Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 4x4 – Dává smysl?

Jestli pokukujete po novém SUV s pohonem všech kol a zajímá vás hlavně poměr cena/výbava, musíte narazit na Vitaru od Suzuki. A pak si všimnete nové verze, kterou automobilka označuje jako hybrid.
Zpět na článek
20. 4. 2020 13:24
20. 4. 2020 18:28
21. 4. 2020 08:31
21. 4. 2020 07:49
21. 4. 2020 11:58
20. 4. 2020 13:37
20. 4. 2020 14:54
20. 4. 2020 14:11
20. 4. 2020 14:37
20. 4. 2020 14:55
20. 4. 2020 16:14
20. 4. 2020 18:33
20. 4. 2020 19:36
24. 4. 2020 00:13
20. 4. 2020 19:30
20. 4. 2020 13:24
jejdamane
ta poslední věty...to se Topten rozohní a nazve redaktora ruským trolem a zpátečníkem.
Jinak...tabulka: nosnost 0. To je dost málo. :-)
Hledal jsem váhu kvůli stanovisku, jestli by nebyl lepší diesel. Váha příjeně překvapila - ale to je i ve článku.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - _Karel_
20. 4. 2020 18:28
Re: jejdamane
Mám dlouhý vedení - proč by se měl topten rozohnit - copak je to ruský nebo naftový? :-)
Avatar - white label
20. 4. 2020 21:53
Re: jejdamane
Přitom poslední věta zní: "A za stále slušné peníze."
To u té třetí věty od konce, tam čeština pláče: "Japonskou automobilku bychom proto měli pochválit, jak si s touto výzvou poradilo."
21. 4. 2020 07:49
Re: jejdamane
mozna bys moh zkusit rozlisovat mezi mild a plugin, kde v prvnim pripade je uspora vpodstate nemeritelna v radu procent, ale v druhem pripade pri dennim najezdu 100km a moznosti nocniho nabijeni je uspora procent padesat.
nevim, jestli ten prvni pripad je ulitba, kazdopadne to maly krucek je, ale emisni limit to nijak zvlast neresi, to resi as ten plugin, castecne mozna i full.
kazdopadne mas dlouhy vedeni fosteku a nijak jsi neprekvapil.
Avatar - pradeda777
21. 4. 2020 09:27
Re: jejdamane
Mýlíš se. Právě že řeší. El. motor pomáhá při akceleraci a tím snižuje spotřebu benzinu a tvorbu emisí při zachování rozumné akcelerace. To byl hlavní důvod proč do toho šli...
21. 4. 2020 11:58
Re: jejdamane
neverim tomu, ze se s mildhybridem dostanes na 95g CO2/km, tedy 4l benzinu/100km, aspon v laboratori.
mozna s nejakym prtavym miniautem, ale se 4kolovym SUV, byt malym, tezko.
20. 4. 2020 13:37
Otacky
2000ot pri 90kmh a 2300ot pri 130? To mi nejak nesedi. Skontrolujte si to este v poznamkach. ;-)

Cisto prepoctom to vychadza cca 2650ot.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - fOE
20. 4. 2020 14:54
Re: Otacky
Dobra poznamka, jen technicka: pokud toci 2000ot pri 90kmph tak pri 130kmph musi tocit cca 2900ot, ne 2650. ;-)
Avatar - Emel
20. 4. 2020 14:11
Hvězdičky
Jo, já vím, že jsem říkal, že tu každý normální auto dostane 4*... ale... není to už trošku nuda? Nemohli byste třeba nechat pana Fokta otestovat nějakou Hondu?
Rozbalit vlákno
9
20. 4. 2020 14:19
Re: Hvězdičky
Nebo Toppera ASX, buď bude stále nadšen za 5* nebo totálně frustrován za 1* ;-)
20. 4. 2020 14:37
Re: Hvězdičky
Šest hvězdiček **
Posádka Kolman&Mára v testované Supře.
:D
Avatar - kari.laz
20. 4. 2020 14:50
Re: Hvězdičky
mohli by změnit systém z 5* na 10*. dalo by se to více odstupňovat.
Avatar - fOE
20. 4. 2020 14:55
Re: Hvězdičky
Jako ze by spatne, skutecne spatne, auto melo 8 hvezd, prumerne 9 a nejlepsi...
asi tusis kam tim mirim. :-)
Avatar - Emel
20. 4. 2020 16:14
Re: Hvězdičky
Přesně, současný systém má teoreticky 11 stupňů... jen holt 90% testů je 3,5-4,5 a z toho většina jsou 4*.

Na druhou stranu - aspoň si lidi přečtou plusy a mínusy, ono je to stejně přínosnější, než nějaké hvězdy dle priorit redakce.
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2020 19:49
Re: Hvězdičky
presne tak.. uz viac ako 90 percent vysledkov testov sa toci okolo nejakej jednej hodnoty 4 alebo 3,5 ... chce to uz potom jemnejsie clenenie s presnejsim vysledkom ...inde to tak uz davno funguje... vid nejake severoamericke alebo australske testy...
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2020 17:54
Re: Hvězdičky
uz tu ma dnes kazdy 3-4 hviezdy a poslednu dobu je tu aj hodne 5 hviezdickovych aut suhlas... akoby sa s nimi vrece roztrhlo

chcelo by to uz jemnejsie delenie suhlas ( uz sa za to prihovaram nie prvykrat ) ... kludne aj 10 hviezd ako strop .... kde priemer by mal okolo 4, az 6 ... nejake fakt lepsie kusky uz okolo 7 az 9 ... a len tie absolutne topky by mali 10 ... proste ta 10 by tam potom bola potom uz fakt len vynimocne :yes:
Avatar - twistedTSD
20. 4. 2020 18:08
Re: Hvězdičky
Za mě by se mohli na nějaké hvězdičky vykašlat.
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2020 19:16
Re: Hvězdičky
australcania to maju dobre poriesene.. tam je strop 10 v kazdej kategorii .... a vsetko potom vo vysledku spriemeruju a vyjde vysledny rating ktory je potom celkovo "presnejsi" a jemnejsi ( merany na desatiny bodu ) https://www.caradvice.com.au/…i-asx-es-review/ :yes:

sorry za vyber auta... :D 8-s
Avatar - iudex
20. 4. 2020 14:39
Zbytočné mildhybridy
Vitara pokračuje v nastolenom trende zbytočných mildhybdidov, ktorý sa vzťahuje asi generálne na všetky autá s týmto druhom pohonu. Všeobecne platí, že tieto verzie prinášajú zložitejšiu techniku (a teda potenciálne kazovejšiu), vyššiu hmotnosť, vyššiu cenu, väčšinou nulové zvýšenie výkonu a žiadne zlepšenie dynamiky (niekedy dokonca zhoršenie); čo je ale hlavné, neprinášajú žiadnu reálnu úsporu paliva (ak, tak v zanedbateľných desatinkách). Ja chápem, emisné predpisy, pokuty, automobilky to musia robiť, ale z pohľadu zákazníka je to vo všetkých smeroch horšie auto: drahšie, zložitejšie (ergo náchylnejšie na vady), ťažšie (ergo menej agilné), a to všetko za cenu úspory variujúcej od nuly po pár desatín.
Rozbalit vlákno
37
20. 4. 2020 14:59
Re: Zbytočné mildhybridy
Dnes jsem poslouchal, že automobilky žádají eurohujery o ústupky v přitvrzování emisních předpisů. Myslím, že by to v současné situaci mohlo mít šanci na úspěch.
Avatar - KANKUNEN
20. 4. 2020 15:20
Re: Zbytočné mildhybridy
Stačilo by, kdyby emisní limity byly trochu přiblíženy realitě a ne jen falešně do zelena.
20. 4. 2020 15:46
Re: Zbytočné mildhybridy
Pochybuji, ta partička klaunů co sedí v Bruseli (a o technice nemá ani páru), je natolik zaslepená a odtržená od reality, že k nějakým ústupkům od technicky nesmyslné a rádoby zelené politiky rozhodně nedojde.
20. 4. 2020 16:53
Re: Zbytočné mildhybridy
Mohou tam sedět i proto, že jim nemalá část platu jde z automative...
Avatar - speedfred
20. 4. 2020 20:41
Re: Zbytočné mildhybridy
Ja ti neviem.
Mám dlhšie taký blbý pocit že automobilky a nejaká komisia EU uplietli tieto normy a časom nám na autá s ICE povedia stop (nesplňame) a podsunú nám EV a nebude už žiadny iný výber. Možno moc konšpiračné ale jeden nikdy nevie čo sa deje v pozadí.
Avatar - xxc
20. 4. 2020 20:49
Re: Zbytočné mildhybridy
Pokial budu dobre baterky a nizke ceny, tak by som prechod na EV velmi nelutoval.
20. 4. 2020 23:41
Re: Zbytočné mildhybridy
Tak to byl hodně blbej fór... ;-\
21. 4. 2020 04:24
Re: Zbytočné mildhybridy
Běž se zeptat lidí v Petržalke, jestli má každý jeden z nich možnost přes noc nabíjet...
Avatar - xxc
21. 4. 2020 08:20
Re: Zbytočné mildhybridy
Ked kupia Zoe s 22kw ac nabijackou, tak za 2 hodiny maju nabite a jazdia za 9 € mesacne. Mozno to je cesta.
Avatar - Londonbridge
21. 4. 2020 11:18
Re: Zbytočné mildhybridy
https://www.youtube.com/watch?…

Alebo na Luniku sa dobre nabijaju.... :-!
Avatar - xxc
21. 4. 2020 12:44
Re: Zbytočné mildhybridy
Pri masivnom rozsireni EV samozrejme bude treba tych nabijaciek viac. Presne tak, pojde tu kabel aj tam kabel :-)
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2020 16:46
Re: Zbytočné mildhybridy
tu kabel .. tam kabel .. myslim ze vsetko je jasne :yes:
Avatar - xxc
21. 4. 2020 21:56
Re: Zbytočné mildhybridy
takto moje vyzera na kabli v meste https://ibb.co/SsmH5BN
Avatar - Emel
22. 4. 2020 09:43
Re: Zbytočné mildhybridy
Tvoje rodinné sídlo by potřebovalo vyspravit fasádu
Avatar - xxc
22. 4. 2020 13:28
Re: Zbytočné mildhybridy
To je prezidentovo sídlo, ja bývam na druhej strane :-) Ale možno raz..
20. 4. 2020 15:04
Re: Zbytočné mildhybridy
přímo v článku je naspaný že mildhybrid nahrazuje alternátor a startér, připadaj ti startér a alternátor jako jednoduchý součástky co nic nevážej a nemůžou se rozbít? Nehledě na to že startér auto startuje méně komfortně což vede k tomu že každej vypíná start/stop kdežto startování motorgenerátorem mildhybridu je komfortní a nikdo to neřeší jelikož to nijak neruší a za další startér a alterátor jen na motoru visej jako zátěž kdežto mildhybrid mimo toho že na motoru visí umí nějakou energii uložit při decelraci a tu potom zase poslat na pomoc. Nevidím fakt důvod tu jednoduchej motorgenerátor démonizovat na úkor alternátoru a startéru.
Avatar - xxc
20. 4. 2020 16:13
Re: Zbytočné mildhybridy
Ja som dnes siel spalovacim autom (Citigo bolo v servise) a asi najviac mi vadilo, kolko energie sa len tak zbytocne vyhodi pri brzdeni, spomalovani, jazde dole kopcom. Pokial sa ta energia niekde uklada a neskor rozumne vyuzije, tak si myslim, ze aj mildhybrid ma zmysel. Teda pokial je vyroba malej baterie ekologickejsia, ako spotrebovane palivo a emisie pevnych castic z brzd.
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2020 17:29
Re: Zbytočné mildhybridy
no ja som dnes konecne uz videl novy G8 u nas u vw predajcu na juznej triede ked som bol tam rano odniest otcovi auto kvoli STK .. jeden pekny kusok je tam priamo pred vstupnymi dverami uz vystaveny a ( ked nahodou pojdes smerom von z KE smerom na Canu tak sa kludne zastav a omrkni.... ) doslova tam svieti ten golfik lebo je v tejto novej zvlastnej farbe https://img2.auto.cz/…ull/6064176_.jpg a vyzera nazivo fakt peckovo .. nemylil som sa ked som uz skor podla fotiek pisal ... ze toto je to pre mna najkrajsi golf .. nazivo fakt supa a vlastne este daleko lepsie ako na fotkach ... nizky sportovy... krasny face... aj voci G7 je tu krasne vidiet rozdiel len to chce vidiet nazivo ... to si skor dnes uz clovek spletie octavku so superbom ako G7 a G8 ... to fakt nejde.. aj ked ano.. v tomto pripade aj ta atraktivna farba tomu G8 vizualne pomaha urcite :yes:

a ako tvoje el. citigo... pochval sa ... dufam ze uz robi radost .. :yes:
Avatar - xxc
20. 4. 2020 20:43
Re: Zbytočné mildhybridy
Na juznej triede je asi najhorsi predajca, tam som bol len raz a uplne mi znechutil cely VW. Ale mozno je to len o jednom cloveku. Ked som sa pytal, ci uz doriesili tu retaz v tsi a ci sa to nebude kazit, tak ma odbil, ze to je nemecka kvalita a ze co si ja myslim, najlepsie auta na svete :-D

O par rokov som kupil nemecku kvalitu, Citigo, a s nou som velmi spokojny, len uz za 21 dni stihla byt 2 dni v servise kvoli uvolnenemu lanku v tiahle voliacej paky. Auto ostalo nepojazdne so zenou, doma som si to zlizol, co som to kupil :-D
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2020 20:54
Re: Zbytočné mildhybridy
netvrdim ze mas to tam ist kupit ale len okuknut :-) .. takze v tom pripade ti moze byt jedno aky (ne)dobry ten predajca bude

ono v KE vobec nemas nejakeho fakt dobreho predajcu vw .... aj preto som svoje auto kupoval inde ... ale nie o tom teraz som chcel kecat ... chcel som len povedat ze ten novy golfik je fakt pekny a smrncovny ... milo ma to prekvapilo navzdory tolkej kritike na fotkach ... pritom v reale je to nasup neskutocny a skutocne auto ktore ma nadalej gule a charakter... golf je nadalej golf .. a to je dobre

ajaaaj no stane sa... ale deju sa u novych aut aj horsie veci ... tak hlavne nech sluzi.... :-)

musim poklopat klop klop.. u mna zatial vsetko ok... aj ked ja mam po nieco vyse vyse 3 rokoch a 3 mesiacoch stale len okolo 26 600km takze to je tak... este sa ani nestihlo nic pokazit .... mne skor auto asi opat zostarne ako ho realne "znicim" .. presne jak felda ...
Avatar - wikinko
20. 4. 2020 22:55
Re: Zbytočné mildhybridy
ale ved v KE ani nie je iny predajca vw ci mylim sa? zrejme hovorite o tom predajcovi v barci vsak? to uz nie je juzna trieda...
nesiem tam manzelkin golf buduci utorok na servis, urcite si g8 prejdem. inak videl som uz cca tri tyzdne dozadu g8 v KE, s tou zlatou metlou.
a dnes som prvykrat videl aj novu octu,
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2020 23:09
Re: Zbytočné mildhybridy
ano v podstate to uz je barca ano ( na konci ako je vypadovka z KE smerom na sebastovce, canu, senu ) .. cize ano uz pod juznou triedou ..... nejak som to zobral cele ako juzna trieda ani neviem preco ... dik za opravu

je fakt ze servisov vw je tu viac ( aj tam ako je audina/skoda oproti carrefouru ) ale samotny predajca je len tento zrejme ... ono sa to meni ....

a ze je pekny ten G8 s tou metlou ... fakt supa nazivo ... aj ked leon asi bude este krajsi.... ale ani ten ani novu octavku som este nevidel

ten face octavie mi ( na fotkach ) nesedi ( silueta auta je pritom pekna ) ... ta splostena maska nizko polozena v narazniku posobi neprirodzene ( uvidime nazivo no ) ... ach jaj.. ale bezpecnostne normy asi nepustia ... takze mozno aj preto uz takyto dole steceny a zlizany predok ... golfu to ale aspon sedi kedze jeho maska nikdy nebola taka "objemna" ako u skody ... ale fakt to chce vidiet v reale...
21. 4. 2020 08:58
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
Myslite auto gabriel? Mali tam taku fajn blondinu, ze zabudnes dychat, bol som tam omrknut jedno auto, ukazala mi druhe a tvrdila, ze to je to co hladam. Aj ked jej kolega po 10 minutach povedal, ze to je naozaj ine, tak si stale isla to svoje. Boli malo flexibilny pri koncovej cene tak som siel inam.
Avatar - wikinko
21. 4. 2020 09:14
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
Ano, ona mi raz tvrdila ze tiguan brutalne sedi na ceste ;) som sa jej spytal ci mala akurat chripku vzdy ked mali fyziku na zakladnej skole tak sa prestala usmievat.
Avatar - xxc
21. 4. 2020 09:33
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
Tak ja som len s nejakym chlapom tam rozpraval, ani na blondinu som stastie tam nemal :-D Este je nejaky VW na presovskej ceste, ale tiez neviem, ci to nebude znova gabriel.
21. 4. 2020 10:29
Re: Re: Re: Zbytočné mildhybridy
To je tiez gabriel, tam som chodil na garancku do chvile, ked som ich poprosil, ze idem na stk, nech urobia vsetko co treba, zaplatil 300e a skoro nepresiel stk so zadnymi brzdami
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2020 10:34
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
uz napriklad v misakovi na jazere je predsa len iny pristup.. lebo je to mensia predajna ... obecne sa mi pacia prave tie mensie autopredajne ( kde panuje aj akysi uzsi vztah zakaznik vs predajca ) ... a nie velke showroomy kde mam vzdy pocit ze som razom neviditelny ;-\
Avatar - wikinko
21. 4. 2020 12:24
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
Tak toto ale neplati pre vsetky predajne, Subaru Stilcar som pred rokom takmer podpalil.
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2020 17:48
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
zhodou okolnosti prave subaru bolo kedysi ( par rokov dozadu ) spolu s misakom na jazere pod jednou strechou ( kde napravo boli misaky a nalavo subaru ) ... potom zrejme odisli prec alebo prisiel uz iny predajca na ine miesto... ono znacka ako subaru ktora preda na celom slovensku rocne sotva nejakych odhadom mozno 200 aut to fakt nema u nas vobec lahke... tam sa rata kazdy jeden zakaznik .... a cim ta tak nastvali ( uz v tej sucasnej predajni v barci? ) ked sa mozem opytat :D
Avatar - wikinko
21. 4. 2020 17:57
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
cca polrocne ocove auto (tam kupene) vratili po oprave suchanca s obrovskym flakom na mieste kde bol na dverach ten suchanec.
vyzeralo to akokeby to namiesto lakovania iba nejake 9rocne decko opravilo (tehlou, alebo smirglom). ani to nechceli vziat spat, po hodine nam to odovzdavali znova, flak uplne rovnaky. na tretikrat to tam nejaky tucny neprijemny veduci servisu vzal naspat a po dvoch hodinach vratil ako tak vylestene.
ten forester bol moj vymysel, otec chcel kodiaqua alebo vitaru, kodiak sa mi zdal drahy aj bez vybavy, vitara tragicka.
predajkyna v stilcare bola sice mila kocka, ale nevedela nic, na skusobnej jazde som sedel vzadu za ocom a ona sa ma spytala ze ako sa mi sedi vzadu ;) ked vies ako vzadu vyzera ta trestna lavica vo foresteri tak si predstav moju odpoved, potom sa ma uz nepytala radsej nic.
Inak k tym poctom ktore si nacrtol - predaju v ke cca 50 aut rocne. nechapem odkial maju na vyplaty.
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2020 19:23
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
uplne ta chapem.... na slendriansku robotu som tiez citlivy a nepacil by sa mi takyto pristup to je jasne... forester je vyborne auto velkostne aj cenou podobne uz skor kodiaqu... predsa len vitara je mensia aj lacnejsia uz aj ked v terene stale dost pouzitelna ... vzdy je to o ludoch... mozes mat najsamlepsie reklamy.. krasny showroom... akcie... uzasne zlavy.. ale ked raz natrafis na "nestastnika" ktory sa zjavne na danu pracu moc nehodi tak vtedy nepomoze nic...asi fakt len ist inde kde dostane clovek adekvatnu starosltivost....

50 aut nie je vela ale na druhej strane je to zhruba jedno auto tyzdenne a subaru nema lacne kusky... tak asi nejako im to musi fungovat a zaplati sa im to zrejme v cene auta a nasledneho servisu ... ale inak suhlas ... niektore automobilky fakt neviem z coho u nas ziju obzvlast ked este aj ten servis odrbabaju.. to uz clovek fakt raz dostane potom "nervy" a pojde inde ....

to ja ked som do jedneho nemenovaneho servisu u nas este s feldou chodil kvoli nejakym blbostiam vzdy len .... tak som mal stale pocit ze po servise prisla v horsom stave ako ked tam sla... manzeta paky uvolnena.. oslabena rucna a podobne "nahody" ... tak sme potom zacali chodit inam hoci dalej ale bol pokoj a clovek vedel ze tam sa uz na nich moze spolahnut ...
Avatar - xxc
21. 4. 2020 12:46
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
Uz aj tak budeme kupovat na webe :-)
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2020 17:42
Re: Re: Zbytočné mildhybridy
jak sa vravi... ze.... vsetko je uz na nete... sila ale je to tak... :yes:
Avatar - twistedTSD
20. 4. 2020 18:34
Re: Zbytočné mildhybridy
Nevím, jak Suzuki, ale mild hybridy zpravidla mají klasický startér na studené starty.
Avatar - twistedTSD
20. 4. 2020 18:27
Re: Zbytočné mildhybridy
Na papíře vypadá mild dobře, zas taková složitá technika to není, ale reálný přínos se zdá být diskutabilní. Když už dodá trochu dynamiky, hned to výrobce vyváží zpřevodováním (2300/130 v benzínovém SUV? wow), nebo rovnou ošuleným krouťákem samotného agregátu.

Absurdní to boj o ušetření několika mililitrů benzínu nákladnými řešeními, která hlavně zvyšují hmotnost a cenu. Flotilové limity jsou zlo.
20. 4. 2020 23:44
Re: Zbytočné mildhybridy
Přesně tak, flotilové limity CO2 jsou zcela idiotským, a přitom zcela zbytečným opatřením zelných šílenců z EU! :-( :no:
Avatar - pradeda777
21. 4. 2020 09:33
Re: Zbytočné mildhybridy
Ne tak docela. Mild hybrid svůj účel splňuje. Viz můj příspěvek výše....
Ale jinak škoda, že se automobilky kvůli nesmyslným restrikcím musí uchylovat k takovému nákladnému řešení.
Avatar - _Karel_
20. 4. 2020 18:33
Vitara
Je mi to sympatický. 1,4T je akurátní pohon,minimálně v interiéru to trochu usnulo 15let zpátky, ale asi mi to nepřijde špatně a celkově bych tomu dal určitě přednost před Dusterem (vím, zas tak moc se cenově neprolínají).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2020 19:36
Re: Vitara
podla mna duster a vitara ani nie su priami konkurenti a to ani rozmerovo

vitara razvor 2500mm
duster razvor 2677mm

uz len v razvore je rozdiel triedy.... to je ako vyberat medzi golfom a mondeom....

k vitare mi sedi nejaky 500X/renegade...juke tivoli a pod..... a k dusteru uz skor ASX a od suzuki vacsi S-cross
24. 4. 2020 00:13
Re: Vitara
Vidíš, a přesto se ve Vitaře cítíš volněji, než ve stísněném Dusteru - na šířku i na délku. Taky kufr má Vitara hlubší, v případě porovnání verzí 4x4 dokonce o mnoho hlubší.
20. 4. 2020 19:30
Úžasné . . .
Jízdní vlastnosti blížící se nízkým hatchbackům? Nenechte se vysmát. To nemůžete myslet vážně.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - palix
20. 4. 2020 19:58
Re: Úžasné . . .
Možno dobré napísať, ktorým hatchbackom :). Tiež sa mi nechce veriť, že krabicoidná, vysoká Vitara s razvorom 2500 mm jazdí ako nižšia stredná s 2700 mm (Ceed, Civic...) s nízkou stavbou karosérie. Nehovorím, že Vitara je zlé auto, ale keď ho vidím pripadá mi ako hračka pre deti.
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2020 20:15
Re: Úžasné . . .
vitara sa mi paci.. je to prakticka skatulka... aj docela pekna a jedna z najlacnejsich 5dverovych 4koliek vhodnych aj na kazdocenny mestsky zivot... ale je jasne ze jej jazdne vlastnosti nemozu byt na urovni "k zemi prilepenejsim" a nizsim hatchom ....

hracka urcite nie... vie vyzerat pekne na velkych kolesach v peknej farbe a este ked je v 4kolke tak nema chybu.. hracka je skor ignis na uzkych koleckach s kokpitom jak z taiwanskeho skutru... mna to auto v reale hrozne sklamalo a to mam suzuki aj male auta obecne moc rad... ale vitara je good.. len sa to uz kusok prehana s jej sportovostou... ono je to fakt len taka obycajna skatula ... nic viac by som tu nehladal ... ale inak je to pekna a prakticka skatula ... mne by vyhovovala :yes:
20. 4. 2020 20:15
Re: Re: Úžasné . . .
Je to nesmysl. Vitaru znám. Jako nejezdí to špatně ale srovnání s nízkým hatchem je úplně mimo mísu. Pak tady věřte těm hodnocením aut.
Avatar - xxc
20. 4. 2020 20:35
Re: Úžasné . . .
Ja som chvilu jazdil S Cross a tiez mi udrela do oci lahkost zatacania, presne riadenie a taka lahkost jazdy.
21. 4. 2020 09:26
Re: Re: Úžasné . . .
Nevím jak mezi b suv ale na hatchback to nemá. Stačí trošku přitlačit na pilu a auto jde hned do kolen. O hrubém zásahu esc nemluvě.
Avatar - xxc
21. 4. 2020 09:31
Re: Re: Úžasné . . .
Na pilu som netlacil, ale S Cross zanechal velmi dobry dojem. U BMW X1 citit vysku a vyssie tazisko, tam sa aj tlacit na pilu da :-)
21. 4. 2020 09:40
Re: Re: Re: Úžasné . . .
Ok. Já jen prostě reagoval na nesmyslná slova redaktora o skvělých jízdních vlastnostech.
21. 4. 2020 14:34
Re: Re: Úžasné . . .
Tak na Vitare sa mi podarilo pri jazde aktivovať ESC s výrazným zásahom iba 1 - 2 krát (nepočítam asistent zjazdu z kopca).
20. 4. 2020 23:06
Nová a stará Vitara 2015+
Když vynechán to, že nejnovější Vitara má hnusná zadní světla. Tak spotřeba 1,6ddis byla pod 5l na 100km, u atmosférické 1,6 mám kombinovanou spotřebu 6,1l na 100. A hlavně ten atmosférický motor vydrží. Tabulkově to ale vypadá lépe. Prakticky - složitější, poruchovější, více peněz, horší spotřeba.
Rozbalit vlákno
12
20. 4. 2020 23:52
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Tak tak, taky jsem si těch nepovedených zadních svítilen faceliftované verze všimnul. Ale to není zdaleka to nejhorší - současná generace Vitary je totiž klasickou ukázkou, jak debilní limity EU na CO2 trestuhodně deformují trh. Léta totiž byl nejžádanější motor Vitary základní čtyřválec 1,6 - jednoduchý, levný, se solidní kulturou chodu a zvukem a hlavně velmi dlouhověký. Kvůli kreténským limitům EU ale Suzuki v Evropě tento skvělý motor musela vyškrtnout z nabídky a místo něj přišel oturbený čtyřválec, který skoro nikdo nechtěl. Proto byl ztažen z nabídky a její vrchol, nejdražší čtyřválec 1,4 Turbo byl zbytečně zesložitěn a auto ztěžklo a mírně přibralo na váze, přičemž kvůli prodlouženým převodům se jeho pružní zrychlení dokonce zhoršilo. To vše jen kvůli limitům na CO2, nesmyslně prosazovaným EU!!! Místo normálního trhu, na kterém je pánem zákazník se tak již nacházíme v jakémsi podivném plánovitém zeleném autosocialismu. Skutečně odporné!!! :-( :-( :-( :no: :no: :no: :no: :no:
21. 4. 2020 08:07
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Tak takto asi ...
Ako vlastník Vitary od r. 2017 s atmosférickou 1,6 by som vedel pridať pár postrehov.
Všade spomínaná športovosť a nielen pri Vitare je skôr klišé. Mám najazdených cca 56 000 km, tak si myslím že dokážem ohodnotiť schopnosti podvozku. Riadenie je presné s tým súhlasím a je možno okolo stredu až moc "agilné". V podstate len mierny pohyb volantom a auto zatáča. Čo však zamrzí je chýbajúca komunikatívnosť ad prednej nápravy/kolies. Auto presne zatočí kam potrebujem, ale od nápravy nedostávam takmer žiadne informácie o kvalite cesty a čo sa presne deje s kolesami. Je to veľký rozdiel oproti druhému autu (Seat Ibiza r. 2006), tam viem presne čo sa deje a je to auto staré 13 rokov. A napriek nízkemu výkonu si to viem v zákrutách a na horských prechodoch "užiť" a stáva sa mi dosť často, že ma výkonnejšie a väčšie autá zdržiavajú. Ale späť k Vitare, čo pomáha k agilnejšej jazde je zapnutie módu SPORT, vtedy je doslova cítiť že sa aktívne zapája zadná náprava a pomáha v zákrute + aj reakcie na plynový pedál sú lepšie (takže v tomto má autor opäť pravdu. Problém je však so zadnou nápravou pri nerovnostiach v zákrute. Tam si rada odskočí a je to trochu nepríjemný pocit. Robí to aj Ibiza ale menej a aj charakter je iný. Ibiza odskočí len na strane kde je nerovnosť a Vitara akoby celým zadkom. A v čom nesúhlasím je hodnotenie komfortu podvozku, prechod nerovností je cítiť aj počuť, aj keď je pravda, že keď bolo auto nové som si toho nevšimol.
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2020 21:09
Re: Nová a stará Vitara 2015+
ta citlivost vitary a odskakovanie zadku moze byt aj kvoli relativne vysokej kasni na relativne malom razvore... vitara je kusok taka koza ( v dobrom ) .... akoze prakticka aj terenna ale sposoby nema este moc vyberane ... ale ber aj to aku ma cenu.... evoque to podvozkom proste nemoze byt ked stoji polovicu ... mne sa vitara moc paci .... ten pocutelny prechod nerovnosti aj akesi slabsie odhlucnenie spod blatnikov od kolies to je uz klasika japan syndrom... maju to v genoch skoro vsetci japonci v mainstreame ... aj lancer akusticky pocut pri prechode cez nerovnost ( a to ma vzadu viacprvok ) ale je pritom je uz fakt komfortny... len ten zvuk spod kolies tam proste pocut viac... nic ine...

to je tak ked je nove auto.. mam to podobne... aj mne moje prislo tiche a komfortne.. ale dnes si to uz celkom tak nemyslim :-| ... mozno je to aj tym ze uz mame tu latku vnimatelneho pohodlia po tych 3 rokoch s novym autom posunutu vyssie ... ako ked sme auto este len kupovali a jazdili pred nim v nejakom starsom crepe... ved ja ked som do feldy po polroku sadol naspat ked som ju siel predat tak som myslel ze je pokazena.. tak hucala... a pritom jej nic nebolo... aj spojka sla zrazu tak tazko ze som razom nechapal jak som dovtedy s tym autom tie cele roky vobec mohol jazdit ;-) ... sila zvyku ma velku moc.... uplne sa mi uz potom s prechodom na nove auto zmenilo vnimanie komfortu aj hluku ... ale aj na tuto sucasnu hladinu som si uz zvykol a momentalne fakt uz nemam pocit ze mam nejake tiche auto... to urcite nie... aj spod kolies je to docela pocut... ale tak mam male auto.. takze sa to da... ani nejazdim bezne dialnicym tempom ani nejake nejake stovky km denne....
Avatar - xxc
21. 4. 2020 21:49
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Mne tiez Citigo huci od kolies, ale vzadu je medzi kolesami a kuform len plast a plech.

Chvilu, ked som jazdil s S Crossom, tak sa mi to nezdalo az take hlucne, ako sa recenzenti stazuju. Podobne to bude asi aj vo Vitare. Kto zazil Scenic, tomu uz nie je hlucne asi nic.
Avatar - xxc
21. 4. 2020 08:03
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Ano, ale ako ludia chodia s tou atmosferickou 1,6. Pomaly, zavadzaju na ceste. Vtedy verim, ze spotreba bude dobra. Ked sa to zacne tocit, spotreba nebude nijak zazracna. A komu ten atmosfericky motor vydrzi 500 000 km, tak cele auto preplati len na palive :-)
21. 4. 2020 08:13
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Tak pri súčasnej premávke si zavadzajú na ceste všetci. Už sa ani neoplatí predbiehať. Všade samé kamióny. Jeden, dva, tri predbehnem a ďalších X dobehnem. A to mám trasu dlhú 45 km. Sú dni a miesta kde idem za kamiónmi 25 km bez šance predbehnúť, leda že by som mal Octáviu 2,0 tdi. Alebo značku BL bez ohľadu na auto. A k spotrebe krátkodobo cca na 100 km sa viem dostať aj na 5 - 5,1 l. Ale dlhodobá sa pohybuje okolo 5,5 - 6 l. To na štvorkolku a 5 st. prevodovku a SUV nie je zlé.
Avatar - xxc
21. 4. 2020 09:37
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Jasne, zalezi na cestach. Ale ist po prazdnej ceste a zavadzat 90 kou, to som naposledy siel len elektromobilom.
21. 4. 2020 14:31
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Tak neviem, ale 90 tka je úplne normálna rýchlosť na okreskách. Rozdiel v čase keď idem cca podľa predpisov a keď idem ako debil celú cestu je max 5 min. na trase 45 km. A to mi za nervy a život (môj, aj iných) nestojí. Sú úseky kde viem, že si môžem dovoliť ísť rýchlejšie, pretože je prázdno, deň a cestu poznám. Ale cesta nie je pretekárska dráha.
Avatar - Emel
21. 4. 2020 16:46
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Ono se tu dost zmatkuje s pojmem okreska. Historicky "okresky" nebo okresní silnice znamená silnice třetí třídy, "určeny k vzájemnému spojení obcí nebo jejich napojení na ostatní pozemní komunikace"... a tam jsi obvykle rád, pokud zajedeš průměr kolem 60km/h (pokud nelítáš i přes vesnice) a jezdit výrazně přes 90 se většinou moc nedá.

Pokud ale někdo okreskou myslí cokoli krom dálnice, tak je spousta silnic první třídy, kde to jde.
21. 4. 2020 17:51
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Všimol som si, že v Česku sa jazdí na cestách 1. a 2. triedy rýchlejšie ako na Slovensku. Neviem kam sa všetci ponáhľajú. Osobne uprednostňujem plynulú jazdu. Nevadí mi ak niekto jazdí rýchlejšie, ale nech takou jazdou neohrozuje ostatných. Niekedy mám takú chuť "závodníka" pred seba nepustiť, ale vždy si poviem, že čo ten chudák oproti, ktorý sa nemá kam vyhnúť a kvôli debilovy (nechcem uraziť tých, čo majú takúto lekársku diagnózu) by havaroval. Prípadne ako by zareagoval neskúsený šofér, žena. A tak ho radšej pustím aj keď sa musím ja buď uhnúť na krajnicu, alebo prudšie pribrzdiť.
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2020 19:48
Re: Nová a stará Vitara 2015+
na druhej strane u nas su cesty druhej triedy neraz klukatejsie... aj v horsom stave....neraz je to aj sama zatacka povedzme kvoli hornatejsiemu terenu a pod... takze to sa potom ani neda ist moc rychlo
21. 4. 2020 08:27
Re: Nová a stará Vitara 2015+
Ještě k doplnění. Vyzkoušel jsem dvě. Obě s 4x4 a AT. První s 1,6ddis, najel jsem s ní za dva a půl roku 150 tisíc , na dálku s plně naloženým autem 4,8l celkové průměr 5l.
Druhá Vitara, kterou mám nyní, 1,6l, 4x4, AT. Na okresních silnicích jezdím do 5, 8l. Horší je to, když musím na dálnici. Co mi z počátku vadilo, bylo to, že automat vytáčí motor až k 6000 otáček. No zvykl jsem si. Najeto mám cca 75 tisíc. Co je největším výhodou a přidanou hodnotou pro mě je práce v terénu. Nedělají ji problém polní, lesní cesty. Nevadí ani trocha bláta.
21. 4. 2020 22:11
Problém nie je v mild-hybridoch, ale...
Problém nevidím v samotných mild-hybridoch, ale spôsobe ako sú teraz prezentované. Dosť ma tie mediálne kampane pri Suzuki, ale aj Fordoch iritujú, lebo sa tvária, ako keby ponúkali plnohodnotný hybrid á la Toyota.

Veď mild-hybrid nie je nič nové, nespomínam si, že by robili haló pri Swifte a ani dávno pri Smarte, keď mal tú vtipnú skratku MHD. Miesto toho, aby sa ukazovalo, aké je to auto úžasne šetrné voči prírode by radšej mohli učiť ľudí, ako s tým jazdiť. Napríklad, že na brzdenie motorom sa už môže zabudnúť, kedy vyraďovať rýchlosť, atď.

Celé je to o tom, že sa celoplošne dvíhajú ceny áut nielen kvôli emisiám, ale aj povinnej bezpečnostnej výbave, tak zavedenie mild-hybridu je ideálna príležitosť to dobre zamaskovať. Tomu rozumiem, je to pochopiteľné, ale nemám rád, keď z ľudí robia blbcov.
Rozbalit vlákno
0