Ona ale žádná koncepce neexistuje. Zlikvidovat si tvrdý zdroj energie v podobě JE a spolehát na to, že si elektřinu v případě potřeby koupí od nás není žádnej krok kupředu. Ano jaderný odpad se jen skladuje, ale to není nic proč bychom měli od JE ustoupit. A JE mají poměrně sofistikovaný systém zabezpečení, takže havárii nelze vyzkoušet, ale dnešní reaktory jsou trochu jinde než byl takový Černobyl. Který ostatně byl taky dostatečně bezpečný a nebýt několikanásobné lidské chyby, tak by fungoval. Kolik DE vyprodukuje v kumulativu z obnovitelných zdrojů je supr, ale to ti nic neřekne o průběhu výroby v rámci roku. Někdy vyrobí tolik že nevědí co s ním a musí ho vyvážet a jindy ho mají málo a musejí kupovat ten vyrobený náma nebo Polákama z uhlí. OZE prostě nejdou regulovat to je ten hlavní problém a zavírat si už hotové JE je krok zpátky. Stejně jako debilní rakušáci, který si postavili JE a místo spuštění ji mají už desítky let zakonzervovanou.
Jde o celou novou koncepci elektrické sítě kam zapadají i eleauta.
Chce to otevřít oči a nejít slepě jen po prošlapané cestě velkých zdrojů.
Co tedy s jaderným odpadem? Zatím se jen skladuje? Co dělat v případě havárie? To jsou otázky na které nejsou odpovědi.
Podívej se kolik De dostává z obnovitelných zdrojů už dnes.
Modernější technologii? Oni už jsou v komerčním provozu fúzní reaktory??? Aha tak to mi asi něco ušlo. Co s jaderným odpadem neví akorát zelený hlavy a alarmisti. Jinak je to problém normálně řešitelný. Třeba taková Francie má JE mnohem víc a nevšiml jsem si že by se jim válel jaderný odpad po ulicích. JE je v současné době jediný řiditelný zdroj el. energie, který je perspektivní. Jestli to bude za 20 let jinak je možný, ale my žijeme teď a je potřeba mít tvrdý zdroj energie a ne spolehnout na to, že Češi nebo Poláci prodají proud co si udělají z uhlí v momentě, kdy bude tma nebo nebude foukat. Německo vykročilo totálně do hajzlu. Dopady si ponesou další generace. Neříkám, že jsou větrníky a soláry špatně, ale na tom nejde postavit energetická koncepce státu. Je to jen doplňkový zdroj energie.
Takže přejít na modernější technologii je úpadek?
Nikdo neví co s jaderním odpadem, nikdo neví jak smyslupně odstranit vysloužilé elektrárny a nikdo neví jak by se postupovalo v případě havárie. Tohle vše je důvod proč JE není v současnosti perspektivní.
Německo vykročilo směrem k obnovitelné energii a zatím jim to jde velice dobře.
Samozřejmě. Jak jinak by si viděl uzavření tolika již postavených JE, na které bylo vynaloženo obrovské množství peněz vybraných od německých daňových poplatníků? To je úpadek jako kráva. Tohle je bude v budoucnu šeredně mrzet. Až se Němcům zase rozsvítí a JE budou chtít znova spustit bude to stát opět nemalé peníze.
Asi si to nepochopil. Nevidím důvod pro dotace spotřebního zboží. Mě taky nikdo nepřispěl na nové auto, tak proč by to mělo být na elektroauta. Zvlášť pokud je jejich “ekologičnost” diskutabilní. Pokud spotřební produkt potřebuje dotaci, aby se prodával, tak konkurence schopný není. To je to pokřivení trhu a vlhký politický sen zelených politiků... Jediná správná cesta a ideálně by ji chtěli nařídit, buď přímo nebo nepřímo nesmyslnými eko daněmi :no:
Jinak pokud máš starost o svůj nos, že ti nevadí jakákoliv nákladní doprava, letadla a továrny. Osobní auta jsou jen minorita emisí, ale je jednoduchý zakleknout na jedince než na nadnárodní společnost 😋 Zmínka o sousedovi a jeho drahém autě je úplně mimo mísu...
No s těma 100 km jsem to možná trochu přehnal, ale za předpokladu, že si topíš/klimatizuješ a potřebuješ se taky vrátit o moc větší akční rádius mít nebudeš. Vzhledem k tomu, že žiju a jezdím hlavně v ČR je pro mě podstatný z čeho se vyrábí proud tady a s ohledem na to, že všechny ekoteroristický zelený hnutí mají problém s jádrem se to asi hned tak nezmění a uhlí dalších 20 let bude hrát bohužel naprosto zásadní roli. Tak jsou prostě karty rozdaný.
A ono upřímně. S ohledem na fakt, že si nablblý Němci zavřeli 22 GW jaderných elektráren a uvrhli se tak v tomhle ohledu do úpadku a zaostání, tak v době kdy jim nefouká a nesvítí kupujou elektřinu od nás nebo od Poláků (ti ji ovšem vyrábí výhradně z uhlí). Takže to není české specifikum dobíjet si elektřinou vyrobenou z uhlí. Němci to vlastně dělají v určitých případech taky. Vy máte kliku, že se u vás za komoušů postavily Mochovce a Jaslovský Bohunice, takže jste teď spolu s Francií v tomhle ohledu hodně napřed vlastně před většinou Evropy.
Me uprime stve, ze ja a moje deti musime dychat zplodiny dieselovych motoru.
Casto dvacet let starych...
Ja prispeju ze svych dani na elektromobilitu rad.
Tenhle stat vyhazuje penize za tolik nesmyslu, ze nechapu, komu muzou vadit nase dotace (50 milionu Kc) na elektromobily. :-O https://www.elektrina.cz/…-5-dotacni-vyzva
A uz vubec nechapu, proc mistni diskuteri resi dotace v Nemecku, kdyz se nejedna o jejich penize. To je jako resit, ze si soused koupil drahy auto...
Jasne to ja bych to taky zrusil hned, ale to by popudilo ekoteroristy a zelenej povl v cely EU. O co jich je min o to vic jsou slyset. Zpusob, ktery pisu ja, kdy se to cely jako jen odlozi a nasledne treba jeste jednou, dava moznost ziskat cas na tuhle hovadinu zapomenout. Pak uz bude pro primitivy typu Greta na obzoru treba jiny tema do kteryho se ekomatlaci zakousnou. :D jinak s tema eko blbeckama nehnes. Nemuzes to cely z fleku odvolat. Musi zit furt v nadeji ze meli pravdu a jednou to co hlasaji prijde :D
My tiez mame len jednu zadarmo v rozumnej vzdialenosti a niekedy byva aj obsadena. Nie je dolezite, kolko je nabijaciek v meste, ale kolko je v rozumnom dosahu.
... že v Německu zavedli od ůnora nové dotace až 6000 Eur na Elektrovozy. Takže v podstatě deformovali trh ve prospěch nekonkurenceschopného produktu. Upřímně by mě to jako daňového poplatníka štvalo, že někomu přispívám na jeho hračku. Ať si jí koupí, ale ze svých našetřených a řadně zdaněných peněz ;-) Jakmile dotace skončí, prodeje elektrovozů padnou. Jako vždy...
Ale zase si nalijme čistého vína. Já bych klidně auto velikosti citigo na městský a příměstský provoz bral. Do 100 km ti dojezd stačí a doma si nabiješ proudem vyrobeným z uhlí (na to *** pes). Na delší trasy bych holt musel mít i spalovák, protože dál takový auto nedojede, ale zase nejezdím napříč republikou každý den že.
No ono to za ty prachy ale neprodejný je. Že si koupí pár kusů prodejci, aby mohli mít takové auto na krámě a pár nadšenců, tak na tom trh s auty fakt nestojí. Já jen čekám kdy EU oznámí odložení jejich limitu 95g CO2 na km. V prvním kroku bych to udělal tak od roku 2023 a pak by se vidělo. Jestli nechtějí mít v rámci EU plný autopark přestárlých aut a krachující OEM, tak to vidím celkem jako nutnost.
Hele, ale mě se v tom odkazu, když jsem ho otevřel poprvé, fakt zobrazila jen ta samotná dvousloupková tabulka. Teprve teď tam vidím i to její okolí. ;-)
Fakta ani fyziku nezměníš. Elekromobilita je zcela slepá cesta vývoje, jen si to ještě většina západních potentátů kvůli debilní levičácké "politické korektnosti" zatím nedovolí říct nahlas! :-)
A vis o tom, ze autor toho puvodniho videa jezdi Teslou? A ma spousty dalsich videi, kde popisuje celkem detailne spalovaci motory? A ma dalsi videa kde detailne popisuje naklady, spotreby, emise a jine zajimave parametry a ve vypoctech s overitelnymi zdroji udaju pocita dost zajimava data?
Co z toho videa dokazalo autoforum.cz je .... smutne. Nebo mozna jen hloupe.
Jestli najdes trochu casu, tak si par jeho videi pust...
Kdyby jsi anglicky uměl, tak tu nebudeš posílat fake news :-[]:yes: Podle toho vím, že anglicky opravdu neumíš... Ten článek je totálně vytržený z kontextu toho původního zdroje, ostatně autoforum. Základní princip fake news je míchání reality se lží, jako se stalo u tohoto článku a nebo třeba zde
Škoda, že neumíš anglicky, aby jsi si mohl pustit to originálni video :-[]:-[]:-[] Potom by jsi tu ze sebe nemusel dělat idiota via Mazal. Pravda je taková, že autoforum využívá slabomyslnosti některých lidí :-[] Co čteš dál? Sputnik?
Jasne, "presvedcene" to tezko konvertuje na jinou viru, ale ty otevrene novym resenim to muze popostrcit. Nejdriv ruzne danove ulevy, mensi buzerace, pak zdrazeni spalovaku a ted jeste tahle 10% slevicka navic (je li skutecne navic, a neni to jen statem zasponzorovana sleva prodejcu)... to v souctu uz nejednoho presvedcit muze ;-)
… jak prodeje EV nejsou schopny nahradit prodeje ICE.
Těch pár bez zisku nebo s prodělkem prodaných kousků navíc nic neřeší, automobilky na nich prostě nevydělávají a výroba by měla běžet kvůli zisku, ne z politických důvodů.
Takže až se situace zlepší, někteří budou jásat že EV dělají třeba 30% … ovšem z na polovinu snížených prodejů celkem. Silné značky jako VW mohou doufat že se slabší položí, že to neustojí, je to ale opravdu divná strategie.
nikdo nechce, nikdy to nikdo nekoupí, neprodejné, nesmysl, zkrachují, likvidace... Tolik už toho bylo ze strany místních moudrých napsáno a ty prodeje pořád ne a ne odpovídat těm zkázonosným prognózám.
"Nikoho ale nejspíš nepřekvapí, že za novými prodejními rekordy stojí především nová státní podpora elektromobility. "
No mě tedy nepřijde moc pravděpodobný, že by lid přecházel na elektromobily zrovna proto, že z milionu ušetří 160t. Tím spíš, že dotace nepokryje rozdíl v ceně mezi srovnatelným elektrovehiklem a spalovákem. Takže podle mě - pokud je kupují, pak proto, že je prostě chtějí. Event. kvůli jiným důvodům - např. zákazy ve městech.