Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na prodej je dvanáctsettrojka s dieselem. Mělo by existovat jen několik kusů

Legendární Škoda 1203 patří mezi auta, jejichž život byl o hodně delší, než být měl. A nic na tom nemění ani snaha vůz průběžně modernizovat.
Zpět na článek
23. 4. 2020 21:36
Řidičské peklo...
...Kdysi jsme měl u jedné firmy vzácnou příležitost se s naftovou 1203 krátce projet, takže jsem neodmítl. No, bylo to ještě větší peklo, než normální benzínová verze. Ten nafťák VW 1.9 D je totiž podstatně těžší, než prastarý škodovácký benziňák (s kořeny sahajícími až k Tudoru!). Již běžná 1203 je v nenaloženém stavu hodně těžká na předek, ale u naftové verze byl tento efekt ještě mnohem horší. Bohužel ale i tak auto nedostalo posilovač řízení, takže otočit volantem na místě prostě bylo nemožné a i po rozjetí bylo nutno na volant vyvíjet opravdu hodně velkou sílu... Nemluvě o obrovské hlučnosti a vibracích... No prostě zaplaťbůh, že už tyto nebezpečné komunistické vraky z našich silnic dávno zmizely!!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JirkaV8
23. 4. 2020 23:39
Re: Řidičské peklo...
Já najel před více jak 20 lety s klasickou krásných asi 10 km :D Ne žeby to nějak nešlo nebo s tím byl problém. Ale opravdu nebylo moc o co stát. Celkové chování, strojařská nedokonalost, houpání dopředu dozadu ... Škoda za komunismu prostě nestavěla dobrá auta, ať 1203 nebo 105/120 ;-\ Akorát tu byl po vozech takový hlad, že lidé zulíbali ruce i za tohle zvěrstvo. Západ byl jinde. Takže vzácnost nechť si nechají. Stejně jako dnes někdo dělá "vzácnost" z Felicie Fun s RHD. Ano je jich pár ks, ale nikomu nechybí.
24. 4. 2020 10:27
Re: Řidičské peklo...
Felicie fun s RHD neni extra vzacnost, myslim, ze jich byla asi ctvrtina. Ta varianta si ale pozornost si urcite zaslouzi, na rozdil od vetsiny skodovacke produkce to bylo neco originalniho a zajimaveho.

Jen je skoda, ze pickupy rezly jeste vic, nez obycejne felicie a karosarske dily nejsou. Kdo si to zrenovoval, ten si to necha zaplatit. A to vyhnalo i ceny vraku...
Avatar - wakantanka
24. 4. 2020 08:45
Mám taký pocit,
že tých dieslov bolo asi vyrobených o dosť viac ako sa píše v článku. Ja si pamätám ako tu po východe behalo minimálne 10 kusov furgonov so zvýšenou plastovou strechov v službách jedného predajcu kávy.
Ale že to nemalo servo ani po implantácii tohto motora som netušil.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - bystron
24. 4. 2020 10:07
Re: Mám taký pocit,
TAZ měl 1500 nebo 1.9D, ale co s motory když je auto víceméně nepoužitelné ;-\
Avatar - wakantanka
24. 4. 2020 11:07
Re: Mám taký pocit,
Mno myslím, že chlapi čo s tým jazdili by s tebou až tak nesúhlasili. Ale jasne v tej dobe už to bol proste krám nehodný ani tej doby. Taká z núdze cnosť, spotrebný materiál čo poslúžil 2-3 roky, vyrobil nejakú korunku a potom nakúpili už naozajstné autá.
24. 4. 2020 14:48
Re: Mám taký pocit,
To auto malo voči tým západnejším nejaké prednosti, ale negatív bolo podstatne viac, to je pravda. Najprv bol najväčším nedostatkom slabučký motor. To sa tak vžilo a akosi automaticky spájalo s týmto autom, že aj s novšími vozmi z TAZ-ky s tisícpäťstovkou a päťkvaltom každý jazdil 40 po meste a 60 mimo, aj keď sa s tým dalo jazdiť vcelku slušne a nebyť brzdou premávky. Druhým veľkým nedostatkom bola malá nosnosť a silne poddimenzovaný podvozok, hlavne zadná náprava. TAZ-ka vyvinula tuhú zadnú nápravu, skúšala sa na valníku, ale do výroby sa to pretlačiť nepodarilo. Posuvné dvere, zvýšená strecha, to všetko boli snahy o čo najdlhšie udržanie vo výrobe. Realizovalo sa len to, čo bolo lacné, na solídna vývoj peniaze neboli. Resp. ku koncu existencie sa nejaké našli, robil sa nový voz spolu s ukrajinským Záporžcom, jediný slovenský funkčný vzor je v bratislavskom múzeu dopravy. Ale fabriku dostal do pazúrov nechvalne známy Jozef Majský, alias Jožo Marhula, a všetko bolo v kýbli.
24. 4. 2020 23:16
Re: Mám taký pocit,
Zaz2301 https://youtu.be/0QJY37z9u-o https://youtu.be/T7BS5n6Fv9I