Německo v březnu zaznamenalo rekordní růst prodejů elektromobilů
Zatímco prodeje tradičních automobilů stagnovaly, elektromobily si v Německu připisovaly další rekordní úspěchy.
Německo je sice v boji s pandemií onemocnění COVID-19 rozvážnější, ani naši západní sousedé se však v minulém měsíci nevyhnuli uzavírání některých podniků – a to včetně autosalonů. Ovšem zatímco registrace nových osobních automobilů se meziročně propadly o 37.7 procenta, segment „aut do zásuvky“ si připsal nové prodejní rekordy.
Podle informací webu EV Sales bylo v Německu za minulý měsíc registrováno 19.755 aut do zásuvky, což znamená meziroční nárůst o 104 %. Elektromobily si navíc připsaly i rekordní podíl na trhu, který dosahoval 9.18 procenta!
Segment „plug-in“, tedy aut do zásuvky, přitom dosahoval růstu v obou kategoriích. Čistě elektrické (bateriové/BEV) modely si připsaly 10.329 registrací, což znamenalo 56% růst a podíl cca 4,8 % na trhu. Plug-in hybridy (PHEV) si připsaly 9.426 registrací, což znamená růst o 208 % a 4,38% podíl na trhu. V obou případech se každopádně jedná o nové rekordy.
Rekordy díky státní podpoře
Nikoho ale nejspíš nepřekvapí, že za novými prodejními rekordy stojí především nová státní podpora elektromobility. Ta vstoupila v platnost od února 2020, zpětně lze však zažádat o příspěvek i na vozy registrované po datu 4. listopadu 2019. A o jakých příspěvcích je řeč?
Při registraci bateriového elektromobilu (BEV) s cenou pod 40.000 euro (cca 1.085.000 Kč) lze získat příspěvek až 6.000 euro (cca 163.000 Kč). U dražších elektromobilů s cenou do 65.000 euro (cca 1.762.000 Kč) lze získat příspěvek až 5.000 euro (cca 136.000 Kč).
Zájemci o plug-in hybridy sice dostávají menší bonusy, stále se však nejedná o zanedbatelné částky. Při ceně vozu do 40.000 euro (cca 1.085.000 Kč) může jeho vlastník zažádat o příspěvek až 4.500 euro (cca 122.000 Kč). U dražších vozů s cenou do 65.000 euro (cca 1.762.000 Kč) je příspěvek 3.750 euro (cca 102.000 Kč).
A jakým vozům se dařilo nejlépe? První příčku měla obsadit Tesla Model 3 (2.034 ks), za kterou následoval VW e-Golf (1.524 ks) a Renault Zoe (945 ks). První pětici by pak měly uzavírat vozy VW Passat GTE (872 ks) a Audi e-Tron (721 ks). Koncern VW tak může být se svými březnovými elektrickými úspěchy rozhodně spokojen.