeme blahoslavit Golf 8 ... :no:
16. 4. 2020 23:35
Co všechno s touhle Mazdou neřeším
Reakce převodovky
Pomalou odezvu na plyn, nástup turba
Dochlazování turba
Start-stop
Škubání DSG
Vytí motoru
Dunění motoru
Zahřívání motoru
Záběh motoru
Vyšší těžiště crossoveru


Výměny oleje
Výměny destiček (téměř odpadají)
Výměny filtru sání
Výměny spojky (spojek)
Výměny svíček
Problém s rozvody
Problémy s turbem
Problémy se vstřikováním, palivovými čerpadly
Problémy s převodovkou
Výfuk, DPF, GPF
Emise, EGR, SCR, Ad-blue
16. 4. 2020 22:45
Re: A toto je co? Bezemisni, ticha... - budoucnost
- nezajímavý design, v podstatě zkosená krabice bez nápadu, návrhy vypadají lépe
Videl jsi novy Golf???

- otevírání zadních dveří - jako proč? Hraje si na CrossCoupé nebo jen slepě kopíruje i3
Delas si doufam legraci s tim kopirovanim i3 :no: :no: :no: https://youtu.be/QRiPSlx8PxA

- ovládání klimy přes tablet
Dnes standard u spousty nových aut.

- dojezd jen 200km (reálně 150km?), maximálka 140km/h
Pro normalniho cloveka pro 99% potreb dostatecne.

- cena od 850tis Kč? Jako vážně?
Kolik stoji T-Roc, T-Cross atd.? A kolik das u nich rocne za palivo? A za deset let? 400.000Kč?
A u tyhle Mazdy? 100.000Kč?
https://fdrive.cz/…i-na-ionity-5258

Za me - moc pekny, zajimavy auto.
Uz ted verim, ze porovnani TCO bude velmi atraktivni! Viz vyse T-Roc/Cross.
Az tohle jeste o par desitek procent zlevni, prestanou spalovaci auta temer davat smysl. :yes: