Mazda MX-30 odhaluje kompletní český ceník. Elektrický crossover stojí od 854.900 Kč
Elektromobil Mazda MX-30 dosud prozradil jen ceny úvodní edice First Edition. Nyní však zveřejňuje kompletní ceník.
České prodejny s novými automobily sice musejí být ještě zavřené, to však neznamená, že by se dění u českých zástupců značek v době pandemie koronaviru kompletně zastavilo. Konkrétně Mazda tento týden odhalila kompletní český ceník napjatě očekávaného elektrického crossoveru MX-30 s unikátními zadními dveřmi, otevíranými proti směru jízdy.
Dosud jsme znali jen cenovku úvodní edice First Edition, činící 899.990 korun, nyní však konečně víme i ceny ostatní variant. Ta základní přijde podle zveřejněného ceníku na 854.900 korun.
V tomto případě mluvíme o výbavovém stupni GT, který rozhodně není nějakým holátkem. Zahrnuje 18“ kola z lehkých slitin, diodové světlomety, multimediální systém s 8,8“ obrazovkou, kožený volant, sedm airbagů nebo elektricky ovládaná okna vpředu. Nechybí ani head-up displej, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, přední a zadní parkovací senzory nebo rádio s osmi reproduktory.
Za stupeň GT Plus se připlácí 20.000 korun, přičemž za tuto částku výbavu rozšiřují ostřikovače předních světlometů, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, vyhřívání předních sedadel i volantu, bezklíčový vstup nebo odmrazování stěračů.
K dispozici pro tento stupeň je pak několik výbavových paketů. Luxury Modern přidá adaptivní diodové světlomety, zatmavená zadní boční skla, čalounění kombinující látku s umělou kůží nebo elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí, zatímco Luxury Vintage nabízí to samé, jen s odlišně řešeným čalouněním. Premium zase poskytne kamerový systém sledující okolí vozidla, sledování pozornosti řidiče nebo hudební systém Bose s 12 reproduktory.
Pokud byste pak chtěli zvolit úvodní First Edition za 899.900 korun, vězte, že její výbava vychází ze základního stupně GT. Navíc má však specifické detaily interiéru i exteriéru, adaptivní diodové světlomety, čalounění kombinující látku s umělou kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí nebo třeba vyhřívané přední sedačky.
Všechny nabízené varianty Mazdy MX-30 se spoléhají na to samé pohonné ústrojí. Automobilka mu říká e-Skyactiv, přičemž v jeho útrobách pracuje elektromotor o výkonu 105 kW a točivém momentu 265 N.m. Energii čerpá z baterií s kapacitou 35,5 kWh, vážících 310 kilogramů, které vozu umožní dojezd zhruba 200 kilometrů. Použití takto malého akumulátoru Mazda vysvětluje zaměřením vozu, zachováním zábavných jízdních vlastností a zodpovědným přístupem k emisím.
Mazda MX-30: Technická data a české ceny | |
Motor | e-Skyactiv |
Největší výkon [kW] | 105 |
Maximální točivý moment [N.m] | 265 |
Maximální rychlost [km/h] | 140 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,7 |
Komb. spotřeba [kWh/100 km] | 19 |
Dojezd na jedno nabití [km] | 200 |
Kapacita baterie [kWh] | 35,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1645 |
Cena GT [Kč] | 854.900 |
Cena GT Plus [Kč] | 874.900 |
Cena First Edition [Kč] | 899.990 |
Cena GT Plus/Luxury Modern [Kč] | 910.900 |
Cena GT Plus/Luxury Modern/Premium [Kč] | 940.900 |
Cena GT Plus/Luxury Modern/Premium se střešním oknem [Kč] | 963.900 |
Cena GT Plus/Luxury Vintage [Kč] | 910.900 |
Cena GT Plus/Luxury Vintage/Premium [Kč] | 940.900 |
Cena GT Plus/Luxury Vintage/Premium se střešním oknem [Kč] | 963.900 |