Přesně tak, průs-er je XF, to neskutečně prodejně upadlo, ale i-pace je novinka, nakoupila ho všechna dealerství po světě, 2019 byl pořádně první rok prodejů. Tipuju, že za 2020 se jich neprodá ani jako těch f-typů, o číslech suv jaguaru se spalováky ani nemluvě.
statistika prodeje jagu za 2013 -19 https://www.statista.com/…-sales-by-model/
Podle mě je to celé slušný marketing. Doba si žádá elektromobily jako vlajkové lodi, tak ho jaguar, pěkně hlasitě a s pompou nabídne, ale při tom je naprosto zjevné, že to auto je stavěno s předpokladem zástavby spalovacího motoru. Takže, přijde nový XJ, čistě elektrický, jaguar bude mediálně oblíbencem ekologických progresivistů, aby následně nebo souběžně uvedl jednu dvě verze se spalovákem, které zajistí reálné prodeje nového XJ. Všichni spokojeni. A bude-li nová generace jezdit tak, jak jezdí ta odcházející, a vypadat podobně dobře, není důvod, aby neuspěla.
To jsou ale sakra drahé "elektroalibi". Kolik normálních modelů se spalovacím motorem, o které by byl opravdový zájem, by se za ty vyhozené peníze daly vyvinout a zavést do výroby! ;-\
Tahle doba bude jednou v dějepise pod názvem "doba pokrytecká", prostě hra, automobilky ji hrajou taky, že je to stojí peníze? Ony si to vyberou od zákazníků.