Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo v březnu zaznamenalo rekordní růst prodejů elektromobilů

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 4. 2020 • 21:40
87
73
Zobrazit náhledy (87)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron

Zatímco prodeje tradičních automobilů stagnovaly, elektromobily si v Německu připisovaly další rekordní úspěchy.

Německo je sice v boji s pandemií onemocnění COVID-19 rozvážnější, ani naši západní sousedé se však v minulém měsíci nevyhnuli uzavírání některých podniků – a to včetně autosalonů. Ovšem zatímco registrace nových osobních automobilů se meziročně propadly o 37.7 procenta, segment „aut do zásuvky“ si připsal nové prodejní rekordy.

Podle informací webu EV Sales bylo v Německu za minulý měsíc registrováno 19.755 aut do zásuvky, což znamená meziroční nárůst o 104 %. Elektromobily si navíc připsaly i rekordní podíl na trhu, který dosahoval 9.18 procenta!

Segment „plug-in“, tedy aut do zásuvky, přitom dosahoval růstu v obou kategoriích. Čistě elektrické (bateriové/BEV) modely si připsaly 10.329 registrací, což znamenalo 56% růst a podíl cca 4,8 % na trhu. Plug-in hybridy (PHEV) si připsaly 9.426 registrací, což znamená růst o 208 % a 4,38% podíl na trhu. V obou případech se každopádně jedná o nové rekordy.

Rekordy díky státní podpoře

Nikoho ale nejspíš nepřekvapí, že za novými prodejními rekordy stojí především nová státní podpora elektromobility. Ta vstoupila v platnost od února 2020, zpětně lze však zažádat o příspěvek i na vozy registrované po datu 4. listopadu 2019. A o jakých příspěvcích je řeč?

Při registraci bateriového elektromobilu (BEV) s cenou pod 40.000 euro (cca 1.085.000 Kč) lze získat příspěvek až 6.000 euro (cca 163.000 Kč). U dražších elektromobilů s cenou do 65.000 euro (cca 1.762.000 Kč) lze získat příspěvek až 5.000 euro (cca 136.000 Kč).

Zájemci o plug-in hybridy sice dostávají menší bonusy, stále se však nejedná o zanedbatelné částky. Při ceně vozu do 40.000 euro (cca 1.085.000 Kč) může jeho vlastník zažádat o příspěvek až 4.500 euro (cca 122.000 Kč). U dražších vozů s cenou do 65.000 euro (cca 1.762.000 Kč) je příspěvek 3.750 euro (cca 102.000 Kč).

A jakým vozům se dařilo nejlépe? První příčku měla obsadit Tesla Model 3 (2.034 ks), za kterou následoval VW e-Golf (1.524 ks) a Renault Zoe (945 ks). První pětici by pak měly uzavírat vozy VW Passat GTE (872 ks) a Audi e-Tron (721 ks). Koncern VW tak může být se svými březnovými elektrickými úspěchy rozhodně spokojen.

Související články

Témata
30. 4. 2020 13:47
Re: Jo, jo,
Ona ale žádná koncepce neexistuje. Zlikvidovat si tvrdý zdroj energie v podobě JE a spolehát na to, že si elektřinu v případě potřeby koupí od nás není žádnej krok kupředu. Ano jaderný odpad se jen skladuje, ale to není nic proč bychom měli od JE ustoupit. A JE mají poměrně sofistikovaný systém zabezpečení, takže havárii nelze vyzkoušet, ale dnešní reaktory jsou trochu jinde než byl takový Černobyl. Který ostatně byl taky dostatečně bezpečný a nebýt několikanásobné lidské chyby, tak by fungoval. Kolik DE vyprodukuje v kumulativu z obnovitelných zdrojů je supr, ale to ti nic neřekne o průběhu výroby v rámci roku. Někdy vyrobí tolik že nevědí co s ním a musí ho vyvážet a jindy ho mají málo a musejí kupovat ten vyrobený náma nebo Polákama z uhlí. OZE prostě nejdou regulovat to je ten hlavní problém a zavírat si už hotové JE je krok zpátky. Stejně jako debilní rakušáci, který si postavili JE a místo spuštění ji mají už desítky let zakonzervovanou.
Avatar - elektrikar
30. 4. 2020 10:41
Re: Na Německu je krásně vidět ...
Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
800.51 USD +31.39 (4.08%)
Closed: Apr 30, 04:37 EDT · Disclaimer
Pre-market 871.99 +71.48 (8.93%)
29. 4. 2020 16:15
Re: Jo, jo,
Jde o celou novou koncepci elektrické sítě kam zapadají i eleauta.
Chce to otevřít oči a nejít slepě jen po prošlapané cestě velkých zdrojů.
Co tedy s jaderným odpadem? Zatím se jen skladuje? Co dělat v případě havárie? To jsou otázky na které nejsou odpovědi.

Podívej se kolik De dostává z obnovitelných zdrojů už dnes.
29. 4. 2020 13:09
Re: Jo, jo,
Modernější technologii? Oni už jsou v komerčním provozu fúzní reaktory??? Aha tak to mi asi něco ušlo. Co s jaderným odpadem neví akorát zelený hlavy a alarmisti. Jinak je to problém normálně řešitelný. Třeba taková Francie má JE mnohem víc a nevšiml jsem si že by se jim válel jaderný odpad po ulicích. JE je v současné době jediný řiditelný zdroj el. energie, který je perspektivní. Jestli to bude za 20 let jinak je možný, ale my žijeme teď a je potřeba mít tvrdý zdroj energie a ne spolehnout na to, že Češi nebo Poláci prodají proud co si udělají z uhlí v momentě, kdy bude tma nebo nebude foukat. Německo vykročilo totálně do hajzlu. Dopady si ponesou další generace. Neříkám, že jsou větrníky a soláry špatně, ale na tom nejde postavit energetická koncepce státu. Je to jen doplňkový zdroj energie.
29. 4. 2020 12:55
Re: Takže zpráva je o tom...
Proč ti vadí dotace pouze u elektromobilů? Proč to nevadilo na spalováky v roce 2009?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku