Tento článok sa mi až zle čítal. Prečo?
1. Pininfarina vo vlastníctve Indov... A talianský automobilový priemysel ide dole vodou. Kde sme my Európania podeli rozum - predávať také významné spoločnosti do Ázie? Kedysi bol napr Fiat svetovou značkou, dnes? Stojí na hranici krachu... Zničil Talianov blahobyt?
2. Jawa nedokáže vyrobiť motorku, musia to spraviť Indovia :(. Kedysi bola Jawa TOP značkou, ktorej motorky kopírovali aj Japonci... Krk jej zlomili komunisti :(. Mal som chvíľu Jawu 350 638 r.v. cca 1991 a tá motorka bola povedzme hrozná, strašne zastaralá technika.
Tak mi napadlo... Prečo Jawa ČR nedohodne nejakú licenčnú výrobu, alebo spoluprácu v ČR? Robili by sa tu (v ČR) motorky Jawa 300 pre EU, USA... Kde je problém? Zlaté české ručičky by to zvládli bez najmenšieho problému.
To vieš, svetu vládne demokracia a globalizácia. Za všetkým je výhradne vláda peňazí a ľudská hlúposť a chamtivosť. Zarába firma málo, alebo ide do mínusu? Tak ju predáme a niečo na tom vyryžujeme. Načo hľadať príčiny a riešiť nedostatky? To nech po nás robia Číňania alebo trebárs Indovia. Hlavne, že zaplatia. Čo na tom, že majú často krvavé peniaze, kvôli ktorým mnohí trpia a umierajú. Biznis je nad všetkým. Prečo investovať do vývoja a riešiť domácu výrobu motoriek? Je ľahšie a výnosnejšie nechať to na iných a potom to zobchodovať. Tradícia, patriotizmus, chuť niečo dokázať? Čo je to za divné slová? Treba zarábať, a najlepšie hneď a bez veľkej práce...
Můj problém, že se mi ta motorka pranic nelíbí a kvalitu bych soudil až při osobní zkušenosti. Nicméně řeči o nákladnosti zkoušek atd. jsou jen kecy. CF moto, Benelli a jiní umí za tyto peníze v případě technicky podprůměrného tříkila kvalitativně lepší a propracovanější motocykly. Nihil sub sole novum a ani tenhle jakože "retro" bike dle mého názoru Jawu na nohy nepostaví. Souhlasím kolego, je mi z toho všeho smutno.
CF a Beneli jsou Číňani. Zatím dělají celkem tuctové motorky, které se snaží dohnat Japonce. Útočí hlavně cenou. Jawa dělá retro motorku s opravdu propracovaným designem, je to opravdu paráda, je vidět, že Pininfarina původní plány dobře prostudovali. Nekopírují jako Čína. Je jen škoda, pokud se to nebude alespoň montovat u nás. Třeba ten Pérák... Jawa je na tom bídně, myslím ta česká, přál bych ji, aby se zvetila. Faktem je, že cena je sebevědomá.
Pokud zainvestují do vývoje a vyvinou tu Jawu sami v týnci, tak bude stát 180 tis Kč. Za méně to v malosérii nedaj.
Kdo si to asi tak koupí, když už ted všichni řvou, že to je za 150 drahé?
Vyrábět v Evropě motoky do objemu 500 ccm se vůbec nevyplatí, snaha na tomto poli konkurovat asii je nesmyslná.
Proto Jawa šla cestou vývoje velkých motrek 1000 a 1200 ccm a k tomu dojed výrobu starých doutaktních 350 pro Kubu, Jižní ameriku a Rusko a Asii.
+ přeprodej čínských a indických strojů s kubatuře 200-400.
Myslím, že ta demokracie je v pořádku. V ní se Jawa zrodila...a právě komunisti ji zaživa postupně pohřbili. Jawě chybí investor, který by nastartoval vývoj. Třeba se jim povede domluvit, že se to pro Evropu bude montovat tady.