Ale jistě že je to Niva, auto se jmenovalo VAZ 2123, něco si o tom dohledej a vnzniklo plně v režii Avto Vaz. Bohže ve špatnou dobu, takže vznikl joint venture s GM a vznikla Chevrolet Niva. Ale celá kastle, nápravy atd je všechno vývoj Avto Vaz
Asi ked porovnas povodnu nivu s terajsou, bude to nebe a dudy. Ale ked sa na to pozries optikou aktualnych offroadov resp. aky sa udial posun v tomto segmente, je lada zaujimava fakt len cenou.
Dobre vies, ze to druhe niva nie je. A ano, sudruhovia nieco prelestili, niekde spravili fejslift na nepodstatnych castiach. Inak je to stale o tom istom.
Jediny argument pre kupu Nivy je motanie sa po rozbitych cestach, takze potreba je jasna a samozrejme obstaravacia cena :)
S pohodlim UAZ si nerobim ziadne iluzie. Ale to auto ma aspon uzavierku napravoveho diferencialu a som si 100% isty, ze je vyrazne odolnejsie, takze podla mna aj cena je primerana.
Ako keby ta nova Niva dnes nebola retro veteran a 40rocna technika, ked uz sa bavime o tom "hodne pozadu" :)
Ono to bude spôsobené hlavne tým, že kým Niva bola vyvinutá ako auto pre civilov, kde sa požadovala nejaká úroveň komfortu, tak UAZ bol vyvinutý pre silové zložky, kde sa na nejaký komfort nehľadelo a dôležitejšie boli iné atribúty.
To je věcí potřeby. S oběma mám krátké řidičské zkušenosti. Niva je měkčí auto s nezávislým zavěšením. Tedy příklad jakéhosi "hard suv" , které na většinu situací stačí. Je obratná a můžu říct, že se s ní nejezdí paradoxně tak špatně. Uaz auto do tvrdších podnínek, ale jezdit s tím jakkoliv blízko, to je v praxi za trest. Na UAZu lze dneska cenit snad jen to, že můžete mít fungl nový retro veterán, což může pro někoho mít jakési kouzlo. Jinak celkem nic moc, obligátní jednoduchost opravitelnost je sice fajn, ale když se v tom musíte šťourat každý týden, tak začnete toužit po zkorodovaném omláceném japonci. Ono Jižní Amerika je hodně pozadu, donedávna se tam dělal Brouk! a Fiat Uno nebo Golf II jako moderny, takže co chtít.